@Jab (11.04.2023 14:47): reagoval jsi na bursoftův příspěvek kde píše o DLSS tím, že na xboxu se ti víc líbí performance než quality mód. Což je fakt zajímavej argument, když na xboxu DLSS není. A co s tím má společného "voda z vosku" tedy nevím už vůbec.
Diskuze
@Paul (11.04.2023 13:07): Nečteš, na co reaguji.
@Jab (11.04.2023 12:47): moc nerozumím proč argumentuješ XSX - tam žádný pathtracing nebude nikdy (až snad v další generaci) a DLSS taky neumí. Tohle je diskuze o PC verzi Cyberpunku..
@Bursoft (11.04.2023 10:53): Zatím opravdu ale za mě tak, že na XSX vypadá Witcher 3 lépe v performance modu než v quality. Má i vyšší rozlišení. Quality má jen to RT, které vypadalo na konzoli děsně. Voda byla jak z vosku.
@Jab (11.04.2023 10:47): Tak ale bavíme se o DLSS, které renderuje z nižšího rozlišení a tam v quality nebo balanced modu rozdíly neuvidíš, pokud je doslova nehledáš nebo nenalepíš hlavu na monitor (v některých případech je ten výstup dokonce ostřejší/stabilnější). Samo, ten performance mód už poznáš, ale furt lepší, než na 4k zobrazovadle pustit v nativ 1080p.
@Bursoft (11.04.2023 10:40): Není to 4k zážitek pro mě. Mám XSX připojenou k monitoru. Hra (Witcher 3 next gen) vypadá citelně hůře než v nativním 4K na PC. S RT na 30 fps je to ještě horší. Kdy textury jsou v nižším rozlišení než na 60 fps bez RT. Obé je btw kolem QHD a rozdíl vidím (na 4k monitoru) na první pohled.
@Paul (11.04.2023 10:39): Co mi na RT vadí v těch krásných scénách je, že nepočítá příliš s adaptací lidského oka. Na první dobrou je ta scéna v pohodě. Ale na druhou je na ní vidět stále méně než bez RT. V realitě se mé oči tmě přizpůsobí. Ale RT scéna bude stále příliš tmavá. Jakkoliv opravdu na první pohled bude vypadat dobře.
@Paul (11.04.2023 10:39): Co mi na RT vadí v těch krásných scénách je, že nepočítá příliš s adaptací lidského oka. Na první dobrou je ta scéna v pohodě. Ale na druhou je na ní vidět stále méně než bez RT. V realitě se mé oči tmě přizpůsobí. Ale RT scéna bude stále příliš tmavá. Jakkoliv opravdu na první pohled bude vypadat dobře.
@Jab (11.04.2023 10:35): Tak celá podstata upscalerů je, že to je 4k-like zážitek. Konzole se bez toho neobejdou ve většině případů a ještě nedosahují kvalit DLSS.
@Jab (11.04.2023 10:35): Quake 2 s pathtracingem vypadá díky osvětlení lépe než spousta novějších her s lepšími texturami, ale proti gustu..
@Paul (11.04.2023 09:31): Ani za milion let si nenechám snížit rozlišení kvůli takové konině, jako je RT. Kvalita textur je pro mě osobně důležitější! :)
@Paul (11.04.2023 09:31): Pravda. To je pro 4070ti. Leč ceny 4070 nejsou ofiko. Nemá smysl je teď hádat.
@Paul (11.04.2023 09:31): Pravda. To je pro 4070ti. Leč ceny 4070 nejsou ofiko. Nemá smysl je teď hádat.
@Jab (11.04.2023 06:46): 18fps to má v nativním 4K. V takovém rozlišení to snad nehraje nikdo, když existuje DLSS (nebo prostě možnost nastavit nižší rozlišení). Jinak 4070Ti stojí 21K, 4070 bude levnější.
@Jab (11.04.2023 06:46): S tím souhlasím. Mě trvalo 6 let, než jsem si mohl dovolit novou grafiku.
