Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Někdo by měl udělat downgrade sexuálních scén pro Cyberpunk ve stylu PS1! Ale i ve Vice City už se tomu tenkrát věnovali:)
@Starletka (06.01.2023 17:51): Kerry na plné čáře vede, u něho jsem se aspoň i zasmála (pokud v půlce výkonu nezapálíte přilehlý gauč, děláte to blbě :DD), zbytek je strašně divný. Ale ujištění, že Alt rotující po pokoji kolem Johnnyho jak brouk kolem žárovky je stejně debilní, jak si to pamatuju. No, stačilo, už asi nikdy nic podobného absolvovat nepotřebuju. Hlavně ty dlouhé drápy V s Judy.
@Malignus (06.01.2023 19:11): Tak to je logické. Kdyby kamera zabrala Bullovo přirození přibylo by sebevražd a depresi ze skoda mluvit.

Ale jinak je to přesně jak říkáš. Tím netvrdím ze ta scéna mne nepobavila ale funkční pevnosti a věci kolem nich bych určitě ocenil víc.
@Charllize (06.01.2023 18:43): Dobře vybudovaná "bromance" s komplexním a zajímavým charakterem je pro mne daleko přitažlivější než násilně vbudovaná romance k kusem jednoduchýho prkna vytvořená za účelem zaškrtnutí pomyslnýho políčka. Je někdy až zarážející kolik lidí absolutně nechápe koncept přátelství a vidí jen to, co má postava mezi nohama a s kým preferuje píchát. Docela tragický. Samozřejmě pokud se někomu povedlo udělat opravdu super romantickou zápletku, bez ohledu na orientaci v obecně kvalitní hře, rozhodně bych nebyl proti :D



@Malignus (06.01.2023 18:51): Ano, ano :D
@Malignus (06.01.2023 18:37): Můžeš si to "zahrát" na Youtube. Zadáš "Andromeda Cora sexy time" a myslím, že mi dáš za pravdu. Kdejaká Asarijka by zezelenala závistí při polhledu na Cořino pozadí ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@pajmič (06.01.2023 18:27): Ja bych byl nejradši kdyby romance a věci kolem nich z rpg zmizeli a ušetřený čas by třeba věnovali preciznímu vyladění soubojaku, mechanik hry a bugu. Ono se dá vytvořit plno fajn věci o postavách aniž by bylo třeba romancovat. Vlastně mi to přijde jako taková nejsnazší cesta jak do hry dodat něco co lidi zaujme. Takové na hranici základních pudů. Jakoze: moc nevíme a nemáme nápady na zápletky tak ta prdneme romance. Mne to většinou dost otravuje protože jaksi od hry očekávám něco jinyho než se virtuálně sbližovat a stavět na tom alfu i omegu hry. U plno rpg to pak tak ale v konečným důsledku působí, což je bizár. Taky to je jako vytvářet si hluboký vztah s prostitutkou/tem. Těch lidi co vojelo Liaru, no fuj :)
@pajmič (06.01.2023 18:27): Fakt? To si musím tedy zahrát znovu. Já při svým prvním a jediným průchodu hrou romancoval Peebee, protože se mi líbila nejvíc. Já vím, já vím - co se týče oblíbených charakterů z BioWare her mám značně mizerný vkus. :-D Třeba z Andromedy mám TOP 4: Peebee, Drack, Vetra, Jaal. :-D
Každá romance, v každý hře ever, je povrchní a tím pádem zbytečná, CDPR výtvory nejsou vyjímkou.

Co je samotné postelové akce týče, tam je to ještě horší. Nevybavuju si hru, která by to udělala dobře. Samozřejmě to chápu je to super těžký, časově náročný a vyžaduje to mít super talent. Možná tak Andromeda měla jednu solidní scénu s Corou, paradoxně zcela jednoznačně nejlépe animovaná scéna ze hry, dělaná jedním člověkem a bez použití mocapu. True hero :D
@Starletka (06.01.2023 17:51): Ale jejich cílem / snahou nebylo něco takového dodávat. Oni si prostě jen potřebovali odškrtnou políčko, že mají něco pro každý ze 150 pohlaví. Ve skutečnosti by něco takového zabralo spoustu času a prostředků. Už jen třeba implementace auta je v podstatě skoro jako vývoj městskýho závodního simulátoru a potřebuješ mít prostředí designovaný jak na chodící RPG, tak na závodní simulátor a samozřejmně, propracování a implementace vztahů a romancí taky vyžaduje další čas a lidi. Některý studia mají na to specializovaný týmy. A ano, byly tady už experimenty, kdy si hlavní studio vyvíjelo jádro hry a tyhle další vrstvy dělaly sekundární studia, ale to je peklo na koordinaci, jak zjistilo právě BioWare a CD projekt RED to radši ani nezkoušel a radši něco "odrbal".
No, vzhledem k tomu, jak se nám to tady hezky rozjelo (you're welcome) a že je pátek večer a Starletka je polomrtvá, možná by nebylo úplně od věci zkusit zvýšit hladinu alkoholu v krvi a podívat se na všechny ty úchvatné sex scenes, která hra může nabídnout. :D Protože když ne teď, tak kdy? Očekávám, že mi to změní celý pohled na svět. :D A taky mi něco říká, že horší než Johnny/Alt scénu tam nenajdu, ale abych se ještě nedivila.

