Hezké by bylo, kdyby zakomponovali do hry nějaký pěkný pogrom. Rabováníčko, znásilňováníčko, vypalováníčko.
Diskuze
Já jako zarytý woke bojovník to beru v pohodě...i v tom prvním díle se na nějaké bukvičácké scény hodili třeba do té pasáže v klášteře a nemusel to být právě hlavní hrdina. :D
Nejvíc mě mrzí, že nebudu moc střelit šíp do zad utíkajícímu polonáhému dítěti. :( Absence něčeho takového v KCD mě tedy vadí mnohem víc než vaše nekonečné patetické diskuze o černoušcích a bukvičkách!
Nejvíc mě mrzí, že nebudu moc střelit šíp do zad utíkajícímu polonáhému dítěti. :( Absence něčeho takového v KCD mě tedy vadí mnohem víc než vaše nekonečné patetické diskuze o černoušcích a bukvičkách!
@musa (20.01.2025 23:40): Well, achtually... Ono je to přeci jen trochu složitější. Ať už mě pokrytectví Dana Vávry štve sebevíc, budu se ho i Warhorse zastávat, stejně jako kohokoliv jiného. Koneckonců, tímto jsme si už prošli – v Mass Effectu rovnou dvakrát, jak u hlavní postavy ( BroShep ), tak u vedlejší ( Kaidan Alenko ).
Argumentace byla tehdy vesměs podobná, ale zároveň snadno překonatelná. Shepard přece nutně nemusel být hetero jen proto, že mohl mít v předešlých hrách románky jen se ženami. Koneckonců, hráč mohl projít až do třetího dílu bez jakéhokoliv milostného zájmu.
Stejně tak i Henry může přežít celou první hru bez „ztráty květinky“. Je mladý, má toho už tak dost... Ono se to vždycky dá nějak vysvětlit.
A když už jsme u toho, náš pohled na „sodomii“ ve středověku je neuvěřitelně zkreslený. Netvrdím, že jsem nějaký expert, ale je třeba si uvědomit, že vrchol homofobie přišel až v 19. a 20. století. Středověk sám o sobě neměl koncept homosexuality, jak ho chápeme dnes. Pamatujme, že sodomie tehdy označovala jakékoliv „deviantní“ sexuální chování a neměla nutně nic společného s romantickou láskou. Některé odborníci naznačuji, že "cudný", omezený na polibky a jen drobné sexuální aktivity, homosexuální vztah mohl být tolerován. Raný středověk svůj postoj k homosexualitě nikdy jasně nedefinoval – spíše ho ignoroval. Nikoho to nijak zvlášť nepálilo, to až o pár století později.
I proto mě tahle novinka vlastně zaujala. Pokud to bude provedeno dobře, může z toho být naprosto bravurní příběh.
Argumentace byla tehdy vesměs podobná, ale zároveň snadno překonatelná. Shepard přece nutně nemusel být hetero jen proto, že mohl mít v předešlých hrách románky jen se ženami. Koneckonců, hráč mohl projít až do třetího dílu bez jakéhokoliv milostného zájmu.
Stejně tak i Henry může přežít celou první hru bez „ztráty květinky“. Je mladý, má toho už tak dost... Ono se to vždycky dá nějak vysvětlit.
A když už jsme u toho, náš pohled na „sodomii“ ve středověku je neuvěřitelně zkreslený. Netvrdím, že jsem nějaký expert, ale je třeba si uvědomit, že vrchol homofobie přišel až v 19. a 20. století. Středověk sám o sobě neměl koncept homosexuality, jak ho chápeme dnes. Pamatujme, že sodomie tehdy označovala jakékoliv „deviantní“ sexuální chování a neměla nutně nic společného s romantickou láskou. Některé odborníci naznačuji, že "cudný", omezený na polibky a jen drobné sexuální aktivity, homosexuální vztah mohl být tolerován. Raný středověk svůj postoj k homosexualitě nikdy jasně nedefinoval – spíše ho ignoroval. Nikoho to nijak zvlášť nepálilo, to až o pár století později.
I proto mě tahle novinka vlastně zaujala. Pokud to bude provedeno dobře, může z toho být naprosto bravurní příběh.
@Ross (21.01.2025 05:10): Německé výrazivo tedy v jedničce je a arabský svět byl s medicínou krapet jinde, než Evropa.
@Ross (21.01.2025 05:10): Mireček
Hlavně ten černoch má být nějaký lidový lékař který se zabývá alternativní medicínou, což je u středověku i v Česku obhajitelné. Zejména ve větších sídlech.
Jsem zvědav jaký bude mít dabing. Jestli nějaká lámáná čeština nebo bude mluvit krásně česky.
Pokud chceme být HC středověcí fanatici jak tady někteří předvádí tak si prosim uvědomte, že dabing v prvním díle je celkem moderní. Žádné staročeské výrazy, žádná němčina atp. Česky se tehdy tolik nemluvilo.
Jsem zvědav jaký bude mít dabing. Jestli nějaká lámáná čeština nebo bude mluvit krásně česky.
Pokud chceme být HC středověcí fanatici jak tady někteří předvádí tak si prosim uvědomte, že dabing v prvním díle je celkem moderní. Žádné staročeské výrazy, žádná němčina atp. Česky se tehdy tolik nemluvilo.
