Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@BINGMAN (21.10.2024 11:56): Ještě k tomuhle - dostat se tam s vlastní lodí jsem ani nezkoušel, věřil jsem že to nejde a je to možné jen s Nomai shuttle. Zvlášť když se tam prý automaticky přistává na jižním polu, to mi dávalo smysl jen s shuttle. Akorát když jem s ním na začátku zkoušel létat, tak jsem to dělal na Brittle Hollow a tam to moc nefunguje.
Ale ráno jsem si uvědomil že bych mohl měsíc quantum locknout fotkou jeho Nomai trackeru na Ember Twin - obraz obrazu pořád funguje, a hned vedle toho trackeru je Gravity Canon s Shuttle, který i na ovládání reagoval mnohem líp než ten na Brittle Hollow - počkat v něm než bude Quantum Moon vidět v "hlavni" Canonu, vystřelit se v něm, při prolétání kolem přepnout kuličku na opačnou stranu která přikáže automaticky přistát na blízkém tělese, a bylo to.

Ale byl jsem z Quantum Moon trochu zklamaný, po těch legendách které jsem kolem něj četl, a strastiplné cestě ke zjištění jak se tam dostat jak pro Nomai tak pro mě, jsem čekal víc než jen jeden dialog, který jsem navíc očekával předem.
@BINGMAN (21.10.2024 17:20): Mám, ale... už jsem hru dohrál :)

Já věděl že na to všechno přijdu. I když trochu oklikou - vymyslel jsem komplikovanější hypotézu, která náhodnou korelací vedla k úspěchu... a pak při mnoha pokusech ji spolehlivě replikovat jsem přišel na to že realita je mnohem jednodušší, akorát jsem prostě nerozuměl jak přesně fungují teleporty :D Ale tak byl jsem od začátku na správné stopě.

A pak zas ty zkurvené ryby... a finále mělo velmi 2001: Space Odyssey vibes.
@Tulareanus (21.10.2024 13:12): Co blbneš, to je na tom právě to nejlepší! :D
To vzrušení z neznáma a experimentování. Vždyť každá hra trvá jen 21 minut. To k tomu vyloženě svádí! Určitě máš pak lepší pocit, než kdyby ti to na rovinu ukázali nebo řekli.

Navíc si myslím, že snad ke všemu existuje někde ve hře nějaká zmínka nebo nápověda, jak daná věc funguje a která tě může nasměrovat, protože jsem nápovědu nepotřeboval.


@AlieN (21.10.2024 15:58): Předtím jsem to hodil do spoileru, tak se zeptám ještě přímo: Echo of the Eye máš koupený? Doporučuji dohrát před koncem hry, než se pokusíš warpnout :)
@Tulareanus (21.10.2024 15:42): Mě ten pocit "mindblowing sense of wonder" absolutně nadchnul :)
Nejen Twins, na každé planetě je toho hodně, a rozhodně to je přesně postup jak to dělat - z každé planety po kouskách a postupně ten obraz složíš. Quite literaly - Ship log v Rumor zobrazení je velmi nápomocná věc, pokud jsi si ho ještě nevšiml.
@AlieN (21.10.2024 15:26): To chápem, len v tom kontexte, že je to celé otvorené a ty nevieš v akom poradí si potrebuješ jednotlivé dieliky skladačky skladať, tak to vie byť overwhelming. Napr. pri prvých dvoch návštevách ash twins som si povedal, že fúha, idem radšej preskúmať iné telesá a k tomuto sa vrátim neskôr, lebo mi prišlo, že tam ide až priveľa vecí naraz.
@Tulareanus (21.10.2024 13:12): Představ si ty planety jako různé atrakce v zábavním parku - horská dráha se hodně liší od strašidelného domu a ten od ruského kola, ale u každého velice rychle pochopíš o co v něm jde, a v každém platí pravidla stejně, jen základ jejich využití je jiný a jinak okořeněný. Akorát tady jsou ty fyzikální zákony posunuté trochu jinam než na Zemi - ale konzistentně, což je taky základ hodně puzzlů, kdy na jedné planetě odhalíš nějakou mechaniku (často tě ji hra vysloveně naučí) kterou pak využiješ po vlastní úvaze k postupu na planetě jiné.
Planety jsou zásadně odlišné všechny. Ale to i ty naše, na Venuši budeš řešit trochu jiné problémy než na Plutu.

