Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Plním první vedlejšák. Osoba A mi zadá úkol zachránit osobu B ze zajetí. Úkol splním, ale když se osoba A zeptá jestli mě poslala osoba B, moje postava řekne "kdepak". Takže něco nehrálo. Mrknu do logu, úkol je nesplněný. Chvíli pátrám v čem je problém, nakonec zjišťuji že zadavatel úkolu mezitím (asi) vykrvácel.
Tak jsem to loadnul o 10 minut dřív.. :D Už bez problémů.

Nevím nakolik mám takové věci hrotit, protože nepoznám co je důležitá postava která by případně znemožnila nějakou příběhovou linku.

Ať žije Stalker.

Teď se mi to v první větší vesnici hrozně seká. Stahuju nové ovladače, tak uvidím. Ale do té doby myslím vše na nejvyšší 4k v pohodě.

Každopádně atmosféra pořád špičková. Tohle na mě funguje, stažené půlky mám neustále. Už jsem po hodině hraní vyčerpal limit ukládacích pozic. :D
Je vtipný že na redditech si lidi stěžujou jak jsou někteří nepřátelé bullet sponges (a co jsem letmo hrál tak jsem to taky pozoroval), teď jsem kouknul na diskuzi k Shadow of Chernobyl a tam příspěvek z 2008 tady od Bursofta

Mě osobně odrazovala od Stalkera jeho obtížnost. Nevadí mě, když je hra obtížná v tom smyslu, že na jednu ránu padnete nebo tak. Stalker je případ, kdy do vás stačí 3 4 rány a je po vás, zatímco do nepřátel musíte vykropit několik zásobníků (50 ran z pistole mě utvrdilo). 

Prostě the more things change, the more they stay the same xD

@Bursoft (21.11.2024 18:06):  ale těch patchů určitě nebylo potřeba tolik. Myslím že tak dva, tři a bylo to v klidu, SoC jsem hrál brzy po vydání.

Jo a Digital Foundry už vydali analýzu
https://www.youtube.com/watch?v=cHQ3jAeza60
Když to tak čtu, tak si počkám, až můj kluk v klidu vyroste a půjde třeba na základku, tou dobou to možná už bude hratelný :D Ale aspoň drží tradici, u prvního dílu to chtělo aspoň 15 patchů, než to bylo hratelný.
Tak už mám staženou a otestovanou i steam verzi, nepřekvapivě působí zcela stejně jako gamepass build a gamepad deadzone je v ní rozbitý úplně stejně. Mě by stejně zajímalo jak takovejhle problém vznikne. 6 let to vyvíjej, a prostě na gamepady kašlali a nestihli to dodělat do vydání (těžko věřit, když to vychází i na xbox), nebo to s nima hráli a testovali a přišlo jim to takhle v pořádku (to by museli být úplně dementní), nebo to naopak měli v pořádku a těsně před vydáním to nějaká úprava kódu rozbila..
Btw hra nepodporuje ikony pro ceskou klavesnici, takze nelze nic nabindovat na +ěš... ikony se pak tvari jako "UnknownCharCode", coz trochu rozbiji UI :)
@Adieu (21.11.2024 13:33): Nevim, zda reaguje vse, ale co jsem zkousel, tak hned na zacatku urcite nektere vetsi reaguji. Je to podobne jako ve farcry. Treba ve FC5 si hodne lidi mysli, ze vegetace nereaguje, ale ona reaguje docela chytre, ze se jen tak nenapadne poklada a hrac to pak nema ve vyhledu – samotnou animaci ale clovek skoro nepostrehne. Stalker ma neco mezi a je to za me daleko lepsi nez silenosti treba v horizonu.
@Adieu (21.11.2024 12:42): Ale tak zas je to dobrý kandidát do Výzvy.

@SilentWolf (21.11.2024 12:41): Úplně mě to bolí číst. Jedna věc je dementní combat AI, kterou šlo vytušit už z trailerů, ale jestli domrdali celou tu simulaci, na který to má jakože stát, aby ji snad nakonec zkoušeli kompenzovat „dynamic random encounter spawn“ systémem, tak to potěš koště.
@pipboy (21.11.2024 12:35): Ten foliages pop-in je hrozný, ale ve chvíli, kdy člověk řeší nízký framerate a input delay to tak moc neřeší. Enormně mě ohledně foliages ovšem zklamalo, že nejsou dynamické - hráčův model je viditelný, což je super, ale vegetace nereaguje na fyzický kontakt. Člověk si pak fakt říká, proč tu hru vůbec dělali v UE 5, když je to jako cesta do pravěku.

