Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Adieu (14.11.2024 14:03): Myslíš lahvičku Sýčka? Tu jsem si v jedničce jednou cca hodinu před svítáním vzal, abych něco ještě po tmě ukradl a pak jsem během rána měl pocit, že jsem na drogách a že vidim jenom světlo a ještě větší světlo :)
@Gordon (14.11.2024 13:07): Nó, trochu jsi mě znervóznil, aby to nebyl nějaký ústupek lidem, co mají blbě kalibrované či nekvalitní televize, jak byl backlash proti Sapochnikově temné manýře závěrem Game of Thrones a prví sérii House of Dragon, ale z toho streamovaného gameplay videa Tobiho a Viktora se mi zdá, že budou noci stejné jako v jedničce. Připadá mi to na těch Troskách jako hrané s nighthawk potionem v jedničce, asi aby byl ten hrad pořádně vidět. Každopádně tohle videjko se krutě nepovedlo, jak tam ve střizích divně přeskočí hudba, tak jsem na chvíli myslel, že mám blbě zapojená sluchátka.
Tyjo, já měl KCD za novátorskou, až podvratnou hru, ale sám mistr to nazývá „hardcore old school RPG“. Přitom bychom se měli ptát, jestli je to vůbec RPG, když si můžeš vymaxovat všechny staty/skilly! Spíš bych to viděl na „based slow walking simulator“, ale co už.
Hmm tak jak byly všude vyprodaný sběratelky hned po pár minutách, tak jsem našel skladem německou PS5 verzi na amazon.de, a včera mi poslali krásnej email

 Vážený zákazníku společnosti Amazon,  
Důležitá zpráva ohledně Vaší objednávky 028-6490697-4644307
Dozvěděli jsme se o potenciálním bezpečnostním problému týkajícím se určitých produktů, které naše záznamy ukazují, že jste zakoupili prostřednictvím webu Amazon.de.
Výrobek:
Kingdom Come Deliverance II Collector's Edition (PS5)
Upozorňujeme, že jsme danou položku odebrali z Vaší objednávky a nebyla Vám naúčtována.
Je nám líto jakýchkoliv komplikací jež Vám toto způsobilo, ale věříme, že chápete, že bezpečí a spokojenost našich zákazníků jsou pro nás na prvním místě.    

Co to má kurva znamenat? "Potenciální bezpečností problém", to mi toho fakt řekne. A prostě zrušeno a šlus.
V kutné hoře jsem zrovna v září byl a je to moc pěkné místo i přesto, že jsem toho zas tolik neviděl. Jen těch turistů je tam tři prdele až to není hezký, taková druhá Praha a najít něco k sezení v centru byl nesplňitelný úkol, tím myslím restauraci, všude přecpáno.
Tobi konečně vyvrátil ty denuvo rumory, teoreticky by to mohlo snad jít i na GOG day one.
@rikuhahl (11.10.2024 13:01): A to som rodený "Čehoslovák", ale na zraze v zime sme hrali tú detektívu hru, ako sa to volalo negooglim, a tam bolo slovo "Krápnik" a ja som na to nevedel zareagovať, čo to je "krápnik", niečo ako "Ťava vs. Velbloub"
@M.a.t.t. (11.10.2024 12:43): To jsem ale takhle neřekl, žejo. Já hovořil o lidech, co si tohle hned namodují, aby měli tyto aspekty hry jednodušší, a nadto jsem připojil adjektivum „herní“ opovržení - rozhodně nikým nebudu reálně opovrhovat na základě toho, jak si hraje hru, ffs. :D Herní opovržení, řekl bych, je obvyklou součástí třeba online gamingu, když člověk v kompetitivním prostoru hraje proti lidem, co hrají zákeřně, nudně či rovnou podvádí. Klidně si udělám legraci z vlastního snobismu ohledně názorů na počítačové hry. :D

