Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (22.05.2012 00:41): Máš síce pravdu, že herná séria tu bola skôr ako film Stargate, ale pochybujem, že tvorcovia mali vtedy príbeh premyslený na x ďalších dielov dopredu, tú inšpiráciu tam je podľa mňa vidieť a ja to nepovažujem za nič zlé.
O tej grafike - to s tým vykresľovaním máš asi pravdu, no celkovo bola grafika slabá, aj keď ju porovnám s 2 roky starým Duke Nukem 3D, s hrami ako Quake 2 a Unreal by som sa ju ani neodvážil porovnávať. Ale ako vravím, mala svoje čaro a nevadila mi. Najhoršie na tom bolo, že neboli prakticky žiadne možnosti nastavenia grafiky (tuším boli len Low-Medium-High, kde zas nejaký markantnejší rozdiel nebol). Nakoniec je to jedno, grafika je v hrách druhoradá vec, na tom sa hádam zhodneme.
Standito: V pohode komentár, len dve malé pripomienky: premisa scifi prvkov v sérii je staršia než Stargate a na svoju dobu bolo horizontálne vykreslovanie s tou grafikou čosi neskutočné a považované za výborné.
@Jab (14.04.2012 09:57): Me se uplne stejne libila i trojka, ty digitalizovany animace (viz. carodejka v lese apod.) tam byly dobre zakomponovany.

O grafiku moc neslo, to je fakt, ale treba Might and Magic 3-5 ji prinejmensim podle obrazku maji tak neskutecne odpornou, ze me naprosto odrazuje od jakyhokoliv pokusu hru vyzkouset. Ostatne podobne "pestrou" fialovo ruzovou skalu vyuziva i MM8. Diky odporny cervenohnedy grafice je pro me nehratelnej treba Ravenloft (coz je skoda), Dark Sun (taktez) nebo Ultima Underworld, kde je ale vetsim problemem ovladani, ktery je skutecne na facku.

Z oldskool RPG, ktery se nehrajou v miniaturnim okne (EoB, LoL, WIzardry 7 etc.) ma krome Isharu dobrou grafiku treba Dungeon Master 2. Za totalni VGA zranici v RPG pak povazuju hru Darkmere, ta je bohuzel jen na Amigu a nikdy jsem ji nehral,
Ishary jsou nádherné, především dvojka. Ve trojce se rozhodli napasovat tam "digitalizované fotky" nepřátel místo ručně kreslených a to moc nesedělo.

Jinak si myslím, že grafika byla u žánru dungeonů vždy ten nejmenší problém.
@90210 (14.04.2012 00:39): IMHO je to zároveň ukázka ignorantského lorda i running joke: "Every game starting with III has a temple with some animal-related name: Temple of Moo (III), Temple of Yak (IV), Temple of Bark (V), Temple of Snakes (VI), Temple of Baa (VII), Temple of Honk (IX)

VIII had the Grand Temple of Eep, the Chapel of Eep and the Church of Eep, all part of a quest to find rare cheese - the followers of Eep are wererats."

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/VideoGame/MightAndMagic?from=Main.MightAndMagic

No jo, pravda, to jsem si měl uvědomit, že je o 8-10 let mladší... Jinak s tím Isharem se docela divím, něco tak rozpixelovaného a imho barevně vyblitého se jen tak nevidí... To nepíšu proto, abych urážel, vážně mi to tak připadá. A to bylo pár let po tom, co to vyšlo ve Score, nechci si představovat, jak by to na mně působilo dneska...

EDIT: hm, koukám na obrázky a vážně to nevypadá tak moc špatně... měl jsem asi hodně otřesný první dojem...

EDIT 2: zkusmo jsem to rozběhl v DOSBOXu a vypadá to ... decentně. Jsem zmlsaný grafikou konce století (Baldur's Gate, Icewind Dale, Atlantis, Commandos), takže cokoli staršího vypadá více či méně hnusně, ale musím přiznat Isharu jistou poetičnost. Asi budu muset přehodnotit své dojmy získané hraním v DOSU pod Windows 98...
@Fingon (13.04.2012 19:25): MM6 nezestarl o tolik, protoze je asi tak o 8 - 10 let mladsi, nez tebou zminene hry a je to uz uplne jina generace RPG...Ishar je na 1 disketu, MM6 na 2 CD. Konkretne Ishar ma treba skutecne nestarnouci grafiku, tu bych si nejradsi v nejvyssi kvalite vytiskl a vylepil nekde po stenach.

