Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zatím jsem se dostal do Martha's Rest v Rosarii a musím říct že i přes všechny "problémy", které to prý má, se u toho náramně bavím.
Jasně, není to žádný zázrak a do určité míry jsem čekal "něco víc". Ale zatím to velmi dobře dělá to čím to je.
Nemám úplně přehled o těch nových předchozích dílech. Pamatuju si stream nějakýho dílu, kdy byla parta hard rock kluků v černém v kabrioletu v Americe. To mi přišlo tak bizár, že bych si to i zahrál (ano, jsem fanoušek leningradských kovbojů a Kaurismakiho:))
Z toho streamu Vertexu se mi to jeví jako interesantní rubačka, to RPG nějak nevidím.
@raisen (23.06.2023 15:41): A ve skillupově recenzi (btw hodně ho to nebavilo) jsem viděl lokaci co se jmenuje Kostnice :) Ta inspirace středověkou evropou tam je velká, a taky za to (=absenci afričanů) dostali řádně vyplísněno.
Jedna z postav, pro kterou hráč plní úkol, se jmenuje Bohumil. Netradiční jméno :)
@SilentWolf (23.06.2023 06:08): Ja už četl víckrát ze to je akční adventura s rpg prvky. Strašná hereze ta FF16 :)

Jinak hlášení od hráčů ze se jim prehrivá PS5 se množí. Samo muzou ji mít zasranou, což je klasika, mohl bych o tom napsat knížku. Pak taky připadá v úvahu tekutý kov místo pasty když už někdo tu konzoli má dýl, nebo to je proste tím ze to chlazení stojí za hovno. Jasne bylo vedro, ale to bylo i minulej rok když lidi hráli :)
@Charllize (22.06.2023 23:34): ale to nemá snad jediný RPG prvek zatím. :-D jako peněz z mise máš vždy tolik, aby sis na základně vše vylepšil. A vylepšuješ jen pásek, nátepníky a meč. A skillů tu zas tolik není, jen si za moc moc moc xpů můžu koupit jiný ohnivý útok, který ani nevím, zda k něčemu bude. :D

edit: zase je to ale hra, na kterou teď myslím v práci a těším se, až ji zapnu.
Pocity po cca 8h (10h). Úvodní dvě hodiny jsem už znovu nehrál.

Tento čas je to lineární. A to dost. Působí trochu divně když si mezi misemi odskakujete do základny vylepšovat zbraně, protože děj působí naléhavě. Jdete řešit zkázu rozsévajícího bossáka před vámi ale můžete se teleportovat do základny a chillovat. Z toho mám smíšené pocity. Zrovna jsem se dostal do první otevřenější lokace.

Je to epické. A to až moc. Někde mi to vadí (viz předchozí příspěvek) ale většinou to funguje. Je to často mix God of War a Devil May Cry, akorát ještě epičtější, protože se tu melou obří potvory. Ve Final Fantasy to nepotřebuji, ale funguje to na mě a vlastně se těším na další takový velký střet.

Postavy ujdou. Zajímavé jak rychle se vyřeší osud některých postav. Cid je naprosto skvělý. Každopádně dialogy fakt divné a po tom úvodu to tu hru o trůny už nepřipomíná ani trochu. Prostě standard. A děj plyne divně. Jakože jsem čekal asi trochu víc.

Grafika - tam to mám stejně jako s 15. Boží svět. Originální a monumentální. Ty obří krystaly se mi líbí. Nicméně v pohybu klasika. Buď je to máznuté, nebo až moc statické. Párkrát to ale vykouzlí pastvu pro oči.

Štvou mě i takové detaily jakože tam je vinařství a vy procházíte skrz révami, ale úplně. I těmi lany a dřevem. Ty objekty neexistují. Postavy se spolu baví, otevírají pusu ale vy nic neslyšíte. Kulisa - Potěmkinův svět. Jak v 15. To ale vidím u většiny japonských her. Holt se soustředí na jiné věci.
Působí to každopádně jako hra, která by vypadala luxusně na další generaci. Podobně jako 15. Ale určitě nechci říct že je hnusná.