@SilentWolf (21.11.2024 12:41): Super, tak snad to bude brzy fungovat, jak má, minimálně do té doby S2 odkládám. Pěkný průser tedy, zatím se to ovšem příliš neprojevilo na Steam hodnocení.
No. Do KCD2 času dost, myslím, že minimálně do Vánoc počkat s klidem můžu.

Jinak teda z yt videí mě nejvíc bije do očí ten foliage LoD pop-in a docela mě překvapuje, že to tu nikdo nezmínil - to nějak fixnuli, nebo vás to jen zase tak moc nesere? A teda osvětlení obecně - někdo tu zmiňuje stín z baterky, včera jsem viděl scénu, kde dva borci seděli v noci u ohně - oheň hezky plápolal, ale vůbec negeneroval světlo...
@Bosper (21.11.2024 09:58): fakt? Já měl pocit že je tam té atmosféry až až, během prvních 40 minut jsem pocitově jen trpěl.

Začalo to bloodsuckerem před kterým jsem musel utíkat skrz baráky a pomalu ho ustřílet, pak na lodi dva poltergeisti asi, netuším jak se s nimi vypořádat, 2x mě zabili tak jsem utekl, a ještě mě dost obšťastňovali letícími objekty na velkou dálku. Cokoliv mi bliknulo jako point of interest tak jsem ignoroval protože jsem cítil smrt na každém kroku. Trochu to pak zkazila skriptovaná scéna.. ale jinak dobrý úvod za mě. Ty zvuky a noční atmosféra tam za mě hodně funguje. Škoda jen toho množství munice a všude povalujícího se lootu. Pistole je tak prakticky nepoužitelná. 

@Paul (21.11.2024 10:04): to je dosti fuckup když se na dotaz fanouška proč z popisu odstranili ten A-Life odpovídalo stylem "pořád tam je, jen používáme víc marketing fancy pojem".
Tedy jestli tam fakt není ten persistent NPC A-Life systém a místo toho se dokola spawnujou enemáci jak v FarCry 5, tak to potěš prdel :(

https://www.reddit.com/r/stalker/comment ... isqualifies_it_from/
https://www.reddit.com/r/stalker/comment ... roying_my_immersion/

Nefunkční controllery snad opraví, bugy snad opraví, ale chybějící zásadní mechanika toho jak funguje svět, to asi jen tak opravený nebude..

To vypadá že jediná hra s persistentními simulovanými NPC bude zase KCD.

@Adieu (21.11.2024 00:39): ikdyby framegen neměl input lag, pro mě by byl k ničemu když hraju na 60hz televizi a potřebuju vsynced 60fps..
Vůbec na mě nedýchla ta strašidelná atmosféra jako třeba u Call Of Pripyat. Tehdy jsem byl pos*anej až za ušima jenom z toho ambientu.
@Paul (20.11.2024 23:08): Můžeš pro vyšší FPS zapnout frame generation. A mít nehratelný, několik set milisekund input delay. :-) Je to mazec no, vážně uvažuji, že si ještě chvíli pro kvalitnější zážitek počkám, protože na mé sestavě je to v kombinaci médium a vyšších detailů v 1440p sice hratelné - 40-90 FPS -, ale dost mě ty fps dropy a nepříjemný input delay i bez FG ruší. :/ A ani low detaily z těchto problémů člověka nevytrhnou. Eurojank jak se sluší a patří, to bezesporu.
Vypadá to hezky, ale ty framedropy teda mám a jsou pekelný - z 60 klidně na 15, a už to na nich zůstane dokud nerestartuju hru, a to znamená pokaždé i pět minut kompilování shaderů. FFS. Proč pokaždé s novými hrami takové sračky? :(

Absence stínů u baterky na mě taky působí divně. Není to zásadní nedostatek, ale když jsem se teď čerstvě vrátil z dvacet let starého Half Life 2, které má krom toho i mnohem interaktivnější prostředí, tak je taková regrese herních technologií prostě hrozně bizarní.
Zkoušel jsem 30 minut, běží to ok (žádný výrazný framedropy, celkem to drží 60 ikdyž jsem musel srazit DLSS na performance, jinak vše epic), zatím žádný bugy ani crashe a vypadá to dobře (ikdyž v noci to moc nejde poznat xD) ale teda ta absence stínů z baterky mě sejří mnohem víc než jsem čekal. Hra z roku 2007 to uměla a Tichej Kopec co teď hraju a běží na UE5 to umí taky.

