Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (08.02.2024 16:21): "Ghosts are the disembodied spirits of the dead. Many traditions believe that humans contain a soul that survives death. When the soul is trapped on the earthy plain (as opposed to being reincarnated o leaving earth for Heaven or Hell), it can sometimes be detected by the living."

A ještě pár vět v tomto smyslu. Škoda, že Sierra pohřbila pokračování, mohlo to být zajímavé.
Zkusil jsem zase po letech nainstalovat a s pomocí dgvoodoo a tohohle návodu https://www.gog.com/forum/gabriel_knight ... _on_windows_10_guide
mi to běhá, zdá se, naprosto bez problémů :-)

Jinak pokud to tu někdo ještě nezmiňoval, 2 důležitý tipy do hraní.

1) Ještě před zkouknutí intra si pročíst komiksovej úvod zde!! http://sierrahelp.com/Documents/Misc/Gabriel_Knight_3_-_Graphic_Novel.pdf
GOG to nepochopitelně nemá ve složce, člověk pak konečně pochopí, co se v tom úvodu kua děje :)

2) Ovládání - přesvědčuju se, že je furt super. Ale. Rozhodně ovládat pomocí WSAD, Ctrl a Shiftu jako RPG-čko/akční hru :-) Lítáte s kamerou po lokacích, Gabe/Grace ať si postávA další supr věc - kliknutí spolu s CTRL zazoomuje na věc/postavu, Gabe/Grace se pak většinou teleportujou přímo k ní. Mezerník háže kameru do základní polohy.
Viděl jsem někoho v let's play konstantně tu kameru posouvat myší a stěžovat si, jak je ten systém blbej - naopak je super, ALE jedině s WSAD :-)
Jo a když člověk na něco klikne, urychlí se chůze kliknutím na ESC, to je super věc - akorát pozor, v ojedinělejch případech tak člověk může přijít o sekvenci, např. když chce rychle opustit místnost a ve dveřích někoho potká... takže ukládat :-)

3) Doporučuju používat návod co nejmíň (hlavně u Le Serpent Rouge) s několika málo nefér výjimkama - získání Moselyho pasu je opravdu debilní (související haněnej "cat moustache puzzle" je sice taky klasicky adventurně pitomej, ale imo žádnej zákys). A když v Day 3 dopoledne zmizí jedna z postav, hrozí v jedný lokaci pixelhunting - doporučuju map hints a trošku intuice, i tak jsem to ale nedal. Zato epickej Le Serpent Rouge, i když s pár tuhejma místama, žádný nefér hnusy neobsahuje imo :-)
@Ringo (06.03.2022 14:49): Tak mě se to podařilo rozjet i na nejnovějších strojích. Podle Steamu jsem to hrál naposledy 2018, takže už to bylo na Win 10. Ale co jsem se díval do adresáře, tak tam mám navíc samozřejmě češtinu, nějaký GK3 Patcher a pak ještě dgVoodoo soubory. Jestli jsem to dobře pochopil, tak právě ten GK3 Patcher přidává to dgVoodoo. Zkus to stáhnout odsud, jestli to pomůže.
Chtěl jsem navázat třetím dílem, ale asi je to pasé, nejede mi to. a když už jsem se do té GoG verze nějak naboural, že se to aspoň spustilo, obraz mi bliká a kolem postavy létají černé okna.
@Dan9K (20.05.2020 16:41): Jj, bylo to na tebe. Chtěl jsem dát odkaz z komentáře a neuvědomil jsem si, že mi to neukáže poslední, ale nejoblíbenější. Pokud se nepletu, jestli máš na myslí sledování Emilia při cestě na hřbitov a jeho rozhovor s Mesmim (ale případně i návštěvu Jamesových mužů u Abbého), obojí jsou zásadní události, které nemůžeš minout. Ta postava prostě od hotelu neodejde, dokud nevidíš, že opravdu odchází. A zásadní rozhovor se neuděje, dokud se tam neobjevíš.

