Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (05.02.2012 21:27): "Think Again and utfg! Je to normálny, oficiálny úvahový publistický slohový útvar radiaci sa do publicistiky racionálneho typu." Děláš si ze mě srandu? DH je snad nějaký kurz publicistiky nebo co? Moc dobře víš, jak jsem to myslel a opět mě taháš za slovo, tak jako vždy. Tím jsi zde na DH ostatně pověstný. DH nejsou noviny ani časopis. Komentář zde = názor na věc, dojem, je to jakákoliv myšlenka, kterou můžu vyslovit v hospodě, doma u oběda nebo při chatu přes skype a neřídím se u toho podle příručky. Ty řeči á la slohový útvar s jasnými pravidly si nech pro Score nebo Level, sem to nepatří. A když jsi takovej borec, upaluj na ČSFD a pošli tam všechny komentující do řiti, protože podle tvých měřítek ti nesahají ani po kotníky. A až tam skončíš, máš asi miliardu dalších webů, kde můžeš komentující vyfuckovat, šířit svoji pravdu a poučovat, jak a podle čeho mají komentovat.
Ja neviem co furt dookola riesite.
Tulareanus napisal, ze nechape preco ten komentar ma tolko plusiek (a ja to tiez nechapem, lebo je uplne priemerny... mozno dokonca podpriemerny)
Guldy sa potom spytal na dovod.
A ked ten dovod dostal, tak odrazu zacne presviedcat o tom, ze on to tak moze napisat, lebo chce?

Len sa mi to zda, alebo ste sa uplne odklonili od temy a uz je to len plieskanie nesuvisiacich argumentov aby si niekto dokazal, ze ma pravdu?
Ono je to trochu i tom, ze bych si ted mohl na dve hodiny sednout a sepsat super komentar takovym zpusobem, aby se tomu dalo vytknout co nejmene. Co se ciste hypoteticky stane dale? Dostanu x plusek a rekneme, ze takovy nejnovejsi komentar u Mass Effectu 2 jich ma vice, pritom se mi vubec nelibi a zcela urcite si to necim preci jenom oduvodnim. Jak vsichni vime, on si clovek vzdycky neco najde, kdyz chce. Takovy hodnotitel Eru si pro jistotu napsal pouze jeden komentar a ja se mu ani nedivim, protoze by se mu potom asi moc nelibilo, kdyby zacli hodnotit lide z trucu a na popud nesouhlasu. Vite, ani bych se nad tim minuskem od Eru/Tula nepozastavil, ale az po vymene nekolika nazoru mezi uzivateli me zarazil fakt toho ohrazovani (at je to ve forme popisu na profilu, ci komentare v diskuzi), coz samo o sobe vypovida o svem.
@Thellwin (05.02.2012 22:26): Pozri, ja som ale nepovedal, že to, že napíšem komentár tak, ako uznám za vhodné, automaticky znamená, že je dobrý. Veď všetko má svoju určitú formu, ktorú sa (ne)snažíme dosiahnuť. Ak chceš stavať dom, tak jednoducho môžeš byť architektom, môžš použiť fantáziu, oprieť sa o svoje nápady a skúsenosti a vybudovať to podľa seba, ale asi i tak budeš dodržiavať zákonitosti statiky a využitia správnych materiálov na výstavbu, nech ten dom aj stojí a hneď nepadne. A hoci môžeš vydolovať zo seba maximum, aby si ten dom postavil dobre, stále to nemusí znamenať, že ten dom bude naozaj dobrý, hoci ty si tam dal to, čo ty chceš. Toto sa tým snažím povedať.
Veď aj na to sú tu tie diskusie, na diskutovanie, názor kontra názor, prípadne doplnenie názoru druhým názorom a podobne.
@Thellwin (05.02.2012 22:26): To byla jedna z věcí, která mě od DH asi na půl roku naprosto odradila... ale nakonec jsem se některé lidi naučil ignorovat, jiným se posmívat a s některými prostě souhlasím, abych měl klid.

Tul: máš pravdu!

