@AlieN (20.10.2022 23:04): Dovolím si tvrdit, že by si ME série zasloužila tentokráte opravdový remake. Imho i ten souboják dvojky je dost hrozný a ty roky navíc mu neprospějí.
Diskuze
@AlieN (20.10.2022 23:04): To jsem si nedávno říkal taky, bohužel dvojka mne tak srala a nudila ze jsem ten uninstall dal.
@Gordon (20.10.2022 22:57): Nah, lákavá možnost, ale tak to dopadlo tehdy při mém prvním hraní, a teď vím že po tomhle následuje lepší dvojka a ještě lepší trojka, tak si chci dát hezky všechno.
@AlieN (20.10.2022 22:25): Unistall?
Pustil jsem se do remasteru, a říkám se teď u jedničky "no rozhovory trochu tupé a příběh klišé, od Kotoru krok hodně zpátky, ale vypadá to hezky, hraje se to hezky, to jsem tomu tehdy dávno se svým hodnocením docela hodně křivdil"... a pak jsem se dostal na výsadek na planetu a do prvního pořádného souboje....
Boha jak si někdo tehdy myslel že takhle má vypadat zábavná hra a dobré ovládání?
Anyway - nějaké doporučené mody, které by z toho udělaly zážitek trochu snesitelnější?
Boha jak si někdo tehdy myslel že takhle má vypadat zábavná hra a dobré ovládání?
Anyway - nějaké doporučené mody, které by z toho udělaly zážitek trochu snesitelnější?
@Ria Kon (19.08.2022 21:33): Souhlas. Ty postupné dopady války jsou ztvárněné skvěle a díky nim mám ME3 nejraději.
@stepankoby1 (19.08.2022 11:38): Citadela ve trojce má skvělou atmosféru. Vím, že si spousta lidí stěžuje na "nudné" vedlejší úkoly, kdy děláte poslíčka s každou blbostí, ale mě naopak strašně baví poslouchat každičký příběh uprchlíků a přeživších galaktické války. S LE fotomódem jsem si udělala celé odpoledne, kdy jsem běhala po jednotlivých patrech a prakticky si hrála na reportéra, který fotí dokumentaci pro sloupek "Dopady války" (prakticky je takový quest i ve hře pro salarianského reportéra). Moje nejoblíbenější momenty byly pár Asarijky a Turianského inženýra v doku D24, starostlivá lidská kamarádka horlivého Salariana naproti baru Purtagory, Asarijka v nemocnici s PTSD po misi na Tiptree, dva zranění turianští vojáci na příjmu Huerty, stará paní s Alzheimerem na recepci ambasád a další.
@Cathan (19.08.2022 13:30): Ani ne, nijak mi nevadí si s tebou povídat.
@Charllize (19.08.2022 12:44): Jestli tě to potěší, tak touhle poslední zbytečnou poznámkou si zajistil, že spolu už skutečně nikdy žádnou diskuzi vést nebudeme, takže gratuluji ;)
@Tulareanus (19.08.2022 12:15): Spíš do fukaru na listí.
Já si vlastně chtěl jedničku někdy zase zahrát... dík za připomenutí touhle diskuzí :D
Jen dodám, že jsou hry/filmy, ve kterých se následně po dohrání/dočtení dozvím, že tam nějaký takový motiv byl (a autoři to potvrdí). Namátkou Spec Ops: The Line (Walker je od části s helikoptérou v očistci) nebo Matrix (tam to docela bije do očí). Někdy se mi to nelíbí a snažím se to z děje vyfiltrovat, ale nemůžu přece tvrdit, že to tam není.
Jen dodám, že jsou hry/filmy, ve kterých se následně po dohrání/dočtení dozvím, že tam nějaký takový motiv byl (a autoři to potvrdí). Namátkou Spec Ops: The Line (Walker je od části s helikoptérou v očistci) nebo Matrix (tam to docela bije do očí). Někdy se mi to nelíbí a snažím se to z děje vyfiltrovat, ale nemůžu přece tvrdit, že to tam není.
