@Abel (18.03.2012 11:29): Co ta změna (odstranění) hodnocení? Jak se díváš na TOR z odstupu?
Diskuze
Tak víkendový večer s Old Republic za mnou. První hra kterou si nekoupím protože je moc rozsáhlá a dobrá:). Je to tak prostě nevydržel bych u toho nevysedávat hodiny a hodiny.
me to za ty nervy jednoduse nestoji, mam ve fronte dost her nez abych resil takove picoviny kvuli par hodinam mmocka.
@morize (18.03.2012 01:03): No jó, lehčí provokace:-D Tak já registraci třeba zvládnul. Mně spíš vadí to, že už si s hrou stejně měsíc kupuješ, tak proč by jsi si to nemohl vyzkoušet i bez takhle dlouhé registrace. btw. Hry mají být imho o zábavě a ne o administrativních blbostech...
Ne, že by ta jejich registrace byla zrovna user-friendly ale, pánové, zrovna u vás bych tu nečekal, že to nezvládnete :D
@pipboy (15.03.2012 23:54): Přesně tak, psal jsem to i v komentu - je škoda, že takováhle blbina dokáže odradit od hry (a to i v případě, že člověk už dřív používal Origin i BW Social Network). Myslím si, že přesně tyhle věci nahrávají konzolím - člověk příjde v pátek vyšťavenej z práce a chce si o víkend něco zahrát, ne ho celý trávit registrováním, stahováním a nastavováním...
mrdam jim na to, nasrali me uz kdyz po me chteli vyplnit pet kontrolnich otazek a kazdou s jinou odpovedi, s ea/bioware se nebudu nervovat a zbytek vikendu stejne zas makam.
@pipboy (15.03.2012 21:07): Tak vytvoř nový account, ne?
tak to bych se na to vysral - clovek se registruje, vyplnuje 5 zasranych bezpecnostnich otazek, taha 25 giga sracek a nakonec mu to napise ze trial ne-e, pouze pro nove accounty. Vysrat se jim na to...
Když mám Weekend Pass Free Trial a 7-Days Free Trial. Můžu napřed aktivovat WPFT a pak 7-DFT nebo můžu mít jen jeden trial a vybrat si z těchto dvou?
koukam ze nez se to vsecko stahne, tak bude po trialu :D
Od 15. března do 19. března má hra trial verze, takže kdo chce, může vyzkoušet.
No s tou mnohem kratší dobou bych to nepřeháněl. Mně lvl 50 trval dobrej měsíc a to jsem nebyl ani zdaleka na všech FP, nemluvě o Operacích.
@Nons3nse (11.02.2012 05:40): Na dohrání ti, soudě podle ohlasů, které jsem četl, stačí mnohem kratší doba - a to za obě strany.
@7c (06.02.2012 21:19): Podľa všetkých tích recenzií, a prewiew, si nemyslím, že by to niekto stihol dohrať za napr. 2 mesiace...
@7c (06.02.2012 21:19): Na to musí mít člověk čas.
BTW proč sakra nikdo nenabízí denní subscription za 1USD?
BTW proč sakra nikdo nenabízí denní subscription za 1USD?
@Nons3nse (06.02.2012 19:31): Když koupíš hru, tak jsou první měsíce (1 určitě, možná víc?) "zdarma". Za tu dobu hru stihneš pokud vím dohrát několikrát. Pak už jen stačí čekat, až bude free to play.
Aj keď MMO moc nemusím, tak Star Wars by som si zahral... už len kvôli tomu, že som veľký fanúšik Star Wars série...
Len jediná vec mi v tom bráni- mesačné poplatky... Keby tam tie poplatky niesu, okamžite bežím do najbližšieho obchodu, a kupujem... =)
Len jediná vec mi v tom bráni- mesačné poplatky... Keby tam tie poplatky niesu, okamžite bežím do najbližšieho obchodu, a kupujem... =)
No problém je, že zrejme nie je jasné, od ktorého momentu počítajú budget v analýzach, kedže na SWTOR sa začalo robiť ešte pred akvizíciou Bioware firmou EA. Navyše možno niekde počítajú prémie pre Lucasa (ktoré určite nebudú malé) a inde zase nie.
