Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@marwel (25.09.2012 00:00): Dobrá, opravím to na "U ostatních IE her, vzhledem k podpoře 3D akcelerace, není tento postup nutný;)". A tak nějak věřím, že nebude nutný ani u BG Enhanced Edition. Každopádně nemáš zač.

Je celkem s podivem, že se podobný způsob řešení nedá příliš lehce dohledat. Našel jsem to zapadlé na GoG fóru (po hodinách hledání) a ještě napsané tak trochu z rychlíku, čili mi přišlo jako fajn nápad se o tuto informaci (v podrobnějším podání) podělit.
@Isair (24.09.2012 23:52): "Jiz" je trochu zvlastni pouzit, kdyz je IWD2 vlastne posledni hrou na IE. Nekde jsem cetl, ze 3d akceleraci do hry nedali kvuli lepsi grafice nebo tak neco. No, byla to spatna volba. Kazdopadne dik za radu. Zatimco v Xp se to dalo vyresit deaktivovanim 3d akcelerace v dxdiag, v Sedmickach uz to nejde (nejspis kvuli potrebe samotnych Sedmicek akcelerace grafikou). Tak ze bych to zase nekdy neinstaloval... No, spis asi sahnu po The Temple of Elemental Evil.
Snížení FPS se dá jednoduše vyřešit programem ApplicationCompatibilityToolkit od Microsoftu.

Program spustíte přes soubor "CompatAdmin 32-bit", kliknutím na "New" vytvoříte nový fix. Prvně si najdete a zvolíte .exe soubor hry, poté na stránce s "CompatibilityFixes" vyberete "ForceDirectDrawEmulation" a proklikáte se až na konec (můžete si udělat zálohu fixu), poté už již pouze vyberete nově vytvořenou položku, kliknete na ní pravým tlačítkem a zvolíte "Install". Nyní už můžete hru kdykoliv spustit v tomto novém modu kompatibility (klasicky .exe souborem/zástupcem), mód kompatibility/fix můžete kdykoliv odebrat v "Installed Databases".

U ostatních IE her již vzhledem k podpoře 3D akcelerace (stačí zaškrtnout v konfigu) není naštěstí podobný postup nutný a pracují (povětšinou) správně a bez větších poklesů FPS.
@valcik (09.04.2012 19:26): Nemysli si, ze jsem to nezkousel. Povolane prisery ho zamesnaji tak na 5 vterin (on snad utoci petkrat za kolo). Problem budou asi ty zbrane, ale momentalne se mi nechce prepinat na XPcka, kde mam hru nainstalovanou, abych to zkontroloval. Ale jak jsem rikal, kdyz se vracim k nejake hre po dlouhe dobe, chvili trva, nez se do toho dostanu. Vracet se zrovna do boje s drakem neni idealni.
Draka celkom slušne zamestná aj mág. Stačí aby si načaroval nejaké ochranné kúzla (Zrkadlový obraz, Ochrana proti ohňu+kyseline) a drak ho neporaní. Dobré je, ak ešte klerik počas bitky vyvolá zopár príšer, tie síce drakovi neublížia, ale na chvíľu ho zamestnajú. Vtedy ho môže zvyšok družiny bez obáv zasypať magickými šípmi a napokon treba poslať aj chrabrého bojovníka s očarovaným obojručákom, aby švacol úbohú jaštericu zopárkrát po krku. Na draka zaberajú len zbrane s očarovaním +3 a viac.
@90210 (09.04.2012 17:07): Takovou taktiku jsem pouzival v prvni dile, ale ve druhem mi nikdy nevysla. Nepritel se vzdycky, jakmile jsem kouzlo na postavu seslal, zameril na jinou postavu. To jsem hodne proklinal tu vylepsenou AI oproti jednicce.:-D Ty zbrane zkontroluji no, ale mam za to, ze nejake +4 tam urcite mam. I kdyz...