Souboje jsou ok. Ale moc mě nebaví kydlit nepřátele dlouhé minuty. Mají tu dost hp a je to ubíjející.

Všude vyskakují ukazatele a prompty. Donést někomu předmět nemůže být jen tak, musí se to vybrat v menu a potvrdit. Japonská klasika.

GOTY to asi nebude. Ale drží mě to a myslím že to dohraju docela rychle. Moc doufám, že se to příběhově pořádně rozjede.
Zajímavé, že jsou hry které musely dát spoustu práce a pak mi tam pár věcí úplně nesedí a kazí to dojem z jinak skvělé hry. A naopak jsou hry které tvůrci nepopíratelně odflákli, které mi vším naprosto sednou. :-D Deathloop, Mankind Divided.
Mě se "líbí" jak ve hře mají skvělé a efektivní QTE bojové scény. Ale zatímco západní tvůrce ten prompt skryje někde co nenápadněji, tady to japíci vymysleli fakt jedinečně. Zastaví se čas, obrazovka se podbarví efektem jak když vám to v Guitar Hero hodně jde, přes polovinu obrazovky naskočí obří kruhový odpočet a ještě to napíše že s jedná o cinematic strike. No a co že se na pozadí odehrávají hezké efektivní scény které muselo dát práci vytvořit- vidíte jen ty prompty a barevný ohňostroj.

To se hodí někde do Yakuzy. :-D

A jako fajn kontrast k tomu jakmile bosse zabijete, tělo ani nestihne dopadnout na zem, skočí pauza, hudba vypne a vám naskočí suše tabulka expů.
A tvůj oblíbenec Jason už se taky vyjádřil

Finished Final Fantasy XVI. A good game. Definitely not one of the series' best, but not the worst! The combat and production values (esp music + voice acting) are a highlight. But the story devolves into an incoherent mess 2/3 through, which soured the experience a lot for me.
@Charllize (22.06.2023 15:03): to jsou bezprostřední dojmy. Na další je brzo. Ale dneska mám asi na hraní celý den, tak tomu něco dám. :-D

Je tam každopádně Hodor postava s xichtem Pavla Makala. O tu informaci se podělit můžu. :-D
Ou.. tak záhy po skončení dema jsou dialogy opět klasicky japonské. :/ tzn. slovní průjmy a citoslovce. A Clive je trochu retard. Moc se mi za něj nechce hrát. :-D

A to to v tom demu začalo fakt hezky. :-D

A taky se mi poněkud začal sekat graphic mod tak jedu na performance, přitom jsem tu tehdy chválil, jak běží ten graphic mód pocitově plynuleji, než jsem měl doposud zkušenost.
První FF která se mi nelíbila byla Lightning Returns a od ty doby to tak zůstalo. Žádná FF potom se mi moc nelíbila. Což je cca 10 let. Ale je teoreticky možný ze kdyby mi bylo třeba 30 budu z FF 16 nadsenej. Takže to že to je i mnou popřít zřejmě nejde. Na druhou stranu SE nikdo nebránil udělat FF která by se mi libila na první pohled, takže za to muzou taky :)
Ale i přes remcání jsem rád ze si SE pořád drží u FF určitou kvalitu a má s ni úspěch. Přeci jen to je pro mne naprosto zásadní firma a úspěch jim přeji, a i zábavu každému komu se FF16 líbí.
@Marcusss (22.06.2023 11:07)
 Je to akční souboják od lidí, co dělali Devil May Cry  
Právě celá tahle věta vůbec neměla ve spojení s FF nikdy padnout :)
Nemusí to být zrovna tahové souboje, ale určitě ne skoro hack nad slash mlátička.

