Tak zberateľka, na moje počudovanie, už je doma :O
Diskuze
Tak a je to tu - fyzické edície sa už (po 9 rokoch) rozposielajú :)
@jurajjanosik (26.05.2024 11:22): Já to hrál na tu nejtěší obtížnost a neměl jsem život navíc :) Ten závěr je hloupej, nechápu, proč to neudělali v podobě originálu.
Tak už jsem hru dokončil, ale ten poslední souboj se Shodanem v cp je hodně divnej. Člověk má jen jeden pokus navic než zdechne. Na videu co jsem viděl to tak nebylo, tam mohl člověk mohl zemřít mnohokrát, takže to asi "opravily" patchem ...
@H34D (25.05.2024 06:13): Achievementy naštěstí nesbírám, není to pro mě při hraní her cíl. A to 1% možná může drásat nervy v tom, že jsem to nesnížil na nulu, ale pokud jde Shodan zničit i tak a stejně to tam všechno vyletí do luftu, tak mě to nakonec taky až tak netrápilo.
@ H34D (25.05.2024 06:13) : Pokud vím, tak k té V2 enviro suit se nedostaneš před odpálením toho zamořeného skleníku, takže je to stejně jedno.
Aha, tak dík za odpovědi, už jsem těsně před koncem, jen bez obleku V2 to bylo na jednom místě těžší, ale dalo se to uhrát.
@jurajjanosik (22.05.2024 16:42): @Ringo (24.05.2024 23:11): Akorát takový detail, že v té jedné místnosti je krom příběhového audiologu, EnviroSuit V2 i kamera, takže když se tam nedostaneš, nemůžeš snížit Shodan Security na 0%. To samozřejmě nebrání v dohrání hry, ale nebude pocit z dohrání hry na 100% (a achievement). :)
@mazar1234 (24.05.2024 21:22): Jo, já jak jsem těch hlav už měl plný inventář, tak jsem je taky někde všechny tehdy po různu porozhazoval s tím, že je tahat nebudu a byla mezi nimi i ta klíčová. Ale už jsem ji nenašel. K dohrání hry to nebylo podstatné, jen jsem měl na mapě jednu malou neotevřenou a neprozkoumanou místnost.
@jurajjanosik (22.05.2024 16:42): Ak tým myslíš, že sa to bez hlavy nedá dohrať tak to nie, je to úplne nepovinná oblasť a na dohrateľnosť to nemá vplyv.
Mě teď naštvalo že jsem ztratil abeho hlavu při první návštěvě údržby a nevím kde takže jsem v říti ....
@Radecker (08.05.2024 13:44): Já to napodruhé hrál na nejtěžší obtížnost kromě časového limitu a ten závěrečný souboj nedal, protože mi v určitých chvílích z ničeho nic mizelo znatelně dost životů - bug nebo nějaká feature, ale nasralo mě to. :D
Původní enhanced je pecka, ale chtělo to zkusit vydržet aspoň první hodiny. Pro ty, co už hráli remake, to už takový terno nebude.
Jinak ten původní záběr byl také souboj v kyberprostoru, ale ve stejném stylu jako ostatní. V remaku to je prostě chodící střílečka. V původním ti Shodan zaplňuje obrazovku a máš potíže do ní střílet.
Původní enhanced je pecka, ale chtělo to zkusit vydržet aspoň první hodiny. Pro ty, co už hráli remake, to už takový terno nebude.
Jinak ten původní záběr byl také souboj v kyberprostoru, ale ve stejném stylu jako ostatní. V remaku to je prostě chodící střílečka. V původním ti Shodan zaplňuje obrazovku a máš potíže do ní střílet.
@Longin (24.04.2024 13:21): Tak mám dohráno, ten závěrečný souboj beru jako nutné zlo, hře to už nic nepřidává, ale ani mě to nějak výrazně nesralo (i když jsem ho dělal asi napětkrát). Byl bych radši, kdyby tam nic takového nebylo, ale na youtubu jsem si pouštěl tu původní verzi souboje a ta mi teda přišla úplně na pytel. Potom jsem si pouštěl i ten úplně prapůvodní závěr z verze 1994 a tam jsem vůbec nechápal, co se děje :-) Každopádně remake se povedl, jsem rád, že mi dal možnost si System Shock zahrát, protože ani tu enhanced edici půodního jsem nedal. Za mě to je lepší než Bioshocky a výrazně lepší, než Prey. Mnohem víc mi sedlo prostředí.
