Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jestli to tak s těmi dialogovými možnostmi v BG je, či není, si jistý nejsem, zas tak ty hry neznám, ale silně o tom pochybuji.
Hamster: Domnívám se, že v těch dialozích (třeba dobří paladini (ale to jsou prostě paladini) neberou úplatky a odměny) se některé volby nenabídnou, nebo naopak objeví, ale nevím do jaké míry u ostatních. Ale v NwN to funguje tak, za rozhodnutí přijímáš body buď k chasu/zákonu a dobrotě/zlu. Jak moc vybočuješ, přesvědčení se tuším přehodí na odpovídající. Nebo naopak když ho splňuješ a ještě přidáš, dostaneš nějaké bonusy.
Jab: Nejde o obtížnost. Několikrát jsem tu psal, co mi vadí na předtvořených spolubojovních. Navíc BG2 už projitý mám, podruhé nechci jejich kecy být neustále rušen.

Tul: Chceš říct, že BG staví na romancích a pro plnohodnotný zážitek musíš mít plnou partu neschopných ufňukánků?
Pripomína mi to jedného človeka, čo keď hral prvý raz Mafiu, tak preskakoval všetky cutscény. :D

Tak Jan a jeho jokes, netvrdím, že sú všetky vtipné, pre mňa bol zaujímavý a úsmevný skôr v tom, že taká postava, reagujúca vo fantasy tak atypicky tam bola + reakcie ostatných na neho. A niekedy mi pripomínal Discworld.
Ta hra není vůbec těžká ani na první hraní, pročež je zbytečné tvořit si vlastní partu. Bez NPC je zejména dvojka jen poloviční hrou. Děláš chybu...
Tak konečně to všechno šlape jak má. Nakonec jsem zůstal u BGT. Parta se bude skládat z:
- ♂ Talův klerik, půlelf nebo elf, zákonné zlo, primárně moudrost
- ♀ nekromant, člověk (bohužel, elfové nekromancii neumí), neutrální zlo, primárně inteligence
- ♂ mnich, opět bohužel člověk, zákonně neutrální, primárně vůbec nevím jaký atribut, co v těchto pravidlech pro mnicha je (moudrost?)
- ♀ lučištník, elf, neutrální dobro, primárně obratnost
Vůdcovství ale nevím komu dat. Buď klerikovi, který nějaký ten bod do charismy dostane kvůli odvrácení nemrtvých, nebo mnich, jakožto neutrální přesvědčení (asi nejlepší do dialogů).

Nějaké rady a připomínky k tvorbě party? Chci takto projít celou BG ságu.
Nebyla Jenny jako Dynaheir v jedničce? Kvůli ní budu hrát ženskou verzi Troopera v TOR. :)
Teda Keldorna a Jana som mal väčšinou v partii a ani raz ho nenapadol. Viconiu hej, Keldorn je tak trochu imúnny voči sarkazmom a tak trochu rasista, holt nikto nie je dokonalý. Mazzy je jediná postava s ktorou som to nikdy nedohral. :D Ale Jennifer Hale má veru pekný hlas. :)
Keldorn je kapánek cvok. Ten jeho útok na Viconii nedával smysl. Dokonce se nesnese i s Janem (na kterého taky zaútočil). Valygar je prima. Hlavně jeho dialogy s Mazzy jsou moc hezké. Další důvod ostatně, proč Mazzy v partě mít (vedle toho, že ji namluvila Jennifer Hale).
Je to pragmaticky dobrák. :D Páčilo sa mi, že to nevidí tak čiernobielo ako Anomen (taký slepý kresťanský ideál) alebo Keldorn (ktorého otcovský a miestami šokovaný prístup bol ale fajn).
Kdysi jsem četl o alpha verzi modu, který překopává pravidla BG 1+2 z DnD do GURPS, ale jak to s ním vypadá dneska nevím, to bys musel trochu projet net.
Hm, když bych teda upustil od Trilogy a dal samotný BG s datadiskem... Existují modifiakce, které upraví interface na BG2 + pravidla?
Ebb: Pomohlo přepnutí na 16-bit + zaškrtnutí software BLT u 2D. Díky.
Povypínaj niektoré tie graphic settings - software transparent BLT -- 16-bit color to pomôže určite ale môže to sekať. Neexistuje na to 100 percentný fix. Ak máš XP, tak vypni NVIDIA hardware acceleration - to to môže spôsobovať.

