Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ActualPigeon5 (komentář): Stejně jako u ostatních Team Ninja soulslike her, ta pravá challenge začíná při získávání trofejí z (vždy tří) DLCček. Bohužel v případě SoP až třetí DLC Different Future je opravdu zábavné, jinak nic moc :(
Buď jsem nepochopila, co pro japonce znamená "WINTER 2023" nebo SE posunul datum vydání posledního DLC na dnes...
Vy dva níže: To mne se ty dlc líbí, přidávají nové mechaniky a ten mnoha patrový dungeon v druhem dlc se mi líbí. Ale zatim jsem to nakupoval, prave z důvodu ze nevím jak se budu tvářit na konci. A ten loot je otresnej a ani nepomůže ze to člověk muže všechno rozebrat na suroviny. systém povolání mi pořad přijde krapet debilni, i když už nějakou menší hloubku v tom vidím. Hraju to jako doplňkovou hru k něčemu dalsimu. Třeba osm hodin v kuse bych to hrát asi nevydržel, přeci jen to je krapet repete. Ale bavi mne to.
Jak jsem psal, od FF13 první FF z který nejsem otravenej po par hodinách hrani :) ( FFXV, WoFF )
@Charllize (11.01.2023 15:07): Tiamat je určitě jeden z nejdrsnějších bossů, Ale bude hůř...

Jsem zvědavá jestli ti nadšení zůstane, u mě tak po 50 hodinách dost opadlo a vlastně se vůbec netěším na to poslední DLC. Což je zvláštní, většinou když nějakou hru dohraji, tak mám chuť ji hned jít hrát znova. Tady mi něco vadí... asi ty hromady zbytečnýho lootu co mě odrazují od pořádného piplání postaviček, které mě na RPG baví asi nejvíce. Nemám kvůli tomu ráda ani Diablovky a třeba i u Divinity Original Sin to bylo dost na hraně.
Asi 40x jsem chcíp u Tiamat bosse. Je to možný? Každého bosse dam na poprvé a takováhle polizanice z ničeho nic.

Ale silně oceňuji Ai partaku, jedno z nejlepších co jsem viděl. Samozřejmě hovadiny dělají taky ale uměji dat solidní damage a mají velmi vysokou životaschopnost. Vzasade se na ne dá spolehnout.

Ta hra je super, kdyby do toho dali ještě trochu víc úsilí, přidali hratelny města a vysperkovali trochu vic grafiku byla by to nejlepší FF od FF13.

Nemuzu se nabažit Jackovych finisherů. Jsou jich desítky, a vyloženě to evokuje známe rčení utrhl mu hlavu a vysral se mu do krku.

Cely ten styl a přístup hry mi připomíná Duka 3D.

Soubojak je jak droga, je videt ze Team Ninja jsou v tomhle světová špička. A to mne akční soubojaky ve FF uz dost dlouho lezou krkem.
Ja nevím co zas blbnou s těmi povolanimi. Kolem 30 povolání a každý jde vytrenovat na povoleny maximum za hodinu. Takže furt střídám povolání jak debil abych nebojoval na prázdno. Je to dost otravny. A prozatím využití těch vylevelovanych nic moc. Ten lvl 30 pro pribehovou část je málo, přijde mi to jako nějaké demo na chaos/post game část. Strašně blbě vymyšlené.

Z těch hromad naprosto zbytečného lootu by závisti zbledlo i diablo. Vzasade ani moc nekoukám co je vyloženě lepší. Jen se orientuji dle barev a ikonky bonusu pro dané povolání. Trošku nuda.
Lokace by taky mohly být větší. Ale líbí se mi. Soubojak taky. A Jack je super, co cutscena to perla :)
@Tainaru (01.04.2022 23:41): To já taky rozlišuji a suplickuju. Myslím tím fakt ty echt pixel hry. Třeba Astria Ascending je taky 2D hra s nějakými 2D/3D modely a přijde mi to super. U Octopath Travelera už to vnímám hůře :)
Koneckoncu moje skoro nej jrpg serie Valkyrie Profile je taky 2D hra a první díl je pixel až hrůza. Suplicky no, a naměřit všemu jedním metrem, tak je to :)
@Charllize (01.04.2022 23:25): To tak má určitě drtivá většina lidí, že by se k pixelům nevraceli. Ostatně já taky. A naprosto to chápu. Ale nevadí mi občas to hraní prostřídat nějakou pěknou pixelovkou. Mám takový osobní vnitřní metr, podle kterého si řadím pixel artové hry do různých šuplíčků podle míry propracovanosti, takže ač to vyzní hloupě, vnímám je stále jako součást atraktivního živého ekosystému :D
Tu první fázi přerodu do 3D vidím jako nutné zlo a součást vývoje, takže z tohoto pohledu mi to nevadí, ale hrát některé takové hry je pro mě bolest. Oproti tomu dnešní nejlepší (3D) hry vypadají famózně až realisticky (pro někoho možná až nudné), a zas naopak nechápu, proč stále někdo kritizuje grafiku, když už to podle mě hezčí/propracovanější ani být nemůže.
@Tainaru (01.04.2022 23:14): Já mám dojem ze západní hry ten přechod do 3D měli krapet bolestivejsi než ty japonské. Když třeba vyšla FFXII nebo DQ8 bralo se to s nadšením a většinove to byl vítany přechod oblíbených jrpg serii do 3D.