No a pak je tu asi nejhorší default nastavení controlleru (resp. analogovejch páček) v historii videoher, tohle bude chtít hodně poladit, hlavně ta neexistující deadzone.

edit - došel jsem do prvního settlementu a framerate drop ke 40ti. Připadám si jako by bylo zas 2007..
Ta hra je docela přísná - nevím zda je to záměr ale hned ze startu na mě nabíhá bloodsucker. Do toho je zóna opět správně tajemná a teď jsem se klepal strachy ve vraku lodi, které sužuje poltergeist.

Na prvních 40 minut velmi solidní začátek.

Akorát mi to teď spadlo, proto mám možnost napsat.. :D :D
Já mám dost brutální FPS dropy ... 60 fps 20 min hraní, pak umřu a 10 FPS : ) ... Pomůže maximálně restart, mimo technický stav to zatím vypadá velmi dobře.
První dojmy:

- optimalizace pro ultrawide trochu vázne

- AI nepřátel je extrémně špatná

- občas nějaký bugy

- obličeje NPCček během rozhovorů působí zároveň realisticky a zároveň strašně nepřirozeně

Sečteno podtrženo, je co patchovat.
@Tarhiel (20.11.2024 20:02): same, ještě 70GB gamepassovky xD A zejtra smazat a nahradit steam verzí. Vsadím se že gamepassovka je zas nějakej starší build kde nějaký věci nebudou fungovat, jak se s gamepassem občas stává.
Nekecali. Vypadá to velmi dobře a jede to skvěle. Jen si myslím, že se mi v jednom bodě zahltila paměť karty, protože mi framerate spadl na 12 fps. A v tu chvíli jsem si uvědomil, že nemám aktualizované ovladače. Po nápravě mého pochybení a restartu v pohodě. Tak uvidíme co se bude dít teď... Za první půl hodinu ale těžko hodnotit. Každopádně atmosféru to má skutečně výbornou.
Zkusil jsem prvních cca 10 minut (na víc dnes nemám bohužel čas) a vypadá to pěkně. Už se těším, až se do toho ponořím. Ale jako jestli to bude kompilovat shadery při každém spuštění, tak je to slušnej vopruz.
Ty krávo, 145 giga, to je slušnej macek. Ještě že na tý gigový optice je to do půl hoďky doma.
Někde jsem četl, že vývojáři v posledních dnech chrlili prakticky každý den nové patche, takže spousta věcí se opravila.
Kazdopadne to doznalo urcityho downgradu v grafice, coz se dalo cekat. Minimalne snad dopatchuji vic dynamickych stinu pripadne casem ray tracing. Baterka samozrejme nevrha stin. To jsem ale tak nejak cekal dle poslednich traileru.
Recenze na PCG taky pozitivní (83) a poslední odstavec to dobře shrnuje

It's almost uncanny to play something with such unsentimental, old-school design sensibilities that looks as good and feels as modern as Stalker 2 does, and it's a welcome return for one of PC gaming's greatest and most eccentric series. Yes, there are bugs aplenty, so maybe give it a little while before you dive in, and yes, the abrasive mechanics might put some people off. But it's great to be back in the Zone after over a decade away, and to find that it hasn't sacrificed the things that made it so special all those years ago. 

Snad ty bugy začištěj co nejdřív, ideálně hned co dohraju Silent Hill
Dle ceskych recenzi zatim super. Hlavne jsem se bal stupidni AI, ale to se zjevne nekona. Pusobi to jako stalker, atmosfera pry super... Uvidime co moje i7 8700 a 2060 Super. Locknu to na 30 a snad to nebude mit input lag.
No tak to každopádně. Kolikrát už jsem si řekl že hry day one prostě kupovat nikdy nesmím, a pokaždé se u něčeho neudržím... a pokaždé do dopadne tragicky, ty bugfesty mě prostě pronásledují. Krom Cyberpunku, ten jsem měl na rozdíl od zbytku planety super, lol. No ale Vávra už mě tentokrát nedostane, u toho si fakt počkám.

