@Tarhiel (16.04.2025 04:05): Těžko říct. Ale hraje se to (a vypadá) fakt o dost líp.
Diskuze
@Say (15.04.2025 22:49): Toto vypadá byť skvelá QoL fičúrka - zaujímalo by ma, či by nechceli aspoň niečo z tých módov, čo si postol, pridiať oficiálne do hry.
https://www.gibberlings3.net/forums/topic/35838-ui-bubbs-spell-menu-v51/ - asi nejlepší mod pro EE hry, který šetří mraky času při sesílání kouzel
@Say (31.03.2025 10:48): vidíš to, třeba já to měl přesně naopak. A portréty v BG 2 mi přišly vyloženě krásný.
V IWD sei líbil jeden a pak jsem to musel přebírat, abych vůbec vybral.:-D
V IWD sei líbil jeden a pak jsem to musel přebírat, abych vůbec vybral.:-D
Portréty v BG se mi nikdy moc nelíbily, oproti těm z IwD. Tak je zkouším přemalovat (mix Ai a digitální kresby), budu rád ze feedback.
@Say (28.03.2025 11:17): Možno to odzrkadľuje kvalitu hry, že sa niekto zaoberá vôbec tým modovaním, nie je to práve ten "Zlatý Punc 999,99 GOLD" toho, že tá hra je naozaj taká kvalitná - viď. "Remake System Shocku", že proste a skrátka (Deus EX MODY) tá hra je tak vymakane superná?
@Jab (28.03.2025 10:57): BG 1 EE jsem párkrát dohrál, s dvojkou mám potíž. Nejvíc mě tam zajímá Hexxat a její quest. Ale to asi s Keldornem nepůjde.
@Tulareanus (28.03.2025 13:01): Tak jasne, že ten model je kritizovateľný z milión a jedna smerov, nevystihuje komplexnosť realmorálky a morálnych diliem, a sám by som ho vôbec nepoužíval, ale je to proste jeden zo zažitých modelov a príde mi občas zábavné (a aj plodné, keď človek si je vedomý tých limitov) rozmýšľať v jeho intenciách.
(A v tom zmysle mi tam Kim sedí čisto preto, že je to zároveň genuinely good person, a zároveň človek, čo je úprimne "veriaci" Moralista a ide z veľmi dobrých dôvodov by the book.)
(A v tom zmysle mi tam Kim sedí čisto preto, že je to zároveň genuinely good person, a zároveň človek, čo je úprimne "veriaci" Moralista a ide z veľmi dobrých dôvodov by the book.)
@Flowerpot (28.03.2025 12:49): Mne prišiel Kim Kitsuragi viac neutral good, ale práve pár dní dozadu som rozmýšľal práve nad tým, ako sú tie alignmenty v D&D a spol. hrách zväzujúce v priveľmi primitívnych rovinách v kontraste s reálnou filozofiou morálky a aj to, že zaujímavejšie, logickejšie a prirodzenejšie mi príde, keď sa tá morálka postavy tvaruje počas hry, než že je definovaná (a zväzujúca vopred) a vytvára tak až parodické klišé. Inými slovami, príde mi to herne ako koncept vytvorený ľuďmi, ktorí vlastne nemajú takmer žiadne sociologické/filozofické/politologické znalosti. Pretože ak by boli, tak to neznamená, že aj hráč musí byť príslušne vzdelaný, ale, že tá postava je vo výsledku napísaná uveriteľnejšie a aj laik hráč to pocíti podvedome, lebo interaguje počas život s ľuďmi a skladá si tak asociácie v chovaní. Preto v tomto bol napr. cool Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords hoci nevravím, že v každej postave. No a osobne sa mi páči v príbehoch, keď nejaká postava vlastne nejakým rozhodnutím pochybí a ide mimo svojho alignmentu, pretože stále máme v sebe iracionálno a vyhrotené emócie alebo ak je niečo osobné, tak vie ovplyvniť veľa rozhodnutí.
@Jab (28.03.2025 12:37): Jj, tam som pochopil, že je rozdiel tej mechanickej a tej naratívnej roviny: údajne Angel (ktorého mám v pláne) je príbehovo fakt skvelá lawful good cesta, ako má byť.
Rozmýšľam, čo sú v klasických cRPG fakt vynikajúco spravené lawful good postavy (bez ohľadu, či mechanicky používajú tú os.) Jako Ember je úplne quintessence DOBRA, ale tá je technicky neutral good. Jako admirál Hackett z ME je poctivo lawful good, ale takým nudným spôsobom. Takže all in all ma fakt napadá jedine... Kim Kitsuragi. :D
Rozmýšľam, čo sú v klasických cRPG fakt vynikajúco spravené lawful good postavy (bez ohľadu, či mechanicky používajú tú os.) Jako Ember je úplne quintessence DOBRA, ale tá je technicky neutral good. Jako admirál Hackett z ME je poctivo lawful good, ale takým nudným spôsobom. Takže all in all ma fakt napadá jedine... Kim Kitsuragi. :D
@Flowerpot (28.03.2025 11:27): Jo. A neuměli to ani ve Pathfinder: Wrath of the Righteous, ale tam to bylo částečně i oddělením těch možností lawful od good. Každopádně Keldorn je kolem Viconie a Jansena opravdu moc podivný. Teď jak jsem jej ale měl v Trademeetu tuším, tak tam taky byla dosti wtf reakce. A jednu i v dialogu s Jaheirou. Ale to už jsem videl dříve.
