@jones1240 (04.11.2024 10:22): Jasné, aj to. Na druhej strane, boli aj nejaké rozhovory s bývalými zamestnancami Game Freak, že po technologickej stránke sú na tom naozaj zle.
Diskuze
@Tulareanus (04.11.2024 10:08): Jenže co jsme tak řešili v Nintendo skupině, tak to by taky Pokemon Company muselo té firmě dát čas trochu dýchat a ne je hnát. Tam je problém jak spouští karty a další věci tak se snaží to prostě dělat rychle a souběžně a pak prostě není čas na to si s tím nějak více vyhrát.
@jones1240 (04.11.2024 10:03): Áno, pokémon séria nie je ten neutrálny typ hry, do ktorej sa človek chytí len tak náhodne, ale treba mať vzťah k značke alebo na ňu chuť. Ale súhlasím s tým, čo bolo napísané v diskusii a ja som to písal aj v diskusii k 9. generácii - má to strašne zatuchnuté koncepy na to, aký je rok, aké vychádzajú hry. Potrebovali by tú sériu zobrať Game Freaku a dať to robiť nejakej lepšej firme, ktorá to bude inovovať aj po stránke gameplaya, aj po stránke príbehu.
@Tulareanus (04.11.2024 08:54): Chápu. Tyo když vezmu v potaz že už i v GBA verzi mě ty dungneony lehce štvali :D
Jako to je ten problém no. Pokud nemáš to nadšení pro ten svět, chytání a objevování Pokémonů tak to jde mimo tebe no. Takže úplně chápu proč to lidi baví když se proto nadchnou.
Jako to je ten problém no. Pokud nemáš to nadšení pro ten svět, chytání a objevování Pokémonů tak to jde mimo tebe no. Takže úplně chápu proč to lidi baví když se proto nadchnou.
@jones1240 (04.11.2024 08:13): Ono hlavne ten remake bol oveľa ľahší než originál. Na druhej strane v originále boli niektoré "dungeony" až príliš zdĺhavé a ťažké v pôvodnej hre - rock tunnel, victory road atď...
Osobne ale tiež preferujem 2. a 3. generáciu. Nie sú to vôbec príbehové zázraky, ale majú veľa krásnych atmosférických lokácii a minimálne 2. generácia aj trochu výraznejší príbeh. Ale zas ja som to hral vždy kvôli tomu prechádzaniu svetom a chytaniu a kolektovaniu pokémonov, nie kvôli príbehu.
Osobne ale tiež preferujem 2. a 3. generáciu. Nie sú to vôbec príbehové zázraky, ale majú veľa krásnych atmosférických lokácii a minimálne 2. generácia aj trochu výraznejší príbeh. Ale zas ja som to hral vždy kvôli tomu prechádzaniu svetom a chytaniu a kolektovaniu pokémonov, nie kvôli príbehu.
@jones1240 (04.11.2024 08:13): Je to jako kdybys hodnotil MMO podle levelování spíš než podle endgame. Ale jak píšeš, prostě to není Tvůj šálek čaje.
Tak asi každá hra s tímhle ratingem bude pro děti :D to bych nikdy nerozporoval.
A taky mi přijde, že grind tu je feature a cílem je prostě to co si sám jako hráč stanovíš. Třeba mít full shiny dex.
Tak asi každá hra s tímhle ratingem bude pro děti :D to bych nikdy nerozporoval.
A taky mi přijde, že grind tu je feature a cílem je prostě to co si sám jako hráč stanovíš. Třeba mít full shiny dex.
@Kunick (04.11.2024 08:05): Nešel, jak jsem psal, tak jsem věděl že to příběh nemá. Jen krom plytké hratelnosti a náplně tam nebyl jiný vztyčný bod (příběh), který by to u mě zachránil.
