Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Každé cRPG je do istej miery o munkchinovaní. A písal si že to chceš hrať na najtažšej obtiažnosti, a to s hentou partou nedávaš. Minimálne budeš frustrovane loadovať na 5 krát každý súboj. Single class Cleric je slabunká postava v AD&D a nepomôžu jej ani staty.

Treba to vidieť tak, AD&D bol robený hlavne pre pen and paper RPG, kde nejde až tak o ten combat balance. Pre počítačovú hru, je však tretia edícia vybalancovanejšia.
Ebb: Nikdy. Dual a multiclassy nesnáším. Mám rád čisté zaměření. I když to tak nevypadá, nejde mi jenom o munchkinování, ale především o partu, která mi nabídne oblíbené dovednosti a strategie.
Len tak na ukážku. STR 18/00 dáva +3 THAC0 a +7 damage, STR 18 dáva +1 THAC0, +2 Damage. Preto je lepšie dať minimálne tomu clericovi dual class cleric/fighter a urobiť z neho melee tank DPS. Cleric level bude mať len o jedna horší ako čistý cleric, ale získa väčší bonus z CON do HP, bude mať STR 18/00 a bude mať výrazne lepšie THAC0.
Ebb: A já si říkal, proč mají všichni stejně životů (žádné CON bonusy). Pche, zlatý ID2.
Ja som ti hovoril, STR/DEX/CON na 18, str už len na weight aj keď s nimi nebojuješ, DEX na AC a ranged attack (sling minimálne budú mať všetci zrejme) a CON nie je treba riešiť.
Pre Clerica, Druida ešte Wisdom, Mága, Sorca, Barda INT a ostatné nie je treba.
Dexterita samozrejme v AD&D sa ráta vždy naplno a je jedno aký máš armor.
Tady mistr ti poradí nějaká jména z Arcana, kde mají postavy nejlepšejší jména na světě. :P
A zkus ty postavy lépe pojmenovat. Když si nevážíš jich, jak si pak můžeš vážit sebe?
Sis mel predtim precist nejakej FAQ, nebo manual. Ten ma BG opravdu zajimavej.
90210: Hrál, ale 8 roků už to bude. A tak dobrou paměť zase nemám=)
Do pr*ele práce. Tzn. dexterity naprostá nutnost pro všechny... Protom teda platí u OČ čím menší, tím lepší?

Tul: Prý to na rozhovory až tak moc vliv nemá. A i kdyby, raději evil, než good.
Say: "Protože v těžké zbroji je ti dexterity na prd."

V ADnD je to úplně jedno, zde dostáváš za obratnost bonusy, ať už máš oblečenou jakoukoliv zbroj.
A inteligence ti v rozhovorech též až tak moc nepomůže.
Dexterity ale neupravuje len AC ale aj reaction adjustment v boji. Nehovoriac o tom, že niekedy sa fakt oplatí ísť dosť na strelné zbrane a ten bonus na ranged THAC0 je aj lepší než nepodstatné bodíky do iných vlastností pre cleric class.
+ robiť kecala z lawful evil postavy, hmm to naschvál?
Ten "Talúv kněz" je Jace Beleren z Magic the gathering. Inak nechápem prečo si dával priestovi tak vysokú charizmu a int a tak nízke dexterity a zbytočne vysokú constitution, keď cleric ani žiaden jeho kit nedostáva nad hodnotu 16 žiadne bonusy.
Tulareanus: Kdo? Nevím, google našel jestli myslíš custom pictures.

Jinak nevíte někdo, jestli je uScript kompatibilní s BGT?
Bodkin: Ještě aby ne, když nabízí kompatibilní herní špičky za pakatel. Akorát škoda těch krabic. Co bych dal třeba za takového čistého Fallouta 2 bez kulervoucích značek prodejců a fosforeksujících blikátek.

