Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Trochu me stve, ze ukrajinstina ma mnohem horsi lipsync u dialogu a cutsceny jsou ciste english performance capture. Chtel jsem to hrat v ukrajinstine, ale ten anglickej lipsync je proste uzasnej. Facialky v cutscenach jsou neskutecny. Nejlepsi by byl nejakej hybrid jak v puvodnim SoCH, kde dialogy byly v ENG, ale zbytek sveta byl proste jejich jazykem.
@montana (23.11.2024 19:47): mě právě naopak přijde skvělé, že se to hraje jako předešlé díly. Ta hra prošla změnou enginu a prakticky to nejde poznat. Jakobych hrál první díl jen v roce 2024.

V tom mi vadilo první Metro. Bylo až moc jiné.. pak jsem si trochu zvykl.

Nováčky možná odradí už jen to že nevědí co je zabíjí (poltergeist). Ale možná je to díky tomu polapi tak jako kdysi mě. Žádný videoherni svět na mě nepůsobí tak jako Zóna.

BTW má nějaká hra lépe zpracované bouře? Mám z nich trochu strach IRL a zde se to trochu projevuje. Dokonce blesky můžou i zabít. To jsem snad v žádné hře neviděl.
Mně přijde fakt fascinující, jak tvrdohlavě se hra tváří, že neuběhlo žádných 15 let od posledního dílu. GSC úplně ignorují všechny moderní vymoženosti a myslím, že nováček v sérii to musí po 20 minutách vypnout a smazat.
Zatím pořád nevím jestli mi to přijde super nebo mě to časem začne srát. Přece jenom jsem Stalkera hrál naposledy opravdu před 15 lety :D

@BUMTARATA (22.11.2024 12:35): Z počátku mě ten random spawn zarazil, ale je to vlastně zajímavá fíčura jak narušit mantru quicksave/quickload.
Tam je hned z kraje úkol který končí útěkem z vojenské základny. Samozřejmě tam strčili nekonečný respawn nepřátel..