A tady to bude echt, když si vzpomenu jaký byl Shadow of Chernobyl i Call of Pripyat :D
Kouknu na jednu cz recenzi, 9.
Kouknu na druhou cz recenzi, 10.
Tak si říkám, cool, dopadlo to jak jsem doufal.
Kouknu na MC a tam kolem sedmičky. wtf.
To zas bude o tom na kolik kdo narazí bugů.
Tak jsem právě vyzvedl originálku z Xzonu, zaktioval a bohužel to nejde preloadnout. A jako na potvoru dnes večer nebudu doma, abych to hned pustil, takže až zítra :-/
Objednal jsem na Alze před pár týdny limitku, rovnou jí i zaplatil, a koukám že mě vyzývaj abych to zaplatil znovu, protože tam pak přidali nějakej "multifunkční nákrčník" jako dárek a udělali to jako další objednávku a maj v tom bordel. Tak jsem tedy fakt zvědav jestli to zejtra najdu v alzaboxu, nebo se s nima budu muset dohadovat. Na Steamu se to odemkne v 5 odpoledne..
Samozřejmě, mám to i v gamepassu, ale to by mě hanba fackovala, po 15 letech čekání hrát pofidérní gamepass verzi :)
@SilentWolf (19.11.2024 15:44): Mě nedávno vyděsilo, když se všude psalo, jak HL2 slaví 20 let ... pamatuji si tenkrát, jak jsem to tahal natěšeně cestou domu od kámoše na nějakém HDD, ale neuměl jsem vyřešit spuštění hry ( crackování her ) ... :D ... Neuvěřitelné, že už je to 20 let : ( ... co si budem povídat, tak i W3 má příští rok 10 let ... WTF ?
Po obrovsky dlouhé době zase hra, na kterou se těším jako malé dítě, to už jsem si myslel, že se nikdy nestane : ) ... Už je 20.11 ? : (
Lol.. já před 3 dny rušil (refundoval) naštvaně Gamepass, protože jsem ho kdoví proč zapomněl po Outlaws zrušit a přišel jsem tak o 600,- abych ho zítra znovu obnovoval kvůli STALKEROVI 2. Nějak jsem netušil, že tam bude.. :D pěkné..
@SilentWolf (19.11.2024 14:37): Mno, trochu pomalejší to bude, jak tam z toho Remingtonu 700 střílí z vrchu na ty tři debily, tak je trochu vtipný, že je vidět jak to k nim letí, ale pocitově to asi nebude tak strašný, hlavně když to nebude sypání zásobníku do debila v bundě co pak jen řekne "Au! Jen počkej!".
@Shoggot (19.11.2024 14:35): Možná hardcore není to správný slovo, imerzivní spíš? Nejde mi o mikromanagement kdejaký píčoviny, ale rád bych tam zažíval ten pocit, že můžu snadno umřít, když si nedám pozor.
@Adieu (19.11.2024 14:28): A to by zas aspoň bylo autentický, kdyby Scavové, banditi a další chudáci fungovali v Zóně jako klasičtí brass goblins a sbírali nábojnice a buď je zpátky prodávali nebo rovnou přebíjeli v nějaké osadě! Třeba ve hře nějaký přebíjecí lis bude, vždyť to mělo už Fallout: New Vegas .
@Shoggot (19.11.2024 13:46): neviděl jsem v trailerech že by kulky létaly pomaleji než šípy a bylo jich potřeba více do hlavy k zneživotnění nepřítele. V tomhle snad problém nebude.

Škoda toho, že anomálie jdou vidět. Nikdy jsem nechápal tu potřebu šroubů, když jdou anomálie vidět..
@BUMTARATA (19.11.2024 14:24): Kdyby byli chytrý, tak do Zóny vůbec nejdou :)))

Jestli ji někdo hajpuje jako HARDCORE survival tak je jen blb, vývojáři to podle mě tak fakt nerámují. Bude to prostě jako ty původní, jen moderní. Jak říkám, do něčeho jako Gamma se to snad dostane potom, to taky není zkušenost pro každého.
@Shoggot (19.11.2024 13:46): Něco jako Redneck Rampage but with Squatting Slavs?

Takhle, hra, která se prezentuje a kterou všichni hajpujou jakožto hardcore survival, by měla bejt pro mě jak dělaná. Akorát se z ukázek a tak spíš bojím, že i na nejvyšší obtížnost to bude Máš po kapsách padesát granátů, něco vyhoď, abys nebyl moc těžkej simulátor. Ale je to v GP, takže pokud se to se zítřejšíma recenzema překulí přes 80, tak do toho určitě du. SH2 jsem z ukázek taky nevěřil a jak náramně to dopadlo!
Já doufám, že lidi od toho nebudou čekat STALKER: Gamma, protože to logicky přijde později. Co se týče boje, vadilo by mi hodně zas bullet sponges.