A ty wtf momenty jsou hrozně super, přesně tak fungovat mají - protože je to roguelike. Napoprvé tě něco epicky rozhodí, napodruhé už víš co se bude dít, napotřetí do toho už jdeš po hlavě protože víš k čemu přesně to potřebuješ (obzvlášť u téhle černé díry :D)
@BINGMAN (21.10.2024 11:56): Obidve tebou spomínané hry mám už dlho na to playliste, ale chápem, že takých exploratívnych hier je málo. Ja inak mám veľmi rád hry, ktoré ťa síce nevedú za ručičku, ale majú tak dobre prezentované mechaniky, level dizajn a user interface, že vieš veci riešiť sám celkom prirodzene. No a práve Outer Wilds mi miestami v tomto prišiel nie až tak dobre odprezentovaný, lebo som mal pocit, že skoro každé vesmírne teleso malo iné herné mechaniky (a to som tam ešte nebol všade) a niekedy to zistíš úplne náhodou, že ani pomaly nevieš, čo sa stalo. Napr. myslím, že to bolo na brittle hollow, kde som niekam sa snažil dostať z povrchu do vnútra planéty a zrazu som spadol do čiernej diery a ten pád ma ešte niekam vystrelil a ja som skončil bez lode len tak plachtiaci otvoreným vesmírom. On to bol cool zážitok, ale za to úplne wtf.
@Tulareanus (21.10.2024 08:25): Hm... právě že skoro žádná :/

Pocit té "pravé" detektivní činnosti, kdy si na věci musím přicházet sám a dávat dohromady indicie a tak, mi poskytla Return of the Obra Dinn . Nemá ale zase tu exploraci.

Pocit z explorace, kdy si připadám jako archeolog, který objevuje stará a skrytá tajemství, to mi v obrovské míře dodal Heaven's Vault (opravdu fenomenální hra). Nemá ale pro změnu tolik hádanek (když nepočítám často dobrovolné překládání textu, což je super, ale je to něco jiného, než má Outer Wilds).
Ale jedna z mála, kterou jsem po dohrání rozehrál hned znovu a zažil zcela jiné a nové věci.


@AlieN (21.10.2024 07:28): Dobrá práce :) Jaký byl pocit, když jsi na to nakonec přišel sám? A jak jsi se tam nakonec dostal? Docela by mě zajímalo, jestli se tam dá dostat i jinak, protože já nepoužil gravity canon. Já vždycky snapnul fotku scout launcherem a Quantum moon tím locknul.
@Tulareanus (21.10.2024 08:32): Craftění tam má de facto podobu questů - hra tě nutí explorovat nová místa abys našel další vzácný materiál na vyrobení předmětu, který tě zase jinak posune dál. A stavění jde hodně minimalizovat... ale je tak zábavné že u něj hodně lidí stráví spoustu času. (Subnauticu pořád řadím výš než tohle)
@AlieN (21.10.2024 08:30): No práve ten sandbox je to, čo ma na Subnautice dlhodobo odrádza. Nemám rád craftenie a stavanie vecí v hre, ktoré nie sú vyslovene stratégie, cítim sa, ako keby ma také hry zdržovali od explorácie, príbehu a plnenia úloh.
@Tulareanus (21.10.2024 08:25): Mě ze všeho co jsem hrál přijde nejpodobnější ta Subnautica co zmiňuji. Plus je v ní navíc survival, těžení, vyrábění výbavy a stavění bází, mínus je tam trochu méně adventurního bádání a logických puzzlů, ale to objevování neznámého fantastického světa a odhalování příběhů dávných civilizací v místy velmi tísnivé atmosféře je nachlup stejné.
@BINGMAN (21.10.2024 07:55): Pre zaujímavosť, aké sú ďalšie podobné hry?

