@HolyMeatball (24.08.2023 09:37): to mě taky zajímá, jak mám najít/zjistit/odhalit toho dopplegangera v campu. To už je tímhle únosem pasé, předpokládám. Nebo kdybych to loadnul a do toho kanálu (pod emperorovo bydlem) nešel, tak bych mohl toho dopplegangera nějak odhalit a jakýmukoliv únosu zamezit?
Diskuze
Jj, při prvním hraní to taky byla Lae'Zel. Blbý je, že zachránit ji znamená zabít bhaalbitch coby jednoho z tří posledních bossů. Což je normálně docela protivná bitva, ale podle toho, za koho hrajete, i taky lze vyzvat na 1v1 duel, a třeba s lvl12 mnichem není problém ji - na lehkou obtížnost - zabít v rámci prvního tahu :D.
Orin může unést buď Lae'zel. Halsina, Gala, Mintharu, nebo tu malou holku Yennu. Záleží, koho má člověk v partě, když poprvé vleze v městě do kanálu a asi i k těm dveřím, kde se spustí relevantní animačka. Když s touto návštěvou hráč otálí moc dlouho, Orin se dřív nebo později projeví v kempu, a tam ten výběr asi už bude random. Pokud člověk hned po příchodu do města vleze do kanálu s Laezel, Galem a Halsinem/Mintharou, vynutí tím únos té malé holky. Na záchranu pak žádný časový limit není.
Pokud ale veme užitečného parťáka, je pochopitelné, že to člověk chce spíš urychlit. V prvé řadě je potřeba vyřešit ty místní vraždy, takže doporučuju prioritizovat to, to Vás pak zavede k jedněm z těch plot armor dřevěných dvěří, které nejdou lockpiknout, i s žádaným heslem.
Orin může unést buď Lae'zel. Halsina, Gala, Mintharu, nebo tu malou holku Yennu. Záleží, koho má člověk v partě, když poprvé vleze v městě do kanálu a asi i k těm dveřím, kde se spustí relevantní animačka. Když s touto návštěvou hráč otálí moc dlouho, Orin se dřív nebo později projeví v kempu, a tam ten výběr asi už bude random. Pokud člověk hned po příchodu do města vleze do kanálu s Laezel, Galem a Halsinem/Mintharou, vynutí tím únos té malé holky. Na záchranu pak žádný časový limit není.
Pokud ale veme užitečného parťáka, je pochopitelné, že to člověk chce spíš urychlit. V prvé řadě je potřeba vyřešit ty místní vraždy, takže doporučuju prioritizovat to, to Vás pak zavede k jedněm z těch plot armor dřevěných dvěří, které nejdou lockpiknout, i s žádaným heslem.
@Widl (24.08.2023 08:17): hmm to mě docela štve že mi taky nečmajzla druida, no offense ale nejzbytečnější postava zatímco LeaZel mám v partě skoro furt
@Paul (24.08.2023 00:13): Hezký je, že tedy může u každého asi unést někoho jiného. Mně čmajzla druida... a já na to za chvíli úplně zapomněl. Musím se po něm večer podívat :D
Wtf, jsem na začátku třetí kapitoly a ta bhaalbitch mi unese LeaZel? Toto se mi nelíbí
A vůbec z množství questů co mi teď visej v journalu mám skoro pocit že první dva akty jsou jen takovej prolog :)
A vůbec z množství questů co mi teď visej v journalu mám skoro pocit že první dva akty jsou jen takovej prolog :)
@Hitsuran (23.08.2023 11:56): Na zpívající harpyji stačí hodit sádlo nebo nechat bojovníka ji rozhodit balanc, než všechny omámí. Značka ideál vzít jednoho bojovníka, oddělit od družiny, jít na ten šutr, kde zpívající harpyje stojí, a zbytkem družiny spustit souboj. A doufat, že initiative roll ti toho bojovníka přihraje co nejdřív.
