Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Borghal (03.05.2012 13:00): Borghal - záleží na tom, jak moc tě baví ostatní Blizzard hry. I když co se týká Diabla III, tak taky nesrším optimismem - hlavně proto, že většina lidí, kteří pracovali na D2 už na D3 nepracuje a politika Blizzardu se v posledních letech zaměřila dost podivným směrem - na konzumní "fast food" vývojářské cykly a zjednodušování až na nejmenší společný prvek, což má dost negativní dopad na hratelnost (hlavně na znovuhratelnost). Samozřejmě doufám, že Diablo 3 bude dobrá hra - koneckonců na první pohled to vypadá naprosto parádně - pěkná grafika, integrace s b.netem, možnost nárazového hraní kdykoliv, žádné poplatky - nicméně jestli tam bude nějaká motivace hrát déle ukáže čas.

@Borghal (03.05.2012 13:00): Rád vidím jakoukoliv negativní kritiku u čehokoliv (čím víc kyseliny, tím lépe), ale přiznávám, že radši tu týkající se věcí, které jsou relevantní. Na to, že zbraně jsou dost často "stat sticks" ti "sere bílej tesák" abych citoval Archieho.
Já z té open bety nadšený nebyl, ba právě naopak... proto ta jízlivost. Ale jinak jsem si jistý že s tím pár zábavných večerů strávím, než mě to přestane bavit kvůli stereotypnosti stejně jako Torchlight.
Hahahaha, žertuješ? To je moc složitá RPG mechanika na tuhle hru. Tady není ani zlepšování aktivní, že bys do nich strkal body. Zkrátka skill odemkneš a máš ho stejný do konce hry (akorát časem přibudou tři menší či větší variace), jen damage se mění v závislosti na zbrani, o kterou se tvůj geroj opírá, když zrovna nebojuje.
Zlepšujou se active a pasive skills používáním? (leveluje skill?)
@Guldy (01.05.2012 23:44): Co dodat, D2 hraju od jeho vydání pravidelně, ale takovéhle shrnutí bych těžko dával dohromady, díky za něj! Jen ještě poznamenám, že Blizzardi jsou kvalitní herní vývojáři a ať už ty změny ve trojce budou jakkoliv dramatické, určitě se bude jednat o správnou evoluci...

@7c (01.05.2012 18:04): Nevím, jaký je v EVE systém předmětů, možná to ale brzy zjistím - už dlouho mě tahle hra láká :-)
Mno, take k tomu pridam svuj nazor. Diablo jsem hral roky a roky na bnetu a je to hra, kterou nejvice miluji, i kdyz nepopiram, ze to neni to nejlepsi pod sluncem, ale v mem srdci tomu tak je. Taky jsem hral a mam rad spoustu jinych her, ale u tohoto arpg mam rad lore (ano je tam a ani mnoho z velkych hracu ho nezna). Single jsem dohral vice nez 100x a hral jsem v kazde sezone. Pokud hrajete MP, je zkratka jedno, jaky mate build a v totalnim (vetsim/mensim) chaosu se proderete uplne vsim. Otazkou jen zustava, na jak nestastny affix (mimo jasnych lokalit se stejnym typem monster a jejich typem utoku/abilit) u nepratel narazite, pak se teprve stane to, ze failnete, wipnete atd. Co se tyce SP, a to z obsirnejsiho hlediska, na celou hru mate u kazde classy vicemene jeden/x viable buildu, se kterym mate tu nejvyssi sanci dojit nejdal.

Vytvorite si melee assasinku, prvnim aktem projdete raz dva a najednou dorazite k Durielovi a zjistujete, ze ho nemuzete zabit. Sice se da uspet taktikou spam potion a po kazdy pul minute zpatky do mesta, ale to bohuzel neni dobra cesta.. k tomu se ale dostaneme. Tady jde presne o to, co jste zminovali nize - hrac si proste musi dojit na internet a udelat si jeden spec (ehm build) podle navodu (jeden mozny reset skillu) nebo prestat hrat/vytvorit novou postavu.

Ted si jeste vzpominam, ze vlastne jedna parta z nemecka dokazala Diablo dohrat s naked postavama, ale to souvisi prave s tim MP, tam se to z jistych duvodu opravdu da. Ale v SP je to proste uplne o necem jinem. Takovych zaseku je mnoho a skutecne tam jsou. Uvadel jsem priklad s assinkou a do ted si pamatuji, ze jsem dosel az na konec Hellu a spokojil jsem se s efektivni likvidaci nepratel, tak jsem vyzkousel jiny (podle navodu) build a nepochodil jsem, ba naopak jsem nemel skoro zadnou sanci a itemy jsem na to vhodne mel. Hodne lidi si stezuje na malo moznosti v D3, pritom je tam na kazdou classu 120 ruznych spellu + traity, z ceho se da vymyslet mnoho buildu. Efektivni budou treba vsechny, nejlepsich bude jenom par, ale furt bude hodne mozne variace.

