Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ve Skyrimu se můžeš stát vůdcem úplně všech spolků...
Dúfam, že než Todd vyrobí novú verziu Daggerfallu v 3D, stihne svoj engine ešte vylepšiť. Mágovia musia z jednej ruky vrhať ľadové kužele, z druhej zas prúdy liečivej energie, z nosa by im mal šlahať blesk a zo zadku plameň. Pri plnom šprinte samozrejme, inak to nehrám. o:-)
Tak jsem dokončil linii Ledohradské univerzity. Je doopravdy neuvěřitelně dementní, že se ze mě po 3 questech stane arcimág ...
To vypadá zajímavě, vyzkouším. Jakou verzi bys doporučoval? Further nebo Closer?
Ten DoF dokáže udělat svoje...

http://i.minus.com/1332119084/j2C904JQ6cLmWrZzpQn5Iw/ibjaMJO4zih8CG.png
http://i.minus.com/1332119084/dmn4hRRUBE0Aqg8vjQTgGw/iruSAuec1tVd9.png
http://i.minus.com/1332119084/5P0-cBRTOkrpXhYgtZUVUQ/iJPrQusjYIwTR.png
http://i.minus.com/1332119084/-rUyqWEaAmOBCBq02XT1Bw/ibw70W2lI8L7Wk.png
http://i.minus.com/1332119084/lBty3_LhLamCLN5ojPZACQ/iblDMAn2ILS9QO.png
http://i.minus.com/1332119084/NF5MC3zXsNFAoN8YkmfCBQ/ioL5p19ckxDeJ.png
http://i.minus.com/1332119084/PGHgNq3Zk8-hoV6KydYfXQ/iBUlcQYKsvQ7i.png
Lidi potřebuju radu. Při plnění ůkolu "Dům děsu" jak jsem musel zabít toho lovce čarodějek, jsem si u Molag bala mohl vybrat jestli mu pomůžu pomstít se té jedné kněžce a nebo se na něj vykašlat. Vybral jsem si tu druhou možnost a on mně poslal zachránit jednoho kněze kamsi dopryč. Popište mi pls stručně konce u obou možností. Dostanu za odměnu ten palcát i když jsem se na něj vykašlal..?
Používám mod pro výrobu šípů, tudíž velmi žádanou surovinou, jsou pro mě jestřábí pera. U alchymistů jsou dost nedostatkovým zbožím, tudíž mi nezbývá nic jiného, než je lovit lukem v okolí Samoty. Tedy, alespoň se o to pokoušet. Protože, šíp tak z 90% případů, jestábem prolítne a nebo se do něj jen bezúčalně zapíchne. Tím že bych střílel nepřesně to není, i když vylevituju příkazem "tcl", děje se to samé. Neřeší to náhodou nějaká modifikace? Přidávat si jestřábí pera přes cheatovací konzoli jak lamer, zase nechci. :)
Tedy, vážně by to chtělo nějaký "hardcore mod", jsem level 44 a z mého norda warriora se začíná stávat bůh. :/
[přesunuto z komentářů]

