Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nate, nebyl jsi to ty kdo to říkal ? Pokud jo, nic ti nevyčítám, zvyk pauzovat hru tím že jí dám do menu bych stejně nezrušil (zbytečné čekání při vypínání/zapínání).

Může to někdo potvrdit ?
@ledman (29.03.2012 13:24): S tou komunikací to je otázka. Byla to nová technologie používaný výhradně alianci (alespoň myslím), všichni ostatní spoléhali na FTL komunikaci zajištěnou Mass Relay sítí a FTL bójemi. Ale není to nepravděpodobné, aliance měla prsty všude :)
@NateLogan (29.03.2012 12:09): Ono těch případných komplikací není zrovna málo :) Předpokládám, že většina galaxie mimo dosah Mass Relays je velmi málo prozkoumaná. Palivo nemusí být v každé soustavě, ale taky může člověk narazit na obrovské ložisko (třeba Thessia má tuším masivní zásoby Eeza). Není moc specifikované, jak dlouho může letět loď než musí "vybít náboj". Jen, že čím větší, tím déle vydrží. Na druhou stranu pravděpodobně pořád mají instantní dálkovou komunikaci (jako Shepard s Andersonem po útěku ze Země).
Pamatuji si, jak mi někdo tady a nebo u ME2 říkal, že v menu se herní čas nepočítá.

Právě jsem dorazil do Citadely, dal jsem quicksave. Herní čas 5h, 32m, dal jsem hned menu. O chvíli později jsem se vrátil do hry, dal resume, dal quicksave a herní čas byl 5h, 37m.

Což nasere ... čas strávený v menu by se neměl započítávat, ale podle tohohle testu se počítá. Ksakru.
@NateLogan (29.03.2012 10:58): Když vynecháme reálnou fyziku a budeme věřit kodexu, tak tam stojí 12 yl za cca 1 den. Průměr naší galaxie je zhruba 120 000 yl. Což dělá nějakých 30 let. Samozřejmě k tomu komplikace, palivo, "vybíjení"... ale technicky nic nemožného.
@ledman (29.03.2012 10:32): Cestování konvenčním FTL je pomalé, vhodné pro cestování do vzdáleností v řádu desítek světelných let. Cesta ze země na druhou stranu galaxie je záležitost na cca 10 000 let tou nejrychlejší lodí nepočítaje nároky na palivo, opravy a doplňování zásob. Imho ani migrační flotila by se nedostala domů, natož pak válečné lodě.
@Borghal (29.03.2012 00:07): To není vůbec pravda :) (leda by jim rozpad Relays zničil i FTL pohon) Akorát to případné cestování domů nebude instantní, a asi budou i ztráty (záleží na zásobách a palivu po cestě), ale stejně... Když ses přesouval mezi soustavama v hvězdokupách, tak si k tomu MR nepotřeboval.
@M.a.t.t. (28.03.2012 23:43): No, kdyby byl ME otevřený modům, tak by to možná i šlo, ale udělat si vlastní konec teď prostě nelze. Nemluvě o tom, že univerzum ME vyrostlo kolem těch her a právě hry jsou brány jako kanon a hlavní příběh, pokud vím. Takže ten zbytek (knížky, komiksy, atd.) je jen omáčka kolem která vznikla protože značka Mass Effect prodává.
A předchozí díly sice mají vlastní story, jenže ona nijak nekončí. Celá zápletka se pak točí kolem Reaperů, a kdybychom tu zápletku ignorovali, protože nedojde vyvrcholení, z příběhu zbydou jen docela dobré, ale nesouvislé kousky.

