Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nebo zde. Grafika ala Curse je ale krásná, ale počkal bych na plnou verzi (pokud vyjde?).
@Red (29.07.2024 12:47): Počet hodnotení na DH Je demografický problém. Väčšina stálych členov komunity 30+, veľa má rodiny, iné záujmy a hry stíha málo, čiže 90% ich hodnoteného portfólia sú hry, ktoré hrali, keď boli deťmi alebo vysokoškolákmi. To nie je veľmi reflektívne. To už skôr tie predaje alebo počet recenzii (bez ohľadu na hodnotenie) na steame, kde sa ti mingluje v podstate celá pc demografia.
@KingNut123 (29.07.2024 10:25): Kouzlo vyprchalo z herního průmyslu dočasně někdy v době před nástupem Kickstarteru a rozmachem Steamu jakožto platformy pro distribuci; to byly zlé časy, kdy kravaťáci největších společností chtěli pouze tupá hovna dle totožného mustru, s jedinou vizí: bez rizika až na vlastní jachtu. Tehdy ten průmysl drželi pevně na uzdě.

Od té doby si ale myslím, že žijeme v naprosté renesanci, nestíhal bych hrát vše zajímavé, ani kdyby mi bylo zas šestnáct. Jistě, devadesátkové tituly a dál mají svá geniální specifika, daná tím, že vývoj her byl ještě více vynalézání onoho kola, a často z nedokonalých podmínek vznikají originální věci (dodnes dám přednost prvnímu Thiefovi před jakoukoliv novější stealth hrou). Dnes se zpravidla vezme již existující engine. To ovšem vedle té otevřené distribuce dalo možnost něco tvořit mnohem širšímu spektru tvůrců a co se týče právě nějakých uměleckých kvalit, tam se současné hry překonaly, a ona otázka, kterou si hráči kladli před dvaceti leti, tj. zda hry mohou být uměním, už dnes nikoho nevzruší.

@Red (29.07.2024 12:47): Johohó, a to je ještě hromada těch Fortnite hodnocení duplicitních napříč platformami. :D
Tak máme objektivní čísla jako jsou prodeje, ne?
V rámci DH třeba počet hodnocení. I když 114 ve fortnite dává tušit, že jsme sami taková loď duchů se zahnívajícím le chuckem:)
@MickTheMage (29.07.2024 12:16): That is just your opinion, man. Disco a Hades sa stali mainstreamom po vydaní a povyhrávali aj mainstreamové game awards. Podľa mňa je to dobrá vec pre mainstream - neboli úplne vyvíjané ako mainstream, ale úspechom sa ním stali a motivovali ďalších vývojárov.

A BG 3 je tam preto, lebo je to dobrá a aj úspešná hra (však len koľko ocenení a top hodnotení pozbierala), ktorá posunula RPG žáner o niečo dopredu. To, že nie každá hra sa páči každému, je normálna vec. :)
@Tulareanus (29.07.2024 00:09): Souhlasím s Tebou. Když si ten komentář přečtu znovu, tak mi to dost připomíná hlášku: "Za komunistů bylo lépe". I v dnešní době se najdou lepší hry, ale k některým si nedokážu najít vztah. Každým novým rokem ztrácím zájem o to, co vychází. Nechci současné hry házet do jednoho pytle a na ten pytel nalepit poznámku "Špatné". Nezatracuji je, jen je nevyhledávám. Několik současných her, které mě osloví, se samozřejmě najde dost. Většinou se jedná o indie záležitosti, ale i nějaká ta AAA hra se najde.
@KingNut123 (28.07.2024 19:51): Já teda upřímně nevím co hraješ, ale duše dnešním hrám rozhodně nechybí. Existují velké spousty indie her a adventur kde ta duše září na míle daleko. Hot ale nesmí člověk koukat jen po mainstream titulech od největších studií y kouknout i vedle.

Je to bullshit tvrzení, ty hry jsou fajn pořád.
@KingNut123 (28.07.2024 19:51): Ja myslím, že mnohých tu poteší, že sa Ti páčia aj staršie hry (a celkovo je super, že mladší človek si nájde cetu aj ku starším kúskom, než je on sám - človeku to pekne otvorí oči a zistí, že častokrát urobili mnohé veci dobre už dávno predtým (prípadne, že niektoré kúsky sú nadčasové) a že mnohé dnešné veci nie sú až také revolučné, ako sa tvária ;) ), no súhlasím s Tulareanusom, že aj dneska vychádzajú dobré hry, ktoré majú dušu, len si ich treba nájsť.

Takže rozhodne by som moderné hry nezaznával.

Práve v tej indie a retro scéne sú hry/módy, ktoré sa snažia zobrať z tých starších hier to dobré a pridať mnoho QoL vecí, na ktoré sme dneska zvyknutí a to rozhodne kvitujem.
@KingNut123 (28.07.2024 19:51): Podľa mňa priveľmi zovšeobecňuješ. Hier vychádza obrovské množstvo a existuje aj úspešná indie scéna a retro scéna pre tých, komu nesedí mainstream. Takto to znie ako klasické "tráva bola zelenšia než je teraz."

