Tak je to na Steamu za 11€ a teď 10% sleva na 9,89€. Nicméně stále mám v seznamu pre-order a nemůžu stahovat, kupoval jsem na webu vývojářů.
Diskuze
@Bodkin (11.04.2012 17:58): AK by niekto remake-ol MM 6, tak by s prehľadom strčil do vrecka všetky tie moderné telenovely.
@Bodkin (11.04.2012 17:58): Dneska jo. Kdysi, když člověk ještě nemusel téměř nic dělat a neměl na výběr, protože nebyl rozmazlený hromadou dalších her povalujících se na disku... Jo to byly časy=D
@Ebb (11.04.2012 17:40): Nu, 80 hodin vybíjení údolí je taky slušná pálka.
@Say (11.04.2012 17:13): Heh, ináč ja som si tiež pamätal MM hry, že museli trvať každá stovky hodín, ale pred rokom som šestku znovu prešiel, a bolo to "len" niečo cez 80.
@Ebb (11.04.2012 16:35): To vím, ale šestku jsem nedohrál. Ano, čas mi to nějak nedovolil. *sype si popel na hlavu*
@Say (11.04.2012 16:28): Nemýliš si to so šestkou? Sedmička bola tak polovica zo šestky
Hehe... U M&M VII to bylo rozhodně víc jak 100 hodin. A to to není klasický dungeon=) A jestli mi tady dají 20 hodin, tak budu nadmíru spokojen.
@Isair (11.04.2012 14:30): Aha. Ale takovej Stonekeep vydržel na několik... let :)
@Walome (11.04.2012 10:30): Tyhle klasické DM a EoB like dungeony zase až tak dlouhé nebývaly.
večer to snad zapařím
Keď to chcete mať v steam library, tak stačí zaplatiť na oficiálnej stránke 11.99$ - priamo u developera a oni pošlú kľúč na Steam. Ja to už mám v library, akurát sa to ešte nedá stiahnuť. Mal by k tomu byť aj stand-alone installer.
@Jack_Dark (11.04.2012 10:59): Ale předprodávají to na http://www.grimrock.net/buy/
@Bodkin (11.04.2012 10:55): Zatím tam žádnou cenu uvedenou nemají.
@Jack_Dark (11.04.2012 10:54): Určitě značně vyšší než za kolik je to v předprodeji?
@Walome (11.04.2012 10:30): 100 hodin tolik času jak za mladých let bych asi těžko našel :D Netuší někdo kolik bude cena na Steamu?
@Drolin (11.04.2012 10:24): Aha, já právě myslel, že tady všichni touží po 100 hodinovém bloudění jako zastarých časů :) Já taky vítám spíš těch dvacet.
@Walome (11.04.2012 10:13): Neřekl bych, pokud se nepočítají sandboxy jako Skyrim. 20 hodin (reálného gameplaye, ne grindování či skenování planetek) je imho veliká porce - osobně bych v dungeonu typu Grimrock jistě nechtěl trávit více času.
@Drolin (11.04.2012 10:08): Jo tak děkuji, já ten dotaz chtěl původně položit tak, jestli to tam je nebo jestli jsem slepej :)
Tak to je přesně tak, jak se čekalo, co? 20 hodin je dokonce míň, než mají dnešní rpg ...
Tak to je přesně tak, jak se čekalo, co? 20 hodin je dokonce míň, než mají dnešní rpg ...
@Walome (11.04.2012 09:39): Je to v posledním screenu té recenze - 20 hodin pro začátečníka/recenzenta.
Ale ne, je fakt blbá - resp. taková divná, ty vyjmenovaný negativa jsou o pro mě trošku mimo (až teď jsem si to přečet).
Ale hrací dobu jsem se nedozvěděl. 100 nebo 20? :)
Ale hrací dobu jsem se nedozvěděl. 100 nebo 20? :)
Jo to je smejkal... Ne, stejně to nebudu číst.
@montana (11.04.2012 09:02): Však o tom píšu, pro většinu čtenářů neznalých DM, EoB, Wizardry a dalších to je ideální způsob recenze, mě však takový pohled nenabídne prakticky nic, zvláště když mě zajímá srovnání s žánrovými hry, a ne to, jak fallouták prvně hrál dungeon :).