@Malignus (06.01.2023 17:27): Tak pak ale nemůžou chtít woke body za něco, co nedodali, opět viz co jsem se snažila sdělit v komentáři. A btw woke ideologie je přece obecně cokoliv, co není cis bílý hetero chlap nebo lesbické fetiš porno, ne?

@Zoltan (06.01.2023 17:30): A ona ti tam přitom celou dobu prezentuje takový ideální stojánek.
@Starletka (komentář): Zajímavý pohled na hru. Přestože nesouhlasím skoro s ničím (mám naopak problém hru dohrát, protože v ní prakticky žiju a nechci mít už konec), mínus za názor pochopitelně nedám, hanba by mě fackovala :) Jo a Johnny je borec a Judy je úplně nejlepší! Tady však s tebou souhlasím, že romancoidní postavy by měly být pro všechny. Už jen z toho důvodu, že o Panam bych si neopřel ani kolo :D
@Starletka (06.01.2023 15:28): No, tak to je absolutní kravina. Sexualita je samozřejmně součástí charakteru postav. Pansexualita, nebo spíš "playersexualita" je v podstatě jen úlitba woke ideologii a ukřičeným fans, kteří chtějí mít všechno podle jejich představ, a když to tak není, je hra totálně na hovno. To může být dosti omezující pro autory, protože pokud chtějí postavu nějak detailněji zapracovat do příběhu, vytvořit jí jistou minulost apod., musí samozřejmě brát ohled i na její sexualitu. Jinak bude výsledek připomínat Red Dwarf, kdy úplně všichni letěli na Esa Rimmera, případně na kohokoliv, kdo použil virus sexuální přitažlivosti. Taky je samozřejmě třeba brát ohled na kulturu a prostředí, ze kterého daný charakter pochází atd.
@AlieN (06.01.2023 16:20): Taky mě to vyhovovalo, že je to takovej dickhead.

Nicméně, proč se má za to, že ženské pohlaví je pro ženy? Já vždycky hraju za ženský když je na výběr a už jen z toho důvodu že většina postav ve videohrách jsou týpci. 

@Starletka (06.01.2023 14:24): Není úplně pravda, je tu spousta záporných komentářů u oblíbených her, které mají hodně plusek a i když v podstatě s tvým komentářem nesouhlasím, plusko ti dám za tu práci i zpracování :) EDIT. Jo vlastně souhlasím s Panam, ta mě taky srala :D
Btw proč je tak nezbytné aby bylo hlavní NPC sympaťák? Aspoň mám pocit že vám to tady hrozně vadí... a přitom hra s tím že Johnny je hovado a docela zmrd cíleně pracuje a mě to připadá super (ne že by takový byl úplně pořád - taky se charakterově mírně vyvíjí)
@Starletka (06.01.2023 15:28): O sexualitě v Mass Effectu jsem se mám dojem nebavil nikdy s nikým, tam jsou ty romance tak povrchní že je snad ani nemá moc smysl nějak rozebírat. Minimálně první dva které jsem prošel nedávno, na třetí zatím nemám čas.