@BUMTARATA (19.11.2024 13:39): Tak oni taky nevypadají příliš chytře, třeba je to realističtější/autentičtější než věčně obíhající autisti :)))
@Adieu (19.11.2024 13:09): Jj, z toho traileru, kde na tebe běžej přes buzerplac tři týpci, ty jednoho skolíš odstřelovačkou, přičemž další dva běžej dál, a tak sejmeš druhýho, ale třetí má furt dost tvrdohlavosti v předem vytyčený cestě pokračovat, to je velkej příslib flankující AI, mohli by tomu říkat třeba F-Life 2.0.
@SilentWolf (19.11.2024 12:54): Jj, mám tušení, že jsem také volil zpravidla Datastor a obliboval stejné prohloubení survival mechanik, a přesně, bullet sponges combat vanilly, kdy závěrem hry člověk musel poslat dvě dávky do hlavy, aby ty terminátory skolil, mi přišel takovej těžkoprdelatej.

Doufám, že se dočkáme hodně agresivní a flankující AI, řekl bych, že to je největší záruka kvalitních přestřelek ve hrách, neboť to nutí člověka k akci, namísto nudného farmení pasivních enemáků zpoza krytu.
@Adieu (19.11.2024 12:42): já hrál nejvíc SoCh s Datastor modpackem (R.I.P.) a dodnes jeden z nejlepších videoherních zážitků. Byl to pořádný survival, ve hře byla tma jak v pytli, zvuky byly vyladěné tak že největší lekačky byly prostě když zachrastila ve tmě střelba ze samopalu a do toho neviditelné anomálie apod..

A bylo to tak těžké, že jsem hru dohrál asi 15 sekund před tím než bych umřel. Měl jsem 0 nábojů, poslední dva nepřátele jsem musel zabít granátem. Krvácel jsem a neměl obvazy, prostě těsně před smrtí se mi spustily závěrečné titulky.

A to bylo ještě před všemi těmi Dark Souls apod..

Clear Sky byl tehdy rozbitý jak šlak. Protože to právě mělo tu "dynamickou" A.I. takže důležité postavy umíraly, spawnovaly se divně, na splnění questu obrany základny měl hráč sekundu, pak fail.

U Pripyatu jsem si užíval že tam nebyl potřeba ten modpack a hrálo se to dobře. Ale srdcovka je navždy SoCh.

Mě asi bez modpacku vždycky štvalo že nepřátelé toho hodně vydrží. S modpackem byla kulka většinou smrt. Minimálně vám to způsobilo extrémní krvácení, zbraň vypadla z ruky a obraz se hrozně třásl, na druhou stranu ale bylo lehčí někoho zabít i obyčejnou pistolí, když jsi mířil přesně. Což mi přišlo daleko lepší než ty gumové projektily v základu.
Namodovaný Call of Pripyat jsem nedohrál kvůli totálně rozbité hře v závěru, SoCh jsem sice dohrál svého času dvakrát, ale pár let dozadu poslední - nutno dodat, že opět modovaný - gameplay mi hra začala nezvratně padat těsně před závěrečným videjkem, tudíž jsem si neužil jeden z konců...

Takže já především doufám, že tentokrát budu mít zážitek bez game breaking bugů a soft locků. Hra samotná snad špatná být ani nemůže, pokud navazuje na hodnoty a kvality předchůdce. Doufám ovšem trošku, že tam bude aspoň nějaký ženský charakter či aspoň okrajová npcčka, ať to není taková párek párty.
Jako jo, zaslouží. Cena je super. Ale nebude to na začátku strašně zabugovaný? Klasickej eurojank. Asi si počkám.
@RNDr. Gunár Pavel (10.11.2024 09:48): Tak neříkám, že mě to vůbec nezajímá, minimálně atmosféra je fakt lákavá a gameplaye vypadaji dobře. Navíc furt je to RPG a ne čistokrevná fps, to taky nahrává. Bavit mě to nejspíš bude, uvidíme…
@Fritol (10.11.2024 09:39): Tak jestli je máš až takhle rád, že jsi ochoten koupit si něco, co tě víceméně vůbec nezajímá z žánru, který tě vůbec neoslovuje, pak možná rovnou zvaž návštěvu na adrese Na Pankráci 310/60, Nusle - Praha 4, 140 00 a ty peníze jim přines rovnou osobně v obálce. Nebudeš muset krmit prostředníky. :)
@Fritol (10.11.2024 08:30): Obsažení disků v PC kopiích jsem onehdá probíral přímo s podporou, nedali si říct a nedali, totéž ohledně nějaké sběratelky bez figurky, která bude beztak tržnicové kvality, což bylo v době, kdy testovali vody s NFTs a vycouvali z toho jen v důsledku backlashe. Všechno tohle a mnohé další z předešlého vývoje přispělo k tomu, že pokud to koupím, tak až po vydání a asi na Xbox.