Rad bych pripomnel, ze existuje rada jinych technik, ktere u urcitych her muzou mit lepsi vysledky (pomer cena/vykon) nez path tracing. Napriklad realtime radiosity nebo lze GI simulovat i pomoci klasicke rasterizace. Odlesky zase muzeme simulovat pomoci reprojekce do cubemap, planar reflections atd. Jsou to vsechno metody, diky kterym jsme dnes schopni napodobit path tracing bez takoveho dopadu na vykon. Musite mit ale kvalitni programatory a vedet, co delate. Dneska chce vetsina plug&play reseni a Nvidia RTX i DX12 ray tracing jsou proste jednodussi na pouziti. Dnes uz skoro nenajdete alternativni metody a vse je bud fejkovano pomoci screenspace metod, nebo ray tracingem. U RT bohuzel stale s obrovskym dopadem na vykon a ve vysledku i na obraz – potreba resit denoiser atd.
Diskuze
@SilentWolf (16.12.2022 09:40): Fajn, ale hromadu takových her můžeš udělat i s konvenční technologií. Dynamické stíny i odrazy nejsou nic nového, RT to jenom dělá mnohem realističtější. Pak samozřejmě RTGI je nejzajímavější, tam pravda by to mělo asi velký dopad na hororové hry, na druhou stranu i toto se dá řešit různými předrenderovanými technikami.
Většinou takový hry doplatí na to, že je to i tak moc náročný (bez RT) nebo se to vývojářům nechce připravovat.
Většinou takový hry doplatí na to, že je to i tak moc náročný (bez RT) nebo se to vývojářům nechce připravovat.
@Bursoft (15.12.2022 22:14): Nemá význam? Na realistickém vrhání stínů a odrazů by šel určitě postavit i gameplay, nejen vylepšit vizuál. Díky zrcadlům se dělá snad polovina kouzelnických triků IRL. Minimálně horrorový žánr by to dokázalo hodně posunout. A napadá mě mnoho dalšího. Je to budoucnost a těším se, až to bude standard. Ale zatím to asi nemá moc smysl řešit, jak píše Tul. Protože si myslím, že když nechám přes pade za stroj, aby utáhl RT u Cyberpunku, tak si užiju jen ten Cyberpunk a u další hry smůla. Kdyby to byla technologie typu "Tak, a teď ti to půjde ve všech hrách stejně", tak do toho jdu určitě.
Možná si teď spíš zacílím na dobrý poměr cena/kvalita, a za pár let, při dalším upgradu, až bude v roce 2035 vycházet nový TES, si udělám radost Ray Tracingem. :D
Zas je otázka, na kolik je to záležitost optimalizace. Pokud to jsou teď jen nějací průkopníci a zkouší se to a pak najednou přijde nějaký geniální týpek a upraví to tak, že to bude o polovinu méně náročné, tak by to mohlo být super. Ale vůbec tomu z technického hlediska nerozumím.
Taky by mě zajímalo kolik je pak životnost toho stroje. Když jede na nic moc výkon a utáhne hru na maximální detaily a najednou zapnutí RT vystřelí ventilátory a zní to jako na letišti po celou dobu hraní, jestli pak ten HW nemá třeba jen 25% životnost. Což je třeba můj laický odhad, že by tak klidně mohlo být.
Možná si teď spíš zacílím na dobrý poměr cena/kvalita, a za pár let, při dalším upgradu, až bude v roce 2035 vycházet nový TES, si udělám radost Ray Tracingem. :D
Zas je otázka, na kolik je to záležitost optimalizace. Pokud to jsou teď jen nějací průkopníci a zkouší se to a pak najednou přijde nějaký geniální týpek a upraví to tak, že to bude o polovinu méně náročné, tak by to mohlo být super. Ale vůbec tomu z technického hlediska nerozumím.
