Najhoršie je pre mňa vôbec donútiť sa k tomu solo hraniu, podarilo sa mi to len raz. Inak ma vždy moja herná sentimentalita núti užiť si hru s plnou partiou, ani nie tak pre to, že 6 je viac ako 1, ale pretože sú tie postavy zábavné i ako postavy.
Diskuze
Muchkin spoiler: No pre potreby sóla a munchkinovania v BG1 aj bez cap removera je kombinácia Fighter/Thief/Mage dosť jednoznačná. S Mirror Image + Haste, k tomu občas backstab s invisibilitou a potom nahodiť armor počas combatu, s drizztovým defenderom a nejakým -12 AC, je hra v podstate prechádzka ružovým sadom. (samozrejme elf s nahádzanými STR 18/00, DEX 19, CON 17, INT 12+ a ostatné je šum a fuk)
Ozaj zábavny je ale ten bard, ktorý to musí hrať čisto na wandy. Zo začiatku je tuhý aj samotný skeleton so šípkou - a moc sa to nemení ani ku koncu. Wande dojdu charge a bard je mrtvy a je jedno proti čomu bojuje.
Ozaj zábavny je ale ten bard, ktorý to musí hrať čisto na wandy. Zo začiatku je tuhý aj samotný skeleton so šípkou - a moc sa to nemení ani ku koncu. Wande dojdu charge a bard je mrtvy a je jedno proti čomu bojuje.
Stejňě z hlediska munchkinovství je lepší v multi s bojovníkem, neboť pak hlavně v datadisku ToB bývá slabší a nedostává nová kouzla (sloty pro kouzla):) (což platí i pro plnou partu)
I když v BG 1 se ale naopak imo moc multi-classy nevyplatí právě díky nízkému exp limitu (snad jen opravdu u toho bojovníka/kněze a možná ještě bojovník/zloděj, ale větší potenciál mívají právě až v BG2).
I když v BG 1 se ale naopak imo moc multi-classy nevyplatí právě díky nízkému exp limitu (snad jen opravdu u toho bojovníka/kněze a možná ještě bojovník/zloděj, ale větší potenciál mívají právě až v BG2).
Na druhej strane klerik v dvojke je už na tom o dosť lepšie, či už kvôli equipu, alebo silným kúzlam.
Jo, když už klerik, tak pouze v dual/multi s bojovníkem.
Say: Ono je právě vtipné, že jsi jako "výzvu" označil jednu z nejsilnějších možných postav v BG 1:).
Say: Ono je právě vtipné, že jsi jako "výzvu" označil jednu z nejsilnějších možných postav v BG 1:).
Nemyslím len posledný "sarkastický" post. Myslím celkovo aj tie nižšie.
Isair: heh práve ten zlodej, síce som vtedyn nemal sólo partu, ale toho boja sa zúčastnil len on sám, mi s mečom prebodávania udolal sám záverečného démona datadisku Tales of the Sword Coast, bez neho by som to asi nedal.:D
A ad klerik, áno, v podstate jeho najväčšia nevýhoda je tá pomalosť a ešte nízke THAC0.
Isair: heh práve ten zlodej, síce som vtedyn nemal sólo partu, ale toho boja sa zúčastnil len on sám, mi s mečom prebodávania udolal sám záverečného démona datadisku Tales of the Sword Coast, bez neho by som to asi nedal.:D
A ad klerik, áno, v podstate jeho najväčšia nevýhoda je tá pomalosť a ešte nízke THAC0.
Tulareanus: Tak si to prosímtě přečti aspoň=)
A stejně je imho nejlepší v BG 1 zloděj se specializací na backstab (minimálně pro sólo hraní).
Z hlediska munchkinovství je bard v BG 1 opravdu asi nejslabší (hlavně co se sólo hraní týká), neboť je až přespříliš univerzální, ale ani v jednom směru moc dobrý. Což vůbec neznamená, že je hraní za něj nuda (ba je to právě naopak). Jeho síla naopak vynikne až na vyšších úrovních (tedy v BG 2) a především s kitem "sekáč".
Ten klerik také vynikne hlavně, řekl bych v partě, neboť veškerá svá kouzla sesílá zpravidla vcelku dlouho (a navíc jsou posilujícího/léčivého charakteru), čili se často stane, že ti ho někdo během souboje přeruší a v samotném fyzickém souboji se samozřejmě s bojovníkem nemůže rovnat (pro munckinovství už raději mága či třebas právě toho bojovníka/hraničáře se zaměřením na luky, v BG 2 je pak velice silný i ten bard, především s kouzly jako "kamenná kůže", "magická střela" apod. a díky útočné a obranné otočce se z něj stává opravdu mocný bojovník:)). Což je v závěru opravdu jedno, neboť BG není přespříliš těžká hra (minimálně na obtížnosti "podle pravidel DaD"), pokud jí tedy alespoň trochu znáš.