Tam to bylo hodně špatné. Chápu že po hráčovi chtěli ať uteče nebo se proplíží. Ale hra takové věci moc nekomunikuje a když pak začne hráč střílet vidí ty respawny..
Tak to vypada teda, ze je u me neco spatne :( Ale hreje me, ze je neco spatne i u vyvojaru. No stejne je to styl fps, kde se vyplati zvednout zadek z gauce a "uvelebit" se zase cumakem u monitoru s k+m :)
@Mendoza (22.11.2024 22:33): Já mám dualsense, takže přes pass tak či tak skrz emulaci xbox padu, a v takovém případě funguje (ale samo s xbox ikonami). Nicméně na padu je to ovládání momentálně tak moc na hovno, že to není žádná ztráta. :D
Jak to je s tema gamepadama? Nativne pod oknama, kde stejne hrat nehodlam, se nechyta ani xbox ani steam controller a pod geforce now nemlich to samy. Fakt to nekomu funguje?
ta grafika mi pripada horsi nez v 10+ let starsich stalkerech s modama ...
@Adieu (22.11.2024 20:25): Souhlas. No precejenom jsou z vychodu, kde je ta mentalita jina. To neni jak fini a jejich underpromis overdeliver. Proto me docela prekvapilo, ze atomic heart byla realna hra :) Znam to z prace z vyvojoveho prostredi a vetsinou je to superultra overpromis superultra underdeliver :)
@Hammond22 (22.11.2024 20:07): Snad jo... ale z nediplomatické perspektivy mi to pořád zní nikoliv jako imerzivní AI, simulující životy ostatních stalkerů a jen sem tam spawnující enemáky, případně nové stalkery, jako tomu bylo v jedničce, nýbrž pouze jako spawny v hráčově proximitě, napodobující dynamiku života. S tím, že aktuálně jsou ty exponované spawny jen blbě nastaveny, to je zjevné. Věci jako "it supposed to set -up fun things that could happen, and when they happen they will feel cool" mi připadají btw jen jako fráze, bezobsažné mlácení pantem/klávesnicí.
@Adieu (22.11.2024 19:28): Hele zatim tezko rict. Je to vsechno kolem toho divny. Jedno je jasny – nefunguje to. Ale jestli uplne kecaj nevime. Na discordu jejich moderator rekl, ze to je rozbity a nefunguje to. " OK , so I said that A -Life 2 .0 is a simulation system for life in the Zone . I see that many of you are asking if it is supposed to work in background and the answer is yes . It supposed to fuel the regions with events , action , migrating groups and etcetra . Right now it doesn 't work and often just spawn fights around you . It is not what we want , A -life is not supposed to throw action into you , it supposed to set -up fun things that could happen , and when they happen they will feel cool " Ja doufam, ze proste spousta veci uz v nejakym buildu a castech byla funkcni lip nez ted a je potreba to jen do ty hry dopatchovat a sladit. Vetsinou se ve vyvoji her po slozeni nejaky beta vsechno posere a vraci te to v rade veci treba pul roku zpet ve vyvoji a je treba vse doladit. Uvidime.
@kuler91 (22.11.2024 18:43): 1440p (DLDSR), DLSS quality, epic preset, 3080Ti. Zatím drží 60 všude kromě tý vesničky, kde framerate na 60ti neudrží ani Ryzen 7800X3D :) Fakt doufám že to tam zoptimalizujou. Klidně i odstraněním některých filler NPC.
Takže chápu to správně, že A-life je jen fancy PR okecávající název pro randomizující spawny nepřátel a hra je tudíž co se sandboxu týče krokem zpět proti svému letitému předchůdci, když život v Zóně je simulován pouze jako Potěmkinova vesnice? Tvl, na frontu s nimi!
Teď jsem hrál kolem dvou hodin. A jako jo. Až opraví ty deadzone gamepadu, vylepší optimalizaci v místech s mnoha NPC a (snad) nějak doladí ten A-Life a glitche, tak to bude řekl bych přehledně moje GOTY.
Je to prostě STALKER na větší škále, v což jsem doufal.
Ale ty glitche jsou fakt vtipný/smutný. Když si sednu k ohni, super atmosféra, načež se jeden z přísedících zvedne a chce odejít, ale zasekne se o flašku a tak prostě přehrává animaci dokola..

Pár shotů

https://i.ibb.co/hsmRstG/1643320-20241122175652-1.jpg
https://i.ibb.co/4MSqzf8/1643320-20241122175837-1.jpg
https://i.ibb.co/8s9jqML/1643320-20241122175810-1.jpg
https://i.ibb.co/PGnwqBY/1643320-20241122175702-1.jpg
https://i.ibb.co/N66sqhG/1643320-20241122175415-1.jpg
@SilentWolf (22.11.2024 11:45): Smoke and mirrors, why not, i to může bejt zábava, strašně by mě ale vytáčelo (jako mě to letos nebetyčně sralo u Outlaws), že stav, ve kterým hru uložíš, není perzistentní, reloadneš a místo jablek se spawnujou hrušky. Něco mi ale říká, že zrovna tohle nefixnou, protože to není bug, ale fíčura.
Trochu mě rmoutí že vývojáři očividně pokračují v té lži, že A-Life ve hře opravdu je a chystají se udělat vše pro to, aby to co nejdříve zprovoznili.

Zatím to totiž vypadá tak, že to ani v souborech nejde moc dohledat, že by bylo něco takového přítomno.
Já to ve hře nepotřebuji, pokud poladí ty respawny, budu asi líp spát, když mi NPCčka nebudou umírat na druhém konci lokace.

Ale to lhaní nechápu.. snad už brzo vyjde nějaké oficiální vyjádření, které tuhle otázku konečně rozsekne.
Dost jsem jim věřil a dostal zas nedodělek. Nevybalancované, pády, respawn nepřátel. Baví atmosféra, ale jinak jsem zklamaný.
@HolyMeatball (22.11.2024 04:13): u mě asi pomohly ty ovladače. Od té doby jsem problém neměl, ale hrál jsem to dohromady tak 2,5h, takže těžko soudit.

