Po 15 hodinách jsem narazil na několik fatálních chyb, kde buď chybělo NPC na splnění příběhové linky nebo se zasekne ve dveřích, chyběl quest item, a nebo se sekla UI mapa a nechtělo to odkazovat dál. Naštěstí vždy pomohlo se vrátit o hodinu zpět, ale jsou to teda nervy. Do toho problikávají textury, AI nepřátelé někdy střílí na 500m, a někdy naopak nereagují i když chodím kolem nich. Tak vám nevím, jestli se věrně drží předchozích dílů nebo je to featura odrážející podivné anomálie v zóně:)
Diskuze
@Paul (24.11.2024 13:46): Na druhou stranu poltergeist a bloodsucker na sto metrech za sebou na začátku hry působí trochu jako stalker disneyland, což by se k tomu Fallout 4 opět blížilo, když člověk nehledí na obtížnost. :) Jde podle mě prostě o nějakou dobrou míru, o nějaké základní kameny designu, stejně jako je dodneška v mnohém platná Aristotelova Poetika, co se týče výstavby děje. Když to člověk poruší, tak to může být překvapivé, ale taky nepůsobit úplně dobře. Tady hra zcela obětovala nějaké atmosférické úvodní očekávání, aby ukázala, že se nebude s ničím srát.
@Adieu (24.11.2024 12:17): je to sice gradace, ale opačným směrem. Imho není nic špatnýho na tom dát hráči vědět "tady nejsi v bethesdím falloutu, chlapečku" :)
@montana (24.11.2024 11:04): Taky mi to přijde jako špatný design, protože je to pro nové hráče především matoucí. Bloodsucker v úvodu je stejná gradace jako power armor ve Fallout 4 na začátku hry, a poltergeist bez nějakého představení do settingu může působit až jako bug.
Zato to zapnutí scanneru, že není jasný okruh aktivity, mi přijde v pořádku, je řečeno, že se máš vzdálit, takže better safe than sorry. Přitom jsem ani nebyl moc daleko a přežil bez úhony, tudíž to není kdovíjak radikální.
Zato to zapnutí scanneru, že není jasný okruh aktivity, mi přijde v pořádku, je řečeno, že se máš vzdálit, takže better safe than sorry. Přitom jsem ani nebyl moc daleko a přežil bez úhony, tudíž to není kdovíjak radikální.
@montana (24.11.2024 11:04): máme stejný zážitek s kamarády. :-D
Mimochodem, pokud vás nebaví čekat při každém spuštění na tu shader kompilaci, tak se dá vypnout
Create or edit the file "Engine.ini" in the %localappdata%Stalker2SavedConfigWindowsEngine.ini
2. Place the line
[SystemSettings]
r.PSOWarmup.WarmupMaterials=0
Ale při aktualizaci driverů to bude chtít dát pryč, aby se shadery zase zkompilovaly.
@montana (24.11.2024 11:04): tak to je design intent, nepovažuju to za chybějící "moderní vymoženosti". Prostě to není hra co by se s člověkem kdovíjak mazilila a vyžaduje od něj trochu common sense a trpělivosti.
Create or edit the file "Engine.ini" in the %localappdata%Stalker2SavedConfigWindowsEngine.ini
2. Place the line
[SystemSettings]
r.PSOWarmup.WarmupMaterials=0
Ale při aktualizaci driverů to bude chtít dát pryč, aby se shadery zase zkompilovaly.
@montana (24.11.2024 11:04): tak to je design intent, nepovažuju to za chybějící "moderní vymoženosti". Prostě to není hra co by se s člověkem kdovíjak mazilila a vyžaduje od něj trochu common sense a trpělivosti.
@Paul (23.11.2024 20:39): Nevysvětlí ti vůbec nic. První půl hodina. Dva kamarádi si mysleli, že v domě s poltergeistem po nich střílí neviditelný enemák nebo je to celé bugnuté. Kdyby aspoň Skif něco řekl. Po sebrání prvního artefaktu na tebe pošlou bloodsuckera... pokud si poctivě nelootil a nemáš sapík s dostatkem nábojů, tak prakticky neuhratelný. Po zapnutí nabíječky není hned jasný okruh aktivity = smrt, když neodběhneš. Pro oba to byla zkušenost na vypnutí hry ještě než se dostali do první vesničky.
Tak ten stealth je tu hodně rozbitý. Hra mě někam pošle a doporučí mi stealth, ale to tu fakt nejde. Všichni hned vědí kde jsem. To je blbé..