Taky by mě zajímalo kolik je pak životnost toho stroje. Když jede na nic moc výkon a utáhne hru na maximální detaily a najednou zapnutí RT vystřelí ventilátory a zní to jako na letišti po celou dobu hraní, jestli pak ten HW nemá třeba jen 25% životnost. Což je třeba můj laický odhad, že by tak klidně mohlo být.
@Charllize (15.12.2022 23:46): To se opraví a bude to v pohodě, ale konzole budou mít smůlu. :-P :-D
@Gordon (15.12.2022 23:57): jestli máš furt ten ryzen 1600 tak ten to brutálně brzdí. Jinak 60fps v kombinaci s RT vyžaduje trochu úprav. Vypnout vsync a frame limit ve hře, a zapnout vsync a 60fps limit v nvidia control panelu, pak ve hře jsem si nastavil 1440p (přes dsr), DLSS performance, zapnul RTGI, RTAO a RT Reflections, vypnul RT Shadows (maj hroznej pop-in a všelijak poblikávaj...to bude potřeba dopatchovat). Vypnul hairworks, a dal background characters, shadow quality, foliage visibility a grass density na ultra (zbytek ultra+).
S tímhle nastavením mám všude správně framepaced 60, kromě toho Novigradu, kde bohužel neexistuje CPU, které by zvládlo stable 60.
S tímhle nastavením mám všude správně framepaced 60, kromě toho Novigradu, kde bohužel neexistuje CPU, které by zvládlo stable 60.
@Paul (15.12.2022 23:53): Opravdu netuším, co mám špatně, možná má moje grafika odpálenou část zodpovědnou za RT? DLSS na max při FHD a stejně to není stabilní framerate. 4k kašlalo k 30 fps. Bez těch stínů to bylo tak o 25 % lepší ale pořád ta hra nedržela 60 fps.
@Gordon (15.12.2022 23:43): to máš rozbitý, s menu navígací jsem nikdy problém neměl a i se vším na max je možný mít 60fps...mimo Novigrad/Beauclair.
@Malignus (15.12.2022 23:20): Ani ne, viz Gordy níže :)
Tyjo, jim se to fakt povedlo, povedlo se jim udělat slideshow ze hry, která dřív běžela naprosto plynule, ber RT, s RT nehratelné, po zapnutí RT stínů se dokonce skoro nedá navigovat v menu. :-D Vypadá to pěkně no, na fotky asi cool.
Projel jsem se po toussaintu.
@Jab (15.12.2022 23:02): Díky!
Projel jsem se po toussaintu.
@Jab (15.12.2022 23:02): Díky!
@Charllize (15.12.2022 22:29): Závidíš, že konzole to nemají? :-D
@Gordon (15.12.2022 22:57): Smaž mody z adresáře.
Mě ta hra po updatu nejde spustit. :-D
@Tulareanus (15.12.2022 22:15): Není to nic hroznýho, ve většině her se i s mainstream 3060Ti dá dosáhnout dobrého framerate i s RT díky DLSS - pokud má člověk slušný procesor (aspoň např. Ryzen 5600, kterej dneska stojí pár tisíc). Jen holt Witcher 3 je skoro až unikátně náročněj, což je nejspíš daný tím, že v době kdy ta hra a její codebase vznikala, o realtime raytracingu nikdo v CDP neměl ponětí.
@Tulareanus (15.12.2022 22:15): +1 Jakkoliv ještě jednou říkám, že ten rozdíl je často velký a velmi ku prospěchu té či oné scény. Nicméně cena za něj je ještě vyšší v podobě drahého hardwaru i dalších grafických vylomenin, které třeba musíte při maxnutí RT případně stáhnout (počítaje v to třeba i DLSS, které grafiku mrví - byť ne tolik významně).
RT je porno pro hardwarové honimíry :)
@Bursoft (15.12.2022 22:14): Akože raytracing môže byť fajn, len mi príde, že ešte to nebýva úplne vyladené a ten pomer cena/výkon, čo kvôli tomu do stroja musíš dať zatiaľ zlý.