I tak mi přijde že jsem tam toho zažil až až.. a pocitově hrál tak 5h. Je to fakt dobré.
Tož jsem též koštnul přes pass a 

@SilentWolf (21.11.2024 19:22): stejný zážitek, první dvě hoďky plynulé, po rozednění krásný výhled na doskakující a všelijak přeskakující stromky, a v první bezpečné osadě instantně naprosto nehratelné i na lowest of low. :)

Ale ty první dvě hoďky byly luxusní (přestože, jak avizoval Paul, ovládání na padu je fakt hrozně zmršené), takže snad už někdy za rok se na to budu dosti těšit.
Mimochodem, všechny ty nový cool first person animace a immersion featury dvojky existujou i pro Call of Pripyat ve formě geniálního gunporn Gunslinger modu, kdyby měl někdo chuť na replay.
Je to pecka, musel jsem teda přejít na geforce now :D ...
Mám cca 5 hodin, začátek je celkem "nuda" ale tohle bude topovka roku, tedy jestli se nic nepodělá.
Plním první vedlejšák. Osoba A mi zadá úkol zachránit osobu B ze zajetí. Úkol splním, ale když se osoba A zeptá jestli mě poslala osoba B, moje postava řekne "kdepak". Takže něco nehrálo. Mrknu do logu, úkol je nesplněný. Chvíli pátrám v čem je problém, nakonec zjišťuji že zadavatel úkolu mezitím (asi) vykrvácel.
Tak jsem to loadnul o 10 minut dřív.. :D Už bez problémů.

Nevím nakolik mám takové věci hrotit, protože nepoznám co je důležitá postava která by případně znemožnila nějakou příběhovou linku.

Ať žije Stalker.

Teď se mi to v první větší vesnici hrozně seká. Stahuju nové ovladače, tak uvidím. Ale do té doby myslím vše na nejvyšší 4k v pohodě.

Každopádně atmosféra pořád špičková. Tohle na mě funguje, stažené půlky mám neustále. Už jsem po hodině hraní vyčerpal limit ukládacích pozic. :D
Je vtipný že na redditech si lidi stěžujou jak jsou někteří nepřátelé bullet sponges (a co jsem letmo hrál tak jsem to taky pozoroval), teď jsem kouknul na diskuzi k Shadow of Chernobyl a tam příspěvek z 2008 tady od Bursofta

Mě osobně odrazovala od Stalkera jeho obtížnost. Nevadí mě, když je hra obtížná v tom smyslu, že na jednu ránu padnete nebo tak. Stalker je případ, kdy do vás stačí 3 4 rány a je po vás, zatímco do nepřátel musíte vykropit několik zásobníků (50 ran z pistole mě utvrdilo). 

Prostě the more things change, the more they stay the same xD

@Bursoft (21.11.2024 18:06):  ale těch patchů určitě nebylo potřeba tolik. Myslím že tak dva, tři a bylo to v klidu, SoC jsem hrál brzy po vydání.

Jo a Digital Foundry už vydali analýzu
https://www.youtube.com/watch?v=cHQ3jAeza60
Když to tak čtu, tak si počkám, až můj kluk v klidu vyroste a půjde třeba na základku, tou dobou to možná už bude hratelný :D Ale aspoň drží tradici, u prvního dílu to chtělo aspoň 15 patchů, než to bylo hratelný.
Tak už mám staženou a otestovanou i steam verzi, nepřekvapivě působí zcela stejně jako gamepass build a gamepad deadzone je v ní rozbitý úplně stejně. Mě by stejně zajímalo jak takovejhle problém vznikne. 6 let to vyvíjej, a prostě na gamepady kašlali a nestihli to dodělat do vydání (těžko věřit, když to vychází i na xbox), nebo to s nima hráli a testovali a přišlo jim to takhle v pořádku (to by museli být úplně dementní), nebo to naopak měli v pořádku a těsně před vydáním to nějaká úprava kódu rozbila..
Btw hra nepodporuje ikony pro ceskou klavesnici, takze nelze nic nabindovat na +ěš... ikony se pak tvari jako "UnknownCharCode", coz trochu rozbiji UI :)
@Adieu (21.11.2024 13:33): Nevim, zda reaguje vse, ale co jsem zkousel, tak hned na zacatku urcite nektere vetsi reaguji. Je to podobne jako ve farcry. Treba ve FC5 si hodne lidi mysli, ze vegetace nereaguje, ale ona reaguje docela chytre, ze se jen tak nenapadne poklada a hrac to pak nema ve vyhledu – samotnou animaci ale clovek skoro nepostrehne. Stalker ma neco mezi a je to za me daleko lepsi nez silenosti treba v horizonu.
@Adieu (21.11.2024 12:42): Ale tak zas je to dobrý kandidát do Výzvy.

