Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ukracuješ sa, ale o istý zážitok pri BG 1. Myslím si, že BG1 má najlepšie postavy zo všetkých RPG čo poznám s vtipnými hláškami (najmä teda evil postavy). Ani zdaleka nie sú však tak otravné ako v dvojke či neskôr v Dragon Age, skôr len komentujú situáciu.
Pravidlá dvojky navyše nie sú dobre do jednotky. Množstvo zbranových štýlov v jednotke nenajdeš. Expy za pasce, lock pick, a učeniu sa kuziel je dosť výrazný cheat (to v jednotke nebolo) - a dá sa na tom dostať na level 4 ešte než opustíš candlekeep.

BG1 by sa nemalo hrať ako Icewind Dale. Čaro tej hry je inde.
Ebb: Už. No vida, tomu i rozumím=) Akorát moje rozlišení nepodporuje. Widescreen jo, interface neroztáhne, volná místa prostě prodlouží o stejná baner. Proč BGT?
- Pojedu se svojí partou (nemám rád předtvořené postavy, které mi absolutně nesednou do party a stylu soubojů), se kterou chci projít i BG2.
- Mít to všechno pod jedním spustitelným souborem/celkem/mapou.
- Interface z BG2.
- Nějaké ty fixpatche, které BGT obsahuje.
Ebb: Link není funkční, ale podle toho co píšeš, tak to mění interface (což BGT už má v sobě) a rozlišení (1366x768) pozměním widescreen patchem.
Bodkin: Budu (a navíc podruhé jako jedinou z celé série)... Ale bude to tak možná lepší, protože si osvěžím staré, ne příliš dobré vzpomínky a budu to mít jako celek.

Ještě dotaz. Má BGT-WeiDU v sobě Trilogy, nebo se musí předtím instalovat? Češtinu snad taky rozjedu... EDIT: Aha, ono to bude asi jedno a to samé.
Nějaké důvody, proč neinstalovat BG Trilogy? Líbí se mi myšlanka propojení celého světa Forgotten Realms v obou dílech a datadiscích.

Ebb: Lze měnit barvu u custom UI? Kdes ho vůbec stáhl?
Díky. No, vzhledem k tomu, že se mi nedaří narollovat 96/108 Paladina, tak budou moje NPC zřejmě o zvýšení statů ochuzeni. :-D
Marwel potrebuješ tales 5512 patch na ten najnovší widescreen mod a nezabudni dať full installation BG1+Tales.
Pouze hlavní postava (některé parťáky z prvního dílu nabereš opět během hry) a staty zůstávají.
Mám dotaz k importu postav.Když po dohrání ToSC importuju do BG2, importuje se celá parta nebo jen moje postava? Zůstanou mým parťákům staty z BG1 zvýšené manuály?
Kdyz uz tu byla rec o BG a widescreen modu. Nejak se mi nedari nainstalovat widescreen na BG 1. A to jak na anglicky original, tak na ceskou ze Score. Vzdy to hodi error ('exe patching failed'). Verze widescreen modu 2.60, ktera v pohode funguje jak na Tormenta, tak na Icewind Dale. Jsem si naprosto jisty, ze mi mod na BG fungoval, jenze to slo o starsi verzi modu a ja ted nevim jestli jde o spatnou kompatibilitu tehle verze modu se hrou, nebo zda je problem nekde jinde. Starsi verzi modu nemuzu na netu nikde sehnat abych to vyzkousel.
U BG 1 mi v tomto právě trochu vadilo, že "pokažení" bylo vždy děsně předvídatelné a pouze u těch zlých rozhodnutí (pokazit se toho dá spousta samozřejmě i původně "dobře" myšlenými skutky, což bohužel BG 1 /ale ani spousta jiných rpg/ nebral v potaz.