Windowed mod vyřešen, už to jede... Moje parta:
http://img715.imageshack.us/img715/4008/screen45k.png
http://img155.imageshack.us/img155/7420/screen46.png
http://img43.imageshack.us/img43/5901/screen47b.png
http://img196.imageshack.us/img196/75/screen48v.png

A ještě jeden typ pro milovníky vlastní party (a pokud neví)... Není potřeba hru s vlastní partou neustále nahrávat přes TCP/IP, ale stačí ze složky mpsave překopírovat savy do složky save a načítat pak ve hře klasicky single.
1) Jednička má přenádherný feel začínajících dobrodruhů (i když, Khalid a Jaheira byli kumpáni Goriona, takže level 1, wtf? a ty rozlehlé, polopusté lokace (přeci jen jsou v zabydlené oblasti, takže žádné velké ujetiny/poklady tam být nemůžou.

Narozdíl od toho dvojka s jejími třema questy na metr čtvereční (nadsázka), ale vlastně jen klišoidní a nenápadé město obšlehnuté z Planescape.

2) Jana jsem měl rád a vždy(v obou případech) ho bral sebou, protože je to gnóm, blázen, notorický lhář, šílenec a profesionální troll. A když trollí minsca tak i hazardér.

3) Say se přidal ke GoGu, jen tak dál!

BTW - zkoušel jsi to pustit jako single? Tam to taky padá?
4Isair - Myslel jsem i ty nepojmenovany lokace, kazda je necim zvlastni. Me BG1 svym pojetim proste bavi, na druhou stranu chapu, ze pro druhy dil s vypracovanejsimi charaktery uz bylo nutny udelat zmenu.

4Ebb - U jednicky bych "zlutej oriental-like" interface taky nechtel.
90210: Jsou tím samozřejmě myšleny ty lokace "navíc", tj. lokace jako "Jižně od Firewinu", "Na sever od Nashkelu" apod.

Já nevím, jestli sis toho všiml, ale lokace se zde porovnávaly právě s BG 2, ve kterém sice chybějí tyhle "nepropracované" lokace (louka s jedním baráčkem a questem, s řadou těch nejslabších potvor), ale na druhou stranu tam je spousta těch ve stylu Gullykin apod., které jsou navíc ještě daleko rozsáhlejší a propracovanější.
A s tým škaredým BG2 interfaceom a horšími prekombinovanými AD&D pravidlami :)
4Say - To mas za to, ze chces hrat BG s vice postavama.

4Hamster - Ja jsem s Kivanem pouzival vzdycky jako zbran na blizko halapartnu, jestli myslis tohle...

Nekdo tu psal, ze lokace v BG nejsou propracovany, ja si myslim pravej opak. Kazda zdanlive prazdna lokace ma specifickou a jedinecnou atmosferu. Mista jako Firewine bridge nebo Gullykin nemaji chybu.
Ne, nemůže to fungovat bez problémů, písek kuna pes. Vždycky, když dám novou hru (přes TCP/IP) v jakékoliv IE hře (pod Win7 64bit), tak se hra sekne (černá obrazovka, v procesech běží, ale za nic nejde zpět nahodit z lišty). Na netu doporučují zkusit windowed mode, jenže ten asi s widescreenem nejde (vůbec nefunguje v nastavení samotné hry, ani Alt+Enter). Taky vám do dělá? Kvůli tomu vlastně nemůžu ani dohrát ID2=/ A to to jsou gog verze.
Hamster: Kopí tam jsou. Oštěpy ne.
Say: Wisdom se hodí mágovi jen pro vyšší lore (s ním můžeš poznat magické předměty bez nutnosti jejich identifikace kouzlem). Jinak ne. Hlavní je pro něj inteligence.
Nie, klerik má bonus 1 spell podla wisdomu ku každému levelu až po spell level 4. Wizardovi však INT nezvyšuje sloty, ale schopnosť naučiť sa nové spelly zo scrollov.
Charisma se hodí při obchodování (snižuje ceny při nákupu a zvyšuje při prodeji) a pak v pár dialozích. Jinak moc ne.