Pamatuju jak některé konzolové časopisy vytýkali FFX ze má pevnou kameru a neni plne 3D.

Bohuzel nebo bohudík to ve mne zůstalo dodnes a k 2D pixel hrám mám trošičku skrzprstovy vztah. Třeba v DQ11 mi ty vzpomínkové pixel pasáže dost lezly krkem :)
@Charllize (01.04.2022 19:31): PSko šlo bohužel úplně mimo mě, ten přechod jsem nikdy nezažil :) Ale na PC si to pamatuju celkem jasně. A taky to, že ta éra prvních 3D her se mi strašně nelíbila. Jakmile moje do té doby oblíbené série začaly přecházet na 3D, tak jsem je přestával hrát (namátkou Settlers, Homam) a nějakou dobu mi trvalo, než jsem tu nechuť dokázal překousnout. Nicméně musím říct, že to zpětné objevování titulů, které se ke mně nikdy nedostaly, zvláště teď ta FF, mě v podstatě velmi baví.
@Tainaru (01.04.2022 18:57): Přesně tenhle účinek to má i na mne, a prave proto se mi to z nějaké části líbí. Sám ty staré FF dohrane všechny nemam. A tohle by mohlo pomoct se k tomu vrátit. 
Ja se k nim dostal v nevhodnou dobu. Na ps1. Tam před koncem aktivní éry ps1 vyšli skoro všechny a já je samozřejmě hrál. Ale většinove nedohral až do konce, případne nedokončil k vlastní spokojenosti. PS2 klepala na dveře a byla to doba kdy se šlo kupředu a pixel hry bylo spis něco co každý chtěl mít z krku a hleděl na oslnujici grafiku FFX a posun obecne. Takže mi to taky úplně nevonelo, protože i taková FF9 byla proste jinde. Mozna se to z dnešního pohledu kdy zuří pixel mánie a komunitne Indie přístup zda divne ale tenkrát to tak proste bylo :)
A kdybyste měli poradit nováčkovi, co je lepší odehrát jako první z hlediska příběhu; Strangera nebo FF1?
@Peach (01.04.2022 14:12): Já to po prvním traileru pustil z hlavy s tím ze jsem si jen řekl ze SE čím dal tím víc kurvi značku. Takže jsem byl čehokoliv na bázi spoileru ušetřen. O to víc mě to teď překvapilo, ze vlastně to zas tak nekurvi ale mají zajímavý umysl. Tedy jestli nějaký mají :)

Samozrejme bych byl radši kdyby to nebyla akční hra ale trosku víc serioznejsi rpg, ale v te bídě co SE poslední roky děla ( vyjma remasterovani starších a her a FF14) to je vlastně celkem fajn.
@Charllize (01.04.2022 04:33): Ano, přesně tak. Akorát hra se tváří, že to má být grandiózní odhalení na závěr, zatímco Square Enix ještě před vydáním hry zveřejnil hromadu promo materiálu a merche jako jsou akční figurky atd., kde je Jackovo celé jméno, takže to fanouškům včetně mě bohužel vyspoilerovali, ač se v popisu hry vždy snažili tvrdit, že se jedná o převyprávění FF1. Marketing brutálně nezvládnutý.

Ad FF7R: Máš pravdu, že se teprve uvidí, co z toho bude, ale vzhledem k tomu, že si je Aerith evidentně vědoma toho, že se nachází v Remaku (paralelní realitě) a Sephiroth ho záměrně mění, protože ví, jak dopadla původní hra, tak mi to připadá více jako skryté pokračování než restart. Tak snad jen doufat, že za tím nebudou Lufeniani a jejich cyklování světů :D
@Peach (01.04.2022 02:34): Podle mne Stranger of Paradise je prequel k FF 1. Protože Jack = Garland. A Garland je první boss ve FF1. Stranger of Paradise konci tam kde začíná FF1. Jestli sem teda něco špatne nepochopil, kdyžtak mě klidně oprav :) A jo, asi by to byl spoiler, asi možná nejlíp ten poslední odstavec smazat :)
Co se tyce FF7R tak nevím jestli bych tomu říkal sequel, spis převyprávění a navic se ještě uvidí co to vlastně v konečném výsledku bude :)

@Charllize: Na to, že museli nějak navázat na první Final Fantasy, což není příběhově žádná hitparáda, tak je ten příběh skutečně docela dobrej, a to to shrnutí ještě vynechává některé zajímavé momenty jako třeba zmínku o "collaborator". Problémem je způsob, jak je příběh vyprávěn. Jak scénář, tak vyloženě nutnost znát příběh prvního Final Fantasy. To by podle mě chtělo od základu překopat, ale třeba za to může jen blbej překlad. Nebylo by to poprvé.