Zajímalo by mě, kterou tu jednu věc jsi neudělal a nepustilo tě to dál. To by mě zajímalo ;)
@Pluto (20.05.2020 16:21): to je adresováno asi mně. No, ono je to řekl bych obojí najednou. Protože teda to možná odtiká, že jdu dál, ale často právě na začátku takové podkapitoly se dějí věci, které člověk musí stihnout hned (třeba někoho pronásledovat) a pak už je to pryč. A pro mě to jsou zásadní věci (třeba setkání na hřbitově), které kdybych minul, tak myslím, že bych z toho měl o dost méně. Jasně, že vyloženě zásadní věci člověk nemine, protože to by tam musely být dead endy (což se mi mimochodem v prvním dnu ale stalo, udělal jsem všechno, zkontroloval jsem to s návodem, jenom jsem neudělal jednu věc, kterou jsem minul, ale nepustilo mě to dál, asi bug, musel jsem pak hrát celý úsek znovu).
@Drolin (komentář): A myslím si, že jsi asi nepochopil smysl toho zvuku tikajících hodin. To neznamená, že tě to upozorňuje, abys někam šel a něco stihl. Je to znamení, že v daném časovém úseku jsi všechno důležité splnil a herní doba se posouvá dál, postavy se přemístí jinam apod. Loadování v tom případě mělo smysl akorát v tom projít ukončený časový úsek a zkontrolovat, jestli jsi náhodou něco neminul. Jinak tam nikde omezení časem není. Rozhodně ne u zásadních událostí, spíš jen u drobností, které když mineš, tak to vůbec nevadí. To už je pak spíš pro ty fajnšmekry, co chtějí hru za každou cenu dohrát na plný počet bodů :-)
@Dan9K (20.05.2020 15:52): To je to, co si už přesně nepamatuju. Respektive hlavně to, v jakém pořadí to dělali. Ale jde spíš o to, že ostatní to dělali s určitým záměrem, on k tomu byl "donucen" okolnostmi. Nikdy nechtěl být na temné straně, nikdy nechtěl být nesmrtelný.
Akorát je teda divný to, že člověk může zkoumat něco, co Gabriel/Grace nemá šanci vidět, protože je to za rohem, ale to je detail. Když pak klikne člověk na oko (prozkoumat), tak už k tomu přijde. A to je třeba taky dobře vyřešený, že když člověk na Gabriela nevidí, tak se tam přesune skokem, ale když na něj kouká, tak tam vyloženě jde.

@Pluto (20.05.2020 15:19): děkuju. Možná tedy ne, že stál, ale udělal vlastně to, co pak dělali upíři a udělal to jako první, ale nepřešel na temnou stranu?
@Pluto (20.05.2020 15:14): Super info (klidně přidej do zajímavostí u hry). Nemohl by si to případně někam umístit? Předpokládám, že tato verze je asi již nesehnatelná.