Nechci moc debatovat o definici "staré dobré FF", proto tam dávám uvozovky. Za mě skončila desátým dílem vzhledem k značné obměně osobností stojícími za hlavními díly. Stejně tak nechci řešit obecně stárnutí hráčstva, protože to je téma na seminární práci :)

Napsal jsi to přesně obráceně :)
FF se změnilo, skoro až přetransformovalo v něco úplně jiného. Nemám problém přijmout moderní pojetí (FFVII remake podle mě dopadl nejlépe, jak v rámci možností mohl). Jakkoli uznávám, že s přibývajícím věkem je pořád těžší se pro něco nadchnout, tak je to stále možné. A FFXVI to u mě nevyvolává. Tebe ano, protože jsi fanda FFXV a tohle je v mnohém jeho nástupce.
Stručně řečeno, neuznávám, že chyba je na mé straně :)
Pro mě byly vždycky FF etalon něčeho, co vypadá naprosto úžasně, ale na PC to nikdy nevyjde, tak si to nikdy nezahraju - protože jsem jako kido ani nekalkuloval s myšlenkou vlastnit někdy konzoli. Dodnes pamatuji na nějaký článek o jednom z dílů, myslím, že to byla zrovna XIII ve velmi ranné fázi vývoje. Mě naprosto šokovala grafika a celkově stylizace. Díky tomu jsem si pak možná natolik oblíbil sérii Devil May Cry, protože to pro mě bylo tím, co jsem viděl ve filmu a v trailerech na tyto hry.

Škoda, že jsem si zpětně nikdy neudělal ten čas nakonec si tu XIII (nebo libovolný jiný díl) zahrát.
Teď tu navíc máme remake sedmičky, který i vypadá jak ten film - prostě splněný sen. (Ale to si před dvojkou stihnu dohnat, tomu věřím).
To samé se mi stalo s Demon Souls, jsem si říkal, že by bylo krásně jednou mít remaster a dát si pak všechny 4 hry (s trilogií Dark Souls) po sobě. Nakonec vyšel remake, který předčil jakákoliv očekávání a ani jsem ho nedohrál. :D

Ještě že nejde sledovat videa a trailery z knížek. Tam mě ty resty tolik neserou. :D
@Solidor (22.06.2023 10:30): Já tě v principu chápu, ale co mi nedává smysl je to o tom soubojáku.
Je to akční souboják od lidí, co dělali Devil May Cry... což je Japonská série. Východní publikum není nějak víc nadržené na tahové skupinové soubojáky. Navíc jak už jsem napsal – oba ty soubojáky jsou původem "východní".
Jasně, dá se to považovat za příklon k "mainstreamu", ale mainstream taky není primárně východní.

A jak psal Stapu - podle toho, jak to podáváš, rakev "staré dobré FF" začalo už... Final Fantasy 7.
Od té doby dál jsou ty hry prostě dost často jiné. Od dvanáctky dál je pryč tahový souboják. A co se ovládání vícero postav týče, tak FF15 už taky (dokud nevyšly DLC) povoloval ovládat jen jednu postavu. FF15 bylo v době vydání soubojákově ještě víc "akční souboják" než teď FF16.


Upřímně mi přijde, že to co se zásadně změnilo není Final Fantasy, ale jsi to ty. Což je v pořádku, ale je potřeba si to uvědomovat. Všichni jsme jiní, než když jsme před víc než dvěma dekádami hráli stará JRPG doufajíc, že je vůbec bude možné v evropě sehnat. Za sebe můžu říct, že mě málokterá hra dokáže opravdu nadchnout a málokterý příběh, který jsem jako teen miloval mě dokáže oslovit. A není to tím, že by ty hry byly horší.
Je to prostě tím, že stárneme a máme jiné zkušenosti. Zkušenosti, které prostě a dobře hry, které nadále cílí na věkovou hladinu 15-30, nedokáží tak dobře odrazit. FF16 je sice 18+, ale ve výsledku to je pořád příběh o dospívání a hledání svého místa ve světě. Osobně vím, že toto je část toho příběhu, která mě možná neosloví tolik jak před deseti lety. Ale současně vím, že třeba FF14 je jednou z her co mě v posledních letech dokázala opravdu nadchnout, tak trochu doufám, že FF16 to zopákne.

A když ne, tak to je taky v pohodě. Protože docela tuším, že pokud to tak bude bude to nejspíš proto, že jsem vypadnul z cílového publika. Ale to neznamená, že to cílové publikum přestalo existovat.