Isair: V tom návodu si odporují. Viz věty u Tahazzara "but you'll most likely end up in battle (unless your party is overly evil)" vs. jiná věta u něj: "If your party is more good than evil, Tahazzar will instead offer to side with you to take down an enemy demon named Ka'rashur." Obé dohromady je trochu na palici. Asi to chce ještě vyzkoušet...

Hmm a Dan Simpson (asi znáš) úíše o Tahazarovi: "Here you are confronted by a Tanar'ri. If you are evil, you can side with it. It will want you to kill its enemy Ka'rashur. If you are Good you will have no choice but to kill it. From its body, take the Scepter Gem."

To samé píše i u toho Baatezu. Dan Simpson je cvok, ale dá se mu věřit. Jeho návod jsou velmi propracované. Pročež si měl pravdu (na gamebanshee to mají blbě či minimálně zmateně). :)
Nikto nepotrebuje charismu. Ale veď pre pravého munchkina nie je problem nahodiť štyry či päť 18tok :p STR/DEX/CON potrebujú všetci, kleric k tomu wisdom, mage int, a archer/monk nič. Tak lepšie sa vytrápiť s hádzaním pri mágovi aby mal aj charismu - kedže v niektorých prípadoch ide dialog cez INT a tak z neho bude ultimátny diplomat.

V AD&D nepotrebuje charismu nikto dokonca ani bard. Žiaden skill cez to nie je riešený, to je čisto na roleplay pre pen and paper hranie.
Kdo tedy z níže jmenovaných (klerik, mnich, lučištník, mág) potřebuje nejvíc charismy? Nebo že bych si to dal za odpadlíky, kteří budou osinou v řiti celého okolí Baldurovy brány?
Ebb: Však jistě, restrikce itemů je předpokládatelná. Jinak ale myslím, že nemít +5 a -14 případně nějak rozdýchám. ;)
Ebb: Pojedu na těžkou obtížnost, ofkóz. Jinak věci najdu. Trilogy to propojuje víc, než jen spojením map a interface či pravidly. Jinak co je teda pro monka v AD&D primární vlastností?

Jab: ,,Zlí klerici rovněž nezničí nemrtvé při odvracení, ale "přesvědčují" je na svou stranu."
Takže to platí stejně, jako v D&D3 (ID2)? V 3.5 se na to už vykašlali.
Hamster ano:
Drizztov Longsword +5 Defender môže používať len good postava. A kedže je to najlepšia zbraň v hre, s ktorou sa dá dosiahnuť -14 AC v jednotke, tak je to dosť vhodné. (aj pre evil partu, jednu postavu odporúčam takú čo môže používať tento meč -- napr Coran, najlepší tank, alebo archer v hre -- podla toho čo z neho chcete mať)
Ohladom evil: ja som to prešiel približne 6-7 krát za evil partu a bola to vždy sranda, omnoho väčšia ako hrať za to pitomé nalinkované zlo v KOTOR.

Say: Podla mna je obrovská chyba tvoriť celú partu v jednotke. Jednotka je dosť jednoduchá. Celá parta vyrobená (obzvlášť na 18tkach) bude prechádzka ružovým sadom. Navyše tie classy ako Monk sú uplne nevhodné do jednotky. Nenájdeš tam zbrane a itemy pre také povolania.
Nie je fér podla takéhoto hrania BG1 ju potom aj hodnotiť. Toto nie je Icewind Dale.

PS: Charisma neovplyvňuje turn undead v AD&D 2nd, iba v D&D 3rd a BG1 i 2 sú stále iba AD&D.
Jab:"A v té strážcově tvrzi mám pocit, že je to úplně jedno. Tam si prostě vybereš, zda chceš plnit úkol pro toho démona či pro toho druhého nebo zda je vymlátíš oba. Tam je reputace i přesvědčení šumák."

