Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Taky si to teď dávám podruhé. Strávil jsem u toho asi čtyři hodiny v kuse. Sice teda dělám volby podobné těm co při prvním hraní (nemůžu si pomoct, prostě nedokážu vybrat volbu se kterou nesouhlasím jenom kvůli tomu, abych zjistil, co to udělá s příběhem :-D), ale i tak je to celkem jiné. Zatím si rozhodně stojím za svými 90%.
Tak dohráno podruhé! Dojmy pořád skvělé, jen ten hacking mi někdy šel hůř. Nějak mi uniklo, jak jsem mohl zachránit Minu, což jsem měl v plánu. Vrtulník opět hnusně vopruzoval, když už jsem měl zdraví v pohodě, tak mi ty raketomety ke zničení nestačily, takže jsem párkrát loadoval kvůli tomu. Při posledním úspěšném pokusu jsem ho v době, kdy už hořel a já už raketomet neměl, dodělal útočnou puškou. :-) No jak jsem říkal nedávno, podobných RPG her ze současnosti by mohlo být mnohem víc.
@Chuck (04.11.2013 19:45): Tak to bude asi problém. Vyplatí se investovat jeden bod do sabotáže právě kvůli automatickému vyřazení pomocí EMP.

Každopádně jak říkáš, házení EMP ke klávesnici by mělo dveře otevřít také. Zkoušel jsi to opravdu důkladně? Někdy je třeba to hodit přesně pod ní...
Jde nějakým způsobem oblafnout přemostění klávesnice? Těsně před kapitolou odehrávající se v metru mám najednou 10 obvodů a přitom předtím jich bylo maximálně 7. Pokoušel jsem se využít EMP granát, který by měl tahle zařízení dočasně vyřadit, ale nepovedlo se.
@mazar1234 (01.11.2013 10:40): Melee postava je snazší, ale prvně jsem to hrál s puškama a docela to šlo. Tam ty boje jsou opravdu 'RPG', takže damage ti určuje kostka a tudíž kritika je určena náhodou, nikoliv zamířením na hlavu.

Největší zábava byla ale hrát za stealth+melee Malkaviána (Malk je ale dobrý tak pro druhé hraní)
@M.a.t.t. (01.11.2013 09:52): Ono ani moc nejde o to, jakým stylem bych ME2 mohl hrát. Klíčová věc (vyjma atmosféry, kterou asi špatnou nemá) je pro mě to prostředí. AP mi sedl hlavně proto, že je ze současnosti, tj. žádný středověk, sci-fi, draci apod. A do toho ME2 bohužel nezapadá.
@M.a.t.t. (01.11.2013 09:52): Suhlasim, ja som AP hral z 95% ako cistu FPS-ku a 5% Stealth.... V podstate si ani nespominam ze by niekde za mnou ostal nejaky zivy nepriatel.

BTW co to ohladom Vampires??? Teraz som to kupil a planujem zahrat, tie vase hlasky znamenaju ze davat si strelne zbrane je de facto blbost a treba ist melee?
Mně stačí se kouknout na gameplay videa a nemám chuť to hrát. Hlavní debil si musí přijít na metr daleko, aby vůbec něco trefil. U Deus Ex či VtM:Bloodlines bylo tohle také nepříjemné, ale tady už mám z těch videí pocit, že si někdo dělá prču.
Tak jsem to před pár dny nainstaloval znovu v domnění, že si vyzkouším maximálně 2 mise. Nepovedlo se. :-) Jsem před Braykovou vilou a na toho zmetka se fakt netěším, ale rozhodl jsem se, že ho tentokrát nechám žít jako ostatní klíčové osoby (i když zrovna jemu bych ohromně rád tu kulku hlavou prohnal) a uvidím, jakým směrem se to pak bude ubírat. Říkám si, jestli je možné dosáhnout víc než 11 - 15 talentových bodů? Šmejdím, kde se dá, hackuji to, co i nemusím a zatím jsem se přes tu bodovou hranici nedostal. Ale hlavně musím říct (možná i zopakovat) jedno - když už RPG, tak přesně v tomhle stylu!
@Chuck (26.09.2013 16:11): Do velké míry je to určitě zajímavější - na vyšších úrovních si připadáš jako nadčlověk, kterého prostě nelze odhalit. Ale střílení, vyhazování do vzduchu, upalování, lákání na nášlapné miny apod. má rozhdoně také něco do sebe. :-)

Také mě napadlo, že velice dobře může fungovat mix mezi oběma - 6 bodů ve stealthu (silent running, shadow, evasion...) ti zaručí možnost problížít se čímkoliv, resp. odstranit jednotlivce/využít prvek překvapení. Assault Rifle + Technical Aptitude z tebe udělají smrtícího ostrostřelce, který okmažitě vyčistí celou místnost/sejme jakéhokoliv bosse. V příštím playthrough to zkusím: 1) sejmout tiše jednotlivce 2) najíst vhodnou palebnou pozici 3) rozstřílet zbytek.