@Paul (10.04.2023 18:50): No s 18 fps to úplně realtime není. Takže ještě počkáme. Krom toho nvidia 4090 je jen taková legrace od Nvidie. Cenou myslím. A tu legraci asi budou rozšiřovat v téhle generaci až do 4070 (ceny u nás budou cca od 21 tisíc). Kdepak. Herní počítače jsou mrtvé. A zabili je sami výrobci karet. :)
@Cobot (10.04.2023 18:43): 18fps v native 4K v realtime je dost dobrý. Spousta lidí z oboru ještě dekádu zpět nevěřila že se realtime pathtracingu dočká za našich životů :)
Taky jsem zvědavej na zakomponování LLM do interakce s NPC v budoucích hrách..
Jinak renderer programátoři spolu s nvidia inženýry nepracují na obsahu, to mají na starosti jiní lidé.
Taky jsem zvědavej na zakomponování LLM do interakce s NPC v budoucích hrách..
Jinak renderer programátoři spolu s nvidia inženýry nepracují na obsahu, to mají na starosti jiní lidé.
Takže předchozí RT byl vlastně shit a teď tu máme novej RT. A ten už bude úplně ok nebo ještě ne? Fakt zábavná technologie pro pár nerdů. 18FPS na 4090... Se poseru :D
Evidentně mají spoustu času tu hru tunit. Škoda, že se na novej obsah stále čeká.
Evidentně mají spoustu času tu hru tunit. Škoda, že se na novej obsah stále čeká.
@Jab (10.04.2023 17:05): Já ho taky nemám, tohle chce RTX 4X kartu. Ale Rapiera to určitě potěší :)
Plus zajímavej náhled věcí budoucích.
Plus zajímavej náhled věcí budoucích.
@Paul (10.04.2023 17:04): Nám je to všem u zadku. Nikdo na DH krom tebe na to nemá počítač. ;)
DF analýza nového overdrive technology preview updatu, měl by vyjít zítra
https://www.youtube.com/watch?v=I-ORt8313Og
https://www.youtube.com/watch?v=I-ORt8313Og
@Rapier (09.04.2023 21:33): Nejak se nechytam, zkus to rozepsat.
@Gordon (05.04.2023 18:12): neříkej, vážně?! Co je podle Tebe intro do TW3 a CP77, ať mám představu jak daleko jsem v obou hrách? :) Zkus se trochu rozepsat, skromnost stranou.
[neexistující příspěvek]: kolik jsi za svou kariéru hráče odehrál simulátorů? Nevím jak Ty ale osobně nemám žádný problém do 10 hod max. poznat co před sebou mám a s jakým potenciálem do budoucna.
Že se RPG a simulátory liší? No neříkej, to je mi novina!
[neexistující příspěvek]: kolik jsi za svou kariéru hráče odehrál simulátorů? Nevím jak Ty ale osobně nemám žádný problém do 10 hod max. poznat co před sebou mám a s jakým potenciálem do budoucna.
Že se RPG a simulátory liší? No neříkej, to je mi novina!
@kristmeister (06.04.2023 18:09): jo vlastně, ale i tak to bylo jasný .
@Feidias (06.04.2023 17:16): Však to doslova ukázali na E3 v traileru :D
@Feidias (06.04.2023 17:16): Tak jasné to bylo, protože to ukázali v traileru.
@Gordon (06.04.2023 16:34): snad to můžu normálně napsat, protože to snad ani není spoiler. Nemyslím si, že to mělo být rozsáhlejší. Jackie je pro mě postava u které je hned jasné, že brzy umře . Takový Sean Bean.
@Jab (06.04.2023 15:08): Podle mě to měla být plnohodnotná část hry, ale scrapnuli to.
@Jab (06.04.2023 15:08): Tak. Pritom scénaristi očividne dokážu napísať krásne priateľstvá (konkrétne priateľstvo s Panam - hral som za ženskú postavu - je nepochybne jedno z najkrajších herných priateľstiev, čo som zažil.)
To přátelství s Jackiem v režimu "fast forward" mi naopak dost vadí. Pak ani nemohu říci, že bych k němu nějak velké sympatie cítil. Jakkoliv to hra podsouvá. To byla hodně hloupá narativní zkratka.
