Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (17.10.2024 14:43): Tak to je super, časový limity nesnáším. V jedničce jsem jel mnišku a teď jsem přesedlal na klasickou vražedkyni s dýkami. Už teď ze začátku se mi zdá, že je tam víc skill checků v rozhovorech a událostech než v prvním díle a to já taky rád. Každopádně díky za info ;)
@Widl (17.10.2024 14:24): Já hrál také se savem z jedničky a s importem jsem problém neměl.

Za jakou postavu hraješ?

S vývojem postav jsem to zbytečně hrotil. Měl jsem problém právě na začátku, potom už jsem respecoval podle toho co jsem nalezl. Jediný, co je problém je tvoje postava, protože tam jsou trenéři, kteří ti můžou něco vylepšit a respecem to nenávratně ztratíš. Ale to je asi potřeba řešit až v hlavním městě. Jo a můžeš se kdykoliv do už prošlých ostrovů vracet a nejsou tu časové limity. To je další věc, která mě zbytečně stresovala, že něco nestihnu nebo se nebudu se moci vrátit. Hra většinou nevratné rozhodnutí signalizuje.
@Red (17.10.2024 00:32): Pěkné, tak to se mám nač těšit :) Já do toho o víkendu hupsnul, protože jsem si konečně znovu prošel jedničku a tentokrát i s datadisky a už mi nic nebrání. Zatím jsem na úplném začátku a chystám se na ostrůvku prozkoumat vykopávky.

Jedinou výhradu mám k tomu, že mi nešel importovat save z prvního dílu, hra se při načítání savu pokaždé sekla. A tak se mi tam v kajutě hned objevil Edér, který minulý víkend zhynul v DLC prvního dílu  :D Ale to je jen malá piha na kráse.
Tak jo, po 130+h se mi tu začíná líbit. Jsem už teoreticky na konci, v praxi mi toho ale pořád dost zbývá. Některé aspekty jako crafting nebo zviřátka jdou úplně mimo mě. Jinde se mi investice do výzkumu vyplatila, jako čtení lore věci a předmětů, větší micromanagment postav... hned mě to bavilo mnohem víc. Některé věci jakou Soul bind itemy mě štvou, ale zároveň i háčkujou. Teď jsem se kvůli jednomu soulbind brnění vracel přes x obrazovek do lokace, kterou jsem měl asi 50h za vyřešenou a objevil tam tajný dveře a další prostory. Při konzultaci s návodem zjišťuju, co jsem všechno minul. Teď mám po postoupení příběhu o dvě nevděčné mrchy míň a vzaly si to nejlepší vybavení.

Už teď se těším až to někdy zahraju znovu, jsem zvědavý jak mi bude štymovat ten tahový režim a možná se i vyhnu odchodu společníků.
@Red (19.07.2024 14:40): Veď v dvojke to ešte na tej mape je aj graficky znázornené, že kde tie questy sú. Skôr to môže byť problém, zorientovať sa, ak takúto hru odložíš na dlhšiu dobu a potom sa k nej vraciaš, tak je toho veľa, čo si treba pripomenúť.

@Zero (19.07.2024 13:45): Ten setting a atmosféra je fakt super. Aj by som si dal ďalšie takéto námornické RPGčko. Ten setting lesov, lúk a hradov mierneho pásma germánskeho typu je už fakt v RPG extrémne otrepaný a nudný. V podstate to bol aj jeden z dôvodov, prečo mi po veľmi originálnom settingu Morrowindu, v Oblivione fakt extrémne padala pozornosť a záujem. Ale je pravda, že v Oblivione oveľa viac prepoužívali tie isté assety dookola, čo tomu tiež nepomohlo. Inak ja mám rád aj Pillars jednotku. Tam mi zas príde zaujímavá hlavná zápletka a tá extrémne melancholická atmosféra, ktorú tá hra má.

Na jednej strane sa na Avowed v Living Lands teším. Na druhej strane by som si v tom prostredí asi radšej zahral izometrickú trojku s družinou.
@Zero (19.07.2024 13:45): Já dvojku nezatracuju, jenom jsem se cestou začal ztrácet tak jdu na začátek. Co mě obecně štve a bylo tomu tak myslím i v jedničce je velké množství questů, odehrávajících se napříč několika lokacemi. V tom absolutně ztrácím nit a spíš potom úkoly odškrtávám spíš než abych je prožíval.
No vida, já si to zrovna nedávno dal znovu a s chutí. Naopak k jedničce se vůbec nevracím. Nevím, jestli bych dvojku označil za lepší hru, ale rozhodně je pro mě zábavnější. Baví mě, že se dvojka odchyluje od klasické BG šablony a zkouší různé nové věci, i když ne všechny zcela povedeně. A rozhodně mě baví koloniální setting, kde ani jedna strana není dobrá nebo zlá.
Tak jsem to po 20+h vzdal. Zjistil jsem, že se v tom světě nevyznám a z jedničky si nic nepamatuju. Tyranny byly přístupnější.
Takže PoE 2 odinstalována, PoE 1 nainstalována :)
Já hraju teď Tyranny a Xenosagu....potom bych si rád dal ještě jednou KD, ale s českým dabingem. A potom se uvidí jestli PoE II, DOS II nebo něco úplně jiného(BG III? :)).... máma už DOS II nějakou dobu hraje, musím se někdy zeptat jaký to je. Ten začátek ji přišel složitější než DOS a PoE.
@Drolin (12.05.2023 19:37): Ja lodních bitev absolvoval bezpočet, ale pouze stylem board, ten gamebookový bazmek samotné bitvy lodí moc zábavný není. Hlavně z důvodu ze to je nekonečná zásobárna peněz, které pro mně byli silně nedostatkové jelikož to vždy hraji se zapnutým poškozováním vybavení a opravy stojí hlavně u raritniho vybavení balík. To se mi na te hře líbí taky, ze díky těm optional výzvám to jde nastavit tak ze každá věc v té hře je důležitá a lze se tomu komplexně věnovat. Všechno pak má smysl a prakticky nic není výplň.