Ovšem za bojovníka, hraničáře, paladina a v bg2 pak mnicha a barbara bych asi sólo hrát nechtěl, neboť to musí být nehorázná nuda:).
Z hlediska munchkinovství je bard v BG 1 opravdu asi nejslabší (hlavně co se sólo hraní týká), neboť je až přespříliš univerzální, ale ani v jednom směru moc dobrý. Což vůbec neznamená, že je hraní za něj nuda (ba je to právě naopak). Jeho síla naopak vynikne až na vyšších úrovních (tedy v BG 2) a především s kitem "sekáč".
Ten klerik také vynikne hlavně, řekl bych v partě, neboť veškerá svá kouzla sesílá zpravidla vcelku dlouho (a navíc jsou posilujícího/léčivého charakteru), čili se často stane, že ti ho někdo během souboje přeruší a v samotném fyzickém souboji se samozřejmě s bojovníkem nemůže rovnat (pro munckinovství už raději mága či třebas právě toho bojovníka/hraničáře se zaměřením na luky, v BG 2 je pak velice silný i ten bard, především s kouzly jako "kamenná kůže", "magická střela" apod. a díky útočné a obranné otočce se z něj stává opravdu mocný bojovník:)). Což je v závěru opravdu jedno, neboť BG není přespříliš těžká hra (minimálně na obtížnosti "podle pravidel DaD"), pokud jí tedy alespoň trochu znáš.
Ovšem za bojovníka, hraničáře, paladina a v bg2 pak mnicha a barbara bych asi sólo hrát nechtěl, neboť to musí být nehorázná nuda:).
Nejak inak nechápem prečo sa vlastne vyjadruješ ohľadom munchkinovstva a kto je aký dobrý, keď si tú hru vlastne ani neprešiel.
Bardi jsou řezačky s písničkama, klerici nudně dobří, zloději sólo úplně ideální a takovej lučištník... Dyť to je vlastně nejlepší skillař. Oni všichni jsou vlastně munchkini.
Ebb: Přesně tak:).
Navíc jak už jsem psal níže:
Sólo je v BG 1 bez xp cap removeru s jakýmkoliv povoláním tak trošku výzva.
A vlastně když tak nad tím přemýšlím i v IWD 1,2 a BG 2 jsou luky dobré, sólo jsem sice pouze se zaměřením na luk nehrál (ono vůbec tyhle hry nejsou příliš koncipovány pro sólo hraní), ale větší problém by to asi nebyl, ovšem co se týká dlouhých luků, dají se i v BG 2 i v obou IWDčkách najít opravdu pěkné kousky:). Samozřejmě ovšem ani v jedné z nich nevynikne jejich síla tak jako v BG 1, kde dlouhé luky (nebo obecně luky) patří mezi nejlepší zbraně;)
Navíc jak už jsem psal níže:
Sólo je v BG 1 bez xp cap removeru s jakýmkoliv povoláním tak trošku výzva.
A vlastně když tak nad tím přemýšlím i v IWD 1,2 a BG 2 jsou luky dobré, sólo jsem sice pouze se zaměřením na luk nehrál (ono vůbec tyhle hry nejsou příliš koncipovány pro sólo hraní), ale větší problém by to asi nebyl, ovšem co se týká dlouhých luků, dají se i v BG 2 i v obou IWDčkách najít opravdu pěkné kousky:). Samozřejmě ovšem ani v jedné z nich nevynikne jejich síla tak jako v BG 1, kde dlouhé luky (nebo obecně luky) patří mezi nejlepší zbraně;)
No po pravde, v BG1 je solo postava zameraná na luk, dosť silná. Nie je to top munchkin, ale určite je to jedno z tých lepších. Ranged je celkovo dobré v BG1. Čo už sa nedá povedať o dvojke.
4Say - Heh no od tebe to fakt sedi.
Isair: Ale pořád počítáš s tím, že máš postavy minimálně dvě. Takže znova... Sólo s postavou zaměřenou na luk.
A vy se z toho taky osypte=) Reagoval jsem na munchkinovství 90210.
A vy se z toho taky osypte=) Reagoval jsem na munchkinovství 90210.