Možná teď trochu odcházím z tématu, ale přijde mi, že tohle je určitá krize herního průmyslu, kterou obecně procházíme. Velké množství lidí co vyrůstali na hrách postupně vyrůstají z cílových skupin svých oblíbených žánrů a sérií a neuvědomují si, že tyhle hry s nimi nejenže nerostou, ale taky že s nimi růst nemají.
Tak často slyším, od sebe i od spousty ostatních stejně starých hráčů, jak těžké je najít příběh, který by je opravu nadchnul a překvapil. Jak je všechno pořád to samé. Což je v určitém směru pravda. Ale takhle to bylo vždycky.
Problém není v těch příbězích a hrách, ale je v tom, že tito hráči se ze zvyku neustále prohrabují v sudu "teen-young adult" a neuvědomují si, že pro ně už je určený sud úplně jiný.
V zásadě každý díl FF byl ve své době špička, takže většinou dostávaly nejlepší hodnocení a přinášely v herním průmyslu revoluci. Skoro je mi až líto, že jsem nezažil vydání FFVI, protože to muselo být ve své době něco tak ohromujícího, že si to asi dneska nedokážu představit. Sedmička byla určitě rozsahem a přechodem do 3D obrovský posun. Osmička měla skvělou grafiku. Desítka kompletní namluvení postav.
Zcela logicky se pak časem jejich hodnocení mění.

Když to podle sebe u novějších SP dílů:
FFX jsem vždycky měl hodně rád a po sedmičce to je asi můj nejoblíbenější díl. Jen mi vždycky vadilo, že se tam všichni oblákají jako šašci. Časem jsem ale dospěl k názoru, že to v rámci toho světa dává smysl.

FFX-2 jsem prvně nesnášel, ale dnes uznávám, že předběhla dobu a i v současnosti zůstává hodně zajímavou odbočkou s dobrými herními systémy.

U FFXII mi vadilo, že se příběh více soustředí na politiku o plno postav tam je v zásadě vedlejších. A i té interakce mezí nimi je hrozně málo. Plus grind v původní verzi je pěkná otrava.

FFXIII mě okouzlilo na první pohled. Bohužel ambiciózní příběh nezvládli tvůrci ukočírovat a linearita spolu s, ne zrovna zábavným, soubojákem tu hru úplně zabili.

FFXV hned po vydání jaksi neobsahoval půlku hry a ten dlouhý vývoj se na ní hrozně podepsal. Plus doprovodný materiál v podobě filmů a anime (místo aby ty události byly ve hře) mi prostě vadí. Zrušení půlky slíbených DLC už jenom podtrhuje, jaká blamáž to musela být.


A XVI už mi nevoní od prvního videa. Asi bych dokázal odpustit všechno, až na ten akční souboják. Časem si jí pořídím a věřím, že to bude 8-10/10 hra, jenže to bude taky poslední hřebík do rakve "staré dobré FF" a příklon k západnímu publiku. A proti tomu můžu bojovat jen tím, že si jí teď nekoupím :)
@Marcusss (22.06.2023 09:18): FF sice nebylo o side questech, ale kdo říká, že to tak má být vždy a nemůže se série v něčem změnit. FF hraju od X dílu a přijde mi, že u každého dílu je nějaká kontroverze, která vzbudí ve fanoušcích vlnu odporu. :) XII byl ve své době vytýkaný bojový systém a vážnější politický příběh, XIII zase byla moc lineární, XV pro změnu moc emo. Přitom s časem se názor na tyhle hry i změnil a našel si své místo. Docela by mě zajímalo, jaký byl kdysi názor na starší díly. Protože I až V díl jsou spíš takové klasické fantasy, ale od VI dílu došlo k pomalému přechodu zasazení. A VII a VIII už vlastně nejsou ty středověká fantasy RPG. Takže v té době taky lidi museli být nešťastní, že už to není "to jejich FF".
@Stapu (22.06.2023 09:01): Řekl bych, že tady do toho prostě hraje zkušenost CBU3 s FF14. Sidequesty tam bohužel bývají herně dost "meh". Občas mají dobré příběhy, zvláště pokud se jedná o velký side-content jako raidy apod, ale řadové sidequesty na mapě jsou víc o tom dát hráči větší kontext dané lokaci a lidech v ní žijícím. Což nemusí být obsahově špatné – dost často v lokaci mají i nějakou formu vzájemného propojení a společně poví docela hezký příběh. Je ale pravda, že FF14 má výhodu toho, že hlavní postava je prezentovaná jako takovej šťoural, který chce lidem pomáhat – ať už zachraňováním světa nebo kydáním hnoje. Což si nemyslím, že bude úplně případ Cliva a nemusí to úplně sedět do tématu hry.