Jinak mně Eothas fascinoval celou dobu a jeho pronásledováni mi prislo fajn, mohla ta main linie být delší ale vzhledem k tomu kolik jiných zajímavých věci a lokaci bokem tam je, mi to je vzásadě jedno. A ten božský pantheon mi přišel dobrý, hlavně z důvodu určité sarkastické možnosti jak k nim přistupovat. Dále také dabing je výbornej a mnoha méně zajímavým rozhovorům dává šmrnc poslouchatelnosti a snesitelnosti.
@Charllize (12.05.2023 19:26): No, je mi úplně jasné proč to tak máš - Divinity II je spíše blíže adventuře/Incubation, než klasickému RPG :)). WotR brzy začnu, tam počítám, že to bude na více měsíců.

@veselykralicek (12.05.2023 19:28): Námořním bitvám jsem se jen a pouze vyhýbal, a vlastně to hráč ani řešit nemusí. Tematika mi naopak v rámci izometrických RPG přišla konečně originální (příběh už méně).

Dialogy u D:OS II jsou ovšem často skvělé :)).
@Drolin (12.05.2023 19:17): taky gratuluju, k podobnému výkonu mám hodně daleko.:-D

Nicméně právě ta tematika a prostředí (a taky ty námořní minihry) mě na týhle dost odrazují. D:OS 2 mi přijde opravdu skvost. Zvlášť s tou vymazlenou češtinou..
@Drolin (12.05.2023 19:17): U mně je rozdíl mezi Pillars 2 a OS2 asi sto kilometru. Jen když si vzpomenu na ty hořící podlahy a souboje co jsou spiš puzzle než taktická tahová bitva dělá se mi mdlo. Snad mně to přejde a cašem to ještě zkusím. Pillars 2 je seriózní rpg bez kravin a ten open world, lore a zasazení je pro mně mnohem zábavnější než to co mi nabízí OS2. Každopádně gratuluji k dohrání, a teď už konečně WotR :D
@Charllize (01.05.2023 14:07): Tak i po dohrání se mi to potvrdilo, Pillars II bylo o ten fous lepší jak OS2 (ač obě samozřejmě skvělá RPG). A to zvláště v exploraci a volnosti, jakou námořní, pirátská, tématika nabízí. Naopak souboje a RP parametry (vývoj postav, vybavení) byly lepší u Divinity II.

No, roční plán zatím ze 2/3 splněn, nyní mě čeká to pravděpodobně nejlepší.
@Charllize (01.05.2023 14:07): tak pro mě Divinity 1 dobrý, Pillars 1 skvělý a Divinity 2 epický. Nechci říct, že Pillard 2 zklamání, to ne. Jen ta laťka už byla hodně vysoko a taky už šla ta hra trochu jinam, coži hodně nesedlo..
@veselykralicek (01.05.2023 13:48): Ja s Drolinem souhlasím. Taky mně to přijde lepší než OS2 až dokonce výrazně. A to obvykle Obsidian moc nemusím a naopak jsem vždycky fandil Larianu. Asi jak to komu sedne a holt s Pillars 2 se mi trefili do mojeho rpg vnímání.
Konečně jsem se do Pillars II více ponořil (cca 20. hodina), a baví mě stále více. Jak byl první díl spíše jen taková vzpomínka na BG/IWD, tak druhý díl už je svébytný přírustek do izo RPG kmenu a možná to bude i na 9/10 (a o chlup lepší Divinity II OS).
@veselykralicek (09.09.2022 22:56): A ještě jsem si vzpomněl ze to na moři funguje tak ze pokud tvoje loď stojí na místě tak ostatní lodě stojí taky. Začnou se hýbat až když se hybes ty. Takže to způsobuje určitou přehlednost a vlastně ani k žádným divokým střetům a honickam dojit nemůže.
( teď doufám ze to není featura tahoveho módu s kterým jsem to hrál, ale nemělo by :)
@veselykralicek (09.09.2022 22:46): Ona ta první loď co mas je dost rychlá a když budeš chtít tak proste utečes aniž by došlo ke střetu. Je tam par povinných střetu ale z nich se jde zase většinou vykecat. A ne nijak opruzne to není. Většina lodi te nechá na pokoji. Na začátku jsou agresivní jen otrokari a sem tam piráti. Pak u dalších frakci záleží jak si u nich povedes a dosrat to tak aby po tobě šel celej ocean snad ani nejde. 
Proste s tema lodnima bitvama si není třeba moc dělat hlavu :)
@Charllize (09.09.2022 22:32): Jo takhle. No, já mám poslední dobou rád to škálování obtížnosti v moderních hrách. Nevadí mi těžké souboje, ale spíš takové ty zdržující vopruz mechaniky, což jsem pochopil, že tady ty námořní bitvy jsou.

Že hráče pořád někdo nahání a nemá moc prostor pro nějaký svůj klidný průzkum.

