@Gerret (14.05.2012 13:34): Však ty questy jsou právě způsob, jak docílit jeho porážky. To se přece dozvíš hned nějak po tom návratu.
Diskuze
Tu nejde ani tak o to, že by tam bolo málo schopností a povolaní, skôr ide o to, že samotné bojové rozhranie je postavené dosť v kontraste s D&D, hoci na ňom stojí a to mu uberá na zábavnosti (hoci to zas nie je žiadna katastrofa).
@Gerret (14.05.2012 13:34): gerrete a zkoušíš jej mikrovat? po cíli kterém jde utíkej zbytkem ho kos, kdyz změní cil pauzu na klikni si postavu a zdrhej s ní a s tamtou se vrať, je to taková nouzovka. Kolik máš postav v družině? Co si pamatuji tak jsem to dal na poprve, ale je fakt že prolezl kažou píď aby mi neunikli vedlejšáky.
@Say (14.05.2012 13:45): To je IMHO právě moc dobře, že to není o bojích:)
@Gerret (14.05.2012 13:34): On P:T není o bojích. V tomhle tomu autoři moc nedali. Málo povolání, málo schopností a kouzel, absence statusů a aktivních efektů, výpis akcí, atp. Proto jsem rád za každou možnost vyhnutí se boji=)
@Fingon (14.05.2012 13:31): Díky za odkaz, na ty questy se teda ještě podívám a uvidím.
@Gerret (14.05.2012 13:26): Trias je tuhý, ale až takové problémy jsem s ním nikdy neměl. Určitě jsi splnil všechny questy ve městě? http://shrines.rpgclassics.com/pc/planescape/carceri.shtml kdyžtak zkonzultuj.
Jinak neukazování stavu nepřítele je obecný problém prvních her na Infinity Engine, BG1 to má a myslím to změnilo až Icewind Dale - ale možná až BG2.
Jinak neukazování stavu nepřítele je obecný problém prvních her na Infinity Engine, BG1 to má a myslím to změnilo až Icewind Dale - ale možná až BG2.
Tak ani se sníženou obtížností ho prostě nedám, jak říkám bez oživovacích amuletů je to prostě bez šance (hlavně že mám v inventáři 6000 prachů, ale nemůžu nikde nic koupit), ten Infernal Shield mám a trochu pomohl, ale stejně mě po čase sejme. Mám pocit jako by na něj ani ta litanie kledeb od Morteho neučínkovala. A prostě nemám pořádný kouzlo co bych na něj hodil.
A ještě jedna věc mě štve, že nikde nevidím HP nepřátel, ve všech RPG co jsem hrál jsem normálně HP u nepřátel viděl ale tady nic, takže to je docela frustrující když ani nevím jak si při tom boji vedu.
Napadá mě jen najít starší save někde kde se ještě dalo nakupovat amulety a celý to projít znova. Ale do toho se mi nechce :).
A ještě jedna věc mě štve, že nikde nevidím HP nepřátel, ve všech RPG co jsem hrál jsem normálně HP u nepřátel viděl ale tady nic, takže to je docela frustrující když ani nevím jak si při tom boji vedu.
Napadá mě jen najít starší save někde kde se ještě dalo nakupovat amulety a celý to projít znova. Ale do toho se mi nechce :).
@Gerret (12.05.2012 11:50): Zrovna ty úkoly po městě jsou docela zajímavé. Obtížnost můžeš snížit v nastavení hry.
@7c (11.05.2012 17:57): To ani nevím, já myslím, že se mi to ani neukádalo, nebo jenom někdy. Ale tam kde jsem byl se mi to teda neuložilo.
@valcik (11.05.2012 18:00): Aha to mě nenapadlo, možná ještě nejdříve skusím splnit ty úkoly a pak se uvidí, štve mě že jsem si všechny amulety na uzdravování vyplácal (pak bych ho asi dal), bez nich je to docela hardcore :). Ty obraný kouzla vyzkouším pokud je mám.
@Sadako (11.05.2012 22:49): Já si ani nepamatuju jestli jsem si nějákou volil :), kde by se dala snížit?
@valcik (11.05.2012 18:00): Aha to mě nenapadlo, možná ještě nejdříve skusím splnit ty úkoly a pak se uvidí, štve mě že jsem si všechny amulety na uzdravování vyplácal (pak bych ho asi dal), bez nich je to docela hardcore :). Ty obraný kouzla vyzkouším pokud je mám.
@Sadako (11.05.2012 22:49): Já si ani nepamatuju jestli jsem si nějákou volil :), kde by se dala snížit?
