Arma3 je pro mě největší překvapení za posledních pár let. Přestože původní Flashpoint a Resistance jsou pro mě srdcovky, tak první dvě Army mě vůbec nechytly. Bral jsem je jen jako Flashpoint s lepšími 3d modely, ale se stejnými nedostatky a dost mě to štvalo, čekal jsem větší pokrok a proto jsem od Army3 čekal stejné zklamání - proto jsem před vydáním natočil i tuto parodii odkaz První videa a screenshoty mě také nenadchly, říkal jsem si, že zasazení do budoucnosti na řecký ostrov nemají šanci zaujmout a o to víc jsem byl překvapený, až jsem hru jednoho dne náhodou vyzkoušel.
Hned jako první mě do očí praštila skvělá grafika, která exceluje především ve zpracování ostrova Altis. Za ten bych dal grafikům metál, protože mě fakt baví se po něm jen tak procházet. Vegetace je jako živá, města jsou velmi detailně postavené a všechny budovy (kromě kostelů) jsou pro hráče otevřené! Při hraní si připadám si jak na dovolené, jen mě mrzí, že ve hře není žádný civilní život - ani v kampani. Ostrovy jsou prakticky vylidněné a pohybují se na něm jen vojáci a partyzáni.
Zvuky taky doznaly jistého vylepšení, samopaly zní konečně trochu jako zbraně, jen rotačáky mají pořád extrémně debilní zvuk (nechápu, jak to mohlo v BI projít) a proto doporučuji mod SpeedOfSound, který posune zvuky do úplně jiné dimenze. Ze hry zmizel i otravný zvuk "houpání" výstroje, který mě ve dvojce doháněl k šílenství a udýchaná postava už nezní tak debilně jako v původním Flashpointu...
Další velký pokrok je vidět v animacích vojáků, kteří konečně působí trochu jako živí. Bohemce trvalo jen nějakých 12 let, aby se naučili správně používat Motion Capture... Jedinou připomínku bych měl k animaci pomalé chůze se sklopenou zbraní, ta totiž vypadá, jakoby ji snímali z Robocopa a pokud takhle jde několik vojáků za sebou, tak to vypadá vážně komicky. S animacemi souvisí i ovládání, které je konečně zase trochu zábavné a řekl bych, že i trochu zjednodušené - za účelem lepší hratelnosti.
Co mě ale trochu zklamalo je umělá inteligence a to především spolubojovníkům, kterým velíte. V původním Flashpointu jsem s nimi problémy neměl, pouze mě štvalo, jak pevně pořád drží formaci. Tady se ale všichni chovají prostě jako kreténi a nejde s tím nic dělat - např. musíte rychle utéct z města zpátky do tábora, během útěku jste pod palbou a vaši svěřenci místo aby vzali nohy na ramena a upalovali tam, kam jim zavelíte, tak se plouží nejpomalejší možnou chůzí a trvá jim to třeba o 10 minut déle, než vám. Chybí mi v příkazech něco, čím bych je popohnal. Chápu, že se snaží být jakože opatrní, ale ve chvíli, kdy mají za prdelí skupinu tanků se to prostě nedělá! Zpočátku jsem se snažil hrát mise v kampani tak, aby mi nikdo ve skupine neumřel, pak jsem ale zjistil, že jsou ostatní jen na obtíž a často jsem je nechával "na spawnu"... Dále mě zarazilo, jak nepředvídatelná je umělá inteligence nepřátel - i když jim dáte skill na minimum, tak vás občas nepříjmeně zaskočí svou nechutně přesnou střelbou.
Další zklamání bych viděl v chudém obsahu, který dostanete za (podle mě) dost vysokou cenu. Vůbec mi nejde o kampaň, ale o zbraně a jednotky, které mi příjdou nudné ve srovnání s tím, co nabízela Arma2. Budoucnost mě fakt nebaví, takže ty hranaté hrůzy, které hra obsahuje jdou úplně mimo mě. Stýská se mi po starém dobrém UAZu a Mi-17. Navíc mně příjde fakt ujeté, aby v roce 2035 byla hlavní stíhačkou L 159 Alca :-)) Jo a když už jsem u těch vehiklů, tak musím vyzdvyhnout fyziku, která má sice pořád daleko k dokonalosti, ale od Army2 je to velký krok vpřed. Vozidla konečně zatáčí podle toho, kudy jim směřují kola a jízdu si tak můžete občas i vychutnávat... Asi tak do momentu, než pojedete s civilním pickupem 200km/h po rozoraném poli :-))
Co se kampaně (která vyšla až po vydání jako DLC a je rozdělaná na tři samostatné části) týče, není to nic geniálního, ale taky tady není nic moc co vytknout. Zpočátku jsem měl trochu problém zvyknout si na jiný styl vyprávění (žádné cutscény, pouze sledujete dění a briefingy), ale časem jsem si zvykl. Pár misí mě dokonce bavilo natolik, že je občas hrávám znovu pro zábavu. Občas jsem měl dokonce pocit, jakoby mi bylo zase patnáct, kdy jsem poprvé hrál Operaci Flashpoint a byl jsem ztracen v misi "Po Montignacu" :-) Jo, pořád to má stejné kouzlo, je to prostě paráda, když vás hra nevodí za ručičku a vy sami si můžete vybrat, ze které strany, a jakým způsobem zaútočíte...
Hodnotím pouze single-player. Slyšel jsem, že v MP je strašný net code a videa s lagujícími pajduláky to jen potvrzují, proto jsem si nechtěl kazit chuť a zůstal pouze u kampaně a editoru...