Co se týče hodů kostkou tak upřímně těžko říct, i na tu nejnižší obtížnost jsem často hodil miss se zvýhodněnou 90% šancí na úspěch, ale pocitově bych řekl, že určitě jo. Za 6 hodin v tactician módu jsem buď trefil, netrefil, nebo kriticky netrefil, ale ani jednou jsem nedal critical hit. Critical miss opakovaně v každém souboji. Což je rozhodně divný vzhledem k tomu, že to má mít stejnou pravděpodobnost, jako critical hit. Nemluvě o útoku se 70% šancí na hit a žádným znevýhodněním, a 5x po sobě to missnu. A nepřítel ve stejném fajtu 3x po sobě critical hit na útok se znevýhodněním. Ta čísla tam asi kapku haprujou. Toto je všechno bez karmické kostky, otestuju i karmickou, možná se na tactician bude chovat líp.
Co se týče hodů kostkou tak upřímně těžko říct, i na tu nejnižší obtížnost jsem často hodil miss se zvýhodněnou 90% šancí na úspěch, ale pocitově bych řekl, že určitě jo. Za 6 hodin v tactician módu jsem buď trefil, netrefil, nebo kriticky netrefil, ale ani jednou jsem nedal critical hit. Critical miss opakovaně v každém souboji. Což je rozhodně divný vzhledem k tomu, že to má mít stejnou pravděpodobnost, jako critical hit. Nemluvě o útoku se 70% šancí na hit a žádným znevýhodněním, a 5x po sobě to missnu. A nepřítel ve stejném fajtu 3x po sobě critical hit na útok se znevýhodněním. Ta čísla tam asi kapku haprujou. Toto je všechno bez karmické kostky, otestuju i karmickou, možná se na tactician bude chovat líp.
Prosím jak si mám poradit s Harpyjema? Ty mrchy mi omáměj skoro celou partu a zmasakrujou mě.
@HolyMeatball (23.08.2023 02:33): Ovlivnuje tahle obtížnost i hody kostkou při dialozích atd.?
@HolyMeatball (23.08.2023 02:33): Ovlivnuje tahle obtížnost i hody kostkou při dialozích atd.?
Btw nepřijde vám trochu blboučké i to přiskakování k nepříteli na začátku souboje? :)
Z nějakého masochistického důvodu jsem prubnul i Tactician a můžu říct jen to, že jejich systém initiative rolls je sranec všech sranců. D4+modifier je na hlavu, každou druhou větší bitku xkrát reloadovat jen protože to před celou družinu hodí 8 tahů nepříteli sux. Naštěstí i na to už je mod.
EDIT: Ale těší mě, že rozdíly v obtížnosti zde přesahují jen číselné hodnoty a legitimně upravují AI. Ta sice i na tactician činí nepochopitelné kiksy (zejména ta totální ignorace terénu je úžasná, ať už jim v cestě stojí ohnivá zeď nebo louže trnů, prostě do toho vběhnou, pokud vykalkulujou, že přes to vede nejbližší cesta), ale rozhodně mnohem svébytněji využívá celý dostupný arzenál, je dravější a často i daleko chytřejší, než já.
EDIT: Ale těší mě, že rozdíly v obtížnosti zde přesahují jen číselné hodnoty a legitimně upravují AI. Ta sice i na tactician činí nepochopitelné kiksy (zejména ta totální ignorace terénu je úžasná, ať už jim v cestě stojí ohnivá zeď nebo louže trnů, prostě do toho vběhnou, pokud vykalkulujou, že přes to vede nejbližší cesta), ale rozhodně mnohem svébytněji využívá celý dostupný arzenál, je dravější a často i daleko chytřejší, než já.
@RXQ79rudax (22.08.2023 10:25): texty se zvětší automaticky při hraní na controlleru. Ale pokud vyžaduješ myš a klávesnici, tak jedině počkat až/zda to Larian nebo modeři udělají.
Ve W10 jde asop vše zvětšit (text, ikony) - na 150 procent, jinak by to bylo špatně viditelné, nečitelné při tom klasickém HD rozlišení obrazovky. - chtělo by to něco podobného i do BG3.
