Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@veselykralicek (06.08.2024 14:49): Jde.. vyleveluješ. ;)

Pokud přeijen chceš blokovat, doporučuji tento štít
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Brass+Shield

Měl bys na něj narazit docela brzo a má fyzický blok 100%, tzn. blokování běžných útoků ti nebere HP. Já to s ním tehdy myslím i dohrál. Zpětně bych sice štíty fakt nedoporučoval, ale tak zkus sám co ti nejvíc vyhovuje.

Kde nejvíc umíráš? Dochází ti stamina? Je těžké vypořádat se se štíty nepřátel? Psi?
@SilentWolf (06.08.2024 08:27): Zbraně jdou vylepšovat už u kovadliny v Church of Elleh (ten kostel, kde sedí Kalé), ne? Jenom tedy ne moc (myslím, že do +3) a už si nepamatuju, jestli jenom regular nebo i unique.

@veselykralicek (06.08.2024 01:42): To je normální, že hodně umíráš, to se časem poddá - alespoň mně přišlo, že má ER velmi pohodovou learning curve, jakmile se ti to trochu dostane do ruky, měly by začít chcípat víc mobky než ty.
@veselykralicek (06.08.2024 00:54): Tak runy si po smrti můžeš zase zaběhnout sebrat a o nic jiného smrtí nepřicházíš. Jestli tě to točí, tak si prostě hlídej, kolik máš do dalšího levelu a pravidelně si leveluj u sites of grace. Ono se po odpočinku teda všechno (s výjimkou těch bossů a minibossů) zase respawnuje, ale to jsou jenom další runy - a spousta věcí se dá proběhnout, zejména, jestli už máš Torrenta (koně).
@veselykralicek (06.08.2024 00:27): Hra stojí na respawne, keď umrieš tak všetko okrem bossov a minibossov sa vždy respawne. Keď sa teleportneš niekam, tak všetko okrem bossov a minibossov sa respawne. :)

Ono je to jednoduché, kúzlenie je podmienené vždy nejakou vlastnosťou ako faith, intellect, arcane. Keď v nej máš body, tak vieš kúzliť. Každé kúzlo má tak ako aj zbrane bodové požiadavky na to, aby si ho mohol používať.
@SilentWolf (05.08.2024 22:29): to asi neřeším, prostě zkusím a uvidím. Ještě nevím, jak budu hrát, vlastně ani nevím, jak hra funguje. Spíš vím, že nechci hrát kouzelníka ani zloděje. Takže vybírám z Samuraj / Vagabund / Hrdina.

Koukal jsem se na jeden rozbor postav a tam právě říkali, že třeba Hrdina neumí vůbec kouzlit, tak jsem myslel, že každá postava má v podstatě nějakou svoji specializaci, než že je v podstatě jedno, za koho hraju.

https://youtu.be/wHLVjfBaEbM?si=xFtlRITDspS2yaE4

Teď čtu, kolikrát to má každej z Vás rozehraný.. Ve hře není respawn? Co zabiju, je mrtvé?
[neexistující příspěvek]: Ono dokonca ak v hlavnom meste zabiješ najprv Morgota, tak logicky Margit už v Stormveil Castle nebude.
@Tulareanus (05.08.2024 23:03):  V tom případě máš pravdu. Taky jsem na první průchod tu cestu do Liurnie   náhodou našel, než jsem ho dokázal porazit, ale vyloženě ho přeskočit mě nenapadlo, respektive by mě vůbec nenapadlo, že   to není nutné k progressu . Stejně tak jako mě nenapadlo se na začátku   otočit a jít směrem až úplně dolů ke Castle Morne.
@Marci (05.08.2024 22:42): Ako je prvá finger reader crone pri Stormveili, tak sa dá ten boss úplne obísť a pokračovať do Lurnie. Môjmu bratovi sa to napr. stalo. A ku Godrickovi sa dá dostať dokonca neskôr bez toho, aby človek zabíjal Margita, tým, že sa dostane do hlavného mesta. Samozrejme, že väčšina ľudí to nebude obchádzať, ale Fromsoft zamýšľali, že človek by mal prejsť celý Limgrave vrátane weeping peninsula, než pôjde do Stormveil Castle. Každopádne aj mne sa stalo, že som šiel do Stormveilu podlevelovaný a bez upgradnutej zbrane a dával ho tak. :D
@SilentWolf (05.08.2024 22:29): On totiž Magritt nemal byť ani prvý, len sme sa viacerí rozbehli nesprávnym smerom, než sme vyčistili celý Limgrave. Reálne prvý väčší boss má byť pre hráča Leonine Misbegotten a ten je fakt úplne ľahký oproti nemu. :D
@veselykralicek (05.08.2024 18:21): samuraj má VELMI použitelnou katanu. Vedle s ním nešlápneš. Imho ideální začátek.