Good Job Bohemko, napotřetí se to povedlo. Teď chci nějaký pořádný addon, ve kterém budou UAZy a Gazíky a ne ty futuristiciké hrůzy! :)
Hned jako první mě do očí praštila skvělá grafika, která exceluje především ve zpracování ostrova Altis. Za ten bych dal grafikům metál, protože mě fakt baví se po něm jen tak procházet. Vegetace je jako živá, města jsou velmi detailně postavené a všechny budovy (kromě kostelů) jsou pro hráče otevřené! Při hraní si připadám si jak na dovolené, jen mě mrzí, že ve hře není žádný civilní život - ani v kampani. Ostrovy jsou prakticky vylidněné a pohybují se na něm jen vojáci a partyzáni.
Zvuky taky doznaly jistého vylepšení, samopaly zní konečně trochu jako zbraně, jen rotačáky mají pořád extrémně debilní zvuk (nechápu, jak to mohlo v BI projít) a proto doporučuji mod SpeedOfSound, který posune zvuky do úplně jiné dimenze. Ze hry zmizel i otravný zvuk "houpání" výstroje, který mě ve dvojce doháněl k šílenství a udýchaná postava už nezní tak debilně jako v původním Flashpointu...
Další velký pokrok je vidět v animacích vojáků, kteří konečně působí trochu jako živí. Bohemce trvalo jen nějakých 12 let, aby se naučili správně používat Motion Capture... Jedinou připomínku bych měl k animaci pomalé chůze se sklopenou zbraní, ta totiž vypadá, jakoby ji snímali z Robocopa a pokud takhle jde několik vojáků za sebou, tak to vypadá vážně komicky. S animacemi souvisí i ovládání, které je konečně zase trochu zábavné a řekl bych, že i trochu zjednodušené - za účelem lepší hratelnosti.
Co mě ale trochu zklamalo je umělá inteligence a to především spolubojovníkům, kterým velíte. V původním Flashpointu jsem s nimi problémy neměl, pouze mě štvalo, jak pevně pořád drží formaci. Tady se ale všichni chovají prostě jako kreténi a nejde s tím nic dělat - např. musíte rychle utéct z města zpátky do tábora, během útěku jste pod palbou a vaši svěřenci místo aby vzali nohy na ramena a upalovali tam, kam jim zavelíte, tak se plouží nejpomalejší možnou chůzí a trvá jim to třeba o 10 minut déle, než vám. Chybí mi v příkazech něco, čím bych je popohnal. Chápu, že se snaží být jakože opatrní, ale ve chvíli, kdy mají za prdelí skupinu tanků se to prostě nedělá! Zpočátku jsem se snažil hrát mise v kampani tak, aby mi nikdo ve skupine neumřel, pak jsem ale zjistil, že jsou ostatní jen na obtíž a často jsem je nechával "na spawnu"... Dále mě zarazilo, jak nepředvídatelná je umělá inteligence nepřátel - i když jim dáte skill na minimum, tak vás občas nepříjmeně zaskočí svou nechutně přesnou střelbou.
Další zklamání bych viděl v chudém obsahu, který dostanete za (podle mě) dost vysokou cenu. Vůbec mi nejde o kampaň, ale o zbraně a jednotky, které mi příjdou nudné ve srovnání s tím, co nabízela Arma2. Budoucnost mě fakt nebaví, takže ty hranaté hrůzy, které hra obsahuje jdou úplně mimo mě. Stýská se mi po starém dobrém UAZu a Mi-17. Navíc mně příjde fakt ujeté, aby v roce 2035 byla hlavní stíhačkou L 159 Alca :-)) Jo a když už jsem u těch vehiklů, tak musím vyzdvyhnout fyziku, která má sice pořád daleko k dokonalosti, ale od Army2 je to velký krok vpřed. Vozidla konečně zatáčí podle toho, kudy jim směřují kola a jízdu si tak můžete občas i vychutnávat... Asi tak do momentu, než pojedete s civilním pickupem 200km/h po rozoraném poli :-))
Co se kampaně (která vyšla až po vydání jako DLC a je rozdělaná na tři samostatné části) týče, není to nic geniálního, ale taky tady není nic moc co vytknout. Zpočátku jsem měl trochu problém zvyknout si na jiný styl vyprávění (žádné cutscény, pouze sledujete dění a briefingy), ale časem jsem si zvykl. Pár misí mě dokonce bavilo natolik, že je občas hrávám znovu pro zábavu. Občas jsem měl dokonce pocit, jakoby mi bylo zase patnáct, kdy jsem poprvé hrál Operaci Flashpoint a byl jsem ztracen v misi "Po Montignacu" :-) Jo, pořád to má stejné kouzlo, je to prostě paráda, když vás hra nevodí za ručičku a vy sami si můžete vybrat, ze které strany, a jakým způsobem zaútočíte...
Hodnotím pouze single-player. Slyšel jsem, že v MP je strašný net code a videa s lagujícími pajduláky to jen potvrzují, proto jsem si nechtěl kazit chuť a zůstal pouze u kampaně a editoru...
Good Job Bohemko, napotřetí se to povedlo. Teď chci nějaký pořádný addon, ve kterém budou UAZy a Gazíky a ne ty futuristiciké hrůzy! :)
Pro: grafika, zpracování ostrovů, atmosféra, volnost, lepší ovládání všeho, kampaň
Proti: nespolehliví spolubojovníci, některé zvuky, zasazení do budoucnosti, žádný civilní život