Plus ten konec který prezentovali moc prostoru na další rozvíjení nedává. Konec veškerého mezigalaktického cestování... tím končí ten svět jako takový. Třeba ta obrovská flotila lodí na konci pravděpodobně vyhladoví a pobijí se navzájem, protože se nikdo nemá jak vrátit domů.
@M.a.t.t. (28.03.2012 23:19): Samotnou hru to nezkazí, to ne. Jen zmizí část znovuhratelnosti. A že to není definitivní konec? Pokud jde o mne, tak třetí díl trilogie by měl uzavřít všechny hlavní dějové linky, což ME3 neudělal. A jelikož v BioWare již nedělá původní autor příběhu, nestane se tak asi ani v budoucnu :-(
Ono možná ani tak nejde o obsah, jako o zpracování / přístup BioWare...?
Asi zase nechápem. Dokážem akceptovať že vyvrcholenie niekomu skazí dojem z jednej hry ale aj s ohľadom na previazanosť celej trilogie, ako to ovplyvňuje kvalitu predošlých dielov? Tie majú predsa vlastný storyarc, vlastné vyvrcholenie a aj napriek tomu že jednoznačne smerujú k niečomu vačšiemu, svet Mass Effectu je aj vďaka knihám, komiksom atď dostatočne rozvetvený a prvé dve hry sú len čriepkami v tomto svete. Naviac nikde nie je napísané, že záver ktorí všetci tak hromadne hatujú musí byť definitívny, možno niekomu pokazil 3 diel ale v budúcnosti sa môže dočkať satisfakcie či už na hernej alebo inej scéne. Veľa povyku pre jeden koniec.
@AiMLEzZz (28.03.2012 22:28): Někteří hráči zase dle slibů BioWare očekávali hodně a podle toho to taky dopadlo. Plus to zakončení je fakt špatné s ohledem na zbytek hry. A u mě osobně zabilo jakoukoliv chuť hrát ME1-3 znovu.

BioWare si tohle na sebe přivolali sami, proti tomu nelze nic namítat. Pokud se konec někomu líbí... Dobře pro něj a raději ať se v tom nešťourá. :)
Já ten rage kolem konce fakt nechápu. Já jsem od toho vůbec nic nečekal, respektive čekal jsem sračku a skutečnej konec moje očekávání mírně předčil.
but this is awesome... Povedené video. Byl by z toho vážně skvělý kinofilm, to bez pochyby.
@Tulareanus (28.03.2012 16:42): A to je ten rozdiel, ja som k nemu vzťah odjakživa mal a nejaké finále mi zákonite nemohlo až tak skaziť dojmy. Koľko ľudí, toľko chutí a Lost je natoľko kontroverzný seriál, že chápem akékoľvek reakcie naň. Ale to sme už jemne povedané offtopic :)
@M.a.t.t. (28.03.2012 14:26): Ja som nemal k Lostu nikdy vzťah. Bolo obdobie keď som nemal 2 mesiace internet a vedel som to dopredu, tak som si to stiahol, hoci som mal na to vopred veľmi skeptický pohľad a hoci tam bol pár scén a postáv, ktoré boli fajn. Celé mi to prišlo ako absolútna fraška a dôkaz toho, akého pátosu dokážu byť ľudia fanúšikmi. Záverečná séria bol výsmech veci menom scenár. Lúčenie tam bolo prílišné, na to ako postavy umierali a ešte dokázali púšťať xy teplých viet, postavy neprirodzene menili charakter, štýlovo bola každá séria úplne iný seriál. A korková zátka to úplne zabila. Rozhodne som sa smial, smial tomu, ako dokázali 6 rokov odrbávať toľko ľudí (ja osm si to pozrel, až keď bolo po šiestej sérii).


@Eru (28.03.2012 14:01): Rozmýšľam, kde som potom spravil chybu, tiež som mal prenesené savy a absolútny paragon a bodov som mal menej a to som oscannoval všetky planéty a splnil všetky questy okrem jedného pidiquestu, ktorý bol bugnutý (Asari Widow).
@Tulareanus (28.03.2012 13:23): Ja tiež nie som s finále Lostu stopercentne spokojný ale nakoľko sa nieslo v duchu celého seriálu a prinieslo patričné lúčenie s postavami, v zásade som vyložene sklamaný nebol. A narozdiel od mnohých som ani nečakal, že vysvetlia všetko, v seriáli ktorý je postavený na neustálom mlžení mi to prišlo naivné tomu veriť :)
A kolik teda musím mít těch bodů, abych měl vydařený konec? Rozuměj "nejlepší možný". Mám tam nějakých 1881. připravenost 50%. Nevím, na jakém výpočtu to funguje, ale výsledek je 3762. A to mám podle všeho ještě tak třetinu před sebou. Jestli to dobře chápu, tak ta procenta ovlivní akorát MP a ulehčí dosažení těch 5000 bodů, je to tak?