@Tulareanus (15.12.2022 21:46): Tak o tom ty grafický volby jsou. Jsou lidi co preferují konzole,. protože nemusí nic nastavovat. Podle mě je RT super fičura pro lidi, co se fakt kochají a čumí na každý detail. Herně nemá žádný význam.
@Say (15.12.2022 21:34): Já zase mám pocit, že 3080ti na 4k + RT je stále experimentální bazmek.
@Say (15.12.2022 21:34): Bez Raytracingu sa dá kľudne v pohode žiť, navyše mám pocit, že vývojári s tým zatiaľ aj tak len experimentujú. Ja som tento rok kúpil RTX3060 a zatiaľ som hral dve takéto hry s raytracingom a to Control a Metro Exodus: enhanced edition a oboje šlo tak cca 80fps na 1080p bez problémov. Ale prežil by som to, aj keby tam ten raytracing nebol. :)
@Say (15.12.2022 21:34): Záleží. Bez ray tracingu klidně stačí taková 1080 nebo 2070. :) Je fakt otázka, pokud si člověk za kvalitní ray tracing tolik připlácí, jestli má v nynější době smysl. Jakkoliv samozřejmě nepopírám, že vypadá ve svém max nastavení úchvatně. Nicméně i tak kvůli němu musíš obětovat i na top kartách zase něco grafické kvality tu či onde.
Zvažoval jsem upgrade na 3060 Ti, ale jak to vidím, bylo by to celkem zbytečné=(
@Rapier (15.12.2022 20:08): Já to ale hrál na PC ve 4K vše na max (ultra+) a hrál jsem to na Series X. Mám obé a hru mám v next gen na obou. Textury na series X nejsou 4K za žádných okolností. Pokud bys si prohlédl jeden z těch youtube odkazů níže, tak bys zjistil, že běží spíše v QHD. S ray tracingem je pak rozlišení nižší než v performance modu. Zatímco na PC mám textury na plnou palbu ve 4K.
Mám oči a přímé porovnání na stejném 4K monitoru, k němuž je připojena konzole i počítač. Pokud by mi dalo series x do rukou nastavení jako pc verze, tak samozřejmě výsledek bude obdobný (resp. i lepší na Series X). Ale dokud mám výběr jen mezi performance 60 fps a ray tracing 30 fps, tak si i s geforce 1070 svůj xbox hravě namažu.
Mám oči a přímé porovnání na stejném 4K monitoru, k němuž je připojena konzole i počítač. Pokud by mi dalo series x do rukou nastavení jako pc verze, tak samozřejmě výsledek bude obdobný (resp. i lepší na Series X). Ale dokud mám výběr jen mezi performance 60 fps a ray tracing 30 fps, tak si i s geforce 1070 svůj xbox hravě namažu.
@Paul: vypadá to skvěle!
Nevím proč všichni soudí z videí na internetu, že na PC hra vypadá (pokud pominete verzi s RT na RTX 4000 series) lépe, než na XSX/PS5. Právě jsem TW3 testoval na laptopu s HW konfigurací Intel Core i7 1185G7 (Tiger Lake-U) + 32GB DDR4 3200 Mhz + Nvidia T500 4GB GDDR6 (prakticky slabší mobilní GTX 1650 Max-Q) v FHD nativním rozlišení v DX12. Především díky AMD FSR v režimu kvality je hra naprosto plynulá se vším na NEJ detaily, včetně Nvidia Hairworks na max, + s vypnutou dynamickou změnou rozlišení.
Nicméně, že by hra vypadala výrazně lépe na PC, než na XSX/PS5 to si nemyslím, na první pohled vypadá prakticky úplně stejně. Dám si tu práci zítra si připojím PS5 ke 4k monitoru s podporou VRR a schválně si projdu úplně stejné pasáže.
Nezbývá než konstatovat, že kdyby nebylo AMD a jejich FSR open technologie, tak všechny starší Nvidia GPUs + integrované Intel GPUs mohou zapomenout na 30+ fps. Hra momentálně beží lépe, než předchozí verze na stejném HW!