@Flowerpot (28.03.2025 11:27): Mě přijde kouzelné, jak DnD kategorizuje morálku charakterů.
Nemylel jsem UI. Třeba NPC mody do IE her znamená psaní a nějakou základní znalost posloupnosti dialogů a skriptů. Kdežto napsat nové dialogy a příběhy do 3D hry vyžaduje herce, animátory, 3D, programování... Tedy pokud máš kvalitní mod pro IE hru, prakticky nepoznáš rozdíl (nejsou třeba nové dialogy Keldorna práce Beamdogu?), kdežto nový obsah od modderů v moderních hrách je většinou technický cringe.
Nemylel jsem UI. Třeba NPC mody do IE her znamená psaní a nějakou základní znalost posloupnosti dialogů a skriptů. Kdežto napsat nové dialogy a příběhy do 3D hry vyžaduje herce, animátory, 3D, programování... Tedy pokud máš kvalitní mod pro IE hru, prakticky nepoznáš rozdíl (nejsou třeba nové dialogy Keldorna práce Beamdogu?), kdežto nový obsah od modderů v moderních hrách je většinou technický cringe.
@Jab (28.03.2025 10:57): " Docela mě překvapil Keldorn, kterého jsem teď nabral brzy a v některých lokacích tak měl dialogy, které jsem dříve neviděl. Překvapil tedy nemile. Ale už dříve jsem si pamatoval, jak se s pozice milého zasloužilého dědečka dostane na úroveň starého zlostného netolerantního dědka."
Ježiš, to je môj dlhodobý pet peeve, jak proste nevedeli vtedy (a občas ani dnes) absolútne písať lawful good postavy, resp. absolútne nechápali to presvedčenie. Nie, lawful good nie je "vidím drowku, tak ju zabijem", to je definícia rasistického lawful evil; lawful good je "aj keď môžeme prepadnúť evil drowku, o ktorej vieme, že spáchala strašné zločiny, tak nespáchame assasination, ale zajmeme ju a ak ju aj máme popraviť, tak až po náležitom spravodlivom procese."
Ako úplný archetyp lawful good postavy je v popkultúre agent Cooper z Twin Peaks, tam by sa mali inšpirovať naprieč žánrami, ako fakt láskavá a DOBRÁ postava, ktorá má pevný morálny kód, vyzerá. V tejto scéne, keď sa ho snaží zbaliť Audrey a on ju odmietne, je tá "lawful goodness" articulated in a nutshell, napríklad.
"Audrey, you are a high school girl. I'm an agent of the FBI." "So do you want me to leave or what?" "What I want and what I need are two different things, Audrey. When a man joins the Bureau, he takes an oath to uphold certain values. Values that he sworn to live by. This is wrong, Audrey, we both know it." "But don't you like me?" "I like you very much. You're beautiful, intelligent, desirable, you're everything that a man wants in his life. But what you need right now, more than anything else, is a friend. Someone who'll listen." "Friends, huh?" "Now I'm gonna down and get us two malts and some fries downstairs. Then I want you to tell me all your troubles." "That could take all night." "Well, night is young. Yeah, I'm gonna get the food and you're gonna get dressed."
https://www.youtube.com/watch?v=rY1awxagnoI
@Say (28.03.2025 11:17): Počkať, jak to myslíš, zrovna BG3 má moddinovú scénu veľmi živú a implementovanú už do samotnej hry. (Jako niektoré veci ako NPCčka kvôli produkcií - dabingu a tak - moc ladne nepôjdú, ale úprava UI a tak, toho je samozrejme kopu.)
Ježiš, to je môj dlhodobý pet peeve, jak proste nevedeli vtedy (a občas ani dnes) absolútne písať lawful good postavy, resp. absolútne nechápali to presvedčenie. Nie, lawful good nie je "vidím drowku, tak ju zabijem", to je definícia rasistického lawful evil; lawful good je "aj keď môžeme prepadnúť evil drowku, o ktorej vieme, že spáchala strašné zločiny, tak nespáchame assasination, ale zajmeme ju a ak ju aj máme popraviť, tak až po náležitom spravodlivom procese."
Ako úplný archetyp lawful good postavy je v popkultúre agent Cooper z Twin Peaks, tam by sa mali inšpirovať naprieč žánrami, ako fakt láskavá a DOBRÁ postava, ktorá má pevný morálny kód, vyzerá. V tejto scéne, keď sa ho snaží zbaliť Audrey a on ju odmietne, je tá "lawful goodness" articulated in a nutshell, napríklad.
"Audrey, you are a high school girl. I'm an agent of the FBI." "So do you want me to leave or what?" "What I want and what I need are two different things, Audrey. When a man joins the Bureau, he takes an oath to uphold certain values. Values that he sworn to live by. This is wrong, Audrey, we both know it." "But don't you like me?" "I like you very much. You're beautiful, intelligent, desirable, you're everything that a man wants in his life. But what you need right now, more than anything else, is a friend. Someone who'll listen." "Friends, huh?" "Now I'm gonna down and get us two malts and some fries downstairs. Then I want you to tell me all your troubles." "That could take all night." "Well, night is young. Yeah, I'm gonna get the food and you're gonna get dressed."
https://www.youtube.com/watch?v=rY1awxagnoI
@Say (28.03.2025 11:17): Počkať, jak to myslíš, zrovna BG3 má moddinovú scénu veľmi živú a implementovanú už do samotnej hry. (Jako niektoré veci ako NPCčka kvôli produkcií - dabingu a tak - moc ladne nepôjdú, ale úprava UI a tak, toho je samozrejme kopu.)