@Gordon (06.04.2023 13:05): ty, pro mě je intro vždycky spíš trochu naobtíž. Možná, že je vypolishované jak ty říkáš a Jack je sympatická postava, nicméně vždycky se v podobných hrách těším až se mi zpřístupní další lokace a ten celý svět, atd. Mi to teda přijde i logické, že v intru potřebujou hru představit. Nevím, nemám pocit, že by během intra hra nějak klamala tělem. Možnost volby ve hře slibovali a skoro tam není no, to je pravda. I když po druhé hraju Street kid (poprvé corpo), tak změny registruju minimální po nějakých 24 hodinách.
@Feidias (06.04.2023 09:19): Taky nesouhlasím, je vidět, že intro je celé co nejvíc vypolishované, což je prostě vývojářský trend na herní žurnalisty. Ačkoliv následné vystřízlivění není tak zřejmé, cítíl jsem ho tam i po druhém dohrání.
A co se týče toho syndromu overpowered postavy, hrál jsem na těžkou obtížnost a na nejtěžší jsem přepl až asi v polovině. Ale já jsem v tomto ohledu docela obsedantní power gamer, takže hledám každou skulinu s výhodou.
A co se týče toho syndromu overpowered postavy, hrál jsem na těžkou obtížnost a na nejtěžší jsem přepl až asi v polovině. Ale já jsem v tomto ohledu docela obsedantní power gamer, takže hledám každou skulinu s výhodou.
@SilentWolf (06.04.2023 09:28): možnost volby tam moc není, to je pravda, ale dobrých questů je tam celá řada. Některé jsou lepší, jiné horší. To bychom určitě mohli diskutovat, ale měl jsem na mysli především smysl pro detail v rámci toho obrovitého světa. Myslím si, že to platí jak pro intro, tak po celou dobu hraní.
Je fakt, že by Gordon měl pravdu v ohledu gameplaye ve smyslu overpowered postavy už tak od 1/3 hry (záleží jak kdo dělá vedlejší aktivity a expuje).
Je fakt, že by Gordon měl pravdu v ohledu gameplaye ve smyslu overpowered postavy už tak od 1/3 hry (záleží jak kdo dělá vedlejší aktivity a expuje).
@Feidias (06.04.2023 09:19): já zas neshouhlas. Heist je udělaný skvěle. Větví se to tam a ta scéna s tou zbraní u hlavy Mealstormáka je super.. že já vůl si myslel, že taková bude opravdu celá hra..
..od té doby volby skoro nulové.
..od té doby volby skoro nulové.
@Gordon (05.04.2023 18:12): rovna u CB 2077 bych si troufl říci, že je intro dost podobné jako celá hra. Dobře, gigs, a NCPD crimes, nebo Cyberpsychos jsou trochu jiná repetativní záležitost, ale jinak to tak je. To říkám po 130 hodinách hraní.
Vy tady sestavujete trestné výpravy proti uživatelům s pofiderními argumenty? Bych si měl dát pozor:)
@Gordon (05.04.2023 23:02): Umis to rychle najit? Ja ne. :/
[neexistující příspěvek]: No on tohle už dělal u witchera, kde básnil nad tím, jak to autor knih pěkně napsal a úplně nejzákladnějšího enemáka, utopence následně pospal jako "modrozelenou příšeru" a pak na tři měsíce na truc zmizel z DH. Bizár.
@Rapier (05.04.2023 16:01): Pár hodin je v tak velkých hrách většinou tutoriálové intro, které je logicky nepropracovanější. To tedy hodnotíš stylem herního žurnalisty.
@USER47 (04.04.2023 23:21): nezkoušel, a s tím Cyberpunkem souhlasím. Mnoho věcí je dnes překonaných, např. v Shadowrun 2nd edition pravidlech je deck připojený drátem do hlavy ale v novějších verzích pravidel už je pochopitelně bezdrátově. :)
@Dunemaster (05.04.2023 12:55): Moje zkušenosti hovoří o opaku, obvykle platí, že pokud Tě hra na začátku zaujme, nezáleží na tom kam až se dostaneš, hru dříve nebo později dohraješ, protože Tě zaujala. Nepamatuji si hru, jenž jsem hrál dobrovolně delší dobu, že bych po 10-100+ hodinách prohlásil nedoporučuji.