Své argumenty ohledně integrity designu jsem představil, z druhé strany slyším jen „ale mně to tak nepřijde, já to tak nemám, mně to imerzi akorát nabourává“. Což mě nepřesvědčilo o tom, proč by to v KCD mělo být jinak. Každopádně mě nepřekvapuje, že se na té konkrétní věci neshodnu s uživateli, se kterými se často ohledně kvality designu nebo konkrétní hry neshodnu, a nemám s tím problém. Jako žádný flame jsem to fakt nevnímal a jestli to kvůli troše sarkasmu tak vidíte, tak mě přece už za těch 16 let znáte, že se občas konfliktními statementy snažím rozhýbat diskuzi, ať tu nechcípnem nudou. Není třeba si to brát osobně, ani nasazovat mi psí hlavu. ;-)
Aby ste to nebrali ako nejaké "Pozérstvo" Sejvovice je úplne OK, ja som si teraz vyupgradoval dedinu (DLC Přybislavice ak som to napísal správne) len tak z ruky cca 80-90K asi tak niečo, mám asi tak 8 (v truhle ich mám tak 50-60) sejvovic uložené save a asi 300 cez posteľ.

MetaL Mutanta na Vás aby ste pochopili ten adrenalín, v USA kvôli tomu postavili celé mesto v púšti.
@Widl (11.10.2024 11:52): Celé je to o tom, že my napríklad vieme akceptovať, že niekomu to môže pomáhať zlepšovať imerziu. No sú i ľudia na ktorých to má presne opačný efekt a poznámky, že si za to zaslúžia jemné opovrhovanie, ničomu nepomáhajú. Oba názory sú relevantné, je to len o pochopení jednoduchého faktu, že človek môže mať rád výzvu, no toto mu ako výzva nepripadá.

No keďže sa očividne nikam nepohneme, poprosil by som všetkých o ukončenie tohto zbytočného flamu. Vďaka.
@Adieu (10.10.2024 22:08): Já už níž napsal, že já s tímhle sytémem určitě imerzivněji nehraju, mám to přesně naopak. Mě to ze hry vytrhává a rozhodně mi to nepřijde jako promyšlený designový aspekt, ale přesně naopak. Nejsem sám a tak to prostě je. A tak se shodneme, že se v tomhle neshodneme :)
@Widl (10.10.2024 20:24): Tak ta pointa není v tom, jak je super ten sejv systém využívat špatně a pak splakat nad výdělkem, ale v tom, že pokud nemáš druhou šanci jako kouzelník v rukávu, hraješ obezřetněji -> realističtěji -> imerzivněji. Vyšší sázky, větší napětí. Chápu, že to není každého šálek čaje, jak sám říkáš, na druhou stranu si pak říkám, proč hrát a kritizovat téměř jediné realistické RPG na trhu za jeho promyšlené designové aspekty. Nebaví tě manageovat, ovšem tohle RPG prostě lehce o managementu je. A když se chceš toulat v té přírodě bez autosejvů, musíš se připravit - nepereš si sám košili a nesušíš ji hodiny na slunci, nebalíš ji někam jako tetris s pánví a nožíkem, ale jenom navaříš si sejvovici a koupíš jídlo. Za mě docela solidní kompromis, zachovávající logiku realismu, ale nebazírující příliš na jednotlivostech.

Ještě bych dodal, že když si hráč uvědomí při nějakém přepadu uprostřed lesů, že hru už nějakou dobu neukládal, třeba nezkusí situaci proti přesile vyfightit, ale pokusí se lesem utéci, což je herní zážitek, ke kterému by s quick savem nikdy nedošlo, to by zkusil bojovat, prohrál, loadnul, sešel z cesty. Anebo loadoval, dokud by mu to neklaplo.
@Blaiddtom (10.10.2024 16:17): Pokud ti ten souboj nevyjde a chcípneš, tak ho budeš opakovat i v KC. Jen s tím rozdílem, že se k těm kumánům potáhneš třeba zase přes půlku mapy, abys to vyzkoušel znova. Nebetyčně imerzivní :D V BGIII tě někdo nutí loadovat, když se ti něco nepovede? Jsem si nevšiml, naopak jsou ty hody kostkou a jejich následky zábavně udělaný. Já u RPG prostě raději hraju, než abych se zbytečně strachoval.
@Widl (10.10.2024 15:40): Mas pravdu. Quicksavnut pred skillcheckom alebo tazkym subojom a ked mi nevyjde, naloadovat je neskutocne imerzivne. Omnoho viac ako to, ze si musim davat pozor pri potulkach(idealne v HC mode) aby som bezhlavo nevliezol do tabora kumanov, ak viem ze som dlho neukladal a nejakou nahodou nemam po ruke sejvovicu, ktorych je mimochodom k dispozicii kvantum uz po par hodinach. Naco by som sa bal vykradat baraky hala bala, ked mozem dat quicksave a ak ma uvidia straze, tak len naloadujem aby som nahodou nesiel do väzenia..atd.