Minimálně FIRERED je prostě hra pro děti. Jak designem, tak i obtížností. Jen v japonsku hrají kidi tohle a ne Disney kolekce s hledá se nemo. Yokai Watch je taky značka pro děti, si to musíš prostě přiznat :)
Minimálně FIRERED je prostě hra pro děti. Jak designem, tak i obtížností. Jen v japonsku hrají kidi tohle a ne Disney kolekce s hledá se nemo. Yokai Watch je taky značka pro děti, si to musíš prostě přiznat :)
@jones1240 (03.11.2024 19:08): tak zase dětská hra to uplně není. Jen jsi šel po příběhu a ten je jak vime ve hrách důležitý asi jako v pornu. Pravá challenge je u pokémonů pvp.
Jinak ale souhlas s @Tainaru (03.11.2024 19:03): taky preferuju originály než gen3 remaky. Obecně kromě abilit a času ve hře jsem gen3 nemusel, a paradoxně si ji oblíbil až na 3ds s omega ruby/aplha saphire. A designněkterých z jejích pokemonu ocenil až v Po Go
Jo a picknout Squirtla není NIKDY chyba!!!
Jinak ale souhlas s @Tainaru (03.11.2024 19:03): taky preferuju originály než gen3 remaky. Obecně kromě abilit a času ve hře jsem gen3 nemusel, a paradoxně si ji oblíbil až na 3ds s omega ruby/aplha saphire. A designněkterých z jejích pokemonu ocenil až v Po Go
Jo a picknout Squirtla není NIKDY chyba!!!
@Vivaldi (03.11.2024 19:48): Zas na BW se mi asi nejvíc líbilo to, že má v rámci možností nejpropracovanějšího záporáka a relativně dobrý jeho background. Jinak jo, tam už byly mechaniky zajeté a podle mě bylo už dost cítit, že je potřeba nějaká větší změna.
@Tainaru (03.11.2024 19:03): Je to tak... ako hral som potom neskôr ešte Black & White... a tiež Black & White II ... čo tiež boli kvalitné hry... len už viac-menej pokračovania žali to, čo 3. generácia zasadila. Áno, vylepšenia boli stále, ale myslím, že tie najväčšie prišli práve vtedy.
@jones1240 (03.11.2024 19:35): Jasně, no... co se dá dělat, to je klasická součást všech mainline her :)
Ale tak je dobře, že sis to zkusil a zjistil, co a jak.
Ale tak je dobře, že sis to zkusil a zjistil, co a jak.
@Tainaru (03.11.2024 19:15): Jsem ale zapomněl tady dodat že to hlavní co mi vadilo, byl prostě stereotyp, jit porazit, jit porazit atd. Kdyby to melo nejakou pribehovejsi linku nosnejsi tak bych byl milejší. To je asi to nejhlavnejsi. Ta obtiznost uz byl jako hrebicek.
@Tainaru (03.11.2024 19:15): Ale nic se nestalo, já hlavně nechci ať to působí že jsem naštvanej :D Já si to jako užil docela, jen pak už jsem si jen řekl že to dohrát úplně nepotřebuju. Třeba zkusím časem Crystal či Omega Ruby, když říkáš že to je nejvyváženější. Každopádně si můžu odškrtnout legendu ze seznamu :)
@jones1240 (03.11.2024 19:08): Jako jo, v tomhle mám trochu máslo na hlavě, že jsem ti nedal i další rady ke zvýšení challenge, holt mi to v tu chvíli nedošlo :)
Ale víš co, přidej sem toho rangera a napiš komentář, rád si to přečtu :)
Ale víš co, přidej sem toho rangera a napiš komentář, rád si to přečtu :)
@Tainaru (03.11.2024 19:03): Já si vzal Squirtla ještě před tím než jsme se bavili. Ty jsi mi jen na to napsal že s ním to budu mít rychle za sebou. Akorát jsem netušil že během první hodiny jsem OP a všichni mi lížou nohy. Je dost možný že by to bylo jinak kdybych zvolil za startéra někoho jiného, co jsem ale četl tak ta hra je jako easy všeobecně.