@musa (21.01.2025 00:27): Všechny ty důsledky ale ve hře jsou, což bylo řečeno jak Vávrou, tak i přímo v mém postu, na který reaguješ, takže argument slaměným panákem. Nevím, co je mozaika dané situace, ale existuje asi tak bambilion mužů, co byli ukrutně sladcí s holkama a pak se někdy klidně i v pokročilé dospělosti vychrápali s chlapem, takže fakt nic nevytrhávám z kontextu, respektive netuším, jaké kousky mozaiky by mohly tato fakta zvrátit. Na zbytek jsem ti reagoval v poště a gratuluji, seru alespoň na čas na zdejší promazávané diskuze a rozmyslím si rovněž, jestli mi vlastně stojí za to pro zdejší komunitu obětovat čas.
@Adieu (20.01.2025 23:55): ono to bylo směřováno primárně na tebe, ale ne jen na tebe. Omlouvat se nemusíš, to popravdě ani nečekám. Stačí, když svoje statě o homofobii a neonáckovství budeš směřovat jinam, pokud možno mimo DH.
Jinak výskyt homosexuality mj. ve středověku snad nikdo nezpochybňuje. Jde o to, jak byla vnímána, jaké důsledky s sebou přinášela a proč by měla být dána k dispozici hlavní postavě právě v téhle hře. Nu a poznámku o tom, že měl Jindra partnerku a musí být navždy hetero vytrhuješ poněkud z kontextu, respektivě z mozaiky dané situace. Jo a smát se nepříčetným lidem není hezké..
Jinak výskyt homosexuality mj. ve středověku snad nikdo nezpochybňuje. Jde o to, jak byla vnímána, jaké důsledky s sebou přinášela a proč by měla být dána k dispozici hlavní postavě právě v téhle hře. Nu a poznámku o tom, že měl Jindra partnerku a musí být navždy hetero vytrhuješ poněkud z kontextu, respektivě z mozaiky dané situace. Jo a smát se nepříčetným lidem není hezké..
@musa (20.01.2025 23:40): Asi můžeš tu reakci směřovat přímo na mě, že jo. ;) Tak celý ten lynč strany Warhorse nyní přišel od těchto lidí, kteří nechtěji tolerovat ve hře homosexualitu ani jako okrajové téma, protože nesnáší homosexuály a nechtějí ve hře ani jednoho gaye, což jsou prostě z principu věci homofobové, a když jsem se s nimi bavil, vždy z nich vypadly alt right konzervy nebo fanatičtí katolíci. Omlouvat se za to, pane moderátore, rozhodně nebudu a užitá terminologie je sice nekorektní, ale za mě fakticky zcela v pořádku.
Také by asi stálo za to připomenout, že homosexuálové existovali vždy, že ve hře na věc není akcent a není obecnou morálkou tolerována, a že za hlavního hrdinu se rozhoduje hráč, to on má zodpovědnost za vývoj Jindřicha jako charakteru - tudíž ano, je to zcela zapadající do reálií našeho světa a jeho historie. Nebo možná žijeme v nějaké jiné realitě. Jestli tvým civilním a věcným argumentem, k němuž narozdíl ode mě nepotřebuješ rádobychytré termity je, že Jindra měl partnerku a tudíž už se nemůže stát sodomitou (lol, termín jak z jinačí čítanky), tak se totiž nad takovou naivitou musím velmi věcně zasmát.
Také by asi stálo za to připomenout, že homosexuálové existovali vždy, že ve hře na věc není akcent a není obecnou morálkou tolerována, a že za hlavního hrdinu se rozhoduje hráč, to on má zodpovědnost za vývoj Jindřicha jako charakteru - tudíž ano, je to zcela zapadající do reálií našeho světa a jeho historie. Nebo možná žijeme v nějaké jiné realitě. Jestli tvým civilním a věcným argumentem, k němuž narozdíl ode mě nepotřebuješ rádobychytré termity je, že Jindra měl partnerku a tudíž už se nemůže stát sodomitou (lol, termín jak z jinačí čítanky), tak se totiž nad takovou naivitou musím velmi věcně zasmát.
Sledovat tady dnešní diskuzi je pro mě docela smutnej pohled. Je pozoruhodné, kolik toho někteří vyplodí, aniž by cokoli kloudného napsali. Zdá se, že zásadní není diskuze o hře, ale nutnost produkovat dlouhé texty hustě prokládaný cizími slovy (patrně to má budit dojem přehledu a košatých znalostí) a zároveň používat výrazy s jistou kontroverzí. Fakt mě překvapuje, že klíčová slova u hry z vrcholného středověku jsou pro někoho lgbt, latentní homosexuální fašoun (krása), homofob, nácek, transexuál, propaganda, progresivní komunista atd. Tvrzení, že pokud někdo nevnímá představu bisexuálního Jindřicha jako pokrokovou a do hry zapadající, jde o nepříčetného jedince, už považuju ve své podstatě za vyloženě drzé.
Dál už poprosím vést tuhle diskuzi v civilnějším a věcném duchu.
Za mě může být postava v podobě černocha ve výsledku zajímavá. V jedničce by působila jako pěst na oko, nicméně Kutná Hora byla ve své době druhé nejvýznamnější město po Praze a výskyt postavy tmavé pleti je tam mnohem lépe obhajitelný než v okolí Skalice. Předpokladem je dobré zakomponování a zdůvodnění, snad nepůjde o samoúčelnou podivnost.