Ked mam k dispozicii quick save a lubovolne savovanie nemam strach o nic, pretoze akukolvek chybu viem instatne napravit bez postihu. Ale tak kazdy mame ine predstavy asi. (Vdaka bohu za honour mode v BG3.)
@Widl (10.10.2024 15:40): Imerze BG3 lepší... Že hráč inteligentně uváží, že teď chce být opatrný a dát tomu rpg štempl izolovaným aktem uvnitř toho světa, kulturně spjatým se settingem (frťan na odvahu) je jistě mnohem méně imerzivní než self serving školka, kde je vše vždy dovoleno včetně svévolných vraceček času. Konec sarkasmu. :)

@pipboy (10.10.2024 16:07): Myslím že říkali, že sejvovice bude zachována. Ale čekám snadnější přístup pro newbies.
No a ví se teda už jak to bude v KCD2 fungovat? Afaik tam měla proběhnout nějaká úprava v mechanismech.
Tak se u nového dílu ta sejvovicová debata objevila nakonec celkem rychle :D

@Blaiddtom (10.10.2024 09:44): Vždyť to žádnou imerzi hře nepřidává, pro mě je to přesně naopak. Místo abych šmejdil po světě nebo se upnul na příběh a prostě hrál, tak musím nějak managovat ukládání. Hlavně u toho toulání světem to byl opruz, tam totiž nebyly žádný checkpointy. Koukni se třeba na BGIII, tam si můžeš dělat se světem co chceš, skill checků a následků svých činů snad stovky, a světe div se, to všechno s quick savem bez nutnosti štrachat v inventáři pro flašku, lézt někam do menu a nebo cestovat někam do postele. Imerze stokrát lepší :)
@pipboy (10.10.2024 05:21): Tak to dopadá, když se zaprodá velkýmu vydavateli.

@Tarhiel (10.10.2024 08:23): Ukládat při vypnutí to normálně jde, v jedničce a na 100 % i tady. To si zase vytváříš problém, kterej není, jestli máš denně dvě hodinky na hraní a štve tě to, tak si uspořádej priority, nebo prostě nehraj hru na 150 hodin... :-D

@Adieu (10.10.2024 14:18): A vlastně to tak je, KCD je opravdu lehounké, když je hráč ochotný přistoupit na ty mechaniky a trochu si hru osahat, ale to tak přece je v každé hře...
A to zaměřovátko pro luk... To je tak tupé... :-D
Však ten začátek je trošku víc hardcore, aby casual hráče naučil o filosofii té hry správně přemýšlet - prostě pokud chci mít pojistku navíc, musím pro to něco udělat, v tomto případě buď si koupit sejvovici, nebo si ji uvařit. Sejdu-li z cesty questů a automatických uložení, mohu potkat random nepříjemnost a chcípnout a přijít o postup, nepřemýšlel-li jsem při tom a spoléhal na nějakou automatiku. Je to nejlepší možný přístup v totální kontradikci k blbuvzdorným titulům s minimapami. A později, jak říká BUMTARATA, už není s nedostatkem sejvů problém, jen to stále nechává tyto pojistky na úvaze hráče.

Mám dvě děti a nikdy jsem se u KCD nefrustroval, že teď nemohu odejít ze hry pro neulozeny postup. Ostatně velmi brzy do hry přibyla moznost sejvu při odchodu z aplikace, tuším že to byl jeden z prvních patchů. Šest let po funuse, pánové. Stejně jako je absurdní to srovnávání s Witcherem, že tam konsekvence některých rozhodnutí vyplývají později. Well guess what, platí to na obě hry.