-V D2 kazdy naklikal par potrebnych statu do strenght a zbytek do vitalitky.
-Kazda postava byla odkazana na jeden primarni spell.
-Neexistuji zadne cooldowny.
-V jakemkoliv fightu jste meli moznost uteci a spamovat potky do nekonecna.
-No end game content.

-V D3 se staty rozdeluji automaticky.
-Kazda postava si muze kdykoliv nastavit build o 120ti ruznych dovednostech + traits a je odkazana na primary a sekundarni schopnosti atd.
-Na kazdem spellu je cd.
-Nemuzete pouzit tp, ani spamovat potions.
-End game content.

The list goes on.
@Abel (01.05.2012 17:32): EVE - mluvím o principech systému předmětů.

Ve WoW PvE nemá moc smysl řešit něco jiného než raidy, zbytek hry je aktuálně optimalizovaný pro nahou postavu a šimpanze za klávesnicí .-)

Hmm, jestli jste hráli D2 jen jako single player a v tomhle omezeném sociálním okruhu, tak to lze pochopit, já jsem se zpravidla pohyboval na dii.net a d2jsp (single player, b.net a pak zase sp).
@7c (01.05.2012 15:41): To zobecnění proto, že já i tři mí další kamarádi, kteří se mnou Diablo hrají, máme stejné zkušenosti. Nicméně nevylučuju skutečnost, že existuje takový borec, aby i s horším buildem dokázal sám dohrát D2 na hell.

Co se týče equipu - tohle je samozřejmě pohled týkající se ve WoWku pouze dungeonů a raidů, pro world PvE to neplatí. Jinak je to systém dobrý - zajišťuje větší vyrovnanost hráčů ve skupině. D3 ale půjde hrát i čistě single, takže se konkrétně tohle těžko použije.

EVE jsem nehrál a navíc se mi zdá, že se tematicky i z hlediska gameplaye jedná o něco úplně jiného - navíc, přiznejme si, ani zdaleka ne tak populárního a přístupného jako WoW nebo Diablo. Co by se tam dalo okoukat?
@Abel (01.05.2012 14:56): "Jasně, že je možné přijít se svým buildem a snažit se ho protáhnout i hell obtížností. V singlu člověk ale zjistí, že stejně dříve nebo později musí sklouznout k osvědčeným receptům, aby měl vůbec šanci nějak smysluplně hrát."

Kdyby jsi použil "v singlu jsem" nebo "abych měl", nemám k tomu co dodat. Nevím, ale, proč svoje zkušenosti zobecňuješ.

Ad WoW a Diablo - jinak řečeno, tvoje přání je, abys když máš "Generický Barbarian Set č. 4" neměl šanci "Generický Dungeon č. 6" projít, ale jakmile konečně získáš vylepšený "Generický Barbarian Set č. 8" (který se liší o 80 bodů vyššími všemi vlastnosti a má navíc rohy na helmě) tak tímto dungeonem projdeš jako nůž máslem? Protože TOHLE je ve zkratce WoW systém. Nulová variabilita.

Diablo systém je o tom, nakombinovat předměty tak, aby co nejvíc podporovaly a pomáhaly zvolenému zaměření postavy (ideálně měly synergie se skilly nebo naopak kompenzovaly slabší místa), ať už přímou podporou dovedností nebo různými speciálními efekty a bonusy k vlastnostem.

Když už by Diablo 3 mělo "vykrádat" v tomhle směru jiné hry, tak bych upřednostnil, kdyby se inspirovalo třeba u EVE Online.
@7c (01.05.2012 13:14): No dobrá, máme na věc jiný názor. Jasně, že je možné přijít se svým buildem a snažit se ho protáhnout i hell obtížností. V singlu člověk ale zjistí, že stejně dříve nebo později musí sklouznout k osvědčeným receptům, aby měl vůbec šanci nějak smysluplně hrát. Nemusí to být rovnou "tupé následování" toho, co vymyslel někdo jiný, ale tím, že si nevezmeš toho merce nebo nevykraftíš tu konkrétní zbraň, si prostě jen komplikuješ život.

Jinak k modifikacím nemám co říct - přijde mi to jako zbytečné ovlivňování jinak dobře vybalancované hry (ani na těch 8 hráčů nehraju kvůli zdlouhavosti).

