Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@vojtaruzek (30.11.2024 14:48): To zní extrémně úsměvně od někoho, kdo s využitím strawmana lživě pomlouvá vývojáře... a média. ("Ale tak, autoři to mají pojištěné, protože kdokoliv, kdo tomu dá špatnou recenzi, je podle médií ruský agent nebo placený ruský troll") Otázka je, jestli máš jen problém s pochopením psaného textu a nebo to děláš cíleně. Tvé diskuzní příspěvky dobře znám, takže vím, že tohle není nějaká výjimka či úlet, ale konzistentní vzorec chování.


@Adieu (30.11.2024 15:16): +1
@vojtaruzek (30.11.2024 14:47): Tak si zacitujeme z tvého komentáříčku, jo: "kdokoliv, kdo tomu dá špatnou recenzi, je podle médií ruský agent nebo placený ruský troll." To ovšem není pravda, že, akorát pár médií referovalo, že Rusové (kteří skutečně nemají na úspěchu GSC zájem, ostatně ta hra je v Rusku zakázaná a studio neustále ohrožováno ruskými hackery) údajně zkouší uplácet hodnotící uživatele pro negativní hodnocení, což je doloženo i screeny zřejmě telegramové konverzace. Že by však kdokoli, kdo se vůči hře kriticky vymezoval, byl nazýván nějakým proruským sajrajtem, je čistě tvá smyšlená, typicky kontrariánsky ufňukaná konstrukce. Takže mně nejde vůbec o umlčení kritiky, ty dizidentský šášulo - sám jsem zde tu hru kritizoval v diskuzi -, pouze odhaluji to tvé tvrzení jakožto manipulaci a lež.
@vojtaruzek (komentář): Nikoli, trolla z tebe dělá akorát tenhle zbytečný nicneříkající komentář. Konstruktivní kritika je vždycky vítána, ale k samotné hře jsi kromě několika emotivních výkřiků nenapsal vůbec nic. Tu hranou nezaujatost ti nežeru, znám tě z facebookových diskuzí a chtěl bych tebe, ale i všechny ostatní, požádat, abys tamní toxicitu sem na DH netahal. Díky.
Po stažení patche mi přišlo, že se to ovládá o něco lépe. Tak jsem uběhl zhruba 500 metrů a crashnula hra. Tak třeba zase příště :)
Btw mrknete na tenhle mod https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/205 Ja jsem zatim na svym stroji zoufalej (i7 8700, RTX 2060 Super, 32GB ram). Jsem smirenej s lockem na 30 fps pri 1080p s DLAA, ale nemuzu si dovolit ani textury na high, protoze to docela kolabuje hned v ty prvni vesnicce a je to skoro nehratelny. Bez DLSS Q spatny, s tak na hrane a musim snizovat veci, co nechci. Ze srandy jsem ten mod zkusil jen for science. Najednou to jede v 1440p DLDSR + DLAA lip nez predtim v 1080p DLSS Q. Tezko rict, co vsechno to dela a zda je vse dobry. Ale docela me to prekvapilo a stoji to za prozkoumani.
Patch mění dost věcí, ze kterých byli hráči smutní.

Zbraně se vám nerozpouští v ruce. Opravit oblek nestojí celé ruské hdp. Vyšší platy a výkupní ceny artefaktů.

Už bude trochu větší zábava prozkoumávat svět. Ne že bych byl odpůrce survival a hardcore obtížnosti ale tohle bylo fakt uvalené..
@Paul (29.11.2024 15:37):  Pravda, Flight Simulator je vlastně takovej simulátor mraků :) No taky asi počkám na fix a-life (snad přijde) a hlavně hraju na 30 fps locku a je tam zatím bug, že se nějaké animace renderují blbě při 30 fps. Postoval jsem to Alexovi z DF a psal, že to pošle vývojářům. Tak snad to opraví.
@Hammond22 (29.11.2024 15:33): nejlepší volumetric clouds má Flight Simulator. To je asi jediná hra která je má ostrostí srovnatelný s klasickejma skyboxama. Jinak je to většinou blurry mess.

