Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Alespoň si přiznejme, že kdyby Cortez nebyl napsán jako gay postava, tak tuhle konverzaci ani nevedeme. Už tento fakt sám o sobě je problém. Mohl být naprosto stejný jako postava, jen mít smutný příběh o mrtvé ženě, a tahle konverzace by nevznikla. Už to poukazuje na problém, který absolutně nesouvisí s nějakým "woke".
@pajmič (25.01.2024 02:59): puritáni tehdy/antiwoke teď - je to jedno. Reakce od určitého segmentu lidí byla podrážděná a je podrážděná i teď. Jsem si jistý, že kdyby si šel do minulosti po některých specifických fórech, tak najdeš naštvané lidi, kterým vadilo přesně tohle.
Nečekal jsem, že jedním řádkem v komentáři se rozjede taková diskuze :D

Každopádně, puritán nejsem, a různá sexualita mi nevadí, když má ve hře místo a logiku a nepůsobí to na sílu. Tak třeba Liara. Naprosto v pořádku, že si s ní může začít romanci kdokoliv. Je Asari a ti se množí způsobem podobným partenogenezí, takže je samozřejmě jedno, jestli je parťák chlap, žena, Turian nebo Krogan. U Bulla z DA:I už mám trochu pochybnosti, prostě si nedovedu představit takovou mašinu jako bisexuála, ale fajn, je to tam nějak vysvětlené a z pohledu okolního světa to logiku má. V ME3 mi to přišlo už jako jakési plnění tabulek. Obě lidské postavy se tam objevili bez jakékoliv návaznosti na předchozí díly a na mě to působilo trochu na sílu. Ale sto lidí, sto názorů.
@Malignus (24.01.2024 21:29): Ono je to ale ze své podstaty irelevantní. Pointa je taková, že tam aspoň to vtipkování, že každý s každým, má nějaký smysl. Inquistion tím směrem absolutně nešel.
@Marles (24.01.2024 20:13): Jenže tehdá ta fox news magořina nebyla spojená s ničím "woke" Ono to bylo o tom, že fox news byli puritánský přizdisráči, nic víc. :D

@Malignus (24.01.2024 21:29): Jj, vím o čem je řeč. DA2 romance s tím blondákem byla opravdu debilní, ale to proto, že je asi tlačil čas. Tak jak se vším ohledně DA2. DAI byl a je pro mne strop toho, jak implementovat inklusivní matroš do hry, aniž by to působilo vynuceně, nepřizozeně a divně.
@pajmič (24.01.2024 15:36): Já netvrdím, že je to do hry naroubováno násilně. Naopak, myslím si, že BioWare je jeden z mála vývojářů, kteří skutečně implementují daný obsah citlivě a s vtipem, jak uvádíš. Nicméně sami BioWare (Mark Darrah, David Gaider) přiznávají, že ne vždy to citlivě bylo.

@Cathan (24.01.2024 17:30): Playersexualita v DA2 byla především z důvodu extrémně rychlého vývoje, kdy v podstatě jediným "dokončeným" společníkem před nuceným vydáním byla pansexuální Isabela. BioWare se prostřednictvím Davida Gaidera vyjádřila, že je to z důvodu podpory sexuálních menšin, ale jak Mark Darrah později ve svých videích uvedl, bylo to jedině z důvodu nedokončenosti a nedoladěnosti hry.