Specializace je určitě efektivnější ale jako role-play mi to přijde zajímavé.
@Chuck (26.09.2013 16:02): Právě to tak hraju a rozhodně to jde (před lety jsem to dohrál za tichošlápka bez jediného zabití - úspěšný stealth všude, kde to šlo, případně uspávačky/knock-outy). Assault Rifle, Toughness a Technical Aptitude na max a je z tebe terminátor...

V plné síle se ukazuje, jak výborně je ta hra nadesignovaná z hlediska herních mechanik. Jestli to hře vydrží až do konce, zvedám hodnocení na 90.

BTW, nelinearita v ději je dechberoucí.
Taková zdánlivě banální otázka - je ta hra hratelná rambo stylem? Teoreticky by měla, ale to třeba DEHR taky a myslím, že prakticky je to téměř vyloučené. Pajas by si to totiž rád zahrál, ale já ho od akčního stylu zrazuju.
@Say (19.08.2013 13:06): Slabé ovlivňování děje? Jsi si jistý, žes hrál ten stejný Alpha Protocol co ostatní? Té hře se dá vytknout spousta věcí, ale o tomhle vážně nemůže být řeč. Možnosti ovlivnění děje mi přijdou jako jedna z nejsilnějších stránek hry. Hodně často hráč sám tvoří děj tím, jak se k určitým postavám zachová nebo jak se rozhodne.
@Say (19.08.2013 13:06): No, ohledně toho stealthu - já to dohrál bez zabití (kromě bossů) a jen jednu jedinou misi jsem tiše neprošel - konkrétně tu Tchaj-Peji v nějakém hotelu.
A bossové jsou kapitolou sami o sobě. Koneckonců jsem přesvědčen, že bez pistole a alespoň pěti bodíků (nebo kolika do chain-shotu) se ani udělat nedají.
Nicméně kombinaci hračička-brokovnice-pistole jsem si zamiloval. Rozehrál jsem si rekruta s tímhle zaměřením, hrál ho jako asociálního nešiku a opravdu jsem si hru užil. Trochu jako film s Austinem Powersem :)
@eremita (19.08.2013 12:33): Na RPG to mělo do*ebané mechanismy (viz. ty upgrady zbraní, které ve výsledku stejně na bosse nic moc nedělají), slabé ovlivňování děje, dialogy nezáživné (a spíš hloupé, občas jsem ani nevěřil, že za tím byl někdo z Obsidianu), hratelnost těžkopádná, stealth téměř nemožný... Prostě celé to na mě působilo nedodělaně a hra mi ni nedala možnost chytnout se nějakého stylu hraní.
@eremita (19.08.2013 12:26): Však ti o tom taky mluvím, že s podobným očekáváním jsem k tomu přistupoval. A někde za půlkou se definitivně ujistil, že to nejde hrát ani jako FPS, ani jako RPG a odinstaloval to.
@Say (19.08.2013 11:27): No vždyť právě o tom mluvím. Nemůžeš od v podstatě čistokrevného RPGéčka čekat realismus (takže ano, přežiješ čtyři rány do hlavy, je to stejně nerealistické, jako kterýkoliv jiný RPG systém). A právě RPG systémům je podřízen boj, vnitřní logika světa a vše ostatní. Tahle hra není realistickou stealth akcí a nikdy jí být ani nechtěla... U New Vegas někdo nadával, že stojíš půl metru od postavy a šiješ do ní rotačákem? A AP je z hlediska tabulkového systému mnohem čistokrevnější než FPS/RPG nedochůdče Fallout.