Popřemýšlej jestli se chceš oddat učení úskoků nebo blokovat štítem. Já byl až donedávna zapřísáhlý štítař ale ona mobilita s obouruč katanou dělá divy. Teď si při druhém hraní připadám jako stroj na zabíjení.

Pokud nebudeš používat speciální útok zbraně. Alokuj si lahvičky ať máš jednu léčivou navíc. Pak s nimi šoupej dle potřeby.

S každým kecej vícekrát, sekej to zdí které působí podezřele a nejez žlutý sníh.. pokud si zapneš online funkce sice budeš čelit infantilnimu humoru ale nezůstane ti nic skryto. Nevím zda doporučit nebo ne..

Btw první větší boss je asi nejtěžší první boss co doposud v sérii byl. Klidně na něj 30h kašli a toulej se světem.
@veselykralicek (05.08.2024 21:43): Tak ešte jeden tip - na toho zlatého rytiera krátko po začiatku ani nechoď. On je tam skôr na naučenie hráča, že nie všetko, čo vidíš, musíš ísť hneď zabiť, ale dá sa v pohode obísť a vrátiť neskôr. :)
@BUMTARATA (05.08.2024 18:48): +1
@veselykralicek (05.08.2024 18:21): Akurát by som k tomu Wretchovi ešte doplnil, že ak je toto tvoja prvá soulsovka, tak už z princípu by som ho neodporúčal, lebo vlastne začneš bez všetkého (čo sa síce dá rýchlo nájsť, ale musíš vedieť kde). A inak oproti klasickým RPG, tu na tom, akú si počiatočnú postavu vyberieš takmer vôbec nezáleží. Aj zo Samuraia vieš ľahko urobiť kúzelníka alebo bojovníka v ťažkom brnení.
Omlouvám se za debilní dotaz začátečníka, ale právě jsem ve výběru postav - opravdu to neznám a tyhle From Software hry nehraju, tak mě prosím nehejtěte. Líbí se mi Samuraj, ale říkám si, pokud každá postava začíná na jiném levelu, není lepší si vzít toho Mizeru? Sice je nejslabší, ale zároveň na levelu 1, tak až se dostane na level 9, se kterým Samuraj začíná, tak bude teoreticky mnohem lepší, ne? Pokud se mu budou s každým level-upem zlepšovat staty. Nebo to v téhle hře funguje jinak?
Já jsem až zaskočen jak se mi najednou otevírá nový svět když nemusím mít ten štít a mohu volně využívat ty weapon arts. Ten ze základní katany prostě sežere tak 1/4hp vedlejších bossů. Že já vůl se těch štítů tak držel.
@mazar1234 (13.07.2024 20:27): Ale moja pointa je v niečom inom. Oproti pomalej Dark Souls jednotke a povedzme rýchlej, ale inej Dark Souls 2, sú štíty od Dark Souls 3 vlastne menej použiteľné = vyžadujú paradoxne viac námahy, než keby si využil mnohé iné spôsoby boja. Od DS 3 sa ti oveľa viac vypláca byť agresívny, kľudne aj "tanky", aby si schytal a prežil pár zásahov pri tom. No a Elden Ring je úplne iný príbeh. Ten ti odpustí najviac chýb zo všetkého od Fromu (s výnimkou bossov ako Malenia) a tu nejde o to, že to máš hrať na nejaký Sekiro build, kde to, čo píšeš dáva relatívny zmysel. Ale používanie Ash of War/weapon artov, Spirit Summonov, buffov je jednoduchšie a efektívnejšie než ten štít. Ale v podstate aj tie kotúle sú pomerne rýchle so "štedrou" nesmrteľnosťou vo framoch, ale nemusí to stavať okolo nich. V neprospech štítov inak hovorí aj to, že bossovia už majú dlhšie kombá, než ti urobia opening, čiže ti vedia rýchlejšie minúť staminu, ak by si len blokoval a neuhýbal alebo ich nestaggeroval protiútokmi.
@Tulareanus (13.07.2024 20:11): No vidíš, možno v tom je lepšia "Modularita", ja naopak štíty preferujem (milujem), napríklad určite by som nechcel aby išli tým "reflex by second" combatom to by som si už nikdy nikdy nekúpil, ibaže by tam dali nejaký "Senior mode" a to som bol zamlada celkom OK v CS ale teraz už fakt nie a to je "medicínsko-vedecky dokázaké", ergo koľko 45 ročných vyhráva turnaje v CS? no žiadny, aj keď v 20 mali zlato.
@SilentWolf (13.07.2024 19:30): Mne mimo Dark Souls jednotky prišiel štít ako zbytočnosť, ktorá pridáva len na váhe a kazí staminu a sťažuje hru. Od dvojky a aj v Elden Ringu je už pohyb natoľko rýchly, že je to zbytočné. Maximálne používať štít na regeneráciu staminy ako pasívny "amulet" na chrbáte.
@SilentWolf (13.07.2024 19:30): Ja som so štítom hral v Demon's Souls, Dark Souls 1 (pri trojke si nie som teraz istý), ale Bloodborne ma to odnaučil a odvtedy som so štítom už nehral :D. Fakt som si úplne odvykol a vlastne pri DLC Elden Ringu som si musel pripomenúť, že "aha, veď vlastne existujú aj štíty"... čo mi pomohlo pri porážke posledného bossa.

