Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@BUMTARATA (24.08.2024 14:16): Nemyslím si, že by to ve finanční zprávě nazvali úspěšný release s tím, že pracují na nových projektech, kdyby MS nebyli spokojeni a řešilo se zavření.

Navic po zavření Tango údajně dostalo Hellblade 3 zelenou.

Otazka co je průser. To studio je malé, dělalo na tom 80 lidí jen. Jeslti si to na GP první měsíc zahrálo mega hráčů, tak to MS může stačit. Na Steamu to má už přes 4k recenzí, zas taková hrůza to s těmi prodeji asi nebude když připočteš Xbox.
@Fritol (24.08.2024 12:43): „Úspěšnej“ release ještě neznamená finančně „úspěšnej“, všichni tak nějak tušíme, že to byl průser. Spíš čekám, kdy je zavřou. Jinak ten report je za minulej rok.
@Paul (30.05.2024 19:37): No, docela zklamání. S tou recenzí v PC Gameru se dá bohužel souhlasit, koncept se vůbec nepovedlo realizovat, narativně je to prázdné a naivní a design včetně mechanik je tak přiblble vykleštěnej, že to možná ještě rozvedu v komentáři. Ke konci mě také neskutečně vysírala ta stupidní choreografie. Na druhou stranu to má své velmi světlé momenty a vícero momentů atmosférických, takže jak říkáš, v Game Pussy ideální.
Nejrealističtější šutry ve videohře. Škoda že je to jen fotogrametrií naskenovanej a nanitem rozhejbanej model. Žádná fyzika či interaktivita here. Jinak za mě opravdu výrazně slabší hra než jednička, víceméně souhlasím s touto recenzí. Ale vzhledem k přítomnosti v gamepassu to i tak doporučím vyzkoušet, špatné to není a zjevně to spoustě lidem sedlo víc.
@SilentWolf (30.05.2024 13:51): Hele nejde to až tak do hloubky nějakých pořádných klaustrofobických strachů, klouže to dost po povrchu a nevytěžuje to takové téma ani zdaleka na maximum, ale něco z toho tam je, prostě stísněné a zužující se jeskynní prostory. Ovšem po chvíli se to vždy zase prostorově otevře a hráče to skutečně nepodusí, což je škoda. Přímo si to říkalo o nějakou zběsilou klikačku při stahování hrudního koše a bolestné protahování se.

Jinak to video hustý. :-)
@Longin (30.05.2024 11:15): řekl bych že asi jo, interakce je tu minimum, puzzly primitivní, combat taky. Ale jedničku už si zas tak nepamatuju abych mohl dělat kvalifikovaný srovnání.

@SilentWolf (30.05.2024 13:51): na mě to ani zdaleka tak nezapůsobilo, ale určitě doporučuju zkusit, zvlášť když je to v tom gamepassu.
@Adieu (30.05.2024 10:43): tak to si budu muset asi zahrát. Otevřel jsem to tvé video, nějak jsem ho v rychlosti proklikal (v rámci sekund), usoudil že nezájem a vypl to. Zřejmě i proto že jsem podobný(možná stejný) příběh slyšel na nějakém českém YT kanále.
Teď na mě ale díky tomu vyskočilo jiné video a to už jsem nevím proč nechal běžet a teda.. nemyslel jsem si že mám klaustrofobii ale na tohle se nezvládám dívat.
https://www.youtube.com/watch?v=QHJIO0YC8rE
Takže asi.. mám? Proto mě zajímá ta pasáž o které píšeš. A asi si to tedy nakonec zahraju.
Já s hodnocením pravděpodobně nebudu tak štědrej jako u jedničky. Jo, audiovizuál je 10/10 a první tři kapitoly mě to i navzdory takřka neexistujícímu gameplayi bavilo, ale ta čtvrtá bylo něco tak uspávacího...já nevyžaduju aby hry byly fun, ale měly by být engaging a to se tady těžce nepovedlo. Puzzly jsou spíš výsměch, souboje jsou ultra primitivní a co zbývá? Kromě vizuálu a skvělýho zasazení příběh, a ten taky zatím moc nechytil za srdce. Ale stále mám před sebou jednu a půl kapitoly, tak uvidíme kam mě to zavede.
Trochu se stydím, že to hraju v tom Game Passu (ještě první předplatné, takže za necelých 30 Kč XD). Dle mě příšerně naivní chyba v něm hru pustit, tohle přece jen není z hlediska production value Pentiment. Chtěl bych někdy vidět podobnou hru bez těch přitroublejch lineárních cestiček a hádanek, jen horrorovej atmosférickej blend hack 'n' slash a stealthu. Takhle mi přijde, jako by se mlely proti sobě dva principy, jeden sugestivní, druhej naopak hráči neustále připomínající koleje lineárního zážitku. Ale ten audiovizuální design to fakt drží fascinující, jako kdyby před očima oživla nějaká špičková tetování a Heilung jsou tematicky dokonalou volbou.
@Fritol (26.05.2024 05:56): Mluvím o tom, že přicházíš o týmovou synergii v případě, že se jedná o dobrej tým, kterej umí udělat dobrou hru a umí udělat TU hru. Ne každej tým, i když v něm jsou schopní jednotlivci, umí udělat dobrou hru a jen jeden tým umí udělat TU hru. Rozpadem studia nebo odchodem/obměnou klíčových lidí o tohle přicházíš. Mě by ani tolik nemrzelo, že tým, kterej udělal Hi-Fi Rush, by už nikdy neudělal Hi-Fi Rush (jako tebe), ale to, že už nikdy neudělá nic, mě mrzí hodně.
@BUMTARATA (25.05.2024 23:07): Hru neudělali zakladatele a zakladatelé taky neudělají nové studio a novou hru sami. V případě, že by je zrušili a oni zakládali nové studio, tak kde myslíš, že by hledali zaměstnance jako první?