P.S.: Má pochvala nijak nesouvisí s prvním odstavcem tohoto příspěvku :)
@Tulareanus (05.02.2012 22:19): Právě že to tak dělám, jenom mě udivuje, že někdo někoho neustále peskuje za to, že jeho komentář nesplňuje definici slova komentář, nebo že mu tam některé odstavce přijdou zbytečné.
@Thellwin (05.02.2012 22:08): Veď každý by tam mal písať to, čo uzná za vhodné. Ty to tak nerobíš?
Mne tá určtená forma komentár vyhovuje v tom, že na jednej strane mi dáva zadanie, ale zároveň sa môžem v rámci tých mantinelov (ktoré vôbec nie sú obmedzujúce) vyhrať s myšlienkami i formou textu.
@Tulareanus (05.02.2012 21:27): Musíš se oprostit z těch úzkých manitenelů definice slova komentář ... představ si tam místo toho třeba "Vaše dojmy z hry" případně "Pár řádků o tom co chcete ke hře říct" a už nebudeš omezen tou svírající definicí komentář, která někde "přikazuje" jak to má vypadat :)

Guldyho komentář jsem ještě něčetl (a nebýt toho, že jsem omylem klikl na tuhle diskusi v domění, že jde o druhý díl, tak bych si ho zřejmě nepřečetl nikdy), ale teď už ze zvědavosti tak učiním. Jenom je mi sympatický jeho postoj, že si tam napíše co uzná za vhodné, také to tak dělám a to, že pro někoho opakuju to, co už bylo řečeno, nebo je to moc dlouhé, je tam moc superlativů atd. je mi šumák a tak to má být. Od toho jsou tu ta zatracená pluska a mínuska, aby ostatní mohli vyjádřit svůj názor na můj výplod :)
@THX (05.02.2012 21:52): Nj, to je zas moja nevýhoda, že nechávam sám seba do takých "konfrontácii" a kritík púšťať. Inak máš pravdu, nič tým nevyriešim, ale keď už aspoň sám pre seba si môžem povedať, že som nedržal hubu a krok a prejavil svoj názor. :)
Můj milý vlasatý kolego, i když máš pravdu a 100% souhlasím, řešíš to úplně zbytečně. To je prostě rys/vlastnost virt. komunit, žádná specialita poslední doby nebo dokonce DH. Kromě toho, na co poukazuješ, majoritě uživatelů je prostě poměrně nepříjemné, pokud má někoho (tím hůře neanonymně) hodnotit negativně, jednat v rozporu s většinovým názorem, odmítnout friend request nebo x dalších podobných věcí. To už rozumnou argumentací dřív naučíš leguána aportovat než narušíš tyhle vsugerované psychologické bariéry.
@Vodny (05.02.2012 20:52): "Obecně si myslím, že komentář není slohový útvar s jasnými pravidly." Think Again and utfg! Je to normálny, oficiálny úvahový publistický slohový útvar radiaci sa do publicistiky racionálneho typu.
Nechci stranit ani jednomu či druhému, ale osobně komentář Guldyho nepovažuji za nejlepší. Zároveň ale nemám nutkání mu dávat mínus. Ne-reakce je také reakce a kdybych se ke všem komentářům měl vyjadřovat +/-, tak si nadělám hodně zbytečných "nepřátel" a pár falešných "přátel". Třeba takový komentář od uživatele @Molasar82 by si teoreticky zasloužil + za svoji délku, ale stejně by mohl dostat - právě za to, že je tak dlouhý. Za ostatní ale nerozhoduji, každý to vnímá jinak. Obecně si myslím, že komentář není slohový útvar s jasnými pravidly. Někdo komentuje hry okamžitě po dohrání, dává svým emocím volný průběh a může to být jen pár řádků nadšení/zklamání. Jiný si dává na čas a chce čtenáře komplexněji informovat o hře spolu s pár dojmy. Tak či onak, podle mého měřítka je Guldyho komentář průměrný, ničím originální a nemám nutkání jej hodnotit tak či onak. K reakci mě přinutí mnohem lepší/horší komentáře.
@THX (05.02.2012 19:54): Keď v škole napíšeš zle písomku, tak dostaneš dobrú známku za snahu? Keď napíšeš zlú knihu/natočíš zlý film, dostaneš ceny (no v amerike aj hej) a dobré recenzie za snahu? Keď nedostatočne vykonáš prácu, dostaneš pochvalu od zamestnávateľa?
Jsem zcela rozrušen. Pozitivní hodnocení je normální a samozřejmá pochvala za snahu. Miluji všechny a chci být všemi milován tak jako každý normální člen slušné společnosti.
@Guldy (05.02.2012 05:56): Ako si všímam celkovo (teraz bez ohľadu na konkrétny komentár), v poslednej dobe ako keby bol plus samozrejmý za to, ak je komentár dlhý aspoň 3-4 odstavce, nemá gramatické hrubky a v zásade hru chváli. Mne to tak samozrejmé nepripadá, ale chápem, že ja som ja a iní ľudia ten názor zdieľať nebudú. Chýba mi jednoducho určitá kritickosť na to, že to rozhodne mohlo byť oveľa lepšie.