Česká verze by mě tedy zajímala dost :)).
@Dan9K (20.05.2020 05:15): Pravda, už jsem to dlouho nehrál (tak dva roky), takže si závěr úplně nepamatuju, ale asi bych to pojmenoval trochu jinak. Emilio je "věčný žid", syn Velkého mistra Tajného bratrstva. Ti jej přiměli vypít Ježíšovu krev, čímž získal svou nesmrtelnost. Sám se za svůj čin styděl a tak se zapřísáhl, že svou moc nikdy nezneužije. Takže bych to asi nenazýval "stál za zrodem upírů", ale spíš "byl přítomen u zrodu upírů".
@Drolin (20.05.2020 15:01): Ano, mělo to i český dabing. Tam byl největší problém v tom, že Trecision jako takoví udělali jen italskou verzi, o případný anglický dabing se měl starat "mezinárodní" vydavatel. Když jsme dostali hru k překladu, tak byly k dispozici anglické titulky, ale jen italský dabing. S tím by se to u nás téměř neprodávalo, tak se rozhodlo jít do dabingu. Přestože hlavní postavy namluvili kvalitní dabéři Tomáš Borůvka a René Slováčková, nakonec to nedopadlo extra zázračně (ale ani průšvihem). A ano, jede to bez problémů i na W10, teď aktuálně vyzkoušeno (nainstalováno a spuštěno).
@Drolin (20.05.2020 14:47): Jj, Watchmakera znám, tehdy jsem se spolupodílel na překladu a testování. V GK3 se jednoznačně inspirovali, uměli se přepínat mezi pohledem z vlastních očí a z venku, ale ta kamera volná nebyla. Každopádně to byla hodně podařená vážná adventura a je velká škoda, že zapadla.
Ok, díky. Popis hry nečtu, když mě samotná hra ani tak nezajímá, zajímal mě komentář. Možná pak díky tomu, co v komentáři bylo, mě začala zajímat i ta jedna vlastnost hry, ale ne natolik, abych četl popis. :)
@H34D (20.05.2020 08:10): Já bych to popsal trochu detailněji. Unikátnost spočívá v tom, že v rámci daného místa (ať už venku nebo v interiéru) se můžeš kamerou volně pohybovat, přičemž ovládaná postava se chová jako klasická point and click, tedy stojí na místě. A když kdekoliv v této oblasti na něco klikneš, tak tam dojde. Takže se můžeš kamerou dostat k postavě, která něco dělá, ale kdyby tam byla fyzicky i hráčova postava, tak to logicky dělat nebude... Podle mě je to geniální systém, který nikdo další už nevyužil, což je podle mě škoda. Tady to funguje ideálně.
@H34D (20.05.2020 08:10): Pardon, já jsem se snažil to právě zkrátit a nepsat známá fakta, která tam píše každý. No prostě je scéna/lokace a ty se pohybuješ volně v prostoru jako létající oko. Můžeš se za pomoci šipek, shiftu a ctrl na věci podívat ze všech stran, výšek i délek, ale postava zůstává na místě.
@Dan9K (20.05.2020 05:15): Napsal si, že ve hře se hráč unikátně pohybuje po světě, ale nenapsal si jak? V čem je to unikátní? Já hru nikdy nehrál a když už jsem přečetl ten tvůj monstrózní komentář, ve kterém si přirovnal Gabriel Knighta k archetypu mě, rád bych to věděl. Díky!
prosím, pochopil jsem správně, že Emilio Baza vlastně stál za zrodem upírů, ale zůstal na světlé straně? Tam je to ke konci hry tak jako rychle řečeno mezi puzzly, ale měl jsem v hlavě ty puzzly a úplně jsem to nestihl zavnímat.
@90210 (26.07.2019 12:55): Ono to v reálu v Rennes-Le-Chateau vypadá trochu jinak, než ve hře. Stejně tak další lokace jsou podobné více či méně. Co je ale neskutečné - i v reálu je v dané oblasti cítit podivná tajemná aura, jaká dýchá i ze hry.

Několik záběrů, jak to tam vypadalo před pár lety, můžete najít TADY.
@Drolin (26.07.2019 12:12): Mě to taky inspirovalo k návštěvě zmíněných míst - ať už oblast Rennes-Le-Chateau, tak i okolí Mnichova. Pořád mám takový sen uspořádat fanouškovskou výpravu "po stopě Gabriela Knighta", pronajmout nějaký minibus (či po vzoru GK3 mikrobus) a vydat se na jeden zátah do Německa i Francie. V době vydání remaku jsem to probíral i s lidmi z Phoenix Online, kteří jsou taky velkými fanoušky GK a Jane a ti by se taky přidali...
@stromz (26.07.2019 09:14): Osobně taky systém s volnou kamerou nezávislou na hlavní postavě považuju za geniální, i když mi při prvním zahrání chvíli trvalo si na to zvyknout. A to většinou volnost v adventurách nemám rád, protože to je kontraproduktivní a odvádí to hráče od příběhu ke zbytečnostem.
@Drolin (26.07.2019 12:12): Ja jsem takto prochazel New Orleans a videl tak spoustu mist z jednicky. Treba na ten hrbitov se ale nebylo mozny dostat, tedy stejne jako ve hre, ale slysel jsem od mistnich nejaky zajimavy voodoo story spojeny s tim hrbitovem. Rad bych takto projel i Mnichov a okoli, tam jsem zatim byl vicemene jen na letisti. Libi se mi jak tato serie vyuziva prostredi, v tom je unikatni.