Či sú to štvorčekové tiene, alebo čierne body namiesto niektorých ikoniek, predmetov, spritov - všetko hladaj pod Baldur graphics glitches.
Jaká je anglická fráze pro černou neodkrytou mapu a pak stín pro již odkrytou mapu, ale mimo dohled postav družiny? Jak se tak na ten svůj screen dívám, potřebuje to nějak fixnou/vyhladit.
Na BG1 i 2 existuje spousta kvalitních NPC modů. BG1 v podstatě řeší skvělý NPC project, který dává hloubku všem postavám. A třebas Xzar je pak skutečně neskutečný "masterpiece". Co z něj autoři udělali za zlem prolezlého leč zábavného šílence... :)
U BG2 je to těžší. Dobré mody rovněž jsou (na vylepšení stávajících dialogů a nové resp. "nové" npc). Nicméně mě osobně chytla snad jen Keto. Velmi dobrá je prý i Nalia...
Práve som znovu dohral jednotku, takže pôjdem opäť aj na dvojku, rozmýšlam nad partou, Korgan a Edwin na 100%, thief/mage alebo thief/cleric bude asi moja postava, a dalšie tri spoty fakt neviem. (Sarevok samozrejme tiež, ale ten príde dosť neskoro).
Ten Valygar je aký? To je ten druid? Či to bol Cernd?
asi nej postavy se kterýma jsem tvořil partu, a to jsem hrál za dobrého, byli:
Já - mág
Korgan
Viconia
Minsc
Ian
Valygar
Súhlasím, Minsc ma sral asi najviac s jeho Booo priblblými hláškami.
Tiež súhlasím, že je stále dosť optional contentu v BG2 -- kvôli čomu ju ja tiež považujem za výrazne lepšiu hru od neskorších nwn/kotor/da. Ale ten trend istým spôsobom išiel tým smerom.

Tie evil postavy v dvojke stratili svoj šarm. Edwin išiel dole vodou od jednotky, Viconia je rovnako nudná, a Korgan ako tak ujde. Sarevok sa dá naverbovať až ku koncu - ten samozrejme tiež ujde. Yoshimo je nuda. Z good postáv, jedine Mazzy bola celkom originálna, inač boli o ničom. Nemôžem si pomôcť, tie postavy v dvojke ma nebavili ani zdaleka tak ako v jednotke.
"Nechápem inak fakt čo ľuďom na Jaheire a Imoen vadí."

Tak mně na nich třebas nevadí nic, pouze jsem nabízel pro ně vhodnou alternativu... snad jediný, kdo si tu na ty postavy stěžuje (nejen v BG 2) je Ebb a Say... nu co naděláš.
Nechápem inak fakt čo ľuďom na Jaheire a Imoen vadí. Jasné, že si to možno nezvolím za ideál "správnej" ženskej. Ale nie reálnejšie, že ženská, ktorá sa snaží nedať najavo city je zrazu zdecimovaná stratou manžela a má aj depky a svoj smútok a rodiace sa nové city sa snaží skrývať za nevrlosť a odtažitosť? Alebo, že niekto si prežije traumu v mladom veku a je z toho vykolajený a hľadá oporu v jedinej blízkej osobe? Mne to teda príde reálnejšie a zábavnejšie než po prvý raz zábavný, po druhý raz "nevadí mi" a po tretí raz otravný Minsc. Pripadá mi to ako keby sa niekto snažil pozerať (neporovnávam teraz s BG2, dávam ako príklad!) psychologickú drámu a vadilo mu, že postavy majú svoje mindráky, slabosti a neresti a že podliehajú prípadným tlakom, lebo sú labilné. Jednoduchšie povedané: je to ako chcieť hrať fantasy a nemať rád kúzla.
Ebb(09.01.2011 21:31:36):"máš tam plane kde sú všetci kompanioni "

Jen takový dodatek... tohle je pouze v datadisku ToB, v původní hře nic podobného není. Navíc společníci neexpí automaticky (i když nejsou zrovna v bitevní vřavě), nemusíš je měnit, neotravují tě a vlastně je v té sféře ani nemusíš mít... čili oproti Kotoru, DA etc. je to dělané tak nenásilně a pro mě přijatelně.

