Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mám odehranou první půl hodinu a první dojmy za mě dobrý. Vypadá to pěkně a s tím recommended DF RT nastavením to jede dobře (60fps na 1440p s DLSS balanced). Těším se na pokračování zítra. Jinak po odemčení se ještě stáhl patch 1.03.
@Charllize (03.02.2022 20:55): Alex psal, že default je tam dost nízká gamma a doporučuje jí zvýšit. Jinak RT zvyšuje realismus scény stejně jako to bylo u Cyberpunku nebo Metra, prostě místa co mají být ve stínu už nepřirozeně nesvítěj. Samozřejmě kdyby ta hra měla statickej time of day, tak by to RT prostě zapekli do textur, ale u dynamic ToD je RT potřeba.
@Paul (03.02.2022 20:18): nezbývá než konstatovat, že Nvidia má solidní náskok. V čase 22:48 jde krásně vidět rozdíl v kvalitě a fps mezi RX 5700 a RTX 2060 Super.

AMD
1440p FSR Performance 43 fps
1440p FSR Quality 29 fps

Nvidia
1440p DLSS Performance 40 fps
1440p DLSS Quality 27 fps

Což o to, výsledek není pro AMD GPU zlý, obzvláště když přihlédnu k faktu, že 2060S je papírově výkonnější GPU. Každopádně kvalita tam je vítěz Nvidia, nutno uznat, že DLSS Performance vypadá kvalitativně jako FSR Quality.

@Charllize (03.02.2022 20:55): Takhle v přímém srovnání je to zcela jasné, ale ne každý to může doma porovnat, svým způsobem to není pro AMD úplně špatný výsledek pokud pominu horší kvalitu kterou doma nejspíš nepostřehneš bez přímého srovnání alá DF.

EDIT: tak jsem to shlédl do konce. AHA takže RX 6800 XT vs RTX 3080 se zapnutým RT to je masivní rozdíl. Náskok Nvidia v RT je očividně solidní. Nečekal jsem takový rozdíl v fps. Jde vidět, že AMD musí na RT zapracovat. Obecně ta hra s RT on vypadá velmi přirozeně. Mě by se to líbilo, ale na PC si musím nechat zajít chuť dokud nejsou GPU za normální ceny.
@Paul (03.02.2022 20:18): Jak tam rozebírá to RT tak mi přijde ze to děla hru akorát víc tmavší a tmavší. Trochu mi to připomíná první hry s hardware HDR kdy zase vše bylo divne presvicene. Samo plno věci s tím RT vypadá lip, ale neřekl bych ze třeba světlo z okna se nikdy predtim v okolí neodrazelo a šlo to i bez RT.
Ale jinak pěkná hra.
PS: AMD HE karta to zas nějak nedává :) Ale tak to je taková klasika..
Tak preloaded...má se to odemknout za 7 hodin, ale steam ukazuje odemčení za 23 hodin..snad je to jen nějakej wtf bug.
@Bursoft (03.02.2022 11:30): mě zatím přijde že multiplatform hry často běží na PC o dost lépe než na konzolích, jakkoliv je to zvláštní. Jinak "hra z východu"...raději rozbitý hry z východy než vypolišovaný západní nudy :)
@Korbitch (03.02.2022 11:25): Tak on ten výkon na konzolích trošku indikuje, jak to pojede na PCčku, i když jsem přesvědčený, že to je primárně PC hra postupně laděná na konzole. Ale když si vezmu, jak dobře vypadá třeba Spider-man na PS5, který jede dynamicky 1080-1440p v 60 fps s raytracingem, tak toto je tak o generaci starší hra proti němu. Už jenom modely postav, low-res textury..

Z nějakýho bundlu mi přišel klíč na PCčko, tak jsem ho dal kámošovi, co ode mě kupoval sestavu s RTX 2070S, jsem zvědavej, co na to řekne.
@Bursoft (03.02.2022 11:19): Tady se pomalu propadá hysterii, aniž by to vyšlo :) Já jsem hlava otevřená. Ve finále to bude v pohodě. Která hra neměla záplaty? Spíš se bojím, že nepůjde vypnout ty healthbary... To je pro mě zlo.
Tvl, na nových konzolích na 60 FPS jenom 1080p :D Typická hra z východu, plus teda minimálně na nich ta hra nevypadá nějak extra. Jsem zvědavej na performance na PCčku, ale smrdí z toho, jak píšete, další CP77..

Doufám, že Stalker 2 dostane lepší péči.
@Korbitch (03.02.2022 10:54): mě irituje ten design, malý obrázky, malej text, nutnost furt scrollovat..plus jako neregistrovanýho mě to občas rovnou vyfakuje a nutí k registraci místo aby to zobrazilo obsah.
@Korbitch (03.02.2022 10:28): Instagram je nejhorší platforma, fakt že jo. Ale jinak hezký dojmy, těším se. Akorát se mi asi nepodaří do vydání dokončit Primal, ale tak je holt budu střídat.. :)
@kuler91 (03.02.2022 00:05): vzal jsem to na cdkeys za 33 eur, což je cena kterou jsem ochoten "na blind" dát, za pokračování pro mě devadesátkový akce :)
Tak uvidíme, dojmy sem pak samozřejmě napíšu.
@Paul (02.02.2022 23:53): Uvidíme, počkám asi na zdejší názory, nechce se mi už moc na "blind" kupovat další hra, kterou pak hraju 2-3 hodiny viz poslední počin od Arkane, který jsem bral skoro jako jistotu. Ty budeš hrát day one ? Třeba tak to tak zlé nebude, jen mám jednoduše trochu obavy z toho o jsem vidět na yt, videí a gameplayů jsem pouštěl vícero.
@Paul (02.02.2022 23:16): https://www.youtube.com/watch?v=38NXe4uKMrY&t=362s  čas cca od 3:00 ... v popisku videa se píše, že je to na max bez RTX. No ... čekal jsem od toho asi prostě víc, je očividné, že vše nešlo podle plánu. Nejsem si jistý, jestli neměl někdo z téhle srovnávačky v úmyslu udělat spíše jistou formu parodie :D
No já si chtěl skoro po roce zase něco zahrát a vypadá to, že zase nic .. tak jsem trochu nasr... :D Takhle prostě nemá vypadá jedna z nejočekavanějších her roku, doufám, že něco podobného nepotká Stalkera.
@kuler91 (02.02.2022 22:51): ty jseš poslední dobou (pár let) strašnej cynik :)

