Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dragon Age sérii neustále odkládám pro její rozsáhlost, ačkoliv byl jsem kdysi relativně daleko v Origins a zkoušel jsem i Inquisition, než mi mé feather-weight modované savey dojebalo EA App. Pamatuji si ty hry tedy docela temné, dokonce se mi v tomto ohledu setting a jeho grafické ztvárnění docela líbilo. A proto teda čumím, co je tohle za jednorožčí koblihu. :D Koukám na ty barvy a stylizaci a je mi zle od žaludku - to je snad ještě horší než Diablo 3.

Takhle to dopadá, když korporát postaví do vedení projektu lidi, kteří mají co nejduhovější portfolio. Vždy jsem potřeboval narativně podstoupit transici v dětských omalovánkách, možná to bude nyní předěl mezi dětstvím a dospělostí, co já vím.
@SilentWolf (29.10.2024 09:52): Mortisimala jsem zkouknul jako prvního a přišlo mi, že na to jak je to dlouhý, tak v podstatě jen popsal mechanismy a řekl, že se mu to líbí, ale mi nepřišlo, že bych z toho věděl proč. (Ok, přeskočil jsem combat part, ale tam odpověď asi nebude.)
@Malignus (29.10.2024 12:06): jestli to začíná takhle. 
edit: možná to tak nezačíná, to uvědomění je asi její story arc..

Jak se mi třeba dost líbilo že v Tyranny byly zvýrazněny důležité pojmy a šlo se prokliknout do encyklopedie. Teď mám trochu noční můru z toho, že by v budoucnu mohl být podobně označený třeba zde ten pojem "non-binary". To je tak imerzivní /s

Škoda, že ten dialog nešel napsat přirozeněji. :D
Co je pandering nebo dokonce fetish na tom, že hráč si může udělat rozhodnotí ve hře, které udělá jeho postavu trans-gender v rámci děje?
@BUMTARATA (29.10.2024 10:14): mě vůbec nedošlo, že je to v předplatném. Co tu vůbec řeším? :D

Poslední dny jsem si vnitřně obhajoval utratit dva litry za sedmičkovou hru na kterou stejně nebudu mít čas, protože bude skřípnutá mezi Metaphor Refantazio A Stalkerem 2. A já to vlastně můžu mít úplně v paži, protože předplatné...

Děkuji ti kolego. Hned je ten den hezčí. :D asi nejsem stále připraven na dobu kdy jsou nové hry v předplatném no..

Hlavně to vypadá fakt na 40-50h hru. Sice mě v tomhle mylném odhadu letos vytrestala jak Persona 3 tak ten Metaphor, ale zde tomu asi i věřím. Protože nějaký recenzent říkal, že to hrál 3x a těch 100 bylo skvělých.
Zajímavé že Mortismal Gaming, týpek kterého poslední dobou více sleduji protože mi přijde často on point a jede hlavně RPGčka, je dle komentářů VELMI pozitivní. Jdu si tu recenzi pustit.
@pajmič (28.10.2024 23:07): Jj, něco o tom říkala i v jednom svým videu před nějakým časem. :-D

Jinak mě docela rozesmálo, že všichni mluvěj podle příručky o psychologii. Já si vzpomínám, na nějakej rozhovor s psycholožkou, co byl před pár měsíci na Centrum.cz, ve kterým řešila konsensuální vztahy, že je třeba připravit toho druhého na možnost políbení a pro jistotu ho ještě připravit na to, že ho políbím... A to je přesně to, co Hardingová v té ukázce říká: "I might kiss you... I will kiss you... Im kissing you now..." Navíc ta ukázka řešení konfliktů mezi společníky je jak z příručky pro psychology pro řešení konfliktů na pracovišti. Mně to strašně rozesmívá, ale je to tak trochu i "immersion breaking". :-D Vlastně to říkal i MrPattyPlays - takhle normální lidi nemluvěj (snad). :-D