Já se právě nemůže přisunout blíže k plátnu s tím jak to mám v místnosti zařízené - jen se co nejvíce přimáčknout ke stolu - před stolem jen úzká ulička na protáhnutí se bokem vedle/podél boku postele. Monitor, nebo malou TV jsem přestal používat už před roky.
Je to prostě výsměch, že jde nastavit velikost titulků a ostatních textů, ikonek (herního rozhraní, inventář...) ne.
Já se právě nemůže přisunout blíže k plátnu s tím jak to mám v místnosti zařízené - jen se co nejvíce přimáčknout ke stolu - před stolem jen úzká ulička na protáhnutí se bokem vedle/podél boku postele. Monitor, nebo malou TV jsem přestal používat už před roky.
Je to prostě výsměch, že jde nastavit velikost titulků a ostatních textů, ikonek (herního rozhraní, inventář...) ne.
Během 2.aktu jsem se vrátil prozkoumat alternativní cestu přes Gith Créche ... a... dost mě překvapuje kolik kritických momentů se dá v pohodě obejít prostě tím, že se odteleportuju k waypointu >_>
Ale tak Lae'zel dostala studenou sprchu a konečně se tam rýsuje snad i nějaký to dere. (Vzájemně si rozbít si držku a vyplácat při tom víc itemů jak za zbytek hry úplně nespadá do mý představy romantickýho večera...)
Jinak teda nevím, jestli už tu někdo postoval 4 halfling barbarians, ale skoro lituju, že nehraju za malýho plešatýho dědka.
Ale tak Lae'zel dostala studenou sprchu a konečně se tam rýsuje snad i nějaký to dere. (Vzájemně si rozbít si držku a vyplácat při tom víc itemů jak za zbytek hry úplně nespadá do mý představy romantickýho večera...)
Jinak teda nevím, jestli už tu někdo postoval 4 halfling barbarians, ale skoro lituju, že nehraju za malýho plešatýho dědka.
@RXQ79rudax (22.08.2023 05:20): Já sem slepá a bojuju s tím všude. Na PC s 22" monitorem je to jednoduché - prostě si ho přisunu až ke klávesnici, když je potřeba. A u konzole s TV to řeším za těžké peníze s hodně velkou úhlopříčkou + brýle na dálku + si nacpu polovinu polštářů z gauče za záda, abych se posunula o další 1-1,5m :D
@HolyMeatball (21.08.2023 22:53): To není jediná věc, co se takhle může nechtěně promítnout. Já sem takhle přišla o jednu konverzaci, co sem reloadnula s Shadowheart a hra si pak myslela, že už proběhla. A včera sem taky loadnula po spuštění všech pastí v Moonrise Tower a ony zůstaly viditelné, i když předtím nebyly.
@HolyMeatball (21.08.2023 22:53): To není jediná věc, co se takhle může nechtěně promítnout. Já sem takhle přišla o jednu konverzaci, co sem reloadnula s Shadowheart a hra si pak myslela, že už proběhla. A včera sem taky loadnula po spuštění všech pastí v Moonrise Tower a ony zůstaly viditelné, i když předtím nebyly.
@HolyMeatball (21.08.2023 22:53): To bych viděl na bug. Ono je tam těch bugů asi víc. Já narazil na svůj první až v Bráně. Úkol s vybuchujícími medvídky, kdy jeho závěr nejde dokončit momentálně jinak, než vyhlazením celého obchodu s pyrotechnikou. I když tam jsou cesty pro jiná řešení připravené. Hra je zatím odmítá přijmout :D
@RXQ79rudax (22.08.2023 05:20): S čitelností problémy nemám, přijde mi to tak akorát.
@RXQ79rudax (22.08.2023 05:20): S čitelností problémy nemám, přijde mi to tak akorát.
@Jab (21.08.2023 15:40): Ale fousaté elfy tam nedali. Pokrytci.
@Charllize (21.08.2023 21:21): DOS série je za mě svým přístupem takový nástupce IwD.