S tim templem a zviraty to tusim bylo nejak tak, ze jeden z ignorantskych lordu neznal temple Baa a misto toho strelil nejaky zvireci zvuky, ze by to byl nejakej running joke? V sedmicce je taky jen Temple of Baa, proc se jmenuje Baa je tusim vysvetleny ve story v manualu sestky.
@Tulareanus (13.04.2012 21:48): Tam těch chrámů Baa bylo... (jinak teprve dnes jsem se dozvěděl o running joke v sérii Might and Magic, pojmenovávat nepřátelské frakce ve hře dle zvířecích citoslovců... v osmičce je to chrám Eepa (krysodlaci) a navíc jak jsem dnes spustil MM6, tak na to odkazuje i jeden z místních šlechticů v hradech... něco ve smyslu "roztahuje se nám tu nějaká sekta, Temple of Bark, temple of yak nebo tak" - prý byl i temple of moo;)
Na šestce mě fascinuje to, že jde vlastně o celkem hardcore dungeon se stále ještě ucházející grafikou - kdysi se mi to líbilo víc, přiznávám, ale nezestárlo to tolik jako třeba původní Bard's Tale, Wizardry, Ravenloft, Ishary... (napsal bych ještě Dungeon Master, ale na toho mám pifku;). Snad jediným starým dungeonem co se mi ještě celkem vzhledově zamlouvá je Eye of the beholder a snad i první Lands of lore (ty další jsem vůbec neviděl v akci - v tomhle ohledu radši ani nebudu posuzovat Ultimy, protože moje zkušenosti s nimi jsou opravdu minimální - tak si říkám, zapomněl jsem ještě na nějakou významnou CRPG sérii? EDIT: Ultima Underworld a první dvě TESka). Čím to vůbec je? Má MM6 oproti starším dungeonům o něco vyšší rozlišení a lepší barevnou škálu?

Jinak díky bohu za automaping, dungeony tady vážně nejsou žádní drobečci - pamatuju si, jak mě při prvním hraní překvapil už ten vůbec první (nebo druhý, podle toho, jak chodíte) dungeon Abandoned Temple of Baa. Dalším šokem pro mně byly Halls of Fire Lord, jak to bylo všechno v patrech. Hrady ukrývající memory crystaly jsou vůbec kapitolou samu pro sebe - Alamos, Kriegspire, Darkmoor... ještě jeden, ne? Do každého z nich jsem se dostal snad jen jednou, nemluvě o VARNu... Pak se dungeony začaly zmenšovat a zmenšovat a už to nebylo ono... i když sedmička není špatná - šestka má lepší hratelnost a sedmička příběh.

Jinak ještě o Confluxu - většina z nich se povedla alespoň po vizuální stránce... ale asi bych přežil i tu Forge.
Bodkin: Barbaři a Elfové měly lepší obsazení ve dvojce (a barbaři i lepší hudbu). Ale žíly mi to až tak moc netrhá. :-)

Stále imho jednotlivé strany celkem šly. Oproti čtyřce, kde ujdou jen Order, Might a opravdu fajn je jen Nature.
Já tu dlouhé dungeony v šestce moc rád neměl. :-( Především se mi postupně naprosto vytratila motivace hrát, jelikož mě příběh držel o dost méně než v díle sedmém (který jsem ale hrál až o několik let později).

A Conflux mám rád ještě méně, především kvůli neoriginalitě jednotek.

Mé nejoblíbenější hrady jsou naopak jen zlé a neutrální. Fortress (ještěrky) či Necropolis určitě vedou. Třetí je asi Stronghold (barbaři). Čtvrté by asi bylo Inferno, pátý teprve Castle (lidé).

Elfové mají krásný vnitřek hradu, dokud tam mají postaveno jen pár budov. Ale jako rasa jsou šíleně nudní. S Tower (kouzelníci) a právě Conflux na dně mého žebříčku.
@90210 (13.04.2012 12:51): Ja Conflux moc nemusím z hľadiska jednotiek, rýchlosť fénixov, lacnota niektorých jednotiek etc... rozhodila balanc síl v hot seate, keď sme to hrávali s kamošmi.

Inak čo sa týka dizajnu tých dungeonov súhlas, pred mesiacom som mal prednášku na tému storytelling a level design a práve M&M VI a VII som tam uvádzal ako príklady dizajnu, keď boli dungeony zaujímavé, pestré a logické a nielen chodbou (a práve Alamos som tam mal medzi príkladmi :) ).
@Jab (12.04.2012 21:48): Conflux je IMO docela fajn, vzhledove takovy druhy Rampart, coz je muj nejoblibenejsi hrad. Ano, hraju zasadne za dobro, maximalne neutral.:)

ad.dungy - Pred tydnem jsem kompletne vymlatil hrad Darkmoor a ted jsem ve VARNu, Darkmoor byl super a VARN je urcite nejlepsi dung z cely serie, aspon co jsem mel moznost videt. I Alamos byl fine, tyhle dungy jsou zajimave architektonicky reseny a hlavne jsou velkou hracskou vyzvou.
Conflux je taky tragédie. Ale sci-fi v Might and Magic mám spojené s těmi hroznými dungeony, které byly v závěrů některých dílů. Pravda, člověk si nakonec zvyknul. Tak či tak to byla má nejméně oblíbená část hry. Nejblíbenější bylo samozřejmě zvolení soudce Slanea a vytvoření nezávislého nekromantského království Harmondale. :-)
Zrovna hraju MM6 a o tu pribehovou linii jsem se zajimal, kampan se Sandrem udajne predchazi puvodni story HOMM3 a Sandro na sebe vzal lidskou podobu, lich uz byl...