@Hammond22 (29.11.2024 15:19): supr, stahuju, fingers crossed...akorát už mě tedy opustil hype a tak nějak si říkám že ikdyž gamepad bude opraven, tak bych stejně mohl počkat až to bude fixnutý komplet a budou venku DLCs.
@SilentWolf (29.11.2024 11:11): Nebe je teda lepsi nez jsem cekal. Ale chapu, na co narazis. Ja nejsem uplne fanousek volumetrickych mraku, ale chapu jejich potrebu. Ani red dead je nema idealni. Tezko se volumetrickym systemem priblizis necemu jak od malire z obdobi romantismu. Za me to jsou mozna nejlepsi volumetricky mraky, takze jsem spokojenej. Koukni se treba na ukazky KCD2, tam je bohuzel nebe docela slaby.
Tak prvni patch je tu. Resi i neco s tema deadzonama u gamepadu. Paule dej pak vedet, jestli to je uz lepsi.
@Say (29.11.2024 11:00)Most of these are just Epic settings. For some I have console commands for increased foliage draw distance. And I think I have something in my ini-files for improved reflection quality.
@Say (29.11.2024 11:00): u mě to teda vypadá takhle - ne-li líp. Jedu vše na max. Samozřejmě nejsem grafická aristokracie abych viděl nějaké případné drobné rozdíly, ale troufám si tvrdit že mi hra vykouzlila už hezčí scenérie, než ty obrázky.

Jak moc to pak zkazí drobné detaily - jakože stíny na zdi se vlivem rychlého plynutí času pohybují absurdně, je už věc druhá. Ale tím, že jsem původně z vesnice, ( ne že by teda vypadala jako okolí Černobylu :D ), tak na mě tyhle opuštěné stodoly a lesy fungují skvěle a často se musím kochat z té krásy na monitoru.

Za mě by trochu pomohlo detailnější nebe. Často ty efekty bouří a špatného počasí vypadají skvěle, ale nebe je pořád mírně low-res.
Souhlasim s Paulem, ze to vypada dobre. Treba mira detailu jednotlivych objektu a oproti jinym hram minimalizace klonovani. Podle me takhle velka a detailni UE5 hra zatim zadna nebyla. Chtelo by to update na novejsi verzi enginu, aby tam byla podpora nanite i pro vegetaci. Par peknych screenu, jak to dokaze vypadat https://x.com/Berduu/status/186181226357 ... 8zccRB6-35VM3-WWwwAA

V poslednich letech si vsimam, ze se nam spousta veci v grafice dostava do uncanny valley a kritizuji se veci, ktery jsou v objektivnich meritkach velky pokrok. Subjektivni vnimani diky pokroku v grafice se nam zacina odklanet od reality. Kouknete se treba na kritiku facialek ve Starfieldu prestoze jsou jednoznacne nejpokrocilejsi ze vsech podobnych her. JALI technologie z Cyberpunku je proste horsi. Jako jo, ve Starfieldu panaci vypadaj jak roboti, ale ten lipsync je naprosty zradlo a jeste zadny jiny proceduralni system takhle presne nedokazal pusu ve velky hre rozhybat do slov. Kam se na to hrabe lipsync Baldurs Gate 3, ktery ma ale tusim hodne veci i mocapovanych. A lidi to vychvaluji...
Sem viděl krátkej gameplay, a ty enemies mi na rok 2024 přijdou velmi "béčkové". Takové toporné.
No, nechci říkat, že je to hnusný, ale má to takovej stock UE5 feel, že fakt imo nelze mluvit o nějak špičkové grafice, tím spíš se vším tím pop-inem a problémama s osvětlením. Plus teda na těch screenech s pohledem do krajiny mi přijde, že veškerá vegetace dál jak nižší desítky metrů jsou jen 2d billboardy... Co vypadá cool jsou efekty počasí.