Trochu me stve, ze ukrajinstina ma mnohem horsi lipsync u dialogu a cutsceny jsou ciste english performance capture. Chtel jsem to hrat v ukrajinstine, ale ten anglickej lipsync je proste uzasnej. Facialky v cutscenach jsou neskutecny. Nejlepsi by byl nejakej hybrid jak v puvodnim SoCH, kde dialogy byly v ENG, ale zbytek sveta byl proste jejich jazykem.
@SilentWolf (23.11.2024 21:06): Blesky mohou zabít i v No Man Sky
@SilentWolf (23.11.2024 21:06): V RDR2 to jde evidentně taky, ale je otázkou, zda kdekoliv.
@SilentWolf (23.11.2024 21:06): V minecraftu tě také může zabít blesk. :)
@montana (23.11.2024 19:47): mě právě naopak přijde skvělé, že se to hraje jako předešlé díly. Ta hra prošla změnou enginu a prakticky to nejde poznat. Jakobych hrál první díl jen v roce 2024.
V tom mi vadilo první Metro. Bylo až moc jiné.. pak jsem si trochu zvykl.
Nováčky možná odradí už jen to že nevědí co je zabíjí (poltergeist). Ale možná je to díky tomu polapi tak jako kdysi mě. Žádný videoherni svět na mě nepůsobí tak jako Zóna.
BTW má nějaká hra lépe zpracované bouře? Mám z nich trochu strach IRL a zde se to trochu projevuje. Dokonce blesky můžou i zabít. To jsem snad v žádné hře neviděl.
V tom mi vadilo první Metro. Bylo až moc jiné.. pak jsem si trochu zvykl.
Nováčky možná odradí už jen to že nevědí co je zabíjí (poltergeist). Ale možná je to díky tomu polapi tak jako kdysi mě. Žádný videoherni svět na mě nepůsobí tak jako Zóna.
BTW má nějaká hra lépe zpracované bouře? Mám z nich trochu strach IRL a zde se to trochu projevuje. Dokonce blesky můžou i zabít. To jsem snad v žádné hře neviděl.
@montana (23.11.2024 19:47): jaký konkrétní moderní vymoženosti tu nováčkovi podle tebe chybí?
Mně přijde fakt fascinující, jak tvrdohlavě se hra tváří, že neuběhlo žádných 15 let od posledního dílu. GSC úplně ignorují všechny moderní vymoženosti a myslím, že nováček v sérii to musí po 20 minutách vypnout a smazat.
Zatím pořád nevím jestli mi to přijde super nebo mě to časem začne srát. Přece jenom jsem Stalkera hrál naposledy opravdu před 15 lety :D
@BUMTARATA (22.11.2024 12:35): Z počátku mě ten random spawn zarazil, ale je to vlastně zajímavá fíčura jak narušit mantru quicksave/quickload.
Zatím pořád nevím jestli mi to přijde super nebo mě to časem začne srát. Přece jenom jsem Stalkera hrál naposledy opravdu před 15 lety :D
@BUMTARATA (22.11.2024 12:35): Z počátku mě ten random spawn zarazil, ale je to vlastně zajímavá fíčura jak narušit mantru quicksave/quickload.
Tam je hned z kraje úkol který končí útěkem z vojenské základny. Samozřejmě tam strčili nekonečný respawn nepřátel..
Tam to bylo hodně špatné. Chápu že po hráčovi chtěli ať uteče nebo se proplíží. Ale hra takové věci moc nekomunikuje a když pak začne hráč střílet vidí ty respawny..
Tam to bylo hodně špatné. Chápu že po hráčovi chtěli ať uteče nebo se proplíží. Ale hra takové věci moc nekomunikuje a když pak začne hráč střílet vidí ty respawny..
Tak to vypada teda, ze je u me neco spatne :( Ale hreje me, ze je neco spatne i u vyvojaru. No stejne je to styl fps, kde se vyplati zvednout zadek z gauce a "uvelebit" se zase cumakem u monitoru s k+m :)
@Mendoza (22.11.2024 22:33): Já mám dualsense, takže přes pass tak či tak skrz emulaci xbox padu, a v takovém případě funguje (ale samo s xbox ikonami). Nicméně na padu je to ovládání momentálně tak moc na hovno, že to není žádná ztráta. :D
@ntz (22.11.2024 20:55): Hele to zas ne... Nekdy je to moc pekny https://youtu.be/f82OMpx2FBw?si=W9LU69HdTFiO6meO&t=100
@Mendoza (22.11.2024 22:33): mě gamepad (xbone) pod oknama funguje jak v gamepass tak steam verzi, akorát sensitivita je debilní kvůli neexistující deadzone, na což snad chystaj hotfix.