PS: Mám dojem, že se SE snaží hru prezentovat jako retelling Final Fantasy, čemuž odpovídá i popisek hry tady na DH. Zmínit to, že to tak vlastně není, by mohl být spoiler. Vnímám to jako hodně podobný případ s Final Fantasy VII Remake, kde se vlastně taky nejedná o remake, ale sequel. Ale měl by se opravit počet hráčů v multiplayeru, protože pokud si někdo dle "pomocí až tří dalších hráčů" najde tři kamarády na hraní, tak jeden bude zklamán.
[neexistující komentář]: Mne to třeba zas tak moc ten Nioh nepřipomíná. Už třeba jen volba obtiznosti a parťáci z toho dělají podle mne trosku něco jiného. Ale ok, nějaké prvky to asi společne má. Vlastně nevím kde se v lidech pořad bere tahle porovnáci potřeba. Já když bych to k něčemu přirovnal ( když bych musel) asi nejblíž by tomu byla podobne prastena, na první pohled trochu nepovedena a nakonec v underground hnutí vysoce uznávaná  Trinity: Souls of Zill Ơll . Rovněž pod taktovkou Tecmo Koei. To je hra která tomu je asi nejblíž. 

Otazkou taky trochu zůstává jestli ta bublinova pritroublost starých jrpg byl fakt umysl nebo se to jen trochu nepovedlo, haha :) I když, pritroublost. Jsou to klasiky. A já si zas úplně jistý nejsem ze jsme se jakoby posunuli v tomhle za ty roky někam kde se to už děla lip a nové standardy jsou lepší. Ona třeba taková ta loutkova prkenost in game animaci s text bublinami ve FF7 je kolikrát silnější a předá informaci důrazněji než super animace ve FF7R.

Mimochodem tady je shrnutí pribehu, sepsane takhle dokupy to není vůbec zle a mne se líbí, obvzlast to napojeni na main serii a fakt očekávám s očima navrch hlavy ze v tom budou pokracovat. Ty možnosti jsou veliké. Je to styl Dirge of Cerberus nebo Crisis Core který měl vždycky potenciál ale SE ho utnul a vypadá to ze se k tomu najednou chtějí vrátit.
https://konzolista.tiscali.cz/community/oneblog?id_blog=5473
Samozrejme spoilery.

PS: někdo s grafomanskym nadáním by měl upravit ten popisek hry, vypadá to ze poslední odstavec je dost špatne :) A není to chyba původního pisatele, ono to tak klidně mohlo před vydáním působit. A já měl podobný dojem.
@Solidor (31.03.2022 13:30): Je k tomu seasson pass za 800 korun, takže to budou ještě rozšiřovat. 
Jinak nevím, je pravda ze hra nic moc nevysvětluje a jde se takzvane na věc ale jaksi mi to přišlo v pohodě. Je to takové přímočare a podle mě to dost připomíná prave ty postupy ve starých jrpg kde jsi se probudil na hnoji a během deseti minut už pobíhal v dungeonu a kosil nepřátele :)
@Charllize (31.03.2022 09:48): Marketing nezvolili moc dobře, tím si dost ublížili. Zase se mi ale docela zamlouvá ten přístup "děláme hru podle sebe a jestli se vám to nelíbí, tak je to váš problém". Co jsem pochytil z recenzí, tak je hlavně důležité přijmout tu praštěnost a pak se jedná o zábavnou hru.

Určitě Origins taky vyzkouším, ale mám pocit, že se jedná o jednu z těch her, co se po půl roce bude prodávat za pakatel.
Tak jsem to tedy chvíli zkusil. A jsem mile překvapen. Už od prvních chvil mi to paradoxně přijde víc Final Fantasy než FFXV. Nomuruv design hlavního protagonisty je vybornej, blondatej drsňák kterymu to kydleni příšer i věřím. Navic po zjištění kdo to vlastně je, to je ještě lepší.
Grafika stojí trochu za hovno. Hra trpí nějakým nizkorozpoctovym vysokým rozlišením, nebo nevím co ta mazanice má znamenat :) Ani HDR tomu moc nepomůže. Ale lol, bez nej je hra jako by měla gammu vyhulenou na max, asi bug nebo co.