Jo on mi to kámoš doporučoval protože se mu tu nejvíc líbí ten pixelart a je to takový idilický :D Což se mi na tom líbilo taky. Já jako chápu že vám jde proti srsti hejt na Pokémony ale v jádru je to prostě dětská hra. Není špatná a dokáži si fakt představit jak ty průběhy jsou s jinými startéry odlišný. Ale třeba ten Ranger byl teda docela zahůl, tam jsem chcípal dost často a právě měl i aspoň něco co mě tahal to hrát dál :D
Jo on mi to kámoš doporučoval protože se mu tu nejvíc líbí ten pixelart a je to takový idilický :D Což se mi na tom líbilo taky. Já jako chápu že vám jde proti srsti hejt na Pokémony ale v jádru je to prostě dětská hra. Není špatná a dokáži si fakt představit jak ty průběhy jsou s jinými startéry odlišný. Ale třeba ten Ranger byl teda docela zahůl, tam jsem chcípal dost často a právě měl i aspoň něco co mě tahal to hrát dál :D
@jones1240 (03.11.2024 18:40): Vzal sis Squirtla, protože jsi to chtěl mít rychle za sebou, a teď si na to stěžuješ, protože to bylo moc rychlý a bez výzvy. To je pak těžký, no :D To kouzlo tkví i v tom, že přístupů je mnoho a konec hry zažiješ jinak s každým pokešem. Tak jestli bude nějaké příště, radši vezmi třeba travního startéra :)
Ono je obecně obtížný něco doporučovat, protože každý má oblíbený nějaký jiný díl. Za mě osobně jsou asi nejzábavnější Crystal anebo z těch modernějších na 3DS Omega Ruby/Alpha Sapphire, které považuji za vyváženější z hlediska příběhu i mechanik + přidaný obsah. První generaci naopak raději hrávám tu původní, spíš než ty remaky, ale to je dost specifický případ.
@Vivaldi (03.11.2024 18:36): Určitě jo, druhá a třetí generace toho vylepšily nejvíc, další díly spíš jen sem tam něco a tu oblibu 3. gen úplně chápu.
Ono je obecně obtížný něco doporučovat, protože každý má oblíbený nějaký jiný díl. Za mě osobně jsou asi nejzábavnější Crystal anebo z těch modernějších na 3DS Omega Ruby/Alpha Sapphire, které považuji za vyváženější z hlediska příběhu i mechanik + přidaný obsah. První generaci naopak raději hrávám tu původní, spíš než ty remaky, ale to je dost specifický případ.
@Vivaldi (03.11.2024 18:36): Určitě jo, druhá a třetí generace toho vylepšily nejvíc, další díly spíš jen sem tam něco a tu oblibu 3. gen úplně chápu.
@Vivaldi (03.11.2024 18:41): Ale tak to je už chyba hry žeo. Je tam prostě nevědomky mít možnost nemít žádnou výzvu :D
@jones1240 (03.11.2024 18:40): tak... vzal si si Squirtla, čo je v istých ohľadoch asi najlepšia voľba... najmä kvôli prvému GYMu... lebo s Charmanderom napríklad by to bolo náročnejšie. :)
@Vivaldi (03.11.2024 18:38): Jo to je, ale teda přišlo mi to hooodněq jednoduchý, každý gym jsem dal bez problému, žádná výzva.
@jones1240 (03.11.2024 17:58): Ako.. tá hra vie byť v určitých momentoch fakt challenge. Ono nebyť týchto hier inak, asi by som nikdy nepochopil poriadne japonské RPG... lebo veľa elementov v oblasti taktiky a súboja je tu spracovaných tiež. :)
@Tainaru (03.11.2024 18:10): Ano... je to návrat ku koreňom, ale zase spracovný s tým kvalitným Gen 3 vizuálom a upravenými mechanikami. Ja som teda k tejto sérii ostal počas prvých troch generácií, viac ma toho nahratého v tomto ohľade segra, no viem, že Gen 3 hry ma bavili najviac ... či už teda Ruby, Sapphire a Emerald alebo potom tieto remastery. Myslím, že to bol najväčší krok dopredu pre celú Pokémon sériu.