@pajmič (29.10.2024 02:19): Jj, to už je fakt fetiš. :-(
@Garion (29.10.2024 08:28): Já za tím vidím pomoc AI. Vzhledem k tomu, kolik těch recenzí má nulovou informační hodnotu, tak si myslím, že jim to píše z velké části umělá inteligence.
@Cathan (29.10.2024 08:31): S tim souhlasim, ale 10% mi prijde trochu moc. Ale nenapada me ted z posledni doby nejaka hra od dlouholeteho studia, abych se podival, jestli je tam tato fraze take pouzita.
@AlieN (29.10.2024 04:03): Jsi si tím jistej? Vzhledem k tomu, že si můžeš vytvořit postavu s pooperačníma jizvama, předpokládám, že můžeš roleplayovat už ten vytouženej stav. Ani nevidím problém v tom, že to budeš moci zmínit jen občasně, hádám, že převážně u romancí, ale to, že to VŮBEC můžeš zmínit, mi přijde velký.

@Cathan (29.10.2024 06:48): Kdybys mohl takhle odmítnout romanci, to by bylo hodně cool, ale tuším, že to spíš nebude možný, protože to budeš v první řadě převážně (nebo pouze) ty, kdo ty romance bude iniciovat prostřednictvím srdíčkových odpovědí. Ale zase se mi líbí, že se romancujou i mezi sebou, takže nesmíš otálet příliš dlouho, jinak ti tvoji crush přebere někdo jinej, což zase jistě oceněj cucks, hehe.
@pajmič (29.10.2024 02:19): Mně se to líbí. Za předpokladu, že to nebude omezeno pouze na transgender postavy. Tohle je něco, co mi v RPG stále neskutečně chybí. Identita postavy není jen pro nás, je také pro svět. Ani BG3 to podle mě nedokázalo pořádně udělat (což vede k dalším chybám a skoro jediným chybám co BG3 má).

My si můžeme zvolit na postavě piňdu nebo pipinku, jizvy, jaký máme hlas, můžeme naší postavu rolepleyovat jako teplý pivo, ale svět na to většinou nijak nereaguje. Absolutně nijak. Všeobecně mi vadilo, že napříč BioWare hrami nemůžeme odmítnout romanci s tím, že dotyčný je fajn, ale naše postava je gay. Zpětně, ačkoliv chápu, že nechtěli gay Sheparda asi vůbec tehdy, je vtipný, že můžeme Liaru odmítnout s tím, že je emzák ale ne proto, že je hlavně žena :D
@pajmič (28.10.2024 23:07): Já s Kalou souhlasím v
tom artstylu. Ten je hodně kontroverzní a hodně odkloněný od předchozích her. Samozřejmě je už tradicí, že každá DA hra má svůj styl, ale tady se předpokládá jasná návaznost na DAI, takže by člověk očekával, že to bude i podobné DAI. Ale není. Já včera viděla dva navrátivce z DAI a DA2, a kdyby v titulkách nebyla jména, tak podle vzhledu absolutně nemám šanci postavy poznat.

Co se týče woke věcí… Já tak nějak doufám, že
když si zvolím ženskou postavu se zájmenem “ona”, tak že mi hra dá pokoj :D Tyhle věci jdou mimo mě, ale je mi jasné, že ta otázka se minimálně u Taash objeví. Nevadí mi to, pokud mi to nebudou cpát pod nos neustále (což by se prý dít nemělo).
@pajmič (29.10.2024 02:19): U tohoto si říkám - proč by si to někdo vybral, obzvlášť z těch co reálně jsou transgender? To přece pro ně není kýžený cílový stav, ale přechodová nevyhnutelnost na cestě ke konkrétnímu genderu, nutné zlo.