Parádní RPG to se musí uznat.ale pořád je kam se vyvíjet. Takže snad další díl bude zas o další kus lepší.
Tedy, musím říct že mě obrovsky zklamal finální quest za Temné bratrstvo. Zadání questu super, zabít císaře celého Tamrielu - říkám si, to bude buď totální řežba a nebo stealth mise jako prase, ale ono stačilo uplavat pár metrů, dostat se do lodi, odkrouhnout několik velmi špatně vyzbrojených strážců a pak v prázdné místnosti, jednou ranou císaře sejmout. :( Odměna ve zlatě to sice vynahradila, ale náplň questu vážně hodně low. Fakt by mě zajímalo, jestli páni z Bethesdy už prostě vyčerpali svou kreativitu a fantazii, nebo jestli se snažili hru udělat přístupnou co největším davům. Ale viděl bych to spíš na to druhé, hraju na velmistrovskou obtížnost a zatím jediná velká výzva se kterou jsem se setkal, je souboj s Alduinem, na kterého si zatím ani při levelu 37 netroufám a prastarý drak ...
... Sakra, zdá se mi to, nebo jsou ti Skyrimští koně oproti těm Cyrodiilským, vážně děsně pomalí? :D Ale vážně, oproti standartnímu běhu mé postavy a koňskému klusu, není snad vůbec žádný rozdíl. Jediný důvod proč s sebou koně beru je, že dokáže dobře zaměstnat draka během boje. :D
Co se týče NPC a úrovně dialogů, tak na ty od Bioware samozřejmě nemají, ale oproti těm z předchozích TES je to rozdíl takový, že se to ani nedá srovnávat. V tomto ohledu dle mého názoru, Skyrim předčuje i sérii Gothic, kde byly charaktery postav a živost herního světa, asi hlavním pilířem. A dungeony se mi zdají být zpracovány takřka mistrovsky, generické mi nepřipadají vůbec a konečně se tu nedostatvuje onen pocit "deja vu", aneb "tady jsem už jednou musel být", který mě často provázel při hraní Morrowindu a Oblivionu. Questy na ty oblivionské (prozatím) sice neměly, ale ještě se při plněný žádného z nich, nedostavit pocit "sakra, ať už to mám za sebou" ... Příběh, ten bývá kritizován dost a často. Zde nemůžu soudit, hlavní linii jsem se prozatím věnoval jen okrajově a určitě se nedostal ani do první poloviny.
Zrovna prvoplánová náplň questů se dá při jejich kvantitě pochopit (nemluvě o tom, že to u většiny dnešních her nabývá statut standardu).
@Califax (05.03.2012 21:05): Když ti nevadí naprosto zcestné dialogy NPC, ubohý příběh, plytký "život" Skyrimu, opakující se koridorové dungeony, které vlastně mimo generický quest nemají co víc nabídnout, prvoplánová náplň questů... Inu proč ne? Já Skyrim hraju jenom kvůli zajímavému prostředí a otevřenému světu, který mi jiná hra dnes nenabídne. A samozřejmě kvůli moddingu, tam jsem strávil víc času než samotným hraním. Ale říct, že je Skyrim dokonalý by mě nenapadlo ani v nejtemnější můře. Oproti Oblivionu značný kus k lepšímu, ale určitě ne dokonalému.
To že je na takhle rozsáhlé hře možná spoustu věcí upravovat a vylepšovat ale přece neznamená, že je nedodělaná. Jak říkám, jako polotovar mi přišel TES IV - kde se bez OOO a několika dalších modifikací měnící herní systém, v žádném případě nedalo mluvit o něčem jako kvalitní RPG zážitek. U Oblivionu, abych se bavil, jsem si hru musel kompletně překopat k obrazu svému. Ale Skyrim? Tam si vystačím s upravenou grafikou a lepším uživatelským rozhraním, hratelnost zůstává modifikacemi nedotčená. A bavím se dokonale.
@NateLogan (05.03.2012 19:55): Vsechny tebou uvedene hry jsou moddovane ve smyslu vytvareni vlastnih oobsahu na enginu dane hry. Skyrim se upravuje primo samotny, protoze je sam o sobe nedodelany, resp. neni udelany tak, jak by si spousta lidi prala.
@Califax (05.03.2012 19:02): Ten extrémně vysoký počet modů celkem jasně dokazuje, že dost věcí hře chybí, i když vezmeš v úvahu, že hra je dost mod-friendly a odečteš různé nahaté mody, OP zbraně a podobné blbosti.
No ale k věci, co konkrétného vám nespokojeným kritikům na hře vadí, že na ni pohlížíte jako na nedodělaný polotovar? ...
@Califax (05.03.2012 17:27): "Realisticky zpracovaná střelba z luku" v čem je tak moc lepší než tak v Dark Messiah? Jestli myslíš trajektorie šípů, tak v DM se střílí na krátké/střední vzdálenosti, proto nebylo je příliš ohybat. V DM taky špendlíš nepřátele k dřevěným povrchům, čehož jsem si ve Skyrimu nevšiml.

... v Dark Messiah máš také "RPG" vývojový strom, který přímo ovlivňuje jak dobře ovládáš bojový techniky v rámci hry je taky "dokonalý" Spell v jedné a chladná zbraň v druhé je jediná přednost, ve které soubojový systém Skyrimu vyniká.
V základní verzi Skyrimu také ale nejsou žádné vrhací zbraně, ani hole, se kterými by šlo mlátit lidi. Přitom v Morrowindu byly, stejně tak jsou v Dark Messiah... .)
Je vidět že jsi Skyrim nehrál, z videí to až tak dobře nepůsobí. Na co jsem tu narážel, je možnost kombinace jakéhokoliv spellu a jednoruční zbraně, ovlivňování síly spellu kouzlením obouma rukama zároveň, boj s dvěma libovolnými jednoručními zbraněmi, údery štítem, realisticky zpracovaná střelba z luku - to vše, začleněné do dokonalého RPG vývoje postavy... To právě nebylo ani v akční "tunelovce" jako Dark Messiah, která je na soubojích postavená.
"soubojový systém ve Skyrimu"
Tam je něco, čemu se dá říkat "soubojový systém"? O_o
@Califax (05.03.2012 16:47): Skyrim soubojový systém se oproti předchozímu (TES IV) zlepšil v tom, že se může nejen krýt štítem, ale používat i spell a zbraň najednou. Přibyly také cool finiše nepřátel. Jenže ve Skyrimu není ani zdaleka tak dobrá fyzika okolního prostředí prostředí jako v DM. Nevidím tam taky žádné kopance, házení předmětů, nabodávání, křížení mečů až to jiskří, shazování z výšek a ani stealth není tak promakaný (světlo tma). Jak by taky... Je jasné, proč hra odehrávající se víceméně v tunelu (Dark Messiah) má tohle prostě mistrně promakaný, ona na tom staví, protože nic jiného nemá, ale Skyrim, kde jde dělat 1000 a 1 věc už vzhledem k enginu prostě kvalit soubojů v Dark Messiah nedosahuje. Není to žádná ostuda, je to jen naprosto logické a nevidí to jen ten, který to vidět nechce. .)
Vůči TES IV, to naprosto jednoznače, ale v porovnání se Skyrimem... No, tím výrazem "nemůže rovnat" jsem to přehnal, ale trvám na tom, že soubojový systém ve Skyrimu, se tomu z Dark Messiah může s bezproblému vyrovnat, v určitých ohledech ho i s klidem překonat. A mohla by na něm být klidně postavena celá akční hra.
Já mám modifikace na inventář, mapu a kompas, temnější noci a dungeony, úpravy grafiky a efektů, lepší textury + nějaké ty drobnosti. A hra mi příjde dokonalá. Ale holt, nejsem profesionální recenzent, takže mi je uplně jedno jestli tohle a tamto už v základní hře bylo a nebo ne, hodnotím celkový žázitek, který mi Skyrim nabízí. Samozřejmě, vždycky je co zlepšovat, každopádně to, že Skyrim je polotovar, je dle mého názoru naprosto totální nesmysl. Polotovarem pro mě jsou hry jako Oblivion nebo Gothic 3, které byly v den vydání takřka nehratelné...
@Califax (05.03.2012 08:33): Tak to vezmu bez ladu a skladu co mě napadá - nejvíc ze všeho plytký hlavní příběh, který nemá ani ambice hráče táhnout vpřed a nezáživné rozhovory. Ty dungeony jak říkáš nejsou sice všechny stejné, ale stejně jě tam jen pár druhů, které se pak opakují. Dále mě štve že "hlavní města" obsahují každé tak možná 20 domků a 50 obyvatel. Radši bych viděl jedno uvěřitelné velké město a kupu vesniček, než takhle, kdy každý jarl má max. tak necelou stovku poddaných.

