Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@jones1240 (14.01.2024 14:56): Díky! :)

Chvíli jsem uvažoval, že s hraním počkám právě na DLC - abych to měl komplet, ale po tom skvělém zážitku z Control jsem nevydržel. Bylo by mi asi líto vypadnout z toho nadšení s tím, jak člověk trochu pozapomene lore. Snad DLC dorazí, co nejdřív!
@Fritol (19.12.2023 09:43): Fakt mi chceš tvrdit že Epic může za prodeje na Playstation? To je směšné.

Days Gone byla exkluzivita která měla hýbat s prodejem konzol. Důvody pro nepokračování jsou jiné. Reálné prodeje hry nejsou známé, číslo bylo založené na externí stránce která sleduje achievementy. Days Gone taky brzo šlo pod 20$ a neznáme budget, který taky bude někde jinde protože hry byla ve vývoji 6 let. Srovnáváš nesrovnatelné.
@LIUWIL (19.12.2023 03:37): PR kecy... jasně, že ti Remedy neřeknou "Nechceme se dělit o zisky s výrobci krabic", tak si vymyslí tyhle pohádky o marketingu a nákladech, které se nevyplácí, aby to znělo věrohodně. Jak si sám řekl, vydavatelé mají tyhle náklady spočítané a právě proto každý vydavatel vydává krabice. :D Vždyť i ti nejmenší vydavatelé indie her, které nemají potenciál prodat ani půl milionu, bez problému vydávají krabice, protože se prostě prodávají. Nemáme tu žádnou krabičkovou apokalypsu ještě a tuhle generaci ani mít nebudem. Nintendo je někde na 50%, PlayStation je na tom trochu hůř, ale furt je to značná část prodejů. Od Remedy to zní jako hamoucnická snaha a tohle nikdy nedopadá dobře, viz slavné EGS exkluzivity, které končily průsery nebo jak si Xbox One prohrál generaci ještě než vůbec začala tím, že chtěli zakázat bazarový prodej.

Jinak mi přijde úsměvné, jak jste se tu chytli zrovna těch krabic. Já jen řekl, že je to součást problému, nikoliv celý problém. Největší problém je spolupráce s Epicem. Ten spousta hráčů nenávidí protože Fortnite, protože EGS, protože Čína nebo protože prostě mají rádi Steam (A že takových lidí je mraky, viz prodeje MS her, které byly roky dostupné za dolar na Xbox appce, ale v momentě, kdy se objevily na Steamu, se prodávaly po milionech). Jakkoliv díky Epicu hra vypadá, jak vypadá, tak jsem jen vyjádřil obavy, aby to pro Remedy nebylo spíš ztrátové ve výsledku. Že neočekávali silný launch je sice pěkné, ale 850k je sakra na hovno launch. Days Gone prodalo 8M a Sony zatrhlo pokračování, protože prodeje byly zklamání.

Z mé strany vše. Připomíná mi to diskuzi u Redfall, kde někteří tak moc milují Arkane, že nechtěli přiznat, že by mohli udělat chybu. To samé teď děláš ty u Remedy. Jinak abychom se nechápali špatně, já jim přeju úspěch i přes spolupráci s Epicem, na kterou nahlížím negativně a dokonce i věřím, že hra bude zisková po nějakých slevách. Jen jsem přesvědčený, že tahle čísla nejsou to, co očekávali. Nikdo neočekává, že jejich AAA produkce neprodá ani milion a už vůbec ne u AAA produkce, která sbírá ocenění kde se dá a mluví se o goty materiálu. Tohle je prostě chyba vydavatele.
@LIUWIL (19.12.2023 03:37): Vychádzam len z toho, že tržby nie sú úplne ideálne a hoci Remedy niečo tvrdili, som si takmer istý, že od maximálnej spokojnosti majú poriadne ďaleko. Môže sa, samozrejme, zdať, že digitálna distribúcia je dnes už jasne v popredí a nie je to nepravda. Stále však mnoho ľudí kupuje krabičky, viď aj u nedávneho Jedi Survivora, kde tvorili predaje krabicových verzií nezanedbateľné číslo.
@M.a.t.t. (18.12.2023 19:46): Nesouhlasím, že by tohle statistiky ukazovaly, tvrdit to je snaha najít odůvodnění bez jakéhokoli podkladu.