No a předměty z WoW bych spolu s novým systémem skillů ve trojce uvítal. Ono to totiž teď už nebude jen: příjdu, hodím kletbu/zařvu, pak rubu piju lahvičky, popř. si nějakým skillem/předmětem dosaju životy a manu. Teď bude mít vlastně každá postava několik možných kombinací a bude na hráči, jak felxibilně a protivníkovi odpovídajícím způsobem si mezi nimi dokáže vybírat (tedy bude záležet hlavně na něm a ne na statistikách jeho postavy, jestli vyhraje).
Já s koupí počkám až opadne prvotní nadšení Vás předobjednávajících a přečtu si pár pozdějších objektivnějších komentů ))
Já budu D3 sledovat enom zprostředkovaně pomoců youtube a diablofans.cz + su dost zvědavý na soundtrack.
Tím mám na mysli, že vyzkoušet jen velmi omezený výběr "cookie cutter" buildů v D2 nepodává nějaký rozsáhlý obraz o hře samotné. Koneckonců, i na Hell je možné hru dohrát prakticky jakkoliv (i s de-facto "nahou" postavou). Pro každé povolání existuje kromě více či méně "cookie cutter" buildů hodně těch zajímavých, které mohou a nemusí být až tak efektivní (tím "až tak efektivní" má na mysli /players 8 hry). Hraní pouze "cookie cutter" (a navíc k tomu ve smyslu "slepě následuji to, co jiný hráč vymyslel") je z dlouhodobějšího hlediska recept na nudu. Nejzábavnější část je dle mého názoru právě teoretizování a vymýšlení různých postupů, buildů a řešení (viz prvopočátky Uber Tristramu a vytváření specializovaných postav právě pro něj, sběr orgánů a klíčů, nebo nejlevnější způsob jak získávat "Key of Hate").

Diablo 2 nebylo WoW (a pokud nemá jít celá série do háje, tak doufám, že ani D3 nebude jako WoW). WoW bylo celé o skupinových "aktivitách" a kombinaci skillů postav, to samé v PvP. Veškeré vybavení plnilo vesměs kosmetickou funkci (vzhled postav) a potom statické zvedání vlastností. Jinak řečeno - nudnější "systém předmětů" než je ve WoW snad ani být nemůže.
@7c (01.05.2012 12:36): Ano, je to zřejmě jiný přístup. Ovšem zdá se mi, že powergaming je právě nejsilnější stránkou her od Blizzu. Na roleplay, prozkoumávání světa nebo experimentování s dovednostmi a výbavou bych zřejmě volil něco z ADaD nebo The Elder Scrolls. Nebo jakou Tvou zkušenost máš na mysli?
@7c (01.05.2012 12:15): No tohle si nemyslím:-) Ve dvojce, pokud jsi chtěl být úspěšný i na hell nebo v PvP, pak jsi si prostě udělal build stejný jako má i milion dalších hráčů - např. necro summoner, concentrate barb, hammerdin, bowmazon atd. a s tím se pak pojily maximálně dva nejúčinnější sety věcí (typicky Andariels Visage + Shield of the Monarch +...). Potom jsi jel dokolečka ty samé schopnosti, kromě specifických protivníků (physical imune, iron maiden), na které jsi měl v záloze jeden rezervní skill. Jo a kromě merce z 2. aktu s aurou podle potřeby a kopím, co dávalo decripify, nebyl jiný použitelný...
@Abel (01.05.2012 12:10): "Dřív měl každý build i v podstatě předepsanou výbavu a roli v partě a pak už jen do úmoru jel tu svou sekvenci schopností."
Ne. Ve dvojce byla obrovská variabilita buildů pro jednotlivé postavy, obzvláště v kombinaci se systémem předmětů.

Každopádně u 3 bude nejspíš nejtěžší část vybrat postavu (mužská i ženská varianta mají zdá se u všech povolání něco do sebe). Hmm.
@Borghal (01.05.2012 12:01): Já si myslím, že hlavní těžiště hry bude v endgame namaxovaných postavách jako u WoW - bude pak PvP nebo PvE na tu insane obtížnost. Ono by to tak stejně dopadlo a myslím, že s novým systémem skillů (jejich používání a rozvržení si můžeš měnit podle situace) to bude i zábavnější než ve dvojce. Dřív měl každý build i v podstatě předepsanou výbavu a roli v partě a pak už jen do úmoru jel tu svou sekvenci schopností. Trojka by v tomhle směru mohla být taktičtější, ale i náročnější na hráče.
Já teda nevím z čeho jsou všichni tak nadšení, podle open bety mi to přijde tak osekané na základní prvky, že už by to pomalu víc ani nešlo.
Stovka unikátních nepřátel :) červená zombie, zelená zombie, modrá zombie...
Hmm, Wizard jak se zdá působí tak trochu jako psychopat (psychopatka). Takže tradiční "dobré" postavy budou asi Monk a Barbarian, zatímco zbytek bude ve stylu "Inglorious Basterds"? A na paladina musíme nejspíš počkat s datadiskem (doufejme).