U té milenecké vložky má jít vlastně o co? Dovedl bych si představit quest podobně jako v případě heretiků v jedničce, kdy by Jindřich byl nucen rozhodnout o jeho zakončení - vyzradit, nechat uprchnout, potrestat? Napasování na jeho postavu mi naopak hrubě nesedí byť jako vedlejší možnost už vzhledem k vykreslení jeho charakteru, vztahů s Blankou a Terezou a tehdejší vnímání sodomie obecně.
Dál už poprosím vést tuhle diskuzi v civilnějším a věcném duchu.
Za mě může být postava v podobě černocha ve výsledku zajímavá. V jedničce by působila jako pěst na oko, nicméně Kutná Hora byla ve své době druhé nejvýznamnější město po Praze a výskyt postavy tmavé pleti je tam mnohem lépe obhajitelný než v okolí Skalice. Předpokladem je dobré zakomponování a zdůvodnění, snad nepůjde o samoúčelnou podivnost.
U té milenecké vložky má jít vlastně o co? Dovedl bych si představit quest podobně jako v případě heretiků v jedničce, kdy by Jindřich byl nucen rozhodnout o jeho zakončení - vyzradit, nechat uprchnout, potrestat? Napasování na jeho postavu mi naopak hrubě nesedí byť jako vedlejší možnost už vzhledem k vykreslení jeho charakteru, vztahů s Blankou a Terezou a tehdejší vnímání sodomie obecně.
@Cathan (20.01.2025 21:56): Na druhou stranu pokud si lze ve fantasy lajsnout cokoliv, a je-li tam proto cpána diverzita převyšující současnou Anglii vedle všeobecné emancipace, opět zrcadlící západní svět a pomijejici přirozeně bolestný vývoj k takové toleranci, chápu, že to někomu včetně mě přijde obvykle nepřesvědčivé, infantilní a mělké. Ostatně i fantasy světy mohou mít svou integritu a vnitřní logiku, přičemž právě rasová a kulturní odlišnost orientálního typu byla ve fantasy původně akcentována.
Abych dal příklad, černí a bílí Temeřané ze Zaklínače koexistující pokojně vedle sebe by mi vadili, protože je tamější společnost rasistická a obecně netolerantní. Neboli podle mě je zásadní, nakolik temný a realistický setting je, nakolik se řídí logickými souvislostmi, a nakolik jde o totální fantasmagorii a útěchu z reálného světa a jeho problémů.
Abych dal příklad, černí a bílí Temeřané ze Zaklínače koexistující pokojně vedle sebe by mi vadili, protože je tamější společnost rasistická a obecně netolerantní. Neboli podle mě je zásadní, nakolik temný a realistický setting je, nakolik se řídí logickými souvislostmi, a nakolik jde o totální fantasmagorii a útěchu z reálného světa a jeho problémů.
@Adieu (20.01.2025 21:49): Shodneme se, že příčetného člověka to neuráží, a rozšířil to na mnoho dalších her :-) Protože ve fantasy a sci-fi je tohle už úplně o něčem jiném.
@AlieN (20.01.2025 16:35): On si tu kontroverzi hlavně sám vytvořil.
@rikuhahl (20.01.2025 19:20): Si mi připomněl, jak jsem v Mordhau dostal mute za písmeno N, na nějž pokračovali ostatní hráči, moderace na ofiko serveru jednou za rok, když se tam běžně v chatu řeší témata a kvalita diskuzí tam je taková, že by místním slušňákům kleplo.
@rikuhahl (20.01.2025 19:20): Si mi připomněl, jak jsem v Mordhau dostal mute za písmeno N, na nějž pokračovali ostatní hráči, moderace na ofiko serveru jednou za rok, když se tam běžně v chatu řeší témata a kvalita diskuzí tam je taková, že by místním slušňákům kleplo.
@Cathan (20.01.2025 20:45): Jakože jeden černoch v nepravděpodobném, ale historicky stále možném kontextu, jenž přitakává existenci jeho rasy a tím i odlišnosti od rasově homogenního celku, což je validní přístup v historické fikci, který uplatňoval třeba i Josh Sawyer v Pentimentu, je to samé jako nějaký ideologický hogwash, který tohle naseká bez ohledu na jakýkoliv kontext a integritu? To mi nepřijde jako moc chytrej jedi trick...
A že Jindra může být zřejmě nějak bi, takže je už tak tvárný hrdina flexibilnější pro určitou skupinu hráčů, pricetneho člověka taky neuráží, když mu to není nevkusně cpáno do chřtánu a v kostele vždy tak pokrokoví katolíci neoddávají jeden gay pár za druhým. Nakonec si říkám, že je dobře, že tam tohle vše přidali, protože ten problém byl vždy v integritě historické vize, která zřejmě zůstává zachována, ne v tom, že černochy a buzny do hry nikdy ne. Zřejmě to ale mnohým uniklo.
A že Jindra může být zřejmě nějak bi, takže je už tak tvárný hrdina flexibilnější pro určitou skupinu hráčů, pricetneho člověka taky neuráží, když mu to není nevkusně cpáno do chřtánu a v kostele vždy tak pokrokoví katolíci neoddávají jeden gay pár za druhým. Nakonec si říkám, že je dobře, že tam tohle vše přidali, protože ten problém byl vždy v integritě historické vize, která zřejmě zůstává zachována, ne v tom, že černochy a buzny do hry nikdy ne. Zřejmě to ale mnohým uniklo.