Nevím proč všichni soudí z videí na internetu, že na PC hra vypadá (pokud pominete verzi s RT na RTX 4000 series) lépe, než na XSX/PS5. Právě jsem TW3 testoval na laptopu s HW konfigurací Intel Core i7 1185G7 (Tiger Lake-U) + 32GB DDR4 3200 Mhz + Nvidia T500 4GB GDDR6 (prakticky slabší mobilní GTX 1650 Max-Q) v FHD nativním rozlišení v DX12. Především díky AMD FSR v režimu kvality je hra naprosto plynulá se vším na NEJ detaily, včetně Nvidia Hairworks na max, + s vypnutou dynamickou změnou rozlišení.
Nicméně, že by hra vypadala výrazně lépe na PC, než na XSX/PS5 to si nemyslím, na první pohled vypadá prakticky úplně stejně. Dám si tu práci zítra si připojím PS5 ke 4k monitoru s podporou VRR a schválně si projdu úplně stejné pasáže.
Nezbývá než konstatovat, že kdyby nebylo AMD a jejich FSR open technologie, tak všechny starší Nvidia GPUs + integrované Intel GPUs mohou zapomenout na 30+ fps. Hra momentálně beží lépe, než předchozí verze na stejném HW!
Ta hra je dojebana. If you saved the game with all the raytracing options ON, then tried changing it on the Main Menu, the game will crash everytime you load that save that has Raytracing On. The fix is to re enable the raytracing options then load the game. Once in game, you can turn off the Raytracing Options without the fear of the game crashing https://www.youtube.com/watch?v=fCuiDG0tsLI
Vtipně Keiru Metz mám po konci hry na Kaer Morhen stále. :)
@Rapier (15.12.2022 15:34): nejen pevnost, celý to údolí
A v PC verzi na to zábradlí taky nejde vyskočit, jestli myslíš to na balkóně v první místnosti.
A v PC verzi na to zábradlí taky nejde vyskočit, jestli myslíš to na balkóně v první místnosti.
@Paul (15.12.2022 15:24): jasně to mě došlo, nicméně mě fakt překvapilo, že to jde to už dávno na PC i Xbox ale nejde to na PS5. V PC nebo Xbox verzi hned v první scéně na balkoně prostě vyskočíš na zábradlí, v PS5 verzi ne.
Nicméně chápu správně, že později dostanu možnost pevnost projít více méně celou?
Nicméně chápu správně, že později dostanu možnost pevnost projít více méně celou?
@Rapier (15.12.2022 15:18): jseš v tutoriálu. Ten je designován tak, aby tam toho hráč mohl podělat co nejméně. Proč to jde na XSX nevím, třeba to tam zapomněli zatrhnout.
@Paul (15.12.2022 15:01): nekrývám překvapení, dnes už podruhé. :) Uniká mě něco? Proč na XSX (upgrade na novou verzi + starší savy) mohu skákat po hradbách a ochozech, zábradlích, apod., ale na PS5 to nejde? To je nějaká nová by design feature? Každopádně díky za tip.
Mimochodem před next-gen upgrade jsem zkoušel opakovaně na PC+Xbox co Geralt dokáže. Prostě místo následování Ciri jsem se chtěl proběhnout po pevnosti. I když jsem třeba úspěšně na x-tý pokus skočil na dané místo, a někdy to byly stěží uvěřitelné skoky po trámech, apod. a nakonec úspěšně doskákal na nižší (zamčené) nádvoří, stačilo udělat krok a postava prostě zemřela. Škoda, docela jsem se těšil, že mě hra odmění průzkumem ale ne, ona mi to zatrhla. :) Samozřejmě, chápu nebyl záměr tvůrců nenásledovat Ciri....