A s pansexualitou u postav bych fakt neměl žádný problém, no irl je jich kolem měl snad víc než hetero, ale taky beru za nevyhnutelné a žádoucí aby to NPC postavy měly nějakou osobnost a ta se neohýbala jen podle přání hráče. Je to přirozené, to že mohou poslat dráče doháje a on s tím nic nenadělá je dělá živějšími. Kdyby ve hře byla pansexuální postava tak by to bylo super. Kdyby takové byly všechny tak je to stupidita, ta hra, Cyberpunk jako žánr obecně, těží ze světa který je vysoce diverzní, tohle by byl pravý opak diverzity.
A třeba u Judy mi její orientace připadá jako docela výrazný prvek jejího charakteru (jakkoli mě to při prvním hraní smutně nakrklo, neb jsem chtěl romancovat s ní a hrál jsem za muže - tough luck)
@Fritol (06.01.2023 12:37): S tímhle plně souhlasím, akorát si tedy myslím, že ta customizace tam měla původně opodstatnění, dokud nevyškrtli cutscény, protože to je tak jednoduší. K Johnymu jsem měl při hraní odpor, prostě jen vyšinutej feťák v hlavě.

@Starletka (06.01.2023 12:59): Mě taky přišel Takemura super.
@M.a.t.t. (06.01.2023 14:54): S tím bych spíše nesouhlasil. Mám mraky plusek od lidí, s kterými bych se jinak v jakékoliv významnější diskuzi na ničem neshodl. A naopak jsem také mraky takových plusek rozdal. Prvního "sigiláka" v pořadí obdržených plusek mám až asi na 35. místě.

@SilentWolf (06.01.2023 15:22): Minimálně s Panam jsou tam obecně i nějaké projevy normální partnerské intimity. V tomhle byl Bioware kolikrát vlastně dost špatný. Byť třeba Liara pak v Mass Effect 3 už nějak fungovala více uvěřitelně, když se o Šeprda nějak "starala", chtěla uchovat vzpomínku na něj, kdyby se mu něco stalo... Nebo si mu i sedla na klín během jedné vzájemně "uklidňovací" konverzace (což tedy trvalo nepochopitelně jen asi pět sekund). I tak to mělo spoustu vad. Ale alespoň něco. Od těch dob mi ale Panam přišla asi nejlepší a věřím, že alespoň ta Judy byla obdobně propracovaná.

Jo a Garrus byl údajně také v ME3 velmi dobrý.
@AlieN (06.01.2023 14:40): Ano, to se teď ale bavíme o vedlejších misích, ne o hlavním příběhu.

Btw nebavili jsme se o té pansexualitě náhodou už i u Mass Effectu? - Je striktně daná sexualita nedílnou součástí příběhu nějaké z randitelných postav? Není. Je striktně daná sexualita nedílnou součástí charakteru nějaké z randitelných postav? Není. Je striktně daná sexualita tak strašně podstatnou součástí jakékoliv z postav, že udělat z ní postavu pansexuální by rozbilo celou hru a vesmír? Není. Je fajn, když si hráč sám může vybrat s kterou postavou začít vztah a přitom hrát za postavu, za kterou chce hrát? Je. Ale je fakt že zrovna tady je to ovlivněné explicitním sexem (který se imho ale vždycky dá upravit i tak, aby to roli nehrálo).
Já jsem teda u CP2077 docela velký fanoušek těch vztahů bez romancí. Jsou napsané opravdu dobře a že je některá postava na opačné pohlaví moc nezmění ten váš vztah. Respektive je možná o to upřímnější a lepší.

Viděl jsem to u CP77 poprvé takto dobře udělané. Ale je možné, že už jen hodně zapomínám na starý dobrý Bioware. Vlastně skoro určitě, když si vzpomenu třeba na bromance s Garrusem.
@Starletka (06.01.2023 14:24): Tvé hodnocení je tvoje věc a je úplně v pohodě, ozývám se jen na imho faktické nedostatky ve tvém komentáři ;) A nechci aby to byla recenze, jen ať jsou tu komentáře subjektivní, klidně vyhrocené a ať se kolem nich diskutuje.

Takemuru potkáš v jednom z konců hry, a už jen to že máš těch konců několik dokazuje že je hra nelineární, i tvůj vztah s Johnnym se vyvíjí podle toho jak sama chceš. Ostatní npc některé také, jak ty romancové a zmíněný Takemura, tak třeba Claire (při prvním hraní jsem napůl čekal že s ní bude i ta možnost romance - to by jsi tam pak měla i tu čistě trans), Santiago, Fingers, etc - hodně postav se k tobě chová jinak na základě toho co uděláš. Můžeš třeba sblížit Jackieho přítelkyni s jeho mámou.