A mimochodem, očividně máš raději zlé postavy, pročež doporučuji BG 2 (alespoň SoA) rozehrát znovu a vyzkoušet třebas zase Korgana (něco na způsob Kagaina, s perfektními hláškami), Edwina (zůstal prakticky stejný, jako v prvním díle, jen má více zábavných hlášek), Viconii (s tou by tě imo i romance mohla zaujmout, anžto není tak přesládlá... ovšem přesto jí můžeš kdykoliv odmítnout), v datadisku je pak dobrý společník Sarevok. Z těch hodných/neutrálních ujde třebas ale i celkem Valygar, Yoshimo ( ten tě ale bohužel v cca půlce hry zradí)... tohle koneckonců platí i pro Saye... kdyby přeci jenom se nakonec rozhodl využít NPC postavy a nechce poslouchat žvatlání Iomen, Jahihery aspol. Přestože oproti DA, Kotoru tu postavy hráče otravují minimálně (krom romancí tj. Jahihera, Viconia, Aeria, pro ženské postavy pak Anomen) a většinou pouze konstatují danou situaci, čili žádné životní příběhy se nekonají.

A paradoxně jsou tyto zlé postavy i nejsilnější, čili i munchkini si pošmáknou.
"80% súboj, 15% dialogy, 5% pobehovanie sem a tam" toto možno v Throne of Bhaal, ale v BG2 v podstate najdlhších kapitolách 2. a 3. to bolo takmer presne naopak. A aj to skúmanie to bolo, možno viac "nenásilné" (menej okaté) v zmysle, že rpgčkar je zvyknutý fakt "prešmejdiť" tie lokácie úplne prirodzene, či už je to nejaký dom, v rohu stojace NPC, zabudnutá jaskyňa a tak.

Problém prvých RPG bol v tom, že mali len minimálne možnosti rozprávať príbeh, opäť len text ako v prípade stolových RPG. Až neskôr možnosti dovolili vývojárom rozprávať príbehy prirodzenejšie v rámci samotného hrania.
Ebb: Takto u mě vypadá BGT s Widescreen módem. To samé, cos postoval, jen v jiné barvě.
Opak je pravdou, ja s tebou súhlasím. Akurát to vidím z iného pohladu a ten design sveta v jednotke s jej poloprázdnimi mapami mi sadol viac.
No NWN/DA jsou úplně mimo už jen v tom, že nemají žádné "vedlejší"/nepovinné lokace, čili i žádný exploration element, jak říkáš. V BG 2 přeci jen nějaký byl (byť na BG 1 neměl)... například Objev Illithidího doupěte pod městem, Demi-liche v jednom z domů v přístavu, v některých lokacích různé jeskyně se zajímavým objevem apod., nehledě na to, že přestože do většiny lokací dostaneš "pozvánku", nikdo tě nenutí je projít... v tomhle NWN, Kotor, DA byl mimo, ten ti pouze "dovolil" projít lokace v různém pořadí, ale projít jsi je musel všechny. U BG 2 přestože lokací je méně, jsou zase o něco větší a taktéž tak 70-75% z nich projít nemusíš (zkoušel jsem to, hlavní příběh proběhneš opravdu rychle, vše ostatní tvoří vedlejší lokace a questy).

To, že je BG 1 rozlehlejší... o tom se hádat nebudu, to je samozřejmě fakt. Každopádně, jak říkám, dvojka má jiné kvality... Ať už pro mě lepší atmosféru (temnější), lépe podaný příběh, taktičtější a krapet zábavnější souboje, propracovanější NPC postavy, propracovanější dialogy obecně, rozhodně daleko zajímavější vedlejší questy (asi nejlepší, co jsem v nějakém RPG zažil) viz. Kult nevidoucího oka, Větrné vršky, přepadení Trhova druidy, tvrz De'Arnise etc. a přestože asi ve většině bodech nebudeš souhlasit, pro mě tohle všechno jako celek bavilo krapet více, než BG 1 a ve spoustě novějších rpg... Kotor, NWN 1, DA mi toto zkrátka chybělo. Nehledě na to, že dnešní Bioware/některé Obsidian RPG se dělají podle určité šablony, která mi absolutně nesedne a je již také dosti okoukaná.
Podivné, podivné. CRPG boli od jakživa o munchkinovaní, a stolové RPG o roleplayovaní. (Prvé hry - Rogue-like, potom krokovacie dungeony...) Samozrejme, po čase sa tie rozdiely stierajú, ale toto bola originálna myšlienka. BG2 bol u mna tak 80% súboj, 15% dialogy, 5% pobehovanie sem a tam. A to som všetky knihy a dialogy čítal. Takýto pomer viacmenej nutí ku powergamingu. A o NWN ani nemá cenu hovoriť, to bol raj pre munchkinov.
Tak minimálne textov (nielen dialógových) bolo v druhom dieli cca 5x viac než v jednotke a holt áno, celkovo možno bol ten svet menší, ale ako sa tu spomína - plnší. A osobne by som práve povedal, že toho obsahu je viac, keďže väčšina tých lúk, ako Isair spomína obsahovala nejaké jedno dvojvetové NPC a pár mobov, prípadne nejaký pseudoquest (krátky a nezapísaný do denníku).