Jinak když by ten obsah někdo backportnul jako mod do jedničky/ogsr/tak něco, asi bych se neurazil.
@pajmič (28.11.2024 00:01): hmm, nesouhlasím, xichty mi přijdou v pohodě. A nenutnost řešit osvětlení ručně je celá pointa lumenu (ono to s dynamickým ToD v otevřeném světě ani moc nejde, proto tolik her s ToD bez RT má debilní osvětlení)
Teda trochu mě mrzí, že na unikátní zbraně nemůžu přidávat attachments a ani z nich sundávat ty, co už na sobě mají. Tady už taky vidím námět na mod!
@Paul (27.11.2024 23:15): Hezký sceenshoty.
Já ti nevim, ty držky jsou děsně uncany v porovnání s těma poměrně detailníma tělama. Jako by byly vytřžený z 10 starý hry plácnutý na nově udělaný tělo. Ten Lumen může vypadat místy docela dobře a místy naprosto debilně a nelogicky, protože se se na něj spolíhají až moc a nic není nastavený ručně.
@pajmič (27.11.2024 22:02): Já to hrál pár hodin, takže posuzovat celou hru nebudu, ale atmosférou i grafikou je to špička, až na ty chybějící flashlight stíny a pop-in vegetace. Postavy, materiály, osvětlení vypadá skvěle. Stejně tak osvětlení v interiérech, díky lumenu. Prakticky všechny objekty maj tunu polygonů, takže nejsou vidět žádný polygonový hrany. Textury jsou univerzálně kvalitní. A tak dále. Robocop vypadá taky parádně, ale neřekl bych že nějak výrazně lépe, spíš podobně. Arkham Knight taky vypadá skvěle, zvlášť na svůj věk, ale taky se celej odehrává v noci a nemá dynamickej ToD. A taky vypadá líp než Gotham Knights i Suicide Squad, holt Rocksteady měli v té době extrémně dobrý kodéry a artisty.
@Paul (26.11.2024 18:35): Je to bezpochyby nejhnusnější hra na Unreal 5. Porovnej si to s Talos Principle 2 nebo Robocopem. Kromě fajn efektů počasí to půbebec nevypadá jako unreal 5. To i Arkham Knight na Unreal 3 před 9 lety vypadá o několik tříd líp. A opravdu nevim, čím podle tebe tahle hra vybočuje od ostatních open world FPS.
@kuler91 (26.11.2024 22:33): Dobrá otázka. Rozhodně nejvíc mě trápily chyby a optimalizace, takže pokud by fixnuli chyby, tak 70-75%. Po optimalizaci 80-85%. A poté vidím prostor v AI, množství HP nepřátel, v ekonomice a level designu. Už od prvního Stalkera sním o tom běhat tam po loukách či po Pripjati, lehat si do trávy, odstřelovat na dálku, přepadat jiné Stalkery, nahánět se s vojáky v paneláku, prozkoumávat a řešit puzzly jak se dostat do bunkrů či jiných lokací. Tady je od všeho trochu a přál bych si akorát aby toho bylo víc.
@SilentWolf (27.11.2024 08:49): Já taky moc nepospíchám, ono mi to stejně za týden a něco skončí, neměl jsem v plánu to kupovat, ale když jsem zjistil, že můžu mít Game Pass na 14 dní za 28 Kč (nebo kolik to bylo) tak jsem neodolal a chtěl to vyzkoušet a nějak mě to chytlo. Ale za plnou zatím asi kupovat nebudu a dávat další 300 za GP asi taky ne, protože nemám tolik času hrát a ani do měsíce bych to nedohrál a to už by se spíš vyplatilo to koupit rovnou, protože další hry z GP mě zase tolik nezajímaj.

Jinak jak tu někdo napsal, že to je škaredé, tak já s tím teda nesouhlasím, tady nějaké screeny co jsem si vytípal během hraní, není to úplně max. nastavení, ale blíží se to tomu.