@AlieN (20.01.2025 16:35): Já to, se vší úctou, nepovažuji za tak jednoduchý fakt. Především proto, že to nelze nijak dokázat, což je jádrem problému jak celého anti-woke hnutí, tak vlastně i problému s Danem Vávrou.
BUMTARATA to vystihl nejlépe. Ve své podstatě to zní, jako by říkal: „No tak, chlapi, věřte mi, jsem váš kámoš, já bych přece nějakou diverzitu nenutil.“ Ale proč bych měl věřit jemu, a ne autorům desítek dalších her, kteří jsou napadáni za údajné „forcing diversity“?
KCDII je v současnosti tak „woke“ a diverzitní, jak jen si realistická historická hra může dovolit. Přesto se bude tvářit, že je nějak zásadně jiná než díla ostatních autorů co se týče diverzity? To přece není fér. Ale uznávám, že já tu džungli jeho myšlenek nikdy pořádně nepochopil.
BUMTARATA to vystihl nejlépe. Ve své podstatě to zní, jako by říkal: „No tak, chlapi, věřte mi, jsem váš kámoš, já bych přece nějakou diverzitu nenutil.“ Ale proč bych měl věřit jemu, a ne autorům desítek dalších her, kteří jsou napadáni za údajné „forcing diversity“?
KCDII je v současnosti tak „woke“ a diverzitní, jak jen si realistická historická hra může dovolit. Přesto se bude tvářit, že je nějak zásadně jiná než díla ostatních autorů co se týče diverzity? To přece není fér. Ale uznávám, že já tu džungli jeho myšlenek nikdy pořádně nepochopil.
@pipboy (20.01.2025 18:31): vítej v klubu :-D
@pipboy (20.01.2025 18:31): Jsou slova, která jsou ve slušné společnosti tabu, tak je tu prosím nepoužívej ;) Jo a řekl bych, že DH se snažím plnit všemi způsoby, díky za radu ;)
Tak tvl člověk vypotí dva odstavce a na to se přiřítí nějakej morální maják a smázne to, bo velký bububu N-WORD? Skvělá práce, kdybys vole radši plnil databázi...
Dodržují se tradice, žádný KCD nemůže vyjít bez kontroverze :)
Osobně mě dost překvapilo že tam toho afričana dali (o volitelný gay romanci nemluvě). Čekal jsem cikány a nějakýho araba a už tam jsem předpokládal že by se rozjede anti-woke backlash. Že do toho takhle šlápli vlastně celkem obdivuju, chce to koule do hry dát něco, o čem víš že to rozjede shitstorm.
Každopádně jsem zvědav jak obě témata budou ve hře zpracovaný. Imho lidi překvapí jak dobře to bude napsaný.
Osobně mě dost překvapilo že tam toho afričana dali (o volitelný gay romanci nemluvě). Čekal jsem cikány a nějakýho araba a už tam jsem předpokládal že by se rozjede anti-woke backlash. Že do toho takhle šlápli vlastně celkem obdivuju, chce to koule do hry dát něco, o čem víš že to rozjede shitstorm.
Každopádně jsem zvědav jak obě témata budou ve hře zpracovaný. Imho lidi překvapí jak dobře to bude napsaný.
@Cathan (20.01.2025 06:30): Já tam mentální gymnastiku nijak nevidím, ani pokrytectví - že diversity je v mnoha populárních dílech velmi forced je jednoduchý fakt, i když takových děl bude nejspíš o dost míň než si on sám myslí, a fakt je jistě i to že jeho samotného k tomu nikdo nenutil, dal to tám sám. Můžeme se jen dohadovat jestli to tam dal jako výsměch kritikům prvního dílu, nebo pro lepší historickou věrnost. Jsem na to sám hodně zvědavý jak tam toho afaik černého obchodníka bude okolí ve hře komentovat.
Tipuji kombinace obojího, na téhle "kauze" jistě není nic co by ho překvapovalo, ať už jde o černochy nebo gaye, moc dobře věděl že ti extrémněji konzervativnější než on budou řvát jak kdyby je na vidle brali a on se na tom skrytě nepochybně dost baví.
Tipuji kombinace obojího, na téhle "kauze" jistě není nic co by ho překvapovalo, ať už jde o černochy nebo gaye, moc dobře věděl že ti extrémněji konzervativnější než on budou řvát jak kdyby je na vidle brali a on se na tom skrytě nepochybně dost baví.
@Adieu (20.01.2025 16:06): Jako obvykle je to nejspíš několik nudících se idiotů, plus obvyklí podezřelí (pro které je to "jen business"). Díval jsem se na diskusi na Steamu a je to v podstatě jak návštěva prvního stupně pomocné školy :)
@Cobot (20.01.2025 15:36): A kdo by měl jako vyhrávat, což je stejně podezřelý termín ohledně diskuze? Ještě sem žádný latentně homosexuální fašoun, co teď hru principielně bude bojkotovat, protože může Henry možná vyzkoušet i chlapskou zadnici - a jeho Henry by chlapskou zadnici samozřejmě neprubnul ani v jiném vesmíru! -, nenaběhl, takže je tu ohledně té kontroverze naprosto civilní věcná diskuze. Žádné kulturní války se tu nevedou, ale pochopitelně se řeší jako téma, když je to zřejmě poslední kontroverze před vydáním. Mě by například zajímalo, kolik těch lidí, co teď křičí, jak tu hru podporovat nebudou, protože ve hrách přece nesmí být ani jeden nigeríno, ani jeden teplouš, jsou reální nešťastníci, a kolik z nich jsou boti, vytvářející ten reakcionářský neofašistický diskurz, který má teď na sockách bránu dokořán.
