Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak som to skúsil - ako je to peknučké, ale celkom nevyladené, čo sa dalo čakať - takže to tak na rok, kým vyjdú tie zvyšné plánované príbehové DLC, odložim k ľadu a zahrám, až to bude odladenejšie.

A dúfam, že poladia aj ten  A-Life.

Ávšak som strašne rád, že vôbec vyšla a mám z toho radosť, že vôbec existuje.
@SavageCZ (25.11.2024 20:04): Jak říkám, na úpravu ekonomiky. V Escape From Tarkov to taky jako jinou funkci nemá. Jinak to není ani autentický, ani realistický, závady nikoho nebaví, nedává vůbec žádný smysl proč za to někomu platit (to že to je z nějakého důvodu za astronomické ceny je už úplně absurdní)-
@Shoggot (25.11.2024 16:07): Tak ono opotřebení je celkem fajn prvek pokud jeho míru ho navíc můžeš řešit upgradem dané věci, ale pokud tě výprava stojí víc jak oprava opotřebení, jaksi není chuť chodit do Zóny.
Otázka do pranice, zkoušel někdo na 1060 gtx 6gb? Mám od MSI, ale přeci jenom už je to trochu fousaté. Vypadá to, že budu muset jít do upgradu. Jinak Ryzen 5 3600 a 16 gb paměti je asi taky minimum. Koukal jsem na YouTube. Ale nic moc jsem nenašel:)
@Say (25.11.2024 14:28): no a to byl právě ten průšvih, že to často ani nešlo dohrát. Zase nejsem nějaký videoherní historik, ale najdeš toho kvanta, co lidí zmiňují. Já mám zkušenost s prvním Fallout, Vampire the Masquarade - Bloodlines, z trochu novějších Arkham Knight... U Mafie 2 si taky pamatuji gamebreaking bug, co jsem měl, je toho dost, ale přirozeně to hlava vytěsňuje... Pak třeba na konzolích věci jako Skyrim či New Vegas...
Všimnul jsem si opakujícího se názoru, že hra vypadá o dost hůř než v trailerech (recenze, zmiňoval to i Vávra na FB...). Taky jsem měl trochu ten pocit, ale dal jsem si s tím práci a porovnal poměrně zevrubně všechny trailery se scénama ze hry. Většina věcí vypadá skoro stejně, někde je vidět dokonce zlepšení (třeba gamescon 2023 pes). Stíny baterky byly jen v traileru Bolts & Bullets a potom v pár záběrech ve World traileru. Render features jinak stejný a vlastně mě až překvapilo, jak podobně finálu hra vypadala už na materiálech před rokem. Nutno podotknout, že řada věcí se dokonce zlepšila – např. kvalita volumetrických mraků. Oproti deep dive videu se trochu zhoršil LOD stromů (přijde mi, že to občas háže chybný lody pro úplně jiný strom). Cutscény mají trochu víc janku v animacích a fyzice (třeba pohyb kravaty, oblečení), jsou předělané, protože většina cutscén v trailrech je rok stará. V materiálech země a mikrodetailech bylo někde trošku víc AO a možná měli ve starších buildech screen space shadows na trávě a mikrodetailech. Je mi vývojářů trochu líto, protože některej hate je skutečně nezaslouženej. No a pak je tu chybějící a-life a tam už mi jich líto není a doufám, že si pořádně drbou hlavu.
@S4TW (25.11.2024 11:38): Já si podobné věci v době, kdy nebyla distribuce spojená s centralizovanou platformou, nevzpomínám. Release se šířil fyzickými médii, občas se někde na webu našel 1, max. 2 patche a tím to končilo. Ale i bez nich to bylo většinou hratelné.
Tak Zdenda 7/10, popisuje hodně problémů, které tu taky řešíte. Jako je zcela zjevný, že to chtělo dalších pár měsíců vývoje, předpokládám, že Phil je dotlačil do releasu za každou cenu a na oplátku GSC teď schytá asi dost všelijaký hodnocení worldwide.
Já nevím. Opravdu se marketingově vyplatí na*rat platící nedočkavce? Ti, kteří si to chtějí užít tak prostě počkají na slevu po XY bugfixech.