Mimochodem před next-gen upgrade jsem zkoušel opakovaně na PC+Xbox co Geralt dokáže. Prostě místo následování Ciri jsem se chtěl proběhnout po pevnosti. I když jsem třeba úspěšně na x-tý pokus skočil na dané místo, a někdy to byly stěží uvěřitelné skoky po trámech, apod. a nakonec úspěšně doskákal na nižší (zamčené) nádvoří, stačilo udělat krok a postava prostě zemřela. Škoda, docela jsem se těšil, že mě hra odmění průzkumem ale ne, ona mi to zatrhla. :) Samozřejmě, chápu nebyl záměr tvůrců nenásledovat Ciri....
@Rapier (15.12.2022 14:59): to nebude bug ale záměrná změna. Ale jestli si chceš projít Kaer Morhen - celý údolí, nejen pevnost - tak si dej new game - blood and wine only. To ti udělná novej save kde budeš mít odemčený fast travely všude kromě Toussaintu.
Tak já tedy nevím co vydíte Vy, ale díky náhodě mohu nyní porovnat PS5 verzi a PS4/Pro verzi TW3.
Se zapnutým RT problikávájí stíny (na všech objektech: skále i stromech) stejně jako na XSX, tohle spraví buď patch nebo ovladač od AMD, nicméně samotná hra s RT má jednoznačně lepší a realističtější nasvícení scény, obzvláště to vynikne na úvod v pevnosti Kaer Morhen díky bílemu kameni. Udělám později nějaké screenshoty na porovnání. Je to tedy dost znatelný rozdíl v nasvícení, jen my jsme už tak zblblí na nasvícení bez RT, že to nechápeme. :)
Aáá tak ani PS5 verzi ne nevyhli bugy. :( Hned na balkóně v první scéně normálně na jiných platformách mohu vyskočit na zábradlí abych měl lepší vyhled dolů pod sebe, zde mi hra napíše požadovanou akci nelze provést.
@Gordon (15.12.2022 14:49): vím, že jsi fanda TES Skyrim, nápodobně. Tak úvod bychom měli za sebou. :)
Prostě ve vesnici se nachází více lidí, než ve vesnici ve Skyrimu, dokonce je tam více lidí, zvířat, atd. než v tom prvním městě ve Skyrimu co je nedaleko za kopcem. Lidé v TW3 vedou více rozhovorů na pozadí, ačkoliv abych nekřivdil Bethedě, oni je vedou i všechny rasy v TES Oblivion/Skyrim. Živost u TW3 dělá jednoznačně podobnost s reálným světem, Sapkowski v tomhle je prostě mistr. Když se procházím po Bělosadu a okolí tak každý o nečem mluví když se přiblížím, nebo má vtipné poznámky na politicko-vojenskou aktuální situaci, nebo ty dětské říkanky takés stojí za povšimnutí. Jasně v TES hrách se můžeš jakékoliv postavy zeptat více méně na témata ale ve finále drtivá většina postav odpovídá stejně genericky, což neberu úplně jako chybu, jen to není tak živé jak by to být mohlo, protože každá postava, byť pracuje se stenými informacemi, by je logicky podala trochu jinak, což je v TES hrách jen u některých klíčových postav.
Čekal jsem na next-gen upgrade od oznámení. Hru vlastním cca od roku 2017-2018, zhruba.
Se zapnutým RT problikávájí stíny (na všech objektech: skále i stromech) stejně jako na XSX, tohle spraví buď patch nebo ovladač od AMD, nicméně samotná hra s RT má jednoznačně lepší a realističtější nasvícení scény, obzvláště to vynikne na úvod v pevnosti Kaer Morhen díky bílemu kameni. Udělám později nějaké screenshoty na porovnání. Je to tedy dost znatelný rozdíl v nasvícení, jen my jsme už tak zblblí na nasvícení bez RT, že to nechápeme. :)
Aáá tak ani PS5 verzi ne nevyhli bugy. :( Hned na balkóně v první scéně normálně na jiných platformách mohu vyskočit na zábradlí abych měl lepší vyhled dolů pod sebe, zde mi hra napíše požadovanou akci nelze provést.