Jako nic proti všem možnostem k detailnějšímu vyprofilování postavy ať už jakýmkoli směrem, pokud to hra bude smysluplně reflektovat v gameplay (lol, nebude, budou tam tři speciální věty v random dialogu a tím variabilita skončí) a pokud budou takto hluboké i mnohé jiné možnosti vytvoření charakteru a backgroundu postavy (lol, nebudou, protože současné BioWare bohužel není Larian, Obsidian ani Zaum a tohle opravdu není nic než fetiš)
Ale jo, po pár recenzích, meta-videích, atd. to vypadá ještě o něco hůř, než jsem čekal :D Kvalita/obsah dialogů a "spektrum" role-play možností se krásně doplňuje se stylizací designu postav a dělá z toho něco jako woke agitku pro vygumovaný fakany a imaginá-ehm... moderní publikum. Ale teda vypadá to v zásadě hezky a shader na vlasy je celkem pecka, ať nežeru...
Tak tohle bude první a poslední dragonáž kterého zcela vynechám. Vy ostatní se bavte, pokudmožno :D
@Malignus (28.10.2024 17:43): Ta holka to shrnula hezky a vystihla přesně můj největší problém s hrou podle videí. Ta hra výtvarným stylem vůbec nenavazuje a všechny postavy vypadají jinak, jednodušeji, trochu komiksově. Ale hlavně si nejsou vůbec podobný. To samé nepřátelé.
Ghil zase zmiňuje, že jí kolikrát v příběhu přišlo, že o některých příběhových linkách by chtěla v rámci hry vědět mnohem víc - prý se to řeší přes kodexy. Zároveň ale ví, že je to kvůli budgetu.

Názor si ale stejně udělám sama. Ve čtvrtek v pět pouštím a nazdárek
@Cathan (28.10.2024 17:21): To netuším, proč by nemohla. Mně přijde, že má tu kritiku podloženou. Nicméně imho třeba souboje neměl žádný díl Dragon Age nějak zvlášť dobré. Tady to vypadá na velký problém variability nepřátel a jen pár střídajících se skillů na timeru. To už pak skoro lepší dát možnost douboje skipnout. Než abych měl dojem, že jsem v roli opice, která má v nějaké frekvenci mačkat pár tlačítek. :)

@SilentWolf (28.10.2024 17:54): Guardians of the Galaxy jsem zrovna hrál a ten gameplay mě hodně rychle omrzel. Pravda, že tenhle se mu podobá.

Ale zase oceňuji, že to není openworld. Když to Bioware neumí, tak znovu to zkoušet už by bylo na hranici bláznovství. :)
Nedávno to jeden youtuber přirovnával k mixu God of War a Guardians of Galaxy. Takže já už od toho očekávání jako bych měl od Dragon Age nemám a čekám od toho právě něco jako ty Strážce Galaxie.

To je pro mě výchozí bod na základě kterého budu buď zklamaný nebo překvapený. A myslím že mi recenze právě tohle potvrzují.

Vychází to každopádně snad už někdy zítra a já pořád nevím, zda si to zkusím...
Zatím jsem viděl 20 minut Skillupovy recenze a tu kritiku má dobře podloženou. Samozřejmě, ty aspekty které mu vadí (safe writing, blbá struktura hry, nudný combat, pixarově vypadající postavy, nudné companion questy..) nemusí nutně vadit každému.
SkillUpa mám rád, ale ve spoustě závěrů jeho recenzí se neshodnu. Spoustu her, které nedoporučoval jsem si zahrál a byl jsem s nimi ve finále spokojený.
Imho se dost často zasekne v tom co by chtěl aby daná hra byla a není ochotný dát šanci tomu čím ta hra je.
@Jab (28.10.2024 17:06): Já nevím. Může být recenze která označí Veilguard za větší zklamání než Anthem skutečně lepší? Není to spíš druhý extrém? Já s tebou souhlasím o tom smutném čase pro herní žurnalistiku, ale je to jako o přehnané pozitivitě tak o přehnané negativitě. U Veilguard jsme svědky obojího.
To jsou zase recenze úplně na houby. To by člověk až plakal. Rozdávají se devadesátky a stovky a podloženou kritiku zkouší tak každá desátá recenze. Je to zase tak zlé, že mohu říci, že po přečtení několika recenzí nevím o hře a jejích kvalitách či chybách vůbec nic. Opravdu smutné časy pro herní žurnalistiku.

