Já si pořád říkal, nečekej další Jedi Outcast / Jedi Academy, nebude to ono. Ale že mě to nebude bavit takhle moc, to mě teda překvapilo.
O hře jsem si nic moc nezjišťoval, z lehkého proběhnutí gameplay videí se mi líbila a negativní ohlasy jsem ignoroval. Že se tam hodně leze a skáče? No a? To se v JO/JA dělá taky, to mi vadit určitě nebude!
No, zase jsem v rámci Herní výzvy šlápl vedle. Nikdy jsem nehrál žádného Tomb Raidera nebo soulsovku a po dohrání Fallen Order už vím, že to zkrátka nejsou hry pro mě.
Fallen Order jsem rozehrál někdy loni a začátek mě docela nadchnul, jak byl atmosférický. Fakt, vizuálně je to paráda a už úvodní tutoriálová planeta se mi hrozně moc líbila. Pak jsem se dostal na Bogano a byl jsem ještě nadšenější, jak to krásně vypadalo. Po troše bloudění jsem nakonec dorazil k tajemnému trezoru, cestou zpět na loď jsem odbočil ze známé cesty naskenovat si obřího ještěra a… ztratil jsem se a nedokázal najít cestu zpátky.
Nekecám, prostě mi to nešlo, jelikož mapa sice ukazuje přístupné oblasti, ale zrovna na Boganu je plná cestování sjížděním po laně a vyznat se co kam vede a kam můžete a nemůžete je opravdu umění. Nepomohly mi ani walkthroughy na internetech, tak jsem si řekl, že zkusím nainstalovat mod na rychlé cestování. Jeho instalace byla solidní opruz, ale fungoval pak krásně. Posléze jsem měl za to, že mi hru rozbil (při načtení pozice se hra sekla), což nebyla pravda. Stejné záseky se mi děly i teď (bez modu). Pomohlo opětovné spuštění hry (někdy to bylo potřeba i 3x za sebou). Čím to bylo doteď netuším.
To mě docela otrávilo, takže jsem hru odložil a vrátil se k ní až letos. Začátek mě opět dostal a tu blbost se skenováním obřího ještěra už jsem neudělal a poslušně se vrátil hned na loď. Doufal jsem, že další planety budou trochu přehlednější a z hlediska gameplaye záživnější. Bohužel jsem se mýlil.
Ano, v JO/JA se taky hodně skáče, ale proboha, tam to skákání FUNGUJE. Navíc vám 2. a 3. stupeň skákání dává docela slušné možnosti co do variability skoků – můžete tak dělat efektivní skoky, otočky, běhání po stěnách a přemety ála Matrix.
Tady? Tady můžete leda tak udělat směšný „dvojvýskok“ a běhat po zdi můžete jen tam, kde vám to autoři dovolí. Hra vás pevně drží za ruku, takže když autoři chtějí, abyste někam vylezli, jinak než lezením se tam nedostatene. Což je podle mě hrozná škoda. Ani v soubojích skákání nevyužijete, můžete akorát tak lehce poodskočit nebo udělat kotoul. A opravdu by mě zajímalo, kdo dostal ten úžasný nápad, že pro kotoul musíte 2x zmáčknout tlačítko pro odskok. Idiotsky to při soubojích zdržuje.
Když jsem u těch soubojů, tak mě z celé hry bavily nejvíc, ale nikdy mi do krve úplně nepřešly. Nevím čím to, ale zkrátka mi přišly hrozně kostrbaté a konzolovité. Když se nepřátelů sešlo víc, kvůli trochu nepřehledné kameře na obrazovce vypukl mírný chaos. Opět se nevyhnu srovnání s JO/JA, kde bylo nepřátel mnohonásobně víc a ani na těžkou obtížnost jsem s nimi neměl větší problémy (většinou). Samozřejmě ale může být na vině i mé neumětelství, to taky úplně nevylučuju. A taky je mi záhadou, proč nemůžu mít žádnou další zbraň mimo světelného meče. Sniperka nebo granáty by se občas opravdu hodily.
Nerad zním jako přeskakující deska, ale i princip boje se světelným mečem má JO/JA lepší. Tři styly, které lze měnit pomocí prostředního myšítka, kombinované s kotouly nebo skoky… tady světelný meč nebyl úplně špatný, ale přišlo mi, že typů seků a komb mohlo být mnohem víc. Taky mě pobavilo, že jsem hned po Boganu náhodou zamířil na Dathomir, kde jsem zase bloudil a kde si Cal v jeskyni jenom tak, z ničeho nic, sestrojil světelnou tyč. Heh.