@Gerret (11.05.2012 16:40): Obtížnost hry už snížit nemůžeš?
@Gerret (11.05.2012 16:40): Triasovu moc môžeš oslabiť tým, že najskôr poplníš úlohy od obyvateľov mesta, ešte pred vstupom na radnicu. Keď vykonáš zopár dobrých skutkov, mesto sa posunie od chaotických sfér naspäť k zákonným a vtedy stratí padlý anjel veľkú časť svojej sily.
Inak zaberá ochrana proti ohňu a fyzickému zraneniu, ak hráš mága. Začaruj Infernal Shield a Guardian Mantle.
Inak zaberá ochrana proti ohňu a fyzickému zraneniu, ak hráš mága. Začaruj Infernal Shield a Guardian Mantle.
@Gerret (11.05.2012 15:32): Hra se (obvykle) ukládá, když přejdeš z lokace do lokace (nahrávací obrazovka) - tím jde zpravidla tenhle problém vyřešit.
Ad Trias - rád bych poradil, ale nevzpomínám si na žádné problémy v bojích v P:T...
Hmm, nejde tam někde snížit obtížnost bojů?
Ad Trias - rád bych poradil, ale nevzpomínám si na žádné problémy v bojích v P:T...
Hmm, nejde tam někde snížit obtížnost bojů?
Tak na tohle asi nedám: Jsem u boje s Triasem a vůbec ho numůžu udolat. Zvlášť když už nemám žádný amulety na heal. Ještě navíc si na pomoc přivolá ty potvory a i když si mám poradit jenom s nima tak na to nemám :). Hraju za bojovníka a jedinej mág je Ignus a mám u něj samý slabý kouzla. Nevíte někdo radu jak si s ním mám poradit když jsem taková lama :).
@Isair (11.05.2012 16:04): * Nemožnost ukládání při boji vítám :).
@Gerret (11.05.2012 15:59): Jo tak, zmátly mě "amulety na uzdravování".
@Gerret (11.05.2012 15:32): Možnost neukládání při boji/v blízkosti nepřátel naopak v IE hrách celkem vítám, anžto jsou tak souboje zase o trochu složitější, než s přístupem "kdybych náhodou při boji zhebnul, nic se neděje, vždyť jsem si to to sekundu před smrtí savnul". Nicméně špatné identifikování nepřátel v okolí a následné nemožnosti savovat mi také trochu leze krkem, stejně jako nemožnost uložit hru při dlouho působícím útočném kouzlu.
@Say (11.05.2012 15:48): já píšu o ukládání ne o spaní :), to mi nevadí.
@Gerret (11.05.2012 15:32): Pevně věřím, že v kobce plných potencionálních hrozeb a cizích objektů by se ti odpočívalo jedna báseň. Ani na ulici ve městě to není ono. Proto tu máme hostince.
Na možnost spaní kdekoliv je mód, ale najdi si ho sám. Nedoporučuji to ani náhodou. Hry v Infinty Engine spoléhají právě na taktiky a dobré rozmyšlení toho, co v dané oblasti dělat.
Nehraješ moderní střílečku btw=)
Na možnost spaní kdekoliv je mód, ale najdi si ho sám. Nedoporučuji to ani náhodou. Hry v Infinty Engine spoléhají právě na taktiky a dobré rozmyšlení toho, co v dané oblasti dělat.
Nehraješ moderní střílečku btw=)
To snad není pravda, nechápu proč hra nejde ukládat, když jsou v blízkosti nepřátelé, když už to mají tak blbě udělaný tak bych ocenil, aby to alespoň fungovalo, jenže žádný nepřátele v blízkosti nemám a za boha mi to nejde uložit. A to jsem zrovna v místě kde je to fakt pořeba, protože to bez uložení najednou fakt nevymlátím, když už ani nemám žádný amulety na uzdravování.
@valcik (11.05.2012 09:10): viz spoiler v mém předchozí příspěveku.
- všichni bosové ( Ravel, robo mág a valstně všicni roboti - před těmi nejsilnějšími stačí jen útíkat a odstřelovat je kouzli z dálky ), Trias, Ignus, případně TTO , obludky / démoni v Baatoru,... ) se dají lehce porazit kouzlem kletba roje - nemůžou kouzlit takže jsou pak bezbraní. , Ty červy napřed kouzlem lehce oblak smrti - nahnat ji co nejvíc na sebe, později po návratu do Sigilu si jsem si je dával lehce zblízka díkou.