@Jab (28.03.2025 09:25): Je to lehce upravené UI z Baldur's Gate: Siege of Dragonspear.
Já si čím dál víc uvědomuju, jak je ten jednoduchý 2D izometrický pohled a sprite animace kouzelná ve své jednoduchosti a nechává hráči představivost co se týče postav i samotného dění. A taky je to jednodušší na moddig, což dokazují dodnes vyvíjené a aktualizované mody, které rozhodně nejsou primitivní.
Pořád mi ale přijde Icewind Dale, díky Justin Sweet. výtvarně povedenější.
Třeba BG3 zřejmě nikdy nebude mít mody na úrovni základní hry už třeba jenom kvůli mocupu.
@Tarhiel (28.03.2025 01:29): Sorry, dialog. U některých postav je i portrét.
Já si čím dál víc uvědomuju, jak je ten jednoduchý 2D izometrický pohled a sprite animace kouzelná ve své jednoduchosti a nechává hráči představivost co se týče postav i samotného dění. A taky je to jednodušší na moddig, což dokazují dodnes vyvíjené a aktualizované mody, které rozhodně nejsou primitivní.
Pořád mi ale přijde Icewind Dale, díky Justin Sweet. výtvarně povedenější.
Třeba BG3 zřejmě nikdy nebude mít mody na úrovni základní hry už třeba jenom kvůli mocupu.
@Tarhiel (28.03.2025 01:29): Sorry, dialog. U některých postav je i portrét.
Btw po letech jsem zase BG2 rozehrál. Po nedavných moderních RPG ovládání ze začátku celkem bolelo. Stále jsem zkoušel přesunovat pohled wasd klávesami.
Jakmile ale to přešlo, tak je BG2 bez debat nadále fantastické RPG. Questy, variabilita lokací, skládání družiny, celkem ukecaní parťáci... Docela mě překvapil Keldorn, kterého jsem teď nabral brzy a v některých lokacích tak měl dialogy, které jsem dříve neviděl. Překvapil tedy nemile. Ale už dříve jsem si pamatoval, jak se s pozice milého zasloužilého dědečka dostane na úroveň starého zlostného netolerantního dědka. Ale tak... Bude zajímavé jej zase po čase mít v partě (jiného složení) až do konce.
Také jsem potkal Neeru a byť jsem ji v partě nechtěl... To je prostě esence afektované krávy. Já ji nebral (což byla hned nepříjemná), protože si pamatuji, jak špatná je ta její quest line. A jak si svou veledůležitostí uzme příběh charname pro sebe a ještě je pasivně agresivní, když je někde během toho odmítnuta. I ten její portrét, který její povaze odpovídá, už je mi odporný. A ten ječák, který navíc někdo před lety nahrál na nokii a ještě ani nesladil se zbytkem zvuků ve hře...
Rasaad ale byl celkem ok. Taky do BG2 nepasoval z vícero důvodů a jeho quest měl bugy. Ale jako NPC mod by byl v pohodě. Celkově ale co Beamdog přidal stran NPC a questů je ZLO.
Jakmile ale to přešlo, tak je BG2 bez debat nadále fantastické RPG. Questy, variabilita lokací, skládání družiny, celkem ukecaní parťáci... Docela mě překvapil Keldorn, kterého jsem teď nabral brzy a v některých lokacích tak měl dialogy, které jsem dříve neviděl. Překvapil tedy nemile. Ale už dříve jsem si pamatoval, jak se s pozice milého zasloužilého dědečka dostane na úroveň starého zlostného netolerantního dědka. Ale tak... Bude zajímavé jej zase po čase mít v partě (jiného složení) až do konce.
Také jsem potkal Neeru a byť jsem ji v partě nechtěl... To je prostě esence afektované krávy. Já ji nebral (což byla hned nepříjemná), protože si pamatuji, jak špatná je ta její quest line. A jak si svou veledůležitostí uzme příběh charname pro sebe a ještě je pasivně agresivní, když je někde během toho odmítnuta. I ten její portrét, který její povaze odpovídá, už je mi odporný. A ten ječák, který navíc někdo před lety nahrál na nokii a ještě ani nesladil se zbytkem zvuků ve hře...
Rasaad ale byl celkem ok. Taky do BG2 nepasoval z vícero důvodů a jeho quest měl bugy. Ale jako NPC mod by byl v pohodě. Celkově ale co Beamdog přidal stran NPC a questů je ZLO.
@Say (28.03.2025 00:28): Hezké. Ale moc mi to nesedí k celkovému grafickému stylu hry.
@Say (28.03.2025 00:28): Vypadá to veľmi dobre :)
PS: Inak Dialog a Kniha Kouzel odkazujú na ten istý link, ale to je detail.
PS: Inak Dialog a Kniha Kouzel odkazujú na ten istý link, ale to je detail.
Kdo by to byl řekl, že po 27 letech od vydání se dá hrát BG1 + BG2 + datadisky dohromady v jednom engine s UI, které ani některé současné hry nezvládají. No dobře, UI je mod, Dragonspear UI++, který jsem si trochu upravil (fonty), ale i tak. Dobře se na to dívá a ještě lépe čte.
Záznam postavy
Inventář
Kniha kouzel
Dialog
S programem Losseless scaling je možné hrát na libovolné FPS bez zvýšeni rychlosti animací, což je taky fajn oproti 30 FPS, které hra jinak má.