@Gordon (15.12.2022 14:49): vím, že jsi fanda TES Skyrim, nápodobně. Tak úvod bychom měli za sebou. :)
Prostě ve vesnici se nachází více lidí, než ve vesnici ve Skyrimu, dokonce je tam více lidí, zvířat, atd. než v tom prvním městě ve Skyrimu co je nedaleko za kopcem. Lidé v TW3 vedou více rozhovorů na pozadí, ačkoliv abych nekřivdil Bethedě, oni je vedou i všechny rasy v TES Oblivion/Skyrim. Živost u TW3 dělá jednoznačně podobnost s reálným světem, Sapkowski v tomhle je prostě mistr. Když se procházím po Bělosadu a okolí tak každý o nečem mluví když se přiblížím, nebo má vtipné poznámky na politicko-vojenskou aktuální situaci, nebo ty dětské říkanky takés stojí za povšimnutí. Jasně v TES hrách se můžeš jakékoliv postavy zeptat více méně na témata ale ve finále drtivá většina postav odpovídá stejně genericky, což neberu úplně jako chybu, jen to není tak živé jak by to být mohlo, protože každá postava, byť pracuje se stenými informacemi, by je logicky podala trochu jinak, což je v TES hrách jen u některých klíčových postav.
Čekal jsem na next-gen upgrade od oznámení. Hru vlastním cca od roku 2017-2018, zhruba.
@Rapier (15.12.2022 13:39): V čem že je Witcher živější? A jak dlouho, že si čekal na nextgen a ještě pro zajímavost, jak dlouho vlastníš hru?
@Red (15.12.2022 13:38): Zatím ve videích na netu vidím viditelně teplejší a plnější barvy, což prohlubuje plasticitu výsledného obrazu. Obzvláště třeba interiéry s večerním osvětlením vypadají lépe. Samozřejmě kaluže, obecně vodní plochy, nebo třeba i lesklé části zbroje jsou zase reálnější díky ray tracingu. Na druhé straně tyto úpravy viditelně snižují ostrost obrazu (na což jsem osobně dost háklivý) a zvolená teplejší paleta způsobuje, že jsou místy scény, jak trefně okomentoval jeden člověk u videa na Vortexu, „tmavé jak nádraží v Mostě”.
@Jab (15.12.2022 13:52): ohledně next next gen verze Skyrimu bych nebyl tak skeptický, jistě do hry alespoň vrátí některé již opravené bugy.
@Rapier (15.12.2022 13:39): Tak Skyrim určo ještě dostane další next next gen verzi, která bude měnit také kulové. Tady se alespoň CDPR rozšoupl u té PC verze. A mou nadějí do budoucna je, že mi umožní více nastavení u konzolové verze. Páč ray tracing si mohou opravdu bohužel strčit u současné generace konzolí za klobouk. Tak chci možnost ty fps "utratit" jinde. :)
@Bursoft (15.12.2022 13:20): tak dobře, máš pravdu! Chyba mezi klávesnicí a židlí. Vůbec mě nedošlo, že tam je volba instalovat PS5 verzi! :)
Teď jsi mě fakt dostal, takže já včera cca hoďku hrál PS4 vylepšenou verzi....hmm tak alespoň vím jak to vypadá na PS4/Pro.
@samorost (15.12.2022 13:17): vidím jej tam v nasvícení scén s RT on, ale jasně RDNA 2.0, s méně výkonným RT a technologicky méně pokročilým RT v porovnání s Nvidia, nemůže z logiky věci konkurovat RTX 4090/4080 videím na internetu. Samozřejmě mám PC a chápu možnost zvolit jakýkoliv detail v nastavení hry, narozdíl od konzole kde to nemáš více méně šanci ovlivnit. :(
@Gordon (15.12.2022 13:15): čekal jsem na next-gen uprade, stane se. Mimochodem je to pořád výborná hra a když provedu přímé srovnání jak je živý svět v TW3 vs TES Skyrim, tak TW3 vede na celé čáře.