Relevantnosť nie je o tom, čo chceš ty, ako autor komentu, ale to nakoľko sa dané záležitosti priamo dotýkajú tej hry. Ak chceš spomínať príbeh, tak prečo to nezakomponovať do dojmov? Prepojiť to s názorom. Napísať "úvod" čisto nezúčastnene tak, ako v popisku len jemne detailnejšie je zbytočná robota, hlavne ak sa ti ponúka to, že ty môžeš reagovať na jeho jednotlivé časti práve prostredníctvom toho textu, veď sám píšeš, že podľa teba sú dojmy dôležité, lenže z komentára vyplýva len to, že Xen ti nevadil, ale sa ti páčil a že atmosféra je skvelá a hru miluješ. Je toto čitateľsky hodnotné či popisné? Komentár sa neskladá z niekoľko "komentov". Jesus nechcem sa tu teraz priveľmi dohadovať aký je komentár žurnalistický útvar, ale "koment" je len angličtinou vytvorený slang pre komentár. Hlavný rozdiel oproti recenzii je však v tom, že môžeš byť viac subjektívny, viac popisuješ skúsenosť a dávaš ju do širších súvislostí než len analyzuješ a podávaš fakty. Mimochodom ani som nikde nepísal, že máš hru recenzovať.

Do diskusie som radil odstavec 4. ktorý sa týka G-mana a spol, nie odstavec posledný. A tvoj apel na hodnotenie som fakt nepochopil.

A nie, nepýtal som sa čo je to superlatív. Narážal som na jeho (ne)výpovednú hodnotu.
Samozrejme, každý človek si môže dať do komentára čo chce. trebárs aj recept na chutney alebo sacherovu tortu, ale to v žiadnom prípade neznamená, že je to správny postup.
Tú reakciu som napísal ako som napísal. Reagoval som na to, že toto je "najplusovanejší" komentár za posledných 30 dní, ale v mojich očiach je zlý. Moje dojmy sa nemusia zhodovať (a evidentne nezhodujú) s dojmami iných, ale podľa mňa je logické, že ak niečo považujem za zlé a vidím koľko ľudí to považuje za dobré, tak je moja reakcia taká a nie iná.
Dobre tedy, chapu potencialni nesouhlas urcitych jedincu. Pokud se nemylim, tak lide se mohou ztotoznit s cimkoliv. Stejne tak, jako lide nesouhlasi s Eruho hodnocenim, tak naopak proste souhlasi zrovna s timto komentarem. Pokud mluvime o relevantnosti, komentar se sklada presne z tech informaci, ze kterych chci, aby se skladal. Ano, v popisku hry je zminka o nekolika udalostech hry, zcela bezna zalezitost. Necetl jsem ho. Povazoval jsem ale za nutne se o pribehu zminit, protoze serii HF ''miluji'' a stejnym zpusobem ucinim i u dalsich pro me osobne kultovnich her. Popisuji sve nadseni, nerecenzuji, protoze nejsme vydavatelsky casopis, a jak jsi sam jiz zminil, tak se jedna o komentar (ktery se, jak nazev napovida, sklada z nekolika komentu).

Dalsim bodem argument, ze cast prispevku spise soucasti diskuse. Druhym duvodem, proc jsem tento komentar sestavil, byla urcite reakce proti hodnoceni komentaru. Pokud jde o superlativy, u nich se jedna o nejvyssi stupen, nikoliv o lidove zvana pr. jmena, ale chapu, co tim bylo mysleno. Opet libovolna soucast komentare, ktery si komentujici muze zvolit. Tve minusko prijimam, pouze reaguji na WTF, co to s vami je, vam se libi jeho komentar. WOW
Nie je za počet plusiek, to je "vina" iných ľudí. :)

1. odstavec v podstate nie je relevantný, pretože sa dá použiť na strašne veľa starších hier a vlastne sa bezprostredne HL netýka, ale ok, je to úvod a dá sa to brať pri dlhšom komentári ako taká vsuvka.