Inak ale asi súhlasím, že je jednoduchšie hrať bez štítu, hoci sa to na prvý pohľad nemusí javiť.
Tak teda jako zapřísáhlému štítaři mi to nepřijde nijak těžší s obouruč katanou. Když mám štít, řeším imho více staminu, protože jakékoliv vyblokování mi ji skoro celou vezme. Zatímco dual wield odměňuje agresivitu a tak častěji dávám stagger. Uskočit mi také přijde jednodušší než tu ránu vyblokovat a pak se další sekundy snažit přežít s nulovou staminou. Také víc buffuju zbraně a ten weapon art základní katany je mňamózní.

Snad to půjde jako po másle i nadále. Je těžké se odnaučit to blokování, ale docela to vlastně jde.
Zdravím, mate niekto cestinu v Elden ringu? ja som si hu nainstaloval ale aj ked hu spustim tak mi nefunguje.. Ak by ste mi vedeli niekto poradit budem velmi rad...
Dobry den, da se nejak nainstalovat cestina do Elden Ring na cracklou (stazena pres torrent) verzi 1 10? Diky predem za tipy.
@Tulareanus (30.03.2024 19:21):  @ Tulareanus   (30.03.2024 19:21) : Tiež to tak nejako mám. Open world nemusí byť vždy a všade rovnaký. Vlastne ešte pred ER som si myslel, že mi to sadne viac. Ale možno som si to pokazil aj tými prehnanými očakávaniami. Plus jo, na mňa ten open world v tomto konkrétnom prípade moc nefungoval. Som v každom prípade zvedavý, čo FromSoft plánuje ďalej... Či to bude opäť open world, alebo niečo menšie. Založit Reagovat
@Avathar (30.03.2024 19:00): Tak ja nemám len jednu jedinú preferenciu na open world. Ale beriem to tak, že chcem hrať x rôznych štýlov a toto je jeden z nich. Iný štýl, ktorý ma tiež veľmi baví hrať je Witcher 3/RDR 2, kde to má zmysel pre detail a je to viac o konkrétnych scénach, ale to sú výrazne príbehovejšie hry. Inými slovami, mám rád oboje a som rád, že oboje existuje a nie len jedno.