Remedy se k investorům vyjádřili už začátkem roku že nečekají masivní počáteční prodeje, a že na tomto modelu nechtějí fungovat, protože je více riskantní a vyžaduje masivní investice do marketingu. A právě pokud nečekají silný launch, o to více dává smysl odstřihnout fyzická média, protože je to masivní investice která oddálí bod kdy se zaplatí náklady na vývoj. Hráči kteří se na internetech nad digitální distribucí rozčilují jsou sice hlasití, ale jsou menšina. Pokud hra nemá silné prodeje, fyzická distribuce s tím nic nenadělá.
@Red (18.12.2023 22:43): To je záměr, aby sis nikdy nemohl bejt ničím jistej, ale většina z nich je „falešnejch“, neustále se obnovujou, ale nic ti neudělaj, maximálně do tebe strčej, můžeš je ignorovat nebo na ně dlouho svítit a rozplynou se, jde o to bejt v pohotovosti a teprve, když na tebe ňákej vystartuje, tak ho breaknout baterkou, když je jich víc, tak světlicí, flashbangem, a pak už stačí pár headshotů.
@BUMTARATA (18.12.2023 21:42): Frustrující pro mě je to, že jsem nezjistil jak to hrát dobře, hra je pro mě nečitelná. Prosmýkám se kolem stínů někdy to funguje, někdy ne. Střílím headshoty, někdy to funguje, někdy ne. Někde vyčerpám nabítí baterky aniž by se mi povedlo nepřítele paralyzovat, někdy mi to jde na poprvý. Někdy si vyčistím krásně cestu a jsem v klidu, jindy ji vyčístím že ztratím všechno a když si vyzvednu loot tak jsou nepřátelé obnovení.
Dohráno, ten neakční závěr mě potěšil.
RIP Max Payne a Alex Casey.
@Fritol (18.12.2023 19:37): Toto rozhodnutie údajne prišlo od samotných Remedy, ktorí ho navyše označili za logické z ich pohľadu. Štatistiky, samozrejme, ukazujú, že to asi nebola najlepšia voľba, no po boji je každý generál.
@Fritol (17.12.2023 08:08): Ja myslím, že vydavatelé mají více informací než ty, a pokud by finančně nedávalo smysl ignorovat krabice, nedělali by to. K čistě digitální distribuci směřujeme už roky,
@M.a.t.t. (16.12.2023 22:01): Já vím jak to s Epicem a vývojem dvojky je. Právě proto jsem napsal, že doufám, že to Epic alespoň pořádně zadotoval a nebude to mít na Remedy dopad. Protože pokud to pro ně bude ztrátové, tak by bylo lepší, kdyby žádný Alan nevznikl, že jo… a nebo vznikl v horší podobě, ale s lepším vydavatelem.

Jinak pokud rozhodnutí nevydat krabice bylo čistě ze strany Remedy, tak jsou v Epicu úplní pitomci, protože platit něco tak velkého a pak si ani nedupnout kvůli krabicím je fakt stupidní. Pochopil bych nevydat je na Xbox, ale na PS mají furt dost velký podíl… a není to tak, že když nejsou krabice, tak si lidi koupi digital. Je to spíš tak, že to nekoupí vůbec nebo za 5 dolarů ve slevě.
Asi to máme podobný. Pro mě byl Alan Wake jednoznačně zklamání a i do dvojky se nutím. Jsou to objektivně technicky, příběhově a designově vytříběný hry, ale gameplayově pro někoho jiného než jsem já. Já mám rád u her klid a relax a ne někde v noci běhat mezi monstry s baterkou a po dvacátý mít za úkol nahazovat náhradní generátor. Každej nepřítel je pro mě opruz, tady ve dvojce jich je podstatně méně ale o to víc jsou tvrdý. Nenašel jsem spolehlivý způsob jak nepřátele dovedně odstraňovat, vždycky to jsou pot a slzy. Omezený inventář a ukládání, léčení jenom real time, nespolehlivá střelba. Je to opravdu imerze boje o život.
@Fritol (16.12.2023 21:17): Kvalitou som sa oháňal iba ja, no cielene, aby som zvýraznil, ako tam svojim prístupom Epic pomohol. Znova, to nie je o tom, že Remedy vytvorili skvelú hru, zvažovali, kde si ju vydajú a nakoniec u nich zvíťazila chamtivosť a vidina istého zisku u Epicu (čo by v tom v tom prípade bola jednoznačne vina Remedy). To je o tom, že bez Epicu by hra v tejto podobe ani nevznikla, neslávila by ani taký kritický úspech a len ťažko by sme sa vôbec bavili o akýchkoľvek predajoch, čo bola moja pointa v tomto prípade.