Obtížnost - hraju na druhou nejtěžší a stejně mám pocit, že je to moc jednoduché, ale zvýšit ji už nemůžu, protože tady to zkrátka funguje tak, že s obtížností stoupá houževnatost a útoky nepřátel a klesá houževnatost hráče (plátové brnění 200+ a zabijou mě dva šípy, na nepřítele v kožených hadrech já potřebuju šípů tak 10).

Souboje s draky sestávají (min. pro melee hráče) z čekání, než si ta potvora sedne, a pak uhýbání a rubání, pocit hrdinství se jaksi nedostavuje.

(Přesto přese všechno ale Skyrim považuju za silně nadprůměrně dobrou hru, bohužel ale má TOLIK nenaplněného potenciálu...)
Steam mi ukazuje 40 odehraných hodin a já stále musím žasnout, jak je ta hra úchvatná.... Ten svět je naprosto nádherný, detailní a atmosférou nabušený. Severskou přírodu odjakživa miluju a jen tak chodit krajinou a prozkoukávat okolí, je pro mně zábavou samo o sobě. Dungeony konečně nejsou generické a každý je jiný, v žákladní verzi sice kazí dojem přílišná světelnost, po modifikaci která toto upravuje ale opět nemají obdoby. Postavy, to se s těmi Oblivionskýmy absolutně nedá srovnávat, také konečně nejsou jen nudnými panáky a působí na mě tak "lidským" dojmem, že se s nimi ani ty, z nesrovnatelně-krát menších prvních dvou Gothiců, nemůžou rovnat. Stejně tak města a vesnice, každá Skyrimská "obec" je úplně jiná a něčím specifická. RPG systém levelování a vývoje postavy nemá obdoby. Soubojový systém, naprostá paráda, dle mého názoru se zdejšímu požitku ze soubojů nemůže rovnat ani takový Dark Messiah - akční rubačka která byla právě na soubojích postavená, zatím co tady v této gigantické hře tvoří jen jednou z mnoha kapitol. Draci a souboje s nimi, to je zážitek sám o sobě. Dabing, hudba a zvuky, to je totální vrchol všeho, co jsem ve hrách viděl... Takto by se dalo pokračovat a to jsem zatím tak v 1/5 hry!! Jak jsem říkal, čekal jsem hodně, ale Skyrim mi fakt vyrazil dech.

Jsem monžná zaspelený vší tou nádherou, ale já na Skyrimu (po nainstalování modifikací), prostě nevidím ani jediný zápor. Ale holt, každý má jiný vkus, mě zase jinak neuchvátily hry jako Zaklínač nebo Mafia, na které naopak spousta jiných zdejších kritiků nedá dopustit. :)

Co vám, konkrétně na hře vadí?
@GodOfTheSick (04.03.2012 23:35): Tys to udělal tak dobře, že jsem neměl potřebu se v tom dál rýpat. Ale mohu přihodit záporný komentář, který dostane spoustu mínusů, protože AW má na rozdíl od Skyrimu věrné fanoušky bez pochybností :)
Skyrim je sice v mnoha ohledech naprosto blbá hra, ale hodně dobře se hraje. Naproti tomu Alan Wake, o kterém panují názory jak je inovativní a božský, je jen obyčejný posér. Snaží se vypadat strašně "inteligentně" a "dospěle", ale přitom je možná ještě blbější než celý Skyrim. Navíc je stereotypní, nudný a blbě se hraje. Proč ho nikdo nesetře jako Skyrim?! Vždyť je to tak jednoduché...:-)