- všichni bosové ( Ravel, robo mág a valstně všicni roboti - před těmi nejsilnějšími stačí jen útíkat a odstřelovat je kouzli z dálky ), Trias, Ignus, případně TTO , obludky / démoni v Baatoru,... ) se dají lehce porazit kouzlem kletba roje - nemůžou kouzlit takže jsou pak bezbraní. , Ty červy napřed kouzlem lehce oblak smrti - nahnat ji co nejvíc na sebe, později po návratu do Sigilu si jsem si je dával lehce zblízka díkou.
Pri hre za mága sú niektoré boje zdĺhavé, ale celkom zábavné.
Obranné kúzla sú fajn a s útočným kúzlom Black Sphere som porazil napríklad Triasa alebo aj Moridorovho fienda bez jediného škrabanca. Otravné to bolo snáď len v UnderSigile, Baatore a v Modronskom labyrinte, tam si bojovník príde na svoje a mág dostáva zabrať.
Obranné kúzla sú fajn a s útočným kúzlom Black Sphere som porazil napríklad Triasa alebo aj Moridorovho fienda bez jediného škrabanca. Otravné to bolo snáď len v UnderSigile, Baatore a v Modronskom labyrinte, tam si bojovník príde na svoje a mág dostáva zabrať.
@pipboy (11.05.2012 01:57): to já raději věnuji prostor každému vzlášť, tak to jsem rád že jsi si to tak hezky dal tu hru, já ji hrál třikrát a pokaždé jsem objevil něco nového :)
Ahoj konvice. V jednom prispevku lze reagovat na vice lidi.
Also, vetsinu ne-li vsechny konce jsem videl.
Also, moudrost 25 a povolani bojovnika se vzajemne nijak nevylucuji, uz me unvauje ignorovat tvoji odhodlani si tohle neuvedomit.
Also, priste az mi budes chtit poslat nejakou veselou radu do posty, usetri nam obema cas a nedelej to. Dik a dobrou noc.
Also, vetsinu ne-li vsechny konce jsem videl.
Also, moudrost 25 a povolani bojovnika se vzajemne nijak nevylucuji, uz me unvauje ignorovat tvoji odhodlani si tohle neuvedomit.
Also, priste az mi budes chtit poslat nejakou veselou radu do posty, usetri nam obema cas a nedelej to. Dik a dobrou noc.
@pipboy (10.05.2012 14:48): přenejmenším přišel o šest různých zakončení :D
@Hamster (10.05.2012 03:07): já bych řekl že má :) jsou deníky který s moudrostí 25 neotevřeš stejně tak detaily příběhu.
@Matthias (10.05.2012 19:35): hodně špatnej odhad :D
Yep, naboostovat si CON v Planescapu je velice fajn. Každopádně staty jsou při postupu hrou nakonec tak vysoké, že je to stejně jedno - člověk je zdaleka nemusí mít namaxované aby se dostal ke všem možnostem, takže i mágům bez problémů zůstane dost i na ty pro ně neprimární.
@Matthias (10.05.2012 20:36): to je pravda že když je mág na malé úrovni a nemá ty správný kouzla že je téměř k ničemu ale i s těmi základními kouzli se dá vystačit: magická střela / střely, kletba hmyzího roje - je dobré že toto kouzlo na rozdíl od Icewind Dale 2 nepůsobí na hráčovy postavy ale drží se jen u nepřátel - univerzální kouzlo proti všem přesilám nepřátel - ve stísněných prostorách je jej určitě dobré následně doplnit kouzlem které jakoby zastaví čas ( znehybní všechny charaktery ) ale ten roj hmyzu nechá pořád působit. ( nejsnažší způsob jak se vypořádat s roboty bez jediného škrábnutí. ), déle pak velmi účinné kouzlo černá koule a oblak smrti ( vhodný na červy a stráže ).
@Say (10.05.2012 21:02): Mám na mysli "munchkin" ve smyslu "powergamer" - prostě namaxování těch vlastností, které jsou nejužitečnější, bez ohledu na roleplay. Tj. u P:T max WIS, max INT, max CHA.
A jinak CON je dle mě ta nejzábavnější vlastnost v P:T - kdo nepoznal, neuvěří, kdo zažil, nemůže se již vrátit zpět...
A jinak CON je dle mě ta nejzábavnější vlastnost v P:T - kdo nepoznal, neuvěří, kdo zažil, nemůže se již vrátit zpět...
@7c (10.05.2012 20:55): Prosekat se hrou / prokecat se hrou... Nevím jak ty, ale já tam vidím celkem rozdíl=)
@Say (10.05.2012 19:02): A co jiného je maxovat INT a WIS aby hráč mohl získat co nejvíc XP a všechny dialogové možnosti ve hře, založené na dialozích?