[neexistující příspěvek]: Teraz iba zbytočne premietaš do celej formulky svoj osobný názor na úkor skutočného prijatia. Jednotka je dnes už kultová záležitosť.
@Charllize (16.12.2023 21:27): Jasně, že o tomhle to není.

Alan je skvěle vypadající akční horor, tudíž ideální recept na úspěch mezi mainstream casualy. Co je a není vy skutečnosti už nehraje takovou roli, Stray nebo právě Hellblade by mohli vyprávět. Je spousta neúspěšných her, ale sakra aby taková AAA hra neprodala v dnešní době ani ten milion, to už je prostě chyba vydavatele.
Dal by se počítat za atypickou hru Elden Ring? Asi Jo? O tomhle tedy ty prodeje asi nebudou?
@M.a.t.t. (16.12.2023 21:05): O kvalitě hry jsem neřekl ani slovo, to nevím proč zmiňuješ. Tam to zásluha Epicu je, to bez pochyb.

Za slabé prodeje na PC muže Epic do jisté míry. Na Steamu by to prodalo dvojnásob, trojnásob… kdo ví. Jisté je, že by to prodalo víc.

Argumentace cenou je jedno u AAA hry. Lidem je jedno jestli zaplatí za takovou hru 70 nebo 50 eur pokud jde o první měsíc prodejů. Kdyby měli krabice, tak by prodali víc i na konzolich. Jejich argumentace Control mi přijde zcestná. Krabice se prodávají stále dobře. Že se jim jedna hra neprodavala neznamená, že to tak bude u všech. Možná měli špatného vydavatele jen.

A že je to atypická hra? Ale prosimtě. To bylo i Hellblade a to se prodávalo dobře i bez Epicu a čínských peněz za prdelí. Zas tak atypická navíc není, má to mainstream potenciál.
@Fritol (16.12.2023 18:32): Prepáč, ale tvoju logiku veľmi nepoberám. Bavíme sa totiž o kriticky mimoriadne úspešnej hre, ktorá by bez zainteresovania Epicu nevznikla a fakt, že do toho Remedy nijak zvlášť nezasahovali, zohralo v celkovom prijatí nepochybne nezanedbateľnú úlohu. Remedy mali teda úplné voľné ruky, maximálnu možnú podporu a kvalitatívne sa celkom jednoznačne dostavil úspech. Hlavne vďaka Epicu, nie navzdory nim. Že sa hre finančne až tak nedarí na PC sa dalo pri uvedení na Epic Games Store čakať (ale zase, kde chceš uviesť hru, ktorú sám publikuješ?), no jej sa v tomto smere výraznejšie nedarí ani na konzolách a to už skutočne neviem, na koho chceš zvaliť. Nebude to aj náhodou tým, že Remedy vytvorili dosť netypický titul, čo nie je určený pre bežného casual hráča odchovaného na Call of Duty? No a na krabicové verzie by to z biedy taktiež nemuseli vytrhnúť - digitálne predaje totiž beztak dominujú, pričom vývojári sa nechali od začiatku počuť, že len vďaka absencii krabičiek mohli nastaviť nižšiu čiastku. Či už to berieš ako relevantný argument alebo nie (ak nie, potom však za toto viň skôr Remedy), faktom je, že s vyššie nastavenou cenovkou by sa predávala ešte horšie.
No třeba jim dal Epic tolik, že díky tomu měli svobodu se na prodeje nedívat a díky tomu je tak skvělá. Já bych ji teda taky nekoupil (dostal jsem ji ke grafické kartě).
@Charllize (16.12.2023 17:13): Není to typická AAA produkce kde potřebují prodat deset milionů kopií první měsíc. Control prodal jen něco přes 3 miliony a je považován za komerční úspěch. Drtivá většina těch přímých prodejů bylo digitálně, dalších 7+ milionů lidí to hrálo přes předplacené služby (očividně také digitálně). Takže digital-only bude do budoucna běžná norma.