2. odstavec sa mi nepáčil preto, lebo vlastne popisuje to isté, čo tu máme v profile hry a je vyslovene neosobný

3. odstatec je kratučký a v zásade je to nekonkrétny výčet vlastností a až tu sa prvýkrát objavuje názor na niečo z hry

4. odstavec je vyslovene na príspevok do diskusie a nie súčasť komentára

5. odstavec sú len superlatívy. Aká je vôbec skvelosť vlastnosť hry?

6. odstavec opäť nehovorí o hre a to čo tam navyše píšeš si využil vo svojom komentári minimálne resp. v ňom lietaš v myšlienkach, bez toho, aby to malo nejakú naväzujúcu štruktúru.

No a preto som dal mínus. :)
Rozhodne mi to nevadi, ale po tomto komentari si rikam, zda tve minusko je za komentar, ci snad za pocet plusek? To by sis potom mohl podat ruku s Eru :)
WTF? Akože nič proti Guldyho osobe nemám (ani ho nepoznám), ale ľudia, toto je druhý najlepšie hodnotený komentár?! WTF again.
@Vodny (27.01.2012 21:07): Nepomáhá. Opravdu netuším čím to bude. Naskočí tam freeman a blik a je to dole. Vyhodí to pěkný dump, jako slušné zvířátko, ale nemůžu to nijak prohlídnout ani otevřít.
Je to dost dlouho, co jsem tehdy ještě bez internetu hrával mod The Specialists, a i pouze s boty to bylo dost cool. Nějak se mi dnes opět vybavil, ale dvě tři kliknutí na googlu ukázala, že jde o víceméně mrtvou záležitost. Existují nějaké podobně stylové alternativy?
pipboy- Řekl bych že pro lidi (hráče) byl až moc "experimentální". Prostě až moc odlišný od zbytku hry, a je pravda že samotné prostředí Xenu bylo po zbytek hry poměrně jednotvárné..

Každopádně teĎ jde o to jak to tvůrci "uchopí" a utvoří, protože to bude (je) jistě největší výzva v té tvorbě toho modu..
Jenže co by tam dali místo něj? Bez Xenu to prostě nejde, oni mají povolení udělat předělávku HL do Source enginu ale musí to být "přesně" převedené, pokud by vynechali Xen tak by museli dát něco místo otho, a obávám se že to by jim Valve nedovolila (nedovolilo)
No já vím že to není zrovna dvakrát záruka do budoucích let :D.Ale zas lepší než panikařit že BMS nevyjde, ne?:D Prostě, zatím se to podle všeho stále vyvíjí a konec (vydání) by se měl dokonce poměrně slušně blížit..

Jinak ano, bude to jen half v "novém" kabátě, ale zas lepší než drátem do oka..Je to zdarma a bude zaímavé vidět jak se vypořádají tvůrci s Xenem..
Ok, tak to jsi mě uklidnil :)

(ono upřímně, bude to "jen" starej half v "novym" kabátě :-D )
No, dobře, asi by nešlo říci že vím jistě že ten mod nakonec vyjde, ale věřím že nakonec vyjde a vím že se na něm jistě stále pracuje..:)
Ale mají, to že ukázali jen ten jeden trailer ještě neznamená že jde o spiknutí století. Na tom modu se určitě pracuje a určitě na něm práce postupuje, ale prostě -až bude, tak bude.. Koneckonců je to bezplatnej mod a ne placená hra takže si to může dovolit..
Ohledně toho že by BMS nevyšlo se vůbec nebojím, je pravda že jim to trvá (mám pocit že se začlo už po vydání HL2) ale už toho mají tolik za sebou že vykašlat se na to teď by bylo čiré šílenství..
kdyby aspon trousili nejake to info o vyvoji prubezne, ale ne, hlavne ze maji twitter >_>
Nedávno jsem si znova na BMS vzpomněl... taky jsem vůči tomu skeptický. Ale kéž by to vyšlo.
Nojo, já vim :( Vždyť to píšou i na stránkách "až to bude, tak to bude"