Teď jsi mě fakt dostal, takže já včera cca hoďku hrál PS4 vylepšenou verzi....hmm tak alespoň vím jak to vypadá na PS4/Pro.
@samorost (15.12.2022 13:17): vidím jej tam v nasvícení scén s RT on, ale jasně RDNA 2.0, s méně výkonným RT a technologicky méně pokročilým RT v porovnání s Nvidia, nemůže z logiky věci konkurovat RTX 4090/4080 videím na internetu. Samozřejmě mám PC a chápu možnost zvolit jakýkoliv detail v nastavení hry, narozdíl od konzole kde to nemáš více méně šanci ovlivnit. :(
@Gordon (15.12.2022 13:15): čekal jsem na next-gen uprade, stane se. Mimochodem je to pořád výborná hra a když provedu přímé srovnání jak je živý svět v TW3 vs TES Skyrim, tak TW3 vede na celé čáře.
@samorost (15.12.2022 13:17): Já mám s tímhle taky občas problémy, v mnohých videích her mi často přišly ty "falešný" původní odrazy hezčí než ten Raytracing. Nicméně to Paulovo video, raytracing je prostě hezčí a pro mě je to opravdu o řád. Třeba rovnou 0:05 nebo 1:18 jsou pro mě něco jako přepínání mezi hrou a realitou:)
@Rapier (15.12.2022 13:00): Ano má, jako každá hra, co vyšla na obě generace. Kód pro PS4 a PS5 je jiný, tudíž pokud chceš hrát PS5 verzi, musíš tu hru stáhnout znovu v PS5 verzi. Nestačí updatovat PS4 verzi. Potom tu hru máš v konzoli dvakrát a můžeš hrát obě :)
@Paul (15.12.2022 12:14): No ano, rozdíly tam nějaké jsou, za sebe se ovšem nedokáži rozhodnout, která verze se mi líbí více. Stará mi přijde v detailech ostřejší, nová zase lehce barevnější a místy s více odlesky. Přičemž u videa, které jsem postoval já, mám jasno na první pohled, ovšem na chod v takové podobě nemám doma potřebný stroj. Zkrátka a jednoduše, čekal jsem možná naivně tak trochu zázrak a ten se nekoná.
@Rapier (15.12.2022 12:53): Ale já vůbec nerozporuji Jabův postřeh. Jen hodnotím videa, která zatím kolují na internetu a z těch zatím žádný dechberoucí progres v „next gen” verzi nevidím. Na konzolích už teprve ne. Naopak plně souhlasím s Jabem v tom, že vhodný tuning ve spojení s výkonným PC vykouzlí sám o sobě mnohem více.
@Rapier (15.12.2022 12:53): Ale já vůbec nerozporuji Jabův postřeh. Jen hodnotím videa, která zatím kolují na internetu a z těch zatím žádný dechberoucí progres v „next gen” verzi nevidím. Na konzolích už teprve ne. Naopak plně souhlasím s Jabem v tom, že vhodný tuning ve spojení s výkonným PC vykouzlí sám o sobě mnohem více.
@Rapier (15.12.2022 13:00): Nebylo by lepší tu hru dohrát?
@Rapier (15.12.2022 12:53): Přesně tak to je. :) Prostě konzole ostrouhaly. A hodně.
Ok kluci, tak já vám natočím video/foto na mobil, když mě nevěříte. :) Do včerejška jsem neměl TW3 na PS5 nainstalovaný. Volbu hledám na úplně stejném místě jako je na XSX.
@Bursoft (15.12.2022 12:57): tak moment o čem to mluvíš? TW3 přeci nemá 2 verze na PS nebo ano?
@Bursoft (15.12.2022 12:57): tak moment o čem to mluvíš? TW3 přeci nemá 2 verze na PS nebo ano?