Není, jak už jsem říkal, pokud máš dobré přesvědčení, quest ti nebude ani nabídnut... mám to ostatně ozkoušené.

Edit: Podle návodu zde, se prý dobré postavy mohou přidat k Tahazzarovi a zlé ke Ka'rashurovi. Asi jsem to zkoušel vždy jen na jednom z nich, každopádně zde přesvědčení hraje roli.
Isair: Hale u toho questu z kterého chrámu kradeš je určitě určující reputace. U těch druidů nevím jak to je. A v té strážcově tvrzi mám pocit, že je to úplně jedno. Tam si prostě vybereš, zda chceš plnit úkol pro toho démona či pro toho druhého nebo zda je vymlátíš oba. Tam je reputace i přesvědčení šumák.
Hamster: Dej si jedničku a dej si tam ten BG1 NPC project (pro easy-tutu nebo Baldurs Gate Trilogy mody). Xzar a Montaron jsou pak bezva.
Btw bych ale neřekl, že jednička je dobrá za zlouna. Nejlepší ze série asi ano. Ale BG jsou stále hra na hrdiny. Jednička ti alespoň dá tu možnost užít si lov lidí za peníze (často nevinných, ale kdo by to řešil) atp. Ale žádná nirvána.
Jednotka je dobrá za zlouna? Tak to bych možná mohl zkusit. Naposledy jsem jí dával šanci (za klaďáka) někdy v pravěku a k dotažení dvojky se teď nejsem schopný dokopat, tak třeba bych to eventuálně mohl takhle oklikou dát.
Zkoušky v pekle (v ToB) jsou závislé na přesvědčení, každopádně těch změn tam zase tolik není.

Řekl bych, že to tak bude i s těmi questy v SoA (otrávení druidů etc.), ale nejsem si tím úplně jist.
Například ve Strážcově tvrzi je jeden pěkný quest, při kterém se přidáš k jednomu z démonů, pro nějž musíš zabít toho druhého... toto nabídne pouze na základě přesvědčení, nikoliv reputace (čili je více než pravděpodobné, že to tak bude i s těmi ostatními questy).
Hamster: Tuším spíše reputace hraje roli. S nízkou dostaneš třebas za úkol ukrást cosi z chrámu Lathandera namísto chrámu Thala. Nebo se dostaneš ke questu s otrávením pramene druidů.
Zlí klerici rovněž nezničí nemrtvé při odvracení, ale "přesvědčují" je na svou stranu.
I několik kouzel mohou používat pouze dobré postavy a jiné zase jen zlé.
Některé předměty mohou používat jen postavy s určitým přesvědením. Jo a pak je možná rozdíl i v ToB u zkoušek v pekle. Ač je možná zase rozhodující reputace. Je toho asi více, ale musel bych vzpomínat...
Jinak to standartně funguje tak, že když hraješ za zlou postavu, tak vybíráš "zlé" možnosti. Nejlépe je to provedené asi v základním BG. BG 2 tě tlačí do dobráka (zlých questů je jako šafránu) a v ToB si zase vybíráš, ale obé stojí za bačkoru. Zaplať pánbů za ty zkoušky v pekle (v ToB ne v SoA). Vždycky jsem se na ně hrozně těšil.
Say: Ne-e chcem říct you are missing the point. A nechce sa mi to rozoberať, lebo viem, že by to aj tak nikam neviedlo.

Hamster: V BG to ani moc nie je, včetne questov či reakcii, presvedčenie je tam asi fakt len na itemy + na bonusy voči nepriateľom a opačne, pri boji. Pamätám sa, že v Temple of elemental evil to bolo na druhej strane neskutočne kruté, Paladin sa zúčastnil súťaže v pití alkoholu a už bol z neho padlý paladin. :D
Hamster: No v P:T to tak je, a s GhostDogem se to i v charstatetch zobrazuje.