Mimochodem upřímně jsem čekal že aspoň tady se ta hysterie kolem Epicu trochu uklidní. To je zase estráda jak když začínal Steam.
Mizerné prodeje, 850k na konzolích. Pochybuju, že to přesahuje milion s PC verzemi, neb na Epicu to beztak neprodalo ani 100k. Vzhledem k výši budgetu je to docela průser nejspíš. Škoda pro Remedy, snad jim to Epic pořádně zadotoval a nebude to na mě mít velký dopad. Doufám, že si příště tu spolupráci s nimi rozmyslí, stejně jako digital-only vydání...
Jestli jste na tom podobně jako já a nechcete do Epicu pumpovat moc peněz, ale nutně si už chcete zahrát AW2, tak teď se dá pořídit za nějakých 700,- a dostanete k tomu gratis i AW remaster. Viz článek.

Na Steam se bohužel asi dostane nejdřív za rok a ani to není moc jistý, protože Epic je přímo vydavatel .
Tu akční část s baterkou a zbraní upřímně nenávidím. Je to lepší než v jedničce a je toho zatím podstatně míň, ale stejně bych nejradši kdyby story obtížnost spočívala jen v tom, že na nepřítele ukážu baterkou a on zmizí:)
Objektivně uznávám, že se jedná o výjimečně dobrou hru, kterou prostě musím kvůli tý atmosféře, grafice, příběhu a nápadům dohrát, ale prostě je to pro mě opravdu frustrující gameplay.
Mě to normálně nabilo takovou pozitivní energií, že jsem si to musela přiblížit a střihnout... Mnohem lepší vystoupení než loňský Bill Clinton :D Přemýšlím, jestli tohle může někdy Sam Lake překonat.
https://youtu.be/Je9P4oSDJzI
Já si myslím že se ti to bude líbit dost, já jsem taky velký fanda i třetí série. Takže dvojku jsem si užil hodně. jak třeba třetí série TP vlastně prodělala docela markantní změnu v konceptu, to samé se stalo i s Alanem 2 atd. Uvidíš, ale u tebe jsem zrovna zvědavej co na to řekneš.
@Brasikona (08.12.2023 08:29): Divné mi to nepřišlo taky ani trochu, jsem ale rád že Matthew si nakonec zatančil, jen škoda že ho moc nesnímala kamera a byl odstrčený, Každopádně já už jsem jen dojatý že potom jak to Samovi chtěli vyškrtnout ten muzikál, tak s ním sklidil takový virál a dokázal že prostě ta hravost a absurdum má svoje místo i v AAA produkci. Všude jde vidět jak je z toho nadšenej jak malej kluk. Strašně mu to přeju. Takovej David Lynch herního průmyslu.

Tak samo o sobě Alan Wake 2 je prakticky Twin Peaks Season 3 :D
Old Gods of Asgard zahrajou na TGA.

NG+ snad tenhle měsíc, možná taky ve čtvrtek??
No, tak mám jakýs takýs nastavení a už se v tom hrabat nebudu. A na to, že jsem odehrál tři hodiny se tam teda zatim prd děje. I když jednou bylo srdce až v krku...
Grafická stránka bezesporu dobrá. Ovšem ty ssr odrazy nebo jak se to jmenuje, no to je humus. Ty zrnitý artefakty kolem předmětů, no fuj. V RE2 remaku bylo to samý. Když to vypnu a nahradím to průhledností, tak to tenhle "efekt" značně eliminuje, ovšem zase to má vyšší dopad na výkon.
Jak si pročítám různé recenze nebo dojmy zde, zřejmě mě čeká pěkná legrace.... Ale nejdřív asi trochu s nastavením. A vzhledem k tomu, že ve hře není benchmark nebo fps counter, tak to budu muset řešit vyloženě pocitově. Protože nVidia experience nepoužívám. Hádám, že nejvíc výkonu pošetřím na stínech, odrazech a volumetrii.
Na Epicu je teď 30% sleva na cokoli nad nějakou částku, tak jestli někdo na PC čeká na akci, už nemusí :)