@Cobot (20.01.2025 15:36): On má někdo něco vyhrát?
Nechcete tohle téma tady na DH vypustit? Stejně to nikdo nevyhraje. Bude se tu mlit desítky příspěvků o ničem. Nechte to lidem na sockach a řešte tady hru. Ty kulturní války jsou už fakt únavný.
@Cathan (20.01.2025 06:30): Tak abychom byli fér, jistě tím na zkratkovitém twitteru myslel, že je nenutil do ničeho vlastní publisher, tedy jediný relevantní faktor. Neúspěch natolik výjimečné hře pro budíček nepřeji, bych mu přál spíš ve sféře toho jeho hnutí za neomezené šíření nepřátelské propagandy dostat brutálně na prdel. Ale snad aspoň trochu do reality jej to uvedlo, protože dělal dosud to samé, co progresivisti, s nimiž měl problém, totiž přístup nepřítel mého nepřítele..., a tohle by mu mohlo ukázat jisté nuance.
Jinak černoch je jasná úlitbička těm chytrolínům, co očekávají určitou míru diverzity ve velkých zaalpských městech, ale tak přesně toto jsem očekával - že dají jednoho a demonstrují na něm, že bude exotická atrakce.
Jinak černoch je jasná úlitbička těm chytrolínům, co očekávají určitou míru diverzity ve velkých zaalpských městech, ale tak přesně toto jsem očekával - že dají jednoho a demonstrují na něm, že bude exotická atrakce.
@BUMTARATA (20.01.2025 12:14): Aha! Tak to mi uniklo! Díky.
@jones1240 (20.01.2025 11:20): On už potvrdil, co přesně to bude, proto to mrzení.
Stejně to bude nějaká lesbická scéna či pusa dvou opilých žen, to by na něj sedělo.
A souhlasím, já Vávru už od doby co se začal hlasitěji vyjadřovat nedávám.
A souhlasím, já Vávru už od doby co se začal hlasitěji vyjadřovat nedávám.
@Cathan (20.01.2025 06:30): Celej Vávra. Když to dělaj levičáci, tak je to „forced“, když to dělám já, tak je to „artistic choice“, pan černoch tam bude prostě jen tak „unforcefully“ postávat. Na tom tweetu mě ale nejvíc baví, že to uvede slovy, že přišel vyvrátit „wild claims“, aby následně potvrdil nejčernější anti-woke představy.
Jakkoliv byla bžunda v posledních dnech sledovat meltdown nácků napříč internetem, nejvíc mě na tom sere, jak to otrávilo atmosféru kolem hry, launch bude fakt libovej. A nemůže za to nikdo jinej než Vávra, kterej si z kulturních válek a nadbíhání grifterům udělal druhou živnost, a tak teď má obsedantní potřebu se před nima jak korunovanej cuck ospravedlňovat místo toho, aby prostě držel hubu a radši zařídil, aby tam byl od prvního dne hardcore mód. Upletl na sebe bič, ale výprask nakonec dostanem všichni. Tak dík.
Jakkoliv byla bžunda v posledních dnech sledovat meltdown nácků napříč internetem, nejvíc mě na tom sere, jak to otrávilo atmosféru kolem hry, launch bude fakt libovej. A nemůže za to nikdo jinej než Vávra, kterej si z kulturních válek a nadbíhání grifterům udělal druhou živnost, a tak teď má obsedantní potřebu se před nima jak korunovanej cuck ospravedlňovat místo toho, aby prostě držel hubu a radši zařídil, aby tam byl od prvního dne hardcore mód. Upletl na sebe bič, ale výprask nakonec dostanem všichni. Tak dík.
Upřímně, to drama okolo KCD2 je jedna z nejzábavnějších věcí za poslední měsíce, zvlášť když zvážím, že je to prakticky čistý opak toho co se dělo okolo KCD1. Tahle věta je od Daniela Vávry je komediální zlato:
"As much as I don’t like "forced diversity", nobody was forcing us to do anything, and we are not forcing anyone to do certain things. "
Ta mentální gymnastika je prostě kouzelná. Nebo je to pokrytectví, nevím. Skoro doufám, že se mu to zhroutí jako domeček z karet a uvědomí si, že anti-woke lidé nejsou jeho přátelé podporující svobodu slova a uměleckého projevu, ale tak naivní asi nejsem.
"As much as I don’t like "forced diversity", nobody was forcing us to do anything, and we are not forcing anyone to do certain things. "
Ta mentální gymnastika je prostě kouzelná. Nebo je to pokrytectví, nevím. Skoro doufám, že se mu to zhroutí jako domeček z karet a uvědomí si, že anti-woke lidé nejsou jeho přátelé podporující svobodu slova a uměleckého projevu, ale tak naivní asi nejsem.
