13.3 ve 23:00 našeho času bude stream. Měli bychom se konečně dozvědět více info o fku. Těším se, podle mě to bude banger, Ryukishi 07 je záruka kvality.
Diskuze
@TombSpirit (23.01.2024 12:51): Grey child je lepší. Víc tam pasuje.
@Všivák (23.01.2024 09:53): Mně teda Mumbler přijde lepší
@Všivák (23.01.2024 09:53): tak mám ty grey child :-)
@Dan9K (23.01.2024 08:44): Grey Child je v NTSC verzi ve škole: https://silenthill.fandom.com/wiki/Grey_Child v PAL verzi je místo něho Mumbler https://silenthill.fandom.com/wiki/Mumbler. Viz. zajímavosti kvůli útlocitnosti Evropanů, kterým připadalo, že se Grey Child moc podobají dětem.
@Všivák (23.01.2024 08:05): já tam teda mám něco jako malé děti s nožem, co tam má být za monstra?
@Dan9K (22.01.2024 21:10): Odtud jsem také stahoval. :) Je to evropská verze. V americké a japonské vypadají monstra ve škole jako malé děti s nožem. Je to děsivější.
@Všivák (22.01.2024 08:22): mám trošku potíž zjistit to přímo ze hry, ale mám to odsud
píšou, že jsou tam nějaké patche a tak, ale moc konkrétní nejsou.
Jinak zkusil jsem různé emulátory (pscx, Retro Arch, ePSX), ale zafungovala mi až Xebra, a zatím bez problémů.
Jinak zkusil jsem to jet s gamepadem, asi 10 minut a došlo mi, že je úplně k ničemu a všechno bych stejně dělal levačkou, tak jsem si to namapoval normálně na klávesnici a myš a je to fajn :-)
píšou, že jsou tam nějaké patche a tak, ale moc konkrétní nejsou.
Jinak zkusil jsem různé emulátory (pscx, Retro Arch, ePSX), ale zafungovala mi až Xebra, a zatím bez problémů.
Jinak zkusil jsem to jet s gamepadem, asi 10 minut a došlo mi, že je úplně k ničemu a všechno bych stejně dělal levačkou, tak jsem si to namapoval normálně na klávesnici a myš a je to fajn :-)
@Dan9K (22.01.2024 02:01): Kvůli téhle hádance jsem tenkrát dal hru k ledu. Po letech jsem jí nakonec dal také bez návodu. Není to zas tak brutální na to přijít. Když si člověk pořádně přeloží nápovědu, nehrající klávesy dost pomůžou. :)
Jakou hraješ verzi hry?
Jakou hraješ verzi hry?
hraju přes emulátor (jde to bezchybně) a zatim moc pěkný.
(ne)chci se chvástat, ale hádanka s pianem vyřešena bez návodu asi za 15 minut. Použil jsem papír a tužku. Ale měl jsem štěstí, měl jsem tu melodii správně, ale od špatného místa, stačilo to tedy projet znova to samý dvakrat za sebou :-) ale jako pianistu mě potěšilo, že jsem to dal.
Zasek jsem se ale kus potom v noční škole, nechám to na zítra :-)
(ne)chci se chvástat, ale hádanka s pianem vyřešena bez návodu asi za 15 minut. Použil jsem papír a tužku. Ale měl jsem štěstí, měl jsem tu melodii správně, ale od špatného místa, stačilo to tedy projet znova to samý dvakrat za sebou :-) ale jako pianistu mě potěšilo, že jsem to dal.
Zasek jsem se ale kus potom v noční škole, nechám to na zítra :-)
@Charllize (28.02.2022 16:18): To mi připomíná když před pár měsíci jeden troll koupil doménu battlefield 2042 :D
Konami je momentálně snad nejvíc WTF studio na světě :)
https://www.vortex.cz/vlastnikem-domeny- ... source=www.seznam.cz
https://www.vortex.cz/vlastnikem-domeny- ... source=www.seznam.cz
@JohnCZ (komentář): Také jsem hrál po letech plný obav na emulátoru PSXe a mile mě překvapilo, jak se vlastně pohodově hraje, zatímco s remakem RE1 jsem tvrdě narazil. Dohráno 2017.