7c: 80m bola súvislosť možného profitu z predaja pri odhade predaja do dvoch miliónov kusov (keďže posledná EA správa hlásila o jednom milióne predaných kusov -- určite by sa nehanbili a ak by prekročili hranicu 2 mil., tak by o tom okamžite informovali. Podľa vgchartz je to niekde okolo 2m (teda pravdepodobne tesne pod 2m).
7c: 80m bola súvislosť možného profitu z predaja pri odhade predaja do dvoch miliónov kusov (keďže posledná EA správa hlásila o jednom milióne predaných kusov -- určite by sa nehanbili a ak by prekročili hranicu 2 mil., tak by o tom okamžite informovali. Podľa vgchartz je to niekde okolo 2m (teda pravdepodobne tesne pod 2m).
@Wolverine (23.01.2012 23:50): Přesnou sumu nikdo z veřejnosti asi nikdy znát nebude. A když už, tak pravděpodobně osekanou o marketing (podobně jako u filmů). Taky nezapomeňte na náklady spojené se servery a údržbou hry po vydání. Zkrátka cokoliv mezi 100 a 500 miliony dolarů je dost možné. A ta částka ještě poroste.
BTW jen u těch renderovaných filmečků se cena odhaduje na cca 1 milion USD za každou jeho minutu.
BTW jen u těch renderovaných filmečků se cena odhaduje na cca 1 milion USD za každou jeho minutu.
@7c (23.01.2012 23:06): Menší článek byl v Levelu, kde tam pravidelně píší "multiplayer v číslech" (článek cca 5-6 měsíců starý). Asi už před půl rokem EA/LucasArts mlžilo o celkové sumě.
Teprve před chvíli jsem si všiml Ebbova příspěvku, kde píše "Podľa rôznych analýz sa odhad SWTOR budgetu pohybuje medzi 100 až 500 miliónmi dolárov", což je teda hodně velká odchylka mezi odhadovaným min a max.
Teprve před chvíli jsem si všiml Ebbova příspěvku, kde píše "Podľa rôznych analýz sa odhad SWTOR budgetu pohybuje medzi 100 až 500 miliónmi dolárov", což je teda hodně velká odchylka mezi odhadovaným min a max.
Podle kterého zdroje stála vývoj ToR $80M? Výsledky hledání nabízí sumu $200M:
http://herocomplex.latimes.com/2012/01/2 ... -galactic-gamble/#/0
http://herocomplex.latimes.com/2012/01/2 ... -galactic-gamble/#/0
Kdyby před sebou neměli Mass Effect 3 tak řeknu "Dobře jim tak"=/
Určite zaujímavý článok prepadu EA:
http://www.marketwatch.com/story/ea-fall ... -01-19?siteid=yhoof2
Najmä po slabej predajnosti (oproti očakávaniam) a fiasku okolo 1.1 patchu.
Podľa rôznych analýz sa odhad SWTOR budgetu pohybuje medzi 100 až 500 miliónmi dolárov, pričom pri vrchnej hranici by to robilo zo SWTOR historicky najdrahší projekt počítačového či filmového priemyslu -- a pri 2 milionovej predajnosti podľa vgchartz + odhadovaného pol milionoveho predaja digital sales, sa zisk z predaja pohybuje možno okolo 80mil (po odpočítaní prémií pre obchodníkov).
http://www.marketwatch.com/story/ea-fall ... -01-19?siteid=yhoof2
Najmä po slabej predajnosti (oproti očakávaniam) a fiasku okolo 1.1 patchu.
Podľa rôznych analýz sa odhad SWTOR budgetu pohybuje medzi 100 až 500 miliónmi dolárov, pričom pri vrchnej hranici by to robilo zo SWTOR historicky najdrahší projekt počítačového či filmového priemyslu -- a pri 2 milionovej predajnosti podľa vgchartz + odhadovaného pol milionoveho predaja digital sales, sa zisk z predaja pohybuje možno okolo 80mil (po odpočítaní prémií pre obchodníkov).