@montana (19.01.2025 16:17): Ještě štěstí, že hráči většinou nejsou ochotní vyrazit někam offline (pokud to nezahrnuje merchandise nákupy) :) Takže budou možná jen agresivně útočit na sociálních sítích, a pokud to bude opravdu intenzivní, tak možná příjde letáková (resp. banner nebo avatar/podpis "SAY NO TO KCD") kampaň... Vlastně ještě negativní recenze na Steamu.
Fakt nepřestává fascinovat, co jsou "hráči" schopní vyplodit z jedné zprávy. Už se těším na domlouvání inkvizice na Palmovku, až lidi zjistí, co to fakt je. To bude teprve divočina :)
@Adieu (18.01.2025 18:38): Jj. “Virtue signaling" a "social justice warrior/ally" je bohužel stále oblíbená dnešní strategie a role :(
V kombinaci s "unwashed villagers discovering the internet" bude asi nějakou dobu trvat, než se to usadí (ve smyslu že lidé nebudou věřit každé hlouposti, kterou uslyší, a budou pro ně důležitější činy než co kdo prohlašuje/píše na netu). Ok, to byl vtip - nejspíš nás zachrání až budoucí AI nadvláda :)
V kombinaci s "unwashed villagers discovering the internet" bude asi nějakou dobu trvat, než se to usadí (ve smyslu že lidé nebudou věřit každé hlouposti, kterou uslyší, a budou pro ně důležitější činy než co kdo prohlašuje/píše na netu). Ok, to byl vtip - nejspíš nás zachrání až budoucí AI nadvláda :)
Když dělali jedničku, tak se to dalo pochopit, ale teď už jsou to všechno jen trapné výmluvy. Zvlášť když jich je 2x víc, času měli dost, provádí si maniakální průzkumy kdejakýho prdu, neustále blekotají o realismu a pak ze hry vyloučí děti/mládež, čímž zcela změní charakter světa a je jim to fuk. Neomluvitelné, nepochopitelné. Jejich křečovitý vzdor ohledně černochů je pak úplně komický. Když tam není něco, co tam má být, tak tam pak může být úplně všechno, třeba černoch se světelným mečem :-)
Jinak aíčko mi řeklo, že děti jsou skoro v každém velkém RPG z posledních let...
Jinak aíčko mi řeklo, že děti jsou skoro v každém velkém RPG z posledních let...
[neexistující příspěvek]: Jj, je sranda, do jakého rozměru to dospělo, kdy pokud seš kritik všudypřítomého protežování LGBT tematiky a komercionalizovaného virtue signallingu, otočíš se, kdo to vedle tebe řve, a je to normální náckovská, homofobní huba, které nevadí, že je něco falešné a cpané na sílu, ale protože to vůbec existuje. A vice versa, můžeš být transexuál, celý život se vypořádávat s maloměšťáckými předsudky, a najednou vidíš, že si veřejný prostor despoticky zabíraj uřvaní západní progresivní komunisti, využívající tvou existenci jako páku, a na tvé identitární problematice vydělávají velké firmy.
Jinak ano, jistě je sexuální násilí na ženách i dětech stále rozšířeným problémem, jehož rozměr si společnost nadále plně neuvědomuje, ostatně statistiky obzvláště u prvně jmenovaného jsou otřesné. Ale přece jen tam nastal zásadní mainstreamový i odborný posun ve vnímání těchto činů. Když srovnáš počty nahlášených dnes, tak je to sice stále zlomek znásilněných, ale třeba ještě v 18. století ve Francii (pravděpodobně i v 19., ale ke kontextuální literatuře o té době jsem se nedostal) se nehlásilo téměř nic a když už, tak zpravidla muž odešel bez trestu, u skupinových znásilnění se standardně tutlala identita viníků a potrestán byl zpravidla jeden dva a to relativně lehce, nu a obhajoba byla téměř vždy „ta čubka to chtěla / svedla mě“, a to právě i dejme tomu v případě napadených dětí. Oběť pak navždy žila ostrakizována s poskvrnou a hanbou, protože dle křesťanské morálky, jež samozřejmě determinovala i právo a jeho výklad, nebyla podstata toho zločinu v násilí, nýbrž v morálním poklesku chtíče. Ve středověku pak zase řada lidí neměla otrocký status, ale reálně tak s nimi bylo zacházeno. :) Takže v tomhle se ta realita díky sekularismu, smrti tmářství, vzdělání atd. díkybohu přece jen změnila.
EDIT: Ha, příspěvek zmizel. :/
Jinak ano, jistě je sexuální násilí na ženách i dětech stále rozšířeným problémem, jehož rozměr si společnost nadále plně neuvědomuje, ostatně statistiky obzvláště u prvně jmenovaného jsou otřesné. Ale přece jen tam nastal zásadní mainstreamový i odborný posun ve vnímání těchto činů. Když srovnáš počty nahlášených dnes, tak je to sice stále zlomek znásilněných, ale třeba ještě v 18. století ve Francii (pravděpodobně i v 19., ale ke kontextuální literatuře o té době jsem se nedostal) se nehlásilo téměř nic a když už, tak zpravidla muž odešel bez trestu, u skupinových znásilnění se standardně tutlala identita viníků a potrestán byl zpravidla jeden dva a to relativně lehce, nu a obhajoba byla téměř vždy „ta čubka to chtěla / svedla mě“, a to právě i dejme tomu v případě napadených dětí. Oběť pak navždy žila ostrakizována s poskvrnou a hanbou, protože dle křesťanské morálky, jež samozřejmě determinovala i právo a jeho výklad, nebyla podstata toho zločinu v násilí, nýbrž v morálním poklesku chtíče. Ve středověku pak zase řada lidí neměla otrocký status, ale reálně tak s nimi bylo zacházeno. :) Takže v tomhle se ta realita díky sekularismu, smrti tmářství, vzdělání atd. díkybohu přece jen změnila.