Datadiskova story hlavne mela byt uplne jinak, bad ending z MM7 mel byt canonical ending a v Armageddons blade mel byt technologicky hrad Forge, viz.

http://www.heroesofmightandmagic.com/heroes3ab/forgetown.shtml

ten ale fanousci odmitli a vznikl Conflux. Ted po 13 letech, kdy se mi HOMM3 Complete nehnul z disku, bych Forge uz fakt uvital.:)

4Tulareanus - A Kastore byl jednim z hrdinu HOMM2...Ostatne stejne jako Crag Hack, kterej byl uz v HOMM1...
Nebo Ethric, která v druhém HoMaM datadisku je sice také učitelem Sandra, nicméně najednou již není lich a jeho sběhnutím k nekromancerům je velmi rozelezlen. :-) A to ani nemluvě o tom, že Sandro byl lichem již ve dvojce.
Ty datadisky to opravdu zvrzaly po příběhové stránce. Ale i tak jsou fajn.
Je fakt, ze mezi HOMM3 a MM7 je to propojeni asi nejvetsi, jinak je pribehova linie novodobych MM nasledujici : HOMM1, HOMM2, MM6, HOMM3, MM7 a datadisky k HOMM3, ktery do toho ale vnasi trochu zmatek, plus MM8 a Heroes Chronicles na zaver. Perlicka je, ze space ship Lincoln a jeji sesticlenna posadka z MM7 (3 k dobru a 3 ke zlu, Kastore, Ressurectra, Tolberti a spol.) je druzina z Might and magic 3, ktera byla na konci vystrelena do kosmu. Na zacatku HOMM4 (ten a dalsi dily jsem uz nikdy nehral) byl celej svet vcetne Enrothu a Erathie znicenej, co me vazne potesilo vzhledem k tomu, ze jsem jejich zachrane v HOMM 2/3 a MM6/7 venoval opravdu hodne casu...
Se mi právě líbilo na sedmičce, že to bylo více propojené s HoMaM 3. :-)
ad. "Taky dost škoda, že artefakty a relikvie v šestce vypadají stejně jako generické předměty. :("

Njn, to je jedna z mala objektivnich chyb MM6.

Osobne bych ve hre uvital vic rozhovoru souvisejicich s pribehem, napr. moznost donyst stranku Rolandova deniku z klece v hradu Kriegspire regentu Humphrymu, kterej by mi k tomu neco rekl apod. A vic postav z HOMM2, v idealnim pripade prokecnutelnych, ne jen Agar s Corlagonem v nemrtvy forme a Kilburnuv stit. Je tam snad jen Falagar...
Náhodou M&M séria mala obrovské množstvo predmetov s random enchantmentami, na to, aby bol ten loot považovaný za príliš generický, navyše keď má každý predmet narozdiel od diabla aj popis svojej histórie. :)
Nevím no. Když zasenc člověk ví, kde co najít, tak si tam prostě jen dojde a je to stejně pitomé. Viz Advanced Power Armor ve Falloutu 2 v Navarru.

V Might and Magic mi nikdy náhodné nalézání předmětů nevadilo. Nicméně v sedmém díle se mi třebas stalo, že jsem po zabití červeného draka na Emerald Isles našel Ethrikovu hůl. A to jsem původně chtěl hrát za dobráky. Ale jako zahoď tu hůl, když jí najdeš, že jo... :-)
@7c (11.04.2012 18:54): Možno, tak ale takéto loadovanie je v podstate forma cheatovania, načo to robiť 2 hodiny, keď si môžeš rovno v editore nahodiť čo chceš.
@Jab (11.04.2012 18:53): "Ulož si hru před ohledáním mrtvoly a pak už jej loaduj, dokud z něj nevytřískáš nějaký pořádný artefakt. Opakuj pak s dalším drakem až do zemdlení. "
O tomhle právě mluvím.

A o Diablu taky.
No, to tě tedy sejmuli. :-)

Jinak ale třebas artefakty z obeliskového pokladu by měly být vždy stejné. Mj. na powergaming si najdi nejsilnějšího draka, zabij jej (dá se to udělat s luky i na první úrovni). Ulož si hru před ohledáním mrtvoly a pak už jej loaduj, dokud z něj nevytřískáš nějaký pořádný artefakt. Opakuj pak s dalším drakem až do zemdlení.