Jinak mise Legiona a rozvedení historie gethů... Na to jsem čekal celé 3 díly. Konečně!
Špatně udělaný konec je jako zjištění, že Ježíšek neexistuje, nevratně to něco zničí.
@M.a.t.t. (28.03.2012 13:08): Tak v prípade lostu je problém, že postavil xy otázok, každá séria pôsobila úplne inak a nakoniec si "odpovede" k všetkým otázkam autori vycucali z prstu ako nemiestny žart, tam sa dá riadne strhnúť hodnotenie na všetkom tom čo bola hlúposť. Veľakrát nejde len o to, že je to koniec, ale o to, ako to vysvetlí a prepojí s tou väčšinou a ak to zlyhá na všetkých frontoch, tak sa veľmi zlému hodnoteniu ani nečudujem. :D
@Borghal (28.03.2012 12:54): Že konec má nedostatky a že spoustu věcí nevyřešili to vidím stejně, přesto tvrdím že je něco špatně když budu jako hráč požadovat DLC s jiným koncem či předělávat hru, to je jako když se ti nelíbí konec filmu nebo knihy, taky autor nenapíše jiný konec a film nenabídne alternativní zakončení. Jinak politici to by vypadalo úplně jinak s tím bych to nesrovnával.
@Borghal (28.03.2012 12:54): To je niečo iné. Pokiaľ mi záver nesadne tak, že vo mne zanechá istú pachuť, logicky sa to na hodnotení podpísať nejakým spôsobom musí. Ale keď tu už niekde myslím padla paralela s Lostom, tak som sa stretol na diskusiach aj s takými ľuďmi, ktorí si seriál celý čas uživali ale po poslednom dieli nemali problém ho prehodnotiť ako odpad pretože to neskončilo podľa ich predstáv. Tento extrémizmus osobne neuznávam.
@M.a.t.t. (28.03.2012 12:37):
netvrdím že je to shit. Ale ve hře zaměřené na příběh, kor takové, která završuje trilogii, se chyby v zakončení promíjí docela blbě. jen kvůli tomu konci bych srazil hodnocení o 20%.
@Jack_Dark (28.03.2012 12:40):
tomuhle názoru rozumím, jenže jednak je ten jejich konec logicky ementál a jednak je to v přímém rozporu s tím co slibovali. odkdy jsou herní studia jako politici, že se jim tohle toleruje?

Bez ohledu na logiku věci ale Bioware vytvořili pěkný praktický žert. Pět let nechat hráče ztotožňovat se s Shepardem, zachraňovat vše navzdory okolnostem, dělat velká rozhodnutí, sbírat spojence... to celé navozuje atmosféru k velkému a draze zaplacenému vítězství, jak je v příbězích zvykem. Jenže ono ne, navzdory čemukoliv čeho Shepard během tři her dosáhl... všichni jsou mrtví, Dejve. Nebo brzy budou, anyway.
@Jack_Dark (28.03.2012 12:40): Podľa takejto teórie by bol automaticky každý film či hra dobrá, pretože autori to urobili podľa svojich predstáv a to je v poriadku. :)
Nechcem tvrdiť, že zlé zakončenie robí z hry sračku, ale určite sa podpíše negatívne na celkovom dojme ak ide o príbehovú záležitosť, veď ide predsa o celkovú pointu daného príbehu, to že je pointa stupídna a nedostačujúca sa teda podstatne odrazí na celkovom dojme.
@Borghal (28.03.2012 12:33): Tady jde o to že celé dílo je výtvor autorů, a to že zakončení udělali podle svých představ je v pořádku, i když se to třeba většině líbit nebude. Když to řekneme formou jídla, uvařili něco co není běžné a udělali to jiným způsobem, dochutili to jinak než je běžné a dali prostor své kreativitě, výsledný pokrm je tudíž odlišný než byvá v původním receptu. Nevidím zde žádný problém.
Takže záver ktorý mi nesedí automaticky neguje všetky doterajšie pozitíva v hre a posúva ju na úroveň shitov, ktoré ma nebavia od začiatku. Whatever, asi nemá zmysel pokračovať v ďalšej diskusii.
Tak to jsem asi jediný kdo si myslí, že nelogický a nesmyslný konec z toho opravdu špatnou hru dělá... Když v restauraci dostanu výborný steak, ale v posledním soustu najdu kus lidského prstu, asi to taky neoznačím za výborné jídlo :-)