To skoro vypadá, jako by se dnešní herní vývoj snažil o standardizaci frustrace prvních hráčů. A vůbec spojení prvních zážitků ze hry s tech. problémy. Po Cyberpunku preorder nikdy neudělám. A tady se to zase potvrdilo jako rozumná volba.

Fomo business.
No ... ani ne to schválně, nechává to hráče v pocitu nejistoty tzn nikdy nevíš, kdo je na tvé straně : ) ... Já vím, je to furt jen hra, ale s tímhle nemáme problém
@SilentWolf (25.11.2024 09:33): To s tím zeleným zaměřovačem mě taky štve, to se ale předpokládám opraví velmi snadno. Měl jsem takhle dva incidenty a pak jsem už věděl, že se na to nelze spolehnout.

S těmi rozbitými zbraněmi to svým způsobem chápu, člověk má omezený limit toho, co může nosit, kdyby ty zbraně šly prodat za smysluplnou cenu, tak by člověk chodil sem a tam, navíc by s tím kolik zabije lidí vlastně vydělal prachy velmi snadno...jen to konečně působí směšně, když člověk má to samé AK74 jako ostatní debilové, ale za jeho opravu zaplatí bambilión kupónů a ty debilů pak od něj kupují za nic. Není to tak citelná disonance jako prodávat meče banditů za 2 groše.

Že je oprava nesmyslně drahá, budiž. Tak pak ale ať se mi durabilita zbraní neodpařuje před očima při každým výstřelu. Nebo ať je mi dána možnost si to opravit sám, stejně jako armor. Proč jako ne? Takhle je to ale dost nešťasný, jestli si pamatuju dobře, tak právě proto přidali možnost si opravovat věci i do Clear Sky a Call Of Pripyat. Proč to tu není? Přidá se to? Meh.

Jedna z mála her, která tu durabilitu má řešenou solidně je tak furt Tarkov, ale to může jen díky tomu, že je tam po smrti ztráta vybavení.

Jinak je tahle procentuální durabilita (navíc opravovaná za prachy) vlastně ve hrách už gamey přežitek, který nepůsobí ani realisticky, ani autenticky a ani nepřidává do gameplaye něco zajímavého. Zbytečná věc, která jen má za cíl nějak uměle držet jen simplicitní ekonomiku, ve které zbraně musí být pro hráče drahé, ale protože zabije milion debilů, tak nesmí mít velkou cenu aby se hráč nenapakoval. Přitom můžou mít malou i bez toho.
@SavageCZ (25.11.2024 07:16): mě přijde škoda že hra u všech ukazuje zelený zaměřovač, ale když se přiblížím, najednou chtějí střílet. A často to trvá tak dlouho, že si nejprve stihnu odechnout že se jedná opravdu o spřátelené postavy.
A na druhou stranu vidí přes zdi a trefují tě na velkou dálku, zbraněmi které pak po sebrání ani nestřílejí.

Nehledě na to že mě trochu začíná unavovat ekonomika, kdy nemám skoro šanci jak udržet oblek v normálním stavu, a údržba je dražší než cokoliv za mé putování najdu.
Artefakty pořád top, ale možná u nich tak nemuseli strážet cenu, když jdou prodat za 1.5-2tis a oblek mě stojí opravit 15tis.

A to si v obchodech nic nekupuju, to už by bylo úplně nereálné.
Nestěžuji si, ale pak působí divně že je zóna naprosto zasypaná lootem a všeho má hráč hrozně moc. Lékárničky na každém kroku a vůbec to nenutí šetřit.