Tohle mi vadilo u Jagged Alliance 2 - souboje byly na normal poměrně jednoduché a daly zabrat až v Meduně, hlavním městě. Na hard byly super - nepřátelská přesila, elitní jednotky a hráč se musel fakt snažit. Bohužel mě hra na hard ubila tím, jak nepřátele neustále dobývali mnou dobyté sektor zpět, člověk se musel neustále a neustále vracet a v podstatě neměl ani klid na vyléčení případně nákup nových zbraní z eshopu. Doufám, že tohle si v JA 3 půjde nastavit..
@veselykralicek (09.09.2022 21:54): Ono dost záleží na obtiznosti a jestli si zvolis na začátku hry nějaké magran fire challenge. Já měl třeba mimo jiné zapnuté poškozování zbrani a vybavení a bez pravidelných bitev na lodích bych to finančně neutahnul. Opravy raritnejsiho vybavení totiž stojí balík docela. Takže když by sis tohle nezapinal tak se podle mne o ty lodní bitvy ani moc nemusíš zajímat. Ale jako zdroj peněz jsou výborne a dá se říct ze neomezený, protože na rozdíl od nepratel na souši ty lodě se objevují pořad. Aspoň myslím, vyčerpat se mi je nepodařilo a to jsem dokonce majoritne potapel skoro jen otrokare :)
@veselykralicek (09.09.2022 21:12): No ono to práveže dosť myšlienkovo pokračovanie je. Naväzuje to úplne priamo na koniec jednotky a hoci ten hlavný príbeh je kratší, postavy a questy sú super. A to veľké mesto Neketaka je o dosť originálnejšie a zaujímavejšie než Defiance Bay v jednotke. Je pravda, že mne sa páčila viac tá ponurá melancholická atmosféra jednotky, ale inak dvojka vo všetkých ostatných ohľadoch jednotku prekonáva. Súbojový systém je zábavnejší, frakcie sú tiež o dosť zaujímavejšie a prostredie je naozaj neotrepané.

Tie námorné bitky sa dajú skipovať ak ťa nebavia, myslím, že z každej sa dá ujsť, ale inak mi prišli veľmi easy a to som tú hru prešiel vlastne s tou istou loďou, čo som mal na začiatku.
@veselykralicek (09.09.2022 21:12): Já za celou hru absolvoval jednu textovou námořní bitvu a zbytek bezpoctu námořních střetnutí řešil reálnou bitvou na palubách lodi. Není to o moc delší než ta textová a aspoň opravdu hraješ. Tu textovou verzi ti hra nijak nenutí.
A pokračování to vlastně je, plus minus to začíná tam kde skončila jednička a hlavní postava je ta sama, technicky...eh..uvidíš :)
@veselykralicek (09.09.2022 20:23): Ono to zas tak moc pirátské není jak to na prvni pohled vypadá. Samozřejmě tam piráti jsou ale není to úplně to hlavní tema. A kupodivu to prostředí je celkem neokoukaný, je to trosku mišmaš ale takovy vhodne zvoleny. Není to nějaký piratsky Karibik v čistém slova smyslu. Nemusíš se bát, Obsidiani si daly dost záležet aby z toho nebyla klišé piratska fraška.
Vlastne jediný dvě věci co ty hře mužů vytknout je nízký level cap (20) který když děláš vše kolem dosahnes daleko před koncem hry o dlc nemluvě. A ani to není takový problém díky vysoké variabilite vybavení a možnosti ho různe vylepšovat. A druha poměrně dost delších loadingu, pokud nemáš ssd tak si asi uzijes :)
I za těch 10 to je skoro svatokradez, a s temi dlc za 13.20 jakbysmet. 100+ hodin super zábavy.
@Jab (14.07.2022 23:51): Z té dvojky si na nějaký humor ani nevzpomínám, ale asi mi to nějak nevadilo, pokud tam občas byl. Údajně je ho mnohem více v jedničce, kterou jsem nehrál. Samozřejmě udělat dobrý humor je kurevsky těžké a snad ani nejde, aby se líbil všem.
@boovol (14.07.2022 21:46): Ta variabilita, jak co udělat, tam je. Ale hra nemá drajv a souboje začnou dříve či později unavovat. A ten Larian humor je snad jen dočasná věc. Bylo to jak kdyby najali německého armádního stand up komika.
@Radecker (13.07.2022 21:39): Taky úplně nechápu to nadšení okolo D:OS 2. Osobně jsem se těšil na různé způsoby řešení a jejich konsekvence jako třeba u Wastelandu 3 nebo stařičkého Falloutu, ale snad veškeré zásadní posuny byly postaveny na soubojích, nějakou větší variabilitu jsem tam také neviděl. Ale třeba jsem se málo díval.
@Charllize (11.07.2022 10:01): Já jsem dohrál jedničku skoro přesně před čtyřmi lety a dvojku mám koupenou už tři roky. Říkal jsem si, že dvojku si zahraju 5 let po jedničce (pokud dříve nevyjde lokalizace), takže příští rok se na to dostane :-) Jinak z těch nových "variací" na Baldurs Gate mi PoE sedlo určitě nejvíc. Líbil se mi dospělý temnější příběh, real-time souboje s pauzou i společníci - i když nic z toho nebylo na 100%, přišlo mi to ve výsledku velmi fajn.
U D:OS s tebou naprosto souhlasím. Nesedl mi všudypřítomný otravný humor a nekonečně tahové souboje. Podle steamu mám odehraných 10,1 hodin a to jsem se teprve dostal do prvního města (do kterého mě mám pocit vpustila mluvící kočka). Nespíše už se k tomu nevrátím.
Pathfinder byl mnohem lepší, ale po 34,5 hodinách mě taky umučil :-) K němu se ale asi nejspíše vrátím, jenom si zapnu automatickou správu království. Bylo to totiž jinak vlastně dost dobré a líbily se mi ty malé lokace. Každopádně u PoE jsem bezbolestně strávil přes 75 hodin (dohráno i s DLC) a od té doby mě z těch delších (proto nezmiňuji skvělé Disco Elysium) izometrických old school RPG chytl jen ten UnderRail (137,4 hodiny) o kterém jsem psal do diskuze minulý týden.

