Komentáře
Assassin’s Creed III mne i přesto přikoval k monitoru na více než 16 hodin čisté herní doby i s videi. Celé to od začátku působí parádně, protože jsou hráči ukazovány stále nové a zajímavé věci, včetně parádní atmosféry a doby, ve které se samotná hra odehrává. Svým způsobem hráč hraje za tři postavy, přičemž jsou dvě minulosti propojeny a pak samozřejmě za Desmonda. Hlavní hrdina Connor přesto není postavou, u které by hráč řekl "to je postava, která mě baví!" Žádná z postav mě nebavila, žádná. Ony ani ty vedlejší nemají prakticky co nabídnout, snad jedinou výjimkou je Connorův mentor. Celý příběh ovšem končí v bodě, kdy si říkáte, že chcete ještě další porci, kuchařka toho přitom přichystala málo a vám nezbyde, než se potloukat po jídelně – myšleno po herním světě s hromadou zbytečných vedlejších misí.
Příběh je u mě pravděpodobně největším zklamáním a snad ani jednička nebyla tak „hrozná“, tam byla hlavní chybou vlastnost misí. Ve trojce je to bohužel příběh, protože hratelnost stále baví, i když je to už léta stále ta samá pohádka a ovládání bylo spíše kosmeticky upraveno. Co se ale nedá hře upřít, je vynikající výprava, v čele s perfektní, hudbou a atmosférou své doby, různými udělátky a nádherně vypadající grafickou stránkou. Nových vychytávek je poměrně hodně, ale přesto jsem u většinou neměl žádnou potřebu je využít.
V kostce: AC3 je krásně vypadajícím plnohodnotným pokračováním s velmi špatným příběhem, který ač kvalitně začíná, v tom nejlepším končí. K větším pozitivům chybí pořádný hrdina s charisma, delší a nepředvídatelný příběh. Zlatá trilogie okolo Ezia Auditore z Florencie!
Pro: grafika, dobově zasazení, některé velké bitvy, hudební stránka
Proti: příběh, námořní bitvy, v nejlepším vše končí, zbytečná změna ovládání
Nyní jsem si hru zahrál po 12 letech.(Remaster)
Překvapilo mě, jak hra opravdu dobře po všech těch letech vypadá, zvlášť nasvícení a stíny v lese. Překvapilo mě jak detailně působí prostředí např přístav v Bostonu. Hra je však také na své stáří dost žravá na výkon, zvláště při vyšším rozlišení.
Příběh vás zrychleně provede důležitou částí americké historie. Osobní příběh hlavního hrdiny, působil naléhavě, možná až uvěřitelně. Byl hlavním důvodem proč jsem hru dohrál.
Nicméně jsem tohle AC proletěl za nějakých 17h hodin aniž bych více zavadil o nějaké vedlejší aktivity. A těch je opravdu veliká spousta. Většinu však důvěrně znám z modernějších dílů. Jejich repetitivnost v kombinaci s kostrbatým ovládáním a obrovským množstvím chyb, mě přiměla je raději ignorovat.
Za mě se jedná o jednu z těch horších her Ubisoftu, ale možná je to jen stářím hry a nebo mým vkusem.
Pro: Grafika, příběh
Proti: Téměř všechno ostatní
Grafika parádní, cutscény nabrali větší a hezčí filmový look, postavy jsou taky docela fajn, ale hraní už je takové o ničem. Zimní Boston je sice skvěle zpracovaný, ale já nevím.. Revelations to měl všechno zakončit a tvůrci měli přijít s něčím novým. Dohrál jsem to asi do půlky a pak mě to už nebavilo. Je to samé pojď sem, běž tam, támhle vyskoč, támhle se schovej.. V předešlých dílech to tolik nevadilo, protože jste se se vším seznamovali.
Za sebe musím říct, že jsem si raději přečetl knihu, kde si ten příběh daleko více užiji.
