Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Solidor: mně ovoce přišlo fajn - dělala jsem to tak, že ve chvíli, kdy jsem přešla na novej archetyp, vylevlovala jsem ho pomocí ovoce cca na lvl. 7-10, abych měla k dispozici pár skillů (hromě těch inherited). Celkově se mi systém archetypů a jejich upgradování hodně líbil právě proto, že jsem byla svým zpusobem nucená zkoušet u všech postav pořád nový skilly a strategie (ne jen u MC, jako u Person)

Jinak souhlas, konec byl strašlivě natahovanej. S tím počtem bossfightů (obzvlášť s Louisem) to trochu přehnali.
@SilentWolf (29.10.2024 15:01): Ono by stačilo umožnit se tím ovocem vylevelovat max. na 10lvl, pro ty silnější schopnosti už by hráč musel ten konkrétní archetyp aspoň použít. Takhle si archetyp leveluješ, aniž bys ho musel vůbec zkusit. Osobně bych systém jejich vylepšování úplně překopal. Tohle získávání jiných expů zvlášť pro postavy a povolání mi vždycky přišlo zvláštní.

Poslední souboj vyjde na Day of The Hero. Časově těžko odhadnou, asi ti zbývá nejméně 20hodin, spíš více s vedlejším obsahem.


@jones1240 (29.10.2024 15:04): Jako po většinu času jsem plánoval dát 9/10, ale ta poslední část už je dost natahovaná.
@jones1240 (29.10.2024 15:04): tak tady si s tím asi jde více vyhrát když každý společník může být jakýkoliv archetyp, jen je možná ke škodě, že to můžeš měnit kdykoliv jako equipment. Možná kdyby to nešlo měnit během dungeonů..

..taky tam jsou věci jako že se můžeš informanta zeptat co za nepřátelé v dungeonu jsou a on ti řekne "jojo, viděl jsem tam tohle, většinou útočí ledem a jsou slabí na oheň, pak je tam obr, který je imunní na veškeré fyzické poškození, měj připravenou nějakou magii".

A ty toho můžeš, nebo nemusíš využít. Mě to přijde jako velké zjednodušení ale zase v Personě 3 Reloaded mě štvalo když jsem vybral partu do tartarusu a zrovna tam byla série pater na které by se hodila jiná parta. A tak tam hrál trochu roli ten pokus omyl. Zde jde každý fight restartovat. Takže zaútočíš - nepřítel má reflect a umřeš, dáš reload a švihneš po něm fireball.

Když tak bilancuji nad tím co vše je a není lepší nebo horší. Tak mi prostě ve výsledku chybí ta Persona - která mě často tak štvala. :D
@Solidor (29.10.2024 13:41): víceméně s tebou ve všem souhlasím - s tím, že mi to vadí o trochu míň, ale asi měním názor že to zjednodušení social linků byl dobrý nápad - ono se to fakt hraje trochu samo.. a není to moc naplňující.

Jinak Luis je zatím fakt skvělý.

Nesouhlasím jen s tím hero fruit, to je za mě nutnost ve hře kde takto potřebuješ "grindovat" abys mohl kolegům dopřát silnější archetypy. A nenutí tě to měnit archetyp na slabší jen abys ho leveloval. Museli by překopat dungeony a systém odměňování možná - takhle si to nedokážu představit vypustit.

Jinak mohl bys naznačit kolik mi ze hry zbývá? Zrovna se do party přidal Basilio, a mám 3 dny před střetem s Luisem na konci září. Počítám že pak je ještě jeden měsíc hry. Kolik to tak zabere?
Tak dohráno. 84 hodin na Hard.

Mám lehce rozporuplné pocity, Poslední dungeon byl už docela zbytečný + opakování starých bossů. Poslední souboj, ač vizuálně impresivní, taky zbytečně natahovaný.

Příběh se mi ale docela líbil a ty paralely s naší skutečností, kdy si vlastně obyvatelé království nevědí příliš rady s možností výběru vůdce, a objevují se úplně pošahaní kandidáti či vyložení psychopati, mě trochu přinutil zamyslet se nad tou naší demokracií. A Luis je zase jednou vcelku povedený záporák.

I ostatní postavy jsem si oblíbil a dokonce i zdánlivě vedlejší charaktery dostávají nějaký prostor. Jen ty social linky jsou oproti Personě tak jednoduché, až mě skoro vadily. To samé nutnost zvyšovat royal virtues. V konečném důsledku je to zbytečná mechanika, protože je na všechno dost času. Zbylo mi asi 25 dnů, kdy jsem už nemusel nic dělat.