Čili taková sláva to zase také není, přestože je to fajn.
Mne viac vyhovuje ked viem, že môžem niečo aj pokaziť. V New Vegas to jaksi nejde, v queste všetko vždy vedie k rewardu. Nemôžem si pomôcť. Ono to nascriptovať je práveže dosť jednoduché, ked to robia podla šablón, omnoho tažšie je vymyslieť quest pri ktorom je treba použiť mozog a ktorý je možno aj pokaziť nejakým racionálnym spôsobom.
Toho jsem si samozřejmě vědom, ale pokud to už nějaká hra (prý) obsahuje (F: New Vegas), tak to rozhodně nebudu označovat za blbý "choice & consequence" (byť nevím, jak to v New Vegas vypadá, pokud alespoň trochu podle příkladů níže, špatné by to rozhodně nebylo;)).
Ono to není zas až tak jednoduchý naprogeramovat. A rozhodně ne tak, aby to zapadalo do příběhu a bylo to blbům-vzdorný! :-P
Což o to, volnost je určitě pěkná věc. Rozhodně bych u těch questů ale uvítal větší variabilitu ... tedy rozdílné způsoby řešení (jednoho questu), což BG 1 nabízí jen minimálně (většinou se tak quest liší pouze dialogovou možností a (ne)rewardem nebo zabitím toho či onoho). Takhle je to bohužel ve většině RPG, čili to vůbec BG nevyčítám. New Vegas jsem nehrál, čili nemůžu přespříliš soudit, ale pokud má rozdílné plnění questů a především nějaké důsledky, tak bych to rozhodně uvítal více, než "různorodost" v oblasti odměn (napomáhá to (nejen) znovu-hratelnosti).

Jako příklad bych uvedl jednu pěknou volbu v BG2, kde přidáním k Bodhi (spíše pro zlé postavy)/Stínovým zlodějům (spíše dobré postavy) jste změnili celou jednu kapitolu hry... čili byl znát nějaký důsledek vašeho rozhodnutí, byť bohužel na zbytek hry to už nemělo žádný vliv (tedy akorát vám už nepomůžou v následném boji zloději, pokud jste zvolili Bodhi). V BG 1 bych za (vcelku) dobrý následek uvedl quest s druidy a Aldethem, kdy po jeho zabití na vás později zaútočí jeho bratr (?), při jeho záchraně zase získáte další rozsáhlý quest. Naopak jako variabilitu questů bych zase jako příklad (opět) z BG 2 uvedl ten, kde jste měli 2 způsoby "zbavení" se druidů a to buďto vyzvat jejich vůdce na souboj (dobro), nebo je otrávit (zlo), což změnilo i řadu rozhovorů a sekvencí ve hře.

Ale s tou volností pravda mají dnešní rpg (DA) docela problémy, což je určitě škoda.
"Okrem toho je X možností kedy niekoho stretneš a ktorých sa oplatí zabiť"
Toto bych do toho nepletl, jde mi spíše o ty rewardy za questy. Ono většina z těch co potkáš jsou přeci jen pěkní šmejdi, čili i jejich odstranění v rámci dobra má své opodstatnění;).

To je treba rátať. Hra umožnuje zabitie hocikoho, a umožnuje šmejdenie snáď aj stovky domov dokopy a lúpenie. "Nástupca" /*cough Dragon Age to napríklad neumožnuje - ani jedno ani druhé. Zlo je trochu blbosť brať ako Saurona, zlo je jednoducho amorálne a nemá zábrany zradiť, olúpiť atď. Mne tá volnosť príde lepšia ako ten vyumelkovaný systém, kde vždy dobehne nejaký hajzlík a dá ti reward za nejaký amorálny čin.
"Businessman Aldeth v Cloakwood vs Druids: Ak pomôžeš aldethovi musíš zabiť druidov dokopy 6500 expov + ring of animal friendship + další quest v baldurs gate na sword +3 vs shapeshifters. Ak pomôžeš druidom, 4000 expov + sword +1 (+3vs shapeshifters) a žiaden další chain."

Zrovna u tohoto se nedá s určitostí říct, co je "špatné (zlé)" rozhodnutí.

"Dryada z cloudpeaks vs drevorubači. Ak zabiješ dryadu 925 Expov + pár potionov. Ak zabiješ dryádu 500 Exp + belt čo dáva 20% cold resist."