Ad romance - aha, ty nechceš ani tak větší variabilitu, jako spíš aby ty NPC postavy neměly vlastní osobnost a byly všechny panxuální. No, nesouhlasím s tebou, bylo by to stejné jako chtít aby všechny postavy byly hetero.
Ale moddeři na tebe myslí samozřejmě, můžeš si omodovat hru tak že pak můžeš do postele s kýmkoli.
@BUMTARATA (06.01.2023 14:02): Danke. Divím se, že má tolik plusek. Na kvalitu komentářů se na DH většinou nehraje, pouze na názor. A jo, Alt. To ten časový odstup. Na malého Reevese už nevyšel rozpočet. 

@AlieN (06.01.2023 14:02): Á, hurá, konečně reakce, kterou jsem čekala (je čerstvá, není čerstvá). Teď jsi mi změnil celý pohled na hru a máš pravdu, hned jdu změnit hodnocení na 100%. :D

Nějaké větší rozhodování máš max ve vedlejších misích, v hlavní jedeš lineárně a nic nehraje roli (třeba Takemuru jsem na konci zachránila a už jsem ho pak nikdy neviděla, takže jakoby umřel. Co kromě poslední části můžeš v hlavním příběhu ovlivnit?

Možnost vytvořit si trans postavu je super, ale ovlivňuje to pak výběr romance - toť ten zápor. V ideálním případě bys mohl hrát za kohokoliv a vybrat si ze všech čtyř. Z nějakého důvodu to ale nejde. K romanci s Judy viz diskuze níže.

Taky je to můj subjektivní názor. Nejsem stroj ani nepíšu objektivní recenzi do časopisu. Jsem hráč. Který byl zklamaný. Že ti to sedlo a bavil ses ti nikdo nebere a já ti to dokonce i přeju. :)
@AlieN (06.01.2023 14:09): Já se obávám, že to udělám úplně stejně. Protože jak vyresetovali všechny perky a rozjebali mi build, tak nechci přemejšlet, do čeho to teď nasypat. Plus teda chci vidět, co všechno s tím v těch patchích udělali.
@BUMTARATA (06.01.2023 14:06): Nice! :D
Na hraní s novými updaty čekám až budu mít nové železo, no kdoví jestli taky DLC nestihne vyjít dřív než na to budu mít čas. Říkám si že "speedrun" Cyberpunku jen po té krátké hlavní příběhové linii by byl fajn... ale je mi jasné že to stejně zase skončí u 100+ hodin :)
@Starletka (komentář): S tím že vytváření vzhledu hlavní postavy nemá v FPS hře velký význam souhlas, ale netuším proč to u hry zmiňovat jako vadu - je fajn mít tu možnost, je jen na hráči jestli ji využije. Já si se stylem oblečení hrál dost už kvůli tomu že postavu vidím na motorce a v inventáři (fotomod jsem nevyužíval).
Ale že by byla pevně daná její osobnost a vztah s ostatními postavami je nesmysl, nejen k postavám v romancích ale i k mnoha ostatním si definuješ vztah v rozhovorech a svými akcemi, má to i velmi reálné dopady na hru.

Inkluzivita... beru tvůj názor, obsahu s mužskými protějšky tam opravdu moc není - vztah s Judy naopak ale několik mých lesbických kamarádek velmi oceňovalo, i to že mají možnost si aspoň vzhledově vytvořit trans postavu, neznám žádnou jinou velkou hru kde by to šlo. Ani trans npc nebývají moc časté.

A pokud si vybereš jeden způsob likvidace nepřátel, fakt nejsi omezená celou hru jen na ten a výběr dvou pistolek - není problém si v půlce hry dost značně překopat build, i využívat schopností úplně mimo něj - ta hra je snadná, to by byl imho velmi validní zápor, ale právě díky tomu se otvírá i mnohem větší variabilitě. Není žádný problém souboj začít se sniperkou, pokračovat pistolí, do toho hodit pár hacků, a skončit ho na katany.
Ale akční hra to primárně rozhodně je, o tom není sporu, i když věřím že i jako stealth se hrát dá a určitě chci nějaký průchod bez zabíjení pokud to nevyžaduje úkol mise zkusit. Ale že by se šlo hrou čistě prokecat, o takové rpg se to opravdu nesnaží.

Že ti chybí minihry... chápu, holt hledáš ve hře něco jiného. Já za toto byl nesmírně rád, opravdu nechci ze hry další přiblblý "simulátor všeho" jako v GTA. I když, ty automaty by s nějakou jednoduchou arkádou zapnout jít mohly :)
@Starletka (06.01.2023 13:50): Zpětně mi přijde hodně vtipný, že náhradou za Gwent měla bejt ta lame hackovací minihra, a to jsem se těšil, jak budu pronikt kyberprostorem ponořenej ve vaně.