Jo a tenhle drak se teleportuje, takze zablokovat mu cestu jaksi neni mozne.:-)
@marwel (09.04.2012 16:23): Zabit toho draka sice nebylo lehky, ale me se to povedlo, s trefovanim jsem nemel problem. V Kuldaharu prodavaj zbrane +4, tak je svym plechum nakup. Docela dobra taktika je s kouzlem Otiluke's resilient sphere, drak se zameri na postavu, ktera je pod jeho vlivem (idealne kdyz ji umistis na uzkej vychod z drakovy svatyne, takze z ni drak nebude moc vyjit) a ty ho umlatis zbytkem druziny. Pokud nahodou pozornost zameri na jinou postavu, ktera ho zrovna mlati, tak ji stahni mimo svatyni za postavu pod vlivem kouzla, drak se obrati na nekoho jinyho a ty ji muzes vratit na stec.
@RXQ79rudax (09.04.2012 07:03): Diky, ale obavam se, ze jsem tam, kde jsem byl. Rozdil mezi mymi pokusy a tim tvym uspesnym pokusem je jeden jediny, ale naprosto zasadni. Tvuj bojovnik zjevne nema problem draka zasahnout. Moji bojovnici maji naopak problem velky (za celou dobu ho jsou schopni zasahnout tak maximalne jednou nez je rozmete na hadry). Plus k tomu jeste je u me drak prakticky imunni vuci veskere magii. No dam tomu jeste par pokusu a treba prijdu na to, kde je zakopany pes.

A ano, problem s fps resi vypnuti HW akcelerace v dxdiag. Ty to mas jeste v pohode ale jak jsem rikal, ja mam u draka 2-4 fps a to je nehratelne. Osobne vubec nechapu, co si v Black Isle mysleli. Icewind Dale 1 ma 3d akceleraci, BG 2 take, ale IWD2 ne. Nechapu. A jeste mi k tomu pri posunu obrazovky cely obraz jakoby problikava. No strasne!
mě hra taky někdy běžela dost pomalu , taky hlavně při souboji s tím drakem, nebo při čtení těch popisků, nebo když bylo aktivováno nějaké kouzlo s pološným účinkem ( pavučina, ... ) - ten problém s tím zpomalení hry jsem neřešil - nebylo to zas tak hrozný. ( jestli se nemýlím tak asi stačilo nějak deaktivovat hardwarovou akceleraci grafiky přes dxdiag - ale to mi teď stejně nejde po aktualizaci ovladače grafiky - ale asi bych stejně pak nemohl nahrávat kdybych zrušil HW akceleraci ) - na mým nejpomalejším PC mi hra jede v pohodě ale zase nemůžu nahrávat protože mi při aktivaci nahrávání - hra běží strašně pomalu.

tady jak jsem zabil toho draka - jinak zabíjet ho nemusíš stačí vymlátit všechny v tom chrámu - já jsem teda udělal oboje:
Icewind Dale 2 - part 225 - gameplay - CZ
@RXQ79rudax (08.04.2012 14:22): Mohl bys mi sem hodit, jak jsi zabijel draka nad chramem tech lizardu? Kdyz jsem to hral posledne, musel jsem to vzdat, protoze frame rate mi v tom souboji padal na 2fps a nemel jsem v tu dobu pristup na internet abych zjistil, jak ten problem s fps vyresit. Tak mesic po tom jsem problem sice vyresil, ale jaksi vysel z rytmu a toho parchanta nejsem za boha schopny dat (neni to zrovna idealni se vracet ke hre po mesicich nehrani zrovna do tak tezkeho souboje).
uploadnuto moje celé hraní:
( na normální přednastavenou obtížnost )
část 1 ( přehled mojí party + 1 speciální hláška + intro )
a tady:
finální souboj

pro:
+ grafika ( mapy, portréty postav )
+ hudební a zvuková kulisa
+ hodně textů ( vtipné, zajímavé dialogy, knihy, popisky předmětů )
+ samozřejmě hodně akce
+ český text a dabing ( vtipné hlášky ), speciální hlášky jako v Tormentu při neustálém klíkání na herní postavy + hlášky při přidělení velení party.
+ asi 60 hodin hraní