Pokud vím, jeden z "dřevorubců" u sebe má i "Pás tuposti", což je lepší odměna, než kterýkoliv potion či těch pár xp + navíc získáš 175 exp. jejich zabitím.

Pokud vím, zlé postavy (pokud opravdu nechce hráč konat ani trošku dobro) nezískají řadu užitečných předmětů jako jsou: "Velký štít +1, +4 proti střelám" (pokud nechceš zachránit chlapce), "Dlouhý meč +2, 'Varscona'" (pokud si vybereš odměnu a nechceš později pomoci umělci), "Helma obrany" (pokud Sirénu zabijete a nechcete jí pomoci), "Plášť nymfy" (pokud pomůžeš tomu "zlému" mágovi)(?), při jejichž získávání si přijdete i na několik expů (řekl bych více, než při zlém rozhodnutí u questů spojených i s těmito předmety).
+ zde bylo několik questů, kteréžto se zlé postavě nevyplatily vůbec... například záchrana dívky z moci čaroděje v oblasti karneval (když jí nezachráníte, je to tuším bez rewardu), vysvobození npc z kamenné podoby (jak jsi ostatně psal) apod. vypisovat všechny se mi tu nechce. A několik questů, které zkrátka nemají "špatné" řešení, tudíž při jejich neplnění přijdete o expy a odměny.

"Okrem toho je X možností kedy niekoho stretneš a ktorých sa oplatí zabiť"
Toto bych do toho nepletl, jde mi spíše o ty rewardy za questy. Ono většina z těch co potkáš jsou přeci jen pěkní šmejdi, čili i jejich odstranění v rámci dobra má své opodstatnění;).

Jediná skutečně velká výhoda (zlata je přeci jen hodně a exp limit nízký) je za zlo zabití Drizzta, čímž se dostanete k opravdu nejlepším předmětům ve hře (byť až /vzhledem k Drizztovo síle/ nejspíše v pozdější fázi hry). Což bohužel vyvažuje řada nevýhod (absencí), co se jiných dobrých předmětů týká.

Rozhodně to tak jednoznačné (zlá postava má lepší rewardy)tedy není, což bohužel vzhledem k nižší reputaci (dražší ceny v obchodech) a dalších nevýhod "zla" je docela blbé. Přestože samozřejmě vás nikdo při hraní nenutí držet se striktně zla/dobra (ať už máte jakékoliv přesvědčení)
Pokračovanie diskusie z New Vegas sekcie:
Tak napríklad:
Businessman Aldeth v Cloakwood vs Druids: Ak pomôžeš aldethovi musíš zabiť druidov dokopy 6500 expov + ring of animal friendship + další quest v baldurs gate na sword +3 vs shapeshifters. Ak pomôžeš druidom, 4000 expov + sword +1 (+3vs shapeshifters) a žiaden další chain.

Dryada z cloudpeaks vs drevorubači. Ak zabiješ dryadu 925 Expov + pár potionov. Ak zabiješ dryádu 500 Exp + belt čo dáva 20% cold resist.

Commander Braga, ktorý sa zblaznil a ušiel z Nashkelu. Morálne: vykecať sa a priniesť ho do chrámu. Celkovo reward 1000 exp 1000 gold + sword of berserk. Alebo ak ho jednoducho zabiješ tak: 1900 exp + 250 gold + sword of berserk + potiony v dalsej hodnote asi 500 gold.