Marcuss: Matka s dítětem byla i v KK'n'D: Crossfire. :-P
@Ebb (09.01.2012 19:43): Ok, tohle tam asi bylo, Fallouty budiž, ale jinak nikde nic...:/
Marcusss: vo F2 si pamätám, že ta deti okradli hneď v jednom z prvých miest, pričom si ich mohol sundať a získať perk Child Killer.
Zajímavé je, že existuje jen jedna hra, kde si vybavuju, že by byla matka s miminem - a to je Legend of Zelda: Twilight Princess...
@Marcusss (09.01.2012 19:09): To je samozřejmě věc druhá. A máš pravdu, animace jsou jen okopírované z NPC dospělých.
@valcik (09.01.2012 19:11): Ehm, pokud si dobře pamatuju, tam většina dětí pobíhala s roztaženýma rukama. Ok, lepší než postávat, ale...:)
@Marcusss (09.01.2012 19:09): Skús prvé dva Fallouty.
@Say (09.01.2012 18:49): Ne, to nejsou děti. Jsou to zmenšené ostatní NPC dělající prakticky to samé - postávající a občas existující jen proto, aby hráči dali quest a/nebo ukázaly, jak špatný daný svět je, protože tam dítě musí žít za takových a takových podmínek. Případně jen jsou tam jen proto, aby je hráč měl v nějakém questu zachránit.
Jediné RPG (a téměř i hra), kde se NPC děti chovalí jako děti, kterou jsem kdy hrál je právě Zaklínač....
Jediné RPG (a téměř i hra), kde se NPC děti chovalí jako děti, kterou jsem kdy hrál je právě Zaklínač....
@Marcusss (09.01.2012 14:55): Bethesda děcka má, i když non-killable. To samé Black-Isle.
@Ebb (09.01.2012 15:31): Ne, když už jsem v partě, tak je to v 90 % případů bez společníků a když už jsme ve dvou nebo třech na 2+ Heroic questy, tak jsem jediný pašerák. To, že je Inquisitor (nebo aspoň býval) nejpopulárnější povolání není jaksi problém hry, že ano... Čekal jsem, že ze začátku budu potkávat víc úplně stejných kumpánů, ale ve výsledku se mi to stalo asi dvakrát..
@Ebb (09.01.2012 17:34): Tak pak uvidím, jaký to na mě bude dělat dojem. Každopádně jsem vcelku rád za to, jak momentálně TOR vypadá. Je to pro mě schůdná záležitost při přechodu ze SP na MMO, které vidím do budoucna pro PC jako dominantní žánr a musím taky říct, že jsem díky němu dostal chuť zahrát si i mnou dříve zavrhované hry (AoC například).
Okay, ja tvoj názor akceptujem, len som chcel reagovať na ten Dungeon Finder. Z toho ich rozhovoru -- nie je to ich okamžitá priorita, ale majú to v dlhodobom pláne -- skôr vyplýva, že ho tam nestihli dať, ako že nechcú kaziť dojem zo sveta.
@Ebb (09.01.2012 16:19): OK, jak jsem psal v komentu, názor na tuhle hru je každého věc. Nebudu tu s Tebou rozebírat jednotlivé věci, které hře vytýkáš, protože máš pravdu. Už od začátku ale říkám, že všechny ty věci mi nepříjdou podstatné a 100 jsem dal z toho důvodu, že mě ještě žádné MMORPG nebavilo natolik, abych v něm byl schopen dotáhnout postavu na max. level.
Taky tu musím říct, že jsem dojel republic troopera a myslel jsem si, že s tím seknu, jenže jsem rozjel dnes ráno Jedie guardiana a bavím se zase stejně. Tahle hra mi prostě sedla - nic víc, nic míň.