Shrnuto a podtrženo, PoE: Deadfire si určitě nenechám ujít a těším se na něj. To zasazení mi právě připadá super, ale těšil bych se i na klasické "evropské" prostředí :-) Já si teda myslím, že absence lokalizace je v Česku větší brzda, než by se mohlo zdát. Navíc zrovna k této hře se ji zřejmě nikdy nedočkáme. Škoda.
@7c (11.07.2022 21:46): Asi bych se obešel bez správy kralovstvi v te podobě co tam je ale hru samotnou bych ještě o kapitolu či dvě natahnul, takzvane když už tak už. 
Dvojka o které se říkalo ze tak velká nebude je nakonec údajně  ještě delší. Ale mám s ni trosku problém ohledně zasazení. Oproti prvnímu dilu který byl takový hezky přírodní je to démonicke pokračování trosku fadni, vsechno hoří, lokace jsou sede, všude nějaké demonicke výhonky a podobne. Já dvojku hrál zatím asi 40 hodin a ackoliv mi přijde bezva mám neodbytny pocit ze jedničku mám radši. Ale uvidím az přidají ovládání gamepadem a konzole verzi ( nezdvihej obočí:) a vrátím se k tomu.
@Charllize (11.07.2022 20:34): Pathfinder je u mě to samé - sice se mi hodně líbil, ale poslední část mě dost zklamala (IMO nejvíc tomu uškodilo mít všechno v jedné hře - nechápu, proč se touhle asi nejlepší vlastností BG2 nikdo neinspiroval - no, vlastně ani BioWare samo na to nějak zapomenulo).

Tj. druhý díl Pathfindera mám určitě v plánu, ale nějak zvlášť na něj nespěchám.
@Charllize (11.07.2022 20:34): To určitě taky, PoE 1 bylo takové znovuzrození těchto "infinity engine" like klasik, se kterými se později roztrhl pytel. Podobně jako Legend of Grimrock 1 byl znovuzrození dungeon žánru a taky je z nich zdaleka nejznámější a nejpopulárnější (taktéž i oproti dvojce, koukám, viz. 166 hodnocení jednička, 70 dvojka, není to sice takový skok jako u PoE, ale přeci...).
@Isair (11.07.2022 20:24): No ještě mne napadá ze dvojka zdaleka neměla tu glory auru co provázela jedničku a plno lidi ji muselo proste mít odskrtnutou.
A s tou konzervativnosti to bude spis případ toho Pathfindera, kde by teoreticky někdo mohl zjistit ze to je lepší než ty infinity klasiky a ještě ke všemu z dnes velmi oblíbeného Ruska :)
@Charllize (11.07.2022 17:48): No já si to v podstatě nechávám "na potom", jedničku jsem dohrál x let po vydání a teď si zase dávám delší dobu pauzu, než dostanu chuť si zahrát podobné rozsáhlé RPG :).

Ale asi je to hodně i jak říkáš, že spoustu lidí jednička nepřesvědčila natolik, aby se vrhli na dvojku (já sám z ní nebyl zrovna odvařen, jakkoliv za špatnou hru to rozhodně nepovažuji, ale asi bych si dvojku zahrál dříve, kdyby mě jednička chytla více), případně i možná ta absence češtiny pravděpodobně některé lidí taktéž odradí, přeci jen ukecané je to fakt hodně. S tím Pathfinderem mě to ale taktéž překvapuje...

Ale ono je tu takových her spousta, třebas Quest for Glory série tu je obecně hodně v oblibě a přitom ty klony jako Heroine's Quest (který je dokonce zadarmo) či Quest for Infamy, Mage's Initiation, Hero-U apod. tu mají jen pár hodnocení a to mnohdy ani ne od těch největších fandů, kteří u QfG nevynechají žádnou diskuzi.
Takže možná je to i otázka času, ten herní trh je nyní tak přesycený a toho času už většina z nás s největší pravděpodobností nemá tolik, případně i možná vina určité konzervativnosti (spousta lidí prostě zůstala zatvrdlá v těch devadesátkách a nehraje v takové míře dokonce ani ty hry, které na ně odkazují)...
Na já jen ze 144 hodnocení u prvního dilu a 26 u druhého mi přijde ze se něco muselo stat. 
Jestli to zasazení dvojky ( který je podle mne na crpg celkem originální) nebo ze proste ta jednička lidi nechytla tak aby měli zájem o dvojku. 
Pritom to tady je celkem crpg enkláva. Ale on tu nikdo moc nechce hrát ani ty Pathfindery.
Jeste mě u te PoE 2 napadá absence češtiny.
A jsou to už 4 roky po vydání, což nepůsobí ze si to hodně lidi nechává napotom.