@Tarhiel (03.05.2024 11:12): jj...včera jsem to nainstaloval. Problém jsem vyřešil - měl nějakou blbou verzi ENG klávesnice.
@Tarhiel (02.05.2024 22:36): hmmm, přesně tohle dělám, vidím v nabídce jak se mi to mění mezi ENG/CZ a stejně prd...zkusím si s tím pohrát
@Longin (02.05.2024 21:08): Rovnako ako u mazara - ENG mi funguje v poriadku, ked mám na ňu prepnuté.
Aj počas hry sa to dá, Alt+Shiftom.
Aj počas hry sa to dá, Alt+Shiftom.
@Longin (02.05.2024 21:08): ENG mi funguje, niečo robíš zle.
A áno SK nič, ale ENG fakt ide.
Presne toto som riešil a mne to funguje.
A áno SK nič, ale ENG fakt ide.
Presne toto som riešil a mne to funguje.
Hmm podařilo se někomu zprovoznit zkratky na zbraně?
I když přepínám mezi česnou a anglickou klávesnicí, tak mi to stejně nefunguje... :(
I když přepínám mezi česnou a anglickou klávesnicí, tak mi to stejně nefunguje... :(
@Radecker (23.04.2024 19:51): Tak oni vzali ten původní souboj akorát upravili zbraně a "hádanky". Rozhodně to není kompletní předělávka.
Čekal jsem plný souboj v kyberprostoru podobně jako v původním díle a to tam není.
Čekal jsem plný souboj v kyberprostoru podobně jako v původním díle a to tam není.
@Longin (23.04.2024 18:36): Jaj, to je škoda. Na základě toho nového patche jsem se konečně dokopal si to rozehrát a je to pecka (moje první zkušenost se sérií System Shock). Připadá mi to zábavnější než Prey, kde byl ale imho konec taky na hovno. Ať už se mi ale konec bude zamlouvat nebo ne, ta stylizace je fantastická. Mnohem lepší, než kdyby tomu dali nějaký next-gen naleštěný kabátek.
Meh...ten nový konec stojí stále za hovno... :(
Tak to si zahraju znovu :)
@Fritol (12.03.2024 18:45): No výborne, už aby to bolo :) Som si hovoril, že bolo nejaké ticho po pěšině s tým patchom.
A možno rovno stým už vydajú aj SS2:EE.
A možno rovno stým už vydajú aj SS2:EE.
@Fritol (12.03.2024 18:45): Hlavně společně s tím prý měli kompletně předělat ten finální souboj s Shodanem, který byl skutečně v remaku špatný.
@mazar1234 (11.08.2023 21:29): Patch 1.2 patch notes preview
Items dropped inside of elevators should no longer disappear.
Items dropped inside of elevators should no longer disappear.
Hra mi výtěžuje grafickou kartu stejně ať jedu na 120 nebo 240 FPS a škákováni mám na 100 nebo 200%. Divný.
Jinak mezi tím škálovanim 100 vs 200% vizuálně ani moc rozdíl nevidím.
Jinak mezi tím škálovanim 100 vs 200% vizuálně ani moc rozdíl nevidím.
No tak som to dal na prvý SRABáCKY 2-2-2-2, asi jediná technická vec, ktorá ma vyslovene nasrala, bolo miznutie odložených/odhodených predmetov, ako keby ten servisný výťah mal nejakú rozumnú veľkosť, že by sa tam dali uskladniť aspoň 2-3 zbrane tak by to asi bolo OK, ale keď XYZ hodín mám vo výťahu (klasickom veľkom medziposchodovom) upgradnutú Brokovnicu a upgradnutý Magnum a potom zrazu zmiznú a nie sú ani v tom vygooglenom TrashBINE V LEVEL R, tak to ma fakt nasralo takže 5% dole, toto mal ošetrené aj SS2 z roku 99 či koľko...... fakt zbytočný nezmyselný FAIL.
