Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"preco by som nemal ist po Fear?"

Protože je to nudná předvídatelná stereotypní hra s level designem zaseklým v první polovině devadesátejch let.:)
vtipne je, ze cela kolekcia Platnum stoji 20 eur, zatialco kolekcia Gold (len prvy datadisk) aj Perseus Mandate stoja kazda 20 eur...len su to ceske verzie..
heh, tak hral som Crysis,Far Cry, a pod., preco by som nemal ist po Fear? ok, hra ma svoje roky, ale dvojku, potazmo trojku nechcem zacat po prejdeni jednotky+datadisky..
Pokud žiješ někde v džungli a nic jinýho než FEAR v místním krámku nemaj, tak proč ne...:D
Tak predsalen závisí aj od veku hráča a od toho, nakoľko je už na tie herné "strachové triky" zvyknutý. Pamätám si ako som v nejakých 15tich hral prvý raz AvP 2 za mariňáka a pri alienovi som sa nikdy nezlakol, ale vždy sa našla nejaká prasknutá trubka a podobne čo ma vystrašilo. Každopádne najstrašidelnejšia vec bola pre mňa VtM: Bloodlines quest Ghost Haunts at Midnight. Tam bolo toho strachu požehnane a potom ešte trochu tá Penumbra Overture, tam v určitých miestach dosť robil aj ten adrenalín z neschopnosti (tzn- žiadne poriadne zbrane). Čo sa týka FEARu, ten leveldesign v rámci lacného BAF! je strašne predvídateľný, asi ako keď sa vo filmoch/seriáloch od seba dvaja ľudia oddelia aby niečo preskúmali, alebo sa týpek sám vydáva do suterénu nejakej tmavej budovy. :)
No je ve frontě samozřejmě : ).Když už jsem je koupil tak je časem dohraju. Ale po Amnesii budu muset dát nervům chvíli oddech.
Paul: Tu Penumbru určitě vyzkoušej, neříkám, že bych se u ní nějak extrovně bál, ale perfektní atmosféru jí uznat musím (vlastně asi nejlepší, co jsem v téhle multimediální zábavě zažil:)).
Tak u Stalkera jsem se bál (resp. obával) jen snad v noci v doupěti bloodsuckerů : ). Jinak vůbec (což neznamená že nemá stalker série geniální atmosféru).
No to už je o té subjektivitě, třeba nechutnosti mi strašidelný nepřipadají : ). Monstra jen vyjímečně..třeba právě v Amnesii jsem ty monstra skoro ani neviděl, ale podělanej z nich jsem.
No osobně jsem z "scary" her dohrál oba feary (ty mi děsivý nepřišly vůbec - ty laciný lekačky na mě nefungujou když v ruce držím hřebíkomet), condemned (ten byl o dost lepší, ikdyž jsem se taky nebál, ale atmosféra super), silent hilly 1-3 (tam jsem se bál jen u jedničky, ty další dva mají ale taky perfektní atmosféru, hlavně dvojka), Cryostasis jsem měl dost často mrazení v zádech. Ale Amnesia, to je první hra za 15 let co hraju hry kde jsem se fakt bojím a prožívám to. Teď jsem se dostal z podzemního vězení, totální infarktovka. Frictional vědí jak dělat scary hry dokonale. Penumbru trilogii mám dávno koupenou, ale ještě jsem nehrál..
Paul: No právě já se u něj také bál, stejně jako u Residenta, Silent Hillu nebo Penumbry a spoustě dalších, ale pokaždé jiným způsobem. Strach z neznáma, z nechutností, moster atd.
Však to neber tak vážně safra...mě to pobavilo, ale samozřejmě že máš pravdu :P
Ale s tím heart attackem mám asi pravdu - pokud někoho děsí fear, tak bych mu amnesii fakt silně nedoporučoval.To je nesrovnatelně drsnější záležitost.
Paul: Každej má svůj práh "strašidelnosti" někde jinde, takže se smát někomu, že se bojí, byť u Fearu, opravdu trapné...
malarkey - Fear a strašidelná hra? hahahahaha
tady někdo nehrál Cryostasis, nebo (nedej bože) Amnesii.Asi bys měl heart attack : )
USER47: Je to prostě jako s filmy, kde obdivuješ karatistické umění herce, který to kolikrát ve skutečnosti vůbec neovládá, ale Tobě se na to přitom velice zálibně kouká.
USER47: V tomhle duchu se diskuze nesla o pár příspěvků (zhruba 50) zpátky, myslím, že nemá cenu to znovu rozvádět.
USER47: Jistě, většina věcí je ve hrách o efektu a jen na oko, to dá rozum. Pokud by to hráči PC her brali takhle, jak říkáš, tak si zahrajou tak maximálně 2 hry a zabalí to s tím, že je to nereálné.
Chuck: Oni se nedomlouvali, to bylo čistě na efekt. Když jsi dokosil většinu skupinky, ozval se zvuk "we need reinforcements" nebo něco podobnýho, ale fakt to neznamenalo, že nějaký posily skutečně přijdou. Kecy v průběhu boje fungovaly podobně.