Say: Fakt bys měl to své munchkinovství ještě trochu ošéfovat. Luky nejsou v BG1 dobré... :)
Myslel jsem, že se tu bavíte o partách (viz. 3 bardi v Bodkinově partě aj.:)), nebo mi něco uniklo?
Solo je v BG 1 bez xp cap removeru s jakýmkoliv povoláním tak trošku výzva;).
Ale vzhledem k tomu, že takový Kivan, kterýžto patří v BG 1 mezi jednu z nejlepších postav (často předčí i tu hlavní), je čistou náhodou hraničář se zaměřením na dlouhé luky, tak to trochu tvé tvrzení "luky nejsou v BG moc dobré" vyvrací, alespoň co se prvního dílu týká.
Solo je v BG 1 bez xp cap removeru s jakýmkoliv povoláním tak trošku výzva;).
Ale vzhledem k tomu, že takový Kivan, kterýžto patří v BG 1 mezi jednu z nejlepších postav (často předčí i tu hlavní), je čistou náhodou hraničář se zaměřením na dlouhé luky, tak to trochu tvé tvrzení "luky nejsou v BG moc dobré" vyvrací, alespoň co se prvního dílu týká.
Isair: Rozhodně větší, než kdybys hrál na dvě zbraně. Ono luky (navíc sólo) nejsou v BG, ani v ID moc dobré.
Say: "Tak to možná s hraničářem zaměřeným na luk."
To přece není žádná výzva;).
To přece není žádná výzva;).
Skúste si solnuť jednotku s bardom. To je výzva.
Bodkin: O výzvě? Tak to možná s hraničářem zaměřeným na luk.
Tak i z hlediska munchkina je dost dobrý joke, že je klerik v základu lepší mlátička než blade. :P
4Say - Klerik a Monk jsou co se tyce stylu hrani uplne jiny postavy...BArd je opravdovej jack-of-all-trades...
Say: To je o výzvě a o zábavě. Proč si to dělat snadné? Nebuď takový munchkin.
90210: Na tohle ti stačí klerik, a ještě si je podá slušnými plošnými kouzly. O mnichovi radši nemluvě.
4Say - To je mozny, ale je to nejzabavnejsi postava, ktera umi od vseho neco a ve dvojce jako blade s vysokymi staty z jednicky umi vsechno hodne dobre. Boots of speed, zbroj se kterou jde kouzlit, 2 katany, offensive/defensive spin a vetsina oponentu byla mrtva driv, nez k nim dorazil zbytek druziny. Kdyz nejakou zahadou nemohl bojovat (zasadne prvni rada), tak kouzlil a pokud nemel kouzla, tak hral bardsong. Skvela postava.
90210: Bard společně s barbarem či válečníkem jsou povolání, které mám úplně nejníže.
90210: Dobře ty, Majku. (Normálně jsem se začal obávat G11. Zajímavý reflex)
ad. bard - IMHO je to nejzabavnejsi povolani, specialne kit blade ve dvojce, v jednicce spis jen ostreluje z kuse, pali magic missiles a obcas neco zahraje.
Tak a dosť! Idem si to znovu nainštalovať, hrmm.
Bodkin: To máš celú kapelu. :D
Já hrávám za tři bardy. Nahrazuji si tím řádnou schizofrenii.
Tulareanus: Dva mágové musí být pěkně nudní. To radši mák a klerik (nebo hraničář).
To ja zas hrám takmer vždy v takýchto RPGčkach na dvoch mágov (i keď jeden je zvyčajne dualclass).
90210: A jo, dík, už si na to vzpomínám...
Jelikož jsem BG I většinou hrál za mága, Xana jsem s sebou moc netahal... (maximálně na ten následný souboj u výlezu z jeskyně s těma třema vražedkyněma- Xan měl totiž Charm :))
Jelikož jsem BG I většinou hrál za mága, Xana jsem s sebou moc netahal... (maximálně na ten následný souboj u výlezu z jeskyně s těma třema vražedkyněma- Xan měl totiž Charm :))
We are all doomed, life is so hollow. By ma zaujímali prečo z tej Everesky poslali práve takého nadšenca, nie že by som si sťažoval. (Alebo prečo vôbec Everesku zaujíma nejaké Sword Coast?)
Xan mal nezabudnutelne depresívne hlášky, navyše s prvotriednym dabingom.
4John Mirra - Garrick mel mensi cameo v Temple District, kde pred vchodem do HQ paladinu neuspesne nabaloval nejakou slechticnu. Je to jedna z tech povedenych scen, ktery Athkatle vdechuji zivot, minimalne pro prvnich 10 hernich dnu.