Neviem aké NPC by ste si predstavovali, duševne "vyrovnané" stroje na zabíjanie? A to je dobré? Originálne? Nemali by sa tie NPC chovať skutočne ako postavy miesto toho, aby boli strojovo "správne"? A náhodou tých dialógov s NPC v partii nebolo tak prehnane veľa, väčšinou iba trigger pri určitej lokácii a queste (veľmi pekné spestrenie, nehovorte mi, keď niekam idete so známym a jeho napadne nejaká spomienka s daným miestom, ktoré vidíte, že je to blbé/neprirodzené). Niektoré postavy mali byť otravné a čo sa týka romancí, bolo ich predsa viac, takže si mohol hráč vybrať s kým to potiahne alebo či bude starý mládenec (ehm :)). Navyše pokiaľ človek nehral na najvyššiu obtiažnosť tak nebol problém s tým, ak mal partiu zostavenú podľa obľúbenosti postáv a nie podľa najvhodnejších classov. O tom tá hra predsa je, ak budem chcieť munchkinovať, alebo hrať vyslovene taktiku bez dôrazu na charaktery a príbeh, tak tu furt pre mňa existuje Icewind Dale alebo stolné prevedenie D&D.
Súhlasím, že dvojka je hutnejšia a má prepracovanejší content na meter štvorcový. To, ale neznamená, že má viac obsahu ked je celý svet 5 krát menší. Ten pomer content na meter štvorcový je podla mna nevýhoda do RPG, a skôr výhoda do FPS, alebo pre konzoly kde je nonstop potreba udržať inak labilnú pozornosť hráča, ktorý ak každý okamih buď niečo nezabíja, alebo nepozerá na cutscénu, tak zrejme zaspí, kedže jeho mozog nie je schopný fungovať bez neustálych šaškáren. Teraz trochu preháňam, ale približne o tomto to je a nejak takto to zrejme vidia aj investory čo vrážaju miliony do velkých projektov.

BG2 je prinajmenšom medzistupeň k tomu čo prišlo potom - NWN/DA.
Ebb: Já ti nevím, ve dvojce mi přijde, že vše zvládli poměrně dobře... jasně, nepovinných lokací tu není tolik, ale na rovinu... ty nepovinné lokace (nebo alespoň drtivá většina) v prvním díle nebyly moc propracované, čili si myslím, že by nebyl takový velký problém nahodit nějakou poloprázdnou louku s několika nejslabšíma kreaturama. To už více docením menší počet propracovanějších lokací, questů a propracovanější,"živoucí" společníky. A přestože mám ten, jak říkáš, "exploration" element opravdu rád, přesto mě dvojka dokázala učarovat zase třebas jinými kvalitami, které mi naopak v prvním díle chyběly.

S DA bych to moc nesrovnával... ten byl ve všech ohledech daleko horší. Ať už co se týká společníků, lokací, RPG prvků, questů, příběhu, soubojů etc. a ještě byl příliš natahovaný.
Ved to je to.
Štúdio ma istý rozpočet a istý počet man hours. Ja chcem aby ich minuli na krásne a nepovinné lokácie ako v jednotke a postavy aby riešili len tak ako ich riešili, a nie aby vyplytvali polovicu man hours na sexy fotku Aerie a jej srdcervujúce príbehy z detstva.
Isteže by bolo najlepšie ak by mala hra všetko, a hráč by si vyberal. Budme realisti. BG2 odstránil to čo robilo jednotku pre mna zábavnu - mapy a exploration, a priniesol telenovelu v podobe nekonečných dialogov s NPCčkami.
Ebb: Jenže i ve druhém díle jich je spousta perfektních...:), tvůj problém, žes za ně nehrál! (když už to beru podle tvého způsobu myšlení).

Každopádně já Jahiheru bral do party jen jedenkrát ...:), čili tohle na mě nezkoušej.