Tak jsem se k hraní konečně vrátil - znovu jsem si prošel zatím ten úvod/tvorbu postavy a jen se trochu rozkoukával - mám naistalovaný ten poslední update - ale naneštěstí ty popisky všeho jsou pořád velmi malé (ty všechy popisky u tvorby postavy, inventář, přehled skillú..., deník, rozhraní - prťavoučké ikonky s těmi popisky, herní menu/ možnosti...také) - nečitelné - takže čtu v podstatě jen ty nadpisy, ostatní vúbec - nebo jen letmo - činí to moje oči bolet, totiž.
Vám to nikomu nevadí? ( stejný problém jsem měl i u Cyberpunku - ale ten jsem stejně brzy přestal hrát - je to sračka, dle mého názoru).
Nepracují už na nápravě toho, nebo možná nějací modeři - néjaké neoficiální modifikace? pro to?
Vám to nikomu nevadí? ( stejný problém jsem měl i u Cyberpunku - ale ten jsem stejně brzy přestal hrát - je to sračka, dle mého názoru).
Nepracují už na nápravě toho, nebo možná nějací modeři - néjaké neoficiální modifikace? pro to?
Mimochodem, pokud jen tak na zkoušku vyzkoušíte navrtat pár brouků a pohrát si s chapadloschopnostmi, a pak reloadnete ať je stav Vaší hry oficiálně 'čistý', tak hra si posléze stejně - minimálně v některých dialozích - myslí, že už čistí nejste. Což je buď bug jaxviňa, nebo to legitimně má některé flags vázané na ačívy místo ingame aktuálních akcí a stavů. Jinými slovy, save scumming jen na ozkoušení blbostí, které ale nechcete reálně pro svůj průchod mít, momentálně taky bezpečný asi není. :)
@Red (21.08.2023 21:40): Nikoliv, ale hlásali, že moderům chtějí jít co nejvíc naproti, takže něco podobného možná brzo vznikne.
@Red (21.08.2023 21:40): Nikoliv, ale hlásali, že moderům chtějí jít co nejvíc naproti, takže něco podobného možná brzo vznikne.
Když jsme u NWN, je tu nějaký editor vlastních dobrodružství?
@Widl (21.08.2023 21:27): NWN 3 bych si dal, a jen s jednou postavou jako jednička v plně 3D :)
@Charllize (21.08.2023 21:21): Řekl bych, že oboje. Určitě už něco svýho kutí a nášupu z Faerunu bych se nebránil. Chtěl bych ale nějakou novou oblast, epochu, kam nás hry ještě nevzaly.
@Paul (21.08.2023 19:07): To je častý omyl:)
@HolyMeatball (21.08.2023 13:31): Jo viděl jsem recenzi na Indianovi a docela mě to vystřízlivělo a rád si ještě počkám. Jinak jsem rozehrál Divinity OS 2.
@HolyMeatball (21.08.2023 13:31): Jo viděl jsem recenzi na Indianovi a docela mě to vystřízlivělo a rád si ještě počkám. Jinak jsem rozehrál Divinity OS 2.
Jestlipak Lariani pojedou další hry taky DnD nebo se vrátí k Divinity. Třeba Icewind Dale 3, NWN 3 a tak. Po tom úspěchu bych se nedivil :)
@Jab (21.08.2023 18:45): aha. Já měl za to, že Amn je taky město xD
@Paul (21.08.2023 18:38): V Amnu na pobřeží. Jen chybí na téhle mapě.
https://feedthemultiverse.com/wp-content ... atermark-768x768.jpg
https://feedthemultiverse.com/wp-content ... atermark-768x768.jpg
@Vurhor (21.08.2023 18:03): Tam jsem ještě nebyl, dvojka mě furt čeká. Kde vůbec je? Koukám na mapu Sword Coast a nikde jí tam nevidím.
@Paul (21.08.2023 17:48): Mě zas zajímá, zda se vyrovná Athkatle (hlavně teda co se počtu a kvality různých questů a interakcí týče), na to jsem z celé hry zvědavý snad úplně nejvíc. :D Každopádně se tam už těším.
Jsem zvědav jaký budu mít z města dojmy po dohrání, zda se vyrovná (či překoná) Novigradu, ale první dojmy pěkný :)
@HolyMeatball (21.08.2023 16:59): The Legend of Vox Machina je super!