Co by to bylo za Hvězdné války bez schopností pomocí Síly? Naneštěstí se ani tady autoři moc nepředvedli. Odstrčení, přitažení, zpomalení, hození meče… a to je jako všechno? Kde je třeba mind trick? Kde je škrcení, blesky, ochrana před zraněním/Silou… ? Právě i nedostatek schopností a nepříliš rozvětvený strom dalších dovedností mi souboje časem znechutily v unylou nudu. I když je pravda, že třeba začátek Kashyyyku (AT-AT) a úprk před Devátou sestrou byl docela adrenalinový. K tomu je ještě potřeba přičíst fakt, že body Síly se nedoplňují automaticky, nýbrž útočením (což není zrovna jedijské, ale budiž). Takže jste pak v jejím použití zbytečně limitováni.
Příběh mě taky zrovna nenadchl, asi kvůli nepříliš sympatickým postavám. Nevýrazný Cal, trochu divný Greez a Cere, která mi pokaždé, když se objevila ve filmečku, dala vzpomenout na vousatý vtip „Babičko, proč máš tak velké oči?“ – „Protože mám zácpu, děvenko.“
No a nakonec nepříliš využitá Merrin, která se k vám přidá z důvodu, který jsem vůbec nepochopil a navíc po přidání ke Calovi zapomněla vypnout své oživlé nightsisters, protože jinak si nedovedu vysvětlit, proč na mě posléze dále útočily. Darth Vader jako správný badass na konci mě ale potěšil.
Kolem a kolem je Fallen Order asi fajn mix Tomb Raidera a Elden ring, pokud tyhle hry máte rádi. Mě ale očividně nesedl, takže druhý díl si nechám ujít, byť už prý má aspoň ten fast travel… hru jsem v rámci Herní výzvy dohrál ve španělském dabingu, chtěl jsem si oprášit své velmi omezené znalosti ze střední školy. A překvapivě to (i s pomocí Duolinga) docela pomohlo!
Herní výzva - Ztraceno v překladu (SC)
O hře jsem si nic moc nezjišťoval, z lehkého proběhnutí gameplay videí se mi líbila a negativní ohlasy jsem ignoroval. Že se tam hodně leze a skáče? No a? To se v JO/JA dělá taky, to mi vadit určitě nebude!
No, zase jsem v rámci Herní výzvy šlápl vedle. Nikdy jsem nehrál žádného Tomb Raidera nebo soulsovku a po dohrání Fallen Order už vím, že to zkrátka nejsou hry pro mě.
Fallen Order jsem rozehrál někdy loni a začátek mě docela nadchnul, jak byl atmosférický. Fakt, vizuálně je to paráda a už úvodní tutoriálová planeta se mi hrozně moc líbila. Pak jsem se dostal na Bogano a byl jsem ještě nadšenější, jak to krásně vypadalo. Po troše bloudění jsem nakonec dorazil k tajemnému trezoru, cestou zpět na loď jsem odbočil ze známé cesty naskenovat si obřího ještěra a… ztratil jsem se a nedokázal najít cestu zpátky.
Nekecám, prostě mi to nešlo, jelikož mapa sice ukazuje přístupné oblasti, ale zrovna na Boganu je plná cestování sjížděním po laně a vyznat se co kam vede a kam můžete a nemůžete je opravdu umění. Nepomohly mi ani walkthroughy na internetech, tak jsem si řekl, že zkusím nainstalovat mod na rychlé cestování. Jeho instalace byla solidní opruz, ale fungoval pak krásně. Posléze jsem měl za to, že mi hru rozbil (při načtení pozice se hra sekla), což nebyla pravda. Stejné záseky se mi děly i teď (bez modu). Pomohlo opětovné spuštění hry (někdy to bylo potřeba i 3x za sebou). Čím to bylo doteď netuším.
To mě docela otrávilo, takže jsem hru odložil a vrátil se k ní až letos. Začátek mě opět dostal a tu blbost se skenováním obřího ještěra už jsem neudělal a poslušně se vrátil hned na loď. Doufal jsem, že další planety budou trochu přehlednější a z hlediska gameplaye záživnější. Bohužel jsem se mýlil.
Ano, v JO/JA se taky hodně skáče, ale proboha, tam to skákání FUNGUJE. Navíc vám 2. a 3. stupeň skákání dává docela slušné možnosti co do variability skoků – můžete tak dělat efektivní skoky, otočky, běhání po stěnách a přemety ála Matrix.