@Cathan (19.08.2022 12:23): Matt radi dobre, už jsem měl nachystane antidote :)
Jen ti do budoucna poradím aby sis dával pozor na tygry, ta jeho struktura je jak u kočky jen te muže zabit a sežrat :)
Jen ti do budoucna poradím aby sis dával pozor na tygry, ta jeho struktura je jak u kočky jen te muže zabit a sežrat :)
@M.a.t.t. (19.08.2022 12:19): Rozkaz.
@Gordon (19.08.2022 11:41): To je, samozrejme, pravda a občas v tvorbe vidíme to, čo tam chceme vidieť aj na základe našej osobností, osobných zážitkov a podobne. No skutočne si nemyslím, že Mass Effect je podobný prípad. Na to sú tie prvky až príliš explicitné a nemám pocit, že Bioware sú až takí hlupáci, aby im to pri písaní nedošlo. Inak snaha o normálnu diskusiu, aj keď nemusíš mať rovnaký názor, je v poriadku, no rýpanie, aké si predviedol predtým, bolo úplne zbytočné.
@Cathan (19.08.2022 11:47): Už to radšej nechaj tak :)
@Cathan (19.08.2022 11:47): Už to radšej nechaj tak :)
@Gordon (19.08.2022 11:49): Čiže hovoríš, že Cathan hádzal hrach na stenu? Súhlasím.
@Cathan (19.08.2022 11:47): Opakovat stejnou věc dokola a očekávat jinej výsledek je známkou šílenství. :-D
@Charllize (19.08.2022 11:29): Snažíme se opět přepisovat realitu? Já tu prvně reagoval na Tula s tím, že Mass Effect je alegorie a vysvětlil jsem proč. Nijak jsem se nerozplýval, dokonce jsem napsal, že to Mass Effect ani nijak zvlášť neskrývá, prostě to je základní struktura příběhu. Tys začal s tím, že ti tyhle náboženské příměry nesedí. Já se snažil vysvětlit, že to nejde o příměry, struktura příběhu prostě taková je, a ačkoliv ti to může být jedno, tu strukturu to nezmění. Ty ses mě snažil blahosklonně poplácávat po zádech stylem "no to víš, že jo" a naprosto ignoroval mojí pointu.
Gordon samozřejmě napíše, že se opakuji, a ano, opakuji, ale opakování je zřejmě matka moudrosti. Je to lepší než se tvářit, že jsem napsal něco co jsem nenapsal.
Gordon samozřejmě napíše, že se opakuji, a ano, opakuji, ale opakování je zřejmě matka moudrosti. Je to lepší než se tvářit, že jsem napsal něco co jsem nenapsal.
@M.a.t.t. (19.08.2022 10:14): Alegorii může kdokoliv vidět v čemkoliv na cokoliv. Asi divný, že vznikají v dílech, který mají vlastně vcelku jednoduchý příběh, ať už chtěné, nebo nechtěné. Vytvořit něco, co nebude nechtěná alegorie, je dnes těžké a já nikdy neviděl článek nebo rozhovor, kde by se autoři tetelily, jak šikovně tam vložily alegorii na bibli.
@stepankoby1 (19.08.2022 11:38): Na konec trilogie se často vtipkuje jako na výběr barviček, ale ona představivost o těch rozhodnutích je to, co dělá ten konec vlastně dobrým. Problém mají lidé spíš v tom, že takovej konec "domysli si sám" se hodí spíše do strategií typu Civ, kde část zážitku tkví právě v té fantasii, alespoň u mě.
@stepankoby1 (19.08.2022 11:38): Na konec trilogie se často vtipkuje jako na výběr barviček, ale ona představivost o těch rozhodnutích je to, co dělá ten konec vlastně dobrým. Problém mají lidé spíš v tom, že takovej konec "domysli si sám" se hodí spíše do strategií typu Civ, kde část zážitku tkví právě v té fantasii, alespoň u mě.
Mně přijde strašně vtipné, jak si lidi stěžovali, že konec trojky je jen alegorické retrospektivní kecání a není tam vytoužený finální bossfight proti Harbingerovi, přičemž jiní lidí si stěžují, že je celá trilogie prostá hlubšího čehosi. :D Prostě si nevybereš.