@Rapier (15.12.2022 12:53): A hraješ PS5 verzi nebo jsi updatoval tu starou PS4 a pouštíš ji?
@Rapier (15.12.2022 12:53): v nastavení je toggle mezi módy performance a raytracing. Musí tam bejt. Buď máš nějakou starou verzi nebo jsi to přehlédl.
@samorost (15.12.2022 12:43): jestli nevidíš rozdíl na tom videu co jsem postl o dva příspěvky pod tím tvým, tak musím (z vlastní zkušenosti) doporučit LASIK :)
@samorost (15.12.2022 12:43): jestli nevidíš rozdíl na tom videu co jsem postl o dva příspěvky pod tím tvým, tak musím (z vlastní zkušenosti) doporučit LASIK :)
@Bursoft (15.12.2022 12:43): před chvíli jsem se díval na PS5. TW3 verze 4.00 ale nastavení s RT off-on tam prostě chybí. :) A pak věř videím na internetu.
Připomíná mě to jedno legendární video s TES Oblivon kde ukazovali rozdíl mezi TES Oblivion Xbox One X Enhanced verzí a údajnou Xbox One S verzí. Ehm, ehm....vyloženě podvod, protože v tom videu dali záměrně verzi z Xbox 360 (samozřejmě s popiskem sledujete Xbox One S verzi) kde ten rozdíl byl viditelný na první pohled. V reálu po zakoupení XSX to byl pořádný šok, protože hra vypadala úplně stejně jako na XOX a já si do té doby myslel o co všechno přicházím.
@samorost (15.12.2022 12:53): to co říkáš je kravina. Jabův notebook nemá HW na úrovni HW co je v XSX nebo PS5, to mi můžeš věřit ať mě máš za jakohokoliv hejtra PS5. Jednoduše opět dělali kompromisy pro PS4-Xbox One.
Připomíná mě to jedno legendární video s TES Oblivon kde ukazovali rozdíl mezi TES Oblivion Xbox One X Enhanced verzí a údajnou Xbox One S verzí. Ehm, ehm....vyloženě podvod, protože v tom videu dali záměrně verzi z Xbox 360 (samozřejmě s popiskem sledujete Xbox One S verzi) kde ten rozdíl byl viditelný na první pohled. V reálu po zakoupení XSX to byl pořádný šok, protože hra vypadala úplně stejně jako na XOX a já si do té doby myslel o co všechno přicházím.
@samorost (15.12.2022 12:53): to co říkáš je kravina. Jabův notebook nemá HW na úrovni HW co je v XSX nebo PS5, to mi můžeš věřit ať mě máš za jakohokoliv hejtra PS5. Jednoduše opět dělali kompromisy pro PS4-Xbox One.
@Jab (15.12.2022 12:49): Přesně tak to je, ovšem taky to potřebné „železo” něco stojí, jinak to bude vypadat podobně jako na těch konzolích. Každopádně, sliboval jsem si, že z PS5/Xbox Series X vymáčknou více, evidentně jsem se ale těšil zbytečně, ten výkon tam prostě chybí.
@samorost (15.12.2022 12:43): Na konzoli to moc rozdíl není. Na PC když to vytuníš, tak je hra neskutečně krásná. I bez toho ray tracingu.
Nevíte kde sehnat na GoGu offline instalátory s next-gen? Vidím tam jen 1.32 verzi. Předpokládám, že přes Galaxy nejde instalovat jednu hru vícekrát.
@Rapier (15.12.2022 11:14): Protože beztak hraješ nějakou původní verzi :D
Já tam osobně v kvalitě zobrazení nevidím takřka žádný podstatný rozdíl, naopak mi snad všechna ta videa s „next gen” updatem přijdou divně mázlá a bez detailu. Tedy na většině myslitelných konfiguracích. Samozřejmě hra může vypadat i nějak takto, ovšem kolik lidí to ve finále na takovém stroji a v této podobě bude hrát...