Nicméně osobně zdaleka nehraji všechno, na rozdíl od zdejší většiny, více méně jen to co mě zaujme a baví, a v rámci žánru se držím her které stojí opravdu za zahrání/dohrání.
Obvykle mě osobně stačí pár hodin abych si udělal na hru svůj vlastní názor. Nejedná se raketovou vědu, a překvapivě ani o magii. :) Není nutné vše dohrávat do konce, abych mohl hodnotit/doporučovat, to je jen názor alá nebyl jsi v Rusku tak neraď!
Třeba takový Far Cry 2 / Far Cry 3, po cca 10 hodinách máš zcela jasno co a jak hraješ, jistě nevíš jak to dopadne ale na herním stylu se nezmění vůbec nic. :)
Nemluvě o faktu, že u typických žánrů jenž nejčastěji hraji, tzn. realistické (nebo se o to snažící) taktické FPS, a především simulátory (automobilové, letecké, námořní, apod.) si lze už po pár hodinách hraní udělat zcela jasný obrázek jakou hru držím v rukou.
Jasně u příběhových her se lze nejspíš dočkat překvapení (v dobrém i zlém smyslu slova), od toho máme recenzenty, kteří se s námi o tu radost rádi podělí. :) I kdyby Cyberpunk 2077 nebyl dokonalý, a to nejspíš není, stejně mě zaujal, to mi stačí abych jej doporučil.
@Dunemaster (05.04.2023 12:55): Moje zkušenosti hovoří o opaku, obvykle platí, že pokud Tě hra na začátku zaujme, nezáleží na tom kam až se dostaneš, hru dříve nebo později dohraješ, protože Tě zaujala. Nepamatuji si hru, jenž jsem hrál dobrovolně delší dobu, že bych po 10-100+ hodinách prohlásil nedoporučuji.
Nicméně osobně zdaleka nehraji všechno, na rozdíl od zdejší většiny, více méně jen to co mě zaujme a baví, a v rámci žánru se držím her které stojí opravdu za zahrání/dohrání.
Obvykle mě osobně stačí pár hodin abych si udělal na hru svůj vlastní názor. Nejedná se raketovou vědu, a překvapivě ani o magii. :) Není nutné vše dohrávat do konce, abych mohl hodnotit/doporučovat, to je jen názor alá nebyl jsi v Rusku tak neraď!
Třeba takový Far Cry 2 / Far Cry 3, po cca 10 hodinách máš zcela jasno co a jak hraješ, jistě nevíš jak to dopadne ale na herním stylu se nezmění vůbec nic. :)
Nemluvě o faktu, že u typických žánrů jenž nejčastěji hraji, tzn. realistické (nebo se o to snažící) taktické FPS, a především simulátory (automobilové, letecké, námořní, apod.) si lze už po pár hodinách hraní udělat zcela jasný obrázek jakou hru držím v rukou.
Jasně u příběhových her se lze nejspíš dočkat překvapení (v dobrém i zlém smyslu slova), od toho máme recenzenty, kteří se s námi o tu radost rádi podělí. :) I kdyby Cyberpunk 2077 nebyl dokonalý, a to nejspíš není, stejně mě zaujal, to mi stačí abych jej doporučil.
@Rapier (04.04.2023 22:43): Mozna je lepsi lanarit na hru ve chvilí kdy ji dohrajes. Podle zacatku je fajn kde co. ;)
@Rapier (04.04.2023 22:43): moje řeč!!
@USER47 (04.04.2023 23:21): to je sice pravda, ale všechny ta klasická "klišé" Cyberpunku jsou tam všechna s detailem dosud nevídaným. Není tam vlastně nic nového, ale v tomhle rozsahu to nikdo zatím nebyl schopen zpracovat. Klidně mě někdo opravte. Nehrál jsem rozhodně všechno, ale Cyberpunkovou hru podbného rozsahu neznám. Ve vývoji jsou dejme tomu dvě konkureční hry. Vigilante 2099 zdá se dopadne tragicky a Exekiller zatím v jediném gameplay videu ukázal přestřelku na benzínce:), takže i přes všechny ty bugy a neduhy je to to asi to nejlepší co lze v současnosti hrát. Další díl na Unreal enginu by ty všechny nedostatky mohl odstranit. Jestli se jim to podaří, tak to bude perfektní! Osobně mi ani nevadí, že tam není všechno co slibovali, protože to bylo fakt až skoro nereálné, ale mohli by lépe vést k touze objevovat ten svět. Rád se jen tak potuluju a baví mě když na něco narazím jen náhodou.