( teď se vracím k hraní Skyrimu a BG 2 - hraji poprvé )
Ale no, veď BG2 mal viac filler combatu než IWD 2 v absolútnych číslach.
malarkey: V ID2 je příběh je vedlejší. Je stavěný na soubojích a tenkrát nových D&D pravidlech. Pravý opak BG2.
@90210 (07.02.2012 14:34): Tak to máš alespoň trochu zajímavější :) Ještě mě napadá jestli jsi skutečně tu svěcenou vodu použil tam nějak je i možnost, že jí nepoužiješ, ale ani se nespojíš s tím bohem, takže je to o něco těžší (vlastně ve výsledku stejné jako to máš teď ty).
4MIGtheDRAGON - Ja vim, prave tuhle moznost jsem mel namysli.

4valcik - IMHO to nejakej bug fakt bude, zkousel jsem to googlovat a zminuje to vic lidi. Nereknu, kdyby ho Madae fakt vylecila nejakym kouzlem po zacatku 2. bitky, ale on uz je proste vylecenej. V momente, kdy se tam teleportujou, by nemeli delat nic. To vysveceni pramene by prece melo udelat prave to, ze po po zacatku druhy bitky nebudou vyhealovani. Vzhledem k tomu, ze jsem tam uz nejaky bugy mel (napr. pri cisteni jeskyne pro duergary), si o tom myslim svy.
IWD2 má nějakou finální bitku? Mě se do paměti zaryl jen ten ledový hrad/whatever uprostřed.
@90210 (07.02.2012 12:40): Jde to i bez toho pramene máš tam přímo druhou možnost se připojit k tomu bohovi co ho uctívá Madae a pak jim v boji nepomůžou démoni, ale budou se na druhou stranu moci léčit z jezírka.
Hmm, kazdopadne ten zaverecnej souboj je pekne ostrej, nejtezsi souboj ze vsech her na infinity enginu. Drak v dzungli byl aspon predvidatelnej a delal furt to samy.

4valcik - Mel jsem za to, ze se daji umlatit i bez posvecenyho pramene...Musi to jit, protoze svecenou vodu nemusis ziskat.
Zazil nekdo stejnej bug jako ja u zaverecnyho souboje? Prvni cast se docela da, ale u druhy se mi Isair (vetsinou jdu po nem) vyleci, i kdyz jsem do toho jejich praminku nalil svecenou vodu. Je uninjured, i kdyz by mel byt badly wounded. Ty bugy me zacinaji vazne stvat, je to skoda, jinak je to totiz super hra.
To vypadá solídne, i keď ja by som viac kombinoval multi-classes. Ten Tiefling vypadá obzvlášť zábavne, pričom najlepší v combate bude zrejme ten Wood Elf Fighter. Ak chceš poradiť, u toho Wizarda by som s prehľadom ignoroval dexteritu, keď po ňom pôjdu tak ho aj tak trafia, tie 4 body v AC rozdiel na vyšších leveloch je zanedbateľný, a je lepšie mu zvýšiť wisdom na will saves. Ak ho chceš urobiť battle magom, tak jeden level fightera / zvyšok wizard, zvýšiť strength, ubrať constitution.
Já si naplánoval partu takto:

Aasimar Paladin of Helm (18/10/18/4/12/18) - Kuše a obouručáky
Shield Dwarf Fighter (18/12/18/14/10/4) Válečné sekyry a kladiva.
Wood Elf Fighter (18/20/18/10/10/4) - Lučištník a šermíř.
Aasimar Morning-Lord of Lathander (18/12/14/4/18/14) - Palcáty a heal.
Tiefling Rogue 10 / Bard 11 (10/20/14/16/4/14) - Diplomatický zloděj s lukem a krátkým mečem.
Human Wizard (8/18/18/18/10/4) - Hůl, meč a kouzla. (Takový Gandalf...)