EDIT: Ha, příspěvek zmizel. :/
@GodOfTheSick (18.01.2025 14:26): :-DDD
Hele, a víš, že děti tam nejsou kvůli tomu, že s tím bylo příliš nákladů a sraní?
A to ještě nevíte, že tam bude černoch.
Hele, a víš, že děti tam nejsou kvůli tomu, že s tím bylo příliš nákladů a sraní?
A to ještě nevíte, že tam bude černoch.
Proč nejsou děti tady zrovna vysvětluje Martin Klíma u Makala.
@GodOfTheSick (18.01.2025 14:26): děti, nebo spíše studenti měli být i v Grand Theft Auto III. Po událostech 11. září byly studenti nakonec zrušeni a ve hře občas narazíš na odstavený školní autobus.
V ne AAA hrách děti občas jsou a jdou i zabít :D
V ne AAA hrách děti občas jsou a jdou i zabít :D
@GodOfTheSick (18.01.2025 14:26): Fuj, žádná pedofilie, žádné beztrestné znásilňování dětí a žen (protože to byla ještě donedávna běžná realita, starý dobrý svět), ale všude samá sodomie! Tvl to je jak z nějaké příručky jak být katolickým knězem. :D :D :D Jinak děti chybí v mnoha open worldech, které si zakládají na svobodné interakci s prostředím, ostatně například i v GTA... Příliš mnoho práce pro content, jenž není ze své podstaty focusem a buď naruší designovou integritu, anebo bude extrémně kontroverzní.
EDIT: Každopádně bych všem bezdětným přál, aby je ve hře neustále obtěžoval křik dětí, co by se jim pořád pletly pod nohama. Chceš ke kováři? Pětkrát zakopneš o místní fakany!
EDIT: Každopádně bych všem bezdětným přál, aby je ve hře neustále obtěžoval křik dětí, co by se jim pořád pletly pod nohama. Chceš ke kováři? Pětkrát zakopneš o místní fakany!
Tak autoři už toho změnili dost. Aby hra nebyla blokovaná v EU, tak tam nedali děti a sex zredukovali na minimum, přestože ve středověku děti tvořily možná 2/3 obyvatel a hojně se věnovaly právě sexu. Kecy o středověkém realismu si tak WH můžou strčit někam, když tehdejší život vypadal úplně jinak. Vzniknout KDC před 50 lety, tak by tam děti běhaly nahé a nikomu by to nevadilo, ale dnes už tam nemůžou být ani oblečené. Místo ukazování prstíkem jinam, by jste se měli zamyslet nad svoji vlastní bídou. Holt každý totalitní systém má svoje pravidla a demokracie není výjimkou. Snad se WH za přítomnost sodomie aspoň dočkají od lepších lidí pochvaly.
@Longin (18.01.2025 14:04): Jj, na hradě budou glory holes, do kterých budou closet gay fašouni zběsile bodat šídly.
@Longin (18.01.2025 14:04): Údajně to má být jen v rámci cutscény. A to za předpokladu, že se dva přátelé více sblíží. Ale bohužel i to Arabům dost vadí.
Gay scéna ve Vávrově hře? wau...
Pokud někdo z vás touží hrát v Saúdské Arábii máte smůlu. Kvůli gay scénám je tam ta hra blokována. Autoři hry samozřejmě odmítají na tom cokoliv měnit a to je jedině dobře.
@M.a.t.t. (14.01.2025 21:56): A co rozečtených knih doma mám! :D
@SilentWolf (14.01.2025 21:24): video ti nikdy nenahradí zážitek ze snahy pomoci Johance přežít inkvizici, nebo ze zpívání Já jsem koudelníkův syn abys odlákal pozornost fotra když se parťák snaží přefiknout jeho dcerušku, nebo z chlastačky s Bohutou a následným sermonem hned ráno, nebo z vytváření nočních děsů celýmu Ledečku, nebo...
A situace kdy se probudím unavenej, hladovej, ve tmě za bouře, bez kompasu a GPS (hardcore) v random lese (náměsíčnost) a navíc v podvlíkačkách, jsou ty nejlepší momenty :p
A situace kdy se probudím unavenej, hladovej, ve tmě za bouře, bez kompasu a GPS (hardcore) v random lese (náměsíčnost) a navíc v podvlíkačkách, jsou ty nejlepší momenty :p
@SilentWolf (14.01.2025 21:24): Na čo je ti rekapitulačka k príbehu, ktorý potom možno znova nebudeš hrať? Aký má zmysel tak s obmedzeným časom kupovať nový diel, keď si nedohral ani starý a z hľadiska imerzie ti tvojimi slovami stačil? Nestačí sa k nemu teda vrátiť a pokračovať v tomto unikátnom zážitku? Samé otázky :D
@Widl (14.01.2025 18:50): přesně tak. Ve chvíli kdy jsem umíral na každý zásah tak mě bavilo se ve hře zlepšovat. Naprosto mě pohltila imerze, ten pocit kdy jsem na mapě neviděl kde se nacházím byl taky skvělý. Jenže pak jsem se dostal do situace kde jsem byl v noci unavený a hladový, všechno bylo daleko a abych se nějak vrátil do centra dění asi by to chvilku trvalo a tehdy jsem to prostě vypl a už nezapl. Což je asi škoda, ale tak s omezeným časem na hraní půjdu asi spíš do dvojky než dohrávat jedničku. Však děj si shrnu nějakým videem.