Kopec starých hier malo inak problém, že ich robilo pár ľudí, kde programátor bol aj dizajnér aj scenárista a zväčša vždy nejaká z tých rolí utrpela. Pri Monkey Islandoch bola tá výhoda, že v Lucasarts mali už dobre postavený a na tie rôzne role dedikovaný tím.
@KingNut123 (28.07.2024 19:34): Možná to bude znít zvláštně, ale současné hry nevnímám jako umění. Když se podívám na to, co vycházelo kdysi a vychází dnes, tak si pod pojmem "videohra" představuji právě hry z dob minulých. Na starých hrách bylo vidět, že je lidé dělali rádi a s pečlivostí. Vyumělkovaná grafika u současných her mě neoslovuje. Dle mého jim chybí duše. Ta základní esence, která je součástí starých her.
@veselykralicek (28.07.2024 19:30): Na starých hrách jsem nevyrůstal. V 90. letech jsem se nenarodil, takže jsem skvosty, které v té době vycházely, neokoštoval. Odmalička mě to táhne k věcem, které jsou starší než já. V podstatě v nich vidím to, co dalo základ tomu, co známe a hrajeme dnes. Moderní hry mě neoslovují, a tak chci poznat krásu her, které jsem jako mladší neměl šanci hrát.
@KingNut123 (28.07.2024 16:25): přesně tak, četl jsem o ní v 50 let videoher, zkusil jsem ji a prostě nic.

Myslím, že to byl průkopník žánru a na svou dobu určitě dobrá a přelomová hra. Ale přijde mi, že už je zastaralá a i já jsem možná náročnější. Nevím, starý dungeony mám rád, jako i některá RPG, ale zrovna tohle mě neoslovilo.

Tak mě to jen překvapilo, myslel jsem, že 95% by nedal hře nováček, kterej to nehrál tenkrát.

Nevím, třeba Diablo 1 je podle mě skvělá hra, kterou hraju pořád, ale myslím, že pokud by ji dneska pustil nováček, tak ho vlastně nemá čím udržet, protože spousta novějších her dělá spoustu věcí lépe..
@veselykralicek (28.07.2024 16:19): Miluji point & click adventury. V podstatě pro mě bylo povinností si tu hrát zahrát. Zpočátku jsem jí nedával šanci, ale jakmile jsem si o ní přečetl v publikaci 50 let videoher, tak jsem dostal chuť si ji zahrát. :D
hraju originál s českým amatérským dabingem, a je dobrej :-)

a já právě chci hrát v Loomu tu VGA verzi, EGA (v mých vzpomínkách je to spíš dokonce CGA) verzi už jsem hrál a chci tu nejlepší originální kvalitu :-)
@Pluto (11.10.2022 18:59): To právě nevím :-) Ale skoro si jsem jistý, že narazil na bug a ve staré verzi ten bug není. Mám dojem, že jsem tam taky cpal kde co do toho hrnce a hra to odmítla, když to nebyl ten správný předmět. Ale paměť mám děravou, tak už jsem to zapomněl na to, abych to tvrdil na 101% :-)
@Dan9K (11.10.2022 18:12): A hraješ to v originál grafice nebo řešíš puzzly v té nové. Jestli to třeba nějak v té nové verzi nezhavarovalo.

Jinak ten Loom, až budeš hrát, tak jedině EGA, doporučuje i sám autor hry, hrát tu EGA verzi místo VGA ;-)
@Ringo (11.10.2022 16:53): tomu, že je to bug, by nasvědčoval fakt, že jsem měl 4 Stanovy vizitky, a když jsem dal jednu do hrnce v lodi, tak zmizely všechny 4.

Ale už je to jedno, už jsem na ostrově :-)
@Dan9K (11.10.2022 14:11): Já to tam teda mastil bez návodu ten recept a vůbec se mi nevybavuje, že bych tam přišel o nějaké předměty. A to jsem na situace, kde můžu nenávratně přijít o něco potřebného, docela háklivý. Škoda, že z toho momentu už nemám save a mám vše už přepsané až na ostrově.
Tam jako není problém, že si člověk zahraje kousek znova. Problém je vůbec přijít na to, že je v dead endu, pokud člověk nečumí do návodu. To zabere nejvíc času to zjištění a ta marnost, co jako mám sakra dělat :-)



@Artran (11.10.2022 15:50): Loom mám v plánu hned potom. Dokonce jsem i dneska smazal hodnocení. Hrál jsem to jako malý capart, ani nedohrál, a překvapilo mě teď, že to vypadá tak hezky. Já to tehdy hrál v EGA a vůbec jsem netušil, že existuje takhle pěkná verze :-)
jak píše Artran v komentáři, že tu nejsou dead endy, tak jsem hrál bezstarostně a byl neopatrný a do toho sudu na lodi se dá hodit prakticky cokoliv, a to jsem neměl dělat :-(