@Drolin (11.07.2022 11:38): Myslíš Original Sin 2? Ten theme park? :) Ale jo, já to po prvním shame 50 hodin rozehrani vzdal, jelikoz mě unudila k smrti nejvyšší obtížnost kde souboj trval půl hodiny a opakoval jsem ho 3x. A taky to ze mě začla vadit ta Larian legrace. Ve stylu, hele udělali jsme super crpg, ale je to tak trochu sranda, a o nic vlastně nejde, zahraj si to s kamosem budete se za břicha popadat. Jako oni to ve hrách měli vždycky ale mám dojem ze u OS serie se jim to vymklo z rukou. Ale tak evidentně to plno lidem sedlo, tak třeba budeš mezi nima.
@Charllize (11.07.2022 10:01): Pár let mám v "Chci si zahrát" v pomyslné TOP 10... ale dokud nedohraji Divinity II, nebo Pathfindera, tak nemohu rozehrát další izometrické RPG podobné velikosti. Ale očekávání mám velká, a vlastně si myslím, že mě PoE II nemůže zklamat. Tak třeba za dalších pár let :)).

Ale jen za tento rok jsem měl 2x nainstalováno a měl jsme nutkání spustit.
Nové hry sa na DH všeobecne nehrajú, pokiaľ to nie je AAA popcorn. :D

Ja som teda PoE 2 crowdfundoval a hral som to day1 a bol som vyslovene spokojný. Myslím, že aj komentár som chcel vtedy písať, ale evidentne som to neurobil. :D
@Charllize (11.07.2022 10:01): jednou zahraji oba díly a budou tu do té doby třeba 3 komentáře! btw. taková Persona 5 tu na tom není o moc lépe, ale chápu JRPG a no PC version (ačkoliv P4 taky nic moc)....
Je zajimave ze první díl tady hráli skoro všichni a dvojku skoro nikdo. Znamená to snad ze ta nejslavnější hra z kickstarteru a od veleborcu Obsidanu stala za hovno a tak nikdo nemá chuť s dvojkou ani začínat? ( přitom je úplně super )
@boovol (11.09.2021 12:56): Ono tá hra má tú klasickú RPG tendenciu, že pomalý úvod a čím si silnejší, tým to rýchlejšie odsýpa, obzvlášť ak to hráš ako ten "vyzobávač", ako popisuješ. Ja sa tak RPG vždy snažím hrať, aj tu som odhalil úplne celú mapu a bol na každom ostrove.

Každopádne Micka poznám osobne, tak preto som to aj písal. :)
@Tulareanus (11.09.2021 11:31): Asi tento způsob boje shledává opravdu nešťastným. Navíc nějakých 50 hodin u hry jako Pillars 2 nemusí znamenat konec na dohled. Alespoň s mými 20+ hodinami mám pocit, že jsem stále kousek po začátku – tu světovou mapu mám odkrytou tak z 1/15. Je jasné, že na tohle má kruciální vliv způsob hraní, a tady se mi zdá, že pro vyzobávače to musí být totální rochniště.
@boovol (11.09.2021 11:19): Ja to chápem. Len on už je asi nie ďaleko od konca a odložil tú hru kvôli tomu asi od roku rozohrania, čo je škoda. Aj to rozriedi zážitok. A kým nemal tú možnosť, že sa to dá zmeniť aj pri rozohranej hre, tak bola škoda nechávať tú hru nedohranú. Ja som jednotku aj dvojku dohral v pôvodnom štýle, lebo ťahový boj vtedy neexistoval, inak mám ťahové boje rád, ale pôvodný systém mi tieto hry nijak nekazil, lebo sa s ním počítalo. Len v dvojke bola nevýhoda v tom, že ten boj bol vo výsledku výrazne ľahší.
@Tulareanus (09.09.2021 11:56): Posledne roky zo srdca nenavidim RTvP system :) A po 56 hodinach s hrou sa mi to nechcelo zacat hrat od zaciatku (ked uz pridali tu superior turn-based moznost :)). Proste ma to nebavi, takze pokial bude tamto fungovat, tak sa urcite k tomu vratim.
@MickTheMage (09.05.2019 12:12): Nevím, jestli to tu už někde nezaznělo, ale na tahový souboj lze přepnout i během rozehrané hry přes konzolu (klávesa ~) příkazem "SetTacticalMode Roundbased". Třeba to někomu pomůže.
Škoda, že to není přeložené, aby se to dalo hrát. Měli na to času dost, ale třeba někdy v budoucnu se to podaří
Já bych řekl ze Neketaka ho zahlti ještě mnohem víc :) 
Ale jinak jo, mě to taky dost bavilo i když musím říct ze prakticky hned od začátku. Já si něco málo o tom lore, bozích atd načetl dopředu.
Mozna můžeš až se dostaneš na moře zkusit úkol s piráty a jejich pevnosti, tam toho není tolik a je to i blíž. Ale Neketaka je zásadní.
@BINGMAN (30.04.2021 14:52): Ak nie si vyslovene hardcore fanúšik série alebo BG ako ja, tak imho ten breaking point, kedy by ťa to fakt mohlo chytiť je moment, ako sa dostaneš do hlavného mesta tamojšieho "karibiku" - Neketaka. Čiže odporúčam sa tam odplaviť hneď ako to bude možné.
@BINGMAN (30.04.2021 09:05): Já doporučuju tomu ten čas dát, stojí to za to a začátek je slabší - zahlcení lorem si dokážu představit pokud si méně pamatuješ co bylo v jedničce. Dvojka na ni navazuje velmi těsně a počítá s její znalostí (což je asi má největší výtka - víc než samostatný díl ten příběh působí jako dovětek a dovyprávění jedničky, jako byl datadisk ToB k BG2). No a k tomu přidává hodně informací o tom karibském světě spolu s trochu jiným stylem hry, obojí imho super, jen si na to chce zvyknou.