@M.a.t.t. (14.01.2025 17:06): Já to mám podobně, taky jsem to nikdy nedohrál. Bavilo mě tam hlavně toulání světem, takže ať to klidně navazuje, na toulky to nebude mít vliv :)
@SilentWolf (14.01.2025 16:38): Zvláštní přístup.
@SilentWolf (14.01.2025 16:38): Je ti jasné, že dvojka priamo nadväzuje na záver jednotky? :D
@BUMTARATA (14.01.2025 15:13): Dal jsem tomu 30h na HC. Bavilo, ale jak jsem vymýtil bandity široko daleko a vyleveloval si u Bernarda combat, měl jsem pocit, že jsem splnil co jsem měl. :D Na příběh moc nedošlo.
@SilentWolf (14.01.2025 15:11): Dostal ses v jedničce vůbec ze Skalice? :D
Asi nakonec neodolám protože po prvotní skepsi to vypadá lépe a lépe. A už za 20 dnů, uteklo to jako voda.
@Paul (11.01.2025 15:29): Tak ještě aby to stabilnější nebylo, jednička na začátku padala jako zralý švestky :D Příroda opět krásná, tam mě toulání bude bavit.
@Paul (13.01.2025 18:11): Díky! :)
@BUMTARATA (14.01.2025 00:19): Díky. Teď jsem koukal, že na Steamu je to nahoře v nejprodávanějších, tři týdny před vydáním masakr, cítím ve vzduchu fenomenální úspěch.
@Adieu (14.01.2025 00:11): Prej 3.
Kdy budou zveřejněny první recenze, pár dní před vydáním?
@Paul (11.01.2025 15:29): Dokázal bys dohledat ten rozhovor? Nedaří se mi to najít. Díky.
@musa (11.01.2025 19:49): Xzone rozesílá před vydáním aby to v den vydání člověk dostal.
A wtf woodbook? Já to objednal v době kdy u toho byl steelbook, předpokládám že dostanu ten a tu dřevěnou asi ne. Hmm, chci obojí :)
A wtf woodbook? Já to objednal v době kdy u toho byl steelbook, předpokládám že dostanu ten a tu dřevěnou asi ne. Hmm, chci obojí :)
@Paul (11.01.2025 19:19): přemýšlím, k čemu ta krabka vlastně je. Sběratelský význam to valný nemá, Xzone to dotahuje o level výš, když dává jako dárek krabičku na krabičku.. ale je dřevěná, což je fajn. Doufám, že budou rozesílat hned po vydání?
@musa (11.01.2025 17:31): bude v krabici a budeš muset počkat. Jako já. Dost pochybuju že by to xzone rozbalovali a posílali lidem mailama. Ale Montana by to asi mohl stoprocentně potvrdit.
Ke krabičkové verzi: u gold edition jde vždy jen o prázdný přebal a Steam kód? Ten dostanu jak, hned po vydání elektronicky nebo je třeba počkat na doručení a bude v zásilce s krabičkou?
@BUMTARATA (11.01.2025 15:46): aspoň je co zlepšovat do trojky. Vyvalování se v seně a štípance na prdeli, killer feature
@Paul (11.01.2025 15:29): Seno vypadá báječně, škoda, že nebude interaktivní.
@Korbitch (11.01.2025 13:59): Tak Warhorse měli pomoc Cryteku s přehozením enginu na DX12, asi společně odvedli dobrou práci. V tom jednom vortex videu Klíma říkal že ten engine je výrazně solidnější a stabilnější než byl u jedničky.
Pár screenů z redditu
https://i.ibb.co/ZJZzhsR/572g0jj487ce1.png
https://i.ibb.co/JpKgFMS/xcn9d8j487ce1.png
https://i.ibb.co/mytTwnG/3rq7vkk487ce1.png
https://i.ibb.co/685gjxC/wnxxt9j487ce1.png
https://i.ibb.co/9HkQ98Y/32kru6j487ce1.png
Pár screenů z redditu
https://i.ibb.co/ZJZzhsR/572g0jj487ce1.png
https://i.ibb.co/JpKgFMS/xcn9d8j487ce1.png
https://i.ibb.co/mytTwnG/3rq7vkk487ce1.png
https://i.ibb.co/685gjxC/wnxxt9j487ce1.png
https://i.ibb.co/9HkQ98Y/32kru6j487ce1.png
@Paul (11.01.2025 08:53): Tak teď jsem na vážkách. Po tom co to chválili bonusáci, kterým věřím jako málo komu, čtu další a další chválu na optimalizaci. Na jednu stranu se to nabízí. První díl neměl takový rozpočet a pro mnohé to byly první zkušenosti s Cryenginem. Takže v tohle jsem docela i věřil, že už dvojka bude poladěná podstatně lépe. Na tu druhou víme, v jakém stavu hry vychází zcela běžně. Ale asi tam dneska bouchnu gold edici.