Okrem toho je X možností kedy niekoho stretneš a ktorých sa oplatí zabiť, ak hraješ amorálnu postavu, ako len sa vyhnúť boju ked hráš za dobrú. Samozrejme netreba zabúdať na Drizzta, a v podstate vykradánie v každom meste. BG1 som prešiel nespočet krát už, za zlé postavy, za dobré, za neutrálne, rôzne mixy, a byť zlý s reputáciou okolo 5-6 mi prišlo, že sa oplatí asi najviac.
Neviem či funguje s čestinou.
Veď skús, jedine čo riskuješ je reinstall. Na widescreen je treba full inštaláciu - tj zvoľ custom a zaklikni všetko.
Widescreen je treba použiť na novú hru, so starými savemi to crashuje vždy ked ideš do interiéru.
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=3257
Tu je TMW GUI, ktorý ti nascaluje interface k rozlišeniam
a/ 800x600 -
b/ 1024x600 -
c/ 1024x768 - 4:3
d/ 1280x768 - 16:9
e/ 1280x800 - 16:10
Tj pri widescreene nastav jednu z piatich podla tvojho monitora. Funguje to báječne :)
Tie inštrukcie na TMW sú trochu nezrozumitelné, v každom prípade to čo stiahneš rozbal, - ten folder TWM.. niečo nahraj do adresáta s hrou, a spusti setup. Najprv ale nainštaluj Widescreen.
zrovna jsem rozehral, napsal bys co a jak ? jsou nejake problemy s tim modem ? a funguje s cestinou ?
Bomba, BG s 1280x800 na 24' (widescreen mod a TWM GUI aby sa posunuli lišty) aj po 12 rokoch vypadá stále bohovsky.
Tá obratnosť je podstatná iba ak chceš mať dvoch archerov, kedže gauntlets of dex 18 nájdeš dosť skoro. Ale aj tak, napr 17 dex (ako Kivan) má aj Shar Teel fighter-ka (chaotic evil), čiže tá so špecializáciou je tiež lepšia archer-ka ako Kivan. Pravdou ale tiež je tuším, že tú špecializáciu dostane až na levely 9, dovtedy je na rovnakej úrovni ako Kivan - s tým že Shar Teel má k tomu aj lepší strength ak je treba ísť na melee.

Jab: Tssk, to sú cheaty.
No a s modem NPC Kits mu přidělíš kit Archera a pak je zase lešpí. :)
JJ Kivan je slušný, ale podla mna hociktorý Fighter je lepší Archer ako Kivan, práve kvôli bow špecializácii.



Ebb: To je možné:), já nikdy Corana v partě něměl. Ovšem Kivan byl též dost dobrý.
Coran je hrozna masina, ta DEX 20 byla autory silne prestrelena. Celkem dobre je to napsany tady:

http://forgottenrealms.wikia.com/wiki/Coran

In gameplay, Coran is the character who most deviates from the AD&D pen-and-paper rules. His skill with the bow far exceeds what would normally be allowed at his experience level (as well as class combination), which easily makes him the strongest archer in the game. His dexterity score is also higher than can be achieved by any character race in the game, although this only helps to slightly raise his thief skills.
Isair: Hm a neni Coran lepší strelec ako Kivan tak o dve triedy. Coran má 20 DEX, a môže mať bow špecializáciu - tj +3 hit/damage narozdiel od Kivana s DEX 17 a len dvojkovou spec (čo je iba +1 hit / +2 damage) ?
Boots of Speed nezrychloval attack speed narozdiel od haste, ale iba rychlosť pohybu a očividne fungoval iba na jednu postavu a nie celú partu. A tie summony boli dobré tak do levela 3 (ako wand) neskôr to nič nerobilo a ako meat shield to vydržalo max 5 sekúnd. Uznávam, na zabitie Drizzta ich bolo treba požehnane -- ale opäť, cez wandy a nie ako spell.
Poněvadž hůlka vyvolání v BG 1 nevyvolává pouze jednu potvoru;), to sis možná spletl s dílem druhým (kde to bývají zpravidla 1-3 potvory). Navíc použitelnost takovéhoto kouzla je opravdu jen v těch tužších soubojích, kterých není v BG zase tak moc. A hůlek je zde naopak spousta, navíc prodejem a odkoupením se obnovuje jejich počet použití:).
Isair: Doufám... Jsem ve správném topiči? Podle popisku nahoře asi jo.
Vzhledem k tomu, že hůlku vyvolání příšer získáš vcelku brzy a je jich ve hře hned několik, tak to na použitelnosti ubírá;). Na rozdíl od bot rychlostí, které získáš až někdy v polovině hry.
Isair: A? To mu snad neubira na pouzitelnosti, ne? Taky nereknes, ze haste je k nicemu, i kdyz mas moznost poridit si boty rychlosti :)
Garion: Tohle zvládne klidně i "hůl povolání příšer".