Jak to je s tema gamepadama? Nativne pod oknama, kde stejne hrat nehodlam, se nechyta ani xbox ani steam controller a pod geforce now nemlich to samy. Fakt to nekomu funguje?
Well duh, některý stalker mody jsou vyloženě černá magie.
ta grafika mi pripada horsi nez v 10+ let starsich stalkerech s modama ...
@Adieu (22.11.2024 20:25): Souhlas. No precejenom jsou z vychodu, kde je ta mentalita jina. To neni jak fini a jejich underpromis overdeliver. Proto me docela prekvapilo, ze atomic heart byla realna hra :) Znam to z prace z vyvojoveho prostredi a vetsinou je to superultra overpromis superultra underdeliver :)
@Hammond22 (22.11.2024 20:07): Snad jo... ale z nediplomatické perspektivy mi to pořád zní nikoliv jako imerzivní AI, simulující životy ostatních stalkerů a jen sem tam spawnující enemáky, případně nové stalkery, jako tomu bylo v jedničce, nýbrž pouze jako spawny v hráčově proximitě, napodobující dynamiku života. S tím, že aktuálně jsou ty exponované spawny jen blbě nastaveny, to je zjevné. Věci jako "it supposed to set -up fun things that could happen, and when they happen they will feel cool" mi připadají btw jen jako fráze, bezobsažné mlácení pantem/klávesnicí.
@Adieu (22.11.2024 19:28): Hele zatim tezko rict. Je to vsechno kolem toho divny. Jedno je jasny – nefunguje to. Ale jestli uplne kecaj nevime. Na discordu jejich moderator rekl, ze to je rozbity a nefunguje to. " OK , so I said that A -Life 2 .0 is a simulation system for life in the Zone . I see that many of you are asking if it is supposed to work in background and the answer is yes . It supposed to fuel the regions with events , action , migrating groups and etcetra . Right now it doesn 't work and often just spawn fights around you . It is not what we want , A -life is not supposed to throw action into you , it supposed to set -up fun things that could happen , and when they happen they will feel cool " Ja doufam, ze proste spousta veci uz v nejakym buildu a castech byla funkcni lip nez ted a je potreba to jen do ty hry dopatchovat a sladit. Vetsinou se ve vyvoji her po slozeni nejaky beta vsechno posere a vraci te to v rade veci treba pul roku zpet ve vyvoji a je treba vse doladit. Uvidime.
@kuler91 (22.11.2024 18:43): 1440p (DLDSR), DLSS quality, epic preset, 3080Ti. Zatím drží 60 všude kromě tý vesničky, kde framerate na 60ti neudrží ani Ryzen 7800X3D :) Fakt doufám že to tam zoptimalizujou. Klidně i odstraněním některých filler NPC.
Takže chápu to správně, že A-life je jen fancy PR okecávající název pro randomizující spawny nepřátel a hra je tudíž co se sandboxu týče krokem zpět proti svému letitému předchůdci, když život v Zóně je simulován pouze jako Potěmkinova vesnice? Tvl, na frontu s nimi!
@Paul (22.11.2024 18:18): Na jaké hraješ nastavení ? A jakou máš GPU ? : )
Teď jsem hrál kolem dvou hodin. A jako jo. Až opraví ty deadzone gamepadu, vylepší optimalizaci v místech s mnoha NPC a (snad) nějak doladí ten A-Life a glitche, tak to bude řekl bych přehledně moje GOTY.
Je to prostě STALKER na větší škále, v což jsem doufal.
Ale ty glitche jsou fakt vtipný/smutný. Když si sednu k ohni, super atmosféra, načež se jeden z přísedících zvedne a chce odejít, ale zasekne se o flašku a tak prostě přehrává animaci dokola..
Pár shotů
https://i.ibb.co/hsmRstG/1643320-20241122175652-1.jpg
https://i.ibb.co/4MSqzf8/1643320-20241122175837-1.jpg
https://i.ibb.co/8s9jqML/1643320-20241122175810-1.jpg
https://i.ibb.co/PGnwqBY/1643320-20241122175702-1.jpg
https://i.ibb.co/N66sqhG/1643320-20241122175415-1.jpg
Je to prostě STALKER na větší škále, v což jsem doufal.