@montana (11.04.2012 09:02): Já to teda nečetl, ale já také vítám, že dotyčný právě žádnou podobnou hru nehrál - protože já prakticky taky ne a LoG mě zaujalo.
Ale zase na druhou stranu si myslím, že něco, co se vrací k tradici, by měl recenzovat člověk, který může s touto tradicí hru srovnat :)
Ale zase na druhou stranu si myslím, že něco, co se vrací k tradici, by měl recenzovat člověk, který může s touto tradicí hru srovnat :)
@Drolin (10.04.2012 23:02): A co je spatneho na pohledu cloveka, ktery podobnou hru nikdy nehral? Pro me je takovy nazor zajimavejsi, nez treba od Micka (sry Micku :).
@KRoman47 (11.04.2012 00:07): Na Steamu většina akcí začíná v 19 hodin našeho času.
Tak na Steamu: "Tato hra bude odemknuta přibližně za 19 hodiny" a to jsem se tak těšil, když mám zítřejší den volný, že si pořádně něco zahraji.
@Bodkin (10.04.2012 23:29): To je pravda, nikoho se tam nepokusil urazit. Věřím tomu, že většina zdejších komentů bude mít větší kvalitu, než tady toto.
Ta smejkiho docela ujde, Dungeons of dredmor tenkrát dostala úplného retarda.
@MickTheMage (10.04.2012 21:30): Nedivil bych se, ideální recenze pro většinu čtenářů games.cz.
"Abych se vám přiznal, s tímto žánrem jsem nikdy předtím nepřišel do praktického styku"
:)
"Abych se vám přiznal, s tímto žánrem jsem nikdy předtím nepřišel do praktického styku"
:)
@MickTheMage (10.04.2012 21:30): Já to nečetl (a ani nehodlám), takže nevím=)
Tu je trocha pragmatickejší pohľad na vec:
http://www.gamebanshee.com/reviews/107559-legend-of-grimrock-review.html
http://www.gamebanshee.com/reviews/107559-legend-of-grimrock-review.html
@Say (10.04.2012 21:25): Co to pisalo za stvorenie tu recenziu, to fakt nechapem ;)
Zrejme až o 19:00.
Tak jsem koupil na webu vývojářů, jsem na to moc zvědavý. V kolik hodin pro nás v Evropě se to odemkne na Steamu?
@Richmond (07.04.2012 09:08): Yop, viem, ale k čistokrvným RPG hrám som sa dostal cca. v rokoch 97-99 a vtedy už veľa takýchto hier nebolo.
@Tarhiel (07.04.2012 02:52): Tahove souboje byly kdysi v RPGckach v prevaze a to dost velke.
@Bodkin (07.04.2012 01:18): Tiež tam mám rest, v záverečnej časti hry je podzemný dungeon, v ktorom je nejaká svätyňa s výklenkom. Doteraz som nikdy nezistil, na čo slúži a ako sa dá využiť. >:-|
@valcik (07.04.2012 00:02): @Isair (06.04.2012 23:39): Díky za tipy, chalani. Samozrejme, o Lands of Lore aj o Bránach Skeldalu som už počul, ale, prinajmenšom teraz, sa na ne nechystám. LoG si zahrám veľmi rád, a čakám taktiež na Cardhaliu 2.
Isair, ťahové súboje sú tiež pre mňa novinkou, zatiaľ jediná hra, kde som ich zažil, je Albion (ten musím ešte dohrať). Vzhľadom na to, že GOG teraz ponúka Fallout 1 zadarmo, mohla by sa moja skúsenosť s ťahovými súbojmi trochu rozšíriť :)
Isair, ťahové súboje sú tiež pre mňa novinkou, zatiaľ jediná hra, kde som ich zažil, je Albion (ten musím ešte dohrať). Vzhľadom na to, že GOG teraz ponúka Fallout 1 zadarmo, mohla by sa moja skúsenosť s ťahovými súbojmi trochu rozšíriť :)
@Bodkin (07.04.2012 01:18): Nu tak různě... třebas absence auto-mapování (ne, opravdu nemám v dnešní době náladu si je kreslit na čtverečkový papír), podivné ovládání (například ten pseudo freelook v Ravenloftu), nudné a třebas i zbytečně zdlouhavé click fest souboje (byť třebas zmiňovaná Cardhalia je měla naopak fajn), systém vývoje postav (tímto zdravím Dungeon Mastera;)), případně i setting světa (kýčovitá kombinace sci-fi prvků a fantasy v MaM) atd. Čímž je tedy ještě nadobro neodepisuji a stále věřím, že se jednou k některým z nich možná i přemůžu. Tedy alespoň tomu chci uvěřit:).