@MickTheMage (21.08.2023 16:16): Jj, interakce myšleno na vyšší úrovni, než irelevantní extra možnosti v dialozích. The Dark Urge má prostě svůj příběh, stejně jako origin postavy, kdežto custom nemá navíc vesměs nic. Přesto co do možnosti roleplay má Dark Urge echt stejnou kapacitu, jako custom, krom tedy právě volitelného background.
Ad. směr tabletop DnD - rozhodně nejsem znalec, ale může to být i důsledkem megaúspěšného Critical Role? Ovlivněn předchozím nadšením jsem zkoukl pár úryvků a dokonce i jednu celou epizodu z nějaké jejich kampaně, je to sympatická banda nepopiratelně talentovaných lidí, ale taky z toho dosti řve woke ideologie. Zrovna dneska mi jůtub nahodile doporučil jejich 4 roky starý oneshot z Call of Cthulhu a hned v úvodu musel DM dissnout Lovercrafta nejen jako člověka, což okej budiž, ale hlavně i jako umělce, kdy nejenže se neobtěžoval zmínit jeho jméno, ale taky značně ubral na jeho vlivnosti v rámci kosmického hororu. To byl takovej cringe, že jsem to musel hned vypnout, přestože jsem na to původně klikal s upřímným zájmem.
Ad. směr tabletop DnD - rozhodně nejsem znalec, ale může to být i důsledkem megaúspěšného Critical Role? Ovlivněn předchozím nadšením jsem zkoukl pár úryvků a dokonce i jednu celou epizodu z nějaké jejich kampaně, je to sympatická banda nepopiratelně talentovaných lidí, ale taky z toho dosti řve woke ideologie. Zrovna dneska mi jůtub nahodile doporučil jejich 4 roky starý oneshot z Call of Cthulhu a hned v úvodu musel DM dissnout Lovercrafta nejen jako člověka, což okej budiž, ale hlavně i jako umělce, kdy nejenže se neobtěžoval zmínit jeho jméno, ale taky značně ubral na jeho vlivnosti v rámci kosmického hororu. To byl takovej cringe, že jsem to musel hned vypnout, přestože jsem na to původně klikal s upřímným zájmem.
@Jab (21.08.2023 15:40): Njn, lebo to je to nove "woke" DnD, co je tema sama o sebe, ked niekomu vo Wizardoch mrdne v gebuli. BG3 holt len je odrazom toho, kam sa ubera tabletop Dungeons and Dragons.
@HolyMeatball (21.08.2023 13:31): Hmm, moj noble background ma sem-tam nejake vlastne moznosti v dialogoch (aspon v tom prvom akte), ale imo to nie je nic zasadne, co by ovplyvnilo (asi) rozhodnutia.
@HolyMeatball (21.08.2023 13:31): Hmm, moj noble background ma sem-tam nejake vlastne moznosti v dialogoch (aspon v tom prvom akte), ale imo to nie je nic zasadne, co by ovplyvnilo (asi) rozhodnutia.
Mi třeba i vadí, že rasy nemají bonusy a postihy na ability. Omezení na přesvědčení (well... Ty nejsou vůbec) atp. To jako NWN2 a dokonce i BG2 byly v tomhle lepší. Už teď se internety hemží munchkin half-orčími a tiefling paladiny atp. Tfuj. :(
Po nedávných střízlivějších recenzích, v kombinaci s vlastním nečekaně prodlouženým okamžitým druhým hraním (nedokončeným, ale dotaženým do pokročilé fáze třetího aktu), solidně vystřízlivělo i mé původní nadšení.
- The Dark Urge je jediná custom postava, za kterou stojí za to hrát, pokud člověk nechce hrát za fixní origin. Nakonec vlastně ani moc nerozumím přítomnosti čistě custom postavy, která jako jediná nemá absolutně žádnou historii a přidanou hodnotu ve formě unikátních interakcí nad rámec zvolené rasy a classy.
- Chvástají se 17 000 konci, přičemž legitimně odlišné to má konce jen dva, a mezi nimi se rozhoduje až na konci. Průběžné volby se slévají do těch tisíců permutací, které ale většinově znamenají jen trochu odlišné krátké věty a konečný anticlimactic pokec před titulky.