Ale ty glitche jsou fakt vtipný/smutný. Když si sednu k ohni, super atmosféra, načež se jeden z přísedících zvedne a chce odejít, ale zasekne se o flašku a tak prostě přehrává animaci dokola..
Pár shotů
https://i.ibb.co/hsmRstG/1643320-20241122175652-1.jpg
https://i.ibb.co/4MSqzf8/1643320-20241122175837-1.jpg
https://i.ibb.co/8s9jqML/1643320-20241122175810-1.jpg
https://i.ibb.co/PGnwqBY/1643320-20241122175702-1.jpg
https://i.ibb.co/N66sqhG/1643320-20241122175415-1.jpg
@BUMTARATA (22.11.2024 12:35): Asi něco co patří ke Slovanským hrám (Witcher 2 zdraví a říká, že chce svůj eurojank zpátky).
@BUMTARATA (22.11.2024 12:35): Hele, takto jsem si při druhým runu v SoCh naspawnoval asi 1000 nábojů z mrtvýho enemáka. Load, loot, save, load. Furt dokola asi hodinu :D Byla by prdel, kdyby to šlo i tady :D
@SilentWolf (22.11.2024 11:45): Smoke and mirrors, why not, i to může bejt zábava, strašně by mě ale vytáčelo (jako mě to letos nebetyčně sralo u Outlaws), že stav, ve kterým hru uložíš, není perzistentní, reloadneš a místo jablek se spawnujou hrušky. Něco mi ale říká, že zrovna tohle nefixnou, protože to není bug, ale fíčura.
Trochu mě rmoutí že vývojáři očividně pokračují v té lži, že A-Life ve hře opravdu je a chystají se udělat vše pro to, aby to co nejdříve zprovoznili.
Zatím to totiž vypadá tak, že to ani v souborech nejde moc dohledat, že by bylo něco takového přítomno.
Já to ve hře nepotřebuji, pokud poladí ty respawny, budu asi líp spát, když mi NPCčka nebudou umírat na druhém konci lokace.
Ale to lhaní nechápu.. snad už brzo vyjde nějaké oficiální vyjádření, které tuhle otázku konečně rozsekne.
Zatím to totiž vypadá tak, že to ani v souborech nejde moc dohledat, že by bylo něco takového přítomno.
Já to ve hře nepotřebuji, pokud poladí ty respawny, budu asi líp spát, když mi NPCčka nebudou umírat na druhém konci lokace.
Ale to lhaní nechápu.. snad už brzo vyjde nějaké oficiální vyjádření, které tuhle otázku konečně rozsekne.
Dost jsem jim věřil a dostal zas nedodělek. Nevybalancované, pády, respawn nepřátel. Baví atmosféra, ale jinak jsem zklamaný.
@HolyMeatball (22.11.2024 04:13): u mě asi pomohly ty ovladače. Od té doby jsem problém neměl, ale hrál jsem to dohromady tak 2,5h, takže těžko soudit.
I tak mi přijde že jsem tam toho zažil až až.. a pocitově hrál tak 5h. Je to fakt dobré.
I tak mi přijde že jsem tam toho zažil až až.. a pocitově hrál tak 5h. Je to fakt dobré.
Tož jsem též koštnul přes pass a
@SilentWolf (21.11.2024 19:22): stejný zážitek, první dvě hoďky plynulé, po rozednění krásný výhled na doskakující a všelijak přeskakující stromky, a v první bezpečné osadě instantně naprosto nehratelné i na lowest of low. :)
Ale ty první dvě hoďky byly luxusní (přestože, jak avizoval Paul, ovládání na padu je fakt hrozně zmršené), takže snad už někdy za rok se na to budu dosti těšit.
@SilentWolf (21.11.2024 19:22): stejný zážitek, první dvě hoďky plynulé, po rozednění krásný výhled na doskakující a všelijak přeskakující stromky, a v první bezpečné osadě instantně naprosto nehratelné i na lowest of low. :)
Ale ty první dvě hoďky byly luxusní (přestože, jak avizoval Paul, ovládání na padu je fakt hrozně zmršené), takže snad už někdy za rok se na to budu dosti těšit.
Mimochodem, všechny ty nový cool first person animace a immersion featury dvojky existujou i pro Call of Pripyat ve formě geniálního gunporn Gunslinger modu, kdyby měl někdo chuť na replay.