Ten svět a jeho zkoumání a plnění vedlejších úkolů je tu výrazně delší a zábavnější než hlavní příběhová linka (a to jsem ani nehrál DLC - mám větší chuť i kvůli nim hru rozehrát znovu než abych se vracel zpětně jen k nim ke starým save)
První díl nebyl dle mého žádná bomba, ale bavil mě. Tohle jsem před pár týdny rozehrál, dal tomu pár hodin a od té doby jsem se k tomu nevrátil. Už od začátku na vás hra vychrlí desítky jmen a názvů a horem spodem do vás tlačí zdejší, možná až přehnaně obsáhlý lore. Přijde mi to dost zahlcující. A já vlastně nevím, jestli mám pokračovat a doufat, že se časem chytnu. To "karibské" prostředí vypadá totiž fajn. Co na to zdejší osazenstvo, které to dohrálo?
@S4TW (28.04.2020 14:55): Jo mam taky PRO. Taky to 3x spadlo za cca 25 hodin co mam odehranych a obcas se stane ze hra zamrzne treba na 20 vterin a pak zase bezi normalne dal. Taky obcas nejde listovat v nabidce obchodnika a musi se cela hra vypnout a zase spustit, ale to se mi stalo jen 2x za tu dobu co hraju. sem tam vypadne aktivacni kurzor, kdyz clovek nebeha s postavama primo analogem ale po Pc vzoru je posila na pozici pomoci kurzoru. Ale tam staci otevrit treba inventar a kurzor je zase hned tam kde ma byt. U ukolu a souboju jsem se s zadnym bugem nesetkal, coz je asi to nejpodstatnejsi. Taky pocitam ze jeste vydaji dalsi patch, uz na PS4 byli dva a dokonale to stale neni.
Vtipny taky je ze kdyz si clovek koupi krabicovku na PS4 tak uvadi ze hra zabira asi 26GB. Jakmile ale clovek da disk do mechaniky zacne se stahovat 14GB patch a pak to ma 40GB. Zajimavy je ze i PSN store uvadi u digital verze 26GB (nebo tak nejak), to by me zajimalo jak je ta digitalni verze pak ve skutecnosti velka. Ne ze by to bylo dulezity, jen tak ze zvedavosti spis, kdybys ji kupoval :)
@Charllize (28.04.2020 12:20): tak já mám naštěstí PS4 PRO., tak by to nemělo být až tak hrozné, ale je pravda, že 60 sekund mi už přijde dlouhý loading, kor když to má být nějak často...

@Starletka (28.04.2020 12:27): 20 minut bych neabsolvoval, to si nedovedu představit, jak říkám, 60 sekund mi přijde hranice toho, co se dá ještě vydržet :D
@AlieN (28.04.2020 13:24): Už to je pravda staříček, do kterého nemá moc cenu dokupovat jednotlivé věci. Spíš rovnou celý obsah krabice. Ale teď zrovna na to není finanční situace. Až udělám v červnu státnice a najdu si lepší a výdělečnější full time práci, tak snad ano. Ale to zas nebude čas/chuť na hraní, takže to si člověk nevybere :D

Když už mě to herdek stálo tolik peněz, tak jsem to aspoň dohrála. :D Ale menší lokace (třeba domky a tak) se načítaly rychleji, tak kolem minuty dejme tomu. Ovšem to město bylo fakt brutální, to jsem si často říkala, že to nemá cenu a straší mě to ještě teď, jen si na to vzpomenu. Nejhorší bylo, když člověk musel jít do hospody a pak zpátky. To bylo na celý den.
Ja by som tiež na to nemal takú trpezlivosť, čo som inak vypozoroval a môžem sa mýliť, je, že nahrávacie časy rástli exponenciálne podľa toho, koľko vecí som mal už "za sebou" v save. Ale nikdy to neprekročilo nejakú necelú minútu, možno s výnimkou prvého loadu sejvnutej hry po spustení. Pri takých dlhých načítavacích časoch ako píše Starletka, by som sa na to asi reálne vyprdol.
@Starletka (28.04.2020 12:27): Proboha, co to máš za stroj? Tedy respekt že jsi to i tak dala, já bych na to trpělivost neměl, ale... dokup si ospoň to ssd pls :D
Mě časté při hraní nijak nevadily, jednak jsem zvyklý z BG a spol, a jednak trvaly jen pár vteřin.

A samozřejmě člověk trochu plánuje, řeší věci hromadně a ne kvůli čemukoliv běžet hned na druhou stranu mapy.
@Charllize (28.04.2020 12:33): Naštěstí ta základní hra sama o sobě není zas až tak dlouhá, ale pro mě to každopádně znamenalo, že mapa zůstane neprozkoumaná, vedlejší questy z větší části nesplněné a DLC nedohrané. Ale třeba někdy v budoucnosti, až bude lepší stroj.
@S4TW (28.04.2020 11:52): Tak hraju se soubojakem na tahy takze to je pomale dost. Jinak samo se to ovlada hur nez na PC. Ale spis inventare a tabulky postav. Je to hodne mackani ruznejch knofliku a pomaly presouvani mezi polozkama. Ovladani postav a souboje jsou celkem ok. Hlavni pruser jsou ty loadingy. Ale to co vim neni zadna hitparada ani an PC, pokud nemas SSD. Obecne se to na PS4 da v pohode hrat, ale ocekavej lehke potize. Navic nevim jak na zakladni PS4, tam ty loadingy muzou byt jeste horsi.
@Charllize (28.04.2020 11:28): hraješ na PS4? hrozně by mě zajímalo, jak se tyhle hry hrají právě na PS... já už dlouho uvažuji, že to zkusím... musím letos zahrát BG 2 a ID 1, ale poslední dobou hraji jen na PS4, tak jsem přemýšlel, že to hecnu na něm, ale mám z toho trochu bobky... je to třeba o dost pomalejší ta hratelnost?
jak se ta hra otevrela po tom pocatecnim ostrovu tak clovek nevi co driv. Tyjo, ala baldurs gate open world, to jsou veci :)