@Mendoza (30.03.2024 19:14): To som bol tiež milo prekvapený, že s takou efektívnou a rýchlou vecou prišli práve From Software, ktorých hry trpeli častokrát na to, že o ui/ux v tej firme ako keby nik nepočul. :D
FS se tady hlavne povedla v ow nova mechanika a to instantni kun. To prepinani v prubehu boje je za me hodne navykovy.
@Tulareanus (30.03.2024 15:13):  @ Tulareanus   (30.03.2024 15:13) : Jasné, ono chápem, že ten svet mnohým hráčom sadol (nadšené ohlasy a predaje hovoria jasne), akurát ja možno preferujem trochu inú koncepciu open worldu. Súhlasím s tými questami, to ma trochu štve na všetkých FromSoft hrách. Aj v Dark Souls/Bloodborne sa mi stalo, že som nejaký quest splnil len čírou náhodou, prípadne za pomoci návodu. V prípade open worldu je podľa mňa nezriedka úplne nemožné questy splniť, takže som sa o to ani príliš nesnažil (s pár výnimkami, kedy pomohol návod) :D.
Já ještě ER dohráno nemám (chybí mi asi 20 achievement bossů), ale mám v něm už skoro 200 hodin, právě proto, že mě baví to tam prolézat. Prostředí tím, jak vypadá, něco říká, to je ostatně obecně věc, co mě přitáhla k soulsovkám. Takže za mě je ten open world povedený.
Tedy, design questů je místy vyloženě trolling, kdy někomu něco přinesete, on řekne "dík" a až poté, co na něj hráč ZNOVU klikne řekne "ty jsi pořád tady... jo, odměna, tady máš tretku, díkčau" a teprve takhle se questová linie posune. Na druhou stranu, mně nevadí si proběhnout questy někde na fextra a pak se řídit návodem podle toho, co z čeho chci vytáhnout, takže je mi tohle FS designérské WTF spíš jedno.
@martinelk (30.03.2024 10:32): Bavil, hlavně při prvním hraní (ale u her mám rád prozkoumávání a kompletování, což určitě neplatí pro každého). DS3 je jiný styl hry. Času jsem v obou hrách strávil zhruba stejně, ale DS3 jsem samozřejmě dohrál vícekrát. Na druhou stranu, ES je pro speedruny docela dobře koncipovaný -1) setup (sebrat všechny potřebné komponenty pro build a run) 2) run samotný.

Za mě určitě dobrá koncepce (ES myslím) - jsem rád, že se nelíbí/nesedne všem. A doufám, že tam FROM vyzkoušel hodně konceptů, které bude moci rozvést v dalších hrách.

Ad questy -tohle je pro mě nejlepší prvek hry.

Co se mě týče, tak by se mi líbilo rozšíření/hra založená na navazujících dungeonech - asi 3 v ES, které byly zajímavě koncipované (kdy se nenápadně měnila struktura a šlo o trochu prostorovou hádanku) - spolu s principem omezeného počtu životů (resp. Estus náplní) a smrt = restart.
@Avathar (30.03.2024 12:26): @martinelk (30.03.2024 11:34): Tak Vám doplním odpoveď hráča, ktorému sa to páčilo. Na jednej strane súhlasím, že takzvané legacy dungeony (napr. ten Stormveil Castle) sú stále to najlepšie z Elden RIngu, čo ukazuje, že From vie oveľa lepšie robiť uzavretý dizajn než open world. Na druhej strane tie scenérie s tým audiovizuálom ma neskutočne bavilo objavovať v tom najstaršom slova zmysle, že naozaj len objavujem ako vyzerá krajina a akí nepriatelia sa tam nachádzajú, určite mi tam prišli niektoré oblasti aj vyslovene slabšie - hlavne snežné časti, ale bavil som sa takým tým, ako som spomínal, úplne základným objavovaním. No a druhá vec je, že mám veľmi rád soulsovský combat a boss fighty, takže ja som bol rád skoro za každého bossa a to, že tí vedľajší sa opakovalo, mi aj lorovo dávalo zmysel, že keď to boli nejaké strážcovia a podobne, tak neexistuje len jeden. A paradoxne v Dark souls trilógii som si viackrát povedal, že nejaký boss fight sa mi páčil a dal by som si ho znovu bez toho, aby som opakoval celú hru. Prípadne, že som si párkrát povedal, že proti takému bossovi by som si rád zahral neskôr v hre, kde je silnejší a nepadne do 30 sekúnd.

Samozrejme mať normálne questy pre ľudí a nie kryptické poslíčkovanie, by bolo super a tieto bezdôvodne nonsense questliny, ktoré musí hráč stále googliť, sú pre mňa asi najväčšou výtkou voči hre. A to si vezmite, že než to patchli, tak NPC nemali vôbec značky na world mape, kde sa nachádzajp, to bolo peklo v tom veľkom svete. :D Patchli to, keď som bol asi v polke hry.
@martinelk (30.03.2024 11:34): Sám som zvedavý, ako to budú koncipovať nabudúce. Osobne by som ale asi prijal návrat k zovretejšiemu svetu. Alebo ak urobiť open world, tak ho urobiť iným štýlom a nie štýlom, že vezmeme princípy Dark Souls a len to hodíme do open worldu...