Souboje. Akční části docela o ničem. Snad jen tedy urychlují grind. Pokud je bude Atlus používat nadále, tak má co zlepšovat. Tahové zase připomínají spíše SMT, než Personu a vlastně fungují dost dobře. Plus dávám za zajímavější využití formací (forward, back line), jen tedy na hard jsem 90% času měl všechny postavy zalezlé v back line, jinak byl damage od nepřátel úplně šílený. Buffy/debuffy mají tři stupně a jsou takticky zcela klíčové. Některé nové status alimenty také potěšily.

Achetypy (povolání) přinesly několik zajímavějších záležitostí (merchant), ale oproti party managementu z SMT V nebo vyměňování Person uprostřed soubojů nenabízí nic výjimečného, obzvlášť když většinu schopností můžete mezi Archetypy přenášet. A vizuálně mi většina přišla na jedno brdo.

Obecně už je vidět, jak Atlus sahá po širším publiku. Zjednodušení mechanismů a usnadnění levelování (tady třeba pomocí Hero Fruit), nebo třeba i to, že protagonista může být KO během souboje bez game over, mi nahání trochu obavy směrem k šesté Personě.
@SilentWolf (17.10.2024 13:51): Jo, první dungeon je v SMT vždycky nejtěžší, pak už to jde :)

Taky nevím, co si o tom myslet. Bez stunu to je opravdu většinou game over. Proto asi mají na hard nepřátelé o jeden tah navíc, jinak nemají šanci.
@Solidor (17.10.2024 13:29): Mě to na hard odradilo u prvního většího bosse, kde jsem se dostal do situace kdy nemůžu udělat nic jiného než restartovat celou hru, a teď je to na normal zas moc lehké. :D Achjo.

Úplně se mi nelíbí systém že pokud hráč zvládne tu akční část tak má v souboji výhodu a když ji nezvládne, je to skoro instakill. Buď to pomůže až moc (ještě ten stun po jedno kolo), nebo tě to naprosto pojede.
Mám za sebou asi 25h a dokončil jsem druhé město (hrad). Tím, že jsem se záměrně vyhýbal všem informacím a článkům jsem pořádně ani nevěděl, co čekat.

Překvapilo mě, jak moc se to Personě podobá. Ale zároveň ty Persona části jsou vlastně všechny horší, než v Personě. Hlavně tedy zjednodušením postupu "social linků" Metaphor docela trpí. Už se není potřeba aktivně snažit budovat vztah s postavami, ale vždy se rank zvýší nehledě na dialogové volby.

Obecně už v SMT V jsem zaregistroval, jak Megateny (kam můžeme M:RF určitě zařadit) mainstreamovatí. Na hard sice v bojích docela dost umírám, ale každá truhla i každý item slouží jako checkpoint a celkově se tím postup dungeony stává vcelku jednoduchým.

Jinak je to ale tedy skvělé.
@SilentWolf (17.10.2024 11:51): Přitom takový propagátor How to Sleep Well! Ale z toho si nic nedělej, stává se to i horším lidem, třeba Glennu Millerovi, lídrovi lokálního KKK, kterýho načapali v jeho autě s černým prostitutem převlečeným za ženu.
Mě přijde opravdu hodně dobré (proto to musím znovu zmínit), že ta hra jde dohrát v pohodě na vymaxování všeho. Sice tím odpadá (i kvůli absenci romancí) chuť to pak hrát znovu, ale stejně jsem nikdy žádnou Personu znovu nehrál. Takže za mě velké plus že hráč vidí v podstatě vše co hra nabízí v jednom průchodu. Dodnes mě štve že jsem v P5 ignoroval úplně 2 social linky abych viděl ostatní a i tak jsem vymaxoval tak 4-5. Je možné že to někomu mohlo na Personách vadit, tak zde se to prostě neděje.

Nejsou tu takové ty situace, kdy si hráč musí protrpět 3x interakci s postavou aby pak jednou poskočil třeba z 6 na 7.
ALE.. je možné že to napomáhalo tomu vztahu s postavami a zde kvůli maximálnímu ranku 8 toho hráč tolik neužije. Protože třeba Brigittu mám už na 7 a nechci ten link ukončit, protože mě dost baví...

Roli asi hraje časový úsek. Kdy v Personách se jede mnohdy rok a něco, tady jsou to 4 měsíce. Tak to je tomu dost přizpůsobené.