Je to pecka, musel jsem teda přejít na geforce now :D ...
Mám cca 5 hodin, začátek je celkem "nuda" ale tohle bude topovka roku, tedy jestli se nic nepodělá.
Mám cca 5 hodin, začátek je celkem "nuda" ale tohle bude topovka roku, tedy jestli se nic nepodělá.
Plním první vedlejšák. Osoba A mi zadá úkol zachránit osobu B ze zajetí. Úkol splním, ale když se osoba A zeptá jestli mě poslala osoba B, moje postava řekne "kdepak". Takže něco nehrálo. Mrknu do logu, úkol je nesplněný. Chvíli pátrám v čem je problém, nakonec zjišťuji že zadavatel úkolu mezitím (asi) vykrvácel.
Tak jsem to loadnul o 10 minut dřív.. :D Už bez problémů.
Nevím nakolik mám takové věci hrotit, protože nepoznám co je důležitá postava která by případně znemožnila nějakou příběhovou linku.
Ať žije Stalker.
Teď se mi to v první větší vesnici hrozně seká. Stahuju nové ovladače, tak uvidím. Ale do té doby myslím vše na nejvyšší 4k v pohodě.
Každopádně atmosféra pořád špičková. Tohle na mě funguje, stažené půlky mám neustále. Už jsem po hodině hraní vyčerpal limit ukládacích pozic. :D
Tak jsem to loadnul o 10 minut dřív.. :D Už bez problémů.
Nevím nakolik mám takové věci hrotit, protože nepoznám co je důležitá postava která by případně znemožnila nějakou příběhovou linku.
Ať žije Stalker.
Teď se mi to v první větší vesnici hrozně seká. Stahuju nové ovladače, tak uvidím. Ale do té doby myslím vše na nejvyšší 4k v pohodě.
Každopádně atmosféra pořád špičková. Tohle na mě funguje, stažené půlky mám neustále. Už jsem po hodině hraní vyčerpal limit ukládacích pozic. :D
Je vtipný že na redditech si lidi stěžujou jak jsou někteří nepřátelé bullet sponges (a co jsem letmo hrál tak jsem to taky pozoroval), teď jsem kouknul na diskuzi k Shadow of Chernobyl a tam příspěvek z 2008 tady od Bursofta
Mě osobně odrazovala od Stalkera jeho obtížnost. Nevadí mě, když je hra obtížná v tom smyslu, že na jednu ránu padnete nebo tak. Stalker je případ, kdy do vás stačí 3 4 rány a je po vás, zatímco do nepřátel musíte vykropit několik zásobníků (50 ran z pistole mě utvrdilo).
Prostě the more things change, the more they stay the same xD
@Bursoft (21.11.2024 18:06): ale těch patchů určitě nebylo potřeba tolik. Myslím že tak dva, tři a bylo to v klidu, SoC jsem hrál brzy po vydání.
Jo a Digital Foundry už vydali analýzu
https://www.youtube.com/watch?v=cHQ3jAeza60
Mě osobně odrazovala od Stalkera jeho obtížnost. Nevadí mě, když je hra obtížná v tom smyslu, že na jednu ránu padnete nebo tak. Stalker je případ, kdy do vás stačí 3 4 rány a je po vás, zatímco do nepřátel musíte vykropit několik zásobníků (50 ran z pistole mě utvrdilo).
Prostě the more things change, the more they stay the same xD
@Bursoft (21.11.2024 18:06): ale těch patchů určitě nebylo potřeba tolik. Myslím že tak dva, tři a bylo to v klidu, SoC jsem hrál brzy po vydání.
Jo a Digital Foundry už vydali analýzu
https://www.youtube.com/watch?v=cHQ3jAeza60
Když to tak čtu, tak si počkám, až můj kluk v klidu vyroste a půjde třeba na základku, tou dobou to možná už bude hratelný :D Ale aspoň drží tradici, u prvního dílu to chtělo aspoň 15 patchů, než to bylo hratelný.
Tak už mám staženou a otestovanou i steam verzi, nepřekvapivě působí zcela stejně jako gamepass build a gamepad deadzone je v ní rozbitý úplně stejně. Mě by stejně zajímalo jak takovejhle problém vznikne. 6 let to vyvíjej, a prostě na gamepady kašlali a nestihli to dodělat do vydání (těžko věřit, když to vychází i na xbox), nebo to s nima hráli a testovali a přišlo jim to takhle v pořádku (to by museli být úplně dementní), nebo to naopak měli v pořádku a těsně před vydáním to nějaká úprava kódu rozbila..