Taky tu musím říct, že jsem dojel republic troopera a myslel jsem si, že s tím seknu, jenže jsem rozjel dnes ráno Jedie guardiana a bavím se zase stejně. Tahle hra mi prostě sedla - nic víc, nic míň.
Príbeh sa opakuje. EA kúpilo Mythic - firma, ktorá bola veľmi pozitívne vnímaná medzi hráčmi za ich predošlé MMORPG - Dark Age of Camelot. Vydali Warhammer Online s extrémnym hype a zhodou okolností uplne rovnakým priemerom na metacritic -- 86%
http://www.metacritic.com/game/pc/warhammer-online-age-of-reckoning
http://www.metacritic.com/game/pc/star-wars-the-old-republic
Warhammer Online podobne predal cez milion kusov hneď po vydaní. Pár mesiacov po už však počet subscriberov klesol na 100.000 a po roku už to bolo menej než 50.000. Viac než 3/4 Mythicu bolo prepustených a ti čo ostali poslali pracovať na SWTOR, ktorý medzitým EA rovnako odkúpil.
WAR je v podstate mŕtvy, servery sú ghost towns, nevychádza žiaden nový content a developery čo na tom robili sú prepustení. To je pravdepodobná budúcnosť aj pre SWTOR. Už po dvoch týždňoch išli servre z Heavy na Standard/Light.
http://www.metacritic.com/game/pc/warhammer-online-age-of-reckoning
http://www.metacritic.com/game/pc/star-wars-the-old-republic
Warhammer Online podobne predal cez milion kusov hneď po vydaní. Pár mesiacov po už však počet subscriberov klesol na 100.000 a po roku už to bolo menej než 50.000. Viac než 3/4 Mythicu bolo prepustených a ti čo ostali poslali pracovať na SWTOR, ktorý medzitým EA rovnako odkúpil.
WAR je v podstate mŕtvy, servery sú ghost towns, nevychádza žiaden nový content a developery čo na tom robili sú prepustení. To je pravdepodobná budúcnosť aj pre SWTOR. Už po dvoch týždňoch išli servre z Heavy na Standard/Light.
@Ebb (09.01.2012 15:56): Nepřekroucím ani nepřeháním. Jen říkám, že měříš dvojím metrem, takže tvé hodnocení nemá žádnou hodnotu.
@Ebb (09.01.2012 15:56): Je i v plné. A ano, je bonusový, ale to neznamená, že tam není.
AD1 - to je z bety, AD2 - ten pet je bonusový za collector's edition.
Zachádzaš do extrému to ma moc nebaví. Myslím, že som sa jasne vyjadril. F2P hry vs P2P hry sú pre mňa dve kategórie. Ak máš chuť to ešte nejak prekrúcať, alebo preháňať, nech sa páči, to už ale bezo mňa.
Zachádzaš do extrému to ma moc nebaví. Myslím, že som sa jasne vyjadril. F2P hry vs P2P hry sú pre mňa dve kategórie. Ak máš chuť to ešte nejak prekrúcať, alebo preháňať, nech sa páči, to už ale bezo mňa.
@Ebb (09.01.2012 15:49): To nestačí. Pokud skutečně hodnotíš hru na základě kvalita/cena, tak musíš své hodnocení měnit s každým slevněným dolarem a každým novým patchem. A to i singleplayerovkám. Protože jinak jen kecáš...;)
K tým petom, že hovoríš že nemám pravdu. Asi si mi znovu dobre nerozumel, čo som mal pod tým na mysli, tak ako s /who príkazom, či guild/LFG pomôckami. Nebojový pet, je pet čo je neustále pri tebe ale nebojuje. Môžeš ho premenovať, môžeš mu zadávať rôzne /emotes (prípadne môže nosiť pár veci a zväčšiť ti inventár), celkom štandardná vec vo všetkých MMORPG. Tak mi tu prosím ťa neopakuj, že SWTOR má petov, kvôli tomu jednému droidovi čo staticky postáva na lodi.