Loot bych hodně omezil, artefakty zdražil a pak ať si stojí věci tak jak stojí. Aspoň by dával finančně smysl ten hon na artefakty.
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/221?tab=posts mod na baterku, pridava i stiny. Nekdo tam psal, ze to zpusobuje presviceni mutantu – nutno otestovat. Prijde mi, ze pri zapnuti stinu se meni i jiny parametry, protoze baterka pak vic sviti. Treba to pujde poladit. Kazdopadne nejaky fps to pozere, takze to urcite vypnuli kvuli vykonu. Ale mohli to teda nechat na epic presetu (pokud na ne netlacil MS kvuli parite s xboxem). Zadavat v podobe:  fl_shadows normal true
@SilentWolf (24.11.2024 22:25): Taky tak, alespoň pečlivě vysbírávám lokace a netlačím na příběh, ale ta UI nepřátel je opravdu žalostná. Psi, když vylezu na náklaďák tak se schovají za roh a ztichnou a když seskočím znovu se zjeví, lidské protivníky často zaskočím jak jen tupě stojí atd atd...strašně to tu hru sráží.
@SilentWolf (24.11.2024 19:50): Ta zona je tak good, že jsem to o víkendu nezapnul a zítra čekám na nové PC : ) ... Pokud má být jedna hra, která mě po letech donutila ugpradovat, tak jednoznačně Stalker, tohle si chci užít se vším všudy. Já po cca 5-6 hodinách prakticky na žádné bugy a glitche nenarazil, pokud bych měl větší trpělivost, tak třeba měsíc ještě počkám na pár updatu, ale to fakt nedám :D
Tak jsem zažil hejno krys a musím si dát pauzu.. :D

Díky těm zvukům je to pro mě opět nejděsivější hra. Vím, že ty zvuky v originále potunili až modeři, zde je to top-notch od začátku. Stačí ve tmě kopnout do flašky a mini infarkt. Dokonce i když se vám šroub začne kutálet z kopce tak hezky na betonu řinčí..

..Zóna je krásná..
Po 15 hodinách jsem narazil na několik fatálních chyb, kde buď chybělo NPC na splnění příběhové linky nebo se zasekne ve dveřích, chyběl quest item, a nebo se sekla UI mapa a nechtělo to odkazovat dál. Naštěstí vždy pomohlo se vrátit o hodinu zpět, ale jsou to teda nervy. Do toho problikávají textury, AI nepřátelé někdy střílí na 500m, a někdy naopak nereagují i když chodím kolem nich. Tak vám nevím, jestli se věrně drží předchozích dílů nebo je to featura odrážející podivné anomálie v zóně:)
@Paul (24.11.2024 13:46): Na druhou stranu poltergeist a bloodsucker na sto metrech za sebou na začátku hry působí trochu jako stalker disneyland, což by se k tomu Fallout 4 opět blížilo, když člověk nehledí na obtížnost. :) Jde podle mě prostě o nějakou dobrou míru, o nějaké základní kameny designu, stejně jako je dodneška v mnohém platná Aristotelova Poetika, co se týče výstavby děje. Když to člověk poruší, tak to může být překvapivé, ale taky nepůsobit úplně dobře. Tady hra zcela obětovala nějaké atmosférické úvodní očekávání, aby ukázala, že se nebude s ničím srát.
@montana (24.11.2024 11:04): Taky mi to přijde jako špatný design, protože je to pro nové hráče především matoucí. Bloodsucker v úvodu je stejná gradace jako power armor ve Fallout 4 na začátku hry, a poltergeist bez nějakého představení do settingu může působit až jako bug.

Zato to zapnutí scanneru, že není jasný okruh aktivity, mi přijde v pořádku, je řečeno, že se máš vzdálit, takže better safe than sorry. Přitom jsem ani nebyl moc daleko a přežil bez úhony, tudíž to není kdovíjak radikální.
Mimochodem, pokud vás nebaví čekat při každém spuštění na tu shader kompilaci, tak se dá vypnout
Create or edit the file "Engine.ini" in the %localappdata%Stalker2SavedConfigWindowsEngine.ini
2. Place the line

[SystemSettings]
r.PSOWarmup.WarmupMaterials=0 

Ale při aktualizaci driverů to bude chtít dát pryč, aby se shadery zase zkompilovaly.