@SilentWolf (21.11.2024 12:41): Dnes se opravdu nevyplatí hrát hned po vydání.
Některé ty bugy jsou fakt Vtipné.
@mazar1234 (21.11.2024 14:02): jj to samozrejme jde. Nerikam, ze je to neresitelny problem. Jen blba praxe dat do UI promptu tak dlouhy error :)
@Hammond22 (21.11.2024 13:57): Nestačí zmeniť klávesnicu na ENG vo Windowse?
Btw hra nepodporuje ikony pro ceskou klavesnici, takze nelze nic nabindovat na +ěš... ikony se pak tvari jako "UnknownCharCode", coz trochu rozbiji UI :)
@Adieu (21.11.2024 13:33): Nevim, zda reaguje vse, ale co jsem zkousel, tak hned na zacatku urcite nektere vetsi reaguji. Je to podobne jako ve farcry. Treba ve FC5 si hodne lidi mysli, ze vegetace nereaguje, ale ona reaguje docela chytre, ze se jen tak nenapadne poklada a hrac to pak nema ve vyhledu – samotnou animaci ale clovek skoro nepostrehne. Stalker ma neco mezi a je to za me daleko lepsi nez silenosti treba v horizonu.
@Hammond22 (21.11.2024 13:28): To je divné, když jsem se na to zaměřil, protože byl den a vše hezky vidět, nereagovaly na mě ty stvoly vůbec a prošel jsem přímo jimi, ale tak třeba se to týká jen některých foliages, hrál jsem to pár hodinek.
@Adieu (21.11.2024 12:42): Vegetace reaguje a moc pekne. jsem rad, ze to neni nejaky prehnany ohybani jak v jinych hrach.
@Adieu (21.11.2024 12:42): Ale tak zas je to dobrý kandidát do Výzvy.
@SilentWolf (21.11.2024 12:41): Úplně mě to bolí číst. Jedna věc je dementní combat AI, kterou šlo vytušit už z trailerů, ale jestli domrdali celou tu simulaci, na který to má jakože stát, aby ji snad nakonec zkoušeli kompenzovat „dynamic random encounter spawn“ systémem, tak to potěš koště.
@SilentWolf (21.11.2024 12:41): Úplně mě to bolí číst. Jedna věc je dementní combat AI, kterou šlo vytušit už z trailerů, ale jestli domrdali celou tu simulaci, na který to má jakože stát, aby ji snad nakonec zkoušeli kompenzovat „dynamic random encounter spawn“ systémem, tak to potěš koště.
@pipboy (21.11.2024 12:35): Ten foliages pop-in je hrozný, ale ve chvíli, kdy člověk řeší nízký framerate a input delay to tak moc neřeší. Enormně mě ohledně foliages ovšem zklamalo, že nejsou dynamické - hráčův model je viditelný, což je super, ale vegetace nereaguje na fyzický kontakt. Člověk si pak fakt říká, proč tu hru vůbec dělali v UE 5, když je to jako cesta do pravěku.
@SilentWolf (21.11.2024 12:41): Super, tak snad to bude brzy fungovat, jak má, minimálně do té doby S2 odkládám. Pěkný průser tedy, zatím se to ovšem příliš neprojevilo na Steam hodnocení.
@SilentWolf (21.11.2024 12:41): Super, tak snad to bude brzy fungovat, jak má, minimálně do té doby S2 odkládám. Pěkný průser tedy, zatím se to ovšem příliš neprojevilo na Steam hodnocení.
No. Do KCD2 času dost, myslím, že minimálně do Vánoc počkat s klidem můžu.
Jinak teda z yt videí mě nejvíc bije do očí ten foliage LoD pop-in a docela mě překvapuje, že to tu nikdo nezmínil - to nějak fixnuli, nebo vás to jen zase tak moc nesere? A teda osvětlení obecně - někdo tu zmiňuje stín z baterky, včera jsem viděl scénu, kde dva borci seděli v noci u ohně - oheň hezky plápolal, ale vůbec negeneroval světlo...
Jinak teda z yt videí mě nejvíc bije do očí ten foliage LoD pop-in a docela mě překvapuje, že to tu nikdo nezmínil - to nějak fixnuli, nebo vás to jen zase tak moc nesere? A teda osvětlení obecně - někdo tu zmiňuje stín z baterky, včera jsem viděl scénu, kde dva borci seděli v noci u ohně - oheň hezky plápolal, ale vůbec negeneroval světlo...
