Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (29.06.2024 09:00): Jinač podle toho co jsem četl v různých příspěvcích viz. například zde , PC verze měla prý vždy ty módy odemknuté (?). Takže to GoG asi nijak neupravoval (byť je divné, že to napsali do popisu, jako kdyby to bylo nějaké specifikum jejich verze). Stejně tak se PC vs PS verze má lišit tím, že v PC verzi není automatické zaměřování nepřátel.

Stejné je to i u prvního dílu, kde PC verze (takže i GoG) naopak vychází z japonské verze, čili na rozdíl od UK/US konzolových verzí tu má automatické zaměřování a 3 Ink ribbony při sebrání místo dvou (vlastně stejné je to i v remaku). A Jill při prvním hraní nepotřebuje žádné Ink ribbony (přímo v JP verzi je dokonce označená jako "Easy" a Chris jako "Hard" mód).
Což mě teda docela překvapilo, ale on originál je celkově o dost jednodušší a benevolentnější i než remake (žádní Crimson headi, více nábojů, hlavní postava vydrží více zásahů). Chris je v originálu tedy o něco obtížnější (více nepřátel, čili mnohem méně zdrojů), v remaku takový rozdíl mezi Chrisem a Jill není (počty nepřátel mají totožné a Chris může časem najít vážně hafo munice do jiných zbraní + častějšími headshoty leccos ušetří).


A hrál jsem teď kousek té dvojky a je to tedy nehorázně chytlavé :), vlastně ani nevím, proč mě Resident Evil série tak dlouho míjela, teprve někdy cca 2 roky zpátky jsem poprvé hrál remake jedničky a rázem se z toho stal můj oblíbený, nově objevený "subžánr" :). Tedy dvojku jsem tehdy v době vydání chvíli zkoušel, nicméně kvůli nedostatku herních zkušeností jsem se nedostal ani na třetí obrazovku :p, navíc jsem to hrál jako střílečku, což byla samozřejmě taky blbost :).
Jinak chybějící auto aim v GoG verzi dvojky vlastně ani nijak nevadí, spíš možná naopak- beztak i když máte zamířeno kousek vedle, zombie zasáhnete, takže nějaké precizní štelování potřeba není, jen zkrátka při zmáčknutí aimu se hl. postava automaticky nenasměruje směrem k nepříteli.
@Isair (29.06.2024 16:37): To jsou speciální scénáře, kdy 4th Survivor je v podstatě "Hunk" - kratičký scénář s omezenými předměty a bez ukládání, kdy se musíš evakuovat (v Remaku to taky bylo, jestli jsi ho hrál) a Tofu je... WTF variace, kdy hraješ za kostku tofu, více hp ale pouze nůž. Není to IMO nic zásadního, jen mi to přijde škoda, protože odemykání těch módů byla docela dobrá motivace. Chápu to asi spíš jako pobídku pro veterány, aby si je mohli zahrát rovnou.
@Hitsuran (29.06.2024 07:31): Těžko říct, REbirth a grafické mody jsou založené na Sourcenext verzi, a na GoG je/bude údajně použitá ta originální PC verze :(

Těžko soudit, třeba se najde nějaký kreativní modder. Záleží asi taky, jaké úpravy na GoGu provedli.

Jinak se těším hlavně na RE2, ale tedy "Our version of the game keeps all the original content intact" a "4th Survivor and Tofu modes enabled from the very beginning." by zasloužilo menší proplesknutí .-) Protože když už se chlubím purismem, tak to mám dodržet.
@Isair (26.06.2024 20:22): Hej, ripper medzitým pridal link na trojku k trojke, ktorú mi nechcelo nájsť, neviem prečo.

Inak zakúpil som ich aj ja, i keď ich nejako skoro hrať neplánujem a radšej by som si zahral tie remaky a tento release mi dáva nádej, že by sa aj ostatné diely + remaky mohli objaviť na GOGu.

PS: Na Silent Hill a Dino Crisis sa už ľudia v release threade pýtali :)
@Tarhiel (26.06.2024 11:06): Tak to je bomba neskutečná :), zrovna nedávno jsem si říkal, že bych si ty originály strašně rád někdy zahrál. Hlavně teda dvojku, kterou jsem chvíli hrál už kdysi. Tohle jsem fakt nečekal, vzhledem k tomu, že se na Steamu prodávají (a dost úspěšně) ty remaky (které ale taktéž vypadají skvěle a už je nějaký pátek vlastním, alespoň budu moct porovnávat :)).

Jinak trojka má profil zde , ne?