- Chvástají se ingejm novinami a možností ovlivnit, co se v nich vytiskne a jak to následně ovlivní reakce měšťanů na naši přítomnost. Hotový článek si ani nejde přečíst a onen vliv měšťanů je absolutně nezaznamenatelný.
- Ten třetí akt je momentálně fakt skrz naskrz rozbitej. Při prvním hraní byl rozbitej míň, možná náhoda, možná to ty hotfixy iba domrdaly ještě víc. Co je ale horší, na rozdíl od prvních dvou aktů, na kterých evidentně opravdu strávili mnohem víc času, třetí akt poněkud razí cestou kvantity nad kvalitou. Skrývá se v něm obdivuhodné množství obsahu, které ale většinově nenabízí ani zbla obdobné hloubky, jako nabízí předchozí akty s nesrovnatelně nižším množstvím obsahu (ale za to více možností, jak se oným obsahem probrat). Viz mimo jiné i níže popsaný softlock od Peach, u kterého věřím, že Larian opravdu nevymyslel i třetí potenciální řešení, protože mnoho problémů v třetím aktu nabízí sotva dvoje.
- A jeden narativní, při prvním průchodu jsem Astariona navedl na cestu vykoupení, rituál jsme zastavili a Astarion souhlasil, že si sám nepřeje stát se turboupírem odolným slunci i bez kutulu výpomoci. Napodruhé jsem ho naopak v lvlupu podpořil a následovala mrtě studená sprcha, v bojích měl takřka identické uplatnění, v kempu k tomu všichni měli jeden bezvýznamný nesouhlasný koment a Astarion sám se akorát stal ještě arogantnějším a protivnějším, ale nikde žádná zásadní změna. Tož to stálo za obětování tisíce duší, díkec.
Technikálie věřím, že doladí, a příběhové nedostatky možná pořeší přes DLC, ale jinak těm desítkám a zhola nekritickému nadšení též už nerozumím. Asi to ozaj bude, jak někdo komentoval u recenze na Eurogameru, "CRPG with AAA level cinematics + furry sex = mass appeal?"
- The Dark Urge je jediná custom postava, za kterou stojí za to hrát, pokud člověk nechce hrát za fixní origin. Nakonec vlastně ani moc nerozumím přítomnosti čistě custom postavy, která jako jediná nemá absolutně žádnou historii a přidanou hodnotu ve formě unikátních interakcí nad rámec zvolené rasy a classy.
- Chvástají se 17 000 konci, přičemž legitimně odlišné to má konce jen dva, a mezi nimi se rozhoduje až na konci. Průběžné volby se slévají do těch tisíců permutací, které ale většinově znamenají jen trochu odlišné krátké věty a konečný anticlimactic pokec před titulky.
- Chvástají se ingejm novinami a možností ovlivnit, co se v nich vytiskne a jak to následně ovlivní reakce měšťanů na naši přítomnost. Hotový článek si ani nejde přečíst a onen vliv měšťanů je absolutně nezaznamenatelný.
- Ten třetí akt je momentálně fakt skrz naskrz rozbitej. Při prvním hraní byl rozbitej míň, možná náhoda, možná to ty hotfixy iba domrdaly ještě víc. Co je ale horší, na rozdíl od prvních dvou aktů, na kterých evidentně opravdu strávili mnohem víc času, třetí akt poněkud razí cestou kvantity nad kvalitou. Skrývá se v něm obdivuhodné množství obsahu, které ale většinově nenabízí ani zbla obdobné hloubky, jako nabízí předchozí akty s nesrovnatelně nižším množstvím obsahu (ale za to více možností, jak se oným obsahem probrat). Viz mimo jiné i níže popsaný softlock od Peach, u kterého věřím, že Larian opravdu nevymyslel i třetí potenciální řešení, protože mnoho problémů v třetím aktu nabízí sotva dvoje.