Jinak já v ME spousty zajímavých témat a úvah vidím a často jsem nad tím uvažoval jako o velké debatě o tom, jak se lidi rádi brání změně a zuby nehty se drží své situace, přestože jsou s ní problémy. Saren se snažil lidí před zkázou zachránit tím, že s ní vyjednával. Illusive Man se snažil zkázu zastavit šachovou partií, kde je o krok napřed, ať to stojí, co to stojí. Anderson chce zkázu zastavit hrubou silou. Finále trojky zužitkuje všechny tři postoje a ke každému ti přidá prostřednictvím postavy Catalyst otázku "ale můžu tomu věřit a je to vůbec správné rozhodnout?", která tomu právě dodává hloubku. Ještě zajímavější to je pro mě o to, že nejčastější debaty (teda alespoň ty, co za něco stojí, ne škemrání o trojbarvičkách) o konci trojky využívají argumenty "syntéza zní moc utopicky" a "destroy ending je genocida". :) Navíc, osobně na mě během začátku covid pandemie při mém nejaktuálnějším průchodu trilogií emočně zapůsobila atmosféra na Citadele ve trojce, kde byl zmatek v byrokracii, nedůvěra ve vládu, rozpojení rodin, nemožnost spokojenosti všech a všeobecné napětí, co strašného se stane příště přímo vidět na lidech. Takže třeba právě ten záměr zachytit problémy před a po vypuknutí globální katastrofy tam je podle mého mistrovsky provedený.
Jinak já v ME spousty zajímavých témat a úvah vidím a často jsem nad tím uvažoval jako o velké debatě o tom, jak se lidi rádi brání změně a zuby nehty se drží své situace, přestože jsou s ní problémy. Saren se snažil lidí před zkázou zachránit tím, že s ní vyjednával. Illusive Man se snažil zkázu zastavit šachovou partií, kde je o krok napřed, ať to stojí, co to stojí. Anderson chce zkázu zastavit hrubou silou. Finále trojky zužitkuje všechny tři postoje a ke každému ti přidá prostřednictvím postavy Catalyst otázku "ale můžu tomu věřit a je to vůbec správné rozhodnout?", která tomu právě dodává hloubku. Ještě zajímavější to je pro mě o to, že nejčastější debaty (teda alespoň ty, co za něco stojí, ne škemrání o trojbarvičkách) o konci trojky využívají argumenty "syntéza zní moc utopicky" a "destroy ending je genocida". :) Navíc, osobně na mě během začátku covid pandemie při mém nejaktuálnějším průchodu trilogií emočně zapůsobila atmosféra na Citadele ve trojce, kde byl zmatek v byrokracii, nedůvěra ve vládu, rozpojení rodin, nemožnost spokojenosti všech a všeobecné napětí, co strašného se stane příště přímo vidět na lidech. Takže třeba právě ten záměr zachytit problémy před a po vypuknutí globální katastrofy tam je podle mého mistrovsky provedený.
@Cathan (19.08.2022 10:37): Nevymyslej si blbosti, napsal jsem ti ze to u tebe beru, takže žádné ze jsem něco nevzal v potaz. Taky jsem ti napsal proč mi tam nesedí ten prorok a z jakého důvodu. To ze jsi z toho pak udělal druhy příběh o Ježíšovi a nutil mne abych ti to odkyval už narazilo. Takže nechápu co tu plácáš o ignorování a děláš ze tvoje argumentační myšlenkové pochody jsou něco co musím taky odargumentovat protože jinak už s tím nikdy nebudes ztrácet čas.
Takze, ano ty náboženské preference tam jsou, vím o tom, vzal jsem to v potaz ( i bez tebe), ale je mi to úplně jedno a proste tady s tebou nebudu mávat rukama nad hlavou jak to je bozi a svět by se bez toho neobešel.
Co přesně chceš abych argumentoval, ze Shep není Ježíšovi podobný a proto se mýlíš, nebo já fakt nevím co jsi chtěl slyšet aby jsi seznal ze jsem taky argumentoval a neztracel jsi čas.
