@
Dunemaster (28.11.2023 17:08): Nevím, jestli je zajímavý. Napsal jsem to česko-anglicky, jak jsem vlastní poznámky kombinoval s různými články a diskuzemi (a koukám, že těch bodů je jen 23).
1. full 3D (nikoli např. iso)
2. "experience" (zahrnuje zlepšování postavy prostřednictvím skill tree místo klasického basic stats & classes - bez ohledu na to, jestli existuje samotné levelování postavy)
3. basic stats vedoucí ke hraní za různé „classes“ (STR/INT/DEX ..., nikoli pouze např. HP)
4. "experience" musejí být cíleně "utraceny" hráčem, postava neleveluje automaticky
5. "experience" se současně používají jako herní měna
6. exploration leads to loot/equipment
7. stamina used for combat and other actions like running
8. metodical combat based on reading enemy patterns
9. lock-on
10. dodge with i-frames
11. block / parry
12. one huge map instead of missions (influence of metroidvanias)
13. shortcuts
14. „bonfires“ which respawns most of enemies
15. penalty for death
16. death run
17. „estus“
18. higher then average difficulty – debatable
19. difficult bosses – debatable
20. ng+
21. equipment with weight impact on player
22. item customization
23. enviromental storytelling (lore via items / maps instead of cutscenes)
Nemá vliv
a. multi-player
b. backstab
c. plays mostly solo (no permanent „party“)
d. one automatic save instead of manual saving or several different saves