https://i.postimg.cc/dVTVmwKZ/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-07-35-57.png
https://i.postimg.cc/nLbc3gHR/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-07-40-94.png
https://i.postimg.cc/rp1y3js8/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-08-40-64.png
https://i.postimg.cc/nznVJm9q/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-08-49-44.png
https://i.postimg.cc/tTDqCgFw/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-19-08-58-18.png
https://i.postimg.cc/vTBQ1dzB/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-33-25-30.png
https://i.postimg.cc/j2FRPkgh/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-37-26-97.png
https://i.postimg.cc/Dfjv98vb/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-44-50-38.png
https://i.postimg.cc/DySvnn0p/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-47-44-49.png
https://i.postimg.cc/BQRqvk1S/Wingdk-Screenshot-2024-11-21-23-50-59-39.png
https://i.postimg.cc/fWrsHpCc/S-T-A-L-K- ... 1-22-10-37-52-95.png
https://i.postimg.cc/m21sKjp0/S-T-A-L-K- ... 1-22-12-43-37-99.png
https://i.postimg.cc/pLNHvjgy/S-T-A-L-K- ... 1-22-12-52-45-57.png
https://i.postimg.cc/0ypqyQsn/S-T-A-L-K- ... 1-24-21-37-05-97.png
https://i.postimg.cc/0NnR7BrJ/S-T-A-L-K- ... 1-26-20-42-23-11.png
https://i.postimg.cc/KzYXfDgp/S-T-A-L-K- ... 1-26-22-35-37-50.png
https://i.postimg.cc/G2gW5TFL/S-T-A-L-K- ... 1-26-22-35-41-73.png
https://i.postimg.cc/6q7kJ6cd/S-T-A-L-K- ... 1-26-23-53-16-11.png
https://i.postimg.cc/Y0JJpcDT/S-T-A-L-K- ... 1-26-23-58-22-44.png
@Thellwin (27.11.2024 00:10): já mám taky štěstí na bugy. Ale otázka je zda příběh nezačne bugovat. Někde jsem četl že se to po určitém příběhovém bodu úplně rozsype.

Proto nepospíchám. Ale grafiku, atmosféru to má topovou. V libovolnou herní dobu to prostě kouzlí naprosto uzasne scenérie.

Jen těch bloodsuckerů nemuselo být tolik. To trochu kazí atmosféru když jsou skoro na každém kroku.
Save mi ukazuje necelých 9 hodin, teď běhám okolo skládky a zatím jsem nenarazil za celou dobu na nějaký závažnější nebo dokonce fatální bug, spíš jen drobnosti jako levitující ležící postava případně jeden zamrznutý enemák.

Dokonce i na technickou stránku si nemám důvod stěžovat, na 7800X3D + 4070 TiS sice v QHD nedám stabilních 60 FPS na epic nastavení, ale dá se to poladit tak, že to běží většinu času mezi 80-110 FPS bez viditelného vlivu na vizuál oproti max. nastavení a nemám žádné FPS dropy nic, jede to hezky.

Herně je to zatím fajn, běhání po zóně je super, přestřelky fajn, jsou tam některé drobnosti a věci, co trochu kazí imerzi, potom nastavení některých aspektů jako je systém staminy a hlavně ekonomika v základu je trochu přepálená v neprospěch hráče, ale nic z toho není něco, co by se nedalo pořešit módem, kterých už vyšel kopec.
Dohráno. Nějakým zázrakem jsem se "probugoval" až ke konci. Hra je maximálně rozbitá, tohle jsem nezažil ani v Cyberpunku. Pokud někdo váhá nad koupí či hraním, tak silně doporučuji počkat alespoň na nějaký masivní patch, ne-li sérii patchů, jinak to dost zkazí zážitek. Zatím 60% a to je ještě štědré.
@Karasman (26.11.2024 17:47): Ale má pravdu v tom, že ta optimalizace je hrozná. Jestli to hraje na pc a jeho sestava na profilu je aktuální, tak věřím, že to musí být peklo. Se zbytkem to není tak horké.
Po cca 14 odehraných hodinách to vzdávám. Dost mě to mrzí, protože hra je to v jádru parádní, ale v tak příšerném technickém stavu, že to je pro mě v tuto chvíli těžko hratelné. Mám jen jedny nervy a jako beta testera mě bohužel nikdo neplatí. Moc rád se k tomu jednou vrátím, ale až ta hra bude opravená do skousnutelného stavu.
Teda tahle generickou, nedomrlou, zabugovanou, neoplimalizovanou a škaredou srajdu jsem vskutku nečekal. Tohle že běží na unreal 5? A co ti recenzenti fetujou za matroš? Sedmičky, osmičky, devítky? Haha.
Zároveň tam mám asi bug, lebo ten artefakt z úvodu, ktorý potrebujete, aby ste sa dostali daľej od toho vedca Nehody, ktoerého nájdete mŕtveho, sa mi nespawnuje - proste tam nie je a tým pádom sa neviem pohnúť daľej.

Detektor anomálii už mám, bez toho by ma nepustilo z bunkru von.

EDIT:// Jop, bug, no stačilo reštartnúť hru a fungovalo to.

Dobre, dávam to k ľadu, kým to neodladia :)