- A jeden narativní, při prvním průchodu jsem Astariona navedl na cestu vykoupení, rituál jsme zastavili a Astarion souhlasil, že si sám nepřeje stát se turboupírem odolným slunci i bez kutulu výpomoci. Napodruhé jsem ho naopak v lvlupu podpořil a následovala mrtě studená sprcha, v bojích měl takřka identické uplatnění, v kempu k tomu všichni měli jeden bezvýznamný nesouhlasný koment a Astarion sám se akorát stal ještě arogantnějším a protivnějším, ale nikde žádná zásadní změna. Tož to stálo za obětování tisíce duší, díkec.
Technikálie věřím, že doladí, a příběhové nedostatky možná pořeší přes DLC, ale jinak těm desítkám a zhola nekritickému nadšení též už nerozumím. Asi to ozaj bude, jak někdo komentoval u recenze na Eurogameru, "CRPG with AAA level cinematics + furry sex = mass appeal?"
@Jab (21.08.2023 06:47): Baví mě, jak jsou lidi v komentářích rozmrzelí, že to sníží celkový hodnocení na Metacritic, haha. Přitom si ten verdikt imho obhájit umí. Btw, kritizuje i writing. A jinak se mi moc líbí její orkyně!
@Neelixx (21.08.2023 12:04): Nevim no, Baldurs Gate 3 vyniká v tom, že nemá tuny textu ale všechno má animace, ale co se možností a příběhu/postav týče je na tom konkurence líp. Tenhle ůspěch je hlavně proto, že to celkově je hra dostupná i casuálům, za mě zatim 85% .
Pár recenzí z poslední doby.
... Baldur's Gate 3 is the greatest RPG I've ever played. (pc Gamer) - koukám, že už to tu dával Paul.
...je mistrovské dílo, které nemá obdoby (bonusweb.cz)
... přelomový, nezapomenutelný úspěch a jednoznačný kandidát na hru roku. (games.cz)
... Baldur's Gate 3 is the greatest RPG I've ever played. (pc Gamer) - koukám, že už to tu dával Paul.
...je mistrovské dílo, které nemá obdoby (bonusweb.cz)
... přelomový, nezapomenutelný úspěch a jednoznačný kandidát na hru roku. (games.cz)
Včera sem prošla všechno z druhé lokace, krom poslední části v chrámu Shar a Moonrise Tower. A musím říct, že sem neskutečně mile překvapená, že všichni 3 mini bosové (zlatá výběrčí, tlustý výčepní a cvoklý doktor) šli zlikvidovat čistě dialogem a bez penalizace v rámci odměny.
Tedy obcas to pusobi v druhem aktu dost prazdne a divne. Ted jsem smejdil kolem ty putyky, vlezl nekam do podzemi a bojoval s asi deseti sracema co maji shadow teleport, paralyzujici utoky a fear auru (zatim nejtezsi fight co jsem ve hre podstoupil) a na konci jen denik s nicnerikajicim quest neposouvajicim zaznamem ohledne te selune resistance. To jsem neco minul nebo to je jako fakt vsechno?
@AlieN (21.08.2023 01:35): Tak dialogově to kolemJežibaby imho dost haprovalo. Tam to se vzorem nejde porovnávat. Vydřel jsem z ní bonus na abilitu a tu holku a pak ji chtěl samozřejmě stejně rubnout... A ono to nejde? Co je tohle kurnik za RPG? Ve dvojce bylo takových situací X, kdy jsem měl možnost nedodržet slovo. :(
P. S. Taky první 8/10 recenze
https://www.eurogamer.net/baldurs-gate-3 ... th-critical-failures
Ok. Ale staví kritiku jen na tom, že tam jsou bugy a v dalších aktech méně volnosti.
P. S. Taky první 8/10 recenze
https://www.eurogamer.net/baldurs-gate-3 ... th-critical-failures
Ok. Ale staví kritiku jen na tom, že tam jsou bugy a v dalších aktech méně volnosti.