Áno hrám mením hodnotenie keď prejdu z P2P (pay to play) modelu na F2P (free to play). Myslím, že svojich 30% som v komentári vysvetlil dostatočne. Myslím, že to robia aj všetky stránke, ktoré sa venujú a recenzujú MMORPG.
Áno hrám mením hodnotenie keď prejdu z P2P (pay to play) modelu na F2P (free to play). Myslím, že svojich 30% som v komentári vysvetlil dostatočne. Myslím, že to robia aj všetky stránke, ktoré sa venujú a recenzujú MMORPG.
@Ebb (09.01.2012 15:43): Pak ale u KAŽDÉ hry musíš měnit hodnocení, jakmile se mu změní cena. Děláš to?
Hodnocení hry z hlediska kvalita/cena je nesmysl. V takovém případě můžeš ohodnotit nekvalitní hru dobře, protože je levná a naopak. Takové hodnocení nevypovídá nic o kvalitě hry, což je ovšem primární účel hodnocení. Kolik za danou hru je kdo ochotný dát už je skutečně jen na něm.
Hodnocení hry z hlediska kvalita/cena je nesmysl. V takovém případě můžeš ohodnotit nekvalitní hru dobře, protože je levná a naopak. Takové hodnocení nevypovídá nic o kvalitě hry, což je ovšem primární účel hodnocení. Kolik za danou hru je kdo ochotný dát už je skutečně jen na něm.
Priateľstvo s companionmi a ich reputácia tiež nie je inovatívna. Zrejme si nehral Final Fantasy Online alebo STO.
Ja porovnávam kvalita cena. Hru s mesačnými poplatkami porovnávam s ostatnými hrami s mesačnými poplatkami. MMORPG - končí slovom ...Games tak neviem čo konkrétne sa ti nezdá.
Ja porovnávam kvalita cena. Hru s mesačnými poplatkami porovnávam s ostatnými hrami s mesačnými poplatkami. MMORPG - končí slovom ...Games tak neviem čo konkrétne sa ti nezdá.
@Ebb (09.01.2012 15:36): A pak si zahraju jiné flashpointy - případně si ty samé projdu s novou postavou (tedy jiným stylem hraní a jinou rolí). A cut scény (moc jich není) taky jdou přeskočit. Budiž, o AoC jsem to nevěděl.
A mimochodem, tys říkal, že tu hru porovnáváš jen s ostatníma MMO a hrama s měsíčními poplatky? V tom případě, neměl bys své hodnocení přesunout na nějakou "Databázi MMO"...? Tohle je "Databáze her"...:)
A mimochodem, tys říkal, že tu hru porovnáváš jen s ostatníma MMO a hrama s měsíčními poplatky? V tom případě, neměl bys své hodnocení přesunout na nějakou "Databázi MMO"...? Tohle je "Databáze her"...:)
Marcusss-
on hovorí o cut-scénach že sa nedajú preskočiť, nie dialogoch. Cut scény sa nedajú preskočiť.
flashpointy kvôli príbehu? Čiže urobíš každý flashpoint raz a potom čo?
SWTOR teda určite nie je inovatívny v dabovaní dialogoch. AoC mal množstvo viac než 50% dialogov plne nadabovaných -- pričom to tiež boli dialogy s možnostami výberu. To, že oni nenadabovali 60% dialogov ale rovno 100% by som nenazval inovácia, ale skôr väčší budget.
Tá tvoja posledná veta to vystihuje. SWTOR nie je dobré MMO, ale pritom to chce byť MMO, pretože si pýta 15$ mesačne. Keby to bolo propagované od začiatku ako lobby-hra bez mesačných poplatkoch tak sa môžme baviť a porovnávať ju s ostatnými hrami.
on hovorí o cut-scénach že sa nedajú preskočiť, nie dialogoch. Cut scény sa nedajú preskočiť.
flashpointy kvôli príbehu? Čiže urobíš každý flashpoint raz a potom čo?