"Moc rád" bych to zde sice rozebral ještě detailněji, ale nechce se mi;).
"Moc rád" bych to zde sice rozebral ještě detailněji, ale nechce se mi;).
@valcik (07.04.2012 00:02): Měl bych s tím pohnout a vrátit se k tomu, než to zase úplně zapomenu.
@Isair (06.04.2012 23:39): Co vadilo? Chci data, chci jména, chci čísla! A uvítal bych nějaké rozsáhlejší a hlubší pojednání. Jen tak, ze zvědavosti.
@Isair (06.04.2012 23:39): Co vadilo? Chci data, chci jména, chci čísla! A uvítal bych nějaké rozsáhlejší a hlubší pojednání. Jen tak, ze zvědavosti.
@Tarhiel (06.04.2012 22:36): Skús túto časť Lands of Lore: The Throne of Chaos.
@Tarhiel (06.04.2012 22:36): Imo v takovém případě by třebas právě ty Brány Skeldalu pro tebe byly jako stvořené. Relativně user friendly, bez dalších dílů (resp. druhý díl mají, ale ten již přímo nenavazuje a navíc je jiného žánru), celkem pěkné technické zpracování, s Windows patchem je rozjedeš i na nejnovějších operačních systémech... pokud ti tedy nevadí tahové souboje. A navíc jsou již freeware.
Hmm, popravdě jsem na tom podobně, a přestože jsem spoustu jiných, starších dungeonů rozehrál, tak jsem nebyl schopen dotáhnout je do konce, anžto se vždycky našlo něco, co mi na nich vadilo.
Hmm, popravdě jsem na tom podobně, a přestože jsem spoustu jiných, starších dungeonů rozehrál, tak jsem nebyl schopen dotáhnout je do konce, anžto se vždycky našlo něco, co mi na nich vadilo.
@Walome (06.04.2012 10:42): Jediný štvorčekový dungeon, ktorý som hral, bola Cardhalia. To bola zatiaľ jediná hra takéhoto razenia, čo som hral a okamžite som sa do nej zamiloval. Nechcelo by sa mi hrať pôvodné štvorčekové dungeony, pretože väčšinou majú niekoľko dielov a ja som jeden z tých, čo si štvorku nezahrá bez toho, aby hral tie tri hry predtým + bojím sa trochu "GUI ne-priateľskosti" z dnešného pohľadu.
Ale vďaka Cardhalii som pochopil, prečo majú ľudia takýto typ hier radi.
Ale vďaka Cardhalii som pochopil, prečo majú ľudia takýto typ hier radi.
@Bodkin (06.04.2012 14:40): Tak. Tyhle kousky jsem opravdu nehrál. Minimálně Lands of Lore jsem chtěl vyzkoušet.
@hellhouse99 (06.04.2012 12:20): Protože jsi nehrál Dungeon Master, Eye of the Beholder nebo Lands of Lore: The Throne of Chaos? Protože mě to BS vůůůbec nepřipomíná(více než 4 postavy, tahové boje,...)
+ je to stejný žánr :-P
+ je to stejný žánr :-P
@Walome (06.04.2012 10:42): Stonekeepa mám teďka znova (po cca 12 letech) rozehranýho a docela mě překvapil jak má těžké souboje. Graficky taky nevypadá špatně. Aspoň si zkrátím čekání na LOG.
@hellhouse99 (06.04.2012 12:20): Nejsi jediný. Řekla bych že je to především protože Brány Skledalu jsou asi jediný opravdový dungeon, který jsem hrála.
Proč tahle hra ve mě vyvolává vzpomínky na Brány Skeldalu? :-)