@Paul (21.11.2024 10:04): Tak jestli tam žádná simulace nefunguje, jakože zjevně ne, pak je úplně absurdní, jak moc je ta hra závislá na výkonu procesoru. :D A že bullshitovali veřejnost moc pěkný taky není tedy...
@Bosper (21.11.2024 09:58): fakt? Já měl pocit že je tam té atmosféry až až, během prvních 40 minut jsem pocitově jen trpěl.
Začalo to bloodsuckerem před kterým jsem musel utíkat skrz baráky a pomalu ho ustřílet, pak na lodi dva poltergeisti asi, netuším jak se s nimi vypořádat, 2x mě zabili tak jsem utekl, a ještě mě dost obšťastňovali letícími objekty na velkou dálku. Cokoliv mi bliknulo jako point of interest tak jsem ignoroval protože jsem cítil smrt na každém kroku. Trochu to pak zkazila skriptovaná scéna.. ale jinak dobrý úvod za mě. Ty zvuky a noční atmosféra tam za mě hodně funguje. Škoda jen toho množství munice a všude povalujícího se lootu. Pistole je tak prakticky nepoužitelná.
@Paul (21.11.2024 10:04): to je dosti fuckup když se na dotaz fanouška proč z popisu odstranili ten A-Life odpovídalo stylem "pořád tam je, jen používáme víc marketing fancy pojem".
Začalo to bloodsuckerem před kterým jsem musel utíkat skrz baráky a pomalu ho ustřílet, pak na lodi dva poltergeisti asi, netuším jak se s nimi vypořádat, 2x mě zabili tak jsem utekl, a ještě mě dost obšťastňovali letícími objekty na velkou dálku. Cokoliv mi bliknulo jako point of interest tak jsem ignoroval protože jsem cítil smrt na každém kroku. Trochu to pak zkazila skriptovaná scéna.. ale jinak dobrý úvod za mě. Ty zvuky a noční atmosféra tam za mě hodně funguje. Škoda jen toho množství munice a všude povalujícího se lootu. Pistole je tak prakticky nepoužitelná.
@Paul (21.11.2024 10:04): to je dosti fuckup když se na dotaz fanouška proč z popisu odstranili ten A-Life odpovídalo stylem "pořád tam je, jen používáme víc marketing fancy pojem".
Tedy jestli tam fakt není ten persistent NPC A-Life systém a místo toho se dokola spawnujou enemáci jak v FarCry 5, tak to potěš prdel :(
https://www.reddit.com/r/stalker/comment ... isqualifies_it_from/
https://www.reddit.com/r/stalker/comment ... roying_my_immersion/
Nefunkční controllery snad opraví, bugy snad opraví, ale chybějící zásadní mechanika toho jak funguje svět, to asi jen tak opravený nebude..
To vypadá že jediná hra s persistentními simulovanými NPC bude zase KCD.
@Adieu (21.11.2024 00:39): ikdyby framegen neměl input lag, pro mě by byl k ničemu když hraju na 60hz televizi a potřebuju vsynced 60fps..
https://www.reddit.com/r/stalker/comment ... isqualifies_it_from/
https://www.reddit.com/r/stalker/comment ... roying_my_immersion/
Nefunkční controllery snad opraví, bugy snad opraví, ale chybějící zásadní mechanika toho jak funguje svět, to asi jen tak opravený nebude..
To vypadá že jediná hra s persistentními simulovanými NPC bude zase KCD.
@Adieu (21.11.2024 00:39): ikdyby framegen neměl input lag, pro mě by byl k ničemu když hraju na 60hz televizi a potřebuju vsynced 60fps..
Vůbec na mě nedýchla ta strašidelná atmosféra jako třeba u Call Of Pripyat. Tehdy jsem byl pos*anej až za ušima jenom z toho ambientu.
@Paul (20.11.2024 23:08): Můžeš pro vyšší FPS zapnout frame generation. A mít nehratelný, několik set milisekund input delay. :-) Je to mazec no, vážně uvažuji, že si ještě chvíli pro kvalitnější zážitek počkám, protože na mé sestavě je to v kombinaci médium a vyšších detailů v 1440p sice hratelné - 40-90 FPS -, ale dost mě ty fps dropy a nepříjemný input delay i bez FG ruší. :/ A ani low detaily z těchto problémů člověka nevytrhnou. Eurojank jak se sluší a patří, to bezesporu.