A šach bol opruz, ale pochopil som, že každý setting má sekvenciu že do 4 ťahov dáš mat, takže ak nie treba začať odznovu, pointa je sústrediť sa na otázku "ako najrýchlejšie dokážem dať šach zlému kráľovi?"
Pre Spoiler Nazi https://www.youtube.com/watch?v=8Xjr2hnOHiM
A šach bol opruz, ale pochopil som, že každý setting má sekvenciu že do 4 ťahov dáš mat, takže ak nie treba začať odznovu, pointa je sústrediť sa na otázku "ako najrýchlejšie dokážem dať šach zlému kráľovi?"
Pre Spoiler Nazi https://www.youtube.com/watch?v=8Xjr2hnOHiM
Až nyní mi došlo, že creditový song je od PIL, Johnny Rottena (What You Want, What You Get) :O
Geniální.
Stejně jako vlastně celý remake - nevzpomenu si na lépe odvedené práci v rámci modernizace videoher.
Geniální.
Stejně jako vlastně celý remake - nevzpomenu si na lépe odvedené práci v rámci modernizace videoher.
@Tarhiel (26.06.2023 00:08): díky. tahle hudba by mohla hrát při volbě nejvyšší obtížnosti s časovým limitem, jinaxi to úplně nedokážu představit :-)
@Garret (komentář): Pekný komentár :)
Vyjadrím sa len k dvom veciam UE4 ako overkill - tu je to podľa mňa dobre, lebo Hi-res textúry temer určite dorobia modderi (stavím sa, že to bude jeden z prvých módov do hry), o to sa nebojím a kedže je to moderný a podporovaný engine + hra je dobre optimalizovaná, mohla by vydržať v dobrom stave veľmi dlho.
Ambientná muzika - plný súhlas. Pôvodne plánovali orchestrálny soundtrack, ale radšej by som prijal, keby nechali Jonathana Perosa urobiť moderný mix pôvodného OST, pridali to formou patchu do hry a nechali na hráčovi, nech si vyberie, akú muziku tam chce počuť hrať.
Tá moderná prerábka Ethical constraints je totiž brutálna.
Vyjadrím sa len k dvom veciam UE4 ako overkill - tu je to podľa mňa dobre, lebo Hi-res textúry temer určite dorobia modderi (stavím sa, že to bude jeden z prvých módov do hry), o to sa nebojím a kedže je to moderný a podporovaný engine + hra je dobre optimalizovaná, mohla by vydržať v dobrom stave veľmi dlho.
Ambientná muzika - plný súhlas. Pôvodne plánovali orchestrálny soundtrack, ale radšej by som prijal, keby nechali Jonathana Perosa urobiť moderný mix pôvodného OST, pridali to formou patchu do hry a nechali na hráčovi, nech si vyberie, akú muziku tam chce počuť hrať.
Tá moderná prerábka Ethical constraints je totiž brutálna.
To jste borci, oba! To já hrál jako první vynikající SS2 v 99 na AMD K6 233 MMX s ATI Rage IIC z druhé ruky, a až cca o rok později se zpětně dostal k prvnímu SS1. V té době jsem taky kompletně dohrál Warcarft 2. Grafiku jsem neměl nic moc, ale Sound Blaster AWE 64 a General MIDI, to byl ve své době game-changer!
@H34D (25.06.2023 20:48): ani nemluv. nebyla tam ani CD romka a disk byl 280MB. otec si to koupil na práci a já to pak musel dávat celé do použitelné konfigurace na hry. nejprve zvukovka kvůli Warcrafu 1 (na repráky jsem neměl, takže sluchátka za pár šupů), potom další 4MB RAM, aby se mi vůbec rozjel Warcraft 2...
@Garret (25.06.2023 20:47): Tak 480DX4 a 4MB Ram je ta nejzvrhlejší kombinace, co jsem kdy slyšel...
@H34D (25.06.2023 20:32): jo, ale jen 4MB RAM a bez zvukovky. byla to těžká doba.
btw, ty jsi z Karviné? to lecos vysvětluje...
btw, ty jsi z Karviné? to lecos vysvětluje...