@Tainaru (03.11.2024 18:10): Měl jsem nejspíše asi zkusit jiný díl :D Ten kámoš mi zrovna doporučil Rangera :D Tak jsem dal i na jeho doporučení s Firered :D Možná ale zůstanu u Yokaiů!
@Vivaldi (03.11.2024 17:48): Já jsem ho upozorňoval, že by to spíš neměl hrát, protože jsem tušil, že to takto dopadne (respektive čekal jsem ještě horší hodnocení) :D
Z hlediska mechanik a hratelnosti jsou asi lepší díly, než tenhle. FireRed je přece jen návrat ke kořenům, takže zas tak moc obsahu tam není.
@jones1240 (03.11.2024 17:58): Tomu kamarádovi řekni, ať sem přidá nějaké komenty, když je takový fanda :)
Z hlediska mechanik a hratelnosti jsou asi lepší díly, než tenhle. FireRed je přece jen návrat ke kořenům, takže zas tak moc obsahu tam není.
@jones1240 (03.11.2024 17:58): Tomu kamarádovi řekni, ať sem přidá nějaké komenty, když je takový fanda :)
@Vivaldi (03.11.2024 17:48): Jaj, protože jsem hrál Pokemon Ranger a Yokai Watch a ty mě bavili JAJ!!! :D
Jak píšu, ona to zlá hra není, ale je to prostě pro děti, proto i právě je to jednoduše ojebatelný ta hratelnost atd. Je to postavený na tom aby te ti pokemonici bavili, takze i kdyz to má podle mě objektivní chyby, tak velká část mé kritiky je protože mi to nesedlo. Spatna hra to ale není rozhodně.
Jak píšu, ona to zlá hra není, ale je to prostě pro děti, proto i právě je to jednoduše ojebatelný ta hratelnost atd. Je to postavený na tom aby te ti pokemonici bavili, takze i kdyz to má podle mě objektivní chyby, tak velká část mé kritiky je protože mi to nesedlo. Spatna hra to ale není rozhodně.
@jones1240 (komentář): Jaj... načo ty hráš takéto hry, keď to ide úplne mimo teba? :D ... ale nie v pohode... ale viem pochopiť, že kto pre to nemá žiadnu nostalgiu, tak nemusí z toho byť nadšený. Ja ju k tomuto konkrétne mám... plus Fire Red napravil veľké množstvo nedostatkov, ktoré mala pôvodná Red verzia, nakoľko tam niektoré veci urobili úplne opačne než mali.
@Tainaru (30.06.2023 11:16): Tiež som bol z Meowscarady milo prekvapený. A ešte je to aj vizuálne jeden z tých krajších pokémonov tej generácie.
@Tulareanus (29.06.2023 15:07): Ta Meowscarada je kupodivu dost OP na to, že je to travní startér. Když jsem ještě hrál v začátcích dost pvp double battles, tak se tam hodně objevovala a bylo nutné ji co nejdřív odstranit :)
Jak se mi husák moc nelíbí designově, tak nakonec s ním byla největší sranda ve společných raidech, kde pořád poskakoval na místě jako splašená husa, zatímco ostatní Pokémoni se prakticky nehýbali, což mě bavilo sledovat. A asi tím, jak irituje ostatní, se mi právě zamlouvá :)
Jak se mi husák moc nelíbí designově, tak nakonec s ním byla největší sranda ve společných raidech, kde pořád poskakoval na místě jako splašená husa, zatímco ostatní Pokémoni se prakticky nehýbali, což mě bavilo sledovat. A asi tím, jak irituje ostatní, se mi právě zamlouvá :)
@Tainaru (29.06.2023 11:40): Hej, súhlasím s tým čo píšeš. Ja som to bral ale hlavne v kontexte gymov a nejakých dôležitejších súbojoch prvej generácie a nie náhodným bojom s trénermi na cestách alebo divokých pokémonoch.