CON a WIS (a STR, dejme tomu) je v podstatě čistý roleplaying .-) Stačí se podívat na NO, koneckonců (uhýbání zásahům není zjevně jeho silná stránka, naopak ale dokáže přežít prakticky všechno).
Mág je neefektivní. Ze začátku jsou kouzla na nic... A ke konci vlastně taky (pokud tedy člověka nebaví trávit ty děsně zábavné souboje kocháním se u těch krásně a dlouze animovaných efektů, dokola a dokola). V dialozích je to jedno - na těch pár "Mage only" není problém přehodit specializaci a zbytek je spíš otázka roleplay (Ravel). Obecně to vidím asi takhle - mágovi prostě všechno trvá, ač je to efektní, bojovník je trochu nudnější, ale zase řeší "problémy" rychle.
Nicméně jde asi o preference (jen trochu tlačím na pilu, když vidím ty kvanta příspěvků nesoucí se v duchu "jedině mág, OLOLOL" <-- poslední část má navíc představovat "sofistikovanou" narážku na český překlad).
CON a WIS (a STR, dejme tomu) je v podstatě čistý roleplaying .-) Stačí se podívat na NO, koneckonců (uhýbání zásahům není zjevně jeho silná stránka, naopak ale dokáže přežít prakticky všechno).
Mág je neefektivní. Ze začátku jsou kouzla na nic... A ke konci vlastně taky (pokud tedy člověka nebaví trávit ty děsně zábavné souboje kocháním se u těch krásně a dlouze animovaných efektů, dokola a dokola). V dialozích je to jedno - na těch pár "Mage only" není problém přehodit specializaci a zbytek je spíš otázka roleplay (Ravel). Obecně to vidím asi takhle - mágovi prostě všechno trvá, ač je to efektní, bojovník je trochu nudnější, ale zase řeší "problémy" rychle.
Nicméně jde asi o preference (jen trochu tlačím na pilu, když vidím ty kvanta příspěvků nesoucí se v duchu "jedině mág, OLOLOL" <-- poslední část má navíc představovat "sofistikovanou" narážku na český překlad).
@RXQ79rudax (10.05.2012 19:44): No,hlavně záleží na tom, jestli bude číst dialogy, nebo je přeskočí :)
Mág je sice nejzajímavější, ale zato nejtěžší... Plno těch kouzel je trochu neučiných a dají se použít jen jednou... A pokud nebude mít fakt veliký level (Třeba se vykašle na zertimonův kruh, nenavštíví modronské bludiště, zapomene navštívit hráčovo bludiště a nesplní několik úkolů, je dost možný, že bude mít level nízký) , tak v místech jako je třeba Baator docela narazí a bude muset volit taktiku zdrhání :)
Mág je sice nejzajímavější, ale zato nejtěžší... Plno těch kouzel je trochu neučiných a dají se použít jen jednou... A pokud nebude mít fakt veliký level (Třeba se vykašle na zertimonův kruh, nenavštíví modronské bludiště, zapomene navštívit hráčovo bludiště a nesplní několik úkolů, je dost možný, že bude mít level nízký) , tak v místech jako je třeba Baator docela narazí a bude muset volit taktiku zdrhání :)
podle mě je PT nejvhodnější hrát za mága - rozsáhlejší dialogové možnosti ( + rozhovory s Dak konem a Ignusem ), je mnohem mocnější než bojovník - lehce ničí haldy nepřátel pěkně z dálky, díky podpůrným kouzlům ( která zlepšují útok, obranu, a pak také to kouzlo které zdvojuje útok zbraní i kouzla ) je velmi dobrý i v boji na blízko.
- moje poslední hraní jsem začínal se: Inteligence, moudrost se 17 a charisma 14, zbytek 9 - snížit to pod 9 ani v té verzi 1.1 nejde.
- a také je dobré si v partě držet 3 max. 4 postavy kvůli zkušenostem a taky a aby se mezi sebou nepletly pod nohy.
jinak herní doba je kolem 100 hodin - samozřejmě záleží na hráči jak moc si hru vychutná.
- moje poslední hraní jsem začínal se: Inteligence, moudrost se 17 a charisma 14, zbytek 9 - snížit to pod 9 ani v té verzi 1.1 nejde.
- a také je dobré si v partě držet 3 max. 4 postavy kvůli zkušenostem a taky a aby se mezi sebou nepletly pod nohy.
jinak herní doba je kolem 100 hodin - samozřejmě záleží na hráči jak moc si hru vychutná.