Takze, ano ty náboženské preference tam jsou, vím o tom, vzal jsem to v potaz ( i bez tebe), ale je mi to úplně jedno a proste tady s tebou nebudu mávat rukama nad hlavou jak to je bozi a svět by se bez toho neobešel.
Co přesně chceš abych argumentoval, ze Shep není Ježíšovi podobný a proto se mýlíš, nebo já fakt nevím co jsi chtěl slyšet aby jsi seznal ze jsem taky argumentoval a neztracel jsi čas.
@Gordon (19.08.2022 06:50): Cathan má chronickou, a ano, zcela zbytečnou, potřebu se opakovat, když druhá strana ignoruje co Cathan říká a přitom by byl minimálně rád, kdyby se to co říká vzalo v potaz. Ale žádný strach, omezí sisyfovské snahy ;)
@Gordon (19.08.2022 06:50): Ak ťa nebaví čítať traktáty, nemusíš ich čítať a čo je ešte lepšie, nemusíš sa k nim ani vyjadrovať. Existujú aj iné diskusie, kde sa môžeš zapájať a táto sa nesie v slušnom duchu, pričom neustále sa dotýka samotnej hry. Fakt že trochu točí v kruhu síce neušiel ani mne, ale keď už chceš merať rovnakým metrom, prečo to dávaš za vinu iba jednej strane a druhej nie? Príspevky typu " Argumentace je solidní šance nikam se nedostat." sú teda podľa teba lepšie tak ako aj kategorické odmietanie očividných ďalších vrstiev príbehu (tie náboženské referencie sú až tak očividné, že ich musí vidieť snáď každý - bez ohľadu na to či chce ten príbeh vnímať cez nich alebo si to užívať primárne ako space operu)?
@Gordon (19.08.2022 06:50): Pozri, ak na nejakú tému nechceš diskutovať nediskutuj, netreba sa vyjadrovať k všetkému. Ale aktívne demotivovať ostatných ľudí, ktorí sa diskutovať snažia, je prinajmenšom hlúpe. A o to viac pokrytecké v kontexte toho, že ak teba téma zaujíma, tak si ochotný ísť do hĺbky a zrazu ti to nevadí.
@pajmič (19.08.2022 00:00): Samozřejmě vím. Neuděláš ale nic. Je v tom obé. ;)
@pajmič (19.08.2022 07:22):@Ria Kon (19.08.2022 07:02): No hlavně ze to nebyl Jezis :)
@Charllize (19.08.2022 00:34): Byla to inspirace jména u kosmounauta Alana Sheparda, alternativní jméno které zvažovali byl "Cooper" podle Gordona Coopera.
@Jab (18.08.2022 23:28): To s tou Biblí a fantasy vytasím, až se tu příště ukáží Jehovisti xD
@Charllize (19.08.2022 00:34): Oficiální inspirací byl Alan B. Shepard. Vývojáři to několikrát potvrdili.
@Charllize (19.08.2022 00:34): Oficiální inspirací byl Alan B. Shepard. Vývojáři to několikrát potvrdili.
@Charllize (19.08.2022 02:41): Cathan se jen rád opakuje.
Diskuze byla fajn, když se řešil sex, vagíny a podobné, taková sranda, jakmile se do toho vložil Tul se svým kulturním dopadem a super-intelektualismem a Cathanovo alegorismus na jůžka, tak mě ty traktáty fakt číst nebaví.
Diskuze byla fajn, když se řešil sex, vagíny a podobné, taková sranda, jakmile se do toho vložil Tul se svým kulturním dopadem a super-intelektualismem a Cathanovo alegorismus na jůžka, tak mě ty traktáty fakt číst nebaví.