Jak dopadl Garrick ve dvojce? Nějak si to teď nemůžu vybavit...
90210: Kdybys náhodou někdy chtěl hrát s mody: http://www.pocketplane.net/mambo/index.p ... ry&id=164&Itemid=113 a http://www.gibberlings3.net/kivan/. ;-P
90210: Presne tí dvaja chýbali aj mne. :)
Ad.BG1 NPC - Muj oblibenec Garrick z toho mozna nevysel uplne idealne, ale aspon prezil. Zachranit se dal i Coran, ale Safana ne.
Osobne mi chybel hlavne Kivan a Xan. A propos, na Xanovu cepel Moonblade byla hromada dotazu pred vydanim BG2, autori slibovali vetsi pocet podobnych zbrani, ale nakonec ve hre nebyla ani jedna. Zvlastni.
Osobne mi chybel hlavne Kivan a Xan. A propos, na Xanovu cepel Moonblade byla hromada dotazu pred vydanim BG2, autori slibovali vetsi pocet podobnych zbrani, ale nakonec ve hre nebyla ani jedna. Zvlastni.
Tul: Pravda, na ty jsem zapomněl:)
Aha, o tom nic nevím, díky za tip, vyzkouším.
Ale mám pocit, že jsem mu vždy pomáhal, ale stejně ho kuchli... no asi jsem něco dělal špatně.
Aha, o tom nic nevím, díky za tip, vyzkouším.
Ale mám pocit, že jsem mu vždy pomáhal, ale stejně ho kuchli... no asi jsem něco dělal špatně.
A z Faldorn aká fanatička v druidskom háji? Z Garricka bol tiež celkom loser. Pohlavie sa dá Edwinovi zmeniť opäť na pôvodné. Inak mi taktiež bolo ľúto Khalida, ale Dynaheir som nikdy nemal rád.
Isair: Ak sa vrátiš neskôr po queste s Montaronom k Harperom, nájdeš jeho telo v truhle na poschodí. Ak pomôžeš Coranovi, tak ten quest s wolfweres (strašný názov btw)prežije.
Isair: Ak sa vrátiš neskôr po queste s Montaronom k Harperom, nájdeš jeho telo v truhle na poschodí. Ak pomôžeš Coranovi, tak ten quest s wolfweres (strašný názov btw)prežije.
Když tak nad tím přemýšlím, tak vlastně většina parťáků z jedničky skončila ve dvojce špatně: Khalid... mrtvý hned zpočátku, stejně tak Dynaheir, u Montarona se můžeme pouze dohadovat, co se mu stalo, ale nic pěkného to asi nebylo:), Ajantis zabit vaší/naší rukou ve Větrných vršcích a Coran a Safana zabiti vlkodlaky.
Tiax aj Xzar skončili dosť smutne v dvojke. A v podstate aj Edwin na konci toho questu keď si zmenil pohlavie.
Tiax skončil v dvojke v Spellholde, ak si dobre pamätám. V jednotke ma trochu štvalo, že k niektorým spoločníkom sa človek dostal (pri prvom hraní) tak strašne neskoro, že už sa ich neoplatilo/nechcelo brať, napr. Quayle pri bráne BG.
Hmmm ja som mal tuším pri prvom hraní Coran/Kivan, Khalid, Jaheira, Branwen, Xan.
Hmmm ja som mal tuším pri prvom hraní Coran/Kivan, Khalid, Jaheira, Branwen, Xan.
Tak to potom jo:), taktéž nad tím uvažuji... já jednou rozehrál sólo bez xp cap removeru, ale nebylo to nic extra.
Isair: jasné, XP cap remover a ešte som tam potahal aj to väčšie stackovanie potionov, arrows, gems atď. To hovorím o nejakom deviatom možno aj desiatom dohratí, keď som si to chcel len pripomenúť a znovu to celé prebehnúť.
Btw s tím NPC projectem je takový Xzar až neuvěřitelně vtipný. Někdo si u něj fakt vyhrál a co je lepší, tak nové dialogy zcela pasují k původnímu charakteru. Tohle myslím vážně. BG1 NPC project je opravdu nejlepší mod "tam venku". A to bez jakéhokoliv přimhouření oka nad tím, že je to vlastně "fan-mod". :) - Což se občas děje - si přiznejme...
Pokud jsem bral Branwen, tak jsem ji pak jeste menil za Yeslicka v Cloakwood mines. Mela takovej neprijemnej hlas.:0)