Ja som urobil chybu, že som Outer Wilds začal hrať minulý rok vo veľmi stresujúcom a vyčerpávajúcom období a tá hra vyžaduje sústredenie, na čo som vtedy nemal kapacitu, tak som ju zatiaľ odložil na neurčitu.
@AlieN (21.10.2024 07:28)

1) Řeknu to na rovinu, protože jsem se zasekl na tom stejném místě ze stejných důvodů.
Ano, do Ash Twin se dostaneš skrz tu věž, co tam je. Nevím teď, jestli myslíš tu stejnou, ale taky mě ten vír občas vyhodil přes rozbitou střechu, tak to bude asi ona. Musíš na ten portál stopnout až v momentě, kdy je ten vír na tom portále. Tohle byl za mě asi největší "fail" hry, kdy mohla být víc transparentní, protože jsem myslel, že dělám něco špatně.
Btw, jestli jsi ještě nehrál "Echo of the Eye", doporučuji koupit a zahrát před dohráním hlavní hry :)


2) Jaké jsou zákonitosti kvantových objektů? Že když je někdo pozoruje, nemění svůj stav. To snad už víš a nic nového jsem neprozradil. Ale taky ti řeknu, že jsi schopen se na měsíc dostat jen se svou lodí. Snad jsem neprozradil až příliš!
Btw i na ten měsíc doporučuji zaskočit, než hru dohraješ :)


Já mám mimochodem od dohrání Outer Wilds takový problém, že jsem se stal na podobných hrách závislý. Ale podobných her je setsakramentsky málo!
Uff, nečekal jsem že pro mě bude nějaká lokace ve hře ještě nepříjemnější než pár míst v hlubinách Subnauticy, ale ta Dark Bramble tady, která ke stejně žravým obřím rybám v neprostupné mlze přidává ještě k nasrání ne-euklidovský prostor...

No už jsem se naučil jak kolem těch paryb proplout... ale co dál? Jsem ve Vessel, zadám objevenou trasu k Eye, vidím rozbitý warp core- čím ho zprovoznit? Teoreticky by mělo jít nahradit/opravit ve Forge, ale tam k tomu žádné aktivovatelné zařízení nenacházím, tereticky je nové advanced warp core pod krustou Ash Twin, ale tam nevím jak se dostat (jde li to vůbec... možná ten druhý portál ve věži dvojčat, který je pod rozbitou střechou, takže se nedá použít protože mě z něj písečný vír vždy vyhodí na druhou planetu?) 

No a 2)
Jak se dostat na Quantum Moon? Ta mladá Nomai tam přistála s raketoplánem, ale ten nemůžu po vystřelení z Gravity Canonu ovládat. Nesouvisí s tím nějak ta básnička v lesíku na Timber Hearth? EDIT: Nevermind, už jsem přišel na to jak raketoplán funguje (trochu janky, no ale budiž) a vymyslel jsem jak měsíc quantum locknout, jsem tam!
Jinak už vím asi všechno. 

Každopádně fantastická hra, už hodně dlouho mě nic nepřikovalo na celou nedělní noc. Taková studnice neuvěřitelných nápadů vzbuzující čistou radost z objevování se jen tak nevidí. Dnešek bude v práci krušný, ale worth it :)
@IceCreamYouScream (14.01.2024 14:39): De facto závěrečnej, a tedy nejspíš i nejtěžší hlavolam. I já se na něm na pár hodin zasekl, ale z jinýho důvodu. Rozuměl jsem, jak to má fungovat a co bych měl udělat, v tý Forge (nebo někde) je snad i nákres, jestli si to dobře pamatuju. Ale když jsem vlezl do tý věže, tak mě vysál písek, a já si, nevim proč, usmyslel, že tudy cesta nevede, takže místo toho, abych se tomu písku zkusil vyhnout, tak jsem bloumal všude kolem a snažil se najít alternativní vchod. Všichni máme slepý skvrny.
@BUMTARATA (14.01.2024 14:31): No... uznávám, že máš asi pravdu, a možná jsem debil jenom já, ale pochybuju, že by tohle někoho napadlo na základě té letmé zmínky v logu z Forge. I call bullshit. Tohle mi připomíná vstup do DLC v prvním Dark Souls.
@BUMTARATA (14.01.2024 13:57): Ten log z forge si pamatuju, ale stejně mi to nedává smysl ani teď. Pokud si dobře pamatuju (ze svých asi milionu pokusů), tak hned vedle je druhej transportér, který mě transportuje ze stejný pozice na povrch Ember Twin. Možná se pletu, ale celkem jsou tam pokud vím 3 transportéry. Jeden na Sun Station, jeden logicky na Ember Twin hned naproti a jeden naprosto mimo chápání do středu Ash Twin.
@IceCreamYouScream (14.01.2024 13:33): Jestli si to pamatuju dobře, tak v Black Hole Forge se dozvíš, jak přesně ten mechanismus funguje, jestli to chceš prozradit, tak musí dojít k zarovnání se středem astronomického objektu, na který chceš cestovat, vtip je ale v tom, že Twins jsou považovány za jeden objekt, tudíž střed je mezi nimi, tobě se to pak jeví tak, že koukáš na Ember Twin, ale ve skutečnosti se přeneseš do zařízení na Ash Twin.
@SilentWolf (30.08.2023 16:18): áno, ide to nastaviť. Mne najviac na tom komentári vadí to, že vlastne nehovorí pravdu a zavádza.