@SilentWolf (21.11.2024 12:41): Úplně mě to bolí číst. Jedna věc je dementní combat AI, kterou šlo vytušit už z trailerů, ale jestli domrdali celou tu simulaci, na který to má jakože stát, aby ji snad nakonec zkoušeli kompenzovat „dynamic random encounter spawn“ systémem, tak to potěš koště.
@pipboy (21.11.2024 12:35): Ten foliages pop-in je hrozný, ale ve chvíli, kdy člověk řeší nízký framerate a input delay to tak moc neřeší. Enormně mě ohledně foliages ovšem zklamalo, že nejsou dynamické - hráčův model je viditelný, což je super, ale vegetace nereaguje na fyzický kontakt. Člověk si pak fakt říká, proč tu hru vůbec dělali v UE 5, když je to jako cesta do pravěku.

@SilentWolf (21.11.2024 12:41): Super, tak snad to bude brzy fungovat, jak má, minimálně do té doby S2 odkládám. Pěkný průser tedy, zatím se to ovšem příliš neprojevilo na Steam hodnocení.
No. Do KCD2 času dost, myslím, že minimálně do Vánoc počkat s klidem můžu.

Jinak teda z yt videí mě nejvíc bije do očí ten foliage LoD pop-in a docela mě překvapuje, že to tu nikdo nezmínil - to nějak fixnuli, nebo vás to jen zase tak moc nesere? A teda osvětlení obecně - někdo tu zmiňuje stín z baterky, včera jsem viděl scénu, kde dva borci seděli v noci u ohně - oheň hezky plápolal, ale vůbec negeneroval světlo...
@Bosper (21.11.2024 09:58): fakt? Já měl pocit že je tam té atmosféry až až, během prvních 40 minut jsem pocitově jen trpěl.

Začalo to bloodsuckerem před kterým jsem musel utíkat skrz baráky a pomalu ho ustřílet, pak na lodi dva poltergeisti asi, netuším jak se s nimi vypořádat, 2x mě zabili tak jsem utekl, a ještě mě dost obšťastňovali letícími objekty na velkou dálku. Cokoliv mi bliknulo jako point of interest tak jsem ignoroval protože jsem cítil smrt na každém kroku. Trochu to pak zkazila skriptovaná scéna.. ale jinak dobrý úvod za mě. Ty zvuky a noční atmosféra tam za mě hodně funguje. Škoda jen toho množství munice a všude povalujícího se lootu. Pistole je tak prakticky nepoužitelná. 

@Paul (21.11.2024 10:04): to je dosti fuckup když se na dotaz fanouška proč z popisu odstranili ten A-Life odpovídalo stylem "pořád tam je, jen používáme víc marketing fancy pojem".
Tedy jestli tam fakt není ten persistent NPC A-Life systém a místo toho se dokola spawnujou enemáci jak v FarCry 5, tak to potěš prdel :(

https://www.reddit.com/r/stalker/comment ... isqualifies_it_from/
https://www.reddit.com/r/stalker/comment ... roying_my_immersion/

Nefunkční controllery snad opraví, bugy snad opraví, ale chybějící zásadní mechanika toho jak funguje svět, to asi jen tak opravený nebude..