SE totálně podelal prezentaci hry, kdyby místo emosu v temným hradě a toho ze to bude děsně drsný řekli konkrétnější návaznosti na první díl serie udělali by lip.

Taky skoda ze si nedali práci s hratelnym městem. Rozhovory s residenty města skrz menu je smrdí lenosti až hrůza a moc se mi to nezdá. Ale aspoň to je ve 3D a ne formou artworku.

Nova FF? Juch? Snad.

Snad se to nakonec nějak uchyti a budou v tom Origins tématu pokracovat, vzhledem k tomu ze je teď jasne jak to mysleli tak to má potenciál.
Raguju u bosse, který mi přijde děsně lacinej a furt u něj chcípám, jen abych si po ragequitu a vychladnutí vzpomněl, že vlastně můžu před ním zkusit změnit joby a loadout. A hle, hned na první pokus po změně padá a to velmi snadno. Sranda. :)

Obecně je ten systém jobů strašně uspokojivej. Dokonce i ty tuny lootu mi tady dávají větší smysl, než v Nioh, jelikož si člověk může skládat sety tak, aby měl co největší affinity s daným jobem. A když je jobů necelých 30 + 3(?) rozdílné joby všech čtyř(?) kumpánů, tak si to bez toho asi ani neumím představit.
@jvempire (23.03.2022 10:39): Grafika sama o sobě by mi nevadila, ale obraz minimálně na 2K vůbec není ostrý, vegetaci problikávají stíny, to samé hodně textur, no a ten ultra nestabilní framerate. Ale kvituju, že to nemá žádný zásadní stuttering a zatím to nespadlo. :D
Ad. Technický stav - je to katastrofa, ale nějak mi to nevadí, a už jsem zjistil proč - ono to vlastně působí a vypadá jako když člověk emuluje ne zcela vymazlenou PS3 hru na ne zcela silným PC, což jsem vskutku v minulosti dělával a je to vlastně v tomto směru i jaksi uměle nostalgické. Bez této přidané hodnoty bych asi po 2h refundoval a čekal, jak a jestli to opatchujou.

Herně si ale fakt chrochtám, je to neskutečně návykové a ozaj zábavné. A ani to nefrustruje, neexistuje tu žádná penalizace za smrt, progress člověk nijak neztrácí a tak svým způsobem nepřímo grinduje, aniž by si to uvědomoval. A po páté smrti na stejném místě najednou aha, já vlastně zase něco vylevlil a našel další hromadu lootu, na další pokus si můžu koupit nové skilly a možná už mám i lepší vercajk. Toto vychytali fakt příjemně. :)
@Charllize (14.03.2022 15:23): Tak jsem prubnul úvod, tutoriály a první misi, a je to prostě FF po Niohvsku, což jsem přesně čekal a i mi to sedí. Mise začínáš z mapy á la Nioh, furt sbíráš tuny lootu á la Nioh, souboje jsou hodně o specifických kombech á la Nioh. Není to ani zdaleka tak náročné a punishing jako Nioh/Souls, ale inspirace je zjevná, v misích bonfiry, souboje spíš Niohovské než Soulsovské, ergo uskakování a blokování děláš vesměs stejně často. Úskoky a útoky taky nežerou staminu, ta tu funguje jinak a je kolem ní, stejně jako v Nioh a Sekiru, vystavěna ústřední mechanika kidlení, ergo není to ani tak moc o tom stáhnout enemákovo HP na nulu, jako jim hlavně prorazit stance a zfinišovat jedním čudlem. A to samé samo oni můžou udělat tobě.

A taky, alespoň na základě té první mise, to má po vzoru Niohu i Souls mrtě OP magii. :)

Přijde mi to proklatě zábavný, ale taky vizuálně naprosto vygrclý. S tím si budu muset ještě zkusit nějak pohrát.
@HolyMeatball (22.03.2022 10:08): Já už od pátku hraji bez problémů, první spuštění bylo delší, ale maximálně 3 minuty. Teď už nabíhá bez problémů. S hraním jsem zatím spokojen, hodně možností postav, soubojový systém vypadá komplexně.

Díky nedávno rozehranému Pixel Remasteru jedničky mám v paměti i lokace a je to bezva. Mám nahráno asi 7 hodin.
Rád bych postnul, jak se mi hraje, ale ta hra bez varování po prvním zapnutí teprv builduje shadery, takže to x minut jen tak sedí na černé obrazovce, a taky to nativně nějak neumí použít grafickou kartu či čo. Port asi znamenitý. Ale během dneška to snad rozběhám. :)
Ackoliv jsem koukal na nějaké gameplay videa pořad mi úplně není jasne jak tam probíhá gameplay. Je to nějaké putování po světě nebo system lokaci a misi na které se vyrazí z nějakého centrálního místa/základny? 
Taky jsem slyšel přirovnání k Souls hrám což mi moc nesedí.