Btw Diablo 2 je s těmi truhlami jiné?

P.S. Taky dost škoda, že artefakty a relikvie v šestce vypadají stejně jako generické předměty. :(
Kromě určité generičnosti především ten nejhorší zločin, který může hra na "power gamers" spáchat - generování z "loot tables" v okamžiku otevření kontejneru.

Náhodné generování (a odpovídající propracovaný systém předmětů) patří dle mě do Diabla (a klonů) a MMO.
Aha, už jsem si vzpomněl, co mi na MM VI (a nejspíš i zbytku série?) tak vadilo - systém předmětů. Jinak by to byla dobrá hra.
Můj oblíbený obchod www.gog.com nabízí k prodeji celou sérii M&M od prvního dílu po osmý -devítka bude (možná) následovat.
DOPORUČUJI- žádná DRM ochrana, a pokud se juknete na Elemirovy stránky- není co řešit.
S M&M VI-VII boli problémy aj na xp, našťastie to poriešili neoficiálne patche a podobne. Ono sa také hry fakt už dnes nerobia - dungeony, ak teda nerátame sériu TES. Je to inak škoda, z času na čas si spomeniem na tie super dungeony so skutočným leveldesignom, architektúrou a (poväčšinou) logikou a rozhodne mi niečo také chýba. Kvalitnou M&M X v oldschool štýle, ale v novodobom kabáte, by som rozhodne nepohrdol, ale môžem maximálne tak snívať, rovnako ako v prípade Albion 2. :D
Say: přesně tak...není to jako že si navolím postup a pak sleduju co se děje...ale že se ta hra jenom zastaví :) já jsem to asi napsal blbě...já občas píšu kraviny :)
Nebo s Wizardry. Ale malarkey to myslel asi tak, že pauzneš hru a skočíš do inventáře/spell booku kde navolíš, co provedeš. Akce se samozřejmě provede hned.
Měl by to být jednak "enter" a druhak tam nerozdáš příkazy a pak neodpauzuješ. ;) Postava se dostane na tah a hraje. Pokud hru odpauzuješ, tak jseš v real time. Není tam žádná kombinace, kdy bys jen zmáčknul enter, rozdal příkazy, odpauzoval a postavy udělaly to, co si jim předtím zadal. To by byl řekněme Baldurs Gate.
Možná to máš ale jen podivně napsané. ;)
Say: no jo, to je něco jinýho :D já v pozdní fázi hry taky moc nepauzoval, pač jsem většinou zdrhal drakům, na který jsem neměl kouzla ani náladu, abych jim naložil :D stačila mi ta vesnice uprsotřed pouště, kde jsem si ty sochy z cirkusu vyměnil za různé předměty a zase mazal pryč.
malarkey: Zejména v pozdní fázi hry se to víceméně realtime dát hrá + držení A (sem tam S) k tomu=)
nebyla to jiná hra, jen jsem přemejšlel, jestli to byl mezerník, pač si vzpomínám, že i mezerníkem se sbírali mrtvoly, které jsem tam zabil...možná že F nebo něco takovýho...ale pamatuju si, jak se hra zastavila a vše se mohlo v klidu připravit...ono to ani nešlo v možnosti realtime hrát, pokud se na tebe hnalo třeba stádo koster :D

jo to já vím, že takový hry se pak ještě dělali, ale v dnešní době už o žádné nevím.

Say: já na Vistách měl problémy, hru jsem nezapl ani patch na ne jsem na netu nenašel.....šestka mi nešla, ani sedmička...i když jsem hodil kompatibilitu, proste to hodilo takovou tu hnusnou chybu, co na Vistách skáče často a ráda.
malarkey: To s tím mezerníkem a odpauzováním po zadání příkazů byla asi jiná hra. :) Btw takovéhle hry se dělaly i po MaM VI. Třebas MaM VII nebo MaM VIII. ;)
Tak to souhlasím, nemůžeme být zmlsaní =). Jsem rád, že se najdou nadšenci, co na tom makají, protože jinak, pokud se nepletu, už nic podobného relativně nového v duchu M&M neexistuje. Wizardry znám, ale ty už taky nevychází, že?
Jarilo: Upřímně já budu rád za cokoliv. Hlavně aby to bylo=)
Say: Jj, dokonce jsem zkoušel i to demo =), stejně jako u toho polského projektu, kde nedávno oznámili přerušení prací.

U Tribute se mi líbí snaha o výrazné zlepšení grafiky (i když ta pro mě nikdy nebyla u M&M stěžejní), ale u Voidu je zase fajn ten klasický herní interface jako v VIIkách. No nějaká kombinace by asi ve výsledku byla nejlepší =).