@Cathan (19.08.2022 01:58): Ne, jen mám jiný názor. A ty s mne snažíš přesvědčit na ten tvůj. Přitom já tebe ne :)
@Charllize (19.08.2022 01:52): Ne, argumentace je způsob jak se v civilizovaném světě dochází k výsledku. Samozřejmě pro tebe to nic neznamená, pro tebe věci jsou jak jsou a nemá smysl se o nich bavit. Ty máš pravdu, ačkoliv nemáš argumenty, ostatní se mýlí, ačkoliv argumenty mají. Někdo se jako vůl snaží dát podklady, příklady, a odkazy ale to nic neznamená, protože ty máš zkrátka pravdu a tak to je :) A když už je to fakt moc, tak prostě odmítneš v diskuzi dál pokračovat. Myslel jsem, že je to omezeno jen na témata diverzity, ale ono to je v tvém případě asi u všeho. Je fajn to vědět, protože pak se nemá cenu snažit ;)
@Cathan (19.08.2022 01:38): Argumentace je solidní šance nikam se nedostat. U mne vis na čem jsi, bez argumentace :) Myslím ze ti je nad slunce jasne co si o ME a náboženství myslím, což bys měl brát jako pozitivum :) Já to u tebe tak beru.
@Charllize (19.08.2022 01:37): Jsem schopný pochválit i jiné, pokud ukážou aspoň minimální snahu o argumentaci :)
@Cathan (19.08.2022 01:29): Tak ty si vždycky umíš pochválit co napíšeš, nic nového :)
@Charllize (19.08.2022 01:27): "Nelíbí se mi to tedy je to nereálné" :) Tvůj modus operandi. Jak chceš. Já to podložil dobře.
@Cathan (19.08.2022 00:42): Ne protože soubojaky tam reálne existují a nejsou nadstavba s kterou hra reálne nepracuje. Je to jen takové fan rozjímání na úrovni ze Rachni připomínají brouci rasu z hvězdné pěchoty, tedy o hovne a sloužící jen k tomu aby v tom nekteri našli sebeidentifikaci :)
@Cathan (18.08.2022 19:20): Hej, to máš vlastne pravdu, obzvlášť, keď si spomeniem na záver ME 3, kde v budúcnosti dieťa hovorí o "the shepard". Ono je to v podstate vtipné, že tieto konkrétne kresťanské mytémy hrdinu spasiteľa sú dosť častým naratívnym prvkom moderného, i keď stále puritánskeho USA, tak ako je to napr. vidieť stále na komiksovej tvorbe, kde je sebaobetovanie a niestále vstávanie z mŕtvych na dennom poriadku. :)
@Charllize (19.08.2022 00:34): Pokud by tu začal řešit rozdíl v bojovém systém mezi jedničkou a dvojkou, taky by ses divil, proč se to tak děsně řeší?
@Cathan (18.08.2022 23:42): Mne zas přijde úsměvné tvarit se jak to děsně důležité je :)
@pajmič (19.08.2022 00:00): John Shepard je hlavní hrdina Stargate Atlantis, což asi každý vi. Ale nevím jestli z toho čerpali, kazdopadne zajímavá tematická a jmenovita souhra. Je to možná víc zajímavý než to zpodobneni Ježíše :)
@pajmič (19.08.2022 00:00): John Shepard je hlavní hrdina Stargate Atlantis, což asi každý vi. Ale nevím jestli z toho čerpali, kazdopadne zajímavá tematická a jmenovita souhra. Je to možná víc zajímavý než to zpodobneni Ježíše :)
@Jab (18.08.2022 23:28): Shepherd=pastýř, Shepard=První Americkej kosmonout ve vesmíru.
@Charllize (18.08.2022 23:25): Nemusí tě to zajímat. Jako tě nemusí zajímat, že Gandalf je jméno trpaslíka zmíněného v součtu stvořených trpaslíků ve Staré i Nové Eddě. To však neznamená, že to nehraje zásadní roli ve stavbě příběhu, historickém kontextu tvorby, a umělecké návaznosti. Nic z toho tě zajímat nemusí, ale tvářit se, jak je to děsně nedůležité je prostě jen úsměvné.