To vypadá že jediná hra s persistentními simulovanými NPC bude zase KCD.

@Adieu (21.11.2024 00:39): ikdyby framegen neměl input lag, pro mě by byl k ničemu když hraju na 60hz televizi a potřebuju vsynced 60fps..
Vůbec na mě nedýchla ta strašidelná atmosféra jako třeba u Call Of Pripyat. Tehdy jsem byl pos*anej až za ušima jenom z toho ambientu.
@Paul (20.11.2024 23:08): Můžeš pro vyšší FPS zapnout frame generation. A mít nehratelný, několik set milisekund input delay. :-) Je to mazec no, vážně uvažuji, že si ještě chvíli pro kvalitnější zážitek počkám, protože na mé sestavě je to v kombinaci médium a vyšších detailů v 1440p sice hratelné - 40-90 FPS -, ale dost mě ty fps dropy a nepříjemný input delay i bez FG ruší. :/ A ani low detaily z těchto problémů člověka nevytrhnou. Eurojank jak se sluší a patří, to bezesporu.
Vypadá to hezky, ale ty framedropy teda mám a jsou pekelný - z 60 klidně na 15, a už to na nich zůstane dokud nerestartuju hru, a to znamená pokaždé i pět minut kompilování shaderů. FFS. Proč pokaždé s novými hrami takové sračky? :(

Absence stínů u baterky na mě taky působí divně. Není to zásadní nedostatek, ale když jsem se teď čerstvě vrátil z dvacet let starého Half Life 2, které má krom toho i mnohem interaktivnější prostředí, tak je taková regrese herních technologií prostě hrozně bizarní.
Zkoušel jsem 30 minut, běží to ok (žádný výrazný framedropy, celkem to drží 60 ikdyž jsem musel srazit DLSS na performance, jinak vše epic), zatím žádný bugy ani crashe a vypadá to dobře (ikdyž v noci to moc nejde poznat xD) ale teda ta absence stínů z baterky mě sejří mnohem víc než jsem čekal. Hra z roku 2007 to uměla a Tichej Kopec co teď hraju a běží na UE5 to umí taky.

No a pak je tu asi nejhorší default nastavení controlleru (resp. analogovejch páček) v historii videoher, tohle bude chtít hodně poladit, hlavně ta neexistující deadzone.

edit - došel jsem do prvního settlementu a framerate drop ke 40ti. Připadám si jako by bylo zas 2007..
Ta hra je docela přísná - nevím zda je to záměr ale hned ze startu na mě nabíhá bloodsucker. Do toho je zóna opět správně tajemná a teď jsem se klepal strachy ve vraku lodi, které sužuje poltergeist.

Na prvních 40 minut velmi solidní začátek.

Akorát mi to teď spadlo, proto mám možnost napsat.. :D :D
Já mám dost brutální FPS dropy ... 60 fps 20 min hraní, pak umřu a 10 FPS : ) ... Pomůže maximálně restart, mimo technický stav to zatím vypadá velmi dobře.
První dojmy:

- optimalizace pro ultrawide trochu vázne

- AI nepřátel je extrémně špatná

- občas nějaký bugy

- obličeje NPCček během rozhovorů působí zároveň realisticky a zároveň strašně nepřirozeně

Sečteno podtrženo, je co patchovat.
@Tarhiel (20.11.2024 20:02): same, ještě 70GB gamepassovky xD A zejtra smazat a nahradit steam verzí. Vsadím se že gamepassovka je zas nějakej starší build kde nějaký věci nebudou fungovat, jak se s gamepassem občas stává.
Nekecali. Vypadá to velmi dobře a jede to skvěle. Jen si myslím, že se mi v jednom bodě zahltila paměť karty, protože mi framerate spadl na 12 fps. A v tu chvíli jsem si uvědomil, že nemám aktualizované ovladače. Po nápravě mého pochybení a restartu v pohodě. Tak uvidíme co se bude dít teď... Za první půl hodinu ale těžko hodnotit. Každopádně atmosféru to má skutečně výbornou.