@MickTheMage (20.08.2023 19:23): Takových nás je tu hodně... akorát ty tahové souboje jsou pro většinu lidí spíš mínus :)
Ale tak pořád to hraju a místy mě to baví dost, a na momenty frustrace si začínám zvykat - i když příběh zatím neexistuje, některé subquesty jsou fajn (čarodějnice je pokus o čistou vykrádačku Witchera 3, ale to tady jen potěší - ten samozřejmě je nejlepším RPG posledních dvaceti let).
Jsem na konci prvního aktu (jestli tak se označuje ta první oblast).
Ale tak pořád to hraju a místy mě to baví dost, a na momenty frustrace si začínám zvykat - i když příběh zatím neexistuje, některé subquesty jsou fajn (čarodějnice je pokus o čistou vykrádačku Witchera 3, ale to tady jen potěší - ten samozřejmě je nejlepším RPG posledních dvaceti let).
Jsem na konci prvního aktu (jestli tak se označuje ta první oblast).
@Jab (20.08.2023 22:52): je to normální příběhová postava a..no..nebudu spoilovat :)
@Jab (20.08.2023 22:52): Guardian tipujem, ze bude nejaky "ojeb" na hraca - ergo, ze sa z toho vyklube nieco ine, nez sa to tvari a nebude sa mi to pacit. Len taky tusak, som zvedavy ci sa to dozviem, ale... tak nejako to byva ked chcu byt autori pribehov velice edgy a prekvapujuci. Uvidim.
@marwel (20.08.2023 22:21): Máš úplnou pravdu a všichni s tebou souhlasí.
Tak... Teď když je to vyřízené... K čemu je vlastně v BG 3 ten Guardian?
Tak... Teď když je to vyřízené... K čemu je vlastně v BG 3 ten Guardian?
@Paul (20.08.2023 21:35): Witcher 3 pro me postrada RP, takze je to Akcni G. Ze to ma dialogy a ze vam to obcas da volbu neco ovlivnit (vzdy v dialogu) je pro me na "nejlepsi RPG vsech dob" proste malo.
Strašně mě tu irituje, že není nějak zvýrazněný kterej dialog option je flavour, a kterej posune dialog dál. Občas si myslím že je něco flavour a měl bych mít možnost se zeptat na ostatní věci, ale ne prostě. Buď to sakra napište tak aby to bylo jasný z textu, nebo tam dejte dvě barvy. RPGčka už tohle nějakou dobu uměj.
@marwel (20.08.2023 21:16): Witcher 3 je akční RPG. Tohle je party based CRPG. Snad je to jasnější :)
@marwel (20.08.2023 21:16): Witcher 3 je akční RPG. Tohle je party based CRPG. Snad je to jasnější :)
@marwel (20.08.2023 21:16): Odvaco?
@MickTheMage (20.08.2023 19:23): Hele odvazerej z toho take nejsem, ale na druhou stranu jsem rad, ze se tentokrat pouziva termin "nejlepsi RPG vsech dob" alespon u neceho, co osobne opravdu povazuji za RPG. Kdyz se to rikalo o tretim Witcherovi, tak jsem skripal zuby, protoze to pro me neni moc RPG, jen solidni pribehova hra. A ja mivam krizovku vetsinou kolem 40te hodiny a pak kolem magicke stovky. 40 jsem prekonal bez problemu, ke stovce se pomalu blizim, tak uvidime. :)
@HolyMeatball (20.08.2023 20:22): Druhy akt pro me zatim vice toho sameho, jen ve tme. :)
@HolyMeatball (20.08.2023 20:22): Druhy akt pro me zatim vice toho sameho, jen ve tme. :)
@MickTheMage (20.08.2023 19:23): Je nás tu více. :)
@MickTheMage (20.08.2023 19:23): Tak Lariani sami předeslali, že první akt je v podstatě jeden dlouhej tutoriál. :)
Blizim sa ku kritickym 30 odohranym hodinam, stale act 1 a zacinam si mysliet, ze som jediny kto z tej hry nie je uplne odvareny :) Proste fajn hra, velke plus za tahove suboje, ale zvysok? Taky fantasy standard poslednych 100 rokov, zhruba. Samozrejme, rezervujem si pravo na zmenu nazoru - ak sa dostanem z aktu 1 a nieco by sa zmenilo :)