V určitých ohleddech si tahle hra IMHO superlativa zaslouží. Ale nepopírám, že cover systém je parodiíí na ME, tím spíš GoW, stealth systém, ačkoliv prvek (paradoxně) podružnější, se na stealth hry absolutně nechytá a některé úrovně nejsou zrovna kvalitně navržené. Zkus na to ale koukat jako na RPG a nevidím důvod, proč by ti ta hra měla vadit.
@Say (19.08.2013 11:27): Čistě technicky vzato lze považovat např. critical hit z D&D za zásah do hlavy či slabin. Totéž platí pro Fallout. Čili já jsem přesvědčen, že to je spíš vada zvoleného zpracování (tzn. 3rd person), ale nějak mě nenapadá, jak tuto tématiku se stejným systémem zpracovat jinak. Každopádně, mně to rušivé nepřipadalo - když jsem hrál stealth, stejně jsem zneškodňoval kontaktně. Jen vyjímečně používal uspávací šipky.
@Say (19.08.2013 00:16): V tomhle smyslu myslím RPGčkem herní mechaniky postavené na vylepšování hrdiny. Celá hra stojí a padá s profilováním Michaela a postupným vylepšováním jeho dovedností, kdy se z totoálního ucha, které pistolkou není schopno trefit pomalu ani vrata od stodoly, stává profík s nadlidskými schopnostmi. A co je hlavní, tomuto "tabulkovému postupu" (právě proto mluvím o oldschoolu) je podřízeno vše, včetně vnitřní logiky hry (takže prskání ohledně absence realismu, na kterou si špionážní hry snaží hrát, je těžce mimo). Ostatně, takhle to je i ve starých flácích. Ta hra má blíže k tradici než třeba takové kotory... Osobně si myslím, že valná většina recenzentů a spousta hráčů tu hru absolutně nepobrala...

Navíc, jestli AP v něčem nemá za poslední roky konkurenci, je to v plejádě voleb a odpovídajících důsledků.
@Borghal (19.08.2013 00:36): S takovým přístupem se tvému hodnocení nedivím=D Je sakra rozdíl, jestli hraješ roli podle scénáře (tedy spíš se dostáváš do role loutky/diváka), nebo si scénář víceméně tvoříš sám.
RPéGé znamená hraní role, ne? To je přeci téměř každá hra... tak a je v tom jasno.
@eremita (18.08.2013 23:07): Jj, a myslím, že právě chyba je v tom, že jsem od toho měl trošku podobná očekávání. FPS a plnohodnotné RPG v jednom? Sem s tím! Aha... A kde je teda to RPG? Asi buglý, či co.
Myslím, že spousta lidí nepochopila, že tohle je v první řadě relativně oldschoolový RPGéčko a ne variace na eskapády Sama Fischera...
Já bych řekl, že platí oboje možnosti zároveň. Hra je v tomhle svým způsobem unikátní :)
@Say (30.05.2013 18:22): Přijde mi, že jsi nepochopil poměrně jednoduchou myšlenku, kterou Ti chci naznačit. Prostě mi sedl styl jejího hraní, novodobější prostředí, určitá reálnost apod. Zkrátka je to tak, jak napsal ve své předposlední větě Eremita. Proto je ve finále úplně jedno, jestli jsem takovou hru, jakou AP je, hrál poprvé.
@Say (30.05.2013 18:07): Nesouhlasím. Sedne/nesedne má velmi blízko k líbí se/nelíbí se, resp. jsem si celkem jistý, že v tomhle smyslu slova to Chuck myslel. Pokud se ti něco líbí/něco ti chutná, je to jednoduše fakt a nemusíš si to obhajovat sbírkou pokořených her/vypitých piv... Že možná najde lepší se nijak nevylučuje s tím, že tohle mu konceptuálně sedí a líbí se mu provedení... Jeho hodnocení je IMHO naprosto legitimní.
@Chuck (30.05.2013 17:28): Počítá, ale DH s ním asi nějak nepočítá (viz. tvůj graf). Samozřejmě netvrdím, že by pro tebe neměly být přijatelné a kdesi cosi... Jen prostě nemůžeš tvrdit, že to něco sedne jako ušité, když vlastně ani nemáš z čeho vybírat. To je jak kdybys tvrdil, že ti sednou přesně Svijany a přitom jiné pivo nikde nepil=)
@Say (30.05.2013 17:18): DE:HR se nepočítá? Chci tím říct, že tenhle typ RPG je pro mě přijatelný na rozdíl od Witchera, Skyrimu apod. Netvrdím, že nemají svoje kvality, koneckonců měl jsem jejich hraní možnost vidět u Pajase, ale tahle RPG mi přijdou moc zdlouhavá, nemluvě o tom historickém prostředí, které nemusím.