Say: Má, ovšem vyvolává to pouze základní kostlivce... v BG 1 sice větší množství, v BG 2 pak pouze 2-4 (?) a později kostlivé válečníky (nic extra).
Klerik v BG1 naprosto skvela postava, jak uz rikal Say, ma ozivlou smrt a pokud si dobre pamatuju, ucinky se scitaji, takze nebylo problem na konci hry vyvolat snad az nekolik desitek kostlivcu najednou a to uz se fakt pocita (takhle jsem zabil Sarevoka nebo jak se jmenoval bez ztraty HP).
To ani ne, od 14tého (či 15tého (?)) levelu získává velké množství slotů a v závěru jich má snad ještě více (či minimálně stejně), navíc má i několik užitečných kouzel vysokých levelů (silnější vyvolání elementálů například), ale tím výčet kladů asi končí no:). Špatná postava to ale rozhodně není.

Tak on v dvojke až na tú premenu na zviera a tie tvoje dve spomínané kúzla nemá Druid i tak nič poriadne, takže ten klerik bude v BG2 tak či tak o dosť lepšia voľba už len preto, aké zbrane môže používať, alebo aj pre kúzla (a tuším má druid aj menej slotov, nie?).
Tak pro 6ti člennou partu se klerik opravdu hodí... potionů není tolik, vracet do chrámů se mi povětšinou nechce, jeho posilující kouzla jsou užitečná, občas se hodí i jeho kouzla jako drž osobu a ve fyzickém boji taktéž obstojí apod.

Ale v sólu či menší partě je to opravdu slabota, druid je snad v BG 1 ještě horší, v BG 2 už ale značně zesílil a to především díky některým opravdu užitečným kouzlům (roj hmyzu, železná kůže etc.), stejně tak klerik/bojovník je v BG 2 už slušná postava i pro to sólo hraní.
No podla mna cleric bol v BG1 najslabší class spolu s druidom. Nie je ani silný, a ani zábavný. Väčšina jeho spellov sú nevýrazné buffy, ktoré sa nestacknuje s inými predmetmi, a healovať, či remove poison/disease sa dá čisto cez potiony. Treba povedať, že clerica výrazne posilnili v tretej edícii, ale teraz sa bavíme o dvojke.

Multi Cleric/Fighter tomu dodalo trochu štavy ale stále slabota. (ako už bolo spomenuté, najmä kvôli THAC0, viac útokov, a možnosti mať STR 18/00 načo netreba zabúdať -- kedže rozdiel je výrazný. 18/00 dáva +3 to hit +7 damage, STR 18 dáva len +1 to hit, +2 damage).
Jo, přesně tak, já osobně to sólo taktéž příliš nemusím, i když BG 2 jsem už sólo dohrál a několikrát rozehrál. A BG 1 mě příliš neláká právě kvůli xp limitu (pročež ho plánuji někdy rozehrát s xp cap removerem), i když jsem to už taktéž zkoušel (třeba právě za toho zloděje).

Say: Přesně jak píše Tul:) + ještě počet útoků za kolo a navíc jak už jsem psal níže, klerik nedostává v TOB na vysokých levelech už žádné sloty pro nová kouzla (a to i při plné naexpené partě).

A postihy tu nejsou žádné, však už se o tom vedla diskuse:).

A neber to pořád podle NwN 1, či podle jiných sólo DaD her, BG (a ostatně i IWD) je koncipován pro partu, takže se při sólo hraní zpravidla vždy vyplatí multi/dual class, neboť čisté classy jsou v sólu většinou slabší/ méně využitelné (to ovšem neplatí pro plnou partu, i když u klerika zrovna asi ano:), alespoň co se týká BG2 a BG 2 ToB).
Isair: ,,Jo, když už klerik, tak pouze v dual/multi s bojovníkem."

A to proč?=O Teda nevím, jaké tu jsou penalty za multi, ale klerik jako takový je na vyšších levelech nechutně silná postava. S bojovníkem by toho těžce dosahoval.