Záznam postavy
Inventář
Kniha kouzel
Dialog
S programem Losseless scaling je možné hrát na libovolné FPS bez zvýšeni rychlosti animací, což je taky fajn oproti 30 FPS, které hra jinak má.
@Say (25.03.2025 21:38): Jasné. Je to na tobě.
Akorát mód nemá český překlad a u takového množství textu se mi nechce dohledávat kontext s deeplem. Zase tolik času nemám.
@Say (25.03.2025 19:40): S NPC modem pro jedničku naprostý souhlas s Jabem, nehrál bych bez něj - ve vanile ty postavy bantery nemají prakticky žádné, a ten mód je velmi dobře napsaný (aby ses nemýlil - on nepřidává nové postavy, ale dialogy těm existujícím)
Mě s ním v jedničce hrozně bavila kombinace Alory a Edwina.
Mě s ním v jedničce hrozně bavila kombinace Alory a Edwina.
@Say (25.03.2025 19:40): Nemá smysl hrát jedničku bez NPC modu imho. A není žádná nekompatibilita. Samozřejmě je to na tobě. Ale ten NPC mod je za mě zcela integrální součástí hry. Je to druhý nej NPC mod do IE her. První je Icewind Dale NPCs.
@Jab (25.03.2025 19:34): Díky. NPC mody jsem vynechal. Je to začarovaný kruh mezi kompatibilitou a kvalitou. A zdá se mi, že trilogie nabízí obsahu sama o sobě až až.
@Say (25.03.2025 18:55): Edwin, Haer'Dalis (redukuje otravnost Aerie), Imoen, Jaheira, Korgan, Mazzy, Valygar, Viconia a Yoshimo.
Z jedničky žádné. S NPC modem určitě Jaheira, Khalid, Xzar a Montaron. Pak to bude co dělala Kulyok. Tj. Alora, Branwen. A co dělal Hendryk. Tedy Eldoth, Kagain, Tiax.
Nejlepší bude jedničku hrát s partou Xzar, Montaron, Eldoth, Kagain, Tiax. To skoro garantuji super zážitek. :)
Z jedničky žádné. S NPC modem určitě Jaheira, Khalid, Xzar a Montaron. Pak to bude co dělala Kulyok. Tj. Alora, Branwen. A co dělal Hendryk. Tedy Eldoth, Kagain, Tiax.
Nejlepší bude jedničku hrát s partou Xzar, Montaron, Eldoth, Kagain, Tiax. To skoro garantuji super zážitek. :)
Které NPC považujete za dobře napsané? Bez ohledu na povolání, které si stejně upravím podle potřeby. Když už chci pojet celé EET, tak dotaz směřuje na NPC z BG1, BG2 a ToB.
Jade Empire bylo za zlý charakter hodně fajn, tam jsem přichystal družiníkům pořádný shocking a ještě si u toho kráčel jak na výletě.
@Jab (01.09.2024 18:29): Zergové ale nejsou zlé postavy :)
To je můj plán do daleké budoucnosti, zopakovat si svůj TOP10 RPG her a hrát to jako absolutní záporák, protože jsem taky vždycky za Dušína, někdy až skoro na sílu, ale prostě člověk ve valné většině ví, co udělat, aby působil jako klaďas...
Já to vždycky při dalších průchodech u her zkouším, začnu jako ultrazloun a postupem času je ze mě nakonec zase Dušín :D Prostě to nějak nejde. Ale u BGIII mě to zatím docela drží, tam to mají opravdu "pěkně" udělané.
@Jab (01.09.2024 18:29): Není, no, ale nějaké to zlo tam napáchat jde. Ale KotOR 2 to měl dost promakanější, vo tom žádná. Přesně, to se Zaalbarem bylo hodně drsný. Nebo třeba ve Fallout Ressurection vraždění dětí ve sklepě, uuugh.
@Vivaldi (01.09.2024 18:06): Je to docela jiný zážitek, právě i s těmi jinými postavami, kompletně jinou partou, aby se ti tam právě moc nehádali. (Herní) Život začíná na konci komfortní zóny! :)
@Vivaldi (01.09.2024 18:06): Je to docela jiný zážitek, právě i s těmi jinými postavami, kompletně jinou partou, aby se ti tam právě moc nehádali. (Herní) Život začíná na konci komfortní zóny! :)
@John Mirra (01.09.2024 16:55): Jojo. BG 2 na to ani není tedy tak stavěná. Byť tam ty zlé charaktery jsou. Ale Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords nebo Might and Magic VII: For Blood and Honor za zlé doporučuji (MaM VII tak hraji dokonce raději). A vlastně i třeba Dark Side linku za Sith Warriora v Star Wars: The Old Republic.
Podobně jako hra ze Zergy ve StarCraft nebo třeba Inferno v Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathi... Člověk si přijde zpočátku trochu nepatřičně. Malinko se to v něm láme. Ale je to jen hra a hrát za padouchy je prostě něco jiného.
Ale také tam mám limity. V prvním Star Wars: Knights of the Old Republic třeba donucení Zaalbara zavraždit Mission. Nebo týrání Vette (nikoliv náhodou má stejnou dabérku jako Mission) v Star Wars: The Old Republic... To mi dělalo vysloveně nedobře. Buď jsem loadoval, nebo pokud to nenabízelo jiný outcome, tak už jsem za Dark Side nehrál.
Podobně jako hra ze Zergy ve StarCraft nebo třeba Inferno v Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathi... Člověk si přijde zpočátku trochu nepatřičně. Malinko se to v něm láme. Ale je to jen hra a hrát za padouchy je prostě něco jiného.