Sakra ten GoG vážně čas od času hodně příjemně překvapí. Teď ještě původní Silent Hilly a nebo třeba Dino Crisis :).
Já jsem si to rozehrál na telefonu, bez neomezených savu, prostě old school... A je to pecka
Tak jsem zkoušel remake, ale některé mechanismy jako omezený ukládání, oživující se nepřátelé a omezený inventář nedávám. To už radši PSX emulátor, kde můžu ukládat kde chci, ale stejně, nějak se tam ani neorientuju....v Silent Hill byl aspoň křížek na mapě, tady jsem omylem 3x za sebou vešel do stejných dveří....jsem už prostě máslo:(
@M.a.t.t. (05.08.2014 22:50): Ak som to správne pochopil, tak sa ti bude kamera posúvať hore a dole, aby ti ukázala miesta, ktoré sú orezané v širokuhlom rozlíšení. Ale aj tak si myslím, že je to len taká zbytočnosť.
@CJ (05.08.2014 22:40): Celkom nechápem, ako si mám tu skrolujúcu kameru predstaviť. Ideálne by to bolo tak ako v RE4-6. Ale inak som za túto správu rád, ten remake som hral tiež len chvíľu, ale pôsobil naozaj zaujímavo.
@CJ (05.08.2014 12:26): kdyby raději udělali remake dvojky a trojky, místo už remakované jedničky. ta scrollující kamera mi spíše jako takový fejk vtip, aby tam vůbec něco bylo...
@CJ (05.08.2014 12:26): Jen bych doplnil, že je to remake Gamecube verze, tedy "remake remake", ale jelikož Gamecube verze byla taky dobrá, tak by to mohlo dopadnout fajnově, těším se :)
@Garret (02.04.2013 09:57): Pěkně ty, mrknul jsem na YT, musím říct, že hodně věcí jsem ani nevěděl holt bude to asi věkem, kdy jsem to hrál, měl bych si dát opáčko. Crimson jsou fakt děs běs. A čumím jakou ta jednička měla atmosféru....
@ViRus (01.04.2013 22:22): tak už vím. ono se to musím použít na ty "mrtvé" zombie, jinak se z nich stanou Crimson Head - ještě větší svině. ale když hraješ rychle, tak to asi není potřeba :-)
@ViRus (01.04.2013 20:10): už jsem začal na normal s Jill. když to nepude, switchnu na easy a Chrise. ten pocit, kdy na zemi leží zásobník a já mám plný inventář a v něm zbraně bez nábojů a přesto ten zásobník nemůžu sebrat... ten je fakt k nezaplacení :-)
dohrál tady někdo ten remake na PC? jakou obtížnost doporučujete? četl jsem vcelku hodně reakcí, že je těžší než původní hra na PSX a že je lepší hrát na easy. nerad bych dopadl jako u RE3...
Tohle je primárně DSková hra, ale emulovat jde taky, třeba Nintenda NES, Segu a někde na španělským fóru v hloubi internetu jsem četl o nějaké prachmizerné verzi DosBoxu na počátku vývoje pro DS. A samozřejmě podporuje další "romky" svých předchůdců Advance, Color..
hellhouse99: Švagr to DSko XL má taky, to tam je přes nějaký emu nebo to je primárně na DSko, s tím stylusem by to nemuselo být špatné.
Deesko Xl má dost velký display. Původní DS je oproti němu trpajzlík. Dokonce i ozvučení je skvělý. Takový malý zázrak do kapsy :) Jinak na PS One jsem hrál také, leč nedohrál. Třeba se mi povede teď. Ta DS verze je naprosto stejná, jak graficky tak hratelností. Jen se snaží využít ten dotykový displej, takže v některých lokacích, když otevřu dveře tak se přepne ovládání na dotykáč a já ty zombíky mlátím stylusem, což je dobrý oživení.
hellhouse99: A to to máš docela na malé obrazovce, já to hrál na tu dobu na staré barevné oravě s externími bednami a byl jsem zalepený až za ušima.
Hada si nevybavuju, zatím potkávám zombíky, vrány a pesany hopkající zavřenými okny do místnosti. Jak já nesnáším zombíky co se válí po zemi, nejeví známky života, koukám po okolí a v tu ránu mě chytí za nohu. To jsem na židli vyskočil tak metr vysoko :)
Tak k verzi pro PC jsem se nikdy nedostal. Poprvé spatřen na PlayStationu a byl to neskutečný zážitek. Výtečné reprosoustavy, potemnělý pokojík. Nejvíc mě utkvěly ty vrzající dveře ve hře, člověk vstupoval a nevěděl co ho za nimi čeká. Horor jak má být! Teď se oddávám verzi na DSi XL a je skoro stejná jako u PS One.
Tak už som to rozbehol. Ale kým som našiel funkčný ROM, som sa dosť natrápil.
To som nastavoval ako prvé. Skúšal som aj jeden program s ktorým to malo ísť, ale nič. Asi skúsim to ePSX.
Máš u všech .exe souborů nastavenou kompatibilitu a rozlišení na 640x480?
Nespustí to je ten problém, to mi robí aj druhý a tretí diel. Len čierna obrazovka.
Také bych preferoval hrát v ePSX.

A jinak se ti hra spustí? Mě napříkald dvojka nešla ukládat než pomohlo jedno řešení.