Tak to mám úspešne za sebou. Super hra budem ešte na to dlho spomínať.
atmosfera je super, jen me nebavilo neustale chozeni z jednech dveri do druhych porad dokola jako v labyrintu ve skole a nemocnici. A ten pribeh taky nejak nechapu, nevim jesi se mu to zda, jakou roli v tom maji drogy a okultismus.
@Tommywise (13.07.2019 16:43): Mně šlo na epsxe všechno jak má. Je to starší hra tak má méně animací, ale trhavý to nebylo.
@Tommywise (14.07.2019 15:52): Ja to hrám cez emulátor a všetko ide bez problémov a dokonca ešte lepšie ako na PS1.
ze by to ze je to pres emulator nejak drasticky zysilo HW naroky? Jinak si nedokazu vysvetlit to ze mi to nejede hladce. Jak ste to mely vy s PS verzi na PC pres emulator?
nevim zkousel sem to jak na notebooku tak PC a je to uplne to stejne, le coz o to, bila krev mi tak nevadi jako neplynula kamera
navic to vubec nejede plynule at mam detaily a veskere video nastaveni v emulatoru na max. nebo min. je to porad stejne trhane ten obraz, stejne tak na notebooku... proste ta kamera se vubec nepohybuje plynule :(
navic to vubec nejede plynule at mam detaily a veskere video nastaveni v emulatoru na max. nebo min. je to porad stejne trhane ten obraz, stejne tak na notebooku... proste ta kamera se vubec nepohybuje plynule :(
tak problem je ze at stahnu jakykoliv plugin porad to hlasi chybu ze to nenacetlo D3D plugin a ten jediny kdyz ho tam mam na vyber tedy D3D plugin hra akceptuje. Kdyz jej dam ze slozky pryc a necham tam software, OpenGL nebo DX6 plugin ani jeden to neprijme a hra se nespusti... cim to muze byt? delam neco spatne?
edit: pritom kdyz t stazene puginy v emulatoru dam nechat otestovat tak me to hlasi ze je vse vporadku
edit: pritom kdyz t stazene puginy v emulatoru dam nechat otestovat tak me to hlasi ze je vse vporadku
na googlu sem hledal a melo by to byt pluginem a ja v emulatoru mam na vyber jen D3D, tak sem sel na stranky autora pluginu kde sem si stahl OpenGL plugin a vlozil jej do souboru Plugins kde sem si jej v emulatoru vybral,ale po spusteni hry mi to hlasi chybu ze ten plugin nelze nacist
tak dalsi problem mam ze pris souboji je ma i souperova krev bila misto cervene, pritom kdyz na zacatku jdu ulickou tak stopy od krve kolem cevene jsou, wtf?
@PRIVATE MARTIN (13.07.2019 00:20): ano a funguje to i v prubehu cutsceny ale kdyz ukoncis hru a jdes do windows a pak ji znova pustis posledni quicksave se nenacte. Funguje to jen v prubehu hrani
@Tommywise (12.07.2019 21:38): Mám pocit, že F1 je quicksave a F3 quickload.
@Charllize (12.07.2019 20:42): mas pravdu bylo to tim dik
jen asi omylem vypnul frame limit, zapina se a vypina nejakou F klavesou. Tusim ze to je F4.
EDIT : aha, to je Silent Hill tedy PS1 emulator. Ale bude to tim, ale tam fakt uz nevim kde se to vypina a zapina.
proste si nekde najdi polozku frame limit a zapni ji:)
EDIT : aha, to je Silent Hill tedy PS1 emulator. Ale bude to tim, ale tam fakt uz nevim kde se to vypina a zapina.
proste si nekde najdi polozku frame limit a zapni ji:)
@PRIVATE MARTIN (12.07.2019 20:08): ePSXe 1.6.0.