Ale také tam mám limity. V prvním Star Wars: Knights of the Old Republic třeba donucení Zaalbara zavraždit Mission. Nebo týrání Vette (nikoliv náhodou má stejnou dabérku jako Mission) v Star Wars: The Old Republic... To mi dělalo vysloveně nedobře. Buď jsem loadoval, nebo pokud to nenabízelo jiný outcome, tak už jsem za Dark Side nehrál.
@John Mirra (01.09.2024 16:55): Možno to niekedy skúsim... aby som mal predsa len trochu iný zážitok z toho. Jediné čo ma len od toho odrádza je práve fakt, že s postavami ako Imoen alebo Minsc som bol vždy rád... a tak nejako som cítil to puto medzi nimi... a neviem či by súhlasili, keby sa správam takto. Minimálne o Minscovi viem, že by odišiel zo skupiny. Ako muselo by to byť kompletne iná partia... čo ale zase ponúka možnosť vidieť úplne iné debaty s inými postavami. Neviem... ale minimálne na zamyslenie to je. :)
@Vivaldi (01.09.2024 09:52): Já mám taky problém v RPG hrát za padoucha, ale párkrát jsem to zkusil, abych hru hrál trošku jinak... a byl to občas skvělý pocit, např. když jsem poprvé plnil úkoly pro Bodhi a vraždil ty arogantní Stínové zloděje :) Nebo když jsem v podvodním městě zapříčinil postupný zánik celého města, protože jsem zabil vůdce rebelů...
@John Mirra (01.09.2024 00:41): Ja som akosi nikdy nevedel ísť vyslovene zlou cestou. Možno by to bolo niekedy zaujímavé vyskúšať.
Každopádne môj tím bol zväčša asi takýto: Aerie/Jaheira/Minsc/Mazzy a Yoshimo, ktorého potom nahradila Imoen.
Každopádne môj tím bol zväčša asi takýto: Aerie/Jaheira/Minsc/Mazzy a Yoshimo, ktorého potom nahradila Imoen.
@Jab (01.09.2024 01:17): Těžko říct, obecně jsem později hodně kombinoval družinu a problém s nějakým bojem vždycky vyřešil load (hmm, možná tady vlastně pomůže ta změna pohlaví - minimálně je to další důvod, proč mít Minsca s Edwinem :)).
@7c (01.09.2024 01:10): To zas bude nějaký trik s uvězněním, flesh to stone či tak. :)
@Jab (01.09.2024 00:53): Myslím, že tomu jde předejít (nejsem si tedy 100% jistý) - když se vyhneš tomu spouštěcímu dialogu (hrál jsem tedy tyhle dva spolu jen jednou...).
@7c (01.09.2024 00:48): Edwin s Minscem se bez modů určitě pomlátí.
Jinak nej party banter za mě mají Valygar a Mazzy. Ten je opravdu roztomilý. :)
Jinak nej party banter za mě mají Valygar a Mazzy. Ten je opravdu roztomilý. :)
@Jab (01.09.2024 00:27): Edwin, Minsc, Jaheira, Korgan, Jan je asi nejlepší družina, škoda, že Mazzy už se sem bohužel nevejde (takže na plné docenění téhle skupinky postav jsou nutné další průchody (s různými obměnami družiníků) - v tomhle je IMO BG2 nejlepší - je dobré tady hrát mimo "comfort zone", protože některé postavy mohou mít pro hráče opravdu zajímavé interakce, které by do nich na první pohled neřekl :)
@Vivaldi (31.08.2024 23:36): Team Aerie!! :D
Když hraju za zlou partu, tak mám vždycky Edwina/Viconii/Korgana/Jana.
Když hraju za zlou partu, tak mám vždycky Edwina/Viconii/Korgana/Jana.
@Peach (31.08.2024 23:32): S Viconií se pomlátí. A hodně na hraně je s Janem. Je to jak s kým. Ale ten souboj s Viconií rozjede on.
Pro mě jinak nej NPC: Edwin, Haer'Dalis (redukuje otravnost Aerie), Imoen, Jaheira, Korgan, Mazzy, Valygar, Viconia a Yoshimo.
Pro mě jinak nej NPC: Edwin, Haer'Dalis (redukuje otravnost Aerie), Imoen, Jaheira, Korgan, Mazzy, Valygar, Viconia a Yoshimo.
@Vivaldi (31.08.2024 23:36): Já mám BG2 nahráno hodně, ale hlavně v coopu, takže do svého singleplayer průchodu jsem šla s poměrně dobrou znalostí hry, ale bez velké znalosti NPCček. Pod rukama mi jich nakonec prošlo poměrně dost a ta sebranka, která se z nich nakonec vykrystalizovala byla naprostá šílenost. Nechápu, jak mohli dohromady fungovat, ale fungovali skvěle.
Nejvíc super bylo, že moje postava příběhově začala jako hodná hraničářka, která měla románek s nesprávnou osobou/vlkodlakem (Durlyle), takže do BG2 jsem místo importu dělala už povinně neutrální vlkodlačí shapeshifterku, co byla opravdu 99% času ve vlkodlačí podobě (která je v EE verzi hry hrozně OP). To mělo za následek 2 překvapivé věci:
1) bylo nečekaně zábavné všude po městech a vesnicích pobíhat jako vlkodlak, aniž by to kdokoliv řešil.