Myslím si, že to není zas až tak špatný. Co vy na to? :-)
4Malingus - Ted to zrovna hraju, mam v parte aasimara paladina (of helm), shield dwarfa fightera, wood elfku rangerku, hobita (ten druh vhodnej na boj) rogue, cloveka klericku (lathander) a cloveka wizarda. V tomhle dile je s partou fakt docela srani, jeji spatna volba muze hrani hodne ztizit.
Malignus: Nedělal bych multi/dual-class. A pokud budeš mít v partě Zaklínače, zvaž i ho.
Ahoj. Jaká je vaše oblíbená parta? A co si myslíte o Tiefling Rogue (10) / Bard (20) jako diplomatovi skupiny?
Hm, LAN som ešte neskúšal a zatiaľ som hru netestoval ani vo Win7.
Ak ale vravíte, že hra v sedmičkách fachčí bez grafických chýb, je to skvelá správa, poznámku o operačnom systéme som z komentára odstránil. (WinXP má oznámenú oficiálnu podporu až do konca r. 2014, Vistám som sa teda úspešne vyhýbal.)
Mě se na Win7 64bit nedá rozehrát MP (po LANu) ve fullscreenu=( SP jede ale bez problému. I na nVidii.
Pokud pomáhá vypnutí hw akcelerace, pak to jen nahrává tvrzení, že viníkem je HW. Avšak zvláštní je, že ti nepomáhá ani změna karet a ovladačů, anžto na Xpčkách jsem to zkoušel s Nvidia Geforce 5700 LE a 7600 GS a na Win 7 s GeForce N560GTX- Ti a fungovalo ve všech případech... s tou Vistou jsem to zkoušel na notebooku, nepamatuji si teď přesně typ grafické karty, ovšem Nvidia GF to byla též. Čili buďto máš smůlu na grafické karty/ovladače nebo opravdu nevím, avšak hlavní je, že jsi to nějak vyřešil:).

No napadá mě snad akorát aktualizace DX, ale tu jsi určitě provedl.
..paradoxné je, že hneď po spustení hry na nás vybafne reklamné logo NVidie. Testoval som to na troch či štyroch kartách od NVidie a vždy sa objavil ten istý problém, bez ohľadu na verziu ovládača. (Vždy som to vyriešil dočasným vypnutím hardwarovej akcelerácie rozhrania DirectDraw.)
Určitě, některé grafické problémy jsou známé... s určitými grafickými kartami či ovladači... zkus si trochu pohrát s verzemi, případně snad postačí v configu nastavit u některých položek to softwarové zobrazování, nebo některé hodnoty snížit či povypínat. Systémem to v tomto případě určitě není, anžto jsem se hry něco nahrál už na Xpčkách 32-bit (SP 2,3) a vyzkoušel i na Vistách 32-bit a teď na W7 64-bit a fungovalo to stále stejně bezproblémově. A obecně ani na internetu není potvrzené, že by problémy způsoboval operační systém.
Mne to naposledy fungovalo bezchybne pod Win98SE. Na rovnakom hardware sa vo WinXP objavili chyby v zobrazení, ale je možné, že chyba bola v ovládači grafickej karty a nie priamo v OS.
valcik (komentář): Jaká nekompatibilita s novějšími OS? Na W7 64-bit mi to jede naprosto bezproblémově. Jestli ovšem má hra problém s některými určitými kusy HW (i když vím jen o některých grafických chybách s určitými grafickými ovladači/kartami /ne nutně novými/, které se ovšem dají správným nastavením v configu odstranit), je dost možné.
valcik: Jj, to už jsem vyřešil=) Ale stejně díky.