@berry1009 (24.01.2024 17:48): BioWare měli v týmu dost zástupců sexuálních menšin, kteří když zjistili, že můžou udělat takovéto postavy, tak využili možnosti naplno. Ono to ale začalo už s DA:O, kdy David Gaider napsal Zevrana jako gaye, ale marketing se zhrozil a rozhodl, že bude max bisexuál.
@berry1009 (24.01.2024 17:48): Víš co je docela prča? Že před 10 lety lidi nereagovali vůbec tak podrážděně jak by reagovali dnes. Extrém plodí extrémy. Jak jsem uvedl níže. Tehdy to bylo udělaný vkusně. Sera, Dorian a Bull jsou mojI nejoblíbenější partáci z DAI. Ne protože jsou teplý, ale protože jejich sexualita není hlavní aspekt jejich osobnosti.
@Malignus (24.01.2024 15:24): Právě jsem to tady cítil víc, než v ME2, kde to vesměs dávalo smysl. A DA:I jsem hrál taky, a jo, tam je to taky každý s každým. Tam už začala i trans mánie, a to se bavíme o době před deseti lety. Bioware byl prostě napřed :D
@Malignus (24.01.2024 15:24): Wha? Po DA2 kde se jelo stylem, kdy se sexualita přizpůsobovala hlavní postavě, jede Inquistion úplně opačný styl. Jeden gay, jedna lesbička, dvě bisexuální postavy. A omezení má mnohem víc než kterákoliv BioWare hra, protože třeba Cullena neberou trpaslice a Qunari a se Solasem může být jen elfka.
@Malignus (24.01.2024 15:24): Inkvizice může na papíře vypadat z moderního úhlu pohledu hodně woke. Podle mě to ale nebylo do hry naroubováno násilně. Naopak. Citlivě, lidky a místama i vtipně, což doufám bude i případ DA4. Je ale jiná doba, takže mám jisté pochbnosti.

Jinak Cortéz a Sam mohli dostat víc prostoru v ME3 i citadel dlc. Oba byli takový "nedokončený"
@OndrejVasicek.cz (24.01.2024 12:12): Nene, to vůbec, ale nešlo si nevšimnout, že Cortez se celou hru nemohl dostat ze smrti svého manžela a Traynor měla narážky na EDI a explicitně několikrát řekla, že je na holky. Opravdu jsem se nesnažil navazovat sexuální vztah se všmi z posádky, pouze jsem se snažil s každou postavou navázat vztah a povídat si s ní vždy, když to bylo možné.
@berry1009 (24.01.2024 08:11): Původní Mass Effect vyšel 2012, ještě před tím boomem protlačování menšin na sílu. Já jsem hrál celou trilogii do posledního kousku včetně všech dlc a je to sice teda už dávno, ale vůbec si nepamatuju, že by byl někdo z mé posádky homosexuál. Vlastně si vůbec nepamatuju, že by tam někdo do někoho frčel, kromě románků, který mohli mít vůči mé postavě. Natož aby byla polovina posádky homosexuálů. Nemůže to být tím, že ty sám ses snažil takové vztahy navazovat?
@OndrejVasicek.cz (24.01.2024 04:42): Spíše to beru tak, že její zasazení do hry není dělané na sílu, aby se vyhovělo jakémusi trendu a rozhodovacnímu stromu "Máme tam nějakou postavu týhle rasy a týhle orientace? A co jí dáme za osobnost? To není důležité...". Tak to vnímám já. Ale asi jo, dnes už je takový přístup zřejmě norma, takže jsou normální všichni.
@Popcorn (komentář): Asi se s tím nedá z větší částí nesouhlasit, ačkoliv některá "negativa" mi poměrně vyhovují, nicméně jeden detail je velké plus Mass Effect 3...
Já osobně také miluju ME2, považuji za nejlepší díl trilogie z podobných důvodů atd, ale M3 jednu věc nesmírně inovoval - souboje. Při posledním replayi jsem si uvědomil, že těm se absolutně nic nevyrovná. Je to vylepšená verze soubojů z ME2, ale je to svižnější, dynamičtější, a schopnosti i jejich varianty jsou mnohem lepší.
@pajmič (30.12.2022 21:28): Nemám zrovna herní sestavu, ale vypadá to, že to bude v pohodě.