2) hlavní postava nemohla s nikým mluvit, takže každý rozhovor jsem roleplayovala nikoliv za blaalspawna, ale za oslovenou postavu či případně za mluvčího party, což byl ze začátku Yoshimo (který se skvěle vyznal a podivuhodně dobře věděl, jakým směrem se vydat...), později chamtivý Korgan toužící převzít vedení a nakonec ve věcech Bhaalova odkazu vzdělaný Sarevok. Takže moje hlavní postava vlastně nikdy moc nebyla vůdcem družiny, ale bylo to skvělý.
Nejvíc super bylo, že moje postava příběhově začala jako hodná hraničářka, která měla románek s nesprávnou osobou/vlkodlakem (Durlyle), takže do BG2 jsem místo importu dělala už povinně neutrální vlkodlačí shapeshifterku, co byla opravdu 99% času ve vlkodlačí podobě (která je v EE verzi hry hrozně OP). To mělo za následek 2 překvapivé věci:
1) bylo nečekaně zábavné všude po městech a vesnicích pobíhat jako vlkodlak, aniž by to kdokoliv řešil.
2) hlavní postava nemohla s nikým mluvit, takže každý rozhovor jsem roleplayovala nikoliv za blaalspawna, ale za oslovenou postavu či případně za mluvčího party, což byl ze začátku Yoshimo (který se skvěle vyznal a podivuhodně dobře věděl, jakým směrem se vydat...), později chamtivý Korgan toužící převzít vedení a nakonec ve věcech Bhaalova odkazu vzdělaný Sarevok. Takže moje hlavní postava vlastně nikdy moc nebyla vůdcem družiny, ale bylo to skvělý.
@Peach (31.08.2024 23:32): Ja som s Korganom byť nemohol v partii nakoľko sa absolútne nemohli zniesť s Aerie. :D ... tú som si ale natoľko obľúbil, že som sa radšej zbavil Korgana. :) Viem, že je to celkom kontroverzný názor pre mnohých, ale je to tak. :D
Mě se líbí, že ač zásadový paladin, tak je velice tolerantní a chápe, že vyřešit Bhaalův odkaz je důležitější než nějaký malicherný morální kompas. V mé zlé partě si s Korganem velmi rozuměl a Sarevok mu nakonec taky nevadil. Propustit tak výborného válečníka jsem samozřejmě nemohla. Slib, že jednou bude propuštěn mu úplně stačil a podle mě byl vlastně rád, že ještě nemusí do důchodu.
Carsomyr mi ale do blízkosti samozřejmě nesměl. Dostal něco lepšího. Foebane + Blackrazor. Hrozně děsivý kombo.
Carsomyr mi ale do blízkosti samozřejmě nesměl. Dostal něco lepšího. Foebane + Blackrazor. Hrozně děsivý kombo.
@Red (31.08.2024 12:40): Přesně, navíc to jeho rozptyl magii a pravdivé vidění... :)
Ten kit je nej kit paladina. Ale ta jeho osobnost je trošku moc "daddy". Což je v kontrastu s těmi jeho občas velmi hloupě prudkými reakcemi během jeho osobního questu i v interakci s otatními.
Imho že zůstane s rodinou je ideální konec
Imho že zůstane s rodinou je ideální konec
Já ho taky obvykle propustím. I když s rukavicemi obratnosti a Carsomyrem není vůbec marnej.
Já prostě nemám to srdce nechat Keldornovu rodinu bez táty :( Vždycky mě ten quest hrozně dojme.
@Jab (26.05.2024 15:23): Díky. Po dlouhé době jsem dohrál jedničku, takže teď půjdu na dvojku. Jen přemýšlím, jestli si to dát se současnou postavou (Conjurer), nebo si dvojku odsólovat (T/F/M nebo jen T/M) :)
@John Mirra (26.05.2024 14:54): jojo. Ten je aktuální. Je i beta 26499. Ale nedoporučuje se, pokud netrpí hra na dlouhé nahrávání.
Další věci už řeší fixpack
https://www.gibberlings3.net/mods/fixes/bg2fixpack/
Další věci už řeší fixpack
https://www.gibberlings3.net/mods/fixes/bg2fixpack/
Mám původní verzi (tj. ne EE) s datadiskem ToB v2. 5. 26498... to by měla být, pokud koukám správně, nejaktuálnější? Žádné novější verze asi nejsou?
@John Mirra (16.05.2024 22:24): Totální konverze spíše stojí za bačkoru. Ale z těch menších je hodně fajn Tower of Deception (autor je Slovák, mod je ale původně anglický - byť má imho ok překlad). Nebo dějové mody od Kulyok jako třeba Dungeon Crawl.
Hmm, a existují nějaké jiné podobné hotové mody? :)
@Zoltan (16.05.2024 16:36): Děkuji za vyčerpávající zhodnocení a zaslané materiály! Vypadá to sympaticky, ale vzhledem k nedokončenosti to už na zahrání nevidím :). A ano, klidně přidej - BG II tu snad ještě žádnou konverzi nemá (na rozdíl od Falloutu). A jinak jsem si na vzpomenul skrze záložku.
@Red (16.05.2024 21:19): Jo jo, ale u BG II už pomalu citím, že bych si ji znovu rád zopakoval. Ale možné to není, vzhledem ke klasicky přerostlému backlogu, který zde má asi kažý uživatel.
@Red (16.05.2024 21:19): Jo jo, ale u BG II už pomalu citím, že bych si ji znovu rád zopakoval. Ale možné to není, vzhledem ke klasicky přerostlému backlogu, který zde má asi kažý uživatel.