Momentálně kysnu před klášterem mnichů.
Say,
vidím, že pred rokom si sa pýtal na piškvorky v ľadovom chráme. Prekonal si to napokon, alebo vzdal? :-)
Treba tam vybojovať celú sériu; najskôr musíš obsadiť 7 polí, potom 6, v ďalšom kole 5, v nasledujúcom 4 a napokon ešte aj 3. Pokojne i v opačnom poradí. To znamená päť samostatných súbojov, potom získavaš výhru (kľúč) a ak je parta dostatočne odvážna, môže vzápätí druhou pákou zvýšiť obtiažnosť súbojov o jeden stupeň a znova odštartovať celý turnaj od začiatku. Výhry budú zaujímavejšie, súperi ťažší. K dispozícii je 10 stupňov obtiažnosti, dokopy 50 súbojov.
90210: Je fakt, že BG2 jsem hrál hodně dávno, ne-li hned po vydání, takže si to nepamatuji přesně, ale víc mi to bilo do očí tam, než tu. Nebo spíš tenkrát jsem to víc řešil a k ID2 se dostal až trochu poději.
90210: Urcite se da, ale to je spise udelem komunity, ktera neni tak svazana deadliny a muze si s tim teoreticky vyhrat, jak chce. U komercniho prekladu kdyz reknes "dialogy jsou rozstristeny, tak jsem to nejak prelozil, ale potrebuju 5 betatesteru a mesic casu, abychom doladili styl atd" se ti management akorat tak vysmeje do oci, soupne to jednomu testerovi, jehoz ukolem je udelat speedrun a rict, jestli se vsude ta cestina zobrazuje a je vse prelozene, a druhy den to jde do lisovny :(
4Garion - U velkych her s hromadou textu je to problem, ale dovedu si predstavit, ze by se dal udelat skvely preklad, ale musel by to delat jeden clovek, kterej rozumi ty hre, ma cit pro jazyk a hlavne umi fakt dobre anglicky. Na druhou stranu v dnesni dobe by se mel kazdy uz ve vlastnim zajmu ucit anglicky a hrat v anglictine, z her se da totiz naucit docela dost a nemyslim tim jen rozsireni slovni zasoby o slova typu sword nebo lightning.:0)
90210: Pekna cestina je dvousecna zbran. Musis si vybrat mezi tim, ze to bude fakticky spravne, ale casto tahat za usi, oproti krasne cestine, ale casto posunutemu vyznamu (tim nemyslim "Yes, master?", to je jasny).

Navic se k tomu pridava znamy fakt, ze komercni preklad je proste komercni. Az na vyjimky dostava prekladatel texty vytazene ze hry (napriklad v xls) a casto jsou i prehazene (tedy jednotliva okna dialogu ve hre jsou v prekladanem souboru rozstristena uplne vsude). U tohoto je potom jasne, ze snaha to prekladat pekne cesky muze znamenat, ze ve hre potom dialogy nebudou stylem (nebo jeste hur, vyznamem) sedet k sobe.
4Isair - Preklad u prvniho dilu je spatnej a casto vyznamove uplne vedle, ale tehdy slo hlavne o to, aby vubec nejakej byl a to co nejdriv, protoze uroven anglictiny u hracu na konci 90. let byla nekde uplne jinde, nez ted. Vzpominam si jakou jsem mel radost, kdyz byl po nekolika mesicich konecne hotovej.
Imho má BG 2 docela slušný překlad, hůř na tom je první díl viz. "Nikdyzima" apod. + tam bylo několik nepřeložených textů.
Dobrej preklad se pozna podle toho, ze se vsechno nepreklada krecovite slovo od slova, ale upravuje se to do ceskyho vyznamu. V IWD2 se s tim samozdrejme nikdo nesral, takze "Yes master" po kliknuti na jednu z vasich postav je "Ano mistre?" a ne treba "Ano pane?", jak by rekl kazdej normalni clovek, pokud se zrovna nekde neuci na instalatera a neoslovuje svyho mistra...Etc....

4Say - To je docela vtipny, protoze ja jsem se na tom slavnym fanouskovskym prekladu BG2 tehdy pred temi cca 10 lety podilel. Delalo nas na tom asi 60 lidi a skoro nikdo neumel anglicky...Delal jsem nejaky rozhovory s poulicnimi obchodniky a kdyz jsem to zhruba pred rokem ze zvedavosti rozehral, tak ty moje mista nebyla uplne spatna (snazil jsem se do toho dat dobovy feel), ale nektery vety byly vyznamove uplne spatne.:0)