Na rušení studií je nejhorší to, že přicházíme o značky, které mohly pokračovat, třeba Hi-Fi Rush. Nikoliv to, že lidé přijdou o práci. Lidi přicházejí a odcházejí, tým co dělal Enslaved už pravděpodobně měl minimum stejných lidí jako tým, který dělal později Hellblade. A šlo to.

Herní trh stále roste, ti lidi se uchytí jinde. U zrušených Arkane téměř okamžitě hledal lidi Levine do Ghost Story. Navíc ne vždy zrušení studia znamená i propuštění zaměstnanců. Jsem si jistý, že velká část lidi se prostě jen přesunuje jinam v rámci XGS. Jako Jo, je blbý, když někdo vypadne z příjmů, ale to už je problém spíš Ameriky, v Evropě to zvládnout jde než si člověk najde novou práci.

Ostatně i zdejší Bůh Vávra o tom několikrát mluvil, jak je těžké najít kvalitní lidi. Až bude herni trh stagnovat, tak to můžeme považovat za tragédii.
@Fritol (25.05.2024 21:56): Hru neudělali zakladatelé (třeba takovej Antoniades už tam ani není), ale tým lidí, kteří žádný prachy z akvizice nemaj a jen sotva se daj dohromady, když je zavřou. Takže ztráta by to byla úměrná tomu, jak moc si ceníš jejich her. Vezmi si Tango. Jasně, že Johanas si najde práci v byznysu, když bude chtít, ale už nebude mít ten tým, kterej udělal Hi-Fi Rush. O to jsme prostě přišli.
@Jack_Dark (25.05.2024 21:29): No, Ninja Theory už jednou zrušeno bylo a zakladatelé si založili nové studio. I kdyby se to stalo, tak se asi neztratí. Nemyslím si, že Hellblade značka potřebuje pokračovat, takže by ani o nic nepřišli moc. Osobně bych byl i raději, kdyby nevznikla ani dvojka a dělali zas něco jiného.

Takže za mě whatever, peněz mají asi dost, díky MS je nemuseli ani utrácet za tvorbu her teď par let… navíc jsou mladí, ti by s tvorbou her nepřestali a po úspěchu Hellblade jim novou hru zaplatí kde kdo teď… uvidíme.
@Fritol (25.05.2024 14:17):  Potom jak si pochvalovali Hi-Fi Rush a že to bylo úspěšné v Game passu, pochybuji i kdyby to tam mělo úspěch, tak ta hrozba že je zaříznou je veliká.

Nepřál bych jim to a rád bych se mýlil ale ukáže čas. Protože prodejně kdy ten první týden je klíčový zatím vypadá mizerně.
@Jack_Dark (25.05.2024 12:16): Otázka jak moc jim stoupají předplatitelé. Milion lidi už to hádám zkusilo.

Na konci minulého roku měli 33M, růst by to mělo nejen kvůli Hellblade letos. Nebýt GP, tak to na Steamu dá vyšší peak než jednička, to je jisté.