Můžeš postnout link na to 2019 video abych se mohl podívat nakolik je tam ten "brutální downgrade" oproti tomuhle?

Jinak tedy souhlas že oldgen měli nechat v prachu, stejně tak CD Projekt, ale vysvětli to kravaťákům.
Ten downgrade je teda fakt brutální ... nechápu, co v roce 2019 ukazovali za verzi :D ... Měli se asi soustředit spíše jen na nové konzole a PC, tohle na old gen stejně koupí asi minimum lidí. No AI vypadá taky pěkně debilně ( lidská ) ... zatím mě to moc z videí nenadchlo :/. Grafiku vem čert, ale samotné prostředí jako taková nevypadá moc dobře, skoro bych řekl nudně.
Alex z Digital Foundry:
I am covering Dying Light 2 on PC. PC version is quite the looker - head and shoulders above the others - definitely a must-see title for those that love ray tracing. I will have full optimised rasterised settings for low-end (GTX 1060), mid-range (RTX 2060), and RT in vid. 

@AlieN (02.02.2022 18:56): KCD má taky normální save systém. Nejlepší save systém!
Recenze prakticky stejný jak u jedničky (77 zde versus 74 DL1), takže to bude zase devítková věc :)
@SilentWolf (02.02.2022 10:45): mě teď pobavila pasáž z jedný španělský recenze

"Dying Light 2 is like doing parkour with a sprain: it’s a fun game, but it hurts every step of the way. I’m going to make things clear: I couldn’t finish the game due to a bug that destroyed my game almost at the end. Luckily, I was able to play many hours and complete quite a few activities and secondary missions, but with a few hours to go, the many crashes ended up putting me in a death loop that was impossible to get out of. It is the first time that something like this has happened to me, and part of the cause is that saving system that has the game completely automatic and without manual files. I understand the system (also used by Souls), but when you mix it with lots of crashes and problems of all kinds, you have the resources to craft a real Molotov cocktail. Strange animations, characters that stop talking during dialogues and you miss a good part of what they say, as well as abundant crashes is what I have found in my PS5 version."

Takže druhej Cyberpunk?

Jestli jo, tak předpokládám že na mém PC to pojede bez problému jak ten Cyberpunk :)
Ne že by to bylo vypovídající, ale omylem leaknula na chvíli jedna recenze na metacriticu. Hodnocení bylo 7/10.
Asi neprobíhá nějaká akce komponent s klíčem, co. Minimálně Alza, CZC nic...
@7c (10.01.2022 19:09): Těžko říct jestli to je dobrý nápad vydávat to v únoru kde jsou prakticky dva nejsilnější tituly co tenhle rok budou. Ale zas Elden je až na konci měsíce a Horizon jen na PS, tak to možná nějak projde.
Kazdopadne mě to taky trochu zajímá i když jednička mě moc nebrala, mě to parkurovani přijde pitomy.
@Charllize (08.01.2022 19:41): Jednoduché - představ si DS3 Covenants, ale na maximální úroveň potřebuješ 100 tokenů místo 30 :) "Let's make grind great again" :D

Zní to každopádně zajímavě. I když radši mám spíš "endless" hry nebo ty s vysokou znovuhratelností (zrovna se dívám, že u DS3 jsem se dostal po páté postavě na 400 hodin). Jen si tedy Techland vybral špatný rok :(
@Neelixx (09.01.2022 11:20): Však jak jsem psal. Už během vývoje říkali, že pokud chceme vidět ze hry všechno, budeme ji muset jít několikrát a činit jiné volby během hraní. Jsem fakt zvědavej jak moc se ten svět bude měnit.
Tohle je zklamání, já nechci další Valhallu s tunama nastavovaný kaše. I kdyby to mělo být jen 200 hodin, tak je to prostě moc.

Edit : Na reditu píšou "They clarified in a later tweet the 500 hours is if you wanna replay the game with multiple endings and decisions.", to dává větší smysl.
@Korbitch (09.01.2022 01:35): pokud něco nestojí za to dělat (bez příběhový fetch questy bez přidaný hodnoty apod), tak to ve hře nemá vůbec být, toť moje designová filozofie :) Jasně že mě nikdo "nenutí".
Jinak ano, ono to s těmi 500 hodinami nebude tak horké. Witchera 3 jsem taky hrál dvakrát, mám v něm přes 500 hodin a stále jsem jeden závěr neviděl..
@Paul (08.01.2022 21:10): Však tě nikdo nebude nutit to všechno plnit. Btw, vidim to podobně. Jak se říká, méně je někdy více... 500 je prostě šílený číslo...Otázka je, jak to vlastně myslí. Co tak říkali za ty roky vývoje, že abysme prošli opravdu všechno, bude nutný několikerý průchod, protože tě volby pokaždé zavedou jinam... Teď jde o to, jestli je to myšlený dohromady nebo že každý průchod nehledě na to, jaký volby uděláš.