Ale současně je pravda co už bylo zmíněno - FF nikdy nebylo o sidequestech, ve 14 jsou spíše nutným zlem kvůli formě hry, a pokud tam nějaké bývaly, tak byly schované a neznačené - prostě jen něco co může hráč objevit zkoumáním apod. Věci jako "pokud za celou hru posbíráš těchto 10 ukrytých předmětů, tak na konci můžeš otevřít tyhle dveře kde je truhla" nebo křížení kuřat.
@Charllize (21.06.2023 22:40): Square sliboval, že využije maximální výkon konzole. :D Ale asi nečekali, že až tak moc. :D

Jinak k těm side questům. Square už v jednom videu ukazoval, že tentokrát chtějí, ať ty úkoly nějakým způsobem rozvijí příběh nebo ten svět. Což oproti XV dílu by bylo fajn. Asi se ale úplně nevyhnou nějakému stereotypu fetch questů. Kdyby to bylo jako v Nieru, vůbec bych se nezlobil.
@S4TW (21.06.2023 22:17): já jiný jrpg nehrál, takže jsem nechtěl generalizovat :) A třeba jiná japonská hra co jsem hrál nedávno (Ghostwire Tokyo) měla sidequesty solidní (ikdyž tam tedy kromě nich byla i tuna Ubisoft-like filleru, což si mohli odpustit).
@Paul (21.06.2023 18:20): Ono kdysi uměli udělat obsah co byl klidně na 100 hodin i bez sidequestů. Člověk si tam na plno věci musel přijít sám absolutně bez questu. Už to asi neumějí, tak tam nacpou debilni mini úkoly a ukazatele na mapě. Aby to lidem prislo známý a snazší a prodávalo se to všem. A pak to schytaji ze to je demence :)
Ale z jejich pohledu to je win situace, vzít FF fanouškům a dat ji mainstreamu, FF16 vydělá balík to je jistý :)
SE u mne má štěstí ze pořad dělají různý remastery a remaky, to jim jde super, dnes oznámený Star Ocean 2 remake mne zajímá tak o 500% víc než FF16 :)
DF analýza - John je nadšenej jak je to polished a jak dobře to vypadá. Pasáž u grapes per second mě rozesmála. A vizuálně je ten svět fakt top, ikdyž je to prebaked.

@Charllize (21.06.2023 18:13): S tímhle souhlasím, než nudný fetchquesty by bylo lepší nemít žádný. Zrovna čtu pod jednou recenzí koment

FF7 Remake was a perfectly good 15 hour game stretched thin over 40 hours. I could not wait for it to be done by the half way point. 

Z FF15 bych taky měl lepší dojmy kdyby tam toho filleru nebylo tolik. Ikdyž tu hru mám furt dost rád.
FF nikdy sidequesty v tom západním slova smyslu nemivala. Měla spiš různe secrety co se s privrenym okem dali považovat za sidequesty a byli super. Žádné quest logy atd, tam nikdy nebyli. Zacli s tím blbnout až u FF15 protože jsou debilové :)
"dullest sidequests in FF history."
"The new combat system only becomes good after many hours and the fetch quests are an insult."
" for every section as good as that, there are hours of drudgery. If you don’t think MMO-style fetch quests are the pinnacle of game design, you’re probably going to feel the same way. "

Tohle mě štve, doufal jsem že po sidequestově otřesný 15cce tu bude konečně pořádný zlepšení. Fakt nevím co má Squeenix proti kvalitním sidequestům.

Ale stejně to za rok, dva na PC zahraju, ten svět se mi jinak líbí a main quest určitě bude stát za to.