AI samotná byla samozřejmě jeden velkej skript, nic víc...
Každopádne to moje "AI nie je nijak úžasná" je myslené v zmysle, že mi neprišla revolučná a nepadla mi z tej AI čelusť, ale nebola ani zlá, ale v podstate na nej v tej hre moc nezáležalo, čiže ako vravíš, že tam nebol ani priestor sa prejaviť, s tým súhlasím. Najčastejšie to bol aj tak scenár: vojak ma zbadal, zavolal posily, skočil za prekážku/cez prekážku (inak všimol si si ako vždy MUSELI skákať? :D), hodil granát, prišli ostatní, začali strielať, skočili za niečoho, hodili granát, začali strielať, vysunuli sa, skočili za niečoho...a tak dookola kým som ich nezabil, ak som ich nezabil už pri prvom "nástupe na scénu".
To asi ne, v otevřenějších lokacích (kterých bylo ve hře opravdu málo), se mi to stalo i několikrát a taktéž jsem schválně trochu s AI experimentoval. Imo ta AI není tak špatná, největší problém právě vidím v tom, že nemá šanci se pořádně projevit, ať už díky malým lokacím, tak díky bullettimu. Na rozdíl od takového FarCry, ve kterém hráč tu kooperaci pociťoval daleko více, právě i díky k tomu uzpůsobeným lokacím.
A si si istý, že to nebolo len tým, že miestnosť bola podobná prázdnemu štvorcu (strany boli chodby) a jedna skupina šla vľavo a jedna vpravo a ty si šiel jednou chodbou a stretol polovicu pred sebou a druhá ti automaticky prišla od chrbta? :)
Tak mě občas i nepříjemně překvapili zezadu (jedna skupinka odlákávala a druhá mě obešla), jenže to se jim také nemohlo povést vždy, poněvadž lokace byly zpravidla malé, což také té AI trochu komplikuje.
Isair: Tak nebola zlá, ale občas som experimentoval a dával nepriateľom priestor aby sa prejavili, ale mám pocit, že jediné čo ich autory naučili je skákať za prekážky, preskakovať prekážky, stiahnuť sa a zaútočiť. Nie je to zlé, ale ani nijak jawdropping paleta schopností. A to nehovorím o tom, že občas proste chaosili a hádzali granáty svojim spolubojovníkom na opačnej strane do úkrytu.

Chuck: Jasne, nebol to Painkiller, ale občas som mal pocit, že i tak to bolo až prieľmi priamočiaro vybudované na to, aby som si proste pekne počkal kým sa niekam hodia a potom im dal "ranu z milosti". Ono paradoxne by sa dalo povedať, že to neboli nepriatelia čo nabiehali na ranu, ale nepriatelia čo sa usalašili za predmetom, aby dostali tú ranu. :D

+ nemyslím si, že sa dohovárali, maximálne alertovali dalších, že je tam intruder, ale podľa toho čo som v hre videl, tak tam nebola žiadna skutočná kooperácia.
Pokud AI nepřátel je taková, že nevycházejí vstříc každé ráně a při plánování Tvojí likvidace pracují v týmu a domlouvají se na Tebe, pak si myslím, že je velice dobré kvality.
Tul (koment): AI nepřátel byla imo (a nejen imo) docela dobrá, tam jí spíše kazil právě ten bullet time, díky němuž nebyl problém skočit mezi houf nepřátel a všechny je vystřílet. AI tak neměla možnost se pořádně projevit.
Mám WinXP Professional, verze 2002, Servis Pack 3. Teď jsem znovu četl Read me v manualu, kde se mj. píše: "Před spuštěním F.E.A.R. vypněte všechny programy, běžící na pozadí - antivirovou kontrolu, různé utility na ploše (menu/lišty), přehrávače médií či chatovací programy." Pravda, bez vypnutého antiviráku jsem to teda spustit nezkoušel a faktem také je, že moje systémová lišta vpravo obsahuje celkem 9 položek.
Já bych si tipnul XPčka - kvůli seznamu her, které Chuck rád hraje :-)
Chuck: Nene, sice mám v hledáčku ještě jednu školu, ale na tu jsem si nedával přihlášku, takže asi až příští rok.

No jinak, ať nejsem tak offtopic, napadlo mě, že jestli používáš Vista/7, tak je to celkem jedno (jak zmiňoval Pivo), protože tyto systémy mají v sobě už integrované DX10/11, takže by to na to nemělo vliv.