@Drolin (28.12.2011 15:54): Tys to hrál pořád jen jednou? :)
@veselykralicek (16.05.2024 18:42): No jo, to už by byla pěkná knížka :)
@Drolin (16.05.2024 16:20): Když jsi to vytáhl, tak teď přemýšlím, jestli by to splňovalo kritéria pro totální konverzi, zkrátka zda by se mohl PoF přidat na DH :D
@Drolin (16.05.2024 16:20): Když jsi to vytáhl, tak teď přemýšlím, jestli by to splňovalo kritéria pro totální konverzi, zkrátka zda by se mohl PoF přidat na DH :D
@Zoltan (16.05.2024 16:36): já myslím, že za jednu noc by to ani nedal.:-D
@Drolin (16.05.2024 16:20): :O Jsi četl celou noc diskuzi k BG 2? :D
A zkoušel, dokonce jsem to i rozjel. Má paměť je ale v tomto případě jak otisky prstů na nádražním zábradlí. Takže jestli se nepletu. Začátek byl v jiných lokacích než BG, takže chvíli trvalo, než se hráč dostal do Athkatly. Mapa byla obrovská, bylo tam hodně grafiky z jiných IE her, což se dá čekat, ale i třeba z Diabla 2 :D Ještě si vybavuji, že městské lokace byly úplně bez atmosféry, bylo to snaživé, ale takové nedokončené - něco tomu chybělo. Ty venkovní byly o trošku lepší. Questy si ale nevybavuji vůbec. Moc daleko jsem se každopádně nedostal.
A zkoušel, dokonce jsem to i rozjel. Má paměť je ale v tomto případě jak otisky prstů na nádražním zábradlí. Takže jestli se nepletu. Začátek byl v jiných lokacích než BG, takže chvíli trvalo, než se hráč dostal do Athkatly. Mapa byla obrovská, bylo tam hodně grafiky z jiných IE her, což se dá čekat, ale i třeba z Diabla 2 :D Ještě si vybavuji, že městské lokace byly úplně bez atmosféry, bylo to snaživé, ale takové nedokončené - něco tomu chybělo. Ty venkovní byly o trošku lepší. Questy si ale nevybavuji vůbec. Moc daleko jsem se každopádně nedostal.
@7c (02.11.2023 14:57): Bladea mám právě teď rozjetého - a je brutální, obzvlášť díky offensive spin. Ale zatím mi držel v ruce hlavně luk, po projití BG1,TotSC a SoD jsem cca ve třetině BG2 a k těm nejlepším mečům jsem se ještě nedostal.
@John Mirra (03.11.2023 10:33): Iron skin a může používat scimitary. Čili Spectral Brand a Belm. Bude tak mít na konci víceméně všechny důležité levely warriora (ma lvl 22 může mít 2 critical hit HLA, což stačí) i druida. A tuny rezistencí. Doporučuji i tak instalovat odstranění xp limitu, aby došel až na ten lvl 25 druida, kdy končí postup v jeho kouzlech. Dělalo by to 8,5 milionu xp pro Berserk 22/Druid 25.
@Jab (02.11.2023 18:26): Zajímavá kombinace... proč zrovna druid? :)
@veselykralicek (02.11.2023 20:46): Proti preferencím/RP/stylu se samozřejmě nedá nic namítat :) Já to komentoval čistě z hlediska efektivity.
@7c (02.11.2023 20:21): proč?:-) nepřátele na sebe natáhne bojovník, případně paladin a hraničář, zloděj a mág to budou jistit zezadu. Klerik nahází buffy a půjde to tam dvojruč nasekat.:-)
@veselykralicek (02.11.2023 19:45): Klerik nemá smysl bez štítu, pokud to není dual class. Obecně myslím, že zrovna v BG2 nemá klerik jako hlavní postava (krom případné osobní antipatie) až tak smysl (krom tedy Ranger/Cleric multi), protože Anomen řeší v zásadě všechny problémy v tomhle směru :)
@John Mirra (02.11.2023 18:15): za mě Paladin.:-)
A nebo Zloděj, taky to rozjíždím znovu, tak přemýšlím.
Dokonce si i říkám, jestli se i tomu Klerikovi narvat dvě kladiva místo štítu..
A nebo Zloděj, taky to rozjíždím znovu, tak přemýšlím.
Dokonce si i říkám, jestli se i tomu Klerikovi narvat dvě kladiva místo štítu..
@John Mirra (02.11.2023 18:15): Berserk se dvěma scimitary. Na lvl 21 či 22 dual class na druida. :)
@Jab (02.11.2023 08:36): Ba, ba... po přečtení tvého příspěvku jsem si uvědomil, že jsem to hrál za multi class, ale za dual class vlastně nikdy. Asi si to v dohledné době zahraju, tak přemýšlím, jakou kombinaci zvolit.
Jaká je vaše nejoblíbenější? Uvažoval jsem nad kensai/mág, ten zněl hezky :)
Jaká je vaše nejoblíbenější? Uvažoval jsem nad kensai/mág, ten zněl hezky :)
@Peach (02.11.2023 15:07): Mazzy je cutie-pie!
@Peach (02.11.2023 15:07): Pekné, niektoré sú na mňa až moc vráskavé, ale inak fajn.
Chýba mi tram M'Khiin Grubdoubler zo SoD :)
Chýba mi tram M'Khiin Grubdoubler zo SoD :)
https://forums.beamdog.com/discussion/87200/some-stable-diffusion-potraits/
Pěkný využití AI pro oživení starší hry. Neříkám, že všechny se mi líbí, vlastně se mi líbí jen cca polovina, ale už je to za mě použitelný (a v příštím hraní pravděpodobně použiji - někde psali, že stačí stáhnout ten zip a nahrát ho do složky override).