No jsem zvědavý zda se pochlubi čísly až vyjde letošní CoD, které má startovat na na GP. Tipuju že to bude narvane mikrotransakcemi jak nikdy aby toho využili. :D

Ale na tu showcase za dva týdny se těším, kor pokud ty X360 a JRPG rumory budou pravdivé.
Aby je do konce roku Microsoft nerozpustil, ten jejich Day one pass to bude zabiják studií.
Ti zdejší vikingové jako kdyby vypadli z Jáklova Jana Žižky, asi stejný motorkářský gang.
Mám v tom hodinu a půl a dojmy dobrý. Prostě pokračování jedničky. Audiovizuál 10/10. Hratelnost walking simová s přísměsí soubojů. Je potřeba mít správně nastavený očekávání.
@SilentWolf (23.05.2024 16:04): To je taky dobrá otázka. NT pořád patří mezi menší studia, takže strategie nalít drtivou většinu prostředků do technické stránky a prezentace a vykašlat se na všechno ostatní, mi tu přijde obzvlášť (sebe)vražedná.
No mě by zajímalo, co na tom tak dlouho dělali. Když to vlastně gameplay moc nemá a je to 6h hra.
Sice těžko můžu hodnotit, pokud si hru sám nezahraju, ale ty negativní ohlasy jsou docela varovné a přesvědčivé a to ani neřeším krátkou herní dobu.

https://steamcommunity.com/profiles/76561199466790604/recommended/2461850/
"But the ending seriously left me at a loss for words because of how empty it is. Within about five minutes, Senua recognizes and resolves an entire conflict with herself that is not foreshadowed in any way, culminating in a cutscene so incoherent that it feels like it belongs in a different game. A game that has about double the runtime to actually flesh out the themes and character arc the game suddenly decides it wants to have."

Zatím teda s případným zahráním počkám na komentáře zdejších uživatelů, jejichž úsudku věřím (a taky na nižší cenu).

Nic proti tomu, když se někdo nechá unést grafikou a popíše o tom pět odstavců, ale úplně od takového člověka nebudu očekávat fundovanou kritiku příběhu (netvrdím, že takoví lidé nejsou, ale určitě to nebudou všichni ti coping fanboys ze Steamu etc.). Krom toho už první díl mi v tomto ohledu přišel po výborném Enslaved slabší. S hratelností vlastně to samé.

Velká škoda.
@Blaiddtom (22.05.2024 09:24): Tak oni už ani jiní, než Sony fanatici nejsou. Ještě teda PC Master Race je žumpa, možná i větší než Sony. Ale Xbox si nikdo pro exkluzivity nekupuje už dvě generace, tak vesměs neřeší a Nintendo fans jsou jiný svět.

Mě teda nejvíc bavily komentáře když Sony začalo portovat hry na PC. Někteří kvůli tomu snad vyhodili svůj playstation. Hráči jsou děsní drama queens. :D
@Strady (21.05.2024 20:36): Já tedy nejsem s to pochopit, že se najdou tací, kteří to začnou rázem srovnávat s RDR2, Horizonem, God of War. Každá hra není přece pro každého, ale tady se z nějakého důvodu vyrojilo spoustu lidí, kteří tuto skutečnost z nějakého důvodu neberou v potaz...

A hned poté se pod recenzí Playing Kafka objevila stížnost, že mobilní hra dostala 8/10, tak já už vážně nevím.

Každopádně je fakt, že tahle recenze fakt koule neměla, jak někdo psal, no. Co se dá dělat... :))
Hm, vlastně bude i na gamepassu. To abych konečně dohrál jedničku (snad mi zase u ní neodejdou paměti :D). I když z ní mám zatím smíšené pocity.

@Brasikona (21.05.2024 20:08): Ta diskuze pod recenzí, to je něco :D
Jsem nečekala, že svým hodnocením popudím tolik lidí... :))

Ne, vážně. Hra byla skvělá. Není pro každého, ale kdo odehrál jedničku, jděte do toho. Je to famózní zážitek.
@Fritol (21.05.2024 19:09): tyhle opožděný peaky jsou spíš u dlouhejch her, v pátek už to bude mít první vlna dohraný a imho to o moc vejš nepůjde. I když bych se rád mýlil. Já to každopádně rozjedu po Sušimě, už je to nainstalovaný a sluchadla připravený :)
Pár dní zpátky jsem četl jak Microsoft zazdil marketing, embargo je podezřelé a bude to průser a že je hra na Steamu 160. v top sellerech, takže to už předem propadlo a podobné blbosti a vida, na Steamu 2. top seller, přičemž líp je na tom jen právě vydaná Tsushima a co si budem, to má obrovský mainstream potenciál oproti Hellblade, 81 meta a na Steamu to sice ještě nepeaklo jedničku, ale to bude tím, že je úterý. V pátek to tam padne stopro dle pomalu vzrůstajících čísel.

Zas zbytečné apokalyptické scénáře... Na 8h hru za 50€ slušné, řekl bych.