Husák mi inak prišiel taký, že ten jeho nekonečný tanec ma ešte iritoval. Ale nielen útoky ale aj kombinácia jeho typov mi príde dosť slabá v kontraste s Meowscaradou a Skeledirgom.
Husák mi inak prišiel taký, že ten jeho nekonečný tanec ma ešte iritoval. Ale nielen útoky ale aj kombinácia jeho typov mi príde dosť slabá v kontraste s Meowscaradou a Skeledirgom.
@Tulareanus (29.06.2023 11:15): To jo, ohnivý patří mezi obvyklé sázky na jistotu. Pokud ale porovnám počet typových slabin pokešů například z té první a druhé generace, pak travní jich má vždy nejvíc (Venusaur 4 a Meganium 5), ohnivý středně (Charizard 3 a Typhlosion 3) a vodní nejméně (Blastoise 2 a Feraligatr 2). Síla vodního startéra spočívá velkou měrou v tom, že jednu z těch typových slabin dokáže navíc slušně counterovat (ledový útok proti travnímu typu) - (nebo někdy i tu druhou, pokud se dokáže naučit zemní útoky proti elektřině a není proti němu létací typ - ale o ten se opět postará ledový útok), a protože bývá obvykle taky rychlejší, pak se jich ani nemusí moc bát. Pokud vím, tak ostatní startéři takto efektivně counterovat slabiny nedokážou, ledaže by se jednalo o nějakou kombinaci duálních typů (v 3. gen je famózní Swampert, kterému vůbec neublíží elektřina díky zemnímu duálnímu typu. Ale zase schytává ještě o to větší damage z travního útoku).
Naopak v šesté generaci bych už asi vodního nevzal, ale to kvůli nevyváženým základním statům. Greninja má zoufale mizernou obranu, takže pokud v druhé části hry nevyřadí protivníka na první ránu, obvykle sám skončí KO. Docela kontrast proti anime, kde z něj udělali neporazitelnou mašinu.
No a v SV si taky přichystali nemilé překvapení, protože ten husák se nedokáže naučit relevantní ledové útoky (Ice Beam/Blizzard). Hrát se s ním samozřejmě dá, jen to není tak moc pohodlné :)
Naopak v šesté generaci bych už asi vodního nevzal, ale to kvůli nevyváženým základním statům. Greninja má zoufale mizernou obranu, takže pokud v druhé části hry nevyřadí protivníka na první ránu, obvykle sám skončí KO. Docela kontrast proti anime, kde z něj udělali neporazitelnou mašinu.
No a v SV si taky přichystali nemilé překvapení, protože ten husák se nedokáže naučit relevantní ledové útoky (Ice Beam/Blizzard). Hrát se s ním samozřejmě dá, jen to není tak moc pohodlné :)
@Tainaru (29.06.2023 10:32): mne príde, že s výnimkou prvej generácie, tak mi príde, že ohnivý starter býva brutálny. Ale zas hodnotím len generácie 1-4 a 9.
Zajímavost speedrun: "Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny a 56 vteřin."
No a jak tak koukám i v dalších mainline hrách, tak často, ne-li pokaždé, si ti speedrunneři berou vodního startéra - Pokémona. Předpokládám, že ze stejných důvodů, jako si je vybírám i já pro rychlý postup hrou :) Skoro by se chtělo říct, že vodní Pokémon je cheat.
No a jak tak koukám i v dalších mainline hrách, tak často, ne-li pokaždé, si ti speedrunneři berou vodního startéra - Pokémona. Předpokládám, že ze stejných důvodů, jako si je vybírám i já pro rychlý postup hrou :) Skoro by se chtělo říct, že vodní Pokémon je cheat.