Pro: grafika, příběh, cutscény, postavy
Proti: stejné herní prvky, zdlouhavé pobíhání, pořád dokola
Pro: grafika, hudba zbraně, námořní bitvy, příběh až nakonec, prostředí, zvířata
Proti: příběh nakonci, moc se mi nelíbila hlavní postava Connor byl takový nepříjemný teda aspon pro mě
AC III je tedy vlastně takovým prototypem toho, po čem bažili hráči v době obrovského herního boomu na platformě MS-DOS. Hrát se to moc nedá. Cesty jsou předem dané, úkoly repetetivní a s nimi spojená nudná interakce hráče. Pět minut nádherné animované scénky, kde vývojáři ukazují dokonalost svého enginu, najednou hrajete, uděláte pár kroků k označenému cíli a spustí se další cutscéna.
Dále se nemohu zbavit dojmu, že celá hra je jakýsi tutorial. Neustále se mi připomíná, co mám udělat a jak. Možná se to dá v možnostech vypnout, ale jako hráč, který za sebou má 20 let herní praxe na to nejsem zvyklý.
Možná stárnu, možná se hry příšerně zjednodušily, ale beru-li v potaz nejnovější Tomb Raider, jenž zvládl vyprávět silný příběh, poskytnout hráči svobodu a motivovat ho vyvíjet postavu, mohu o AC III s klidem prohlásit, že ačkoliv na její obálce červeně svítí 18+, je pro konzumní 15-ti leté hráče.
Pro: Animace postav, grafika, rozmanitost prostředí
Proti: Repetetivní již od prvního dílu série, button eventy, skripty, hratelnost všeobecně
Abych nezačínal negativně (lepší je zmiňovat kladné věci, a to i v životě, pak je hned míň sebevražd) tak začnu tím co se mi na třetím díle líbí. Takže na třetím díle se mi nejvíce líbí prostředí krajiny lesů, to je perfektně zpracováno, má to atmosféru a k tomu když je tá krajinka zasněžená... no prostě paráda. Tohle se vážně studiím z Žubisovtu povedlo. Další věc co se jim povedla byly lodní bitvy. Velké překvapení pro mě bylo, jak byly zábavné a to i přes jednoduchou hratelnost. Opravdu skvělý pocit řídit pořádnou kocábku na rozbouřeném moři, a ze spojeneckou lodí si to rozdat proti přesile. A tady chvála nekončí, další věc co chci pochválit je soubojový systém, který má nejblíže k tomu ze hry Batman: Arkham City. Soubojový systém je plynulejší, lépe se na to kouká a je zábavný i když opět žalostně jednoduchý. No a tady chvála asi končí. Dále už to opravdu nebude žádná sláva. Čím začít? Tak třeba hlavním hrdinou.
Hlavním hrdinou je tu tentokrát naivní indian Conor, který když mluví svou mateřštinou tak mám chuť mu podříznout krk, zabalit ho do koberce, odvést na smeťák a tam to celé zapálit. Takže vám musí být jasné že Connorovo dětství pro mě muselo být utrpením, jakoby by nestačilo že to bylo nudné, ale ta jejich mateřština, fakt bych je všechny nejradši povraždil. Moment? Já měl chuť minimálně Connora zabít i když mluvil normálně. I když je už je Connor dost starý na to aby dostal občanku, mohl požívat pivo a řídit auto, přesto se kolikrát chová jako dítě! Nejspíš by mu pomohla kdyby mu nějaká dala aspoň ze soucitu. Možná by pak začal myslet aspoň koulemi a ptákem, jelikož to opravdu vypadá že má v hlavě vymetíno. Je naivní a dělá všechno co se mu řekne. Fajn je hezké že chce ochránit svou rodnou vesnici (spíš trochu větší tábořiště), ale važně se musí chovat jako dítě? Škoda že hlavním hrdinou hry není Haytham, muž za kterého hrajete na začátku hry a taky je to otec toho indiána který má v hlavě tak možná seno posrané srnkou. Haytham je drzý, charismatický chlapík za kterého je radost hrát.