Tuhle jsem textove prorazel zed. Ze jako bud silou nebo pacidlem. pacidlem to tvrdilo ze mi to brzy spadne na hlavu. Tak silak Eder do toho vrazil ramenem a zlomil si ho. Jelikoz to je chlap jak buk tak zkusil jeste jednou a vyvrknul si kotnik. Tak sem jeste zkusil pacidlo, zed spadla a Ederovi jeste zlamala zebra a nejak se tam asi pripletla Xoti pac mela zlomenou nohu tusim. Docela pohroma, na to ze za tou zdi v celku nic moc nebylo. Znamenalo cestu zpatky do mesta lodi pres kus mapy. Protoze jsem nemel sebou zadny jidlo kterym bych je vylecil na miste. Ma silu 16 a neprorazi zed, to je bida, to je bida :)

Ve meste Nekataka je tolik domu a oblasti ze se z tech loadingu stava dost nechutna zalezitost, jsem zvedav jestli me to nepolozi. Loaduje se kazda pidi mistnost a docela dlouho. Ja nevim ...vlastne jo vim...Unity engine. Engine pro socky kvalita nula. Taky jsem zkusil PC verzi. mam tam asi 14 fps ve scene kde je lod a par postav a voda kolem. Izometricky, Na low detail. Otresny. Na pocitaci kde bezi Zaklinac a Andromeda v pohode hratelne na medium/high detaily. Ten Unity engine by nekdo mel soudne zakazat.
@Ronik (24.04.2020 15:49): Co jsem koukal tak v tech challenge nic takoveho neni, aspon ne popsane (jestli jsem to neprehledl). Jeste je sance ze to zmenily patchem nejak obecne a nenasel jsem informaci jak je na tom posledni DLC, jestli ten cap nezvedli tam.

Ty challenges jsou celkem fajn, ale nakonec jsem si nechal jen dve. Opotrebovani zbrani/vybaveni a ze se postavy neleci automaticky po boji a nedoplnuje s jim resource, je treba spat a dat si hotove jidlo. To opotrebovani zbrani/vybaveni je trosku o nicem pac se to resi pres enchantovaci interface, takze je to dostupne kdykoliv mimo boj a neni to moc zasadni, jen to stoji penize. A to spani na obnovu je problem jen ze zacatku kdy clovek to hotove jidlo proste moc nema a musi behat porad nekam do hospody se vyspat. Vzsade je oboji takovy mikro manegment. Ale me osobne to pridava do hry trosku vetsi hloubku.

Vcera jsme taky objevil existenci grimoaru, sice to maji jen kouzelnici, ale trosku to muze vynahradit ten dualclass.

Jo mod na to je, tusim lvl33. Ale to na PS4 je bezpredmetne :)
@Charllize (24.04.2020 15:36): Je to tak, v původní hře se šlo na level cap dostat plněním sidequestů velmi pohodlně před koncem hry. Jestli ho DLC nezvedly, tak mi to taky přijde jako škoda. Nebyl ale jeden z těch Margran challengí snížený experience gain? S ním by to mohlo být lepší.

EDIT: Tak asi nebyl, nejspíš si to pletu s modem.
@Ronik (24.04.2020 10:15): S tim dualclassem to je problem. Mam dojem ze se s nim jde dostat na power sedm z deviti maximalne, coz me dost vadi. Na stranu druhou je jasne ze by se univerzalnejsi character hodil a to nejen kvuli kouzlum. Jeste me cekaji tusim tri partaci tak mozna nekoho z nich na ten dual dam.
Dalsi problem je level cap 20 a to vcetne DLC, aspon co jsem vycetl. Je to udajne malo, plno lidi melo level 20 jeste pred koncem zakladni hry a prestali to hrat protoze jim vadilo delat ukoly aby jim expy z nich byli k nicemu. Jakoze nebyla motivace. uvidim jak tohle u mne dopadne, ale sance ze by mi to mohlo vadit tu je.
@Charllize (22.04.2020 15:53): Mě se dualclassování velmi osvědčilo, přišlo mi, že ta rozšířená nabídka spellů byla ve většině případů vysloveně lepší než úzká specializace. Z party jsem měl singleclass měl snad jen u Xoti, jinak jsem jel samé hybridy. Jako hlavní postavu jsem měl Votary (Paladin/Monk) a jako tank byl úplně skvělý.