A je to DROGA. Jako každá Persona. :D Bolí mě hlava z toho že teď málo spím. :D
@ActualPigeon5 (17.10.2024 09:32): Ako v Persona 3 Reload som ten finálny súboj celkom chápal z kontextu a nemal som pocit, že to bolo natiahnuté. Tu som ten pocit už fakt mal. Na môj vkus to tam fakt prepálili. Akože finále je tam asi na 2 hodiny, čo je fakt moc.
@Vivaldi (komentář): Personu 3 jsem dohrál na začátku týdne a její podle mě dost natahovaný závěr byla jediná výtka, kterou jsem měl. Tak pokud je tohle ještě natahovanější tak to jsem zvědavý až si to za rok dva zahraju.
@raisen (17.10.2024 07:34): Tak ... treba to brať tak, že som to mal možnosť hrať ešte pred vydaním. :) ... nahratých som mal každopádne asi tak 82 hodín celkového času. Dostal som sa na koniec. :)
Vypadá to, že to nebude úplný kolos. Chybí tady hodně takových těch "prázdných" akcí, kdy jste museli trávit čas s někým jen aby se příště ten rank zvedl. A zároveň tu těch ranků je jen 8 a ne 10. A taky těch sociálních linek je jen 14 (a v tom jsou společníci), ne třeba 20+ jak v Personách. Čímž to příjemně odsýpá (možná až rychle), a dnes v nějakém povídání kdosi řekl že completionist run dal za 70h. Docela tomu věřím.

To jen kdyby někoho odrazovala velikost hry.
Já chtěl napsat nějaké velké dojmy po demu, ale to demo je tak velké, že by to byla obří zeď textu. :D

Je to prostě fantasy Persona. Svět působí temně, skoro jako Game of Thrones. Civilisté tu umírají, mrtvoly se válejí na ulici, nikdo to moc neřeší. Svět je plný rasismu, ale zároveň je hrozně zajímavé objevovat jeho zákonitosti - trochu mi to taky připomíná spisovatele Sandersona, všude se tu třeba vznášejí jakési fragmenty "asi many" a pár věcí které se týkají tamního imaginárního světa z knihy slibují zajímavou premisu.

Taky úvod příběhu je hrozně jednoduchý ale když se nad tím zamýšlím, tak vlastně je v té jednoduchosti krása.

Hudba je super. Hlavně si tam všímám podobností třeba s Nier Automata. Což je pro mě topka. Jindy zase melodie připomínají takové ty majestátné themes z Heroes of Might and Magic když se prokliknete do města lidí.. a vše dohromady funguje. Těžko doporučovat, protože člověku prostě musí sedět ta Persona, případně SMT - je to mimochodem docela obtížné, myslím, že příklon právě k tomu SMT.
Ja som pár dní dozadu ešte nevedel, že to existuje, ale čo som si preklikal gameplay video, tak to vyzerá naozaj dobre. A aj tie produkčné hodnoty nie sú najhoršie.
Nejenže je to demo strašně dlouhé, ale končí stylem "teď máš 3 dny, dělej si ve městě co chceš".

Když si vzpomenu jak Kojima prodával Ground Zeroes. :D
@SilentWolf (26.09.2024 22:26): Co tak pročítám diskuze, tak vidím zatím jen pozitivní ohlasy (krom teda technického stavu na PC). Asi nakonec demo taky stáhnu, i když jsem chtěla nechat hraní až na plnou verzi.
Je to SKVĚLÉ! Hrál jsem to celé odpoledne a stejně jsem to demo nedohrál.

Ty zubaté hrany nakonec nejsou tak hrozné protože na 4k s 200% upscalingem tam vlastně ani nejsou. A s 150% upscalingem jsou jen hodně v dálce a dává mi to 60fps. Takže super.

Nemám výhrad. Tohle bude jízda.
Obtížnost na hard ale dost vysoká. Snižoval jsem u bosse na normal.
Je sympatické, že vydali docela macaté demo. Ale prý to běží naprosto příšerně. Večer vyzkouším, nicméně v kombinaci s tím, jak škaredě hra vypadá, je to docela smutná zpráva.
Mě od toho dost odrazuje ta grafika. Chápu, že stylizace apod.. ale proto to nemusí být zubaté jak pila. Snad jim to pak na PC někdo opraví, protože nápad Hry o Trůny alá Persona vypadá sakra dobře.

Edit: Čtu si o tom víc a víc a teda.. kašlu na vše. Tohle je asi hra mého podzimu.
@Solidor (21.05.2024 15:44): Já si myslím že se jim to už nikdy nepodaří, minimálně ne ve velkém titulu. I tady počítám spíš zaměření na P5 fans. Jako určitě to zkusím, ale je mi to nějak jedno.

A to Battle theme mi teda přišlo poměrně zaměnitelný s jinými epickými skladbami, teda krom toho cool hlasového projevu :DD
Po prvotní skepsi se na to začínám docela dost těšit. Grafika je sice odporná, ale ta stylizace má něco do sebe. A mohlo by to být přesně to co jsem čekal od Final Fantasy XVI.

Asi hraje roli, že jsem naprosto propadl sérii Persona. Tak jsem zvědav, jak to zakomponují zde. Z prvotních trailerů to totiž nevypadalo na "daily life" simulátor, zatímco na posledních videích je to přesně tak - a znovu s nějakými časovými limity. Tak jsem zvědav!