@Garret (komentář): Nebyls nějaký rozmazlený s 486DX4 v 1996? Já měl o rok později 486DX2 a v Karviné jsem byl king...
@H34D (17.06.2023 09:29): kdybych viděl rozmístění figur od začátku, bylo by mi to jasné, ale u rozehrané partie jsem trochu tápal a táhnul jsem zbrkle. trubka vypadalo spíše jako střelec než dáma a na věž mi ta kostička přišla moc malá. měl jsem za to, že je to tam jen for fun a vypadá to, že jsem tím přišel o možnost si zvětšit inventář - nepředpokládám, že virtuální opasek bych našel ještě později ve hře
@Garret (17.06.2023 08:48): Splést si koně s věží, hmm... Neprohrál si spíš proto, že jsi prosťáček z Ostravy? To by se nám v Praze nestalo... (Třeba já jsem vůbec nepochopil, že jsou to šachy a že je můžu hrát)
@Longin (17.06.2023 08:29): získal jsem ho až při opravě relays, která jsou po Betě, kdy se zpřístupní dveře pro Maintenance. takže buď je ten oblek ještě někde jinde nebo získat dříve nejde. co jsem ale pochopil z popisu, tak dvojka stejně jen chrání více proti radiaci, ale bio by mělo být stejný...
@H34D (17.06.2023 07:30): jo, z těch figurek nebylo poznat co je co a první tah jsem udělal chybu, bo jsem si spletl věž z koněm. takže jsem to celé prohrál a dávám to za vinu designérům těch figurek!
EDIT k enviru v2:
You cannot get V2 until you complete Beta Grove, as it is locked in the locked doors of maint. which will not release their locks until an event occurs/is triggered, by the completion of beta-grove, unlocking the needed doors to reach the V2. Long story short: Beta Grove must be completed with V1, as you cannot access V2 yet.
@H34D (17.06.2023 07:30): jo, z těch figurek nebylo poznat co je co a první tah jsem udělal chybu, bo jsem si spletl věž z koněm. takže jsem to celé prohrál a dávám to za vinu designérům těch figurek!
EDIT k enviru v2:
You cannot get V2 until you complete Beta Grove, as it is locked in the locked doors of maint. which will not release their locks until an event occurs/is triggered, by the completion of beta-grove, unlocking the needed doors to reach the V2. Long story short: Beta Grove must be completed with V1, as you cannot access V2 yet.
@Garret (16.06.2023 22:50): envirosuit 2 se myslím dá získat před betou, teda já ho aspoň měl...myslím...
Snad sis nezapomněl zahrát šachy proti AI v Delta Groove... To třeba v originálu samozřejmě nebylo a je to geniální mini-přídavek.
@H34D (16.06.2023 21:25): nakonec jsem to dal na druhý pokus bez baterek. jen jsem to tam prolítl. teda množství effortu vynaloženého do vytvoření téhle části se jim absolutně nemohlo vyplatit, přitom bych to tam rád prošmejdil. teď už mám Envirosuit 2 ale mám pocit, že před odstřelem Bety bych ho získat nemohl...
@Garret (16.06.2023 20:18): To byla asi nejtěžší část hry, ten Beta Groove. Alespoň pro mě. Tam pár baterek a lékáren padlo a taky dost save/load, abych šel nejrychlejší cestou. Pokud nemáš žádné, zvaž, jestli nemůžeš nejdřív někam jinam.
při souboji s Diegem jsem vymlátil všechny baterky a teď mám jít do Beta Groove s Envirosuitem, který nemám jak živit... no to bude zajímavé
@H34D (16.06.2023 15:07): Jo, vlastě to je třetí level ten s rejnokama. Ale já to vlastně vždycky nějak intuitivně hrál vždy tak, že R bylo až čtvrté podlaží v pořadí, které jsem navštívil.
Jinak co se týče hudby, tak mám tu z prvního levelu taky nejraději, měl jsem to dokonce kdysi dlouho i jako zvonění v telrfonu.