Na druhou stranu kdyby tomu tak nebylo, tak na weby jako DH chodí daleko méně lidí.

@Paul (28.10.2024 16:43): Hej, ta je lepší.
SkillUp recenze: in many ways, Veilguard is bigger disappointment than Anthem (ouch)

Ale pořád je to TPP RPGčko, takže za rok v gamepassu to aspoň zkusím, možná
Shrnutí Shinobiho:

Dragon Age: Veilguard | Reviews

5/5 - CGM
5/5 - Eurogamer
10 - XboxEra
10 - Press Start
10 - Game Rant
10 - ButWhyTho
9.5 - TechRaptor
9 - IGN
9 - GamesRadar
9 - COGConnected
8.5 - Dualshockers
8 - PushSquare
4/5 - Dexerto
4/5 - TheGamer
3/5 - VGC
3/5 - VG247

MC: 84
85% jsem docela čekal. To je taková ta diplomatická cesta hodnocení. Ale asi to je menší hra a proto do toho možná i půjdu.
Je mi do pláče při představě mladých dychtivých vývojářů, jako Mark Darrah, Mike Laidlaw, David Gaider a spousty dalších, sedících nad vznikem nového vzrušujícího dark fantasy světa, které vytváří doslova od píky. Velkým vzorem před sebou na jedné straně Faerun, na druhé Středozem, uprostřed touha se odlišit. Ve firemním úložišti schovaná tajemství celého Thedasu ve skryté části souboru s celým lore sloužícímu k zajištění kontinuity, ke kterým měla přístup pouze hrstka vyvolených. Hrubá vysněná představa o pěti hrách. Epické sáze, která měla začátek i konec. Tou dobou jen zbožné přání, které záviselo na úspěšnosti prvního titulu. Tedy, alespoň to si tenkrát všichni mysleli...

Často přemýšlím, jak by vypadal Dragon Age, kdyby BioWare šlo cestou Larianu.
@Malignus (03.10.2024 19:32): Tím myslíš tento příspěvek? Protože v něm neříká, to co tvrdíš. Místo toho říká, ať se ho zeptají až za 3 měsíce, částečně proto, že je to Gaiderova postava a částečně, proto že pak může dát zajímavější odpověď. Žádné slovo o tom, že by mělo být jejich vyprávění lepší než to Gaiderovo.
@pajmič (03.10.2024 13:30): Před pár dny reagoval na X John Epler na otázku, jak vyřešili osud Kierana zprávou, že Kieran je dílem Davida Gaidera, který z BW odešel po začátku prací na DAV, a že fakt netuší, jak hodlal jeho příběh rozvíjet, ale je přesvědčen, že jejich zakončení příběhu Kierana a dalších postav z předchozích her je lepší než to Gaiderovo.

Jinými slovy - DA tak, jak jej dosud známe, končí s DAV. Jeho tvůrce, David Gaider, odešel z BW krátce po začátku vývoje DAV. V dalším průběhu vývoje byl z BW vyhozen i zbytek tvůrců původního DA. Příběhy jeho postav se zakončily, protože je současní vývojáři chtěli zakončit, aby měli "blank slate". Pokud tak někdy v budoucnu vznikne další DA hra, bude v úplně jiném světě / části světa s úplně jinými postavami od úplně jiných tvůrců s úplně jinou vizí a s prvními čtyřmi hrami nebude mít už nic společného.

Každopádně se BW zmenšilo natolik, že je jen jeden tým, který bude střídavě pracovat na Dragon Age a Mass Effect hrách a není schopen přijít s vlastní novou IP. Já myslím, že by možná bylo lepší, kdyby EA BioWare po dalším Mass Effectu definitivně rozpustilo.