@Tommywise (12.07.2019 20:08): Pokud si dobře pamatuji, to bývá problém s vícejádrovým procesorem. V emulátoru bys měl mít možnost nastavit hraní jen na jedno jádro, nebo něco takového. Zkus to.
@Tommywise (12.07.2019 19:36): Aký emulátor používaš?
@BINGMAN (12.07.2019 19:52): jo dik bylo to tim ale ted kdyz pustim hru tak je vse zrychlene nekolikrat, postava chodi daleko rychlej nez kdyz sem to pustil poprve a ted nevim jak to vratit zpet :(
@Tommywise (12.07.2019 19:44): To určitě jde. Jen v emulátoru musíš namapovat tu správnou klávesu, která to skipne. Bohužel nevím, které to bylo. Zkus tlačítko START, nebo SELECT
@BINGMAN (12.07.2019 19:38): a da se nejak skipnout to intro abych nemusel pokazde cekat? zkousel sem snad vsechny klavesy a nic
@Tommywise (12.07.2019 19:36): K tomu slouží takové zápisníky nebo bloky. První najdeš na baru v kavárně vzadu.
Edit: Quick save hra tuším nemá. To je možná nějaká vymoženost emulátoru.
Edit: Quick save hra tuším nemá. To je možná nějaká vymoženost emulátoru.
hraju to na pc ---nevite jak se uklada behem hry?
btw: v nastaveni ovladani je quick save a quick load ale kdyz dam quicksave a ukoncim hru a nasledne ji spustim tak quick load nenacte tu pozici kde sem ji ukladal...
btw: v nastaveni ovladani je quick save a quick load ale kdyz dam quicksave a ukoncim hru a nasledne ji spustim tak quick load nenacte tu pozici kde sem ji ukladal...
@Red (06.07.2019 15:51): Už mám za sebou prvé bossa, na prekvapenie to bolo celkom jednoduché s brokovnicou :D.
@HungryGhost (06.07.2019 14:56): Jo to krkolomné ovládání a kamera jsou podstatné pro zážitek. Dneska je to asi zakázaný, hráči musí vidět kam jdou a kam míří.
Po dlhých rokov som sa dokopal k prvému Silent Hillu a musím povedať, že je dosť creepy, Mam o mnoho väčší strach ako pri dnešných hrách. Najprv som si nemohol zvyknúť na ovládanie a trošku som bol aj frustrovaný, ale potom som zistil, že to má celkom grády, ak sa na teba vrhnú dva, tri monštrá a ty sa nedokážeš popasovať s ovládaním.
Otázkou stále je, proč války a konflikty japonské videohry neřeší (na rozdíl od literatury a kinematografie - desítky až stovky významných děl). Bylo by příliš povrchní, označit to za příznak pocitu viny.
Hlavním důvodem je kreativita a nové přístupy, které u západních studií (tvůrci píčovin) často chybí. Válka je příliš omezující téma, a v rámci interaktivního média i značně zatuchlá forma, která vylučuje autorské videohry, jako je právě série Silent Hill.
Hlavním důvodem je kreativita a nové přístupy, které u západních studií (tvůrci píčovin) často chybí. Válka je příliš omezující téma, a v rámci interaktivního média i značně zatuchlá forma, která vylučuje autorské videohry, jako je právě série Silent Hill.
@Fritol (10.09.2018 12:34): Spíš než o samotný akt prohry jde o odlišný narativ. Japonsko až do devadesátých let mělo velmi silný narativ oběti, který se spoluvytvořil i s americkými okupačními silami hned po válce (není tedy čistě japonskou věcí), aby se usnadnil průběh reforem.
Ten narativ samozřejmě přetrvává stále, viz premiér Abe. Je jasné, že japonští herní vývojáři si asi udělají research a narazí na problematičnost. Není sjednocující narativ, který by hluboce nerozděloval.