Další věc co mě štvala bylo zpracování misí. Většina misí byla nudná, nezajímavá a to je opravdu smutné, když trailery slibovali velkolepou válku o svobodu. Bohužel skutek utekl, větší bitvy se snad ani pořádně nedočkáme, a když už to vypadá že bychom mohli, tak nám hra naservíruje trapnou minihru. Opravdu epický boj o svobodu až na půdu.
Dále mě vůbec nebavily mise za Desmonda. Opravdu pokaždé když čtu diskuze že je hraní za Desmonda bavilo, tak kroutím obočím. Jako ta mise kdy se leze na mrakodrap byla ještě dobrá, ale ten zbytek? Ten zbytek ve kterém se bojuje se vážně někomu líbil? Doteď nemohu pochopit proč je Desmond v těch misích nesmrtelný? Proč kurva?! Vždyť tak zabili celou hratelnost těch misí! Desmond může dostat klidně 100, 200, 300, 100000000000000000000000 kulek do sebe a stále bude stát jako by nic. Prostě neumře. Opravdu byl takový problém mu tam dát normální zdraví jako Connorovi, aby ty mise měli aspoň trochu šťávu? A když už jsme u toho Desmonda tak nesmím zapomenout zmínit mou spokojenost s ukončením jeho příběhu, ze kterého díl od dílu stával čím dál větší mišmaš, jako kdyby Kočička a Pejsek pekli dort a pozvali ještě Krtečka, Mata a Pata a dalších tucet pohádkových postav ať každá něco přidá. Tak co myslíte že jsem spokojený s koncem. Nejsem. Vážně stačilo aby Desmond šáhnul na futuristický glóbus, a konec. Svět zachráněn? Fíhá. Jako chápu že asi nevěděli jak ukončit ten mišmaš, ale tak aspoň to mohli ukončit epickým mišmašem, než jen obyčejným mišmašem, ala Desmond šáhne a svět zachráněn. I ten Connoruv příběh byl lépe ukončen.
Dále mi tu přišla nevyužitá možnost lovu, kdyby se z těch věci dalo aspoň něco vycraftit, tak by to lovení mělo nějaký smysl, a né že si zalovím v jedné misi a konec.
Stejně tak města mohla být více propracovaná když jsou tu jen dvě, která si sou podobná jako vejce vejci až na to, že část New Yorku je vypálená.
No abych to shrnul, i přes všechny ty zápory se to hraje díky hratelnosti dobře, bitvy na lodích jsou super, stejně tak jako krajina a sníh a i některé ty pozemní mise měli aspoň nádech epičnosti. Ale pokud téhle hře něco podkopává nohy, tak je to hlavní hrdina, slabé zpracování boje za svobodu, mise ze současnosti a také ukončení Desmondova příběhu (ne že bych ho měl rád, ale takový konec si snad ani von nezasloužil) a hrdina. Aspoň že se na to dobře kouká, ale za tu optimalizaci ve městech by si zasloužili nakopat do koulí!!!
PS: Takže můj momentální pohled na sérii?
AC1- Hrůza
AC2, AC:B, AC:R- nejlepší díly trilogie, s nejlepším hrdinou (Ezio)
AC3- Nadhodnocený, slabý hrdina, lepší však než první díl, ale stejně jako jedničku se mi to hrát podruhé už fakt nechce.
AC:BF: Ta hra je mi totálně uprdele.
PSS: Bylo by fajn kdyby Žubisoft udělal multiplayerovou hru zaměřenou na lodní bitvy, to bych si od nich hned koupil.
Pro: Námořní bitvy, Krajina, Haythem, Soubojový systém a hratelnost jako celek, Grafika
Proti: Connor, Většina pozemních misí, Desmondovy mise, Závěr, Města mohla bejt rozdílněší, Optimaliazce
Pro: Příběh, grafika, volnost pohybu, námořní mise.