Je prostě možné, že po letech se do PC dostal nějaký balast, který ti zpomaluje celkově běh PC. Občas není od věci přeinstalovat PC, i když potom znovu instalování všech programů je dost otrava.
No jo, většina her (především reedicí) je již opatchovaná na poslední možnou verzi. Ale některé holt ne, já už se potkal s velkým množstvím takových. No určitě vyzkoušej a uvidíš:).
Chuck: Jak jsi to myslel s tou výškou? Já se hlásím, na informatiku v Brně..
Isair: Jde o to, že tuhle otázku mi ještě žádná jiná hra nepoložila, tak proto se tomu divím.
Pivo: Ono vždy nemusí fungovat, ani když potřebuje verzi 9.0C a uživael v PC tutéž verzi má (ale staršího vydání), poněvadž každá verze má ještě své "podverze", tzn. neustále se aktualizuje.

Chuck: Hry si pouze nainstalují tu verzi, kterou potřebují (tzn. ne nejnovější- pokud jí tedy nepotřebují), pokud ale najdou ve hře novější verzi, tak již nic dalšího nedoinstalovávají. Ale pokud ti FEAR tu verzi aktualizoval na tu svou potřebnou, tak by v tom problém býti neměl...

Proč by se tě to nemělo ptát, to přece na origianlitě/pirátské ver. nezáleží:), no zkus to potvrdit a uvidíš:)
Pivo: Proč myslíš, že jsem ten dotaz ohledně F.E.A.R. vznesl právě včera? Protože jsem to spustil a ihned jsem v tom zase lítal jak puberťák. :-) Máš pravdu, je to těžká cesta.

Napadla mě ještě jedna otázka. Ne vždy, ale když hru občas spustím (většinou po delší době), poté, co jsem v menu nastavení, se mě to NĚKDY zeptá, jestli si chci stáhnout nejnovější verzi hry. Divím se, že se mě to ptá, když mám originálku, ale asi to bývá běžné, ale já jsem to nikdy nepotvrdil. Otázkou je, jestli ta nejnovější verze není třeba jen pro multiplayer.
chuck: No, já bych řekl, že na FEAR už postačí jako nejnovější verze DX 9.0c nebo tak nějak, což je myslím i nejvíc na Xpčku a myslím, že tuhle verzi už máš. Ovladači na grafiku by to také mohlo být, ale někdy i ta nejnovější verze nemusí pomoct a raz to u mě mělo i opačný účinek (mě se na starší konfiguraci stávalo, že mi grafiku ještě zpomalily :-))

A vím, že FEAR je tvá srdcovka, určitě jsi ji projel vícekrát - nezkoušel jsi ji třeba i na čerstvě přeinstalovaném windows? To by pak ani ta defragmentace apod. nemuselo pomoct, protože ani po ní by ti hra asi neběžela o moc lépe.

Takhle metidovat nad tím, v čem konrétně bude problém, může zabrat spoustu času a kdo ví, jestli se na to přijde. Já bych na to šel metodou - vyloučit určité možnosti, čím to nebude a pak bych se zaměřil na to, čím to asi bude :-)

Mohl bys to zkusit stáhnout, jestli ti ta verze poběží jinak lépe (pokud ano - chyba by opravdu mohla být v té DVD verzi, co máš) nebo přeinstalovat winy (ale to asi to moc nebude stát) a zkusit, zda to poběží lépe (pokud ne, tak systémem to nebude, ale mohlo by to být hardwarem). Nebo je tu ještě možnost patchnout hru - zda to není verzí, která si s tvým systémem nerozumí a pak už jsou tu ty možnosti defragmentace apod. no.

Bursoft: "Dále bych taky možná zkontroloval teploty PC, v takových pařácích se HW hřeje jak prase."

To mi kurva povídej :-D
Bursoft: Aha, tak v tom případě ten DX je starý jak betlém. :-) Já žil v domnění, že když si jeho verzi hra ověří automaticky, nemusí mě to dál pálit. Jo, ovladače grafiky stahuju právě tam. Ty bys o té VŠ měl stejně uvažovat. :-)
Matador: Co mám F.E.A.R. nainstalovaný, ovladače jsem aktualizoval asi třikrát. Jak říkáš, určitá specifika ta hra má, viz moje zmínka o klonovacích programech, které žádné jiné hře tak markantně nevadí.
Ten FEAR je přeci jen zvláštní hra. Mě osobně nešel spustit, jelikož jsem měl nainstalované nějaké ovladače (na audio a video), žádné jiné hře to problém nedělalo, jen u FEARa, jednoduše se nespustil. Po odinstalování daných ovladačů se hra bez problémů spustila. Proto bych sázel na ovladače.
Bursoft: DX si ale při instalaci jakékoliv hry PC sám zkontroluje, jestli mám nejaktuálnější verzi, nebo ne? Ale přesto jsem si DX našel v Program Files a znovu ho zaktualizoval. Nabíhal poměrně pomalu, tak se mi zdálo, že nejaktuálnější jsem skutečně neměl.