Btw, nikdo tě nenutí to číst... mě se třebas ty texty zdály dobré (samozřejmě dle postavy)... Aerii můžeš poslat do prdele hned zpočátku a již na tebe reagovat vícekrát nebude.
V BG 1 prostě ten výběr ani nebyl, s postavami si tu práci autoři ani nedali... čili je rozhodně nebudu považovat za propracované.
Určite, aj v jednotke je množstvo otravných NPC - Minsc, Jaheira. Ale najmenej polovica je výborná. Kto za to môže, že to hraješ piaty krát s Jaheirom a Khalidom, ja som ju nebol schopný počúvať ani raz :)

V dvojke je menej NPC, ale tak 10 krat viac zbytočného textu a balastu o ničom. Aerie a jej príbehy ma teda nebavili. Pološepotný "Your voice is ambrosia" ma aj na 50 krát viac bavil ako prvý a posledný príbeh Aerie.
Ebb: Recenze jsem nečetl, ale těch NPCček je určitě v druhém díle méně, ty co z prvního dílu jsou minimálně stejně tak zábavné a především tvá družina není jen tupé nemluvící a nemyslící státo, které se řídí jen tvými příkazy, ale mají i svůj charakter a myšlenky (byť jsou hry, které jsou na tom samozřejmě daleko lépe... viz. P:T). Každopádně označovat NPC v BG 1 za perfektní, je opravdu směšné;) a přestože proti BG 1 nic nemám a řadím ho k mým nejoblíbenějším RPG hrám, právě nějaký pořádný charakter postav mi zde naopak chyběl.

Nehledě na značnou nedoladěnost, kdy postava během hry říká neustále to samé (když už náhodou něco říká!)viz. diskuze Jahihery s Khalidem. Nehledě na to, že ta jejich diskuze zpravidla bývá dosti slabomyslná a tak nějak navíc... a když už jí během hry pětkrát zopakují, je to už opravdu na bednu;).

V BG1, 2 išlo ovládať celú partu. A hovorím, v jednotke skoro nič neriešia. Dvojka je takmer ako Dragon Age -- ved je to duchovný nástupca *cough. Lokácie sú zablokované kým k nim nedostaneš questy, máš tam plane kde sú všetci kompanioni --niečo ako camp, každá area je rovnako linearny chodníček obkolesený šutrami a horami, a NPC sú rovnako zlé a otravné ako v DA.

Baldur's Gate začína a končí jednotkou, na tvojom mieste by som vôbec neriešil tú trilógiu, ale budiš.
Nemůžu s BG1 porovnávat, ale opravdu mi stačily I(E)MOeniny myšlenkové pochody, Jaheiřiny náhlé a rušící dialogy o tom, jak cosi řeší s rodinou a nevím kde co. Prostě zavazí (v boji mi nevyhovují) a ještě blbě kecají. To už v tom Falloutu aspoň drží hubu a krok. A nejde je ovládat, tudíž nějaké staty jsou prakticky kde tam, tak to nejde ani jinak řešit. I když Restoration mod umožňuje jejich ovládání v boji prý.
No BG2 má otrasné NPC o tom žiadna reč.
Isair: Ide o to ako sú napísane tie postavy. V BG1 mali vtip, boli zábavne. Dvojka išla dole vodou. Viac dialogov ale sú o ničom, kvantita nahradila kvalitu, pričom paradoxne recenzanti to opísali opačne.

Radšej budem desat krať za hodinu počúvať "Your voice is ambrosia" -nadabované jemným afektom a šepotom tak aby to znelo že je postava na hranici príčetnosti, ako další srdcervujúci príbeh elfskej krásky Aerie.
Problém je, že prakticky téměř nic nehovoří... a ty jejich opakující se hlášky... to snad ani nestojí za řeč:) (ty už jsou i v tom BG 2 snad daleko lepší, nehledě na "skutečné" dialogy a případně i romance).
Isair, Ebb: Ano ano ano, já to vím. Ale parťáci mě tady opravdu nezajímají. Po BG2 teprv ne. Leda kdyby byl nějaký mód, co upravuje jejich classy, nebo nejlépe mi dovolí vytvořit jejich statistiky od základu.
S prominutím... v jedničce jsou NPC postavy prakticky o ničem... žádné dialogy, nic (jsou téměř na úrovni těch ručně vytvořených). Akorát některé mají přitroublé, nezajímavé a zdržující questy (viz. Edwin, Kagain, Minsc etc., při jejichž nesplnění odejdou z party). V druhém díle si ovšem ten zážitek pokazí daleko více... pokud mu ovšem vlastní parta vyhovuje, tak není co řešit.