A jinak jo, je to výrazně míň ukecané než první Pillars, protože scénáristi Obsidianu dostali po reakcích na jedničku omezení počtu slov na jednu dialogovou repliku. Řekl bych, že to akorát pomohlo :)

Škoda, že na turn-based nejde přejít v průběhu hry, ještě mě někdy čekají DLC, ale už je budu muset dohrát v real-time. V Pathfinderu to s modem jde libovolně přepínat a nemůžu si to vynachválit.
@Charllize (24.04.2020 01:24): Ok, ale je pravda, že niektoré skilly sú logicky na to, aby si sa niečomu vyhol, rovnako ako to bolo v starých Falloutoch pri outdoorsmane - dalo ti možnosť skipnúť encounter. Tie random encountery v Pillarse sú v podstate rovnaké, neovplyvňujú dej a questy.
Tá rozprávačka mala naozaj veľmi príjemný hlas. A pre mňa osobne celkovo dabing hre veľmi prospel.
@Red (24.04.2020 01:19): Ale tak ja verim ze tam bude moznost dobreho vyuziti skillu. Ale zrovna v tomhle pripade to tak nebylo. Aspon vim ze by bylo dobre proverit vic moznosti a holt jinak nez save/load ojebavkou to asi nepujde. Ale mozna na to budu liny a delat to tak nebudu, uvidim :)

Mimochodem ten dabing je prekvapive dobry, skoda ze chybi vypravecka veci mimo prime rozhovory, na zacatku byla. Ale i tak super.
Hmm, nektere veci jsou tam podivne. V ceste na mape stoji prusmyk ktery v textove casti nabizi opatrny pruzkum a pote odstraneni pasti. Kdyz to udelam tak z mapy zmizi a ja jakoby projdu.
Ovsem kdyz se na pruzkum vykaslu a nepouziju skilly ktere postavy ucim a vletim tam jak mastny papir z prujezdu, tak se nahraje mapa a dojde k souboji. Takze ziskam nejake expy, mrtvoly oberu o plno veci ktere prodam a jeste tam nasbiram nejake suroviny a material co tam po ruznu je.
Kdyz to udelam prvnim zpusobem kde vyuzivam skilly a dovednosti postav tak nedostanu vubec nic a ani tu lokaci neuvidim. Trosku postavene na hlavu :)
Tak v tom turn based modu je vic nepratel nez v tom realtime. Napriklad Enwightan Digsite ma uprostred mapy v te arene v realtime modu 4x young panther a v turn based modu ma 4x young panther, 2x wurm a aby to nebylo malo jeste tam je young dragon. Oboji na obtiznost veteran.

Turn based
https://youtu.be/5QZOXe5SI4I?list=PLs3Z_ ... azeYR-a60M_j&t=17614
Realtime
https://youtu.be/RFaBwn1oV6Q?list=PLHRjzG29agzWhQnIcIoy9WrUXjf8qW7fn&t=881
Tak se mi to zatim dost libi. Prijde mi to dokonce o dost lepsi nez Original Sin II ktery jsem hral nedavno. Minimalne ten tahovy soubojak lepe odsypa a je podle me zabavnejsi. Pohyb a akce maji kazdy svuj ukazatel a nejedou na jedny akcni body, takze kdyz nekam dojdu na vsechny pohybove body porad muzu utocit nebo udelat cokoliv dalsiho. A oproti OS II mi to neprijde takova saskarna a nemam pocit ze se za rohem zriceniny pochechtava Vincke.

Mozna neprozretelne jsem si zapnul nektere Magran's Fires challenge. A to konkretne opotrebovani zbrani, ze se po urcitem case zkazi jidlo, ze se neregeneruji zivoty mezi souboji a doprovazi me Vera ktera nesmi umrit jinak je game over. Obvzlast ta posledni me trosku desi, protoze urcite pozdeji budou nepratele pouzivat AoE kouzla a bude zle. taky to ze se mi neregeneruje zdravi se ted ze zacatku ukazuje jako problem, protoze jedina moznost jak si ho doplnit a zaroven se zbavit zraneni ktera snizuji ruzne statistiky, je bud se vyspat v hospode nebo pri odpocinku dat postizene postave hotove jidlo, ktere zatim nejsem moc schopen masove vyrabet a jiz hotove stoji dost penez. Ale pocitam ze dal ve hre to problem uz nebude. Taky do toho zasahuje to ze se jidlo kazi, a hotove jidlo vydrzi jen jeden herni den, takze nejde nakoupit/vyrobit do zasoby.

Take jsem vahal nad single a dual class a nakonec volim single. Hra tvrdi ze u dual class nejde dosahnout na nejvyssi/nejlepsi schopnosti. Na stranu druhou je docela mozne ze nektere kombinace povolani muzou byt vic uzitecne a jsou potreba jen nekdy a diky absenci dual class budu mit zbytecne zaplacle misto povolanim ktere treba v boji neni tak moc dobre. Ale da se vytvorit dalsi postava v hospode, tak kdyztak v nejhorsim.

Jinak ty loadingy jsou fakt docela otrava, nejsou zas az tak nesnesitelne dlouhe, ale je jich hodne, obvzlast kdyz clovek nekde po meste nahani ruzne NPC a sluzby.

Hraju na obtiznost Veteran, na classics mi prislo ze tam je strasne malo nepratel a umiraly na jednu dve rany. Navic je tahovy mod zrejme v nekterych ohledech snazsi, tak vyssi obtiznost asi nezaskodi.

Do pribehu a deje jsme zatim zaplul pomerne v pohode, diky kontextovym napovedam a detailnimu deniku kde je vsechno mozne zatim nemam pocit ze by me zamlzenost prvniho dilu nejak omezovala. Ta ukecanost mi prijde o dost nizsi nez v jednicce. dokonce nekdy mivam pocit ze mi toho NPC nabizi k prokecnuti podezrele malo :)

EDIT : ted koukam ze ten port na konzole delali Grip Digital, coz jsou myslim cesi, ti co delali Mother Gunship. A mam i dojem ze se tu jeden z od nich pred casem pohyboval :)