Napr. to, že tam nie je hrateľnosť. Hrateľnosti a gameplayu je kopec. Nie je to žiaden walking simulátor, je to moderná adventúra, ktorá je síce zároveň aj survival, ale každá planéta funguje na úplne inom princípe a každá má vlastný typ hádaniek, ktoré sú častokrát fyzikálneho typu. To, že by sa mu tá hrateľnosť nepáčila, by som ešte chápal, ale je blbosť tvrdiť, že neexistuje. Hra je inak paradoxne dosť oldschool v tom, ako dáva nepatrné nápovedy, ale nevedie hráča za ruku a ešte aj v tom ako je extrémne nelineárna, čo sa týka prieskumu planét.
@Jab (30.08.2023 16:25): však já reaguji na to že při čtení se mi podle mě zastavoval čas, ale jistý si nejsem. Podle mě to jde v menu nastavit. Takže si jde aspoň při tom čtení oddechnout. Kritika je jinak v pohodě.
@SilentWolf (30.08.2023 16:18): Vlastně píše, že se mu nelíbí koncept hry. Pak i fajn, že jej za to nekrizuješ, páč to je na něm. Taky mě nebavil Half Life a 99 % akcí obecně. Nebo Hades jsem odložil. Nebo Pathologic aj. Čímž určitě nechci vysávat sílu jejich fandům. Je ale fajn, když se občas nějaký takový názor objeví. Anžto směřuje ke gameplay a k tomu, že nemusí sednout každému.
@SilentWolf (30.08.2023 07:56): Parádní komentář, zažíval jsem podobné pocity - směs obdivu k těm geniálním nápadům a frustrace z toho, že jsem něco nestihl včas nebo nedokázal ovládat loď tak dobře jak jsem v danou chvíli potřeboval, což dokáže hodně vytrestat. Ale každopádně souhlasím s tím, že by to měl vyzkoušet každý, a taky doufám, že se k tomu ještě vrátím.
@SilentWolf (30.08.2023 07:56): DLC je jeden z mých nejděsivějších herních zážitků, třebaže ani tam ti nic nehrozí.

Ale je zajímavé, že tolik lidí mělo u Outer Wilds takové pocity. Tedy že jim ta atmosféra základní hry přišla strašidelná nebo úzkostlivá. Mně přišla jen nekonečně melancholická. Prozkoumávat ruiny vyspělé civilizace, zatímco kolem tebe nastává konec světa... je mi líto, že si tuhle hru už nebudu moci nikdy zahrát "poprvé" :(

Jinak mimochodem skvělý koment. Dokázal jsi moc hezky popsat slovy pocity, které bych vyjádřil jen těžko.
@Wild One (29.08.2023 23:59): Já se popravdě spíš regulérně bál než nějaká frustrace. Prostě se mi nechtělo do té černé úzké chodby, která se zasypává pískem abych našel cestu skrz. Pak člověk mine odbočku a ta tísnivá atmosféra udělá své. Asi za to můžou i perfektní zvuky praskajícího skla a dýchání hlavní postavy.

A to fakt mluvím zatím jen o těch písečných planetách, pak tam jsou ty ryby, černá díra a rozpadající se planeta, planeta plná obřích tornád.