Jinak co se týče hudby, tak mám tu z prvního levelu taky nejraději, měl jsem to dokonce kdysi dlouho i jako zvonění v telrfonu.
@Garret (16.06.2023 17:09): Tohle jsme probírali před pár lety v SS diskuzi, ta hudba v prvním levelu je fakt docela off. Nedivím se, když ji někdo vypne, ale je to hrozná škoda, spíš je lepší ji zeslabit, protože po čase zjistíš, jak je to unikátní. Třeba mazzar psal, že nakonec ta hudba z 1. levelu je jeho nejoblíbenější. Za mě je to sice ta nejméně oblíbená, ale třeba hudba v Reactoru, Executive a Engineering je boží. A samozřejmě výtah je top a to je asi jediná znělka, která v určité obměně zůstala i v remaku.
@H34D (16.06.2023 07:56): originál jsem nedávno nainstaloval, abych se mrknul na rozdíly a kromě toho, že jsem díky němu konečně pochopil to intro (je tam video, v remaku není), jsem mj. vypnul jakože soundtrack asi po dvaceti vteřinách. naopak remake má luxusní ost a zatím jsem z něj nadšený - jedna z mála atmosferických her, kde jsem hudbu nevypnul
@Ringo (16.06.2023 11:55): Ohledně soundtracku souhlas. Ale ne, že by ten nový byl špatný, prostě jen jiný.
K postupu do Reactoru, i to co píšeš minimálně znamená jet z 2. levelu Research nejdřív do 3. Maintenance, kde je ten meč a až pak do Reactoru.
K postupu do Reactoru, i to co píšeš minimálně znamená jet z 2. levelu Research nejdřív do 3. Maintenance, kde je ten meč a až pak do Reactoru.
@H34D (16.06.2023 07:56): On se ten Reactor level celkem dal i u originálu hned z kraje, já si tam dokonce od samého počátku udělal takovou návratovou destinaci pro doléčení v sarkofágu. Ale chtělo to najít u rejnoků v druhém levelu ten laserový meč.
Co se týče soundtracku, tak to je u toho remkau škoda, protože ten originál soundtrack mám navždy spjatý s cyberpunkem, značně tvořící právě tu atmosféru System Shocku.
Co se týče soundtracku, tak to je u toho remkau škoda, protože ten originál soundtrack mám navždy spjatý s cyberpunkem, značně tvořící právě tu atmosféru System Shocku.
Zapomněl jsem zmínit v komentáři, jak mě překvapila proměna soundtracku. Ten elektronický retro 80s/90s je úplně pryč, zamrzelo mě to. Na druhou stranu chápu, že hororové atmosféře více prospívá ten temný ambient, který pro remake vytvořili. Ten starý soundtrack je něco, co by asi dnešní hráči fakt nepobrali. :)
Druhá věc, co se týče postupu hrou. První SS byl těžký v tom, že příběh vás vedl téměř od počátku do Reactoru, ale přitom Reactor byl neúměrně těžký. Pokud jste nechtěli propadnout save/load festivalu, museli jste nejdřív do jiných pater pro lepší zbraně. V remake je možno poměrně v pohodě jít do reactoru hned. Jednak tam v podstatě není respawn a taky ten hlsvní nepřítel Reactoru - Hopper je v remake výrazně slabší. Takže určitě krok vstříc nováčkům, aby si hned nevylámali zuby. Je to dobře nebo špatně?
Druhá věc, co se týče postupu hrou. První SS byl těžký v tom, že příběh vás vedl téměř od počátku do Reactoru, ale přitom Reactor byl neúměrně těžký. Pokud jste nechtěli propadnout save/load festivalu, museli jste nejdřív do jiných pater pro lepší zbraně. V remake je možno poměrně v pohodě jít do reactoru hned. Jednak tam v podstatě není respawn a taky ten hlsvní nepřítel Reactoru - Hopper je v remake výrazně slabší. Takže určitě krok vstříc nováčkům, aby si hned nevylámali zuby. Je to dobře nebo špatně?
Ja som to na prvý pokus dal štandard 2-2-2-2 a musím pochváliť Cyber, zrušili časový limit (na 2) a ten "Descent pocit" je fakt výborný nápad (dobrý je za 3) ale teda respawn funguje, teraz na mňa vybehli 4 Mutanti naráz, možno to súvisí s Healovaním v Mediboxe.