Ten facepalm se vztahoval k těm citátům autorů ve srovnání s konečným výsledkem, ne k tomu, jak to lidi hodnotí. Někdo z těch tří říkal, že konec nebude odpovídat tradičním volbám typu A,B,C, ale ono to tak ve skutečnosti je. To si zaslouží i víc než facepalm.

A rozvedu to trochu víc, přestože se už o tom napsalo řádků... Slibovali, že všechno co hráči chtějí vědět, bude vysvětleno (sic) že rozhodnutí budou mít drastický vliv na hru, že konce budou zcela odlišné, že hráče nebudou nutit do jednoho zakončení, atd. atp. A nakonec to přesně tyhle citáty popírá. Konec je nesmyslný, takřka Deus Ex Machina, obsahuje spoustu logických děr, žádné zakončení událostí a předchozí volby se do něj téměř nepromítnou a ty rozdíly mezi jednotlivými konci jsou v důsledku toho co to znamená pro celý vesmír minimální.

Nechci nutně happy end (I když chápu že mnoho lidí to cítí tak, že hra by jej mít měla), jen dobře provedený, logický, neprůstřelný konec, který události vysvětluje rozumně a promítají se v něm přechozí rozhodnutí. Rozhodně nepotřebuju magická tlačítka červené-zelené-modré na samém konci stejně jako v Deus Ex.
@Borghal (28.03.2012 11:26): Slabý a nesmyslný konec z toho nedělá špatnou hru. Já jsem se u toho 99% herního času špičkově bavil. A boje mě v tom bavily víc než v jakékoli jiné střílečce... a to jsem to hrál na insanity...
Po tom shitstormu na webu jsem si to ještě ani nekoupil a tudíž ani nehrál, ale po tom co jsem zhlédl tohle:

http://www.youtube.com/watch?v=6M0Cf864P7E

Nechápu, jak ten konec vůbec může ještě někdo obhajovat. Nejlepší jsou ty citáty od Hudsona, Gambla a Muzyky v kontrastu se zbytkem. *facepalm*
Doufám, že ta změna konce bude stát za to. Artistic integrity my ass...

EDIT: Nechápu těch 84% tady... to tolik lidí ten konec hře promíjí?
No přesně to mi taky nebylo jasné. Eru ten pops mám chápat tak, že pokud chci zachránit Andersona i Sheparda, stačí mi 4000-4999? V čem je pak tedy skore nad 5000 lepší, když prakticky pro nejlepší konec mi stačí body do 4999?
@Fingon (27.03.2012 20:10): Body nerozhodují o přežití Andersona, ale Shepharda. Tj. pokud má hráč více než 4 000 a méně než 5 000, tak musí Andersona zachránit, aby on sám (hráč) mohl přežít. Pokud má více jak 5 000, tak už na Andersonově osudu, nezáleží.
@Arcee (27.03.2012 16:55): ten seznam jsem už viděl, ale nejde mi do hlavy, proč je potřeba pro NEZACHRÁNĚNÍ Andersona vyšší skóre než pro jeho zachránění? V obou případech to vypadá, že Shepard přežije, takže proč je neaktivita lehčí než aktivita?