Vypadá to hezky, ale ty framedropy teda mám a jsou pekelný - z 60 klidně na 15, a už to na nich zůstane dokud nerestartuju hru, a to znamená pokaždé i pět minut kompilování shaderů. FFS. Proč pokaždé s novými hrami takové sračky? :(
Absence stínů u baterky na mě taky působí divně. Není to zásadní nedostatek, ale když jsem se teď čerstvě vrátil z dvacet let starého Half Life 2, které má krom toho i mnohem interaktivnější prostředí, tak je taková regrese herních technologií prostě hrozně bizarní.
Absence stínů u baterky na mě taky působí divně. Není to zásadní nedostatek, ale když jsem se teď čerstvě vrátil z dvacet let starého Half Life 2, které má krom toho i mnohem interaktivnější prostředí, tak je taková regrese herních technologií prostě hrozně bizarní.
Zkoušel jsem 30 minut, běží to ok (žádný výrazný framedropy, celkem to drží 60 ikdyž jsem musel srazit DLSS na performance, jinak vše epic), zatím žádný bugy ani crashe a vypadá to dobře (ikdyž v noci to moc nejde poznat xD) ale teda ta absence stínů z baterky mě sejří mnohem víc než jsem čekal. Hra z roku 2007 to uměla a Tichej Kopec co teď hraju a běží na UE5 to umí taky.
No a pak je tu asi nejhorší default nastavení controlleru (resp. analogovejch páček) v historii videoher, tohle bude chtít hodně poladit, hlavně ta neexistující deadzone.
edit - došel jsem do prvního settlementu a framerate drop ke 40ti. Připadám si jako by bylo zas 2007..
No a pak je tu asi nejhorší default nastavení controlleru (resp. analogovejch páček) v historii videoher, tohle bude chtít hodně poladit, hlavně ta neexistující deadzone.
edit - došel jsem do prvního settlementu a framerate drop ke 40ti. Připadám si jako by bylo zas 2007..
Ta hra je docela přísná - nevím zda je to záměr ale hned ze startu na mě nabíhá bloodsucker. Do toho je zóna opět správně tajemná a teď jsem se klepal strachy ve vraku lodi, které sužuje poltergeist.
Na prvních 40 minut velmi solidní začátek.
Akorát mi to teď spadlo, proto mám možnost napsat.. :D :D
Na prvních 40 minut velmi solidní začátek.
Akorát mi to teď spadlo, proto mám možnost napsat.. :D :D
Já mám dost brutální FPS dropy ... 60 fps 20 min hraní, pak umřu a 10 FPS : ) ... Pomůže maximálně restart, mimo technický stav to zatím vypadá velmi dobře.
První dojmy:
- optimalizace pro ultrawide trochu vázne
- AI nepřátel je extrémně špatná
- občas nějaký bugy
- obličeje NPCček během rozhovorů působí zároveň realisticky a zároveň strašně nepřirozeně
Sečteno podtrženo, je co patchovat.
- optimalizace pro ultrawide trochu vázne
- AI nepřátel je extrémně špatná
- občas nějaký bugy
- obličeje NPCček během rozhovorů působí zároveň realisticky a zároveň strašně nepřirozeně
Sečteno podtrženo, je co patchovat.
@Tarhiel (20.11.2024 20:02): same, ještě 70GB gamepassovky xD A zejtra smazat a nahradit steam verzí. Vsadím se že gamepassovka je zas nějakej starší build kde nějaký věci nebudou fungovat, jak se s gamepassem občas stává.
No neodolám teda ani ja a aspoň ho vyskúšam :)
@Karasman (20.11.2024 18:24): Jo, to mě taky zaskočilo. Naštěstí to netrvá moc dlouho.
Nekecali. Vypadá to velmi dobře a jede to skvěle. Jen si myslím, že se mi v jednom bodě zahltila paměť karty, protože mi framerate spadl na 12 fps. A v tu chvíli jsem si uvědomil, že nemám aktualizované ovladače. Po nápravě mého pochybení a restartu v pohodě. Tak uvidíme co se bude dít teď... Za první půl hodinu ale těžko hodnotit. Každopádně atmosféru to má skutečně výbornou.
Je to skvělý pocit být zase v zóně. Prim tu opět hraje atmosféra a děsivé zvuky.