@USER47 (04.04.2023 23:21): to je sice pravda, ale všechny ta klasická "klišé" Cyberpunku jsou tam všechna s detailem dosud nevídaným. Není tam vlastně nic nového, ale v tomhle rozsahu to nikdo zatím nebyl schopen zpracovat. Klidně mě někdo opravte. Nehrál jsem rozhodně všechno, ale Cyberpunkovou hru podbného rozsahu neznám. Ve vývoji jsou dejme tomu dvě konkureční hry. Vigilante 2099 zdá se dopadne tragicky a Exekiller zatím v jediném gameplay videu ukázal přestřelku na benzínce:), takže i přes všechny ty bugy a neduhy je to to asi to nejlepší co lze v současnosti hrát. Další díl na Unreal enginu by ty všechny nedostatky mohl odstranit. Jestli se jim to podaří, tak to bude perfektní! Osobně mi ani nevadí, že tam není všechno co slibovali, protože to bylo fakt až skoro nereálné, ale mohli by lépe vést k touze objevovat ten svět. Rád se jen tak potuluju a baví mě když na něco narazím jen náhodou.
@Gordon (05.04.2023 02:52): Dohral, akorat obvykle zapominam na tyhle zatrzitka:).
Je to hodně dobrá hra. Ale kvalita obsahu je stále velmi kolísavá. Nicméně v těch lepších částech je to opravdu skvělé RPG.
@USER47 (04.04.2023 23:14): Zajímavý, žes to nedohrál.
@Red (04.04.2023 22:02): Ja sa pripojím k Rapierovi a USER47 - rozhodne to za to stojí.
A to hovorím, ako človek, ktorý CP2077 dohral vo verzii 1.12 :) Od verzie 1.5 je to presne také, aké to malo byť pri vydaní a na ten datadisk Phantom Liberty som veľmi zvedavý.
A to hovorím, ako človek, ktorý CP2077 dohral vo verzii 1.12 :) Od verzie 1.5 je to presne také, aké to malo byť pri vydaní a na ten datadisk Phantom Liberty som veľmi zvedavý.
@Rapier (04.04.2023 22:43): Zkoušel jsi The Ascent? Taky slušná hra ždímající kyberpunk, i když trochu jinej žánr - arpg/izometrická střílečka. Za mě je paradoxně ta Gibsonovitost slabším článkem těchhle her, a spousty dalších kyberpunkovejch věcí. Je to občas trochu na jedno brdo, a přijde mi trochu škoda, že se žánr zasekl na copy-paste prvků ze 40 let starejch knih, místo aby se někam vyvíjel. Kdysi to muselo působit futuristicky, ale za těch 40 let se ze stejnejch věcí stalo spíš retro.
@Red (04.04.2023 22:02): Na ty ohlasy bych moc váhy nedával. Za blbou reputací CP stojej částečně bugy krátce a částečně klasický přehnaný reakce hysteriků. Já to hrál minulej rok, strávil v tom kolem 90 hodin, a za mě je to výtečná hra. Bugy bych spočítal na prstech, vypadá to skvěle, dobře se to hraje a příběhově to taky nezklamalo. Ne všechny části příběhu jsou úplně zajímavý, ale klíčový postavy a hlavní momenty jsou zvládnutý skvěle, a umocněný výbornou hudbou. Celkově to hodnotím to někde na úrovni Witchera 3, patří to k nejlepším kouskům, co jsem hrál, a to mám za ~30 let odehráno ledacos.