Prostě i ten zvuk signálu je creepy as hell.
https://www.youtube.com/watch?v=FHmuDonOrnc

A na internetech psali že DLC už je trochu strašidelné. Tak u toho bych asi umřel úzkostí. :D
@SilentWolf (komentář): Super komentář, frustraci chápu, někdy lepší odložit na neurčito a třeba po čase dostaneš chuť dohrát, za sebe můžu jen doporučit. Já měl podobný problém s Antichamber a našlo by se asi víc her. A vlastně jsem nedohrál DLC, které je taky samo o sobě geniální. Atmosféra celé hry je vážně hutná, pokud se člověk nenechá ošálit tou barevností. Outer Wilds je unikát.
Myslím, že som nezvládol odhadnúť hru, pri jej výbere na hranie. Chcel som oddychovku... ale naopak hra je dramatická a celkom náročná na pozornosť. :D

Ten pocit, keď stihnete (dúfam) prelieť lokáciu doslova o sekundu pred tým, než sa resetne slučka, uf. Konkrétne išlo o orbitálny kanón nad Giant's Deep. Dúfam, že sa tam nebudem musieť vrátiť. Myslel som, že sa potím z toho letného tepla, ale myslím, že je to reálne aj z takýchto momentov, kde neviem, či to stihnem alebo či sa niekde omylom s loďou alebo z lode niekde nevytrepem. Už aj to sa mi stalo, že som vystúpil, poobzeral sa okolo a loď mi zrazu hlásilo mimo planéty. :D
Včera som to vyskúšal po prvý raz a atmosféra a ten pocit z objavovania super, ale to ovládanie lode - neviem, či ja som taký nešikovný alebo to viacerým príde také nemotorné?
Takový pocit strachu a úzkosti jaký zde nacházím téměř v každé lokaci jsem u her dlouho nezažil. To je prostě něco neskutečného. Nevím jestli nemám nějaký konkrétní typ fóbie, nebo na mě platí ono Lovecraftovské "nejstarším a nejsilnějším druhem strachu je strach z neznáma", ale já si musím dávat pauzy aby mě nejeblo. :D To jsem nezažil nikdy.

Takový mix úžasu s děsem, těším se až budu tvořit koment. :D Ale už míň jestli najdu na mé kštici nějaké hrůzou zešedivělé vlasy.

Už jen do háje ten zvuk distress beacon signalu
https://www.youtube.com/watch?v=Tnch_KPdEhk&ab_channel=CamelliaFlingert

A to píšou, že DLC je už trochu děsivé. :D :D
@koberec (15.10.2021 18:46): Ta hra je v zásadě adventura. Chce to pořádně prozkoumat ten svět a z různých hintů, dialogů a útržků si všechno dávat dohromady. Jakmile se člověk chytne, je až návykové odhalovat další informace.
Mě už to z těch gameplayů bylo nějaký divný, a po vyzkoušení mi připadá, že tu hru nechápu o nic víc. Vůbec jsem netušil proč a co mám dělat, a to ovládání bylo strašný. Možná prostě jenom nemám rád hry, které se mnou zacházejí jako s někým, kdo se v herním světě narodil, a vůbec neberou v poraz, že jsem hráč, který svět hry vůbec nezná. Jak tohle může někoho chytnout okamžitě?
Hra sama o sobě super, co mě však nadzvedlo, bylo zjištění až po mnoha hodinách hraní, že se s jetpackem létá držením Shiftu A DRŽENÍM MEZERNÍKU, což je defaultní nastavení, které bych vývojářům omlátil o hlavu, protože jsem si prvně myslel, že se mezerníkem jen skáče. Můžete to přičítat mojí nepozornosti, ale nepřál bych vám zažít ty nespočty neúspěšných pokusů při nedostatečném saturování jetpacku, abych po 20 hodinách zjistil, že Outer Wilds není Dark Souls mezi simulátory vesmírné fyziky z vlastního pohledu, ale že po přepnutí nastavení (tohle si zapamatujte!) Jetpack Boost Mode na Auto se pouhým podržením Shiftu náhle vznáším mezi pobořenými světelnými mosty a ruinami, které jsem mezi tím tak důvěrně poznal, když jsem se kolem řítil do černé díry.
Pokud máte jako já na epiče nevyužitej 10 eur voucher, tak třeba Outer Wilds jsou teď ve slevě a vyjdou na 173 korun, což de.