SWTOR teda určite nie je inovatívny v dabovaní dialogoch. AoC mal množstvo viac než 50% dialogov plne nadabovaných -- pričom to tiež boli dialogy s možnostami výberu. To, že oni nenadabovali 60% dialogov ale rovno 100% by som nenazval inovácia, ale skôr väčší budget.
Tá tvoja posledná veta to vystihuje. SWTOR nie je dobré MMO, ale pritom to chce byť MMO, pretože si pýta 15$ mesačne. Keby to bolo propagované od začiatku ako lobby-hra bez mesačných poplatkoch tak sa môžme baviť a porovnávať ju s ostatnými hrami.
@Ebb (09.01.2012 15:31): Hlášky cizích companionů nejdou slyšet.
@Ebb (09.01.2012 15:18):
"The cut scenes and voice actors are a nice touch but for the most part you’ll want to just skip over them even if you never seen them before. For some reason bioware decided not to let players skip over cut scenes." - Nemá pravdu. 1) Jde to přeskočit mezerníkem a jde dokonce nastavit automatické přeskakování. 2) To, že ty rozhovory nezajímají jeho, neznamená, že nebudou a nezajímají nás ostatní.
"it doesn’t really matter what attack you use, as long as you keep mashing random attack buttons you’ll do fine." - Rozhodně nemá pravdu. Bez taktizování bych spoustu soubojů nedal.
"“flash points missions” aka raiding to get better gear, to do more raids, to get better gear." - Nemá pravdu, tohle je naprosto osobní záležitost. Někdo dělá flashe kvůli lepšímu gearu, a někdo (třeba já) je hraje kvůli jejich příběhu.
"The only thing innovative about this game is that it’s the first StarWars MMO that was built from the ground up to be a themepark WoW clone." - Systém rozhovorů je pro MMO inovativní, přátelství s companiony (tedy i s NPC) jsou pro MMO inovativní, dabing je pro MMO inovativní, implementace hráčovy postavy do světa... všechno věci, proč se mi SWTOR líbí víc, než ostatní MMO... Takže nemá pravdu.
Můžu tedy říct, že ve spoustě věcí NEMÁ PRAVDU, stejně jako ty nemáš pravdu ve svém komentáři, když píšeš, že neexistujou peti a endgame.
Jinak jako ano, ta hra není vůbec sandbox a není to moc dobré MMO z hlediska toho, co by asi mělo MMO mít. Ale to neznamená, že to není dobrá HRA.
"The cut scenes and voice actors are a nice touch but for the most part you’ll want to just skip over them even if you never seen them before. For some reason bioware decided not to let players skip over cut scenes." - Nemá pravdu. 1) Jde to přeskočit mezerníkem a jde dokonce nastavit automatické přeskakování. 2) To, že ty rozhovory nezajímají jeho, neznamená, že nebudou a nezajímají nás ostatní.
"it doesn’t really matter what attack you use, as long as you keep mashing random attack buttons you’ll do fine." - Rozhodně nemá pravdu. Bez taktizování bych spoustu soubojů nedal.
"“flash points missions” aka raiding to get better gear, to do more raids, to get better gear." - Nemá pravdu, tohle je naprosto osobní záležitost. Někdo dělá flashe kvůli lepšímu gearu, a někdo (třeba já) je hraje kvůli jejich příběhu.
"The only thing innovative about this game is that it’s the first StarWars MMO that was built from the ground up to be a themepark WoW clone." - Systém rozhovorů je pro MMO inovativní, přátelství s companiony (tedy i s NPC) jsou pro MMO inovativní, dabing je pro MMO inovativní, implementace hráčovy postavy do světa... všechno věci, proč se mi SWTOR líbí víc, než ostatní MMO... Takže nemá pravdu.
Můžu tedy říct, že ve spoustě věcí NEMÁ PRAVDU, stejně jako ty nemáš pravdu ve svém komentáři, když píšeš, že neexistujou peti a endgame.
Jinak jako ano, ta hra není vůbec sandbox a není to moc dobré MMO z hlediska toho, co by asi mělo MMO mít. Ale to neznamená, že to není dobrá HRA.