Když jsme u těch oživovacích komor, tak jedna věc je v remake zlehčená (tak nováčci přestaňte plakat :D). V původní hře byl právě skvělý adrenalin, že jste v každém novém levelu museli opatrně našlapovat a často ukládat, abyste oživovací komoru našli a aktivovali, protože jinak smrt = klasicky konec hry. V remake to ale není, protože i smrt v novém levelu znamená oživení v komoře předchozího levelu. Jediná místa, kde to neplatí jsou pěstírny mutagenního viru (groves) v 6. levelu.
Ale zase když jsme u nich, tak ty musím fakt pochválit, protože groves byly moje nejméně oblíbená část v originálu. Vizuál byl trošku jednotvárný (výrazná zelená imitující trávu), hudba byla spíše slabší, z potvor jsem měl depresi a hlavně jsem nesnášel ten respawn v nich.
Celkově remake přistupuje k respawnu mnohem lépe. Třeba 3. level maintenance není zdaleka tak "otravný" jako v originále. Ty neviditelné příšery se de facto neobnovují. Respawn sice stále v remake existuje, ale naprosto ojediněle a myslím, že požitku z gameplaye to spíše prospívá.
Edit: Ještě jedna drobnost je jednodušší. V remake neni protection suit v3, který byl v originále alespoň podle mě zdaleka nejtěžší předmět k nalezení.
Ale zase když jsme u nich, tak ty musím fakt pochválit, protože groves byly moje nejméně oblíbená část v originálu. Vizuál byl trošku jednotvárný (výrazná zelená imitující trávu), hudba byla spíše slabší, z potvor jsem měl depresi a hlavně jsem nesnášel ten respawn v nich.
Celkově remake přistupuje k respawnu mnohem lépe. Třeba 3. level maintenance není zdaleka tak "otravný" jako v originále. Ty neviditelné příšery se de facto neobnovují. Respawn sice stále v remake existuje, ale naprosto ojediněle a myslím, že požitku z gameplaye to spíše prospívá.
Edit: Ještě jedna drobnost je jednodušší. V remake neni protection suit v3, který byl v originále alespoň podle mě zdaleka nejtěžší předmět k nalezení.
@Tarhiel (09.06.2023 23:10): Tak automapu zrovna nikdo nerozporoval, ta byla už v původním SS a bez ní by to nešlo. Myslím, že řeč byla hlavně o waypointech ke questům, popřípadě quest logy vodící hráče za ručičku. A autosave je v SS nesmysl, když jsou tam ty oživovací komory a je adrenalin je najít a zapnout.
@S4TW (09.06.2023 09:32): Páni, no tak to zasa pŕŕ... :)
Veci ako voliteľná minimapa a možnosť savevovania počas hry (mimo cutscén, boja, dialógov a podobných kritických chvíľ) je zlatý štandard a dneska by som bez toho hry už nehral. (pod minimapou rozumiem mapu, nemusí mi ukazovať, kde presne stojím - aj ja som odchovaný na Thiefovi, takže orientácia podľa máp mi nerobí problém) a rozhodne by som tieto spríjemnenia nedosudzoval.
Je v poriadku, ak sa niekto rozhodne hrať bez nich (napr. v system shocku stačí nezobrať tú vecičku, čo Ti ju zapína), mne sa takéto spríjemnenia páčia, pretože hra sa s nimi stáva dohrateľná a to je pre mňa teraz už podstatné.
Tým chcem povedať, že remastery ako Bard´s Tale Trilogy, Wasteland 1 Remastered alebo remake SS1 sú presne pre mňa - sú verné originálu, neodklonili sa od neho príliš, ale už obsahujú veci, vďaka ktorým je ich hranie dnes príjemné. Takto by sa mali remastery robiť.