Elden Ring ma inak bavil, nemal som problém ho dohrať, ale bohato mi na to stačilo tých cca 80 hodín. Výraznejšie som sa začal nudiť až ku koncu, pretože toho už na mňa bolo too much... Vôbec si neviem predstaviť, že by som v tom svete mal (ako niektorí) tráviť stovky hodín...
@Avathar (30.03.2024 10:48): Souhlasím na 100%. Tady jsou ty kobky jen pro to, aby se hráč dostatečně nagrindil a pokračoval do dalšího legacy dungeonu. Díky tomu se cítím jak osel kterému před čumákem houpají mrkví. :-D Nejvíc se bojím že díky úspěchu téhle hry si vývojáři řeknou že to vlastně udělali dobře a další hra bude stejná.
@martinelk (30.03.2024 10:32): Ak mám pravdu povedať, mňa ten open world nijako neoslnil. Aby open world fungoval, tak podľa mňa by mal zahŕňať rôznorodé aktivity (viď. napríklad RDR 2), ktoré sa v ňom dajú vykonávať. Jednak dodávajú životnosť a hlavne hráča bavia, takže v ňom môže stráviť mnoho hodín vedľajšími aktivitami, nepohnúť sa v príbehu, ale stále tráviť čas zaujímavo.

Čo je ale tu? Všade je to rovnaké. Zabiť nepriateľov, bossa, a tak stále dokola. Áno, svet je pekne urobený a rozsiahly, ale podľa mňa je v zásade pustý a mŕtvy. Fakt sa v ňom nedá robiť nič iné, než mlátiť nepriateľov (pričom nepriatelia tvorcia odhadom 95 % populácie tohto sveta). Preto teda vôbec nerozumiem niektorým hráčom, ktorí sú z toho sveta takí odvarení.
Dotaz na lidi co to dohrály. Fakt vás bavil ten otevřený svět? Mně příjde naprosto otřesný a nezajímavý. Nemám vůbec pocit že hraju soulovku, nemá to ten tah na branku. Teď jsem dodělal  Stormveil Castle a konečně jsem měl pocit že hraju soulovku, mělo to správnou atmosféru a hlavně jsem se bavil. No ale teď mě to zase vyprdlo do toho open worldu v Liurnii a fakt uvažuju že to po 30 hodinách zabalím. Jezdím po otevřeném světě ( kde je i dost hluchých míst, kde není lautr nic ), zabíjím náhodné skupinky nepřátel ( vlastně nezabíjím protože mě to už nebaví, tak je jen projíždím ) a hledám další dungeon, katakomby nebo ruiny.

První 2-3 dungeony a katakomby byly docela ok ale teď už je to jen oser. Ta recyklace minibossů mě taky dost štve. První setkání s Night Cavalry bylo fajn, druhé už moc ne. Měli se na celý open world vykašlat a udělat DS4, jasně lidi by frflali ale aspoň by to bylo zábavné. A aspoň by se mohli zaměřit na opravování letitých bugů a chyb.

Btw nesliboval Mijazaki v nějakém rozhovoru před vydáním že prej svět už nebude tak mrtvý a nepřátelský jako v DS? V DS to dává smysl a ani mi to nevadilo, ale tady bych fakt ocenil nějakou vesničku nebo městečko, které je aspoň neutrální ( Roundtable Hold neberu to je spíš mini hub ).
@BUMTARATA (22.02.2024 12:06): Bude to pěkná příležitost dát si to na čisto od začátku aby člověk do toho pekla datadisku neskočil po dvou letech pauzy :)
Mimochodem cenovka za dlc je 950 korun cca . Pro ty co nemají ani základní hru tak i s dlc za 1900, což je výhodné jelikož samotný Elden Ring stojí 1400.
Ovšem jelikož ve stejny den bude vycházet i SMT V Vengeance tak bude mít přednost :)


Jinak Elden Ring prodal 23m kopii. Což je sice fakt hodně ale čekal jsem ze to bude víc po tom neskutečným rozjezdu když to vyšlo.
Takže…

Mijazaki k tomu říká, že jde o jejich největší DLC so far, plochou to má bejt větší jak Limgrave, obsahově ale ještě víc nahuštěnější, přes deset novejch boss fightů, obtížnost by měla odpovídat obtížnosti ke konci hry s tím, že tam bude boss na úrovni Malenie, třesu se.