@Red (04.04.2023 22:02): za mě rozhodně stojí, stačilo mě projít úvod za Street Kids a splnit první opravdový úkol, v rámci spoiler alertu nemohu prozradit víc. Co na tom, že to bylo na stařičkém Xbox One S v rámci testu co ta konzolka všechno zvládne v roce 2023. Rozhodně to bylo plně pohlcující, a pamětihodné. Od první do poslední minuty. Ten svět žije a panečku jak! Pro fanouška Gibsona, tedy čtenáře legendárního Neuromancera, jasná povinnost. Dosud se žádná zpracování Cyberpunku zdaleka ani nepřiblížilo téhle hře. A to říkám jako někdo, kdo Cyberpunkem svého času žil. :)
Dej tomu šanci, i přes fakt jak jsi zmínil v dnešní diskuzi jinde, preferuješ izometrické skupinové RPG. Pro mě jako bývalého hráče papírového stolní RPG Shadowrun (2 edice) je to splněný sen, a rád vývojářům odpustím ty chyby, chybičky, sliby, nutno dodat: které nakonec splnili se vší parádou! :)
Dej tomu šanci, i přes fakt jak jsi zmínil v dnešní diskuzi jinde, preferuješ izometrické skupinové RPG. Pro mě jako bývalého hráče papírového stolní RPG Shadowrun (2 edice) je to splněný sen, a rád vývojářům odpustím ty chyby, chybičky, sliby, nutno dodat: které nakonec splnili se vší parádou! :)
@Dunemaster (04.04.2023 21:13): Tak otázka je, jestli zrovna Cyberpunk za ten upgrade stojí. S tím obrovským backlogem jsem změnil priority a tak nějak čekám na hru, která by mě přinutil zvednout se z prdele a koupit si novej komp. Říkal jsem si, že to bude Cyberpunk, ale ty ohlasy mě moc nepřesvědčily. Tak možná nějaký povedený datadisk?
@Rapier (04.04.2023 18:39): Tak zase neni to tak, ze pocitac je nedostupna polozka. :D
@Rapier (04.04.2023 18:39): Myslím, že nikdo při smyslech by na takové starobě nechtěl hrát CP77, radši zůstane u toho, co tam jede. Nebo si z bazaru koupí Ryzen 3100, A520 desku a RAMky s dnešníma cenama klidně nový a má základ pro 30 fps za pár korun.
Záleží čemu říkáš hratelný. V devadesátkách jsme hrávali hry i na 15-20 fps a nepřišlo nám to vůbec divné! Když jsme měli ve hře 30 fps, tak jsme byli nadmíru spokojeni. :)
Na druhou stranu starší AMD Phenom/Athlon II X2/3/4/6 má spousta lidí, nebránil bych jim hrát v 30 fps, viz. https://www.youtube.com/watch?v=6bhnU5BTsJY (video ze starší verze před podporou FSR 2,x).
S patřičnou GPU jako např. GTX 1060/1050Ti/1650/1650 Super to může být díky podpoře FSR 2.x (AMD myslí i na ty co nemají RTX GPUs) hratelné i na jinak těžce zastaralé mašině. Nová doba, trh si žádá změnu. :)
Taky znám spousty lidí, co provozují na starých mašinách Windows 7, a s tím jak Valve zařízne podporou Steam pro W7/W8 mají utrum. Inu nezbyde nic jiného, než si draze placené hry poshánět zase hezky postaru, tzn. nejlépe ISO funkční kopie. Samozřejmě mohou provést upgrade na Windows 10 a na nějakou dobu jsou za vodou.
Na druhou stranu starší AMD Phenom/Athlon II X2/3/4/6 má spousta lidí, nebránil bych jim hrát v 30 fps, viz. https://www.youtube.com/watch?v=6bhnU5BTsJY (video ze starší verze před podporou FSR 2,x).
S patřičnou GPU jako např. GTX 1060/1050Ti/1650/1650 Super to může být díky podpoře FSR 2.x (AMD myslí i na ty co nemají RTX GPUs) hratelné i na jinak těžce zastaralé mašině. Nová doba, trh si žádá změnu. :)
Taky znám spousty lidí, co provozují na starých mašinách Windows 7, a s tím jak Valve zařízne podporou Steam pro W7/W8 mají utrum. Inu nezbyde nic jiného, než si draze placené hry poshánět zase hezky postaru, tzn. nejlépe ISO funkční kopie. Samozřejmě mohou provést upgrade na Windows 10 a na nějakou dobu jsou za vodou.