Jelikož žijí i v shame culture, tak se ani na svou imperiální minulost tak silně kriticky dívat nemůžou, protože by z toho bylo velké mrzení.
Ten narativ samozřejmě přetrvává stále, viz premiér Abe. Je jasné, že japonští herní vývojáři si asi udělají research a narazí na problematičnost. Není sjednocující narativ, který by hluboce nerozděloval.
Jelikož žijí i v shame culture, tak se ani na svou imperiální minulost tak silně kriticky dívat nemůžou, protože by z toho bylo velké mrzení.
@Fritol (10.09.2018 12:34): Tak to je samozřejmě, ale jako argument bych to nevzal. USA také dostalo klepec kde mohlo, jak i píšeš, a podobných her tam vzniká tuna, i prakticky každý jiný stát. Jen japonci jsou vyspělejší kultura, a na válku si nepotřebují hrát.
@Fritol (10.09.2018 12:34): Jo jo, to jen tady u nas je to jedno. Pac se vetsinou bez boje vzdame:)
@Drolin (10.09.2018 12:28): Japonci neprodukují WW2 hry (Uhm, produkují, zrovna dnes jednu představili na PS konferenci) protože prohráli. Stejně tak neprodukují WW2 hry němci. A USA na tom s Vietnamem neni o moc líp. Nikdo nechce dělat hry o tom, jak dostali klepec, když domáci trh je vždycky ten hlavní pro tyhle země. Každý chce být hrdina, ne poražený. Takže ne, není na tom nic "zajímavého", je to prostě logický důsledek jejich historie.
@Charllize (10.09.2018 12:00): Nebo asi největší západní píčovina, hry z WW2, kde si brýlatí nerdi hrají na vojáčky nebo ti zkušenější i na generály. Je zajímavé, že toto například japonský trh prakticky neprodukuje - naopak podporuje fantazii a nebo zde v případě SH skrze komorní téma obory psychologie a kynologie.
@Drolin (09.09.2018 23:48): tak ono casto v zapadnich picovinach vystupuje nekdo jako duke, ktery nehne ani brvou kdyz mu padaj na hlavu atomovky treba:)
@Shoggot (09.09.2018 18:34): Je to vlastně větší frajer jak Duke Nukem.
@Shoggot (09.09.2018 18:34): Oni už jsou na to zvyklí, tam se to děje denně.
Nejradši mám hrdinu ze čtyřky, který se jen jednoho dne ráno probere, v jeho bytě se začnou dít podivné japonské píčoviny a jeho reakce na to se ani neblíží lehkému otrávení. Opravdový hrdina.
@jones1240 (09.09.2018 18:28): Osobně řadím SH2 ke hrám s nejlepším příběhem vůbec :)).
Vlastně, kdo vyráběl ten seznam na DH, kde chtěl znát nejlepší příběhy her? :O
Jsem se mu tam pěkně rozepsal a tak, ale takový článek nikdy nevznikl.
Vlastně, kdo vyráběl ten seznam na DH, kde chtěl znát nejlepší příběhy her? :O
Jsem se mu tam pěkně rozepsal a tak, ale takový článek nikdy nevznikl.
@Drolin (09.09.2018 18:26): Dvojka co se týče příběhu je podle mě nejslabší, hlavní je nelogičnost chování hlavní postavy. Masonovi z jedničky či Travisu Gradymu to člověk věří.
@ugraugra (09.09.2018 11:22): Dvojka je nejlepší. Hlavně příběh má skvělý. Geniální konec.
@jones1240 (09.09.2018 11:14): Já obě dohrál! Homecoming je skvělé.
@ugraugra (09.09.2018 11:22): Samozřejmě, že je.
@ugraugra (09.09.2018 11:22): Samozřejmě, že je.
@ugraugra (09.09.2018 11:22): Pro tebe mám pocit že jo, protože tam slečny vypadají lépe než v jedničce :)
@jones1240 (09.09.2018 11:14): V tom případě bude dvojka asi vážně nejlepší díl.