Pocit, že musím jednu hru dohrať, lebo už vyšla iná - tak ten som mal, odkedy sú hry hrami, ale postupne sa zmenil na, k čomu sa Ty snažíš dopracovať - užívam si tú hru, ktorú mám rozohratú (aj keď mi zrejme trvá dlhšie než ostatným ju prejsť) ale teším sa rovnako na niektoré nové aj staré, ku ktorým som sa zatiaľ nedostal, ale nestresujem sa nimi. Častokrát po dohraní hry si dám od hier pauzu a čítam knihy, alebo sa vrhnem na pár dielov seriálu, než vo mne dozrie, čo si chcem zahrať daľšie. A po dlhších hrách (ako bol terajší Pathfinder:WOTR) vyslovene tú pauzu potrebujem.
A všimol som si, že u mňa to ovplyvňuje aj ročné obdobie - napr. teraz, cez leto, ma cez voľný deň k PC nedostaneš ani párom volov - to chcem byť vonku: pri vode, v prírode, ale nesedieť doma. Akonáhle zapadne slnko, tak dostanem chuť hrať. Alebo pozerať filmy (ak čítam knihu, tak väčšinou cez deň, večer sa mi už nechce).
Cez zimu to mám presne naopak - kľudne Ti pregejmím celý voľný deň a nijako ma to netankuje. A večer mám chuť si čosi prečítať.
Ja skôr vnímam problém, že sa snažím ísť hrať to, čo "teraz letí/ o čom sa na DH baví" (čo je na jednu stranu dobre, lebo to znamená, že Vaše názory sú pre mňa nejakým spôsobom relevantné) namiesto toho, aby som hral to, na čo mám teraz chuť. Napr. teraz som svoju chuť poslúchol a rozohral Terminatora:SkyNET a strašne si to užívam - napriek tomu že by som mal teraz hrať svoj dlhoočakávaný System Shock :D
Ten som načal, ale počká, než dohrám Termiša, už mi chýba len nejakých 6 levelov do konca datadisku :)
Veci ako voliteľná minimapa a možnosť savevovania počas hry (mimo cutscén, boja, dialógov a podobných kritických chvíľ) je zlatý štandard a dneska by som bez toho hry už nehral. (pod minimapou rozumiem mapu, nemusí mi ukazovať, kde presne stojím - aj ja som odchovaný na Thiefovi, takže orientácia podľa máp mi nerobí problém) a rozhodne by som tieto spríjemnenia nedosudzoval.
Je v poriadku, ak sa niekto rozhodne hrať bez nich (napr. v system shocku stačí nezobrať tú vecičku, čo Ti ju zapína), mne sa takéto spríjemnenia páčia, pretože hra sa s nimi stáva dohrateľná a to je pre mňa teraz už podstatné.
Tým chcem povedať, že remastery ako Bard´s Tale Trilogy, Wasteland 1 Remastered alebo remake SS1 sú presne pre mňa - sú verné originálu, neodklonili sa od neho príliš, ale už obsahujú veci, vďaka ktorým je ich hranie dnes príjemné. Takto by sa mali remastery robiť.
Pocit, že musím jednu hru dohrať, lebo už vyšla iná - tak ten som mal, odkedy sú hry hrami, ale postupne sa zmenil na, k čomu sa Ty snažíš dopracovať - užívam si tú hru, ktorú mám rozohratú (aj keď mi zrejme trvá dlhšie než ostatným ju prejsť) ale teším sa rovnako na niektoré nové aj staré, ku ktorým som sa zatiaľ nedostal, ale nestresujem sa nimi. Častokrát po dohraní hry si dám od hier pauzu a čítam knihy, alebo sa vrhnem na pár dielov seriálu, než vo mne dozrie, čo si chcem zahrať daľšie. A po dlhších hrách (ako bol terajší Pathfinder:WOTR) vyslovene tú pauzu potrebujem.
A všimol som si, že u mňa to ovplyvňuje aj ročné obdobie - napr. teraz, cez leto, ma cez voľný deň k PC nedostaneš ani párom volov - to chcem byť vonku: pri vode, v prírode, ale nesedieť doma. Akonáhle zapadne slnko, tak dostanem chuť hrať. Alebo pozerať filmy (ak čítam knihu, tak väčšinou cez deň, večer sa mi už nechce).