Škoda, že tam nejsou portréty bhaalspawnů z ToB, ty mají opravdu hroznou kvalitu.
Pěkný využití AI pro oživení starší hry. Neříkám, že všechny se mi líbí, vlastně se mi líbí jen cca polovina, ale už je to za mě použitelný (a v příštím hraní pravděpodobně použiji - někde psali, že stačí stáhnout ten zip a nahrát ho do složky override).
Škoda, že tam nejsou portréty bhaalspawnů z ToB, ty mají opravdu hroznou kvalitu.
@veselykralicek (02.11.2023 01:06): Obě mají pro a proti a nejlepší věc na BG2 je, že můžeš vyzkoušet všechny možné varianty - jen s jinou postavou :) Což slušně zvyšuje znovuhratelnost.
Třeba Ranger/Cleric s Flail of Ages nebo další obskurní postavy (ve smyslu ne přímo běžné povolání nebo kombinace) :)
Pro dvě zbraně je (krom nudných variace na Kensai DC) myslím nejzábavnější Blade (Bard varianta) - ze začátku se může zdát jako slabší postava, ale zejména díky extrémně nízkým nárokům na zvyšování úrovní (zdravím druidy) a faktu, že kouzla škálují velmi dobře s úrovní (a jejich nevyvážeností v BG2) bych ho doporučil vyzkoušet každému.
Během jednoho hraní není moc šancí vyzkoušet všechno (a to je v mých očích jedna z největších výhod BG2 oproti "následovníkům").
Třeba Ranger/Cleric s Flail of Ages nebo další obskurní postavy (ve smyslu ne přímo běžné povolání nebo kombinace) :)
Pro dvě zbraně je (krom nudných variace na Kensai DC) myslím nejzábavnější Blade (Bard varianta) - ze začátku se může zdát jako slabší postava, ale zejména díky extrémně nízkým nárokům na zvyšování úrovní (zdravím druidy) a faktu, že kouzla škálují velmi dobře s úrovní (a jejich nevyvážeností v BG2) bych ho doporučil vyzkoušet každému.
Během jednoho hraní není moc šancí vyzkoušet všechno (a to je v mých očích jedna z největších výhod BG2 oproti "následovníkům").
@John Mirra (02.11.2023 08:21): Jo. Navíc stoneskin/iron skin... K tomu se dostanou dual classy/multiclassy mága, zloděje (s UAI HLA), druida, bardi... Pak k čemu u Jaheiry třeba štít. :) Já hraji nejčastěji za ten svůj šílený dual class fightera na 21 lvl na druida. :)
Ono je v BG IMHO i málo zajímavých štítů, které by vyrovnaly právě tu chybějící druhou zbraň nebo pořádný obouručák... :/
@veselykralicek (02.11.2023 01:06): jedna zbraň (ať už 2H či 1H) je obecně slabší než DW nebo 1H+Shield, a to nejen kvůli chybějícímu útoku/obraně, ale i kvůli chybějící magické dovednosti druhého předmětu. Dá se zkrátka více kombit. Ale často se zapomíná na obrovskou výhodu 2H/1H, a to snadnou přepínatelnost na luk/kuši během souboje. Pro některé postavy to může být k nezaplacení. Fighterům/rangerům, u kterých chceš používat luk/kuši bych tak nacpala spíše obouručák/kopí/halapartnu. Rogunám s lukem zas nějakou 1H zbraň. Štít dávám healerům, co toho damage stejně moc nerozdají a dual wield nejdrsnějšímu melee DPSku (ale 7c zmínil pár 2H zbraní, které se DW mohou vyrovnat).
@AlieN (01.11.2023 23:12): Jasně, právě. Jen jsem se tak při tvorbě postavy zamyslel, jestli tomu dát 2H++ a jet obouruč neb DW+++ a jet na dvě jednoručky, protože už si tyhle pravidla nepamatuju a každá hra to má jinak. Tuším, že Icewind Dale asi pojede na stejných pravidlech, takže tam jsem to hrál úplně stejně.
I když na jednu stranu tam asi nejsou úplně stejné zbraně, na druhou stranu si tam lze vytvořit reálně silnější parta..
@Peach (01.11.2023 23:00): díky, je vidět, že to máš opravdu zmáknuté.:-) Takže počítám, že 2H nemá žádné nevýhody proti 1H. Teda kromě chybějícího štítu, samozřejmě..
I když na jednu stranu tam asi nejsou úplně stejné zbraně, na druhou stranu si tam lze vytvořit reálně silnější parta..
@Peach (01.11.2023 23:00): díky, je vidět, že to máš opravdu zmáknuté.:-) Takže počítám, že 2H nemá žádné nevýhody proti 1H. Teda kromě chybějícího štítu, samozřejmě..
@veselykralicek (01.11.2023 22:12): Jestli ti jde jen o nejsilnější offense v boji, tak co si vzpomínám ultimátní kombinace pro všechny byla Celestial Fury s čímkoli na víc útoků do offhandu, a kouzly nebo abilitami si přidat ještě víc útoků.
Ale jestli hru nemoduješ na vyšší obtížnost, tak bych toto neřešil - začni vymyšlením vlastní postavy, a zbraň pak dostane podle své role.
Ale jestli hru nemoduješ na vyšší obtížnost, tak bych toto neřešil - začni vymyšlením vlastní postavy, a zbraň pak dostane podle své role.