Jinak import slušná bojovka. Nakonec jsem musel v LE začít novou hru ve dvojce, přečkat celé intro a počkat než se mi vygeneruje save, ten pak přepsat mými původními a ty pak naimportovat do trojky.
A při hledání postupu jsem na redditu našel, že import sice jde, ale není stoprocentní a může vést k bugům nebo rovnou rozbít hru. Radost.
Ok, ještě raději zkontroluju HW požadavky, ale vidím to na LE.
Díky
@Javor (30.12.2022 18:57): Právě hraju legendárku a jediné co mohu říct je to, že nároky na PC jsou větší a jednička má o něco horší obličeje některých postav než bych čekal. Nicméně, u trojky podobné problémy neočekávám, tak těch změn bude i z grafické stránky nejméně.

Pokud jsou savy bez problémů, jdi do toho.
Mám dohranou jedničku i dvojku s DLC, zvažuji, že bych v dlouhé chvíli dal i trojku. Koukal jsem na Steam a asi mi lépe vychází Legendary edice než trojka a DLC. Absence multiplayeru mne asi netankuje, importovat save má jít bez problémů, je něco, co mi uniká a kvůli čemu by bylo lepší jít do druhé varianty?
@Atreides (08.11.2022 18:27): Sorry, sem slepá. Místo Control čtu Destroy xD
Vzhledem k tomu, že to je taký mírumilovný konec, kde jsou Reapeři všemohoucí vesmírná policie, tak by se tam asi dost špatně vymýšlely konflikty. A mass relay opravili právě Reapeři.
Pro ty, co se bojí o oživení Gethů v případě Destroy Endingu... Legion a kodex nám v ME3 prozradili, že Gethi budovali za okrajem Mléčné dráhy super hub, kam se postupně nahrávali a měli tam žít v míru. Něco jako jejich Zenová zahrada. Tento proces narušili Quariané útokem na Gethské jednotky za Persovým závojem. Díky tomu se část Gethů zodpovědná za ochranu hubu zoufale přidala k heretikům a Reaperům. Teorie proto tvrdí, že to malé množství Gethů, které bylo již nahráno do hubu by mělo přežít, jelikož byli až za hranicí Mléčné dráhy, kam energetický výbuch Cruicible nedosáhnul.

Jinak Gethi tam budou stopro. I loňský N7 plakát na ně odkazoval.
@SilentWolf (08.11.2022 12:34): Ta umnělá inteligence mi nepřišla zas až tak blbá, minimálně měla svý dobrý chvilky. V Andromedě jsou parťáci slabší, oproti těm z Trilogie, ale pár jsem si jich oblíbil (Peebee, Drack, Vetra, Jaal). :-D
@Malignus (08.11.2022 11:08): já teda jako doufám, že souboják předělají. Jasně, v Andromedě byl asi to jediné dobré, což z něj ale nedělalo obecně dobrou věc. Pocit ze střelby byl nijaký a nepřátelská inteligence jakbysmet. Pořád ale krok správným směrem oproti trilogii. Hlavně ten "jetpack" musí zůstat.

Stejně, hlavně super parťáky, to je gró.
@pajmič (08.11.2022 01:51): @Gordon (07.11.2022 23:59)

Pokud by to navazovalo na obě hry, pak si Liara nepovídá s Gethem, ale s Remnantem (ještě jsem nedohrál Andromedu, tak nevím, jestli je Ryder nezničil(a)). :-D

Jinak teď koukám, kdo jsou hlavní vývojáři: Mike Gamble - Project Director (Mass Effect: Andromeda + Anthem), Danielle Enns - Senior Development Director (?), Mary de Marle - Senior Narrative Director (Myst 3+4, Homeworld 2, Deus Ex: Human Revolution + Deus Ex: Mankind Divided), Parrish Ley - Creative / Cinematic Director (ME Trilogy, Anthem).

Težko zatím odhadovat, ale mohli bychom se dočkat soubojovýho systému z Andromedy a dobrýho příběhu s pěknými animacemi. Jen doufám, že si odpustí náhodně generovaný úkoly, který se objevily v Andromedě (Úkol jste objevili vždy, ale jeho jednotlivé části se aktivovaly náhodně = opakované objíždění všech polních táborů nepřátel, dokud jste neměli štěstí.).