Nicméně od začátku:
OSTROVY + VÝBAVA
Nová Arma nabízí krásný ostrovy, který jsou velký, detailní a realistický. Na interiéry se sice už moc nehledělo, ale nevadí.
Taky se výrazně zlepšily animace zbraně, na kterou se při chůzi v minulejch dílech nedalo skoro koukat.
Samozřejmostí jsou nový zbraně, auta a serepetičky.
AI
AI (ve smyslu jednotlivej protivník) je stále zcela dementní.
Pokud mě voják zmerčí jako první, velmi přesně po mě začne pálit, často zalehne, to cajk.
Ale jindy voják v místnosti nevidí na dveře za ním (co na tom, že dupu po celé budově) on se prostě dívá tupě z okna a ani potom, co dostane kulku, se mým směrem neotočí. Zásahů (pokud to není headshot) snese přitom až nezdravě moc.
V případě, že chci vojáky poslat na určité místo a říct jim, aby kryli určitý směr musím stisknout neuvěřitelně mnoho kláves. (Jinak vojáci nepřítomně civí tím směrem, jak přiběhli a hučící obrněněj transportér nepřítele s těžkým kulometem za jejich zády je nezajímá.)
Vůbec sledovat vlastní družstvo jak nastupuje třeba do jeepu je bolest - obíhají auto zprava-zleva jakoby se neuměli trefit napoprvé do dveří.
ZVÍŘATA
Na ostrovech žije zhruba 1000 klonů asi celkem třech druhů zvířat.
Toho zajíce jsem zahlídnul aspoň 100x.
Hadi a zajíci ale nereagují na hráče, hluk, výstřely, vozidla ani sami na sebe navzájem. (možná chcípnou, když je trefím kulkou, to jsem nezkoušel).
Můžete jim skákat po hlavě a nehnou se ani o centimetr.
Možná by bylo víc fajn ty zvířata naopak vyškrtnout?
MISE
Krásnej ostrov, ale skoro ani jedna zábavná mise. :(
Většinou není moc co vymejšlet, hra mě postaví 100 metrů od kontaktu s nepřítelem, nebo jasně určí kam mám jít a odkud zaútočit.
Jindy, když už to vypadá, že mám onu pověstnou volnost v plnění úkolu, hra trestá hráče za to, že se příliš odklonil od "mission area" Aspoň jedině tak si lze vysvětlit situace, kdy se snažím nepřátele obejít, okomentuje to hlavní protagonista slovy "Hmm, better to check my map." A pár metrů po tom, co tu hlášku člověk ignoruje jsem mrtvej - jakoby nášlapná mina. (I ve vodě...)
V 90% misí nejsou civilisté, přestože se to odehrává ve městech a vesnicích. Pokud už tam nějací jsou, jsou to panáci (často úplně stejní copy/paste) za jejichž konání při konfliktu by se styděli i hluchoslepí z ústavu.
KAMPAŇ
No, jasněže se to snaží opět kopírovat přesně starej FLASHPOINT - včetně variací na legendární misi "Lost in the woods". Akorát to hra dělá hloupě a prvoplánově.
SUMMARY:
Starej Flashpoint byl pecka, ale jeho aktuální verze v novym kabátě mě tedy už neoslovuje. Bohužel. Je to tentokrát tak nějak bez nápadu, bez šťávy.
Když vzpomenu na Černarus (ARMA2) a úkoly rozesetý po mapě (někdy ani nebylo známo místo, kde to provést předem a generovalo se s každým spuštěním mise) a tu ohromnou volnost, přijde mi ta kampaň v Řecku fakt docela k pláči.
Zdá se, že Bohemia Interactive ve svém urputném snažení o dokonalej simulátor moderního vojenství příliš spoléhá na to, že jim hráči zhltnou pořád to samý akorát v novym hávu a detailech. U mě to napotřetí (napočtvrté) už nefunguje. Navíc se hráče snaží autoři příliš úzkostlivě držet uvnitř dění (aby si někdo nestěžoval, že je to nudný?).
Jeden bolestnej příklad ze hry:
Probíhá naplno občanská válka v hlavním městě a já se mám dostat asi 1 km z A do B, Neočekávám však, že všude v okolí budou chodit vojáci na hlídkách a pokud jen zahlédnou v lese pohyb (sami ani nestřílí) tak se z oblohy vynoří MI24 vyhodí jednotku specialistů a začne na mě (jedinýho člověka) pálit těžkým kulometem ze vzduchu.
Ani na třetí pokus se mi to nepodařilo projít.
A pak jsem zkusil z bodu A do B prostě sprintovat - držet tupě šipku dopředu - a splněno na první pokus.
70%
Pro: Nový ostrovy, zbraně, vybavení, vozidla a animace zbraně z pohledu první osoby.
Proti: UI jednotlivců, nezvládnutý mise, nemastná kampaň, příliš se to snaží podobat Flashpointu.