@Ria Kon (18.08.2022 22:39): Je to koneckonců i v tom jméně ("Pastýř). Chtěli tím asi zdůraznit jak moc "epický" hrdina to vlastně je. Každopádně je to jen takové pomrkávání, takových "popkulturních" odkazů RPG mají a není třeba se na jedno přespříliš upínat jen kvůli tomu, že tahle fantasy knížka (bible či jak) se zrovna prodávala skoro tak dobře jako Harry Potter. :)
@Cathan (18.08.2022 23:13): Mne jen pořad není jasne proč bych to tam vidět měl a měl nad tím uvažovat. K čemu to přesně je dobre a proč to je tak důležité. Protože jak jsem psal, ta hra si vystačí úplně v pohodě i bez toho. Jestli to je jen taková zajímavost tak to můžeš připsat do profilu :)
@Charllize (18.08.2022 23:00): A v tomto bodě se právě naprosto míjíme. Pro tebe je to nějaký overthink, přidávání vrstev, hledání něčeho co tam není a nemusí být. Pro mě, a odvážím se říct i pro Rian Kon, je to prostě způsob jak byl ten příběh napsán. Ignorovat to je pak jako se tvářit, že Pán prstenů nemá vůbec nic společného se severskou mytologii. Zkrátka bezdůvodné odmítání něčeho co je přímo před námi.
Ono nejde o to, aby to pro tebe či pro kohokoliv bylo důležité, spíše jde čistě o praktickou analýzu.
Ono nejde o to, aby to pro tebe či pro kohokoliv bylo důležité, spíše jde čistě o praktickou analýzu.
@Cathan (18.08.2022 22:44): To nevím, ale v případě náboženství vs ME za mne určitě ano :)
Mne ten příběh ME stačí tak jak je, další vrstvy si tam přidávat nepotrebuju. Ani proto abych ukázal ze to znám a umím tam tu vrstvu vidět a ani proto ze by mi to pak přišlo zajímavější. Naopak by mne mrzelo kdyby mne ta nezaujala sama o sobě a k plne spokojenosti bych si tam to náboženské přirovnání přidat musel :)
Mne ten příběh ME stačí tak jak je, další vrstvy si tam přidávat nepotrebuju. Ani proto abych ukázal ze to znám a umím tam tu vrstvu vidět a ani proto ze by mi to pak přišlo zajímavější. Naopak by mne mrzelo kdyby mne ta nezaujala sama o sobě a k plne spokojenosti bych si tam to náboženské přirovnání přidat musel :)
@Charllize (18.08.2022 22:41): Ano, pokud uplatníme přístup absolutního flegmatismu, můžeme rovnou zrušit diskuzní fóra, protože je všechno úplně jedno.
Ach, ten nihilismus :)
Ach, ten nihilismus :)
@Ria Kon (18.08.2022 22:39): Tak logicky příměr k velkým událostem lidstva se nabízí k hodně věcem. Osud Ježíše se dá napasovat na kde co, a je to úplně jedno :)
@Charllize (18.08.2022 22:31): Ať už tu podobnost s osudem Ježíše vývojáři zamýšleli, nebo ne, sedne té trilogii jako hrnec na prdel. Já to třeba nábožensky nevnímám, ale to porovnání v tom vidím.
@Charllize (18.08.2022 22:31): Ech, nemám tušení jak křesťanská alegorie souvisí s diverzitou, ale co už :D
@Cathan (18.08.2022 22:14): Hele já vím ze rad davas k různým věcem meta roviny, druhé a třetí vrstvy a podobne. Fajn, uzij si to, diverzita je populární a tobe sedí.
Ja jen vyjádřil názor ze mi do ME náboženské primery nesedí a nevidím je tam. Vyjádřil jsem i pochopení pro ty co to v tom vidět chtějí a všechny moje příspěvky jsem napsal v jednotném čísle a tím chtěl dat na důraz na to ze jde o mne.
Sance ze to začnu brát jinak je nulová takže tvá snaha zagitovat můj názor směrem který si ty myslíš ze tam patří je marna práce a můžeme to v klidu ukončit :)
Ja jen vyjádřil názor ze mi do ME náboženské primery nesedí a nevidím je tam. Vyjádřil jsem i pochopení pro ty co to v tom vidět chtějí a všechny moje příspěvky jsem napsal v jednotném čísle a tím chtěl dat na důraz na to ze jde o mne.
Sance ze to začnu brát jinak je nulová takže tvá snaha zagitovat můj názor směrem který si ty myslíš ze tam patří je marna práce a můžeme to v klidu ukončit :)
@Charllize (18.08.2022 22:12): Jaký je rozdíl mezi mým přístupem a pragmatickým přístupem?