@montana (24.11.2024 11:04): tak to je design intent, nepovažuju to za chybějící "moderní vymoženosti". Prostě to není hra co by se s člověkem kdovíjak mazilila a vyžaduje od něj trochu common sense a trpělivosti.
@Paul (23.11.2024 20:39): Nevysvětlí ti vůbec nic. První půl hodina. Dva kamarádi si mysleli, že v domě s poltergeistem po nich střílí neviditelný enemák nebo je to celé bugnuté. Kdyby aspoň Skif něco řekl. Po sebrání prvního artefaktu na tebe pošlou bloodsuckera... pokud si poctivě nelootil a nemáš sapík s dostatkem nábojů, tak prakticky neuhratelný. Po zapnutí nabíječky není hned jasný okruh aktivity = smrt, když neodběhneš. Pro oba to byla zkušenost na vypnutí hry ještě než se dostali do první vesničky.
Tak ten stealth je tu hodně rozbitý. Hra mě někam pošle a doporučí mi stealth, ale to tu fakt nejde. Všichni hned vědí kde jsem. To je blbé..
Trochu me stve, ze ukrajinstina ma mnohem horsi lipsync u dialogu a cutsceny jsou ciste english performance capture. Chtel jsem to hrat v ukrajinstine, ale ten anglickej lipsync je proste uzasnej. Facialky v cutscenach jsou neskutecny. Nejlepsi by byl nejakej hybrid jak v puvodnim SoCH, kde dialogy byly v ENG, ale zbytek sveta byl proste jejich jazykem.
@montana (23.11.2024 19:47): mě právě naopak přijde skvělé, že se to hraje jako předešlé díly. Ta hra prošla změnou enginu a prakticky to nejde poznat. Jakobych hrál první díl jen v roce 2024.

V tom mi vadilo první Metro. Bylo až moc jiné.. pak jsem si trochu zvykl.

Nováčky možná odradí už jen to že nevědí co je zabíjí (poltergeist). Ale možná je to díky tomu polapi tak jako kdysi mě. Žádný videoherni svět na mě nepůsobí tak jako Zóna.

BTW má nějaká hra lépe zpracované bouře? Mám z nich trochu strach IRL a zde se to trochu projevuje. Dokonce blesky můžou i zabít. To jsem snad v žádné hře neviděl.
Mně přijde fakt fascinující, jak tvrdohlavě se hra tváří, že neuběhlo žádných 15 let od posledního dílu. GSC úplně ignorují všechny moderní vymoženosti a myslím, že nováček v sérii to musí po 20 minutách vypnout a smazat.
Zatím pořád nevím jestli mi to přijde super nebo mě to časem začne srát. Přece jenom jsem Stalkera hrál naposledy opravdu před 15 lety :D

@BUMTARATA (22.11.2024 12:35): Z počátku mě ten random spawn zarazil, ale je to vlastně zajímavá fíčura jak narušit mantru quicksave/quickload.
Tam je hned z kraje úkol který končí útěkem z vojenské základny. Samozřejmě tam strčili nekonečný respawn nepřátel..

Tam to bylo hodně špatné. Chápu že po hráčovi chtěli ať uteče nebo se proplíží. Ale hra takové věci moc nekomunikuje a když pak začne hráč střílet vidí ty respawny..
Tak to vypada teda, ze je u me neco spatne :( Ale hreje me, ze je neco spatne i u vyvojaru. No stejne je to styl fps, kde se vyplati zvednout zadek z gauce a "uvelebit" se zase cumakem u monitoru s k+m :)
@Mendoza (22.11.2024 22:33): Já mám dualsense, takže přes pass tak či tak skrz emulaci xbox padu, a v takovém případě funguje (ale samo s xbox ikonami). Nicméně na padu je to ovládání momentálně tak moc na hovno, že to není žádná ztráta. :D
Jak to je s tema gamepadama? Nativne pod oknama, kde stejne hrat nehodlam, se nechyta ani xbox ani steam controller a pod geforce now nemlich to samy. Fakt to nekomu funguje?
ta grafika mi pripada horsi nez v 10+ let starsich stalkerech s modama ...