Cez zimu to mám presne naopak - kľudne Ti pregejmím celý voľný deň a nijako ma to netankuje. A večer mám chuť si čosi prečítať.
Ja skôr vnímam problém, že sa snažím ísť hrať to, čo "teraz letí/ o čom sa na DH baví" (čo je na jednu stranu dobre, lebo to znamená, že Vaše názory sú pre mňa nejakým spôsobom relevantné) namiesto toho, aby som hral to, na čo mám teraz chuť. Napr. teraz som svoju chuť poslúchol a rozohral Terminatora:SkyNET a strašne si to užívam - napriek tomu že by som mal teraz hrať svoj dlhoočakávaný System Shock :D
Ten som načal, ale počká, než dohrám Termiša, už mi chýba len nejakých 6 levelov do konca datadisku :)
@S4TW (09.06.2023 13:02): No já k tomu přistupuji tak, že po dohrání jsou titulky a to je konec hry. Pokud něco pak nějak zvrátili dodatečně, tak mě to vlastně už jakoby nezajímá :-)
@Ringo (09.06.2023 12:55): jako třeba v DQ XI to dost otáčí celý příběh a jeho vyznění a vlastně mě docela štve, že tohle dají jako potitlkovou část, tam bych si představoval jen nějaký pomrkávací bonus a ne tohle... a pravda, že na toho extra bosse i tu jsem musel grindit jako fest, ale naštěstí se to dalo celkem snadno obejít...
@S4TW (09.06.2023 12:51): Popravdě, málokdy. Myslím, že jsem v pár Dragon questech do toho šel, ale myslím, že u šestky jsem to zrovna vynechal, přišlo mi to jako zbytečné natahováníí už tak dlouhé hry. Nic nového mi to nedávalo. Šlo prostě jen o to asi dalších 40 hodin grindovat, abys měl sílu na toho bosse po titulcích.
@Ringo (09.06.2023 11:22): no a u jRPG máš často potitulkový kontent, který často obsahuje ještě x hodin hraní a často skrývá true ending, ani v tomto případě nehraješ? :)
@Longin (09.06.2023 11:13): já s SS žádnej problém nemám a nijak hardcore mi nepřijde. Dvakrát jsem před X lety dohrál originál a jednou EE verzi. Já jsem starej :)
Jen tu, asi každej z nás má jiné názor na to co je zábavnej gameplay, co znamená hrát hru, design map, "zlehcovani her" a tak podobně. Ale to je v pořádku. Každej to prostě máme jinak.
Jen tu, asi každej z nás má jiné názor na to co je zábavnej gameplay, co znamená hrát hru, design map, "zlehcovani her" a tak podobně. Ale to je v pořádku. Každej to prostě máme jinak.
@S4TW (09.06.2023 10:16): Tak naštěstí na achivementy jsem naprosto imunní, stejně tak jako na Newgame+, DLC, či datadisky. Sice to skoupím, abych to jako komplet vlastnil, ale většinou nehraji. Hra pro mě končí tím, že dojedu základ, příběh a vidím titulky. Samozřejmě během hraní samotného šmejdím v každém koutě hry a kompletista jsem třeba jen v tom, že musím šlápnout na každičký dungeon čtvereček, ale že mi třeba uteče nějaký questík, či bonus předmět, o kterém bych se jen tak stejně nedozvěděl, to mě netrápí. U japončíkáren jsem dokonce rezignoval na vnitřní povinnost porazit každého nepovinného bonusového bosse. Když to nejde, nechám jej být.
@S4TW (09.06.2023 10:16): Tak hlavně dříve nebyl internet a jediný zdroj případných záseků bylo poslat dotaz do Score nebo počkat si na návod. :D
Dneska průměrný člověk je rozptylován z několika zdrojů a zahlcen vlnou možností.
@Cobot (09.06.2023 09:09): SS je hardcore hra. Pokud tě hardcore hry iritují, tak nejsou pro tebe.
Dneska průměrný člověk je rozptylován z několika zdrojů a zahlcen vlnou možností.
@Cobot (09.06.2023 09:09): SS je hardcore hra. Pokud tě hardcore hry iritují, tak nejsou pro tebe.