Tady? Tady můžete leda tak udělat směšný „dvojvýskok“ a běhat po zdi můžete jen tam, kde vám to autoři dovolí. Hra vás pevně drží za ruku, takže když autoři chtějí, abyste někam vylezli, jinak než lezením se tam nedostatene. Což je podle mě hrozná škoda. Ani v soubojích skákání nevyužijete, můžete akorát tak lehce poodskočit nebo udělat kotoul. A opravdu by mě zajímalo, kdo dostal ten úžasný nápad, že pro kotoul musíte 2x zmáčknout tlačítko pro odskok. Idiotsky to při soubojích zdržuje.
Když jsem u těch soubojů, tak mě z celé hry bavily nejvíc, ale nikdy mi do krve úplně nepřešly. Nevím čím to, ale zkrátka mi přišly hrozně kostrbaté a konzolovité. Když se nepřátelů sešlo víc, kvůli trochu nepřehledné kameře na obrazovce vypukl mírný chaos. Opět se nevyhnu srovnání s JO/JA, kde bylo nepřátel mnohonásobně víc a ani na těžkou obtížnost jsem s nimi neměl větší problémy (většinou). Samozřejmě ale může být na vině i mé neumětelství, to taky úplně nevylučuju. A taky je mi záhadou, proč nemůžu mít žádnou další zbraň mimo světelného meče. Sniperka nebo granáty by se občas opravdu hodily.
Nerad zním jako přeskakující deska, ale i princip boje se světelným mečem má JO/JA lepší. Tři styly, které lze měnit pomocí prostředního myšítka, kombinované s kotouly nebo skoky… tady světelný meč nebyl úplně špatný, ale přišlo mi, že typů seků a komb mohlo být mnohem víc. Taky mě pobavilo, že jsem hned po Boganu náhodou zamířil na Dathomir, kde jsem zase bloudil a kde si Cal v jeskyni jenom tak, z ničeho nic, sestrojil světelnou tyč. Heh.
Co by to bylo za Hvězdné války bez schopností pomocí Síly? Naneštěstí se ani tady autoři moc nepředvedli. Odstrčení, přitažení, zpomalení, hození meče… a to je jako všechno? Kde je třeba mind trick? Kde je škrcení, blesky, ochrana před zraněním/Silou… ? Právě i nedostatek schopností a nepříliš rozvětvený strom dalších dovedností mi souboje časem znechutily v unylou nudu. I když je pravda, že třeba začátek Kashyyyku (AT-AT) a úprk před Devátou sestrou byl docela adrenalinový. K tomu je ještě potřeba přičíst fakt, že body Síly se nedoplňují automaticky, nýbrž útočením (což není zrovna jedijské, ale budiž). Takže jste pak v jejím použití zbytečně limitováni.
Příběh mě taky zrovna nenadchl, asi kvůli nepříliš sympatickým postavám. Nevýrazný Cal, trochu divný Greez a Cere, která mi pokaždé, když se objevila ve filmečku, dala vzpomenout na vousatý vtip „Babičko, proč máš tak velké oči?“ – „Protože mám zácpu, děvenko.“
No a nakonec nepříliš využitá Merrin, která se k vám přidá z důvodu, který jsem vůbec nepochopil a navíc po přidání ke Calovi zapomněla vypnout své oživlé nightsisters, protože jinak si nedovedu vysvětlit, proč na mě posléze dále útočily. Darth Vader jako správný badass na konci mě ale potěšil.
Kolem a kolem je Fallen Order asi fajn mix Tomb Raidera a Elden ring, pokud tyhle hry máte rádi. Mě ale očividně nesedl, takže druhý díl si nechám ujít, byť už prý má aspoň ten fast travel… hru jsem v rámci Herní výzvy dohrál ve španělském dabingu, chtěl jsem si oprášit své velmi omezené znalosti ze střední školy. A překvapivě to (i s pomocí Duolinga) docela pomohlo!
Herní výzva - Ztraceno v překladu (SC)
Pro: Pěkné prostředí, některé lokace a scény jsou atmosférické
Proti: Přehršel skákání a lezení, nepřehledná mapa, nemožnost rychlého cestování, málo schopností Síly, relativně chudý strom dovedností, kvůli tomu časem nudné a repetitivní souboje, průzkum lokací „odměněný“ kosmetickými zbytečnostmi