Doba uz bohuzel pokrocila, takze dnes uz to vsude vypada trochu jinak, ale podle me treba to Rennes-le-Château bude porad podobny.
@90210 (26.07.2019 11:27): Četl jsem, protože Bonusweb byl vůbec první web o hrách, který jsem navštěvoval. Výborný článek, a učitě mě inspiroval k návštěvě těchto míst (v tomto je GK série skvělá, jako ale třeba i Lost Crown nebo Shenmue). Mnichov, Rennes-le-Chateau, Polperro a Yokosuku bych určitě rád podrobněji viděl.
@stromz (26.07.2019 09:14): Je to přesně tak. V dobových recenzích to také bylo bráno za klad a inovaci, která žánru může jen prospět, ale často konzervativní hráči to až tolik nepřijali. Jinak v té době vyšel GK3 systémem inspirovaný The Watchmaker (nyní lituji, že jsme nedohrál, protože netuším zda jde i mimo XP... :).
vůbec nechápu lidi, co nadávaj na ovládání, podle mě je ovládání a 3D systém GK3 naopak těžce nedoceněnej a kandidát na nejlepší (a nejinovativnější) systém pro detektivní adventuru, jakej jsem zažil. klíčem je ovládat to jako v RPG-čku WSAD + Shift + Ctrl a zkoumat myší. výsledek absolutně geniální a zcela intuitivní - dá se prozkoumat každej kout ve hře a narozdíl od "chytrejch kurzorů", který dost zabíjej jakejkoli challenge, si tady člověk každej objev zaslouží - geniálním příkladem budiž Montreauxova pracovna, nádhernej je podle mě i moment, kdy někde v půlce Le Serpent Rouge (best puzzle ever) člověk v herní lokaci porovnává fotku se scenérií a řeší, na kterou světovou stranu je hora zmíněná v básni/šifře; podobně jsem v jednu chvíli zkoumal, který okno hotelu by mohlo patřit Wilkesovi a jestli bych se k němu mohl dostat (to by krásně mohl dořešit remake). funguje to ale skvěle i v akčnim šachovym puzzlu na konci. kdyby vyšel pořádnej remaster nebo hra, která na tenhle systém navazuje a zdokonaluje, byl bych v sedmym nebi. nedávno mě po dlouhý době potěšil velmi slušnej systém Sherlock Holmes - Crimes and Punishments (obtvlášť v epizodě na kolejích a naprosto famózní lokaci londýnskejch zahrad), ale systém GK3 je podle mě v něčem ještě unikátnější a pohříchu na něj nikdo nenavázal.
@BINGMAN (23.06.2015 21:53): Měl jsem stejný problém...nevím jestli přímo ve hře nebo na stránkách hry má být dostupný komiks který tě do celého počínání uvede. Je to docela divný no ale pro pochopení si budeš muset přečíst komiks.

A Dabing je tu podle mě nejhorší no z celé série, ale každopádně mi tady tenhle Gabriel sedl má více hlášek a je zase za borce jako v jedničce, i když Gabriel z dvojky byl taky skvělý a sympatický.
Rozehrál jsem, dívám se na Intro, které mi nic neřeklo, tak se pustím do hry, kde se také nic neřekne a já vlastně ani nevím, co mám dělat. Co se stalo? proč jsem ve městě? Co tam vlastně dělám a hledám?

Poflakuju se zatím po městě, ale opravdu moc netuším, jak pokračovat. Něco jsem vynechal? V manuálu se také nic k příběhu nepíše... Začátek tedy zatím dost o ničem. A ten přehrávaný dabing mi docela trhá uši a hlášky jak od Johnyho Brava :) Docela rozdíl od sympatického Gabriela z dvojky.
Hergot, ty hrátky se Sidney jsou těžší, než jsem si pamatoval. Včera jsem byl dobrý dvě hodiny seklý v poslední části druhého dne, a teď jsem zase seklej na začátku dne třetího. Mám pocit, že jsem postupem let opravdu zhloupnul. ಥ_ಥ
Jane Jensen s nim asi pocitala, ale Sierra po vydani trojky defakto skoncila, Williams ji prodal nejaky pofiderni spolecnosti spolecne s pravy na celej katalog Sierry a ta si asi docela moudre spocitala, ze vydavat adventury jako AAA tituly uz nema smysl. Muzeme byt radi, ze jeste vubec stihli vydat trojku.

Na trojce me krome slabsiho dabingu stvala hlavne obtiznosti nekterych hadanek pri hre za Grace, konkretne pri praci s tim jejim pocitacem. Za tohle jsem strhl 5%:)
Jinak dle zakonení předpokládám, že se počítalo s pokračováním. Je to tak?
Ty 3d hry vytvořené kolem milénia stárnou daleko rychleji než kreslené a FMV, bohužel :/
FMV uz byla dvojka, me se naopak na serii GK libi (mimo jine), ze je kazdy dil udelan uplne jinak, jinou technologii. Trojka mela dobrou grafiku, prostredi Rennes-le-Chatteau v ni bylo trochu jiny a sterilnejsi, ale je to hra a ne National Geographic.
Povedený článek.

Vážně škoda, že GK3 nebyl vytvořen jako FMV adventura. Naštěstí interiéry ve hře ještě vypadají relativně dobře.