@ugraugra (09.09.2018 11:10): Trojku jsem dal do třičtvrtě ale nedokončil, proto není ohodnocena, to samé platí i pro Homecoming. Nejsem Drolin :)
Edit: Upravím to že jeden z nejlepších, rozhodně dvojka mě bavila nejméně.
Edit: Upravím to že jeden z nejlepších, rozhodně dvojka mě bavila nejméně.
@Drolin (09.09.2018 10:58): Příběh je docela straightforward, akorát ti toho samozřejmě řeknou 1/10, aby to vypadalo tajemně, takže si říkáš - wtf co se to děje.
@jones1240 (09.09.2018 11:02): A jaké díly ze série jsi nějak více hrál? Vidím, že jsi hodnotil už pouze dvojku a Origins.
@jones1240 (09.09.2018 11:02): A jaké díly ze série jsi nějak více hrál? Vidím, že jsi hodnotil už pouze dvojku a Origins.
@ugraugra (08.09.2018 22:48): Spíše podle mě nejsi zvyklý na takovýto druh vyprávění, a jasně pro větší pochopení je potřeba zahrát díly další. Podle mě je ale SH 1 asi nejlepší díl ze série.
@ugraugra (08.09.2018 22:48): Dvojka je o několik stupňů lepší, zahraj tu poslední 2018 verzi.
Příběh je zde docela mišmaš, tady to ještě přehnali ač samotný základ je výborný.
Příběh je zde docela mišmaš, tady to ještě přehnali ač samotný základ je výborný.
Na hře mi nejvíc vadilo recyklování lokací a to, že jsem polovinu hry strávil indoor a běhal od dveří ke dveřím (škola a nemocnice byly trochu únavné). Překvapily mě celkem těžké hádanky, ale až na jednu jsem je dal bez návodu (i klavír).
Kamera a ovládání nejsou ideální, ale dá se na to zvyknout.
Atmosféra a ozvučení top.
Příběh jsem plně pochopil, až když jsem si přečetl dodatečné info na netu. Ono se to nedá pobrat jen z téhle hry, musíte buď hrát i další díly série, kouknout na film nebo si hodně věcí vydedukovat.
Kamera a ovládání nejsou ideální, ale dá se na to zvyknout.
Atmosféra a ozvučení top.
Příběh jsem plně pochopil, až když jsem si přečetl dodatečné info na netu. Ono se to nedá pobrat jen z téhle hry, musíte buď hrát i další díly série, kouknout na film nebo si hodně věcí vydedukovat.
@Všivák (22.08.2018 12:44): Konami went full retard. S ničím takovým určitě nepočítat.
@SilentWolf (22.08.2018 12:38): Člověk může jen doufat. Taky jsem si nedávno říkal, že jsem už žádnou takovou hru dlouho neviděl. Taky by se mohl podobné látky ujmout nějaký indie tým. Místo milionu metroidvánií :)
@SilentWolf (22.08.2018 12:38): Remake by neškodil.
Dohrál jsem během předminulých Vánoc a skvělé, ta atmosféra i příběh fungují doteď skvěle :D
@BINGMAN (22.08.2018 12:36): Snad vyjde ještě někdy podobný typ hororu.
I po tolika letech stále pecka, která se dá v pohodě hrát i dnes. Ta hutná atmosféra tady totiž pořád funguje! Sice je ovládání trošičku kostrbaté, ale zvyknout se dá.
@Všivák (09.11.2017 14:46): skutečnej celkovej čas 31 hodin - z tohoto materiálu jsem sestříhal toto hudební video:
odkaz
odkaz
@Všivák (09.11.2017 14:46): Nebo je to labužník.