Upřímně cítím lehounké hráčské opovržení ke všem těm lidem, co po prvním neúspěchu nainstalovali mody jako bow reticule, neomezenej save nebo lehčí picklock. KCD je totiž zatraceně lehounká hra, přenese-li se hráč přes první hodiny a seznamování se. U Dark Souls všichni hulej titány a bičujou se jak flagelanti a u KCD mají mnozí problém se základními mechanikami.
@Tarhiel (10.10.2024 12:29): tak to máš i v KCD přece, tady jde o to, že když někomu řekneš drž hubu a on na tebe pak zaútočí a ty si řekneš aha, to nechci, tak loaduješ... ale to je fuk, to je pořád dokola...
@BUMTARATA (10.10.2024 10:22): jo, můžeš, ale už to prostě vyžaduje nějakou tvojí iniciativu, kdy si rozmyslíš, jestli to vlastně nehrát tak, že budeš žít se svým (i špatným) rozhodnutím, ale ten prostor pro quick save tu vlastně máš, jen se prostě udělalo něco pro to, aby to nebyl standard pro hráče. A vlastně, i když si ty sejvovice naděláš, tak zjistíš, že je používáš mnohem méně, než kdyby si spamoval F5.
@S4TW (10.10.2024 09:55): No, ale lidi si můžou před důležitým rozhodnutím udělat save, zas takovej nedostatek tý sejvovice není, že jo, vlastně by se dalo říct, že jí jsou tři prdele. Kromě toho save scumming se neřeší tím, že nenecháš hráče ukládat, ale tím, že mu naopak neustále přepisuješ jedinej save slot (Elden Ring, Dragon's Dogma). Na to ale není KCD dostatečně robustní a stabilní, obávám se.
@Blaiddtom (10.10.2024 09:44): Ja som to teda bez problémov dohral bez modov. Teda, je fakt, že na PS5 ich aj tak nemôžem používať, ale nepoužíval by som ich ani ak by som hral na PC. Ale to bude možno tým, že mám rád výzvy a nevadia mi náročnejšie hry. A tá sejvovica bola u mňa problém skôr zo začiatku, keď si človek zarobí nejaké groše, tak je to v pohode. Ale aj tak som využíval hlavne "uložiť a skončiť", prípadne som sa išiel vyspať do hostinca a nemal som problém. Bolo to hlavne o zvyku.
@Tarhiel (10.10.2024 08:23): no vidíš, teď jsi sám napsal ten důvod, proč to tak je, aby si lidi před důležitým rozhodnutím nedělali save (což je reálně ten důvod, proč to tu lidi tak triggeruje) a smířili se svým i špatným rozhodnutím (chápu, že pro dnešní snowflakes je to bolavá záležitost). O buggách se nebavme, to kazí zážitek ve všech hrách úplně stejně a prostě tu máš ty sejvovice (ano, světe div se, musíš proto něco málo udělat, abys je měl, no hrůza prostě!)...
@Luďa (09.10.2024 18:24): Pretoze vacsina hier je uz robena tak, aby ich mohol dohrat aj malomocny. Ak pride nieco len trochu oldscholovejsie a narocnejsie, zrazu s tym maju dnesni hraci zvyknuti len bezhlavo nasledovat šipku a savovat hru na kazdom kroku problem. Na kazdom kroku im vyskakuju nejake okienka a ačievmenty o tom ako su užasni za akukolvek hlupost co v hre spravia a tu su zrazu potrestani ak nehraju opatrne a nerozmyslaju pri tom. Staci sa pozriet co su najstahovanejsie mody do KCD. Uprimne poznam minimum ludi co to dohrali bez nich. Ak su v hrach skillchecky alebo rozhodnutia, vsetci potrebuju cheatsavovat, miesto toho aby prijali svoje rozhodnutie a hrali s nim dalej. Nikoho za to neodsudzujem, kazdy nech si hra ako mu vyhovuje..len tomu nerozumiem, zbytocne si kazit zazitok a imerziu v hrach ktore ocividne nie su pre nich.