Jinak skvělej komentář. :)

Akorát jsi asi měla na mysli sex s Alt? A veselý na tom taky je to, že Silverhand má po celou dobu kalhoty (asi neměli licenci na celýho Reevese, lol, vyprovodím se sám), zatímco Alt tam skotačí nahatá.
@Dlaha1 (06.01.2023 13:13): Dík. Mohli tam aspoň vymyslet nějaký cyber-gwent. Taky mi to tou velmi omezenou volností úplně jako RPG nepřijde, spíš jako prostá akční hra.

@Fritol (06.01.2023 13:36): To není moc férové porovnání. V Mafii můžeš jezdit vlakem.

@Jab (06.01.2023 13:40): Ano a o tom přesně v komentáři píšu. Měli mít všichni 4 stejný prostor a hloubku nebo měli vybrat postavy, které jsou tam dýl než půl hodiny a nebyly napsané na koleni 5 minut před vydáním hry pro falešné woke (woke myšleno v tom pozitivním smyslu, než se tady do mě někdo pustí) body.
@Starletka (06.01.2023 12:59): Za mě Panam a Judy dostaly více prostoru a jsou také lépe napsané jak River a Kerry. Osobně mi cholerická povaha Panam nevadila a sedla k jejímu postavení v rámci děje. Úplně jsem pak neporozuměl, v čem je Judy špatně pro "lesbickou romanci". Sám jsem hrál za chlapa a tedy do toho v rámci svého hraní nemám vhled nicméně.
@Dlaha1 (06.01.2023 13:13): Osobně si nemyslím, že by tím byli známí. Open world hry mají jen dvě a třetí Witcher teda imo nemá mrtvý svět. Je tam spousta věcí k průzkumu, celá mapa je posetá otazníky (až otravně moc), přičemž v každém bodě se něco děje nebo tam lze něco zajímavého najít. Navíc nabízí i nějaké aktivity mimo questy. Samozřejmě level Rockstar to určitě není, ale tak kdo je dnes level Rockstar, že jo...

Ale Cyberpunk ofc mrtvý svět má. Když to přeženu, tak to působí trochu jak Mafia. Mrtvé město k přejezdu mezi misemi. Dost promrhaný potenciál.
@Starletka (komentář): Taky se přidám ke chvále na komentář. Na Cyberpunk se teprve pořádně chystám, ale po hodině hraní rok zpátky tak nějak tohle přesně čekám. Holt si vezmu předdefinovanou postavu a nebudu si ani hrát na RPG. Tak si to snad užiju.

CD Projekt RED má velmi podivné chápání slov "role-play-game". Že dělají vlastně lineární hry, ve kterých velký mrtvý svět slouží jen pro výběr misí, jsem pokládal za dlouhodobě známou věc. Jsem docela rád, že to CP2077 ukázal ve vší nahotě.
@Fritol (06.01.2023 12:37): Většinou když se mi něco nelíbí, tak se snažím vysvětlit proč, než jen suše napsat "je to kravina". Prostě mi to celkově nějak nesedlo. Víc faktorů dohromady.

Judy byla v porovnání se zbytkem ještě docela fajn, i když její dějová linka je celkem depresivní (svým způsobem už samotné zabití Evelyn je dost velký ukazatel, že to nebylo napsané pro queer hráčky), Takemura mi byl celkem ukradený. Říkám nejhorší, tak vyberu ty dvě nejhorší.
@Starletka (komentář): Pěkný komentář (ač teda úzce zaměřený), souhlasím v podstatě se vším, jen mi to očividně tolik nevadilo a bavil jsem se. Souhlasím i s tím, že Johnny je shit postava a jsem si jistý, že kdyby ho nehrál Keanu, tak nikoho nezajímá, neb prostě celebrita vždycky udělá svoje a CDPR si toho byli vědomi. A jakkoliv mi většina sexuálních scén přišla ok, tak ta jeho byl čistý cringe. Stejně tak ten druhý odstavec s customizací postavy je dost trefný, u first person her to nedává absolutně smysl.

Nicméně v posledním odstavci si stěžuješ, že prostor dostávají nejhorší, ale Takemura imo dostával dost prostoru a ten mi přišel výborně napsaný. Stejně tak Judy, kterou ani nezmiňuješ.