@RXQ79rudax (09.11.2017 12:46): 14 hodin 30 minut? To si u toho i žral, ne?
hotovo - finální souboj a herní výsledek
- v lokaci nowhere - jsem ztratil trpělivost a použil návod
- napřed jsem získal špatný+ konec, pak jsem loadnul pár hodin starej sejv a získal dobrý+ konec s kouknutím do návodu
- předtím ten souboj s tou obří můrou - už jsem myslel že ji neporazím protože jsem neměl dost nábojů ale naštěstí si mi ji podařilo umlátit kladivem
- čistý herní čas asi 14 hodin a 30minut, poraženo skoro 300 nepřátel
- v lokaci nowhere - jsem ztratil trpělivost a použil návod
- napřed jsem získal špatný+ konec, pak jsem loadnul pár hodin starej sejv a získal dobrý+ konec s kouknutím do návodu
- předtím ten souboj s tou obří můrou - už jsem myslel že ji neporazím protože jsem neměl dost nábojů ale naštěstí si mi ji podařilo umlátit kladivem
- čistý herní čas asi 14 hodin a 30minut, poraženo skoro 300 nepřátel
tady někdy úplně blbě zaměřuje - někdy zaměří to nejvzdálenější monstrum, místo toho aby zamířil na toho nejbližšího nepřítele, kterej se na něj žene. ze začátku jsem - když mě zabíjeli ty psy a pterodaktylové tak jsem díky těm info obrazovkám po zabití zjistil, že lze provést rychlé otočení stiskem kléves pro úkrok naráz, a také jsou tam dvě výuková videa - spůstí se po chvíli z hlavního menu hry - jak bojovat například s těma psama a jak se vyhejbat těm pterodaktylům.
Skutočná legenda medzi hrami, pred pár rokmi som hral emulovanú verziu na PC, ale dostal som zlý koniec. Druhý a tretí diel sú síce lepšie a viac prepracované, ale stále je to oveľa lepšie ako to čo prišlo po nich.
@Všivák (06.11.2017 08:31): Ak si myslíš že ten klavír je ťažký, tak by si mal vidieť niektoré puzzle v Silent Hill 3, hlavne ten s tými knihami.
@Všivák (06.11.2017 08:31): Ak si myslíš že ten klavír je ťažký, tak by si mal vidieť niektoré puzzle v Silent Hill 3, hlavne ten s tými knihami.
@RXQ79rudax (06.11.2017 07:06): Jelikož jsem to měl k té hádance nahrané, tak jsem byl brzy. Všechny ulice jsem rychleji proběhl a herní doba byla oprvdu něco kolem 7 hodin. Ono to má pak docela rychlý spád.
@Všivák (komentář): viz Všivák komentář - ten klavír mi zabral asi 15 minut než mi po opětovném přečtení toho nadpisu došlo že musím cvakat ty nehrající klávesy, a jejiž počet odpovídá i těm ptákům pak to byla otázka minutky, jelikož jsem si to pořádí těch ptáků vypsal na papír
a nějak mi tam nesedí ta tebou odhadovaná herní doba - u této hádánky mám zatím čistý herní čas u posledního sejvu asi 4 hodiny 40 minut, skutečný čas o pár hodin více. (odhaduju to na 20 hodin)
a nějak mi tam nesedí ta tebou odhadovaná herní doba - u této hádánky mám zatím čistý herní čas u posledního sejvu asi 4 hodiny 40 minut, skutečný čas o pár hodin více. (odhaduju to na 20 hodin)
@Charllize (05.11.2017 18:40): Pokud vím, tak i u PC her se preferovaly UK covery, takže u konzolí by to nemělo být jinak. Editoval bych to, ale teď bych neměl posílat žádné úpravy, takže to je na někom jiném :)
nebylo by lepsi davat obaly verzi hry ktera vysla tady u nas, kdyz to je mozne? tady ta je zrovna americka verze a na pohled to tady asi nikomu nic moc nerekne. kdysi existovali regiony a americke ci japonske verze na evropskych konzolich nefungovaly. Podle me to je zavadejeici mit tady americkej obal.
odkaz
odkaz