@konvice (10.05.2012 01:11): " třicet hodin?? já to hrál čtrnáct dní, těch třicet hodin se mi nezdá to bude nějaká pííí*na?"
- Zase si to tak neber. Doporučuji nějakou menší procházku od počítače na zklidnění nervů :D
Samozřejmě to byl jen odhad a prosté plácnutí, neměřil jsem to nějak přesně minutu po minutě.
- Zase si to tak neber. Doporučuji nějakou menší procházku od počítače na zklidnění nervů :D
Samozřejmě to byl jen odhad a prosté plácnutí, neměřil jsem to nějak přesně minutu po minutě.
@valcik (10.05.2012 18:59): Takže munchkinovství? Na to myslím P:T nehraje=)
@Say (10.05.2012 18:49): Nejaký bonus dostaneš aj vďaka výbave, ako napríklad prstene či tetovania. S odolnosťou 20-25 sa regeneruje každú sekundu niekoľko HP.
@7c (10.05.2012 18:25): WIS ok, ale CON? Na co? Tam mám nějakých 8 bodů.
Jako Fighter je P:T ideální. Magie je vesměs k ničemu a většinu času tvoří pižlání nepřátel - klasika vysoká WIS, dostačující INT, něco STR a zbytek CON. Jestli jsou nějaké dvě vlastnosti, které dle mě charakterizují NO, tak je to WIS a CON - a je ideální z nich vytěžit maximum.
@pipboy (10.05.2012 14:48): U mě je bijec Morte. A jeho vrozené schopnosti jsou pro mága jak dělané.
@Say (10.05.2012 14:45): Ja obvykle hraju rogue charaktery, ale v D&D hrach jsem radsi, kdyz jsou veci jednoduchy :) Kazdopadne myslim ze muj hyperinteligentni premoudrely bijec o nic zasadniho neprisel :)
@pipboy (10.05.2012 02:01): Já už z principu nikdy nehraju za válečníky. Pokud je volba, beru cokoliv jiného. A za mága můžu nepřítele smažit hromadně=)
Já bych řekl, že megatotál nemá...
@pipboy (10.05.2012 02:01): má a můžu říct že megatotál velililikanananáckej :D
@konvice (10.05.2012 01:46): tak samozrejme, ja se ptam jestli ma nejaky vliv na dialogy i povolani samo o sobe.
@pipboy (10.05.2012 01:39): jinak platí to co řekl Silverlion v komentářích hry(druhý ze shora)
@Gerret (05.05.2012 08:37): Já co si pamatuji tak nevětší zásek jsem měl v hrobce bezejmeného, jeho předešle inkarnace, která byla dost prachatá na to aby si udělala pořádnou hrobku, přičemž dobře věděl že se sem bude vracet :D tak si tam napsal vzkazy hezky pro své budoucí já :D zásek jsem tam měl čistě technického typu kdy jsem prostě četl desky se vzkazy které byli viditelné a opomíjel jsem ty které, nebyly vidět kvůli úhlu pohledu :D
@pipboy (10.05.2012 01:39): důležitý není jde se do dohrát za jakékoliv povolání ale jen s moudrostí 25(nebo inteligence? nevím už je to nějakej pátek co jsem to hrál) odhalíš celý příběh, pozadí, minulost postav které tě doprovází(ne poprvé :D) a celkově ti to dá naprosto jinou atmosféru, právě že lze z dialogů vytáhnout naprosto cokoliv co jinak nidky nezjistíš, s tím že finální souboj ukecáš :D(když chceš) a hlavně máš flashbacky kam se hneš, vzpomínky na předchozí životy, které se ucelují a vytváří obraz o charakterech tvých minulých životů. Planescape je pro mě naprosto srdcová záležitost, od té doby jsem nehrál lepší rpg a to prosím tvrdím se vší skromností a sebereflexí, prostě je to tak.
@Say (01.05.2012 23:39): charisma a hlavně moudrost, z moudrostí vytáhneš z postav naprosto všechno, i to že tě mord v minulosti podělal. :D a hlavně odkryješ celou svou minulost, díky flashbackům, které máš jen díky moudrosti. Já jsem prvně hrál za válečníka hru jsem otočil. Pak za mága tuším s moudrostí 25 a můžu říct že to byla naprosto jiná hra atmosféra atd.
@konvice (10.05.2012 01:36): ten mag jako povolani je nejak dulezity? Bo do wis a int jsem rval body i pri hre za bojovnika.